Hirdetés
- Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Digitális Állampolgárság Program
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Asszociációs játék. :)
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Samsung LE40A536T1F LCD TV képhiba
- Pendrive-ról bootolható "belakott" debian linux live Ventoy pendrive-on
- Egy korszak vége
- Szólánc.
- New Game Blitz - 2024
-
LOGOUT.hu
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
DigitXT
nagyúr
válasz yodamastah #20099 üzenetére
HS1-be be lehet rakni H4 xenont, aztán azzal lehet "oszlatni". Ha kell az kékes is.
Csak hát nagyon parasztos megoldás: sok a szórt fénye így refi nélkül is vakít stb. -
yodamastah
őstag
válasz bajnokpityu #20094 üzenetére
Hát sztem vegyél valami hidegebb/emelt fényű HS1 halogén izzót, aztán ott a vége amit ebből ki lehet hozni. Napsütésben meg refi. Aki ezt nem veszi észre az a Kamaz elé is kijön.
-
DigitXT
nagyúr
válasz bajnokpityu #20097 üzenetére
Olcsó kínai ledest fényszóróba? Felejtős. Helyzetjelzőnek, műszerfalba mehet...
-
-
kisp113
tag
válasz bajnokpityu #20094 üzenetére
Nekem tavaly sikerült a dt300 on nőgyógyászatilag cserélni, pedig a könyv ott is bontást írt.
Az egyik gyereket kérd meg hátha segít -
yodamastah
őstag
válasz bajnokpityu #20094 üzenetére
HS-1 [link]
-
bajnokpityu
félisten
Milyen tipusú lehet a j300 izzója?
[link]A wiring diagram 12 V 33 W/35 W-t ir rá. mivel fejidomot kell bontani az izzócseréhez, ezért ezt logikusan 1x szeretném megcsinálni.
megmondom őszintén elég b*szó az xmax300asé, kéne valami hasonló hidegfényű oszlató fotonágyú.
[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
válasz DigitXT #20091 üzenetére
Jó kis kép!
Az tényleg nem kis fogyasztás, most a héten, meg a következőn az Africával járok ugyanott, ahol az sh-val szoktam, 5,6liter/100km-es a fogyasztása eddig, ami annyira nem vészes, de azt észrevettem, hogy ez a motor sokkal allergiásabb a forgalomra, egyrészt sokszor muszáj fékeznem, mert nem fér el mindenhol, másrészt nagyobbat gyorsítok vele. Mondjuk ez nem az én hibám, úgy megy ez a mocsok és olyan hanggal, hogy muszáj kicsit kiforgatni. Szóval esténként az üres városon jövök keresztül, fix tempóval, 6-osban, olyankor jóval kevesebbet fogyaszt (80-90-nél 4 liter alatt), ezeknek az átlaga az 5,6. Mondjuk te meg nem a legnagyobb dugóban jársz általában. -
DigitXT
nagyúr
Ma esti kép, bevásárlás után...
Szerk: ha lehet hinni az időjárás előrejelzésnek, holnap lesz az utolsó nap idén lazán (protektoringben), és lassan időszerű lesz a nagyplexit is visszarakni... Fogyasztásom még mindig sok (6.2L/100) kíváncsi leszek, számít-e a plexi, vagy az már mindegy.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
nagyúr
-
csongi
Topikgazda
válasz bajnokpityu #20084 üzenetére
Vagy ott is ugyan azt a xemetet veszed meg...
-
DigitXT
nagyúr
válasz nyogo83 #20079 üzenetére
Javasolnék egy Madison 400-at olcsón, mondjuk 340K-ért. Tuti vétel... Amúgy
elnevetgélünk ezen, de én azért megértem a kollégát. Hasonló cipőben jártam...
Szeretnék vmi jó gépet, de nincs rá sok pénz, de aki lebeszél, az csak károg.És ha már kiadok "ennyit", akkor legyen nagyköbcentis, menjen jól meg ilyenek!
Szóval igény lenne rá, csak kár, hogy a gyakorlatban nem igazán található típus,
és még egyszer hangsúlyozom, nem azért, mert nem próbáltuk. (Van aki persze
nem a saját hibájából tanul, hanem máséból, s meséli a haverom így járt sztorit.)Flashback: haverom úgy járt, hogy vett egy öreg olaszt olcsón, aztán misi fölött
költött rá. Ez persze nem jelenti, hogy te is így fogsz járni, csak van rá sansz.
Szerk: amúgy tavasszal még 300-ast néztél Xcitingből, az jobb vétel lenne, valsz.
(500-as ugyan erősebb, de sokkal nehezebb, így annyival nem jobb, és típushiba
is előfordul, ami zsebbenyúlós, ha nem javítják időben... Vezérlés-kenés? kcsa?)Amúgy az 500R, amit yoda említ már duplalámpás, az nekem is tetszik.
[ Szerkesztve ]
-
nyogo83
senior tag
válasz yodamastah #20078 üzenetére
Az x9 bármelyik halmazállapotában képes annyi pénzt benyelni
-
yodamastah
őstag
válasz Flashback #20075 üzenetére
Öreg olasz robogót szeretnél 400k körül? Gatyád kösd fel Haver júniusban vett egy 500as x9-et 450 körül. Azóta összesen kb 2 hétig nem volt szervíben a motor. Ráköltött kb 400ezret eddig. Mondtam neki hogy vegyen japán robogót 1millió magasságban, de sokallotta az árat. Hát lassan ott tart már árban
Másik haver vett xciting 500R-t (újabb verzió) 650-ért. Na az egy jó vétel volt, hibátlan a motort. Sajnos ritkán van belőle eladó. MOndjuk nem értem miért esik így a kymcok ára. Egy hasonló éjváratú/állapotú 400as xmax bőven 1M felett van.
