Hirdetés
- Rap, Hip-hop 90'
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- RetepNyaraB: Kávés szöszölés, az élet, a világmindenség, meg minden
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Őskoczka
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- sziku69: Szólánc.
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Gurulunk, WAZE?!
-
LOGOUT
A topikban minden törvénytelen módszer megvitatása tilos!
Új hozzászólás Aktív témák
-
MCGaiwer
addikt
válasz
kovacsroli #5746 üzenetére
mind tudjuk, hogy semmi különbség nincs 1 órás és 15 órás kipróbálás között, főleg egy technikai eszköznél. viszont ha azt mondja, 15 órát "próbálta", abba bele lehet kötni, míg az 1 órába nem. Ne adjon lehetőséget a kereskedőnek arra, hogy irreleváns okokra hivatkozva negatív helyzetbe hozza.
-
MCGaiwer
addikt
válasz
ForRedGlory #5741 üzenetére
Mond, hogy te mindössze kipróbáltad. összesen 1 órát ment. Bizonyítsa, hogy nem így volt. probléma megoldva.
-
Steve1207
veterán
Sziasztok!
Az lenne a kérdésem, hogy az előző munkáltatóm minimálbérrel jelentett be FEOR 4112 munkakörre. Ahogy utánaolvastam ez még rendben van, mert nem kötelező a garantált bérminimumot megadniuk, viszont amennyiben a munkakör megköveteli a minimum középszintű végzettséget vagy olyan munkakört kell ellátnom, akár ideiglenesen is, akkor arra az időszakra már a magasabb bért kell megadniuk.
NAV honlapjáról ezt találtam ehhez kapcsolódóan: "*a legalább középfokú iskolai végzettséget, illetőleg középfokú szakképzettséget igénylő munkakörben foglalkoztatott munkavállaló által, a teljes munkaidő teljesítése esetén is a garantált bérminimumot kell alkalmazni"
Sokan trükköznek idehaza ugyan, de eddig sok helyen a legalapabb a garantált bérminimum volt mindig.
Kérdés, hogy jogos-e a felvetésem és ha igen mit és merre lehet tenni, intézni esetleg? Esetleg, ha valaki jobban benne van a témában azzal váltanék privátot.
Köszönöm!
-
ForRedGlory
félisten
Valoban, nem vagyok benne a dologban, de mint laikus, nalam ha mar bontott az eszkoz, onnantol hasznalt. Miert nem tok mindegy a boltnak, hogy 5 percet vagy 5 orat ment, ha mar nem adhatja el ujnak?
A csekkes peldad nem jo. A csekknek a rajta levo datumig be kell erkeznie a szolgaltatohoz. Mar eleg regota beerkezesi datumot es nem feladasi hataridot jelent.
-
Real Ghoost
aktív tag
Az elhasználódás mértéke számunkra - mint kívülállók számára valóban - megállapíthatatlan, de az eladónak szerintem részletesen indokolnia kéne, hogy mégis mi az a használatból eredő kár, aminek a megtérítését követeli a vevőn.
Biztos van olyan notebook, amire igaz amit írsz az elhasználódással kapcsolatban, de 1-2 hét rendeltetésszerű használat szerintem nem hagy látható nyomokat maga után, anyámék HP laptopja kb 3 hónapos most, igaz nem játszanak rajta, csak áfabevallást készítenek meg egy kis word + böngészés, de szerintem még mindig simán el lehetne adni (ránézésre) újként
Ez amit leírtál egyébként teljes mértékben korrekt hozzáállás, ha valaki úgy érzi, hogy ő nem szeretne a kormányrendelet hatálya alá tartozó kereskedelmi tevékenységet folytatni, mert saját magára nézve túlzottan hátrányosnak érzi, akkor erre senki sem kötelezi. Sajnos, kis hazánkban (de szerintem máshol is) sokan visszaélnek ezen jogukkal, és ezzel megkeserítik a becsületes eladók, és jóhiszemű vevők életét egyaránt.
Viszont ha valaki ilyen tevékenységet folytat, akkor annak be kell tartania a hatályos jogszabályokat, és ne próbáljon meg mindenféle mondvacsinált indokokkal kibújni alóla.
