Hirdetés
- sziku69: Szólánc.
- Gurulunk, WAZE?!
- MaxxDamage: (TongFang) Medion Erazer Beast 16 X1 benchmark
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- GoodSpeed: Márkaváltás sok-sok év után
- bb0t: Ikea PAX gardrób és a pokol logisztikája
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- D@reeo: Send to qBittorrent Firefox kiegészítő (with SavePaths)
- Viber: ingyen telefonálás a mobilodon
-
LOGOUT
OLED Televíziók - témaösszefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
Malfroy
aktív tag
-
Vhiktor
Topikgazda
válasz
szkutyi
#98224
üzenetére
Igen. Van amelyiknek a fényerő tényleg a panel fenyerejet állítja, de ott van külön olyan beallitas is hogy sötét részek fenyereje pl, ami a régi klasszikus fényerő beállítást váltja ki.
Össze vissza hív mindenki mindent. Régen a fényerő a feketeszintet állította. Persze az elnevezése teljesen félrevezető volt.
-
junkpod
nagyúr
válasz
szkutyi
#98211
üzenetére
Inkább hallgass Vhiktorra, az LG OLED fényerő nem egyenlő fényerő. Akárhány emojit tolsz mellé.
Áhhá...és nem zavaró hogy bassza össze vissza a fenyerot?mert akkor mocskos szerencsés vagy tényleg.
Hát nem zavaró. Mert nem csinál olyat. Ehhez nem kell szerencsés, csak nem LG TV -t kell venni.
Malfroy: pedig nem... [link]
-
Kókuszdió
nagyúr
válasz
szkutyi
#98206
üzenetére
Hát nem tudom...
Most direkt ránéztem a 27 colos iMac retina kijelzővel ,nekem a felső képek (tied) túl tolt fényerővel és fakóbb színekkel rendelkeznek ,Sony-nak mélyebbek és erősebbek a színei.
Én biztosan nem kalibráltatom ,tuti fix.Szerk.
Ugyanazzal az eszközzel kéne fényképezni ,ez így nem releváns ,lehet az iPhone szebb képet csinál mint a droidlencse. -
-
junkpod
nagyúr
válasz
szkutyi
#98132
üzenetére
Hát én eddig csak LCD TV -ken láttam ilyen "panel fényerő" szintű hülyeséget.
A régi Panasonic TV -n is volt automatikus környezeti fény érzékelés ami alapján állította magát, itt a Sonyban is van ilyen. De egyik sem a beállított fényerő értéket rángatja, semmi látható beállítás érték nem változik a napsütés függvényében, csak a képernyő fényereje. Az sdr ugyanúgy 30, a hdr ugyanúgy 90, ahogy egyszer beállítottam.
Ha még rásüt a nap a szenzorral, akkor a képernyőre is.
Remélem nem gondolod komolyan, hogy a tiedtol eltérő tapasztalat vagy vélemény feszko keltes. -
Kókuszdió
nagyúr
válasz
szkutyi
#98134
üzenetére
Sony nem veszi le ,egyszerűen optimalizálja a hatást de a fényerő számláló ugyanott marad.
Pl. világosban egy 40-es fényerő sokkal világosabb mint sötétben.Szerk.
És bocsánat ,olyan nincs ,hogy automatikus ,egyszerűen a fényérzékelőt vagy be kapcsolod ,vagy ki.Vhiktor
Igen ,rosszul írtam ,lejjebb veszi de ez nem jelenik meg a fényerő és a kontraszt számlálón. -
válasz
szkutyi
#97738
üzenetére
Nem tudom, nincs Apple Tv-m már a fenti hangmizéria miatt, volt nekem is. Infuse amúgy remek lejátszó, ha lenne megfelelő hangtámogatás ATV-n biztos azt használnám.
Shield pro-t használom a True HD hangok miatt, mert viszonylag jó hangrendszerem van. Ott nincs gondom ezekkel az anyagokkal. -
mc.g
aktív tag
válasz
szkutyi
#97698
üzenetére
1...2% az semmi fényerőcsökkentésben (nem is észrevehető).
Az LG, Samsung már rengeteg bicskanyitogató dolgot elkövetett, néhány ember elpártolt, de sok hozzánemértő veszi szorgalmasan, mert ezt a márkanevet sokat látja TV-reklámokban, nameg rá van írva, hogy "AI, smart, pro, QLED, QNED, stb...", úgyhogy akkor az biztos jó....
(tény, hogy a régi nagy (japán) márkák az árversenyek miatt nem tudtak fennmaradni az eredeti formájukban, úgyhogy nehéz a választás, nehéz jót találni, én is már 5éve futok neki, hogy TV cserélek, de a végén mindig maradok a meglévőnél (most is épp neki vagyok futva)) -
mc.g
aktív tag
válasz
szkutyi
#97680
üzenetére
Egyik gyártó sem merné meglépni, hogy garanciaidőn belül tömegesen meghibásodjanak/beégjenek/stb a kijelzőpanelek (ha tehetnek ellene).
Amennyiben így tudják megelőzni, inkább megteszik...(de akár egy alulméretezett tápegység is melegedhet jobban a kelleténél, ami emiatt hamarabb meghibásodhat...)
-
Vhiktor
Topikgazda
válasz
szkutyi
#97530
üzenetére
100 nit lófüyi hdrhez. Otthoni projektorok is tudják, csak a dolby visiont nem. Ha van dinamikus metaadat akkor az sokat dobb rajta, úgy mint egy madvr dinamkius tone mapping, csak jobb annál.
Orojektoron muszaly a dinamikus tone mapping, különben vagy halott/fátyolos a kép vagy sok részlet tűnik és és sdr hatású lesz a végeredmény.
Ennek ellenére sok projektor nem tud dinamikus tone mappinget. -
-
válasz
szkutyi
#97498
üzenetére
Ezek utólag rákevert HDR anyagok, nincs garancia a jó minőségre .Ezeknél például nem igen számít, hogy HDR 10 vagy DoVi- HDR10+.
GB-t láttam ebben a formátumban, nagyon átlagos volt a minősége, sőt.. Alaves által berakott film viszont HDR kamerával lett felvéve és arra csapták rá a CGI effekteket ami ütős kombó . Egyre több ilyen lesz forgalomban amúgy. -
hunspikey
őstag
válasz
szkutyi
#97494
üzenetére
Hát persze mert a csóri TV azt gondolja, hogy méltán azért 4000 nites az anyag mert van értelmes részlet pl 3500 niten, aminek el kellene különülnie a 4000 nites részletektől ezért egy sokkal lágyabb roll-off-ot használ. A valóságban persze lófasz sincs az anyagban és az egész semmire sem jó, hacsak azt nem tekintjük eredménynek, hogy minden sötétebb.
Egyszerűen nem tudnak egyenlőre mit kezdeni a tartalomgyártók az egész HDR kérdéssel, mivel nem igazán tudják meghatározni, hogy hová kéne elhelyezni egy anyagot a teljes film dinamikáján belül.
Pl mit kellene tenni ha van egy szoba belsős jelenet, mely jelenet önmagán belül 1 és 150 nit közötti fényeket tartalmaz, de aztán kimegyünk a szabadba ahol meg egészen 10-100.000 nit körüli fények vannak, de a megvilágított felületek is 2-5000 nitesek.
Elméletben ha lenne egy TV ami képes 10.000 nit megjelenítésére és lenne egy kamera ami képes lenne szintén 0.0001 és 10.000 nit között rekesz állítás NÉKÜL felvenni mindent, akkor semmi mást nem kéne tenni, mint bebaszni az anyagot úgy ahogy van utómunka nélkül egy 10.000 nites DV konténerbe és lejátszani otthon - pont úgy nézne ki mintha ott lettünk volna.
De nem ez van. Egyrészt se ilyen kamera se ilyen TV nincs, innen fogva el kell dönteni felvételkor is és utómunkánál is, hogy az anyag dinamikáján belül egy adott illetve az összes jelenet darab darab hová legyen fényességben elhelyezve. És itt jön a végső gond: fingjuk sincs, hogy min fogod nézni ezért lehetetlen helyére tenni az anyagot.