[ Szerkesztve ]
-
csongi
Topikgazda
válasz Flashback #20075 üzenetére
Piaggio blokkos.
Egy jo konstrukcio, jo koztes allapot.
Az olaszoknal komoly konkurencia a kymco, es tenyleg ajanlott marka tud lenni. Ar ertek aranyaban verhetetlen.
Jo allapotba kellemes kis vas.
De itt ha talal az ember jo allpotu xcyting 250et vagy Dowton 300at, jobb valasztas lehet.
Fo alkatreszek beszerzese macerasabb.
A tobbi nem gond.[ Szerkesztve ]
-
Flashback
addikt
Aprilia Atlantic 250? Van tapasztalat?
profi gőzállomás eladó - Bocs nincs hosszú ö, ü és néha az á is ä :)
-
csongi
Topikgazda
válasz bajnokpityu #20071 üzenetére
Ahogy enblatom, a nem eszrevetel a jarmu oszlopainak kitakarasabol adodik.
Semmilyen csik, vagy lampa, vagy lathatosagi melleny nem segit. Persze minel tobbet teszunk a lathatosag erdekeben annal jobb. Igyekszem ugy helyezkedni, hogy lathato legyek tukorbol, oldalrol. Probalom kerulni a jarmuvek holtereit. -
kisp113
tag
válasz bajnokpityu #20071 üzenetére
Én. A fél ebayt raragasztottam 😀
-
DigitXT
nagyúr
válasz bajnokpityu #20071 üzenetére
Felnicsíkot raktam fel nemrég. Jól néz ki, de ennyi. Viszonylag ritkán megyek
úgy keresztbe autóknak, hogy ez legyen az egyetlen, amit észrevesznek...
A rendőrcsíkosat passzolom, hogy hova férne a motor hátulján. Dobozra max. -
bajnokpityu
félisten
Fényvisszaverő matricát használ valaki?
itt van egy rakás.
Rendörcsikos pl sztem -tök oké -
DigitXT
nagyúr
válasz Flashback #20063 üzenetére
Amúgy van neki egy egész nagy fóruma, ha a konkrét típus érdekel: [link]
Én csak azért partizánkodtam ott, mert egy Burgisnak adtam el a Multivart.
Meg a J.Costat is el akartam, de azóta, hogy vettem bele könnyebb súlyokat,
nagyon örülök, hogy nem sikerült, mert kiválóan teszi a dolgát, selymesen jár.huszi.gyb: hát a Cygnus is összevissza világított az tény. De izzócsere, illetve
magasságállítás után ég és föld lett az is, csak kár, hogy szanaszét tört aztán.Apropó, a héten lesz lomtalanítás. Gondolom a blokk nem kirakható...
Tudom, vigyem a MÉH telepre, de ott nem veszik át, mert motoralkatrész. Ehh!
Viszont a kerék érték belőle, azt nem dobnám ki, s olyan sok helyet nem foglal.[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
válasz Flashback #20058 üzenetére
Városozni van jobb nagyrobogó, de még vállalható a 400as burgman.
Tavalyelőtt próbáltam egy 2008ast. Ami nem annyira tetszett azon szempontok szerint ami nekem fontos volt: 13/14 kerék, alacsony ülés, 210+ kiló, széles test.
A 2017ben a 400ast megújították. Magasabb lett az ülés, keskenyebb a motor teste és az első kerék 15ös.
2007 vagy utánit nézz ha használtat akarsz. Ezekkel kevesebb a baj. Készülj fel hogy 1M alatt javarászt tekert import motorokkal fogsz találkozni.
[ Szerkesztve ]
-
huszi.gyb
senior tag
válasz DigitXT #20054 üzenetére
Én refivel csak a régebbi, sz.r lámpájú robogókon szoktam menni, pl Cygnus. Azzal még éjszaka sem villogtak rám Sokat elárul. Gladiuson sosem megyek refivel a városban, a Fekete-Sárga ruha, sisak, kék-fehér motor elég feltűnő a szolíd sport dobbal. Max egy pici gáz üresben, és már észre is veszik magukat, sokszor dudálni sem kell. A sorok közt vészvillogni szoktam, az feltűnő, a többség érti is.
www.dongosofor.hu
-
Flashback
addikt
Burgman 400 városban élhető?
profi gőzállomás eladó - Bocs nincs hosszú ö, ü és néha az á is ä :)
-
Burt1793
veterán
válasz DigitXT #20056 üzenetére
Nem fértem el, szűken két sávos volt az út és nem a szélén ment a csórikám. Plusz, ha kicentizve kikerülöm és arra lefordul, az nem jó móka. Az ilyen papik veszélyesek.
Nem szoktak smkp-nak gondolni, amikor 30-40 km/h-s sebességkülönbséggel utolérek valakit. Láthatóan lehúzódnak, akik meg nem, ott nagyobb ívben kerülök, vagy lassítok.
Az sh küklopsz, de van két helyzetjelző a két sarkán, szóval elég jól látható.
Amúgy tegnap bicikliztem, néztem a motorokat, tényleg elég soknak ég a távolságija országúton. Persze ezek általában 10-15 éves motorok, kopott búrával stb, így nem is vészes. Nem a tavalyi 1200GS LED-es lámpája... mondjuk azokon meg van ködlámpa.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
nagyúr
válasz Burt1793 #20055 üzenetére
Nem értem a papis sztorit: miért nem kerülted ki? Amúgy baromi egyszerű
a teszt. El kell menni gurulni egyet, és megnézni a másik motorján a tükörből
mi látszik? Anno a 250-es Maját nagy élmény volt látni. Mint "mini Goldwing".