-
ForRedGlory
félisten
-
biker
nagyúr
válasz
Real Ghoost #5735 üzenetére
azt azonban csak az aqua tudja jelenleg, hogy milyen állapotban került vissza a gép
Sajna a legtöbb billentyűzeten pár nap alatt meglátszik, melyik gombokat nyomkodták sokat, a tapipad is ilyen, lehet hogy a gyári csomagolás minden eleme sincs meg, hogy visszacsomagolva ép legyen, de semmiképp sem adhatja el újként.Többek közt ezért sem kereskedek már webshopon B2C vonalon, csak B2B vonalon.
volt számtech webshop águnk. jó forgalom mellett is tarthatatlan volt. többek közt a 8 napos rendelet miatt is, nemhogy a 14 naposnál. -
akyyy
senior tag
A régebben emléített tartozásom pár napja TÖRÖLVE LETT hála az égnek. a kb 230 ezres tartozásból most 38 ezer forintos tartozás lett, ami késedelmi díjként szerepel. bár még semmi levelet nem kaptam, de valahogy be lehet ezt minnél hamarabb fizetni?
azért ezt már
röhögveköhögve kifizetem, azután meg hagyjanak engem békén a nav emberei -
Real Ghoost
aktív tag
Attól, hogy a gyártó szerint nem hiba, még a fogyasztó dönthet úgy, hogy neki ez így nem kell, az elállást nem kell megindokolni.
A termék átvételétől számított 14 napon belül jogában áll a fogyasztónak elállnia a szerződéstől, ehhez elegendő az elállás tényét közölni a kereskedővel, majd az elállás közlésétől számított tizennégy napon belül kell visszaküldenie/visszajuttatni a terméket.
A fogyasztó, azaz jelen esetben ForRedGlory pontosan a jogszabálynak megfelelően járt el, amikor az október 9-én vásárolt laptop esetén október 22-én közölte az elállást, majd 27-én le is adta az árut. Ha minden úgy történt, ahogy leírta, semmiképp sem tagadható meg tőle az elállás joga, ezt az eladó sem akarja megtagadni, csak azon megy a vita, hogy van-e a termék használatára visszavezethető értékcsökkenés, vagy nincs.
A korábbi korm. rendelet 8 munkanapot biztosított az elállás gyakorlására, ha még mindig az lenne hatályban, akkor valóban kicsúszott volna a határidőből.
-
biker
nagyúr
válasz
Real Ghoost #5733 üzenetére
a legtöbb gyártónál ez teljesen elfogadható
Igen, a 14 napon belül elállhatott volna, de önmagában ez nem hiba. erre van egy szabvány, ami alapján besorolja a gyártó, mi a garis és mi nem
ISO 13406 Class II
még az Apple-nél sem garis 1db subpixel hiba
pedig jóval drágább ennél egy 15"-ös mbp -
Real Ghoost
aktív tag
"gondolom fullhd, és egyetlen subpxel hiba a bajod."
Szerinted be kéne nyelni? Egy 500+ ezres gépnél?
A visszaküldésnek meg kell kezdődnie az átvételt követő teljes naptári naptól számított 14. naptári nap végéig. Tehát ha futárral küldöd, akkor a futár kell felvegye ezen a napon, és nem kézbesítenie kell, ezt jól látod
Ha személyesen viszed, akkor azonban a 14. napig el kell juttasd. (mint a postai csekk. HA kp befizeted, akkor a fizetési dátum él, ha utalod, vagy posta, akkor addig a napig kell feladni, és +1-2-3 nap a kézbestés)A Kormányrendelet nem ezt írja, hanem:
24. § (1) Ha a fogyasztó a 22. §-nak megfelelően eláll az üzlethelyiségen kívül kötött vagy a távollevők között kötött szerződéstől, köteles a terméket haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított tizennégy napon belül visszaküldeni, illetve a vállalkozásnak vagy a vállalkozás által a termék átvételére meghatalmazott személynek átadni, kivéve, ha a vállalkozás vállalta, hogy a terméket maga fuvarozza vissza. A visszaküldés határidőben teljesítettnek minősül, ha a fogyasztó a terméket a határidő lejárta előtt elküldi. -
biker
nagyúr
válasz
ForRedGlory #5727 üzenetére
"Elállás esetén kötelesek vagyunk a terméket haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni (postára adni, vagyis intézkedni az elküldés iránt) a vállalkozásnak. Az tehát nem elvárás, hogy termék vissza is érkezzen a vállalkozáshoz a 14 napon belül."
A visszaküldésnek meg kell kezdődnie az átvételt követő teljes naptári naptól számított 14. naptári nap végéig. Tehát ha futárral küldöd, akkor a futár kell felvegye ezen a napon, és nem kézbesítenie kell, ezt jól látod
Ha személyesen viszed, akkor azonban a 14. napig el kell juttasd. (mint a postai csekk. HA kp befizeted, akkor a fizetési dátum él, ha utalod, vagy posta, akkor addig a napig kell feladni, és +1-2-3 nap a kézbestés) -
biker
nagyúr
válasz
ForRedGlory #5727 üzenetére
"Nem tudom, hogy gondolták azt, hogy ebbe értelmes ember belemegy, miután nekik ebből káruk nem nagyon van, csak forgalmazók. Visszaküldik ők is, aztán annyi."
Te sokat értesz a kereskedelemhez, látom.
rohadtul senkinek nem lehet a kereskedőnek visszaküldeni, aszt jóvan! Ezt bebukja a kereskedő, mert megveszi, eladja, te visszaküldöd, ő meg innentől csak bontott, használtként tudja eladni, mondjuk 20% kedvezménnyel. ami kb több, mint az eredeti árrése volt.gondolom fullhd, és egyetlen subpxel hiba a bajod.
-
Real Ghoost
aktív tag
válasz
ForRedGlory #5729 üzenetére
Persze, így viszont érthető, ha ennyire rejtett az a pixelhiba, akkor azt nem veszed észre rögtön.
Tudom, hogy nem egyszerű, de most nincs más teendőd, mint várni türelemmel, én drukkolok neked. De ha még mindig kellene egy ilyen laptop - természetesen hibátlan formátumban - akkor szerintem egy próbát megérne az Aquánál. Ők megkapnák a teljes vételárat, te meg a hibátlan laptopot, és mindenki jól járna. De azt is megérteném, hogyha ezek után már nem akarsz velük üzletelni, elképzelhető, hogy esetlegesen egy később felmerülő garanciális probléma esetén sem lennének valami segítőkészek...
Egyébként a miéken meg csak fekete háttérnél látszott egy kis piros pötty, amikor a bios-bann nézegettem sehol semmi, majd a windows telepítő képernyőn, amikor előszór bebootolt a rendszer akkor vettem észre, hogy ott valami nem stimmel, és az bizony pixel hiba. Állítólag egyre gyakoribb jelenség, hiába fejlődik a gyártástechnológia.
-
ForRedGlory
félisten
válasz
Real Ghoost #5728 üzenetére
Nem direktben kerestem a pixelhibát + nem is látni minden színnél, csak fehér alapon. Azaz csak böngészéskor látszódott, olyan helyen, ahol fehér volt. Nyilván, ha célirányosan azt keresem, előbb megtalálom, de alig látszódott és szemre rendben volt a monitor. Tök véletlen találtam meg, azt hittem kosz van a monitoron és amikor le akartam törölni, az bizony ott maradt. Ekkor esett le, hogy ez pixelhiba lesz. Ez adta meg a végső lökést, hogy nekem így ez nem kell. Arról nem beszélve, hogy lehet első bekapcsoláskor még nem is volt pixelhiba, utána jött ki. Persze bizonyítani nem tudom (szerintem nem is kell), de ilyen is simán előfordulhat.
Jó észrevétel, amit írsz, de bele sem mentem abba, hogy esetleg egyezkedjek az Aqua-val, mert egy pixelhiba nem hiba és nem akartam emiatt kicsúszni a 14 napból. Biztos vagyok benne, hogy elhúzták volna a válaszadást, ügyintézést (és nem is lett volna pozitív a vége), utána meg már lejárt volna a 14 nap és így jártam.
Egyébként igen, e-mailben küldtem el nekik a nyilatkozatot, aláírva. Vissza is igazolták, hogy oké, vigyem be és adjam le. Ez még bőven a 14 napos elállási ablakban volt.
(Egyébként örülök, hogy megértitek a gondom, mert telefonban az Aqua ügyfélszolgálatosa nagyon nem volt megértő. Azt sajnálom, hogy a hatóság előtt nem kértem meg az Aqua-tól az írásos állásfoglalásukat, mivel csak telefonon hívtak, de elborult az agyam egyből. Ott figyelnek a levél másolatában, ha hozzá szeretnének fűzni valamit, majd megteszik. Viszont ezen a 10%-os értékcsökkenésen még biztos sokáig el fogok rugózni velük, ha nem tudják pontosan megmondani, hogy mi alapján gondolták, hogy 10%. Minimális kezelési költséget vállalok, ahogy írtam, mondjuk 15.000 Ft és még én voltam a nagylelkű.
-
Real Ghoost
aktív tag
válasz
ForRedGlory #5727 üzenetére
Nagyon jól látod, a 14 nap nem arra vonatkozik, hogy annyi időn belül kell visszajuttatni a megrendelt árut, az elállás bejelentésére áll nyitva az a határidő. Remélem e-mailben, vagy más visszaigazolható módon került sor az elállás bejelentésére.
Viszont a pixel hiba eszrevételéhez nem kell napokig tesztelni a gépet, de én úgy gondolom attól, ha ment pár napot a gép még nem következett be kimutatható értékcsökkenés.
Egyébként ha a pixel hibán kívül meg voltál elégedve a géppel, miért nem próbáltál a bottal megegyezni, hogy inkább cseréljék ki? Lehet akkor ők is másként állnak a dologhoz. Én pár hónapja a Laptopszalonnal jártam így, először azt mondták a telefonban, hogy pixel garanciát kellett volna vennem, aztán végül abban maradtunk, hogy utólag kiszámlázták a pixel garancia árát és küldtek egy másik, hibátlan gépet.
-
ForRedGlory
félisten
válasz
devil-k #5726 üzenetére
A 14 napból kicsúsztam, de a 14 nap Aqua szerint csak arra vonatkozik, hogy jelezzem az elállási szándékomat. Így fogalmaz az ÁSZF náluk:
"Felhasználó köteles az árukat indokolatlan késedelem nélkül, de a szerződéstől való elállására vonatkozó értesítés Szolgáltató részére történő megküldésétől számított 14 napnál semmiféleképpen sem később visszaküldeni vagy Szolgáltató címen leadni."
Azaz, miután visszaigazolták az elállási igényem, onnantól illik minél gyorsabban, de 14 napon belül visszaküldenem a terméket. Szóval ezek alapján akár 28 napig is nálam lehetett volna.
Írtam, hogy a pixelhiba miatt küldtem vissza, ha az nincs, lehet vissza sem küldöm, mert alapvetően nagyon jó kis laptop. Emiatt a pixelhibáig használtam, de a használat nálam nem azt jelenti, hogy megy éjjel-nappal, van, hogy napokig be sem volt kapcsolva. Engem csak a 10% dühít. Oké vonjanak le kezelési költséget, mondjuk 15.000 Ft-ot, de nehogy már a laptop 10%át akarják, ami 53.000 Ft. Nem tudom, hogy gondolták azt, hogy ebbe értelmes ember belemegy, miután nekik ebből káruk nem nagyon van, csak forgalmazók. Visszaküldik ők is, aztán annyi.
Annyit hozzátennék, bár a levélbe sem írtam bele, mert nem odavaló, de a PH-n jobban megértik: egy játékosoknak szánt PC vagy laptop normális tesztelése sok-sok időbe kerül (tesztprogramok, játék, stb). Nem egy irodai felhasználásra szánt gép, annak a tesztelése nyilván csak annyi, hogy bekapcsolod, kattintgatsz párat, hogy minden a helyén van-e, aztán ennyi. Ez egy játékos gépnél kevés, mert pl ki sem derülne, hogy mondjuk lehet melegedik, stb.
-
devil-k
nagyúr
válasz
ForRedGlory #5723 üzenetére
Nem semmi a történet és abszolút átérzem már csak azért is, mert én is nem rég vásároltam laptopot, de előtte szintén visszaküldtem egyet. Mondjuk én első nap nekiültem és akkor kiderült, hogy nem lesz jó a dolog, mert melegszik a processzor olyan szinten, hogy tojást süthettem volna a billentyűzet feletti káván. (M-es proci, passzív hűtés)
Az, hogy nem akarták visszavenni, mind azért volt, hogy kicsússz a 14 napos elállási időből. Viszont akárhogyan is számolom, kicsúsztál belőle. Mivel nem munkanapot néznek, hanem naptári napot, így nem releváns, hogy szombat vagy vasárnap van. Egyébként nem számoltam bele az október 23-át és így október 27. amikor visszavitted, az volt a 17. naptári nap!
Kipróbálás:
Egyébként mennyi ideig tesztelted a gépet? Mert nálam annak idején kiderült 1 nap után (csütörtökön jött meg és pénteken teszteltem), hogy ez nem okés, hétfőn első dolgom volt visszaküldeni postán, direkt nem ültem rajta. Miért ilyen sokáig volt nálad?Első 14 napban egyébként direkt úgy bánok az ilyen eszközökkel, mint a hímes tojással, s gondolom Te is ezt tetted, már csak abból is kiindulva, hogy egy 530.000 Ft-os gépről van szó, ami testvérek között sem kis összeg.
Egyébként ki ajánlotta neked, hogy az Aqua-ból vegyél laptopot? Úgy emlékszem, a notebook topikban ők nincsenek az ajánlott boltok között.
Kíváncsi vagyok, hogy mit fog erre mondani a Fogyasztóvédelem és remélem, hogy sikerrel jársz.
-
ForRedGlory
félisten
válasz
Real Ghoost #5724 üzenetére
Nincs jelenleg laptopom/gepem, igy telefonnal irtam
Pedig igyekeztem, de telefonrol nem egyszeru regeny irni
-
Real Ghoost
aktív tag
válasz
ForRedGlory #5723 üzenetére
Az, hogy személyesen vetted át a terméket szerintem semmit nem befolyásol, mivel maga a megrendelés az interneten történt (tehát távollévők közötti szerződésről van szó)
Ha pl. az eladó azt csinálná, hogy mindenféle futárszolgálat nélkül saját maga szállítaná ki neked az interneten megrendelt notebookot, és ő a kiszállításkor azt mondaná, hogy tessék üljünk le, csomagold ki a laptopot próbáld ki, megvárom, akkor sem tagadhatná meg tőled 14 napon belül az elállás jogát arra hivatkozva, hogy dehát ő engedte, hogy megnézd. Ugyanígy nem vitatható el ez a jog csak azért sem, mert te a boltban személyesen vetted át.Szerintem, ha valóban nem állapítható meg semmilyen külső használati nyom a laptopon, (az hogy mondjuk x órát ment a proci,hdd, stb jelentéktelen, ezeknek több ezer órát kéne menniük gond nélkül) akkor nem jogszerű a 10% kártérítés, amit követelnek rajtad.
A levél is korrekt, szépen összefoglaltad nekik a tényállást, kíváncsi vagyok mit írnak rá. Legközelebb word-ben nézd át azért, az elgépelések miatt.
-
ForRedGlory
félisten
Most nem írok mindenkinek, elnézést, csak szétvág az ideg. Megírtam a levelemet az NFH-nak, bemásolom, ha van infó akkor megírom.
Tisztelt Fogyasztóvédelmi Osztály!
Az alábbi ügyemben kérném szíves álláspontjukat.
2015. október 9-én vásároltam az Aqua Optima Kft-től (www.aqua.hu) online felületen egy laptopot bruttó 530.000 Ft-ért, amivel kapcsolatban 2015. október 22-én jeleztem az elállási szádékom. Ezt visszaigazolták aznap, majd a hosszú hétvégét követően 2015. október 27-én személyesen le is adtam az átvétel helyszínén (1074 Budapest, Dohány u. 36). Már a leadás sem zajlott zökkenőmentesen, mivel nem akarták visszavenni az alábbi indok miatt: szerviz csak 18:00-ig van, hiába volt a bolt nyitva 19:00-ig. Én körülbelül 18:10-kor értem oda. Végül a javítási jegyzőkönyvel átvették, miután kijelentettem, hogy nem fogok még egyszer a laptoppal oda-vissza összesen 200 km-t megtenni. A honlapon nem láttam egyértelműen, hogy szerviz nyitvatartási időn belül kell visszavinni az eszközt.
2015. október 30-án hívtak az Aqua ügyfélszolgálatáról, hogy 10% értékcsökkenés mellett tudják csak visszavenni, ami a vételárat figyelembe véve nekem 53.000 Ft kiesést okoz. Véleményüket szeretném kérni, hogy a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 25. § alapján a lenti körülményeket figyelembe véve jogosult-e értékcsökkentnek nyílvánítani a terméket: "A fogyasztó csak a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel. Nem felel a fogyasztó az értékcsökkenésért, ha a vállalkozás a 11. § (1) bekezdésének i) pontjában előírt tájékoztatási kötelezettségének nem tett eleget."
A rendelet alapján csak akkor jogosult a vásárló a teljes vételár visszaigénylésére, amennyiben az elállási időn belül egyrészt jelzi az ezzel kapcsolatos igényét, továbbá a terméket a kipróbáláson kívül egyáltalán nem használja. Legalábbis így értelmezem. Ez esetben szeretném állásfoglalásukat kérni, hogy pontosan mi számít használatnak.
A laptopot operációs rendszer nélkül vásároltam, így először fel kellett rá telepítenem egy legális rendszert (Windows 10), fel kellett telepítenem minden meghajtó programot, le kellett frissítenem a rendszert, stb. Arról nem beszélve, hogy már a telepítés sem volt egyszerű, mivel a mellékelt gyártói lemezen lévő meghajtóprogramok telepítése után a hang kifejezetten rossz volt, recsegett. Már itt azt hittem, hogy gond van a hangszóróval, de nagy nehezen sok-sok óra kutakodás után kiderült, hogy a gyártó által mellékelt lemezen nem a legújabb meghajtóprogram volt, ezért az internetről letöltve a legújabbat, a helyzet sokat javult. (Az a gyártó és az operációs rendszer "szégyene", hogy magától nem frissíti le a legújabb programokat) Eddig a pontig az én értelmezésemben nem beszélhetük haszálatról.
Ezt követően - mivel ez egy kifejezetten játékosoknak szánt laptop - feltelepítettem több megvásárolt játékot és kipróbáltam a laptopot. Már a telepítés is elég sokéig tart, mivel a Steam, Origin és Uplay kliens is mind felhőalapú, így először le kell tölteni a kliensen keresztül az adott esetben 20-30 GB adatot, ami órákig is eltarthat a szerver leterheltségétől és az internet kapcsolat gyorsaságának függvényében.
Véleményem szerint ez még mindig nem kifejezett használat, tudni szerettem volna, hogy a laptop hozza-e az elvárt minőséget, ami nem állapítható meg "tesztelés" nélkül vagy annyival, hogy nézi az ember az operácis rendszert. Amint észrevettem, hogy a kijelzőn van egy pixelhiba éltem az elállási jogommal, mivel csak egy pixel nem világít, ezért ezt nem is javítják, nem is lehet cserélni. Ahhoz ugyanakkor elég nyomós ok, hogy egy ilyen drága eszközt ennek tudatában ne tartsak meg.
Miután bejelentettem az elállási szándékomat minden adatomat lementettem és letöröltem, hiszen azt nem várhatja el senki, hogy onnantól ne nyúljon hozzá az ember, ne törölje le a személyes adatait. Elnézést, hogy ilyen hosszan írtam le a "használat" körülményeit, de az Aqua Optima Kft. álláspontja, hogy ez már értékcsökkent termék, így 10%-al kevesebbet tudnak csak visszafizetni, amit nehezen tudok elfogadni a saját szemszögemből, mert az 53.000 Ft nagyon sok pénz. A gond itt nyilvánvalóan az, hogy én és az eladó mást gondolunk az eszköz használatról. Ezt abból állapították meg, hogy "használat" nyomai vannak rajta, ezt mondták telefonban. Nyilvánvalóan a merevlemez használatról van szó, azn visszakövethető hogy hány órát működött. Ezért is írtam le, hogy a "használat" pontosan mi is volt. Fentiek alapján egyértelmű, hogy órát csak azért ment a laptop, mert először használatra kész állapotba kellett hozni és nem azért, mert éjjel-nappal megállás nélkül működött.
Amennyiben Önök is egyetértenek az eladó álláspontjával, akkor kérem jelezzék nekem, hogy az értékcsökkenés számításának mi a módja, mi alapján csökkent az esztétikailag és műszakilag is hibátlan eszköz értéke pár nap alatt 10%-ot (leszámítva persze a pixelhibát, amiről én, mint felhasználó nem tehetek).
Üdvözlettel,
XY -
kovacsroli
senior tag
válasz
ForRedGlory #5718 üzenetére
A forgalmazó zsebre rakja az 53.000 HUF állítólagos értékcsökkenést, az azon felüli árrést, ami az eladáskor keletkezett bevétel (530k-53k-beszerzési érték),
majd visszaküldi a gyártónak a hibás terméket, aki megtéríti neki a beszerzési árat.Mivel a készüléknek olyan hibája van, amit átvételkor lehetetlen lett volna megállapítani (mivel egy fekete képernyőt látsz),
ne hagyd annyiban a dolgot. Ha az első google keresésnél kiderült volna, hogy nem jó az „Ő” gomb, arra sem az a válasz,
hogy ki kellett volna próbálnod a klaviatúra minden gombját. Legyen jó, ha nem jó, akkor nem azt kaptad amiért fizettél.Én nem vagyok jogász, viszont volt pár ilyen ügyem. Le kell nyomni a forgalmazó torkán az akaratodat, különben pórul jársz.
-
Cathfaern
nagyúr
válasz
Cathfaern #5717 üzenetére
Úgy néz ki rosszul emlékeztem, ettől függetlenül továbbra is ingoványos a talaj személyes átvételnél, ugyanis: "- Személyesen átvett terméknél akkor él az elállás joga, ha a vásárlónak nem volt lehetősége, megnézni, kipróbálni, felpróbálni" (forrás: [link])
Ugye ez a konkrét esetben is vitatható, mert lehet mondani, hogy miért nem vitt bootolható oprendszert, nézte meg BIOS-ban a képernyőt, stb... -
válasz
ForRedGlory #5718 üzenetére
Még egy kérdés: A webáruház ahol vetted, mit írt a webshop használatáról? Az ott "rendelés" tényleges szerződés, vagy csak visszaigazolás után él, esetleg van -e jogkizárás a személyes, boltban történő átvétel esetén. Hogyan fizettél online vagy a boltban átvételkor?
-
válasz
ForRedGlory #5718 üzenetére
Ha személyesen vetted át , volt alkalmad a megtekintésére. Innentől jófejség részükről ha egyáltalán visszaveszik.
Amennyibe nem értékcsökkenést hanem adminisztrációs díjat számol fel, akkor még belekötni sem lehet. -
ForRedGlory
félisten
Igen, ezt tudom, olvastam. Nyilvánvaló, hogy egy pixelhiba nem pixelhiba, de elég nyomós ok, hogy egy több, mint 500.000 Ft értékű eszköz ezek után ne kelljen. Az nem tagadom, hogy többször is bekapcsoltam, hiszen eleve fel kellett rá tennem a Windows 10-et, majd utána minden drivert (ami nem volt zökkenőmentes amúgy sem), illetve le kellett szednem a leadás előtt minden adatomat. Ez mind használat, de szerintem ez nagyon nem az a kategória, amit nem tehettem volna meg értékcsökkenés nélkül.
Arról van valakinek linkje, hogy állapítható meg az értékcsökkenés mértéke? Azaz, hogy számolják ki azt, hogy kb 2 hét alatt 10% az értékesés? Vagy hasára üt az eladó és azt mondja, 10%?
(#5717) Cathfaern: Online rendeltm és személyesen vettem át. Az, hogy ilyenkor nem él az elállás finoman szólva is kétkedéssel tölt el, mert operációs rendszer sem volt rajta, így kipróbálni sem tudtam volna, még ha akarom sem.
-
Cathfaern
nagyúr
válasz
ForRedGlory #5715 üzenetére
Első körben kérdés, hogy személyesen vetted át, vagy házhozszállították?
Ha személyesen vetted át, akkor nem vonatkozik a 2 hetes elállás, mivel akkor lehetőséged volt (elméletben), hogy megvizsgáld a terméket. Ez esetben teljes mértékben a bolton múlik, hogy visszaveszi-e, és ha igen, mennyiért. -
mm00
aktív tag
válasz
ForRedGlory #5715 üzenetére
Kipróbálhatjuk-e a terméket az elállási határidő alatt?
Természetesen igen, hiszen pontosan ez az elállási jog lényege, hogy a 14 napos határidő alatt megbizonyosodhassunk arról, hogy a termék alkalmas a rendeltetésszerű használatra és megfelel az egyéni használati céljaink teljesítésére, tehát a csomagolás felbontása és a termék kipróbálása nem vezet az elállási jogunk elvesztéséhez [kivéve zárt csomagolású egészségvédelmi, higiéniai termékek, hang-, illetve képfelvétel (CD és DVD lemezek), számítógépes szoftver esetében].
Fontos tudni ugyanakkor, hogy ha a terméket nem csak kipróbáltuk, hanem ezen felül is használtuk, akkor a termék ebből fakadó értékcsökkenésért felelősséggel tartozunk a vállalkozás felé.
Persze itt a megfogalmazásban az a kérdés kinek kell azt bizonyítania, hogy kipróbáltad vagy használtad-e vagy sem.
Pixelhibáról meg tudom, hogy zavaró, engem is zavarna, hogyha valamely új dolgomon észrevenném. Sajnos a pixelhibánál van egy adott darabszám ami felett tekintik csak ténylegesen hibának: [link]
-
ForRedGlory
félisten
Sziasztok!
Segítsetek kérlek, mielőtt az NMHH-hoz fordulok az ügyemmel. Van egy kis 53.000 Ft-os gondom, elállással kapcsolatos lenne.
2015.10.09-én vettem az aqua.hu-n egy ASUS G751 laptopot 530.000 Ft-ért, 12 nap múlva benyújtottam az elállási szádékom és pár nappal később le is adtam náluk személyesen.
Most hívtak, hogy 10% árcsökkenéssel tudják csak visszavenni, mivel HASZNÁLTAM. Igen, valóban használtam, de egyrészt nem folyamatosan, másrészt pixelhibát vettem észre rajta. Igazából ezért adtam vissza.
Az addig rendben van, hogy ezt írja a törvény...
"Felhasználó kizárólag akkor vonható felelősségre az árukban bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az az áruk jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükségestől eltérő kezelés miatt következett be."
...de mennyire vagyok köteles ezt elfogadni? Két hétig volt nálam kb, nem ment éjjel nappal, nem erről hekkeltem a NASA honlapját. Mivel ha kiszámoljuk, 53.000 Ft-al akarnak így lehúzni és most eléggé kutyaszorítóban vagyok, mivel pixelhibás és így nem is akarom visszavenni. Mivel kell a boltnak bizonyítani az értékcsökkenést? Nyilván kell, mivel kihajtom belőlük azt, hogy szeritük a 10% hogy jött ki.
Megjegyzem, operácis rendszert nem vettem hzzá a boltban, így azt is külön kellett feltenni, driverek, stb. Ezt csak azért írom, mert nyilván ez is használtnak minősül már.
-
Gabonetta
aktív tag
válasz
Apollo17hu #5711 üzenetére
Igen, add be a kérelmet. A hatóságnak majd hivatalból kell lefolytatnia a bizonyítási eljárást (helyszíni szemlét tart stb.). ha mégsem tennék, és elutasítják a kérelmed, rendes jogorvoslattal megtámadva a döntést, biztosan megsemmisítik azt másodfokon.
Rossz gyakorlat alakult ki a lakcímfiktiválási eljárásokban az első fokú hatóságoknál, de mentségükre legyen szólva, hogy a jogszabályok nem könnyítik meg a munkájukat.
G.
-
PeeterssoN
őstag
válasz
Apollo17hu #5711 üzenetére
Gondnok, közös képviselő?
-
Apollo17hu
őstag
válasz
bambano #5668 üzenetére
Szia!
Ma pont ráértem, és megjártam az okmányirodát.
Megnézték a nyilvántartásban, és kiderült, hogy egy vietnami állampolgár van bejelentve a lakcímemre.
Adtak egy formanyomtatványt, amiben kérelmezhetem a bejelentésének fiktiválását.Szóban azt a tájékoztatást kaptam, hogy két tanúval is alá kell íratnom - ők nem lehetnek a rokonaim.
Jobban elolvasva nem előttemező tanúkra van szükség, hanem konkrétan ki kell jelenteniük, hogy a személy valóban elhagyta az ingatlant (pontos dátum megjelölésével együtt).Mindemellett a közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól szóló 2004. évi CXL. törvényből be van másolva két bekezdés arról, hogy ki hallgatható ki tanúként, és hogy a hamis tanúzás 1 évig terjedő szabadságvesztéssel büntetendő.
Csekély esélyt látok arra, hogy a szomszédok tudnák, kiről van szó (a lakás korábban évekig albérletbe volt kiadva), ezért az ő tanúzásuk is felejtős.
Ilyenkor mi van? Menjek vissza az okmányirodába, hogy nem találtam tanút? Mit tegyek, ha így nem fogadják be a nyilatkozatot?
-
válasz
PeeterssoN #5707 üzenetére
Köszönöm szépen, úgy tűnik megtudtam a védjegy kezeléssel kapcsolatos információt, még ha nem is könnyíti meg az életem a sokszorosan áttételezett ügymenet
-
válasz
szaszayanou #5705 üzenetére
Ment PM
-
Van itt bárki aki márkavédelemmel és szabadalmi joggal kötött szorosabb ismeretséget?
-
tolts.hu
őstag
Sziasztok!
Öröklési jog.
Hagyatéki eljárás után, illetve az örökölt ingatlan eladása, annak szétosztása után is még vitatható az öröklés?
Tárgya egy 27M Ft-ért elkelt ingatlan, és a 3 fiú aki örökölte. Édesapám csak a köteles részt kapta meg belőle (2M Ft), amiről lemondott az én és a nővérem számára, mivel az egyik testvére kötött egy eltartásit az anyjával, és ebben magára íratott mindent. Az édesapa végakarata nem ez volt, de erről nincs írásos bizonyíték.
Akkoriban /2008/ még fiatal voltam, sem időm, sem energiám, sem pénzem nem volt egy perre, most lenne.
Előre is köszi a segítséget. -
bambano
titán
válasz
Sir Pocok #5697 üzenetére
akkor évül el valami, ha egyik fél sem tesz annak érdekében, hogy a dolog megtörténjen.
magyarul elfelejtik. minden, a dologhoz tartozó igazolható érdemi cselekedet újraindítja az elévülést.az, hogy valaki bíróságra vitte a dolgot, a bíró ítéletet hozott, nagyon nem az elfelejtés kategória.
a havonta kiküldött csekk vagy levonás dettó, annak befizetése szintén.a haverod akkor szabadulna a végrehajtástól, ha el tudná érni, hogy vagy két évig ne keressék ezügyben semmilyen módon.
Új hozzászólás Aktív témák
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Milyen légkondit a lakásba?
- Analóg fényképezés
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Wise (ex-TransferWise)
- Macska topik
- Autós topik
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- További aktív témák...
- Új DELL Inspiron 16 Fémházas Multimédiás Laptop 16" -40% Ryzen 7 8840U 8mag 16/1TB FHD+ IPS
- Nvidia RTX 3080TI Founder Edition
- Eladó jóárísított vízhűtők, Lian Li, Artic, Enermax, Alphenpön! LCD-s is több féle!
- Apple Watch Series 8 45mm Silver Alu bontatlan szíjjal + kiegészítők
- Eladó Gamer szék párna csomag!
- Apple iPhone 14 Pro 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Azonnali készpénzes Microsoft XBOX Series S és Series X felvásárlás személyesen/csomagküldéssel
- Tablet felvásárlás!! Samsung Galaxy Tab A8, Samsung Galaxy Tab A9, Samsung Galaxy Tab S6 Lite
- KÖZEL FÉLÁR! Apple Magic Keyboard, Mouse, Trackpad, Pencil, Smart Magic Keyboard Folio, Watch szíjak
- Samsung Galaxy Xcover 5 64GB Kártyafüggetlen, 1Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest