- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- WhrlpoolMind: Az eredeti lemez utánozhatatlan illata
- Ismerkedés a Zyxel NSA325 v2-vel
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- Boss81: Halott Torrentek keresése, törlése egyszerűen.
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- sziku69: Szólánc.
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- moha bácsi: VIII. Viharsarki Hobbi Elektronika Találkozó Békéscsaba 2025.06.14. szombat
-
LOGOUT
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
rob210
Topikgazda
-
#89309696
törölt tag
válasz
rob210 #65116 üzenetére
Most, hogy mondod én üzemanyagszűrőt nem vettem a dci-be, pedig illett volna. Hát nem fogom külön postáztatni már az tuti, majd megvárja amíg veszek mást is. Fingom sincs mikor cserélték utoljára. Azt tudom, hogy világ életében sima Mol gázolajat kapott.
Kangoonak hol van a szűrője amúgy? Ahol a Megane-nak is a tank mellett? -
rob210
Topikgazda
válasz
SzlobiG #65115 üzenetére
Ettől még alaposan át kell nézni, mert a gazdái viszont tré hanyag ganéj nulla emberek.
Bocs csak ki vagyok borulva, mert épp egy nagyon elhanyagolt autót csinálok.Egyszóval, az üzemanyag szűrő cseréjére kell figyelni az mindig a minőségi legyen és mindig edőben cserélve legyen.
Aztán az elekromos ablakemelő kapcsolója ebben hullik sűrűn azt vételkor teszteld le alaposan.
Valamint a rugókat elől hátul, ez renault betegség, hogy 10 év körül kb. mind a 4 rugót lehet cserélni alatta.
Ez is azért van mert a tulajok nem mossák a kocsit rendesen csak kívülről.
De ha a kerékjárati ívbe is bespriccelnének egy kevés vizet akkor sose rohadna el az a szegény rugó.
Amúgy szerethető és tényleg jó fajta igásló. -
SzlobiG
félisten
válasz
molnarpeter #65114 üzenetére
Remek, mi úgy is 10-15 e km-ként cseréljük az összes autónkba szóval meg se várnánk. Meglátjuk, hogy alakul a 307 sorsa, szerencsére clióból van választék rendesen és sok a magyar is ahogy elnézem.
-
válasz
SzlobiG #65107 üzenetére
Ha nincs szétbaxva, akkor egy jó kis autó lehet.
A Delphi rendszer már a múlt volt 2010-ben, a HKCS ügyben ha biztosra akarsz menni, akkor pár 10e Ft-ból cserélhetőek, bár nekem bontatlanul 350e-nél járnak a M2-ben a Delphi injektorok és a HKCS-ak is.
A 86 lovas verzió meg ha minden igaz, még kettőstömegű és VGT mentes is -
SzlobiG
félisten
Sziasztok!
Ezek a cliók az 1.5 dízellel mennyire vállalhatók? Kinőtték már a dci hülyeségeit, vagy még nem? Gondolok itt a hajtókarcsapágy és injektor problémákra.
Az Euro 4-es verziók DPF-el szereltek vagy még nem?
-
#89309696
törölt tag
válasz
shifty! #65104 üzenetére
Enyémen nincs cooler csak 65 lovas és pont az elhelyezése miatt nem is nyúlok hozzá. Meg akartam nézni a turbót is, de nem lesz, nem férek hozzá. Az EGR-t kipucolom, mert muszáj magától nem tud, meg ha minden igaz visszakapom a rendes teljesítményt is tőle utána már van értelme parkettázni is, mert meglesz a maxos kidörgő hőmérséklet és huzat és akkor ki tud égni a korom a kipuffból is. Most hiába megyek vele, 80%-os teljesítménnyel nem ég ki onnan már semmi. Lehet utána se. Az új olaj meg majd remélhetőleg kipucolja a turbó olajozónyílását is, mert okkal sípol a turbó, az se kapja meg a maximális olajat. Aztán az is lehet, ha belekerül az Elf akkor csendben lesz. Lehet egy revitalizálót is tolok bele, annyit még ráköltök.
