Hirdetés

2024. június 24., hétfő

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-04-22 06:57:22

LOGOUT.hu

Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!":)
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#17551) Burt1793 válasza kcsa (#17550) üzenetére


Burt1793
veterán

Nekem a plexi mindig fent van, nyáron is, 70 felett (nagyjából mindig) le akar tépni a menetszél a robogóról, ezt nem bírom.

Suzuki DL650-est és Africa Twin-t próbáltam.
A Suzi ereje is teljesen rendben volt, Pilis, Börzsöny, Mátra megvolt vele egy nap alatt, szépen megy, jó a váltó, imádom. 5ezertől húz rendesen, nem lassul be, csak 150nél. Az africa twin meg más kategória, nem gyenge, de kanyarogni egyelőre bőven elég a suzuki is. Az a baj, hogy hiába volt 18 fok múlt héten is, amikor motoroztam egész nap, kicsit megfáztam, pedig menet közben jól voltam, de azért mégiscsak egész nap ért a szél.

(#17552) kcsa válasza Burt1793 (#17551) üzenetére


kcsa
veterán

Így értettem, hogy más motorról átülve a nagyplexi miatt steril az érzés.

(#17553) Burt1793 válasza kcsa (#17552) üzenetére


Burt1793
veterán

Ohh, értem, van benne valami. Erről jut eszembe, a sisakom mindig teljesen bogaras lesz motoron, robogózás közben nekem ez ismeretlen, sose kell takarítani a plexijét. :D
A motoros plexik tényleg nem nagyok, de nagy tempónál se akart levinni a szél és nem a turbulens áramlás közepén van a fejem, mint robogón (oké, túl magas vagyok a robogó nagyplexijéhez mérve is).

Amúgy a DL-650 4,5 litert fogyasztott 100-on így országúton kanyarogva, úgy, hogy elég ritkán kapcsoltam hatosba (persze néha pihentem és gurulgattam nyugiban) és a tudásomhoz képest mentem is.

Az africa twin se fogyasztott 5 liternél jóval többet ilyen hosszabb távokon, de abban azért van még tartalék bőven. ;]

[ Szerkesztve ]

(#17554) Hauptmann válasza Burt1793 (#17553) üzenetére


Hauptmann
addikt

Azt mondod, a V-Strom jobb gép?

(#17555) Burt1793 válasza Hauptmann (#17554) üzenetére


Burt1793
veterán

Mint az SH300? Városon kívül sokkal jobb, városban sorok között nem a legjobb, még így, viszonylag sok sorozós, robogós tapasztalattal sem, a kormánya és a tükre pont az autók tükrével van egy magasságban, de ez az africa twin-re is igaz.

Az africa twin egy jóval újabb, erősebb, a motorja is más karakter (V2 kontra sor2, oké V2-es főtengely elékeléssel). Jobb a V-Strom 650-nél.
Így, hogy más motorokat nem próbáltam ilyen motorerővel mondtam azt, hogy elég nekem a 650-es is, főleg az ára miatt, de ha minden jól megy, jövő szezon elején veszek egy Yamaha TDM 900-ast.
Na, ezért is jó az africa twin-t próbálgatni (tdm 900 híján), mert nagyon hasonló a két motor motorja, mondhatni, a tdm egy olcsó africa twin. :D És ezzel már el lehet lenni jó ideig.
És valszeg a robogót is meg fogom tudni tartani, bejárni mégiscsak jobb lenne (sokkal).

Őszintén megvallva a motorbérlés nagyon praktikus, nem kell tárolni, lehet válogatni, nem kell karbantartani, felülsz, mész, élvezed. :)

[ Szerkesztve ]

(#17556) kcsa válasza Burt1793 (#17555) üzenetére


kcsa
veterán

Pedig már épp akartam mondani, hogy értelmes áron ha eladod a robogód szólj, cserélnék egy frissebb ABS-re (ha beleférne... :D)

(#17557) Burt1793 válasza kcsa (#17556) üzenetére


Burt1793
veterán

Ezt nem értem, az enyém sem abs-es. Vagy abs műanyagot szeretnél? :D

(#17558) kcsa válasza Burt1793 (#17557) üzenetére


kcsa
veterán

Hm. valamiért úgy emlékeztem hogy a tiéd az. De akkor tartsd meg :DDD

(#17559) csongi


csongi
Topikgazda

Nalam valtozatlan. Jot all a garazsba:) Elovenni sincs idom. Holnao be inditom
Egy erdeklodo volt, de nem jott el :)

(#17560) FeniX-


FeniX-
aktív tag

Sziasztok, srácok, kis segítségre lenne szükségem. Honda sh 150-nek merre van az indító motorja?
Mennyire nehéz kicserélni?
Üdv.