2x55W világított, és teljesen jól nézett ki: 1x55W kevesebb, és hülyén mutat,
mármint a féllámpás megoldás, nekem sosem tetszett. Csak a szimmetrikus.
SH-nál eleve nincs ilyen gond, mert az küklopsz.De legalább kanyarlámpa.Ha meg észrevesznek, akkor elég nekik a jármű
Eegen, csak nem mindegy, hogy minek gondolják? Biciklistákat ugye nagyon
leszarják, SMKP-kat szintén nem sokba veszik: nagyobb motoroktól tartanak.
Mert az jön, gyorsan meg minden. Persze ettől még kib.szásból rádhúzhatják.Szerk: simán lehet, hogy Madison a dupla xenonja miatt nagyobbnak mutatja
magát, mint ami valójában, és emiatt előzékenyebbek vele az emberek...Szerk2: tompítottal nem világítok be az autók ablakán. Azt figyeltem meg, aki
mókusokra vadászik, az bizony csúnyán bevilágít, és abból lesz nagy vakítás.
Persze nappal ezt nem szó szerint kell érteni, olyankor csak szimplán zavaró.[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
válasz yodamastah #20051 üzenetére
Nyugodtan menj távolságival, mondom, eddig egy motoros világítása sem zavart.
Az én robogóm maga fehér, a két szélén egy-egy helyzetjelzővel, középen magasan tompítottal. Szezononként 10 ezer km-t raktam bele (ez most a 3,5. év), ez Budapest és az agglomerációja. Szerencsére mindig észrevesznek, veszélyes eset elvétvesemvolt, sajnos félek, hogy lassan összejön valami, az a jó, hogy motorozás közben nem parázok ezen.
A sisakom fehér, de na.A helyismeret fontos, Budapest jó nagy részét ismerem motoros szempontból. Az Erzsébet hídon két éve minden nap átmentem, Pest felé délután a dugóban (szép lassan, kocsikat figyelve, hidd el a kivágásnak is van előzménye, persze lehet pont akkora szopás, hogy nehéz észrevenni), visszafelé meg este, amikor a leglassabb autó is 80-nal megy...
Ahol most járok, ott nagyjából minden eshetőség előfordult és így megyek, 100%-os koncentrációval, nem kocarobogósként, ahogy ti sem.
Mondom még egyszer, igen, kell szerencse is, de nagyon sok mindent ki lehet védeni az említett figyelmességgel, helyismerettel és józan ésszel, mást nem lehet tenni, nincs mit ragozni.(#20054) DigitXT: Napközben a xenon világítás se segít sokat, mert a legtöbben egyáltalán nem használják a tükröket, nincsenek jól beállítva, vagy csak szimplán nincs benne eléggé a perifériás látásukban, nem szokták meg a használatát. Ha meg észrevesznek, akkor elég nekik a jármű, elég fény visszaverődik arról is. Ma pl (kocsival voltam) egy papi 30as zónában gurult 20-szal (nem is nagyon akartam megelőzni), majd lassult, szép lassan megállt (volt vagy 30 másodperc), álltam mögötte (elvégre hétvége van) 5 másodpercet és csak utána vette észre magát. Tehát 1 percig mentem a seggében egy nem kis autóval (amit mindhárom tükörben kényelmesen láthatott volna...
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
nagyúr
válasz yodamastah #20051 üzenetére
Az a baj, hogy aki így tesz, gyakran nem néz a tükörbe: hiába látna, ha nézne.
Ahogy nyogo említette a BKV busz nagy is, meg szép kék is. Aztán még úgy se.Egyébként egyetértek, hogy ha észrevesznek, akkor előbb engednek el! De csak
ezért én nem tolom fel a refit. Ha éppen nem engednek el, akkor így jártam.
Van aki ilyenkor még túráztatja is, meg villog, esetleg folyamat vészvillogózik: az
is feltűnő, de van aki nem tudja értelmezni, és zavarja a dolog a forgalomban. Én
csak megköszönöm vele, ha láthatóan lehúzódott, vagy legalább próbált segíteni.Mondjuk nekem meg xenonom van: talán ezért is vesznek komolyabban alapból?
(Egyszer csak felkapcsoltam a xenont a Lágymányosin, erre félreugrott előlem a
kocsi, pedig ment vagy 90-et: abszolút nem akartam levillogni, meg semmi LOL.)Ui: anno a kis Majában is volt. Vizsgára került vissza a 25W Ba20d. Hát az fájt...
Simán leléptek elém, és sötétben meg nem láttam vele. Szóval alapvetően tök jó
hogy minél feltűnőbb a motoros, így az üvöltő kifufogódob is pont ide tartozik, azt
meg ennek ellenére sokan mégse kultiválják. (Még én se, pedig nekem is van.) -
nyogo83
senior tag
válasz yodamastah #20051 üzenetére
lathatosagra +1.
Pont emiatt csereltem le tavaly egy fluo-sarga szinure a szurke sisakom, de telen a robogo is kap valamifele hasonlo fenyezes upgradet. ami akar tukorbe pillantva azonnal feltunik.
-
kisp113
tag
válasz yodamastah #20051 üzenetére
Hja, én 15 éve fekete motorral, fekete ruhával és fekete sisakkal nyitottam.
Aztán most inkább úgy nézek ki mintha búcsúbol jönnék -
yodamastah
őstag
"A legfontosabb, hogy az ember a motoron az autók mozgásából olvassa az eljövendő helyzeteket, ehhez nem kell refi, sztem."