Ha nem javul akkor nem, akkor megy amíg akar aztán kuka. Nem éri meg foglalkozni vele komolyabban.
Kinyitottam a sárga Rönós zsákot amiben a háromszög is van pl. és egy mumifikálódott szendvics volt benne meg párizsis papír. Komoly élete volt szerencsétlen autónak.
A raktér alá, mert be lehet nyúlni odáig is az ülés mögött, ezer éve lejárt szélvédőmosót meg olajat találtam. Meg egy menetlevelet. Azt ugye tudjuk, hogy talán 2009 óta nem kell menetlevelet írni ezekre, szóval nem ma került oda.
Nem mintha töltötték volna normálisan, mert ilyen 10-30 ezres hiányok vannak benne.
Szállított személyekhez odavan pár helyre írva egy kutya neve. -
shifty!
senior tag
válasz
#89309696 #65097 üzenetére
Szerintem sima benzin is jó, az elején amit tudsz a hattyúnyakból egy laposfejűvel kapard ki.
Csavarokat az elején WD40-el fújkáld meg, nehogy beleszakadjon a menetbe és anyázás legyen a vége.
Az EGR szelepet áztasd be az elején, és utána ecsettel könnyebben lejön a kokszpor.
A ráégett részeket azon is óvatosan laposfejűvel kapargathatod szerintem, illetve ha van 15-ös torx fejed, az EGR műanyag fedelét is leszedheted, és amozgatórugótinkább ellenrugó az... azt is ki lehet portalanítani.
A stekkerre vigyázz, lehetőleg ne érje benzin.
Ahonnan a hattyúnyakat kiszeded, a 2 csatlakozó csonkba + nyilván az EGR illesztékébe is érdemes féktisztítós ronggyal benőgyógyászkodni, hogy onnan is amit tudsz szennyeződést, kiszedd.Ha már ott mókolsz, a cooler fémcsövét is leszedheted, az kicsit nehezebb mert seeger fogja a blokk mögött lent. Azzal óvatosan, ha kipattan a kezedből, garantált az égiek emlegetése - visszarakásnál különösen. Érdemes megnézni hogy mennyire olajas, illetve a rugalmas csövet ami közvetlen a coolerről jön le, abba is nézz bele, törölgesd szárazra.
Nekem kb. ennyi tapasztalatom volt vele.
-
t.imi
addikt
válasz
forceberg #65099 üzenetére
Hazai vásárlás, amiket be tudtam szerezni weben keresztül, kb valós kilométerrel.
Vezérmű cserénél vitte be ember, első szava ez volt, mikor 1be rakta.
Felső ⅓-ba kezd fogni, ~1800rpm, gyors indulásnál rángat.
Suzi mechanikus kuplungos, 1 hónapja volt komplett csere, vajpuha. Legalább 3-4x erősebben kell taposni megant, hogy be tudjam nyomni. -
#89309696
törölt tag
válasz
shifty! #65085 üzenetére
Ezt a benzin is kihozza vajon ha üvegmosós kefét tologatok át rajta? Vagy egyáltalán nem oldja fel?
Következő hétvégén szedem szét én is és hasonló látványra számítok.
Esetleg WD40 vagy csavarlazító?Nincs brigéciolom és egyáltalán nincs kedvem a városba beautózni most csak amiatt.
-
#89309696
törölt tag
válasz
atosan #65089 üzenetére
Közben még eszembe jutott a főtengelyszíjtárcsa elforgása meg a generátor szabadonfutónak a nyüszögése, de ezek is filléres tételek. Nem kell aggódni, ezekből a hibákból 1-2-3 jelentkezik egy autóban, nem az összes. Az előző tulajok megcsinálták a java részét már (jó állapotú autót feltételezve).
A tetőkárpit is le tud jönni, de ez minden autónál. -
t.imi
addikt
válasz
forceberg #65083 üzenetére
Új vagyok a markában. 144e, plusz az apró van benne elvileg. Szép olajos a csövek alatt, 20-30 hsz-el feljebb raktam be képet.
Így a vezérlés, komplett fék, hétfőn kuplungcsere után nem őszinte a mosolyom.
Helytől függően 60-130 között van egy mutatvány. Ott van még az EGR pucc.
Kb 250km mentem vele, de minimum 2x annyi ment rá, mint a ddis-re 270e alattJó, nem az autó tehet róla, hogy igénytelen állat gazdája volt. Más kérdés, hogy opel gombos, mint eladó, Renault márkakereskedés/szervíz szerint kifogástalan állapotú.... mindkettő át, bevizsgálta.
Gyenge perrel fenyegetést lehet megérne. -
Benir8
senior tag
LPR fékmunkahenger ajánlott? Vagy vegyek 3x-os áron TRW-t?
-
femiki
tag
Tisztelt márkatársak! Van egy 1,5dci 48kw kangoom, és az alábbi hibákat produkálja már november vége óta: a motor hol megy hol nem. Ami azt jelenti, hogy reggel elinditom, jár szépen, aztán gondol egyet és elkezd egyenetlenül járni, ugy mint a benzineseknél ha kihagy a gyújtás. Aztán pár perc után leáll, és utána alig akar elindulni. Ami érdekes hogy teljesen rendszertelenül csinálja, tehát nem minden nap. Van hogy 3-4 napig nincs ez a jelenség. A hőmérséklethez nincs köze, mert fűtött garázsbol kiállva is előjön, de kint állva a minuszokban is pöccre indul, és üzemmeleg motornál inditáskor is előjön ez a hiba. Elvittem szerelőhöz, kicseréltetett velem 2-porlasztót, jobb lett a motor járása, de a hiba maradt. Majd tett az üzemanyagcsőbe egy visszacsapó szelepet, mondván elengedi a nyomást a szivattyú, és ezért indulhat nehezebben. Ettől 2-napig elmúlt a hiba, de vissza is jött. Ezután kicseréltük az EGR szelepet, megjegyzem ez nagyon csúnyán nézett ki, tiszta koksz volt! Hát, ezzel 1-napig volt jó, és megint semmi javulás. Adjatok tanácsot, hogy mi a fene lehet ez?! Szerintem ha egy valami alkatrész lenne a hibás, akkor a hibajelenség állandó lenne, nem pedig hol jó 1-2 napig hol nem. Nem lehet itt valami elektromos hiba, hogy hol érintkezik a vezeték, akkor jó a motor, amikor nem érintkezik akkor csinálja a dadogást/leállást?
-
shifty!
senior tag
Tegnap úgy adódott, hogy az idő- és térkoordináták szerencsés konstellácója képpen ki tudtam pucolni a rég tervezett EGR szelepet.
Ahogy azt vártam 251 ezer kilóméternél, kicsit le volt kormolódva... A szelep is, a hattyúnyak is...
Az a kupac, nem kalibrált kézi megemeléses méréssel úgy 300 gramm lehet, kicsit tán több.
Eredményképpen az állóhelyzeti indulásnál tapasztalt lomhaság, holtidő nagy része megszűnt, bár még csak egy rövidebb próbaútra volt idő azóta.
Dízel tulajok turbós-EGR-es motorral: különösen ajánlott kitakarítani. Egy délután, egy hosszú szárú laposfejű, egy drótkefe, fél üveg brigéciol, és nagy lelkesedés.
-
#89309696
törölt tag
válasz
atosan #65079 üzenetére
1.4 csak akkor ha rövideket mész vele. Jól megy az a motor is ha tényleg nincs más, de meg kell szokni a kényelmetlenségeit. 1.6 jobban összehangolt teljesítményileg.
Jellegzetes hibái a gyújtótrafók, Beru vagy Denso ami jó, a többi pár év alatt áthúz szigetelési hiba miatt és kuka. A hátsó torziós rugók hajlamosak elöregedni és lelapulnak, kis súlyra is leül az autó, végül el is törnek és tehermentesítőre ül.
Felső holtpont jeladó csatlakozója hajlamos kontakthibás lenni és akkor nem megy sehova az autó. Motor és váltótartó bakok hamar feladják a harcot, de aki elviseli hogy a váltó lötyög a kezében annak sokáig kibírja.
Vezérműtengelyek végén a szíjtárcsa ha hegesztett az esetleg elengedhet, de ezt csúnya hanggal jelzi is.
A fojtószelep és alapjárati motor szokása elkoszolódni, alapjárati problémákat okozva, pucolni kell. Tűzfal szigetelése lóghat, azt rögzíteni kell mert rosszabb kigyulladhat.
Diffi az a sok km-es autókban már búghat, ha csak pici hangja van akkor még elmegy olajcsere után sokat.
Kipufogót érdemes középen is rögzíteni, mert nagyon leng alapból és elől a rezonátorcsövet idő előtt szétszedi, nem drága, de a fél autót bontani kell alul miatta.
A fűtésradiátor hajlamos kilyukadni, ha nem cseréltek hűtőfolyadékot normálisan, ez is fél autó bontása. A váltórudazatnál a váltóolaj ereszthet egy idő után.
Légzsák visszajelző hiba az ülés alatti csatlakozó vagy a kormányösszekötő szalag, nem komoly dolog.Rozsdára nem hajlamos maga a kaszni, a kipuff, a rugók, a rugótányér, fékek csak ezek rohadnak, de nem vészesen csak mint minden autón.
Nem tudom minden eszembe jutott-e, de a hibáinak 90%-a olcsón és könnyen javítható. Összességében nagyon jó konstrukció és elpusztíthatatlan.
-
atosan
veterán
Sziasztok,
Megane 99 utánni kiadások mennyire megbízható, mik a nyűgjei, fenntartási költsége? Mire kell vásárláskor odafigyelni? Mindenképp benzin 1.4 vagy 1.6
A válaszokat előre is köszönöm -
norbert1998
nagyúr
Srácok, M2 vége felé merre van a tompított biztosítékja/megoldása?
Röviden, mókoltam az állító motorral, zárlatot okoztam, most minden jó, kivéve a bal oldali tompítottat, illetve bal oldalra nem került így be a kézi állító helyére a motor.
Feszkó nem megy oda, test van. Olyan 0.9 volt körül mérek rajta, de az simán lehet gyenge áthallás ismerve ezeket az elektronikákat.Nordik: Igen
-
Nordik
őstag
M2 helyzetjelzo izzoja sima W5W?
-
Xantomas
őstag
válasz
rayoliviero #65069 üzenetére
10 hozzászólással feljebb
A pillangocsavarrol konnyu felismerni, ha mar alanezel. -
FRENK1988
veterán
Sziasztok
Mennyire sz*pas az elso lambda szondat cserelni? Mik a tunetei?
S1/ph2 1.6 16v -
rob210
Topikgazda
válasz
rayoliviero #65067 üzenetére
Kicsavarod a betöltő nyílás csavarját ha megjelenik az olaj ok, ha nem nem.
-
rob210
Topikgazda
válasz
rayoliviero #65063 üzenetére
1.5 dci szimering a váltóban? Milyen szimering ereszt ott?
A féltengelyé? Mert amúgy a bovdenes váltóban nincs szimering.
Az egy 6 sebességes váltó abba pont 2 liter kell.TL4 6/1
Tranself NFJ 75W-80 -
rayoliviero
veterán
válasz
molnarpeter #65064 üzenetére
233 000 körül, az jó kérdés, hogy az előző tulaj mikor cserélte.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
rayoliviero #65063 üzenetére
Hány km van benne, váltóolaj mikor volt cserélve?