Én azt gondolom hogy a dolby eleve elbaszta ezt az egész DV kérdést.
Kellett volna egy szabvány amit a TV gáyrtókkal előre egyeztetve el lehet maximálisan érni.
Pl azt mondták volna, hogy 1000 nit és kész. Ez a teteje és nem több. Ezt kell minden TV-nek tudnia amelyik akarja a DV ready matricát viselni - és innentől fogva ez egy tanúsítvány lenne. Ha nem tudja, nem adunk DV licenszet és kész.
Ha ez megvalósult volna, akkor most minden újabb samsung, LG, sony, pana tulaj örülne, mert natívan támogatottan tudná nézni a tartalmakat.
De nem ez történt és ezért megy a végtelen szopás - sosem lesz rend sajnos...
-
T.Peter
őstag
válasz
szkutyi
#97490
üzenetére
Ez az eotf gorbetol fugg, hogy hogy koveti. Ha a teteje laposodik csak el, akkor a 100 nit-ed 100 marad, szoval en ezen nem aggodnek. Rtings-en lathatod hogy pl a 4k nits-es anyagoknal hogy nez ki a gorbe.
Plusz csak azert, mert most nincs olyan keszulek ami meg tudja tonemapping nelkul oldani, ne rontsuk mar el az anyagokat vegleg. -
T.Peter
őstag
válasz
szkutyi
#97486
üzenetére
Ha 10 ev mulva lesz tv ami tudni fogja, akkor jo lenne jovobiztossa tenni. Nem 800 meg 1000 nits-et szeretnek rajtuk nezni akkor is, ahogy most is. Vicc, hogy a szabvany tudja a 10k-t, de nem kepesek kihasznalni, akarmire is fogjak. Itt fel lehetne hozni a jatekokat is, mert ott meg szabadabban lehetne a fenyerovel banni, de ott sem latom hogy akarnak.
-
szkutyi
addikt
válasz
szkutyi
#97481
üzenetére
Na!
Amit írtam valós!.viszont mostmár biztos hogy a média infó valamit hibásan olvas! Ugyanis erre a realse-re ezek az értékek:
Maxcll:1839nit
Maxfall:346nit
Innentől kezdve teljesen egyetértek abban hogy ez a film igen kihasználja a tv adottságait.
Ilyennek kellene lennie az összes anyagnak

-
alaves
addikt
válasz
szkutyi
#97472
üzenetére
Nem a rilíz különleges, hanem a készítők HDR felfogása. Ha indítok egy HDR filmet, kb. ez lenne az elvárás, hogy így nézzen ki. A sötét jeleneteknél is minden, mindig látható (MFLL: 578 cd/m2). Az MCLL: 10000 cd/m2, ami lehet hogy téves, de az látszik, hogy a TV a saját maximumát adja (mint a demoknál).
A MCLL: ~500-700 cd/m2 + MFLL: ~100-200 cd/m2 filmek esetén gyakorlatilag nézhetőbb az SDR változat (100-120 niten is). Volt már jó pár olyan HDR film, amelyet megnéztünk, de utána az SDR változatot archiváltam, mert a HDR annyira gyenge volt (az 'egyszernézőssel' legalább nincs ilyen gond, mert csak törlöm és kész
). -
Kókuszdió
nagyúr
válasz
szkutyi
#97472
üzenetére
Két db Sony TV van nálam lassan 6 hónapja ,eddig mind a két készüléken a gyári szoftver található.
Egyszer volt egy frissítés a Bluetooth távirányítóra (nem a szoftverre) és kész.Majd ha változik jelzek ,de sztem nem fog mert ki van kapcsolva a keresés is ,nem hogy a frissítés.
-
Kókuszdió
nagyúr
válasz
szkutyi
#97463
üzenetére
Az elmúlt több éves tapasztalatom a Sony terén ,hogy kevés a frissítés és nem ront a teljesítményen ,funkciókban.
Sajnálom ha te úgy jártál ,még egy ok ,hogy nem kell frissíteni.
Mindenesetre én is kikapcsoltam az összes frissítést ,nekem tökéletes a mostani működése és nem áll szándékomba megtörni ezt a biztos működést. -
hunspikey
őstag
válasz
szkutyi
#97422
üzenetére
Oké, de pont azt írtad le, hogy a fekete kezdett el világítani és a többi olvasó / OLED TV-n gondolkodó számára úgy éreztem alapvetően fontos, hogy tisztázzuk, hogy semmi sem történik a valós feketével. Near black az más, de nem ezt írtad.
A din-tónus áthelyezés kizárólag a fekete feletti árnyalatokat skálázza fel fényességben.
Ez kb pont olyan eljárás a TV részéről, mint amit te csinálsz a Dolby Vision config fájllal- megmondod, hogy meddig tart a videoanyag - hová tegye a csúcsfényeket.
HDR esetén annyi a különbség, hogy a TV ezt magától megteszi pro kontra, azaz pl egy 4000 nites csúcsfényes anyag nem lesz kiégve mert lehúzza a megjeleníthető értékekre, míg egy sötét HDR anyagot, pl 400 niteset fel fog skálázni.
Pont a G4 széria nagy újítása, hogy HDR esetén már menüből lehet állítgatni a tónus ábrázolást, hol vágjon, bár asszem a cut-off jelleggörbét nem lehet állítani, mármint hogy soft vagy hard clipping, csak azt, hogy hol vágjon. Mondjuk ez sem rossz azért!
-
hunspikey
őstag
válasz
szkutyi
#97403
üzenetére
Teszteltem most itthon egy rakat hdr demoval a dinamikus tónus áthelyezés opciót (YouTube forrással) és nálam a fekete az fekete maradt. Teljesen mindegy melyik képi módot néztem, sehol sincs az amit írsz (mármint hogy elkezd a fekete helyén világítani) - nálam még csak nem is dereng.
-
hunspikey
őstag
válasz
szkutyi
#97407
üzenetére
Ne legyél előítéletes, mivel minden fotóm Dolby Vision tartalom volt teljességgel kizárt - ugyanis ott mint te is tudod nincs erre lehetőség.
Na mondj egy jelenetet konkrétan, megnézem. Mert nekem nem csinálja azt amit írsz, egyszerűen fényesebb lesz a közép tónustól felfelé.
Egyébként egy korábbi posztomban írtam hogy nálam a hdr filmmakerben megy kikapcsolt dtá-val.
-
hunspikey
őstag
válasz
szkutyi
#97403
üzenetére
Tehát te azt mondod, hogy ha pl youtube-ról nézel egy HDR gradációs görbe kalibráló ábrát, abból is a near black greyscale-t pl, akkor a referencia fekete nálad módosul aszerint, hogy a dinamikus tónusáthelyezés aktív vagy sem?
amit linkeltem annél a 64-es érték elkezd villogni tónus áthelyezéssel???
Akkor ott nagyon nagy a baj... ha meg nem kezd el villogni, marad a 68-as az első villogó mező akkor megy olyan anyagot néztél ahol nem nullás volt a fekete és ez nem a TV vagy a dinamikus tónusáthelyezés hibája.
-
T.Peter
őstag
válasz
szkutyi
#97318
üzenetére
Az lg earth video mar igazolja hogy nincs gond a dovi tools mereseivel.
Az amugy szomoru hogy az oldalon 4 dv video van, abbol 2 bl+el es azokat mar nem jatsza le a g3, csak a c9. Nem ertem miert kell olyan feature-t kivenni amit egyszer mar beleraktak, foleg olyan tipusbol ami meg dragabb is. Errol tudtam eddig is, vetel elott is, csak gondoltam megjegyzem. -
T.Peter
őstag
válasz
szkutyi
#97304
üzenetére
Megneztem g3-on hdr-ben mkv-bol es dv-ben ts-bol. A media info 9xx nits-et ir mindket esetben, a dovi tools pedig a 3xx nits-et adta (mindket esetben megint) amit szkutyi is mutatott. Szemre pedig biztosan nem 300 nits feletti, se hdr, se dv modban. Nincs prime-om, onnan inditva nem tudom milyen.
Dune part one (single layer, mp4) eseten pl a mediainfo mutat kevesebbet (7xx nits) es a dovi tools tobbet (9xx nits, a film kozepe kornyeken).
Megneztem az avatar sorozatot is (netflix es a release), ott a mediainfo 2xx nits-et ir, a dovi tools 9xx nits-et (a legelejen, ami kb a netflix logo, utana 2xx nits). Osszehasonlitva pedig nem lattam kulonbseget. A tuz az elejen levo harc kozben eleg vilagos, de sotet szobaban 60 cm-rol nezve a felvillano majdnem fullscreen feher is tud eros lenni, hiaba csak ~230 nits koruli a g3 100% window mellett.
Szoval ezek alapjan azt kb kizarnam, hogy a release es a stream kozott lenne kulonbseg, viszont a mediainfo es/vagy a dovi tools lehet nem pontos, mert a netflix logo sem volt annyira vilagos mint amennyire szamitanek a 9xx nits alapjan. En nem ertek hozza, de az biztos, hogy ezeket jobb lenne referencia monitorral kimerni, ami 1% es 100% mellett is tud 1000 nits-et es mutatja a histogram-ot. En szemre csak tippelni tudok. -
-
alaves
addikt
válasz
szkutyi
#97300
üzenetére
A 01.részben ~47 perc ajtónyitás és ~66. perc atomrobbanás HDR10+-ban szerintem megvan 900 nit. Sima HDR10-ben nálad nem jó? (pl. hasonlítsd össze a strange 1-el /trinity 1080p HDR/, ahol látszik hogy valóban ~500 nit a max.). Kb. olyan a különbség a kettő között, mint Tyrone89 példájánál.
-
hunspikey
őstag
válasz
szkutyi
#97268
üzenetére
Természetesen!
Arra viszont jó hogy ha csúcsfényes jeleneteket hasonlítasz össze és belemérsz a rögzített expós jpg-be akkor azért látni hogy melyik csúcsfény hová lett ábrázolva.
A baj ott kezdődik hogy nálam az Apple tv dolby vision filmjének a csúcsfényei sötétebbek mint a 35-ös sdr csúcs fény, legyünk őszinték ez egyszerűen technikailag hibás. Nézd a képek tetején a pipetta RGB értékeket.
Dolby Vision Amazon Prime
Dolby Vision Apple TV:
35 OLED pixel fényerő SDR:
-
hunspikey
őstag
válasz
szkutyi
#97265
üzenetére
Én is csináltam egy pici összehasonlítást.
Fallout s01e01 két jelenet, illetve Apple TV Sugar s01e01
Mindhárom kép gyári Dolby Vision mozi módban van fotózva, a kamerát rögzített expozíciós adatokkal használtam.
Összehasonlításnak van egy negyedik kép is a prime főmenüje, ez filmmaker SDR- 35 oled pixel fényerő.
Az apple-el tényleg valami retkes nagy gond van...
-
-
alaves
addikt
válasz
szkutyi
#97237
üzenetére
Megnéztem, ez HDR10+ -ban is egy jó közepesre masterelt film (persze film grain nagyon kellett rá):
Fallout.S01E01.2160p.AMZN.WEB-DL.DDP5.1.Atmos.DV.HDR.H.265.HUN.ENG-PTHD.mkv
Kép
Sáv száma : 1
Formátum : HEVC
Formátum/adatok : High Efficiency Video Coding
Formátum profil : Main 10@L5@Main
HDR format : Dolby Vision, Version 1.0, dvhe.08.06, BL+RPU, HDR10 compatible / SMPTE ST 2094 App 4, Version 1, HDR10+ Profile B compatible / SMPTE ST 2086, HDR10 compatible
Kódek azonosító : V_MPEGH/ISO/HEVC
Időtartam : 1 óra
Adatsebesség : 14,0 Mb/s
Szélesség : 3 840 képpont
Magasság : 2 160 képpont
Képarány : 16:9
Képkockasebességi mód : állandó
Képkockasebesség : 24,000 FPS
Color space : YUV
Chroma subsampling : 4:2:0
Bit depth : 10 bit
Bit/(képpont*képkocka) : 0.070
Adatfolyam mérete : 7,32 GiB (92%)
Nyelv : angol (US)
Default : igen
Forced : nem
Color range : Limited
Color primaries : BT.2020
Transfer characteristics : PQ
Matrix coefficients : BT.2020 non-constant
Mastering display color primaries : Display P3
Mastering display luminance : min: 0.0001 cd/m2, max: 1000 cd/m2
Maximum Content Light Level : 943 cd/m2
Maximum Frame-Average Light Level : 255 cd/m2Nálam is olyan S90C-n, mint S95B-n. A fotókból annyi látszik, hogy a Samsung-ok színfényereje jóval nagyobb, ezért a gyengébb HDR anyagnál is nézhetőbb.
-
hunspikey
őstag
válasz
szkutyi
#97212
üzenetére
Most nyugodtam meg igazából - mármint az alapján amit írsz...
Ugyanis ha hiszed ha nem postod előtt elkezdtem nézni (iszonyat vártam ezt a sorit) és számam tátva néztem, hogy konkrétan bevakultam... Egyből áttettem Dolby Vision "mozi" módba és iszonyatosan tetszik.
Ezt csak azért írom, mert ugyan ez a DV mozi mód nézhetetlen az Apple TV appban - tehát ott valami nagyon nagyon komoly hiba van.
Lehet ez is csak 400 nit, de nekem ez bőven elég - el sem tudom képzelni milyen lenne az 1500 nit - szerintem ghoullá változnék
itt is az elején amikor robbannak a bombák, rendesen hátra hőkölök olyan fénye van.Ennek megfelelően akkor viszont Viktorral nem lesz más tennivaló mint rendesen hagyományosan kalibrálni a mozi módot, illetve hellyel-közzel színhelyesre (luminanciát nem nézve) húzgálni az élénk módot - lehetőleg átnevezve AppleTV-re - mert arra kell. Botrány, hogy ilyen eszközökhöz kell nyúlni, de hát ez van.
Új hozzászólás Aktív témák
- Társasjáték topic
- Milyen okostelefont vegyek?
- Drasztikusan lassíthatja a játékokat egyes VGA-kon a Windows 11 új frissítése
- Elektromos autók - motorok
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Autós topik
- Diablo II: Classic és Resurrected
- Vezetékes FEJhallgatók
- Futás, futópályák
- PlayStation 5
- További aktív témák...
- LG OLED65C31LA 65" OLED 4K UHD evo TV! G-Sync / 100Hz
- LG OLED65B49LA AI 4K HDR 120HZ Smart Gaming 65" OLED TV!
- LG OLED Evo G3, 65,''col, 4K Dolby Vision,120hz,vrr,aalm,Xs,ps5 Ready
- PHILIPS 55OLED819/12 Ambilight 4K OLED Smart 144 Hz Gaming TV
- LG 77C4 - 77" OLED evo - 4K 144Hz - 0.1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync - HDMI 2.1 - 1000 Nits
- Sony WH-1000XM5 zajszűrős fejhallgató
- LG SP2 2.1 Soundbar 6 hó garancia, számlával!
- Nagyakkus, mobilnetes - Dell Latitude 5330 i3-1215U 6mag! 16GB 512GB 13.3" FHD 1 év gar
- LG 27GR93U-B - 27" IPS - UHD 4K - 144Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDR 400
- Apple iPhone XR 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: BroadBit Hungary Kft.
Város: Budakeszi
Cég: ATW Internet Kft.
Város: Budapest


![;]](http://cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)







Vhiktor
