ne paráztasd már szegényt. egyátlalán nem gáz az út (a magyar útminőségnél szerintem még jobb is volt tavaly a szlovák út! rózsahegyig ugyanazon az úton mentem tavaly is).
Lesz egy-két szerpentin, de semmi komolyabb, nem egy hochalpenstrasse azért. A legkomolyabb kihívás átmenni Donovaly-n, de azért az sem egy igazi kihívás.
az 5-6 óra reális, a táj kárpótol. Szerintem nem éri meg kerülni.
@DeFranco! a szlovák matrica valami 1000, vagy 1200 Ft, ha megveszed, semmi gondod nem lesz rá. Amúgy csak Zólyom és Besztercebánya között van egy ~10 km-es szakasz, ahol van autópálya... Illetve pár éve Árvában is épült a lengyel határ felé, nem tudom, azt átadták-e azóta. Szerintem könnyű kikerülni a fizetős szakaszt.
Szóval arra készülj, hogy relatíve lassú haladás, sok teherautó, és ennyi. A lengyel oldalon van pár kétszer két sávos gyorsforgalminak kinéző út, de nem az, mert zebrák és kereszteződések vannak rajta. Amúgy a lengyelek nyugisan vezetnek, betartják a szabályokat, a síma utakon pedig szinte végig záróvonal van, hogy ne is előzgessenek.
Krakkó szép kisváros, semmi rosszat nem hallottam / éreztem a közbiztonságával kapcsolatban. Az árszínvonal hasonló, mint a pesti, illetve akkor még tán' kissé olcsóbb is volt, lehet, ez azóta változott.
Mi egy hostelban aludtunk, ahol volt parkolóhelyünk is.
Szerk: ha eleve kerülöd a hegyi utat, merthogy alföldi gyerek vagy, akkor soha nem fogod megtanulni. Semmi extrát nem jelent a hegyekben vezetni, ha nincsenek éppen hóakadályok vagy ónos eső... Csak a kanyarokat kell követned, és kész.
ellenőriztesd a féked, és ennyi, de ne nyomd állandóan, ha lehet, használd a motorféket.
A lényeg, hogy ne félj az egésztől! Ha ennyire parázol, előtte menj fel a Bükkbe, a Mátrába egy körre, de hidd el, semmi extra az egész.
[ Szerkesztve ]
Pleased to meet you - hope you guess my name