-
rayoliviero
veterán
válasz
rob210 #65059 üzenetére
Nálunk a szimmering ment tönkre elvileg, mert az autó alá nézve a szerelő azt vette észre, hogy kicsit ereszti a váltóolajat.
Ilyenkor mi a teendő? Szimmering csere és váltó olaj csere is? Vagy elég rátölteni szimmering csere után? És milyen váltóolaj kell az autóba és hány liter? 1,5 dci, 2011-es évjárat, 110 lóerő. -
Dyno
veterán
válasz
molnarpeter #65035 üzenetére
Valami baja volt?
Nekem még most a nagy hidegbe, van hogy be se melegszik rendesen, város sok-sok dugó, nem spórolok nehéz a lábam, és max ilyen 5,5.
Jobb időbe mikor nem kell még klíma, de már betud rendesen melegedni, még a városba is elvan 4,6 körül. -
rob210
Topikgazda
válasz
#89309696 #65058 üzenetére
4.6 liter a szűrővel együtt max. 4.7 de nekem 4.5 nél többet még sose sikerült beletaposnom.
A váltó attól fögg, hogy jb3 vagy jc5
3 asba 3.4 liter 75w80 as nfj
az 5 ösbe 3.1 liter ugyan az.a csavar az alján van ugyan olyan 4 szög mint a motorolaj leeresztőjé.
A feltöltő pedig a motor és a hűtő között egy pillangócsavaron keresztül történik.
Addig kell tölteni amjg meg nem jelenik a furatnál az olaj.
(illik tenni alá egy felfogó edényt)
remélem minden világos
-
#89309696
törölt tag
Robmester, hány liter olaj kell akkor a 65 lovas 1.5 dci-be? 2004-es Kangoo.
Most akkor kap SXR900-at 5W40.
És ebbe a váltóba ami ehhez van milyen olaj kell és mennyi? Nem terveztem váltóolaj cserét, de lehet megejtem jusson le minél több lóerő az útra.
Ugye a betöltő, leeresztő csavarjai ennek nincsenek eldugva sehova?K9KA7 a motorszáma, 48 kW.
-
eTrade
tag
válasz
polonic #65045 üzenetére
Szerintem vedd le a tükörházat, fújd le színazonos festékkel és rakd vissza.
Őket tudom javasolni ha színazonos festéket akarsz kevertettni: [procolorkft] -
gixxergabi
senior tag
válasz
BigBlackDog #65050 üzenetére
Főleg mivel ígyis-úgyis fényezni kellene, azt a kis lyukat tuti hogy nem 4e-ért javították volna be, hanem jóval olcsóbban (1-2) és akkor az legalább a helyén van, nem fogja elhagyni rossz úton...(és akkor megint csak a szeméthegy nő)
De nyílván nem tudhatta hogy az "utángyártott" ilyen vacak lesz... gyorsan vidd vissza ha még tudod -
polonic
félisten
válasz
BigBlackDog #65050 üzenetére
Igen. Most már látom. Rosszul olvastam.
A mutatóujjam belefért, akkora a lyuk. Műanyaghegesztéssel csak a törést tudják megcsinálni. Nem újrapótolni a hiányzó anyagot. Nem jól tudom?
Új hozzászólás Aktív témák
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Házi hangfal építés
- Nagyobb kijelzővel érkezhet a harmadik Apple Watch SE
- Eredeti játékok OFF topik
- Formula-1
- Tidal
- Milyen egeret válasszak?
- Motorola Edge 60 Fusion - nem csak a forma időtálló
- PlayStation 5
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- További aktív témák...
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy A70/Samsung Galaxy A71/Samsung Galaxy A72
- Phone 14 128GB Független! Hibátlan állapot! 6 Hó Jótállás! Akku: 86%
- PowerColor AMD RX5700XT 8GB / Újszerű állapotban / 6 hónap jótállással / számlával
- Xiaomi Redmi 13C 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- iPhone 15 128GB, Újszerű, Független, 88%, Garanciával!
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest