Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] Négymagos Xeon(!) CPU LGA775-ös deszkában
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] Gyere el a 9. BRSZK-ra!
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [Lalikiraly:] MSI notebook kijelző. A bolt szerint ez természetes.
- [Re:] [ubyegon2:] Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- [Re:] [hege8888:] Retro Kocka Kuckó 3D tour
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
- [Re:] [sh4d0w:] Darth Vader, a Lázadó
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
- Utoljára frissítve: 2023-04-22 06:57:22
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/own/prohardver.gif)
LOGOUT.hu
Hozzászólások
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/premium/p27.gif)
Burt1793
veterán
Nekem a plexi mindig fent van, nyáron is, 70 felett (nagyjából mindig) le akar tépni a menetszél a robogóról, ezt nem bírom.
Suzuki DL650-est és Africa Twin-t próbáltam.
A Suzi ereje is teljesen rendben volt, Pilis, Börzsöny, Mátra megvolt vele egy nap alatt, szépen megy, jó a váltó, imádom. 5ezertől húz rendesen, nem lassul be, csak 150nél. Az africa twin meg más kategória, nem gyenge, de kanyarogni egyelőre bőven elég a suzuki is. Az a baj, hogy hiába volt 18 fok múlt héten is, amikor motoroztam egész nap, kicsit megfáztam, pedig menet közben jól voltam, de azért mégiscsak egész nap ért a szél.
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/own/kcsa.gif)
kcsa
veterán
Így értettem, hogy más motorról átülve a nagyplexi miatt steril az érzés.
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/premium/p27.gif)
Burt1793
veterán
Ohh, értem, van benne valami. Erről jut eszembe, a sisakom mindig teljesen bogaras lesz motoron, robogózás közben nekem ez ismeretlen, sose kell takarítani a plexijét.
A motoros plexik tényleg nem nagyok, de nagy tempónál se akart levinni a szél és nem a turbulens áramlás közepén van a fejem, mint robogón (oké, túl magas vagyok a robogó nagyplexijéhez mérve is).
Amúgy a DL-650 4,5 litert fogyasztott 100-on így országúton kanyarogva, úgy, hogy elég ritkán kapcsoltam hatosba (persze néha pihentem és gurulgattam nyugiban) és a tudásomhoz képest mentem is.
Az africa twin se fogyasztott 5 liternél jóval többet ilyen hosszabb távokon, de abban azért van még tartalék bőven.
[ Szerkesztve ]
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/own/hauptmann.gif)
Hauptmann
addikt
Azt mondod, a V-Strom jobb gép?
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/premium/p27.gif)
Burt1793
veterán
Mint az SH300? Városon kívül sokkal jobb, városban sorok között nem a legjobb, még így, viszonylag sok sorozós, robogós tapasztalattal sem, a kormánya és a tükre pont az autók tükrével van egy magasságban, de ez az africa twin-re is igaz.
Az africa twin egy jóval újabb, erősebb, a motorja is más karakter (V2 kontra sor2, oké V2-es főtengely elékeléssel). Jobb a V-Strom 650-nél.
Így, hogy más motorokat nem próbáltam ilyen motorerővel mondtam azt, hogy elég nekem a 650-es is, főleg az ára miatt, de ha minden jól megy, jövő szezon elején veszek egy Yamaha TDM 900-ast.
Na, ezért is jó az africa twin-t próbálgatni (tdm 900 híján), mert nagyon hasonló a két motor motorja, mondhatni, a tdm egy olcsó africa twin. És ezzel már el lehet lenni jó ideig.
És valszeg a robogót is meg fogom tudni tartani, bejárni mégiscsak jobb lenne (sokkal).
Őszintén megvallva a motorbérlés nagyon praktikus, nem kell tárolni, lehet válogatni, nem kell karbantartani, felülsz, mész, élvezed.
[ Szerkesztve ]
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/own/kcsa.gif)
kcsa
veterán
Pedig már épp akartam mondani, hogy értelmes áron ha eladod a robogód szólj, cserélnék egy frissebb ABS-re (ha beleférne... )
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/premium/p27.gif)
Burt1793
veterán
Ezt nem értem, az enyém sem abs-es. Vagy abs műanyagot szeretnél?
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/own/kcsa.gif)
kcsa
veterán
Hm. valamiért úgy emlékeztem hogy a tiéd az. De akkor tartsd meg
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/own/csongi.gif)
csongi
Topikgazda
Nalam valtozatlan. Jot all a garazsba Elovenni sincs idom. Holnao be inditom
Egy erdeklodo volt, de nem jott el
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/lion.gif)
FeniX-
aktív tag
Sziasztok, srácok, kis segítségre lenne szükségem. Honda sh 150-nek merre van az indító motorja?
Mennyire nehéz kicserélni?
Üdv.
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/own/csongi.gif)
csongi
Topikgazda
Keresztbe a szivo torok mogott, az ules alatt. kb egy vonalba a vario tarcsaval.
Robogon csak a gaz markolatot nem szivas cserelni .
Minden mashoz nehez hozza ferni.
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/own/kcsa.gif)
kcsa
veterán
Lol, pont vasárnap cseréltem a markolatokat is. Az is szívás
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/own/csongi.gif)
csongi
Topikgazda
Injekcios tu+ mosgatoszeres viz, es be injektalod a markolat ala.
Feltenni megint mosogatoszeres viz. Par ora alatt kiszarad alola.
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/own/kcsa.gif)
kcsa
veterán
Ez az elmélet.
A gyakorlatban ez sokkal szórakoztatóbb amikor felismered, hogy a kettő közül az egyiket valaki már felragasztotta
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/lion.gif)
FeniX-
aktív tag
Szia, köszönöm szépen! :-)
Előbb-utóbb muszáj lesz cserélnem, mert 5 indítózásból 2x nyekk és semmi.
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/own/digitxt.gif)
DigitXT
félisten
Közel sem biztos, hogy az indítómotor cserés... Mi az a nyekk?
Elektromos kontaktok, akku töltöttség, és utoljára: szénkefék...
Ha semmi se jött össze, akkor érdemes cserében gondolkodni.
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/own/bogyo_ba.gif)
Bogyó bá'
nagyúr
A leggyanúsabb az önindító reléje, nem?
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/own/hauptmann.gif)
Hauptmann
addikt
Nem, hanem az Africa Twin-hez képest. Nekem az jött le az írásodból, hogy a DL650 jobb. A TDM900 nekem is a listámon van.
Bááár, ahogy most a motorozáshoz állok, lehet szarok bele az egészbe, és a motorra szánt pénzt beleteszem valami nyitott autóba.
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/lion.gif)
FeniX-
aktív tag
Hát, a "nyekk", annyi, hogy az a hang megvan, mintha indulna az indítómotor, de fél másodperc után megszakad a folyamat.
aztán pár próbálkozás után üzemszerüen müködik.
De mostanában egyre többször sajnos.
ANnyira nem vagyok pro, hogy csak úgy szétszedjem. Gondoltam, egyszerűbb, ha veszek egyet használtan. De nyitott vagyok bármilyen ötletre. :-) ( azért vagyok itt )
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/own/digitxt.gif)
DigitXT
félisten
Feltéve, hogy megtudjuk, mi az a nyekk. Maja2-n a kábel volt laza.
Ha nem akart indulni (se kép, se hang módon, szóval egy nyekk se),
elég volt ugrani egyet az ülésen, mintha rárúgnál, rögtön elkapta, lol.
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/premium/p27.gif)
Burt1793
veterán
A kitámasztó rendesen fel van hajtva?
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/own/kcsa.gif)
kcsa
veterán
akkor nyekk se lenne.
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/premium/p27.gif)
Burt1793
veterán
De ha az az áramkör ami checkolja a kitámasztó helyzetét hibásan jelez, mert pl már lötyög a kitámasztó egy-egy odaütéses tologatás miatt.
Ilyenkor elkezdhet tekerni az indító, majd jön a nyekk.
[ Szerkesztve ]
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/own/digitxt.gif)
DigitXT
félisten
Na, mindjárt nem relé. Mintha megszorulna? Egyrészt gyengélkedés, másrészt
pech, hogy "pont úgy" állt meg a főtengely... A "gyengélkedés" azok miatt lehet,
amit írtam. Nem jó testelés pl.: relé- ill. kapcsolóhibánál nem tud "félig jó" lenni.
Ui: ha azt sem tudod, hol található, hiába veszel (használtan) egy indítómotort.
A cseréje ezeknek jellemzően nem olyan egyszerű, hogy csavar ki, meg vissza.
Most ezért nem fogsz szeretni, de a távszerelés nem megy. Meg kéne csinálni
a diagnosztikai lépéseket, uis MIND sokkal egyszerűbb, mint kivenni az indítót.
Ha semmi sem segít, és kivetted, akkor jöhet képbe a szétszedése / szénkefék,
és akkor lehetne egyszerűbb bepattintani egy zsír újat (javítás helyett): olcsóbb
nem lesz, max. a használt, de az a használt is lehet szar. Szóval kábelek, stb.
Szerk: ha megszorul, nagy áramot vesz fel, lezuhan a feszültség: vica versa, ha
az akku döglik, akkor az indítás pillanatában nem ad elég kakaót... (Ha nincs pl.
feszmérőd, egyszerű teszt az akkusarun rámérni, vagy lakatfogóval az áramot.)
[ Szerkesztve ]
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/lion.gif)
FeniX-
aktív tag
Igen, a kitámasztónak akkora rugója van, hogy az teljesen visszaugrik, amúgy középsztenderen szoktam indítani.
Megpróbálhatom esetleg levideózni. De ha megmondjátok, hogy az önindítóban mit nézzek, az is nagy segítség.
Oks, most látom a választ, akkor mivel kezdjek?
[ Szerkesztve ]
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/own/digitxt.gif)
DigitXT
félisten
Tegyél fel egy videót, hátha...
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/lion.gif)
FeniX-
aktív tag
OKé, de rúdon pörgésre ne számítsatok. :-D
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/lion.gif)
FeniX-
aktív tag
..persze, most tökéletesen működik.
Tudtok mondani akkor egy első lépést, hogy mivel kezdjek? Melyik kábel, relé, stb. Mit mérjek, mire figyeljek?
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/own/bogyo_ba.gif)
Bogyó bá'
nagyúr
Duna? Gyufa?
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/lion.gif)
FeniX-
aktív tag
+ 5 liter benzin, de az inkább az autómhoz kéne.
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/own/digitxt.gif)
DigitXT
félisten
Első körben mérd meg az akku nyugalmi kapocsfeszültségét az akkusarun:
ha ez 12,4V környéke, akkor az akku már félig le van merülve, és/vagy el is
van használódva, hogy nem tartja a töltést. Illene feltölteni: kisebb esély van
a megszorulásra utána. Nekem konkrétan újraindul az utólagos fedkompom
az indítózásra, mert leesik a fesz egy pillanatra 8V alá - ha gyenge az akku.
Ma éjjel feltöltöttem. Pöcc-röff, és max. 10-11V-ra esett le, így nem reset-elt!
Ha a fesz 12.8V, akkor az akku kizárva. (Ekkor kéne indítózáskor is rámérni:
erre is van célszerszám, pl. a BT280: megnézi, hogy mennyire esett a fesz.)
Amúgy ezzel a "megszorulással" kapcsolatban az az elméletem, hogy épp
a kompressziós ütemben állt meg a motor, s ugye indításkor már amúgy is
rohadt nagy áramot tud felvenni egy elektromos motor, hát még ha terheled,
márpedig a kompressziós- és munkaütemben kapja a legnagyobb terhelést.
Ha pont nyitva van valamelyik szelep (szívás/kipufogás), sokkal könnyebben
indul be a forgás, s ha már forog, már jóval kisebb áram kell, hogy ez fenn is
maradjon, így adott esetben gyengélkedő akku/kábelek esetén is "pöcc-röff".
Nagyobb köbcenits (lábbal) berúgós motoroknál pont ezért szokott lenni egy
dekompresszor szelep, hogy ne törje el a bokád, ha, neadjisten visszarúgna.
Ne kelljen akkora erő a főtengely megforgatásához a kompresszió ellenében.
[ Szerkesztve ]
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/lion.gif)
FeniX-
aktív tag
Köszönöm szépen, akkor ezt egy sima multiméterrel meg tudom mérni. Nagyszerű. Jelentkezem a fejleményekkel.
Akksit úgyis fog kelleni venni a tél előtt, az már be van tervezve.
Jelentkezem az infókkal.
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/lion.gif)
FeniX-
aktív tag
Szia, ramertem, nyugalmi allapotban 12,4 es inditozasnal lemegy 10,3kornyekere. Halihó.
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/own/digitxt.gif)
DigitXT
félisten
Ha lassú a multi, megy az alá is... Első körben feltölteném az akkut.
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/lion.gif)
FeniX-
aktív tag
Inkább megcsípem az újat, pont 2 hónapja lesz, hogy 1 éve vettem, ezzel még úgyis adósa voltam a gépnek.
Aztán azért fél szemmel figyelem majd, hogy maradnak-e a nyekk-ek.
Köszönöm.
[ Szerkesztve ]
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/lion.gif)
FeniX-
aktív tag
..Végül - megfogadván a jótanácsot - töltőre raktam a régi akkut, viszont 1 óra alatt el is aludt a zöld lámpicsku, úgyhogy most visszaraktam. 1 óra elég lehet? (Pássz)
Dátum nem volt rajta, ránézésre nem volt túl régi, viszont az alja rohadt viseltes volt, mert lötyög a helyén, úgyhogy kitámasztottam egy gumidarabbal, most passzent.
Üdv!
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/own/csongi.gif)
csongi
Topikgazda
Illetve javasolt a szintet ellenőrizni, ha folyadékos akksi.
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/lion.gif)
FeniX-
aktív tag
Úgy gondolnám, hogy ez nem olyan, mert a tetején egy egybefüggő müanyag takarólemez volt "Do not open" felirattal.
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/own/kcsa.gif)
kcsa
veterán
Nyugalmi állapot azt jelenti hogy ráadtad a gyújtást? Úgy jó lehet a 12.4V
Feltöltve, félrerakva, pihentetve egy-két órát mennyi?
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/lion.gif)
FeniX-
aktív tag
Szia, igen, 12,4 volt előtte.
Most kb 13, ahogy rámértem.
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/own/kcsa.gif)
kcsa
veterán
Az pöttyet sok még pihentesd.
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/c11.gif)
tikshow
addikt
Ha mar akksikrol beszeltek. Sorba kotve be lehet rakni ket darab akksit?
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/own/csongi.gif)
csongi
Topikgazda
Attol meg folyadekos. Csak gondozas mentes. Ami ugye nem igaz.
Le lehet szedni, es felonteni deszt vizzel, hogy a cellakat ellepje.
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/own/kcsa.gif)
kcsa
veterán
Már két 6voltosat? Lehet, de balanszer is kell. Nem igazán érdemes foglalkozni vele, pláne hogy alig van 6voltos akku
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/own/csongi.gif)
csongi
Topikgazda
Mi az elkepzelesed?
Soros kapcsolas a feszultseg ossze adodik az aramerosseg marad.
6V 5A+6V 5A =12V 5A
Parhuzamos kapcsolas
A feszultseg marad az aramerosseg ossze adodik.
6V 5A + 6V 5A = 6V 10A
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/c11.gif)
tikshow
addikt
Az elképzelés az lenne, hogy amikor -15C° alatt nem indítja az egyik, legyen ott egy másik ami kiegészíti. Tehát bikaaksinak.
[ Szerkesztve ]
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/own/kcsa.gif)
kcsa
veterán
Az nem soros, hanem párhuzamos. De tényleg nem sok értelme van, és hely sincs.
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/c11.gif)
tikshow
addikt
Helyet tudnék varázsolni, mert bevezetném a csomagtartóba. De ha nincs értelme akkor nem is gondolkozok rajta tovább. Nem vagyok egy villamosságis.
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/own/csongi.gif)
csongi
Topikgazda
Ertelme lenne talan, ha egy vegtelen motorozas civilizaciotol mentes terulleten.
Ebben a formaban, legyen egy akksid, es az legyen rendszeresen ellnorizve, telen helyesen tarolva.