(#17561) csongi válasza FeniX- (#17560) üzenetére


csongi
Topikgazda

Keresztbe a szivo torok mogott, az ules alatt. kb egy vonalba a vario tarcsaval.
Robogon csak a gaz markolatot nem szivas cserelni :).
Minden mashoz nehez hozza ferni.

(#17562) kcsa válasza csongi (#17561) üzenetére


kcsa
veterán

Lol, pont vasárnap cseréltem a markolatokat is. Az is szívás :D

(#17563) csongi válasza kcsa (#17562) üzenetére


csongi
Topikgazda

:))
Injekcios tu+ mosgatoszeres viz, es be injektalod a markolat ala.
Feltenni megint mosogatoszeres viz. Par ora alatt kiszarad alola.

(#17564) kcsa válasza csongi (#17563) üzenetére


kcsa
veterán

Ez az elmélet.

A gyakorlatban ez sokkal szórakoztatóbb amikor felismered, hogy a kettő közül az egyiket valaki már felragasztotta :D

(#17565) FeniX- válasza csongi (#17561) üzenetére


FeniX-
aktív tag

Szia, köszönöm szépen! :-)
Előbb-utóbb muszáj lesz cserélnem, mert 5 indítózásból 2x nyekk és semmi.

(#17566) DigitXT válasza FeniX- (#17565) üzenetére


DigitXT
félisten

Közel sem biztos, hogy az indítómotor cserés... Mi az a nyekk?
Elektromos kontaktok, akku töltöttség, és utoljára: szénkefék...
Ha semmi se jött össze, akkor érdemes cserében gondolkodni.

(#17567) Bogyó bá' válasza DigitXT (#17566) üzenetére


Bogyó bá'
nagyúr

A leggyanúsabb az önindító reléje, nem? :F

Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...

(#17568) Hauptmann válasza Burt1793 (#17555) üzenetére


Hauptmann
addikt

Nem, hanem az Africa Twin-hez képest. Nekem az jött le az írásodból, hogy a DL650 jobb. A TDM900 nekem is a listámon van.

Bááár, ahogy most a motorozáshoz állok, lehet szarok bele az egészbe, és a motorra szánt pénzt beleteszem valami nyitott autóba.

(#17569) FeniX- válasza DigitXT (#17566) üzenetére


FeniX-
aktív tag

Hát, a "nyekk", annyi, hogy az a hang megvan, mintha indulna az indítómotor, de fél másodperc után megszakad a folyamat. :)
aztán pár próbálkozás után üzemszerüen müködik.
De mostanában egyre többször sajnos.
ANnyira nem vagyok pro, hogy csak úgy szétszedjem. Gondoltam, egyszerűbb, ha veszek egyet használtan. De nyitott vagyok bármilyen ötletre. :-) ( azért vagyok itt )

(#17570) DigitXT válasza Bogyó bá' (#17567) üzenetére


DigitXT
félisten

Feltéve, hogy megtudjuk, mi az a nyekk.:) Maja2-n a kábel volt laza.
Ha nem akart indulni (se kép, se hang módon, szóval egy nyekk se),
elég volt ugrani egyet az ülésen, mintha rárúgnál, rögtön elkapta, lol.

(#17571) Burt1793 válasza FeniX- (#17569) üzenetére


Burt1793
veterán

A kitámasztó rendesen fel van hajtva?

(#17572) kcsa válasza Burt1793 (#17571) üzenetére


kcsa
veterán

akkor nyekk se lenne.

(#17573) Burt1793 válasza kcsa (#17572) üzenetére


Burt1793
veterán

De ha az az áramkör ami checkolja a kitámasztó helyzetét hibásan jelez, mert pl már lötyög a kitámasztó egy-egy odaütéses tologatás miatt.
Ilyenkor elkezdhet tekerni az indító, majd jön a nyekk.

[ Szerkesztve ]

(#17574) DigitXT válasza FeniX- (#17569) üzenetére


DigitXT
félisten

Na, mindjárt nem relé. Mintha megszorulna? Egyrészt gyengélkedés, másrészt
pech, hogy "pont úgy" állt meg a főtengely... A "gyengélkedés" azok miatt lehet,
amit írtam. Nem jó testelés pl.: relé- ill. kapcsolóhibánál nem tud "félig jó" lenni.

Ui: ha azt sem tudod, hol található, hiába veszel (használtan) egy indítómotort.
A cseréje ezeknek jellemzően nem olyan egyszerű, hogy csavar ki, meg vissza.
Most ezért nem fogsz szeretni, de a távszerelés nem megy. Meg kéne csinálni
a diagnosztikai lépéseket, uis MIND sokkal egyszerűbb, mint kivenni az indítót.

Ha semmi sem segít, és kivetted, akkor jöhet képbe a szétszedése / szénkefék,
és akkor lehetne egyszerűbb bepattintani egy zsír újat (javítás helyett): olcsóbb
nem lesz, max. a használt, de az a használt is lehet szar.:D
Szóval kábelek, stb.

Szerk: ha megszorul, nagy áramot vesz fel, lezuhan a feszültség: vica versa, ha
az akku döglik, akkor az indítás pillanatában nem ad elég kakaót... (Ha nincs pl.
feszmérőd, egyszerű teszt az akkusarun rámérni, vagy lakatfogóval az áramot.)

[ Szerkesztve ]

(#17575) FeniX- válasza Burt1793 (#17573) üzenetére


FeniX-
aktív tag

Igen, a kitámasztónak akkora rugója van, hogy az teljesen visszaugrik, amúgy középsztenderen szoktam indítani.
Megpróbálhatom esetleg levideózni. De ha megmondjátok, hogy az önindítóban mit nézzek, az is nagy segítség.

Oks, most látom a választ, akkor mivel kezdjek?

[ Szerkesztve ]

(#17576) DigitXT válasza FeniX- (#17575) üzenetére


DigitXT
félisten

Tegyél fel egy videót, hátha...:))

(#17577) FeniX- válasza DigitXT (#17576) üzenetére


FeniX-
aktív tag

OKé, de rúdon pörgésre ne számítsatok. :-D

(#17578) FeniX- válasza FeniX- (#17577) üzenetére


FeniX-
aktív tag

..persze, most tökéletesen működik.
Tudtok mondani akkor egy első lépést, hogy mivel kezdjek? Melyik kábel, relé, stb. Mit mérjek, mire figyeljek?

(#17579) Bogyó bá' válasza FeniX- (#17578) üzenetére


Bogyó bá'
nagyúr

Duna? Gyufa? :B

Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...

(#17580) FeniX- válasza Bogyó bá' (#17579) üzenetére


FeniX-
aktív tag

+ 5 liter benzin, de az inkább az autómhoz kéne. :)

(#17581) DigitXT válasza FeniX- (#17578) üzenetére


DigitXT
félisten

Első körben mérd meg az akku nyugalmi kapocsfeszültségét az akkusarun:
ha ez 12,4V környéke, akkor az akku már félig le van merülve, és/vagy el is
van használódva, hogy nem tartja a töltést. Illene feltölteni: kisebb esély van
a megszorulásra utána. Nekem konkrétan újraindul az utólagos fedkompom
az indítózásra, mert leesik a fesz egy pillanatra 8V alá - ha gyenge az akku.
Ma éjjel feltöltöttem. Pöcc-röff, és max. 10-11V-ra esett le, így nem reset-elt!

Ha a fesz 12.8V, akkor az akku kizárva. (Ekkor kéne indítózáskor is rámérni:
erre is van célszerszám, pl. a BT280: megnézi, hogy mennyire esett a fesz.)

Amúgy ezzel a "megszorulással" kapcsolatban az az elméletem, hogy épp
a kompressziós ütemben állt meg a motor, s ugye indításkor már amúgy is
rohadt nagy áramot tud felvenni egy elektromos motor, hát még ha terheled,
márpedig a kompressziós- és munkaütemben kapja a legnagyobb terhelést.

Ha pont nyitva van valamelyik szelep (szívás/kipufogás), sokkal könnyebben
indul be a forgás, s ha már forog, már jóval kisebb áram kell, hogy ez fenn is
maradjon, így adott esetben gyengélkedő akku/kábelek esetén is "pöcc-röff".

Nagyobb köbcenits (lábbal) berúgós motoroknál pont ezért szokott lenni egy
dekompresszor szelep, hogy ne törje el a bokád, ha, neadjisten visszarúgna.
Ne kelljen akkora erő a főtengely megforgatásához a kompresszió ellenében.

[ Szerkesztve ]

(#17582) FeniX- válasza DigitXT (#17581) üzenetére


FeniX-
aktív tag

Köszönöm szépen, akkor ezt egy sima multiméterrel meg tudom mérni. Nagyszerű. Jelentkezem a fejleményekkel.
Akksit úgyis fog kelleni venni a tél előtt, az már be van tervezve.
Jelentkezem az infókkal.

(#17583) FeniX- válasza DigitXT (#17581) üzenetére


FeniX-
aktív tag

Szia, ramertem, nyugalmi allapotban 12,4 es inditozasnal lemegy 10,3kornyekere. Halihó.

(#17584) DigitXT válasza FeniX- (#17583) üzenetére


DigitXT
félisten

Ha lassú a multi, megy az alá is...:D Első körben feltölteném az akkut.:R

(#17585) FeniX- válasza DigitXT (#17584) üzenetére


FeniX-
aktív tag

Inkább megcsípem az újat, pont 2 hónapja lesz, hogy 1 éve vettem, ezzel még úgyis adósa voltam a gépnek.
Aztán azért fél szemmel figyelem majd, hogy maradnak-e a nyekk-ek. :)
Köszönöm.

[ Szerkesztve ]

(#17586) FeniX- válasza FeniX- (#17585) üzenetére


FeniX-
aktív tag

..Végül - megfogadván a jótanácsot - töltőre raktam a régi akkut, viszont 1 óra alatt el is aludt a zöld lámpicsku, úgyhogy most visszaraktam. 1 óra elég lehet? (Pássz)
Dátum nem volt rajta, ránézésre nem volt túl régi, viszont az alja rohadt viseltes volt, mert lötyög a helyén, úgyhogy kitámasztottam egy gumidarabbal, most passzent. :)

Üdv!

(#17587) csongi válasza FeniX- (#17586) üzenetére


csongi
Topikgazda

Illetve javasolt a szintet ellenőrizni, ha folyadékos akksi.

(#17588) FeniX- válasza csongi (#17587) üzenetére


FeniX-
aktív tag

Úgy gondolnám, hogy ez nem olyan, mert a tetején egy egybefüggő müanyag takarólemez volt "Do not open" felirattal.

(#17589) kcsa válasza FeniX- (#17583) üzenetére


kcsa
veterán

Nyugalmi állapot azt jelenti hogy ráadtad a gyújtást? Úgy jó lehet a 12.4V

Feltöltve, félrerakva, pihentetve egy-két órát mennyi?

(#17590) FeniX- válasza kcsa (#17589) üzenetére


FeniX-
aktív tag

Szia, igen, 12,4 volt előtte.
Most kb 13, ahogy rámértem.

(#17591) kcsa válasza FeniX- (#17590) üzenetére


kcsa
veterán

Az pöttyet sok :) még pihentesd.

(#17592) tikshow


tikshow
addikt

Ha mar akksikrol beszeltek. Sorba kotve be lehet rakni ket darab akksit?

(#17593) csongi válasza FeniX- (#17588) üzenetére


csongi
Topikgazda

Attol meg folyadekos. Csak gondozas mentes. Ami ugye nem igaz.
Le lehet szedni, es felonteni deszt vizzel, hogy a cellakat ellepje.

(#17594) kcsa válasza tikshow (#17592) üzenetére


kcsa
veterán

Már két 6voltosat? Lehet, de balanszer is kell. Nem igazán érdemes foglalkozni vele, pláne hogy alig van 6voltos akku

(#17595) csongi válasza tikshow (#17592) üzenetére


csongi
Topikgazda

Mi az elkepzelesed?

Soros kapcsolas a feszultseg ossze adodik az aramerosseg marad.
6V 5A+6V 5A =12V 5A
Parhuzamos kapcsolas
A feszultseg marad az aramerosseg ossze adodik.
6V 5A + 6V 5A = 6V 10A

(#17596) tikshow válasza csongi (#17595) üzenetére


tikshow
addikt

Az elképzelés az lenne, hogy amikor -15C° alatt nem indítja az egyik, legyen ott egy másik ami kiegészíti. Tehát bikaaksinak.

[ Szerkesztve ]

(#17597) kcsa válasza tikshow (#17596) üzenetére


kcsa
veterán

Az nem soros, hanem párhuzamos. De tényleg nem sok értelme van, és hely sincs.

(#17598) tikshow válasza kcsa (#17597) üzenetére


tikshow
addikt

Helyet tudnék varázsolni, mert bevezetném a csomagtartóba. De ha nincs értelme akkor nem is gondolkozok rajta tovább. Nem vagyok egy villamosságis. :)

(#17599) csongi válasza tikshow (#17598) üzenetére


csongi
Topikgazda

Ertelme lenne talan, ha egy vegtelen motorozas civilizaciotol mentes terulleten.
Ebben a formaban, legyen egy akksid, es az legyen rendszeresen ellnorizve, telen helyesen tarolva.

(#17600) Burt1793 válasza DigitXT (#17584) üzenetére


Burt1793
veterán

Nem te mentél el a BAH csomópontnál terepszínű ruhában a motoroddal? A xenon fényszórót nem láttam ebben a napsütésben.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.