A téma indító szitu a dugóban álló türelmetlen autós aki kivág eléd a busz sávba szabálytalanul. Itt nincs mit olvasni a forgalmon, vagy lát az emberünk a tükörben, vagy nem lát.
Mindegy .... itt a fórumban sokan vagyunk akik napi szinten motorozunk BP-en, szerintem nem kell magyarázni hogy bármi amivel jobban látszódik egy motoros, az hosszú távon pluszos tud lenni. Nekem is az volt az utolsó fekete sisak a fejemen amiben 2012-ben elütöttek...
[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
válasz yodamastah #20043 üzenetére
Őszintén én még egyszer nem láttam motort refivel napközben, esetleg tényleg nem olyan zavaró, én nem járok úgy. Én nem arra játszom, hogy észrevegyenek, megyek el a dugóban az autók között. Refit csak elengedésre és szemből előzés "büntetésére" használok.
Ha autós refivel megy napközben (általában toyotás közlekedőedényesek), azoknak mutogatok is, meg persze az ellenpéldának, aki nappali menetfénnyel (mert ugye az LED-es és városban fel se tűnik nekik, hogy nem a tompított ég, így meg hátul full sötét az autó) megy este.
A legfontosabb, hogy az ember a motoron az autók mozgásából olvassa az eljövendő helyzeteket, ehhez nem kell refi, sztem.
Motoros nem szokott utolérni, maximum néha, amikor nagyon nem sietek és próbálok "eco" üzemmódban menni, ha utolérne egy refis motor/robogó, abbahagynám az eco-zást.[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
Oké hát lehet hogy egy paraszt vagyok, de én refivel járok napsütésben és ez így lesz amíg fel bírok ülni a motorra Egyszer azért nézzétek meg a motorotokat szemből reflektorral mennyire őrjítően vakít délben amikor tűz a nap. Az xmax refije amúgy is harmat, kb nonstop fel lehetne kapcsolni akár éjszaka is.
"attól, hogy vakítok is, nem vesznek jobban észre. Ha jön mögöttem vakító
kolléga, inkább elengedem, mert igenis zavar, ha a tükörbe nézek."Én azt tapasztalom hogy előbb vesznek észre. Főleg akkor feltűnő hogy engednek el az autók, ha sűrű forgalomban hátulról jövök. Pl olyan hátulról jövős szituban is mint a téma indító buszsávos eset.
Nappali refizéstől az elmúlt 16-17 év alatt senki nem villogott vissza hogy vakítom.... Éjszaka már a szarul beállított tompítottra is villognak, de ez teljesen más szituáció és jogos is.
[ Szerkesztve ]
-
kcsa
veterán
Nagyon ritkán jártam refivel. Főleg akkor, ha úgy felejtettem. Én utálom ha vakítanak, én sem teszem mással.
Focus MK2/2.5 Haynes könyv eladó.
-
DigitXT
nagyúr
válasz Bogyó bá' #20044 üzenetére
+1: attól, hogy vakítok is, nem vesznek jobban észre. Ha jön mögöttem vakító
kolléga, inkább elengedem, mert igenis zavar, ha a tükörbe nézek... Szoktam.Sőt, néha én is rárefizek a szembejövő vakítóra, hogy ezt most miért? Nappal,
de éjjel is. (Legyen az autós, vagy motoros, esetleg egy BKV busz, simán.)yodamastah: de te legalább figyelsz ilyenekre, hogy felhős idő, meg éjszaka.
Sőt, be van állítva a motorod lámpája. Mások leszarják, és telibe vakítanak.
Tudom, billegünk, de sík úton egyenletes tempóban ne vadásszon mókusokra.[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
válasz Bogyó bá' #20044 üzenetére
Én is utálom ha másokat zavarok. De.... Bogyó te mennyit közlekedsz budapesten motorral? Nem kötekedés, csak kíváncsi vagyok menyire vagy képben hogy napi szinten mi megy itt "túlélés" gyanánt
Ahogy írtam napsütésben az alap. Egy motor lámpája azért nem fogja kiverni a szemed amikor 100ezer lux-al süt a nap Felős időben én sem kapcsolom fel.
[ Szerkesztve ]
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz yodamastah #20043 üzenetére
Én soha. Utálok másokat zavarni, és én sem szeretem ha mások zavarnak.
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
yodamastah
őstag
-
Micsurin
nagyúr
válasz Burt1793 #20031 üzenetére
Mi a f*szomért kéne a buszsávban arra számítsak, hogy elém kanyarodik egy autó? Ha még taxiról beszélnénk.
@Econ: Én is komolyan veszem ezért ég Pesten folyamat a refi. Múltkor a süni meg is kérdezte a miértjét, nem tudott vitatkozni a látni és látszani elvvel.
[ Szerkesztve ]
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
#31733248
törölt tag
válasz DigitXT #20016 üzenetére
(#20016) DigitXT
"ForceField ingben hogy érzed magad? Nekem lehet, hogy már kinyúlt, de egyre kevésbé jól."
Alig volt még rajtam ahhoz, hogy bővebben és megalapozottan tudjak nyilatkozni róla.
(#20033) Burt1793
"Álló kocsisor mellett lassan kell elmenni."
Nagy igazság, mint ahogyan az is, hogy ha látod, a buszsáv mellett megtorpan a forgalom, készülj a fékezésre, mert esélyes, hogy valaki a tükör használatáról megfeledkezve fog elég vágni. Én komolyan veszem a láthatóságot, de az ilyeneknél ez nem sokat számít.
-
DigitXT
nagyúr
válasz bajnokpityu #20039 üzenetére
Nem, csak akkor, ha már a Rudas mögött oda soroltak teljesen szabálytalanul.
Amúgy sajnos az általános megállapítás sokakra igaz. Motorosokra is. Ez van. -
Grillo
őstag
válasz bajnokpityu #20036 üzenetére
Itt nem, mert záróvonalon kéne átmennie. Minden nap erre jövök haza, tényleg általános, hogy meglátja 100 méterrel előtte a szaggatottat, és már vált is. Vagy ha olyan verdája van, amire amúgy sem vonatkozik a KRESZ, akkor már a híd elején. Vagy bárhol.
-
kcsa
veterán
Személy szerint úgy gondolom, hogy a manapság kevéssé divatos bizalmi elv szerint nem kell sávot váltó autóra számítani az adott helyen. (záróvonal, így nem válthat sávot a következő lehajtóig sem).
De amíg én is olyan helyen lakom, ahol a reggeli ordenáré nagy dugót (10 km simán van egy óra) azzal is duzzasztják a népek, hogy szabálytalan útvonalakról sorolnak be a főútra, és erre hatalmas ivben szarnak minden kib.szott reggel a helyi rendőrök, inkább néha kiállnak máshova traffizni, addig senkitől nem várható el szabálykövető magatartás. Mert senki nem kéri rajtuk számon. Soha.
Focus MK2/2.5 Haynes könyv eladó.
-
bajnokpityu
félisten
Úgy emlékszem, h ha az első lehetőségnél lemegy jobbra, akkor haladhat addig a buszsávban az.autó.
-
Bogyó bá'
nagyúr
Azért a motorosok egymást is tudják ölni: [link]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
nyogo83
senior tag
-
Burt1793
veterán
válasz nyogo83 #20032 üzenetére
Képzeld, értem, hogy miről beszél. Mindig csak egy ember sokall be, mert éppen olyan napja van, vagy elkésett stb. Álló kocsisor mellett lassan kell elmenni. Mondom, természetesen az autós volt a hibás és igen, sokszor szabálytalankodnak az emberek, de figyelmetlenségből lett a baleset, nem elsősorban a szabálytalanság miatt. Ez az autós válthatott volna sávot a belsőből a középsőbe is figyelmetlenül...
-
nyogo83
senior tag
válasz Burt1793 #20031 üzenetére
Nem azzal van a baj, hogy mennyivel megy, hanem hogy kerul oda...mint ahogy a balesetet okozo is.
"Amúgy meg ezen a részen kell számítani a kikanyarodó autóra, pár méterrel később szabályosan válthatnak sávot jobbra, ez még csak nem is a híd közepe. "
Nem, nem kellene szamitani ra, hogy zarovonalon "atugorva" fellok. A par meterrel kesobb az mar majdnem a hid vege fele van, es rendszerint a hid kozepen kezdenek besokallni.
Ahol nincs zarovonal, ott majd szamitok ra, hogy atsorol. Nyilvan nem ennek tudataban vezetek, de ez lenne a normalis.Amugy nem ertek vele egyet, hogy nem kellene mutogatni. Ugy latszik nem jott at a lenyege a videonak, pedig eleg egyertelmu volt.
Nem a jelenlegi balesetrol szol es nem is csak a motorosokrol, hanem a mostanaban divatos altalanos szarok bele kozlekedesbol. Nem gondolkodik, hogy az adott mozdulataval kinek/minek mit okozhat, milyen kovetkezmenye lesz. Azon van, hogy sporolok 2 percet, meg jaj, kinek faj az, ha ott megyek, meg masok is csinaljak.Motorosoktol is latok varosban olyan szituaciokat, hogy csak razom a fejem, hogy mekkora mazlija van es egy pillanatig se merlegeli, hogy mekkora balesetet okozhatna.
Ahogy a videon is elmondja a srac, eleg egyszeru lenne akar ennek az 1 helynek a rendbetetele: kamerat uzemljek be es menjen automatikusan a buntetes. Hamar leszoknanak rola, egy veszelyes szakasszal kevesebb.
Szerk.: "ha belenéz az éppen, videóban elmenő autós a tükörbe és úgy vált sávot"
Na pont ezzel van a baj. Mert nem nez bele. Vagy nem azt nezi amit kellene. Az elmult hetekben legalabb 3 balesetet lattam ezen kivul azon a szakaszon, szerencsere mindegyik esetben autost vagott seggbe BKV busz, pedig ahhoz mar tehetseg kell, hogy ne lasd, illetve nem fenysebesseggel jon.
Es ez csak amit en lattam mikor arra jartam.Szerk2: Tobbet mar nem szerkesztem, meg feleslegesnek is erzem.
"az autósoktól várja el azt, hogy ma ne menjenek a buszsávban, mintha mindenki tudna a tegnapi esetről. Illetve azt várja, hogy álljon meg az élet emiatt, ennél sokkal veszélytelenebb, de mégis balszerencsés esetekben hal meg nap, mint nap ember valaki.
Igazából a buszsáv ölte meg a motorost,"Nem tudom, hogy mi bajod van, mert kb az jon le, hogy ez igy egy normalis mindennapi dolog, kar kiakadni, jol van minden igy ahogy van.
[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
válasz nyogo83 #20029 üzenetére
Mondjuk ezek a népek pont 10 km/h-val sem haladnak a buszsávban, ami igazán a buszsofőrt és a buszon utazókat zavarhatja, motorosra biciklisre nem különösebben veszélyesek. A rendőr büntesse meg őket, de ezért mutogatni és felvenni az épp szabálytalankodókat, azt mondani, hogy miattuk halt meg...
