Hirdetés

2024. június 27., csütörtök

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Digitális fényképezés  »  Objektívek topikja (kiemelt téma)

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2014-12-12 17:21:36

LOGOUT.hu

Az objektívekre két nagyon fontos adat jellemző, melyek alapján rendszerint azonnal be lehet őket sorolni. Ezek az objektív fényerejét és gyújtótávolságát jelző számok.

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#8801) -Maci- válasza nesa (#8800) üzenetére


-Maci-
addikt

Aha! Na ezt pl nem tudtam!
Meg tudod nézni ugyan ezt a Nikon 18-105-re is? (Tehát hogy meddig 3.5?!)

Köszönöm!

SZERK.:

Mi a különbség?
http://www.220volt.hu/Osszehasonlitas/nikon+af-s+18-105mm+f+3.5-5.6+g+ed+dx+vr+oem++vs++Nikon+AF-S+18-105mm+f+3.5-5.6+G+ED+DX+VR

[ Szerkesztve ]

If you don't know where you are going, any road will get you there! [--o--] The world is flat!! [--o--]

(#8802) Sefter válasza -Maci- (#8801) üzenetére


Sefter
veterán

az egyikhez nikon feliratú dobozt kapsz a másikhoz fehéret :)

Psn ID: sefter_hun

(#8803) Zozzant válasza -Maci- (#8801) üzenetére


Zozzant
addikt

A fényértékek nem lépcsőzetesen változó értékek hanem folyamatosak. Ne tévesszen meg!

https://logout.hu/bejegyzes/guga/az_utolso_kivansag.html

(#8804) -Maci-


-Maci-
addikt

Zozzant, Sefter! Köszönöm nektek is!

Ti melyiket ajánlanátok egyébként? (Nikon 18.105 vagy Sigma 18-200)Vagy valami mást?

If you don't know where you are going, any road will get you there! [--o--] The world is flat!! [--o--]

(#8805) nesa válasza -Maci- (#8801) üzenetére


nesa
veterán

Teis megtudod nezni de ittvan.

18mm f/3.5

24mm f/4

35mm f/4.5

50mm f/5

70mm f/5.3

105mm f/5.6

(#8806) Sefter válasza -Maci- (#8804) üzenetére


Sefter
veterán

én a 18-105-ös nikkor-t használom, a másikat nem ismerem, de ÉN félek az ekkora átfogású obik képminőségétől (18-200)..

[ Szerkesztve ]

Psn ID: sefter_hun

(#8807) -Maci- válasza Sefter (#8806) üzenetére


-Maci-
addikt

Na, neked pont az van??
Akkor mesélj! :)

If you don't know where you are going, any road will get you there! [--o--] The world is flat!! [--o--]

(#8808) Sefter válasza -Maci- (#8807) üzenetére


Sefter
veterán

előtte 18-55vr volt azt váltottam le, imádom, jó kiegészíti a tamron 70-300 telét

Psn ID: sefter_hun

(#8809) -Maci- válasza Sefter (#8808) üzenetére


-Maci-
addikt

Aha...
18-105 és 18-200 közötti köztes mérete nincs a Nikonnak AF-s -es, ugye? (pl 18-135)

If you don't know where you are going, any road will get you there! [--o--] The world is flat!! [--o--]

(#8810) Sefter válasza -Maci- (#8809) üzenetére


Sefter
veterán

de, van 18-135 obija a nikon-nak is

[ Szerkesztve ]

Psn ID: sefter_hun

(#8811) -Maci- válasza Sefter (#8810) üzenetére


-Maci-
addikt

De ez nem stabilizátoros és aránytalanul drága a 18-105-höz képest :(

If you don't know where you are going, any road will get you there! [--o--] The world is flat!! [--o--]

(#8812) SebajTobias


SebajTobias
tag

Sziasztok kicsit kezdő vagyok még, és lenne egy kérdésem. Szóval 300D-vel használok 50-es M42-es analóg obit. És valaki azt mondta nekem, hogy a leképezés miatt az én 50-es obim kb 65-ösnek felel meg. Elkezdtem utána olvasni, de csak nagyo összezavarodtam.
Annyi világos, hogy 35-ös filmre van kitalálva az analóg, és az én EOS szenzorom kisebb.
Tudna valaki felvilágosítást adni, hogy hogy is van ez? Vagy valami váltószámot, hogy milyet kell venne, hogy legyen mondjuk egy 28-as nagylátószögem(kb16-ost?)?
A másik, hogy a keresőhöz képest a készült kép kicsivel nagyobb kivágat. Ez mindegyiknél így van. Kicsit idegesítő mindig vágdosni a képeket.

Köszi a válaszokat

(#8813) Sefter válasza -Maci- (#8811) üzenetére


Sefter
veterán

azt kérdezted van-e... :)

Psn ID: sefter_hun

(#8814) aleister válasza SebajTobias (#8812) üzenetére


aleister
veterán

Szia!

Nem tudom pontosan a Canonnál mennyi, de Nikonnal 1.5-tel kell szorozni.

Keress rá a Canon300D crop szavakra! Tán 1.6. Eszerint az 50-es fókusztáv kisgépesre átszámolva 80mm-nek felel meg nálad.

Eladó ÚJ Adata DDR4 2 GB so-dimm ram QNAP vagy Synology NAS-ba.

(#8815) Necc válasza SebajTobias (#8812) üzenetére


Necc
addikt

Röviden összefoglalom.
Vannak a fullframe-es vázak ("35mm") és hozzájuk a fullframe-es obik.
Vannak ugyebár az ún. "croppos vázak" ahol a szenzor csak kb. a fele a fullframe-hez képest (canonnál 40%-a, nikonnál 50%), de ezekre a vázakra is rárakhatod a fullframe-es objektíveket.

Ha egy croppos vázra raksz rá fullframe-es objektívet, akkor a szenzorra az objektív által vetített teljes kép csak egy bizonyos százaléka esik rá (40% canonnál), ezért van az, hogy a fullframe-es objektívre ráírt értéket átszámoljuk "croppos értékre" ami canon esetén a miliméter (mm) érték 1.6 szoros felszorzását jelenti (így kapod meg a 40%-ot amekkora a szenzor).

Ezek után nem nehéz kiszámolni: 50mm x 1.6 = 80mm

Tehát ha egy fullframe-es 50mm gyújtótávolságú objektívet raksz egy canonos croppos vázra (tehát nem egy fullframe-es vázra!) akkor ugyanazt a képet adja vissza, mintha egy eleve 80mm-es csak croppos vázra tervezett objektívet hassználnál (most az objektívek közti képminőségkülönbséget hagyjuk figyelmen kívül).

Yo momma's so FAT she can save files bigger than 4GB!

(#8816) SebajTobias válasza Necc (#8815) üzenetére


SebajTobias
tag

Köszi mindenkinek, így már világosabb :)
Ez a 40% nagyon durva, elég nehéz lesz így egy 28-as obit szerezni...
Inkább nézek majd digitálisat.
De teléknél jól jöhet :D

[ Szerkesztve ]

(#8817) Peetry válasza Necc (#8815) üzenetére


Peetry
senior tag

nem kukacoskodni akarok, de a leírásod alapján azt gondolnám hogy ha nem full-frames obit raksz croppos vázra akkor nem kell felszorozni, ami ha jól sejtem nem igaz.
Szóval akármilyen obit raksz pl canon vázra (EF, vagy EF-S), mindegyik fizikai gyujtótávolságát 1,62-vel fel kell szorozni hogy az ekv. gyutávot kapd. Míg fullframe vázon nem kell felszorozni a fizikai gyt-t (nyilván arra csak EF bajonettel megy fel).
Remélem nem tudtam rosszul eddig, és gondoltam ennyit kiígazítok, nehogy más félreértse.

(#8818) -Maci-


-Maci-
addikt

Peerty, Necc és Aliester!

A Ti véleményetekre is kíváncsi lennék EZZEL a dologgal kapcsolatban, ha van egy kis időtök!

Köszi előre is!

If you don't know where you are going, any road will get you there! [--o--] The world is flat!! [--o--]

(#8819) A Zéé válasza -Maci- (#8818) üzenetére


A Zéé
addikt

Ugyan nem vagyok megszólítva, de részemről 1 szavazat a 18-105-re(nekem is az van) :)
A 18-200 már kompromisszumosabbnak tűnik képminőségre.
A különbségeket meg itt tudod próbálgatni: [link]

Just a simple Lineman...

(#8820) Peetry válasza -Maci- (#8818) üzenetére


Peetry
senior tag

én nem ismerem egyiket sem, de a 18-200/300 jellegű obikat elvből nem támogatom, mivel ilyen átfogást csak kompromisszumokkal lehet gyártani.
a 18-105-ről én is jókat hallottam olvastam, de személyes tapasztalatom nincs. Szerintem a kettőből is, meg úgy összességében ilyen árkategóriában utazozoomra 100 emberből 99 a 18-105-öt javasolja.

hozzáteszem, én is kezdő vagyok és nem igazán értek hozzá, csak igyekszem olvasni és tanulni.

(#8821) SebajTobias válasza Necc (#8815) üzenetére


SebajTobias
tag

Közben kicsit járt az agyam, és azon gondolkodtam, hogy az én 50-es obim attól még 50-es marad, csak a képkivágat lesz kisebb nem? Tehát a gyujtó távolságom nem változik. Ha mondjuk veszek egy 200-as telét, és csinálok egy képet. A kép csak a kivágat méretében egyezik meg egy ennek megfelelő digitális (200*1,6=320) objektívének. De nem hozza közelebb azt (mondjuk egy madárkát). Vagy ez így teljesen hülyeség?

(#8822) Necc válasza Peetry (#8817) üzenetére


Necc
addikt

Olvasnivaló. ;)

Yo momma's so FAT she can save files bigger than 4GB!

(#8823) rumos14 válasza -Maci- (#8818) üzenetére


rumos14
nagyúr

a Nikon 18-105 egy optikailag nagyon jól sikerült darab. ha megbarátkozol a fényerővel és a műanyag fílinggel, nem lesz vele semmi bajod.
a Sigma 18-200 olyan mint a hullámvasút, élesség szempontjából [link]. az az igazság, hogy tökéletes 18-200-at még nem készített senki sem.

(#8824) -Maci-


-Maci-
addikt

Urak!

Köszönöm szépen az infokat, az objektív szimulátort és az olvasnivaló!
Mindegyik meglátás új volt és hasznos!
A szimatom nekem is a 18-105-öt súgja, már csak azért is, mert a Nikkor 18-200-as obija 100K-val drágább a Sigmáénál... Ekkora különbségnél már nehéz elhinni, hogy csak a felirat miatt....

If you don't know where you are going, any road will get you there! [--o--] The world is flat!! [--o--]

(#8825) SebajTobias válasza Necc (#8822) üzenetére


SebajTobias
tag

Köszönöm elolvastam, és sok mindenre rávilágított. Akkor a teljes képet levetíti a szenzorra. Végig azt hittem, hogy ez olyan mintha a projekor elé tennék egy kisebb lapot, mintha az lenne a szenzor... :DDD

Akkor csak a biztonság kedvéér, ha én leteszem az álványomat egy mezőn. Van nálam két obi, egy 200-as analóg, és egy annak megfelelő (200*1,6) 320-as digitális. Akkor mindkettővel ugyanazt a képet fogom készíteni? Persze ha az egyébb tényezőket nem vesszük figylembe.

(#8826) Peetry válasza Necc (#8822) üzenetére


Peetry
senior tag

Olvastam már. Ennyi energiával egy igen/nem is beírható lett. :)
Mellesleg (bár nem olvastam el újra, csak átfutottam) nem találtam benne azt a leírást amiről beszéltél.

[ Szerkesztve ]

(#8827) Necc válasza Peetry (#8826) üzenetére


Necc
addikt

Őőő na izé... bocs melóban nincs időm minden egyes apró részletre kitérni, dolgozni is kell mellette :))

Egyrészt írtál ekvivalens dologról:

"Sokszor látni híreinkben, cikkeinkben olyan hivatkozást, mikor egy objektív mellé odaírjuk, hogy eqv. 28 - 100 mm. Ilyenkor nem a valós, fizikai gyújtótávolságot adjuk meg, hanem az egyenérték gyújtótávolságot (Equivalent Focal Length). Tehát, ha valahol olyat olvasunk, hogy eqv. 45 mm, akkor tudnunk kell, hogy az adott rendszer olyan képet ad, mint a 35 mm-es rendszerben egy 45 mm-es objektív adna."

Másrészt viszont croppolásos számolásról: croppolt szenzornál és fullframe obinál az obi gyújtótávolságát felszorozzuk, de croppolt szenzornál és croppos obinál nem nyúlunk semmihez. Miért is tennénk? Jelen esetben az objektív olyan és akkora képet vetít a szenzorra amekkorát kell.

#8825: a papírlapos hasonlatod pedig nagyon jó és pont úgy is kell elképzelni. A projektor vagy pont az egész papírlapra vetít, vagy a papír csak a projektor által vetített kép egy szeletét 'látja'.

Bővebben a témával kapcsolatban szerintem keresgéljetek egy kicsit, vagy kérdezzetek mást (is), én se vagyok tökéletesen jártas ezekben a dolgokban :R .

Yo momma's so FAT she can save files bigger than 4GB!

(#8828) Peethy válasza Necc (#8827) üzenetére


Peethy
őstag

Jelen esetben tévedtél is. Az objektíven mindig a filmes gépekre megfelelő gyújtótávolság van megadva, nem pedig az ekvivalens, mégha DX-es is. DX és FF objektív esetén is ugyanazt jelenti a 20mm.

(#8829) SebajTobias válasza Necc (#8827) üzenetére


SebajTobias
tag

Pont ezen agyaltam én is. Hogy nekem hiába van 200-as telém átszámítva 320-asra. Az csak azt jelenti, hogy ugynahoz a képkivágathoz olyan távolról kellene fotóznom a 200-assal, mintha 320-assal digitálissal fotóznék. Mert a 200-asnál a levetített kép egy része elvész. De ekkor nem ugynazt a képet kapom, mert a 320-as közelebb hozza tárgyat. Tehát ha ugyanazt a képet akarom kapni, akkor nekem egy 320*1,6=512-es analóg obival kell fotóznom, csak messzebről.
Hú már nagyon fő a felejm. Remélem jól okoskodom....

(#8830) Peetry válasza Necc (#8827) üzenetére


Peetry
senior tag

tudnál linkelni egy croppos obit? kiváncsi vagyok hogyan jelzik azt, mert én pl EF-S obinál is fizikai gyutávot láttam feltűntetve, amit szintén szorozni kell.

(#8831) Peethy válasza SebajTobias (#8829) üzenetére


Peethy
őstag

Nem.

200mm croppos gépen = 320mm fullframe-en

Miért szoroztad be még egyszer a 320-at 1,6-al?

Peetry: minden objektíven a fizikai gyújtótávolság van feltüntetve. Példa: Nikon 12-24 DX

[ Szerkesztve ]

(#8832) Peetry válasza Peethy (#8828) üzenetére


Peetry
senior tag

azt hiszem ez a válasz az én kérdésemre, és mégsem vagyok akkor annyira hülye :)
Amit valszín nem jól használtam, hogy fizikai gyutávról beszéltem, ami nem tudom hogy amúgy megegyezik-e.

(#8833) SebajTobias válasza Peethy (#8831) üzenetére


SebajTobias
tag

Akkor máshogy kérdezem. A szenzor felfogja az analóg álltal vetített teljes képet, vagy annak csak egy részét?

(#8834) Peethy válasza SebajTobias (#8833) üzenetére


Peethy
őstag

Vess erre egy pillantást és minden kérdésed megválaszolja. :)

[ Szerkesztve ]

(#8835) SebajTobias válasza Peethy (#8834) üzenetére


SebajTobias
tag

Jó ez a kép.
Tehát a 35-ös analóg objektívem levágja a piros részt. (Nyílván ezért croppos.) Tehát ha ugyanonnan csinálok egy képet egy analóggal, és az annak megfelelő digitálissal, a két kép nem lesz ugynaz.

Ha visszaolvasod a fenti kérdéseimet, erre keresem a választ.

[ Szerkesztve ]

(#8836) SebajTobias válasza SebajTobias (#8835) üzenetére


SebajTobias
tag

És a kép alapján mág mindig jogosnak érzem a kérdésemet...
Csak lehet nem érthető :((

(#8837) Peetry válasza SebajTobias (#8836) üzenetére


Peetry
senior tag

-az obi nem croppos, hanem az a váz.
ha ugyanarról a témáról, ugyanarról a helyről csinálsz képet FF váz+160mm-es obival, és
canon croppos váz 100mm-es obival, akkor ugyanazt a képkivágást kapod, mivel mindegyik ekv 160mm.
legalábbis én így tudom, és a fentiekből is ez jön le.

ha ugyanolyan obival csinálsz képet ff vázzal (pl 100mm), majd croppos vázzal (amin ugye ekv 160mm) messzebről, akkor a képkivágás nagyjából ugyanaz, de az érzet más, mivel az ekv gyutáv nem egyezik meg, ami maga után vonja a mélységélesség, és mélységérzetbeli változást. De ez ugyanaz a helyzet mintha fogod a zoomobjektívet és hátrább mész a géppel, és jobban rázoomolsz a témára.

Az hogy egy obi analóg vagy digitális gépre tervezett, tudtommal nem befolyásolja az objektív fizikai gyújtótávolságát. Az ekv meg attól függ milyen vázra teszed.

[ Szerkesztve ]

(#8838) Necc válasza Peethy (#8828) üzenetére


Necc
addikt

Van egy EF-S 55-250mm -es obim... rengeteg helyen olvasom ugyanazt (a marketingszoveget) hogy ez az obi azert "fasza" mert fullframe-en 400mm-es obi kell ahoz, hogy ugyanazt a latoszoget erjem el stb stb stb..., tehat ebbol kifolyolag gondolom az obi ekv. erteke 400mm... de megis azt irtad, hogy "Az objektíven mindig a filmes gépekre megfelelő gyújtótávolság van megadva" es ha ez igy lenne akkor 88-400mm lenne rafestve az objektivre de megis ranezek es 55-250mm szerepel rajta.

Osszezavartal es most nem latok tisztan :(

Yo momma's so FAT she can save files bigger than 4GB!

(#8839) Peetry válasza Necc (#8838) üzenetére


Peetry
senior tag

Jól gondoltad, az 55-250 az 88-400ekv-nek felel meg, vagyis FF-en 88-400-as obi felel meg neki.

Fizikai gyutáv van feltüntetve.

(#8840) zso79 válasza Necc (#8838) üzenetére


zso79
őstag

Teljesen jól írta Peethy! A te 250-ed 400mm-es fókusztávolságot jelentene FF-re átszámolva, és nem látószöget... pont akkora képrészletet látsz FF-en egy 400-as telével, mint crop-on a 250-eseddel. A perspektíva már más kérdés természetesen... Ha felmenne FF-es vázra az EF-S obi, akkor ott 250-es lenne, és pont azért nem tesznek külömbséget az obik jelölésében, hogy senki ne keveredjen bele. Mindig az adott vázhoz kell viszonyítani!

[ Szerkesztve ]

(#8841) Necc válasza zso79 (#8840) üzenetére


Necc
addikt

Akkor lenyegeben csak sajat magam kavarodtam meg egy kicsit :DDD koszonom a pontositast :R

Yo momma's so FAT she can save files bigger than 4GB!

(#8842) zolka78 válasza Necc (#8838) üzenetére


zolka78
senior tag

Rosszul közelíted meg a dolgot. Ekvivalens nem ekvivalens oldalról, és csak az obi felől. Az objektívre mindig az objektív fizikai gyújtótávolsága van feltüntetve függetlenül attól, hogy te mire szeretnéd tenni, ez nem változik semmit. Ami változik az a fényérzékeny felületre - jelen esetben a szenzorra - vetített képének a mérete, ami a szenzor kisebb méretéből adódik. Vagyis egy 250mm objektív ugyan azt a képet képzi le minden hova, de ebből a kisebb méretű szenzor csak egy részt fog érzékelni, ugyan úgy ahogy a tükrös gépeknél a tükör, és prizma vagy a tükör rendszer szintén a kisebb mérethez van igazítva, hogy a keresőben is nagyjából azt lásd ami majd a szenzoron lesz. Kompakt gépeken láttam csak olyat, hogy fel volt tüntetve az ekvivalens gyújtótávolság a fizikai gyújtótávolsággal együtt.

Meg ne idd a vizet! Az egy nagyon erős ital, fenn tartja azokat a nagy nehéz hajókat!

(#8843) SebajTobias válasza Necc (#8841) üzenetére


SebajTobias
tag

Köszönöm mindenkinek az eszmecserét. Azt hiszem sikerült mindent helyre rakni.
Akkor bele is vetem magam az analóg objektívek világába :D

(#8844) Peethy válasza Necc (#8838) üzenetére


Peethy
őstag

A többiek már lényegében leírták :) Az 55-250 a fizikai gyújtótávolság, ami croppos gépen 400mm-t jelent, ergo filmes gépen ekkora gyújtótávolságú objektív kellene ugyanazon képkivágás kirajzolásához. Örülök, hogy lassan mindenkiben letisztul :)

(#8845) SebajTobias válasza Peethy (#8844) üzenetére


SebajTobias
tag

Amúgy azt én értem, hogy croppos vázon ilyen filmes gépen olyan, de én végig egy digitális (cropos) gépben gondolkodtam.

Tehát van
- 1 gépem (pl 300d)
- 2 objektívem: - analóg 100 (FF) és a neki megfelelő digitális 160-as (crop)
- 1 témám, 1 fix helyről
- 2 kép a két obival ugyanazon a vázon ugyanonnan

A két kép tök ugyanaz lesz vagy nem? Vagyis inkább miben fog különbözni?

Remélem nem idegesítek fel senkit a kérdéseimmel :((

(#8846) Peethy válasza SebajTobias (#8845) üzenetére


Peethy
őstag

Oké, akkor újra elmondom, amit nem sokkal korábban: minden objektíven a fizikai gyújtótávolság van jelölve. Tehát teljesen mindegy, hogy DX-es obit veszek, ami 160mm-es, az a gyakorlatban croppolt vázon 160x1,5/1,6 lesz (gépváztól függően).

Nyilván nem lesz ugyanaz a két kép, mert mások a gyújtótávolságok.
A képkivágás az alábbi esetben lenne ugyanaz:

Vázak: 550D (APS) - 5D Mk2 (FF)
Objektívek: 100mm és 160mm

Ha felrakod a 100mm-es objektívet az 550D-re, akkor ugyanazt a képkivágást kapod, mint a fullframe vázon a 160mm-es objektívvel. Nem számít, hogy az objektív DX-re vagy FX-re készült, a gyújtótávolság értékek mindig a FF-re érvényesek.

(#8847) SebajTobias válasza Peethy (#8846) üzenetére


SebajTobias
tag

Köszönöm de már az elején felfogtam, nem feltétlenül fontos ismételgetni. Én végig ebben a szemszögben írtam a hozzászólásaimat, azaz, hogy nekem csak egy vázam, van, így az érdekelt, hogy a két különböző rendszer hogyan viselkedik az én gépemen. A fenti agyalásaimat is ebből a szemszögből írtam.
Biztos elvesztem a részletekben, és ez nem jött le.

(#8848) Peethy válasza SebajTobias (#8847) üzenetére


Peethy
őstag

- 2 objektívem: - analóg 100 (FF) és a neki megfelelő digitális 160-as (crop)

Ez alapján magyaráztam el még egyszer, hogy nincs különbség objektív és objektív gyújtótávolsága között. Ha egy vázon használsz két objektívet, akkor gyakorlatilag nincs mivel foglalkoznod, mert változást nem fogsz észrevenni ilyen szempontból :)

(#8849) SebajTobias válasza Peethy (#8848) üzenetére


SebajTobias
tag

Tök jó, akkor nyugodtan vehetek telének analógot. Így olcsóbban kijövök :)
Bele is vetem magam a keresésbe...
Köszi a türelmet :D

(#8850) zolka78 válasza SebajTobias (#8845) üzenetére


zolka78
senior tag

Tök mindegy, hogy az objektív analóg vagy nem, tök mindegy, hogy digitálisra optimalizált vagy nem, tök mindegy, hogy EF vagy EF-S van rá írva, tök mindegy, hogy DX vagy FX van rá írva, a gyújtótávolság ugyan az. Ez egy fix fizikai érték ami nem változik. Ami változik az a kép kivágás a kisebb szenzorból adódóan. A szenzor amennyivel kisebb a fullframe szenzornál annyival kell szorozni az adott gyújtótávolságot, hogy megkapd a viszonyított képkivágás méretét, tehát fordítottan arányos. A gyújtótávolság sosem változik az mindig fix, ez olyan mintha azt mondanánk, hogy Liliputban a 1,5 méter nem 1,5 méter, ott is ugyan az csak szarabb nekik oda pakolni szék nélkül.

Meg ne idd a vizet! Az egy nagyon erős ital, fenn tartja azokat a nagy nehéz hajókat!

Útvonal

Fórumok  »  Digitális fényképezés  »  Objektívek topikja (kiemelt téma)
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.