Amúgy meg ezen a részen kell számítani a kikanyarodó autóra, pár méterrel később szabályosan válthatnak sávot jobbra, ez még csak nem is a híd közepe. Simán nem gáz 30-ra lelassítani motorral is akár. Sajnos napi szinten hal meg motoros úgy, hogy szabályosan közlekedik, felesleges ezt az egy esetet kiemelni.Ezzel meg egyenesen felbasz: "20 éve motorozok, ilyen helyen nem megyünk 50-nel." Oké, akkor kussolj, b@zdmeg! Tegyen fel "tanító videót" az, aki rendesen motorozik. (Ezzel nem azt mondom, hogy a halott motoros szabálytalan volt.)
Amúgy is ennyire sarkítani... ha belenéz az éppen, videóban elmenő autós a tükörbe és úgy vált sávot (mert mondjuk fél a bkv busztól, akkor NEM öl meg motorost. Ugyanúgy megy utána a tilosban, ahol a taxi szabályosan.
Amúgy is butaságot vár el, először azt hittem, hogy a rendőrökre gondol (tehát, hogy jöjjenek ki és helyszíni bírságot osztogassanak), de nem, az autósoktól várja el azt, hogy ma ne menjenek a buszsávban, mintha mindenki tudna a tegnapi esetről. Illetve azt várja, hogy álljon meg az élet emiatt, ennél sokkal veszélytelenebb, de mégis balszerencsés esetekben hal meg nap, mint nap ember valaki.
Igazából a buszsáv ölte meg a motorost,[ Szerkesztve ]
-
dugynok
senior tag
válasz nyogo83 #20029 üzenetére
Hàt én lehet kimegyek 7végén oda és minden buszsàvban haladó autónak meglocsolom a szélvédőjét egy kis kefírrel... Tényleg rohadt dühítő ami ott megy, a zsandàroknak meg ezzel kéne foglalkozni, nem a traffival...
Faccom!!!!Szerk.:
Nincs facebookom, de ezt a videót kicsit osztani kellene.
Kéne valami motoros megmozdulàst is szervezni - mert ez rohadt dühítő, ami ott (és màshol) is megy...[ Szerkesztve ]
-
nyogo83
senior tag
Itt meghalt egy motoros | Kib@&#*tt dühös vagyok!
Motoros topikban is linkeltek es en is minimum ugyanilyen duhos vagyok es minden szavaval egyet ertek. -
-
huszi.gyb
senior tag
válasz nyogo83 #20025 üzenetére
Tegnap engem is majdnem felkent egy Audista a falra... Nem tetszett neki, hogy megelőztem, ezért a Szentendrein kb 140-nel (én mentem 120-szal) rám rántotta a kormányt a szarjával (2013-tól gyártott A6 Avant). Persze utána nem értette mi bajom, lámpától meg eltűnt a tükrömben.
Kis gyökér...Persze a sorok közt előre mentem, így esélye se volt követni kb 1km-rel később... Rohadt veszélyes volt amit csinált, pedig csak egy frusztrált f.sz volt, semmi okot nem adtam rá neki.
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
nyogo83
senior tag
válasz DigitXT #20024 üzenetére
Amilyen forgalom van ott mostanaban, meg rengeteg bepofatlankodo autos, szinte lehetetlen 60-70-nel tobbre felgyorsitani.
Tegnap hazafele lassabban mentem, megneztem a helyet. A nagy vastag pillertol par meternyire hajthatott ki az auto es gyakorlatilag fellokte a padka iranyaba, pont telibekapva az oszlop sarkat. Egy centi feknyomot se lattam, de ahogy tortenhetett, nem is csodalkozom.
Nagyon nem volt se a srac osszetorve ahogy lattam, se buko semmi ilyesmi, szerintem pont szerencsetlenul kaphatta el, bar eleg fekezes nelkul 60-al is az a piller es torik a csigolyad mindened
A motornak az elso futomuve fordult ki, de nem is csoda, szerintem eleve kifordulhatott alola a piller masik oldalara a motor, mert kb 20-30 fokos szogben az elso kerek elkapta azt a majdnem 30 centis padkat.Fun fact, ahogy mentem, elottem 2 autos is zarovonalon atjott ugyanugy oda a buszsavba a hid kozepen, meg mogottem is ugy jottek, mintha rendes sav lenne...
Ha meg a Lanchidat is majd lezarjak es megno itt a forgalom, akkor lesz majd "mokas" a helyzet.
-
yodamastah
őstag
válasz bajnokpityu #20020 üzenetére
Minap vácin ment el mellettem egy terepjáró merci kb 120-al nyél gázon (westend előtt ahol 50es tábla van). Majdnem elé váltottam a sávot, az utolsó pillanatban vettem észre hogy jön valami mint az állat. Kurvára fontos volt neki hogy még 300 métert menjen padló gázzal a belvárosban. Darabokban szedtek volna össze ha nem veszem észre a tükörben felvillanó csíkot
A legújabb balfaszkodás amit ijesztően gyakran látok mostanában: Gyalogos telefonba belemerülve elindul a zebrán pirosnál. Majd mikor majdnem elütik, összerezzenve ébred fel a telefonból és jön rá hogy hol van, majd szalad vissza a járdára.
[ Szerkesztve ]
-
nyogo83
senior tag
válasz bajnokpityu #20020 üzenetére
A legjobban az duhit, hogy csak ma reggel 3 olyan esetet lattam, amikor rendor a szart is kibuntethette volna az autosbol.
Az, hogy a Thokolyn rendorauto elott az allo kocsisorbol a csavo gondol egyet es 2 zarovonalon keresztul, buszsavon atvagva nagy gazzal visszafordul az ellenkezo iranyba es a rendor csak turja az orrat.
Az, hogy rendszeresen van, hogy rendorauto ele megy ki autos az Erzsebet hidon zarovonalon at a buszsavba, majd egyutt vonatoznak az Astoriaig es a rendornek eszebe sincs kivillogni, hogy baratom, zarovonal+buszsav hasznalata?Hat megis, mi a joisten fogna vissza az embereket attol, hogy betartsak a KRESZ-t, mikor a szemuk elott szarnak ra. Az elmult fel evben a varosban egyre jobban emlekeztet a kozlekedes a youtubos orosz dashcames videokra. Az egesz varos le van zarva mindenhol, mindegyik autos frusztralt hogy orakat ul a dugoban, nem halad, nehogymar neki valahol meg 5 percet kelljen varni, vagy valaki gyorsabban haladjon tole.
Sorozatosan latom a nagyon reg piroson valo athaladast, olyan keresztezodesekben lekanyarodast(nyilvan gyorsabb utvonal remenyeben) ahol csak egyenesen mehetne, a buszsav hasznalat mar szinte altalanos.DE...a kihirdetett uber trafizas az majd megelozi a baleseteket
[ Szerkesztve ]
-
bajnokpityu
félisten
válasz nyogo83 #20018 üzenetére
tegnap M1-M7 kivezetőn 3 sávnyit fék+jobbra rántota gyufafej a terepjáró mercit, mindkét abs dolgozott, egyébként elcsapott volna, mint a szart. sos ki kellett menni a mekibe.
sajnos pont akkor pont ott szoktam menni én is, akár én is lehetettem volna az Erzsébeten. ma home office van. sajnálom.
másik ismerősöm kifejtette kedden, hogy ő bizony megölné az összes rohadt motorost. milyen dolog az, h neki fél fokot tekernie kell a kormányon, mert különben elcsapja aki jön a felezőn. ő bizony el akarja legközelebb csapni. meg, hogy a semmiből egyszercsak ott terem a motoros a fenekébe. hát mondom édes szivem, ha nem aludnál a kocsiban, hanem használnád a tükröket, akkor nem hirtelen teremne ott. ráhagytam, sajnos nincs mit tenni.
[ Szerkesztve ]
-
nyogo83
senior tag
Meghalt egy motoros az Erzsébet hídon
Pont mellette jottem el reggel. Budarol Pestre meno buszsavban allt egy auto, a motor pedig fent a jardan a pillerek kozott, az egyik piller toveben meg szegeny szerencsetlen letakarva
Napi szinten van ott baleset, de ha a rohadt trafizas helyett csak 1 hetig az ilyen kiemelt helyeken buntetnenek, akkor talan visszafognak magukat az autosok.Valoszinu itt is azt tortent, amitol minden nap fosok mikor arra megyek.
Budarol halado sav altalaban all, es sokszor a hid kozepen egyszer gondol egyet a gyoker es padlogazzal kivag a buszsavba, hogy ott sunnyogjon elore a hid labahoz a kanyarodo savhoz.
Elmult 1 honapban legalabb 3 balesetet lattam, akkor "szerencsere" mindig a busz csapta seggbe az autost.
Viszont itt gyanitom hogy a motorost kilokte a pillereknek...[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
nagyúr
válasz #31733248 #19990 üzenetére
ForceField ingben hogy érzed magad? Nekem lehet, hogy már kinyúlt,
de egyre kevésbé jól. Ettől függetlenül persze tolom neki, mit a marha.
(SMS-t kaptam, life: átvehető a rendelt cucc, de fél óra múlva zárnak...
Google szerint 40 perc, dugó. Megvolt 20 perc alatt, lane splitter mód.) -
nyogo83
senior tag
A km temahoz csak a kovetkezot fuznem hozza. Benne vagyok eleg regota egy zart forumban, ahol meglehet egymassal osztani mindenfele technikai okossagot motor/auto ECU-ABS stb. cuccokkal kapcsolatban. Van ennek egy resze, ahol segitseget lehet kerni muszerfal EEPROM atirashoz, vagy megfejteshez, hogy hogyan hol tarolja a futast, hogyan lehet atirni.
Itt nagyon sok olyan ember van fent, akik vagy szervizek, vagy km ora porgetessel foglalkoznak, viszont hulyek ahhoz hogy maguk rajojjenek hogyan lehet visszafejteni egy-egy memoria tartalmat.
Na az ilyenek bedobaljak a kiolvasott memoria tartalmat a forumba es melle irjak, hogy mennyi a jelenlegi ora allas egy mennyire irjak at nekik. Aztan aki segiteni akar nekik, az megcsinalja, visszakuldi nekik a modositott filet, amit egyszeruen csak fel kell tolteniuk az EEPROM-ra es kesz.Az alabbi par screenshotot 1 magyar userrol csinaltam(sajnos mindegyikuket csak nicknev alapjan tudom azonositani), de legalabb rajta kivul tudok 4-5-ot ugyanebbol a csoportbol. Ezek utan nagyjabol be lehet loni, hogy mekkora futassal kerulnek be itthonra a vasak.
Bocs a kepek miatt, sajna csak igy lehetett berakni[ Szerkesztve ]
-
bajnokpityu
félisten
Ma gyorsultam egy hangos sh val.
Egy valószínű valós 15e kmes első magyar tulajos sh300ért kb sorba álltunk 10évesen 620ért. Volt esztétikai hiba bőven, de 2 hónap alatt két jó vételt láttam összrsen, mióta robit kerestem. Az sht percek alatt elvitték.
A kawa volt a másik, az három nap volt, rossz hirdetés, és vidékre kellett menni érte.
[ Szerkesztve ]
-
csongi
Topikgazda
válasz Flashback #20008 üzenetére
A japan Hondam 27 ezret mutatott, 3. javitomeretes henger dugoszettet szedtem le rola. Repedt hangerrel .
600K van, jelenleg.Az olasz csodor meg innen valtott gazdat, sok sok Km-el .
Ez a valosag, aki nem ert hozza garantalt, hogy bepalizzak.
A veteli arat megegyszer tedd tartalekba, es mire rakoltod, kb rendbe is lesz. De kell egy jobszerelo, aki nem probara veteti veled az alkatreszeket, es oda nyul ahova kell.
De a legnagyobb biztonsag, ha szetboritattod az egeszet.
A tomiteseket ilyen korara megeszi az ido, a szimeringek beoregednek, es minden egyes alkalommal szet kell szedni az egeszet. .
Szazeret is futnak siman, ha az olajcsere idoben es megfelelo minosegben megadatott nekik. Az egesz blokk az olajra tamaszkodik.
Oreg robogo nem rossz robogo, de el kell fogadni, azert olcso, mert az allapota ezt kivanja meg.
Azert keves a km benne, mert a hazai piac ezt az almot gergeti... -
Burt1793
veterán
válasz Flashback #20008 üzenetére
Ez nem jó széria kérdése. Ekkora robogót nagyobb igénybevételre vesz újonnan az ember (nem elég neki a 125), így magasabb a futásteljesítmény is általában.
Kcsa sh300asa óra szerint 35 ezernél motorgenerálért kiáltott, ami nem valószerű, még akár más márka típusánál sem.
Az enyémben 43 ezer km van most, olyan mintha új lenne (főleg a motorjára gondolok... 😃).
Amúgy egy valós 30 ezret futott robogó 300 ezerért rögtön elkelne, tuti drágábban hirdetnék. Persze így, hogy ez idő alatt 10 ember keze között átment...[ Szerkesztve ]
-
Flashback
addikt
válasz yodamastah #20005 üzenetére
Na ebben egyet értünk Az első kocsim kivételével szerencsém volt. Mondjuk ott megtanultam hogy Citroent sose többet, váltottam japánra és kisimultak a ráncaim
[ Szerkesztve ]
profi gőzállomás eladó - Bocs nincs hosszú ö, ü és néha az á is ä :)
-
yodamastah
őstag
válasz Flashback #20004 üzenetére
Megveszed utána 1 éven belül kiderül hogy mázlid volt vagy sem. Ezt innen a fórumról nem lehet eldönteni. A szopórollert nagy eséllyel csak úgy lehet elkerülni, ha pár éves, keveset futott, magyarországi motort veszel. Vagy újat. Többi az lutri lesz mindig.
[ Szerkesztve ]
-
Flashback
addikt
Beszélgettem kicsit a tulajjal őszintének tűnt. Mondta hogy ő is vette kb 3 hónapja az ismerősétől aki ugyanúgy vette.
Nem ismerem a típust de azt mondta hogy 4e-ig elég lomha. Viszont mondt hogy a fogyasztása nagyon jó és a nhagja is egészséges. Variátor görgők volt most cserélve. A motorról többet nem tudott elmondani.[ Szerkesztve ]
profi gőzállomás eladó - Bocs nincs hosszú ö, ü és néha az á is ä :)
-
DigitXT
nagyúr
válasz Flashback #20001 üzenetére
Nem tudom, honnan van az adat, de nem tűnik valósnak: 2016 és 2018 között?
Egy nagyságrendet sikerült spórolni. Teljesen hihető, hogy valaki 4000-et megy
két év alatt, aztán eltelik még két év, és akkor csak 400-at. Napi használatban.Azt tudom még elképzelni, hogy nem ugyanaz a tulaj, és valahol sokat állt. De
ha ugyanaz a tulaj és mindig ugyanúgy használta, akkor még itthon is tekerték.
Csongi kérdése meg abszolút helytálló, de a BM nem jegyez korábbi időpontot.Szerk: de ha jó is a magyar adat: mikor kell a vasban vezérműláncot cserélni?
Mert azért azt gondolom senki nem hiszi, hogy 2012-ben valós 18000 volt benne.Szerk2: külön kedvencem a "friss olajcserével". Mintha az vmi nagy dolog lenne!
És mintha lehetne ennek hinni: én is bedőltem, meg is jártam. De ilyen a piac...
A miheztartás végett az enyémben "28000" volt és már volt vezérműlánc cseréje,
amit nekem kellett ismételnem 1 évvel / 7000 km-rel később. (Nem volt olcsó.)[ Szerkesztve ]
-
csongi
Topikgazda
válasz Flashback #20001 üzenetére
2012 előtt?
Mikori 2001 környéki?
Nincs baj ha nincs baj. El kell fogadni, hogy a km növekedéssel növekszik az alkatrészek cseréjének a valószínűsége. Haza lehet vágni 60 ezer alatt egy motort, és lehet vele menni 100+K is.
Tulajdonoson és szerelőn múlik a jelentős része. -
Flashback
addikt
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Bestbuy játékok
- Hardcore café
- Ukrajnai háború
- S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- TCL LCD és LED TV-k
- BestBuy topik
- Okos Otthon / Smart Home
- Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Digitális Állampolgárság Program
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest