Hirdetés
- A gyerekem "tartalmat gyárt". Mit tegyek?
- Szólánc.
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Asszociációs játék. :)
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Milyen mosógépet vegyek?
- Évente csak egyszer látod! 11 11 11 11 11
- Android másképp: Lineage OS és társai
- A legolcsóbb gamer laptop RTX 4060-al.
- "A homoszexualitás természetellenes" 😠
-
LOGOUT.hu
A topikban minden törvénytelen módszer megvitatása tilos!
Új hozzászólás Aktív témák
-
mm00
aktív tag
válasz ForRedGlory #5715 üzenetére
Kipróbálhatjuk-e a terméket az elállási határidő alatt?
Természetesen igen, hiszen pontosan ez az elállási jog lényege, hogy a 14 napos határidő alatt megbizonyosodhassunk arról, hogy a termék alkalmas a rendeltetésszerű használatra és megfelel az egyéni használati céljaink teljesítésére, tehát a csomagolás felbontása és a termék kipróbálása nem vezet az elállási jogunk elvesztéséhez [kivéve zárt csomagolású egészségvédelmi, higiéniai termékek, hang-, illetve képfelvétel (CD és DVD lemezek), számítógépes szoftver esetében].
Fontos tudni ugyanakkor, hogy ha a terméket nem csak kipróbáltuk, hanem ezen felül is használtuk, akkor a termék ebből fakadó értékcsökkenésért felelősséggel tartozunk a vállalkozás felé.
Persze itt a megfogalmazásban az a kérdés kinek kell azt bizonyítania, hogy kipróbáltad vagy használtad-e vagy sem.
Pixelhibáról meg tudom, hogy zavaró, engem is zavarna, hogyha valamely új dolgomon észrevenném. Sajnos a pixelhibánál van egy adott darabszám ami felett tekintik csak ténylegesen hibának: [link]
-
Cathfaern
nagyúr
válasz ForRedGlory #5715 üzenetére
Első körben kérdés, hogy személyesen vetted át, vagy házhozszállították?
Ha személyesen vetted át, akkor nem vonatkozik a 2 hetes elállás, mivel akkor lehetőséged volt (elméletben), hogy megvizsgáld a terméket. Ez esetben teljes mértékben a bolton múlik, hogy visszaveszi-e, és ha igen, mennyiért.Eladó Kinu M47 Simplicity: https://hardverapro.hu/apro/kinu_m47_simplicity_2/
-
válasz ForRedGlory #5718 üzenetére
Ha személyesen vetted át , volt alkalmad a megtekintésére. Innentől jófejség részükről ha egyáltalán visszaveszik.
Amennyibe nem értékcsökkenést hanem adminisztrációs díjat számol fel, akkor még belekötni sem lehet.Ne csak nézelődj - vedd meg végre a kocsinkat! ;)
-
válasz ForRedGlory #5718 üzenetére
Még egy kérdés: A webáruház ahol vetted, mit írt a webshop használatáról? Az ott "rendelés" tényleges szerződés, vagy csak visszaigazolás után él, esetleg van -e jogkizárás a személyes, boltban történő átvétel esetén. Hogyan fizettél online vagy a boltban átvételkor?
Ne csak nézelődj - vedd meg végre a kocsinkat! ;)
-
kovacsroli
senior tag
válasz ForRedGlory #5718 üzenetére
A forgalmazó zsebre rakja az 53.000 HUF állítólagos értékcsökkenést, az azon felüli árrést, ami az eladáskor keletkezett bevétel (530k-53k-beszerzési érték),
majd visszaküldi a gyártónak a hibás terméket, aki megtéríti neki a beszerzési árat.Mivel a készüléknek olyan hibája van, amit átvételkor lehetetlen lett volna megállapítani (mivel egy fekete képernyőt látsz),
ne hagyd annyiban a dolgot. Ha az első google keresésnél kiderült volna, hogy nem jó az „Ő” gomb, arra sem az a válasz,
hogy ki kellett volna próbálnod a klaviatúra minden gombját. Legyen jó, ha nem jó, akkor nem azt kaptad amiért fizettél.Én nem vagyok jogász, viszont volt pár ilyen ügyem. Le kell nyomni a forgalmazó torkán az akaratodat, különben pórul jársz.
Ha hülye vagy az olyan mintha meghalnál. Te nem érzed, csak másoknak fáj.
-
Real Ghoost
aktív tag
válasz ForRedGlory #5723 üzenetére
Az, hogy személyesen vetted át a terméket szerintem semmit nem befolyásol, mivel maga a megrendelés az interneten történt (tehát távollévők közötti szerződésről van szó)
Ha pl. az eladó azt csinálná, hogy mindenféle futárszolgálat nélkül saját maga szállítaná ki neked az interneten megrendelt notebookot, és ő a kiszállításkor azt mondaná, hogy tessék üljünk le, csomagold ki a laptopot próbáld ki, megvárom, akkor sem tagadhatná meg tőled 14 napon belül az elállás jogát arra hivatkozva, hogy dehát ő engedte, hogy megnézd. Ugyanígy nem vitatható el ez a jog csak azért sem, mert te a boltban személyesen vetted át.Szerintem, ha valóban nem állapítható meg semmilyen külső használati nyom a laptopon, (az hogy mondjuk x órát ment a proci,hdd, stb jelentéktelen, ezeknek több ezer órát kéne menniük gond nélkül) akkor nem jogszerű a 10% kártérítés, amit követelnek rajtad.
A levél is korrekt, szépen összefoglaltad nekik a tényállást, kíváncsi vagyok mit írnak rá. Legközelebb word-ben nézd át azért, az elgépelések miatt.
-
devil-k
nagyúr
válasz ForRedGlory #5723 üzenetére
Nem semmi a történet és abszolút átérzem már csak azért is, mert én is nem rég vásároltam laptopot, de előtte szintén visszaküldtem egyet. Mondjuk én első nap nekiültem és akkor kiderült, hogy nem lesz jó a dolog, mert melegszik a processzor olyan szinten, hogy tojást süthettem volna a billentyűzet feletti káván. (M-es proci, passzív hűtés)
Az, hogy nem akarták visszavenni, mind azért volt, hogy kicsússz a 14 napos elállási időből. Viszont akárhogyan is számolom, kicsúsztál belőle. Mivel nem munkanapot néznek, hanem naptári napot, így nem releváns, hogy szombat vagy vasárnap van. Egyébként nem számoltam bele az október 23-át és így október 27. amikor visszavitted, az volt a 17. naptári nap!
Kipróbálás:
Egyébként mennyi ideig tesztelted a gépet? Mert nálam annak idején kiderült 1 nap után (csütörtökön jött meg és pénteken teszteltem), hogy ez nem okés, hétfőn első dolgom volt visszaküldeni postán, direkt nem ültem rajta. Miért ilyen sokáig volt nálad?Első 14 napban egyébként direkt úgy bánok az ilyen eszközökkel, mint a hímes tojással, s gondolom Te is ezt tetted, már csak abból is kiindulva, hogy egy 530.000 Ft-os gépről van szó, ami testvérek között sem kis összeg.
Egyébként ki ajánlotta neked, hogy az Aqua-ból vegyél laptopot? Úgy emlékszem, a notebook topikban ők nincsenek az ajánlott boltok között.
Kíváncsi vagyok, hogy mit fog erre mondani a Fogyasztóvédelem és remélem, hogy sikerrel jársz.
- mozi bolondéria -
-
Real Ghoost
aktív tag
válasz ForRedGlory #5727 üzenetére
Nagyon jól látod, a 14 nap nem arra vonatkozik, hogy annyi időn belül kell visszajuttatni a megrendelt árut, az elállás bejelentésére áll nyitva az a határidő. Remélem e-mailben, vagy más visszaigazolható módon került sor az elállás bejelentésére.
Viszont a pixel hiba eszrevételéhez nem kell napokig tesztelni a gépet, de én úgy gondolom attól, ha ment pár napot a gép még nem következett be kimutatható értékcsökkenés.
Egyébként ha a pixel hibán kívül meg voltál elégedve a géppel, miért nem próbáltál a bottal megegyezni, hogy inkább cseréljék ki? Lehet akkor ők is másként állnak a dologhoz. Én pár hónapja a Laptopszalonnal jártam így, először azt mondták a telefonban, hogy pixel garanciát kellett volna vennem, aztán végül abban maradtunk, hogy utólag kiszámlázták a pixel garancia árát és küldtek egy másik, hibátlan gépet.
-
Real Ghoost
aktív tag
válasz ForRedGlory #5729 üzenetére
Persze, így viszont érthető, ha ennyire rejtett az a pixelhiba, akkor azt nem veszed észre rögtön.
Tudom, hogy nem egyszerű, de most nincs más teendőd, mint várni türelemmel, én drukkolok neked. De ha még mindig kellene egy ilyen laptop - természetesen hibátlan formátumban - akkor szerintem egy próbát megérne az Aquánál. Ők megkapnák a teljes vételárat, te meg a hibátlan laptopot, és mindenki jól járna. De azt is megérteném, hogyha ezek után már nem akarsz velük üzletelni, elképzelhető, hogy esetlegesen egy később felmerülő garanciális probléma esetén sem lennének valami segítőkészek...
Egyébként a miéken meg csak fekete háttérnél látszott egy kis piros pötty, amikor a bios-bann nézegettem sehol semmi, majd a windows telepítő képernyőn, amikor előszór bebootolt a rendszer akkor vettem észre, hogy ott valami nem stimmel, és az bizony pixel hiba. Állítólag egyre gyakoribb jelenség, hiába fejlődik a gyártástechnológia.
[ Szerkesztve ]
-
biker
nagyúr
válasz ForRedGlory #5727 üzenetére
"Nem tudom, hogy gondolták azt, hogy ebbe értelmes ember belemegy, miután nekik ebből káruk nem nagyon van, csak forgalmazók. Visszaküldik ők is, aztán annyi."
Te sokat értesz a kereskedelemhez, látom.
rohadtul senkinek nem lehet a kereskedőnek visszaküldeni, aszt jóvan! Ezt bebukja a kereskedő, mert megveszi, eladja, te visszaküldöd, ő meg innentől csak bontott, használtként tudja eladni, mondjuk 20% kedvezménnyel. ami kb több, mint az eredeti árrése volt.gondolom fullhd, és egyetlen subpxel hiba a bajod.
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
biker
nagyúr
válasz ForRedGlory #5727 üzenetére
"Elállás esetén kötelesek vagyunk a terméket haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni (postára adni, vagyis intézkedni az elküldés iránt) a vállalkozásnak. Az tehát nem elvárás, hogy termék vissza is érkezzen a vállalkozáshoz a 14 napon belül."
A visszaküldésnek meg kell kezdődnie az átvételt követő teljes naptári naptól számított 14. naptári nap végéig. Tehát ha futárral küldöd, akkor a futár kell felvegye ezen a napon, és nem kézbesítenie kell, ezt jól látod
Ha személyesen viszed, akkor azonban a 14. napig el kell juttasd. (mint a postai csekk. HA kp befizeted, akkor a fizetési dátum él, ha utalod, vagy posta, akkor addig a napig kell feladni, és +1-2-3 nap a kézbestés)Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
MCGaiwer
addikt
válasz ForRedGlory #5741 üzenetére
Mond, hogy te mindössze kipróbáltad. összesen 1 órát ment. Bizonyítsa, hogy nem így volt. probléma megoldva.
Amazon.co.uk, £50 értékű Gift Card cserélhető/eladó
-
ForRedGlory
félisten
válasz ForRedGlory #5723 üzenetére
Megjött a fogyasztóvédelem válasza a levelemre
Kétoldalas, a második oldal alapvetően a lényeg: 1.oldal, 2.oldal
"Beadványában hivatkozott a Kormány rendelet 25. paragrafusára, vagyis arra, hogy a fogyasztó csak a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért fele. Nem fele a fogyasztó az értékcsökkenésért ha a vállalkozás 11. paragrafus (1. bekezdésének i) pontjában előírt tájékoztatási kötelezettségének nem tett eleget. Ennek értelmében a fogyasztó a megrendelt terméket kipróbálhatja és azt rendeltetésszerűen használhatja. Jelen esetben, tekintve, hogy a megvásárolt termék egy laptop, így a termék jellegéből adódóan a rendeltetésszerű használat magába foglalhatja a gép bekapcsolását, programok telepítését, futtatását, stb. is."
Ez most akkor pontosan azt jelenti, hogy nekem vagy az Aqua-nak van igaza? Jogász nem vagyok, de nekem az jön ki, hogy használhattam és erre nem húzhatják rá az értékcsökkenést. Vagy csak akkor használhattam volna, ha nem kapok tájékoztatást a kormány rendeletről (amiről kaptam, hiszen ott van az Aqua ÁSZF-ben)?
[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz ForRedGlory #5787 üzenetére
nekem ebből az jön le, hogy nem hatásköre és fordulj a békéletetőhöz vagy menj perre
cryptot minden termékemért elfogadom
-
kovacsroli
senior tag
válasz ForRedGlory #5789 üzenetére
Én a helyedben elküldeném a fogyasztóvédelem állásfoglalását az Aqua-nak és megkérném Őket,
hogy álljanak el a korábbi igényüktől, miszerint kiterhelnék rád a hibás eszköz értékcsökkenését.
Továbbá tájékoztatnám Őket, hogy amennyiben továbbra is fenntartják a követelésüket, folytatom a hatósági eljárást.Aztán ha nem adják fel, ráérsz majd gondolkozni a továbbiakon.
Ha hülye vagy az olyan mintha meghalnál. Te nem érzed, csak másoknak fáj.
-
Real Ghoost
aktív tag
válasz ForRedGlory #5787 üzenetére
Neked van igazad, tégy úgy ahogy kovacsroli javasolta, szerintem el fognak állni a követeléstől.
-
hcs57
őstag
válasz ForRedGlory #5793 üzenetére
Olvassák a fórumunkat... ennyi.
Okos vagy, ha csak a felét hiszed el annak, amit hallasz. Zseniális, ha tudod, melyik felét. forrás: mozaik.bloglap.hu
-
kovacsroli
senior tag
válasz ForRedGlory #5793 üzenetére
Gratulálok!
Elképzelhetőnek tartom én is hogy miutan kifejezted nekik nemtetszesedet, utana neztek hogy nem kertel-e valamelyik forumon jogi segitseget 😊
A lényeg hogy penzednel vagy es mi is tudjuk hogy toluk nem kell rendelni😊Ha hülye vagy az olyan mintha meghalnál. Te nem érzed, csak másoknak fáj.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- RPI 4 és 5 Service: komplett gépek (2, 4 és 8 GB RAM) összeállítása, alkatrészek
- AKCIÓ! HP ProDesk 600 G5 SFF számítógép, CPU: i7-9700, 16 GB RAM, 512GB SSD, Win10/11 PRO, telepítve
- 31.5" 2K QHD AORUS FI32Q G-Sync Super Speed (SS) IPS Panel 170Hz HDR400 + HLG Valós 1ms Garancia
- Hibátlan Lenovo Thinkpad X270 (I7-7500U, 16GB/256GB, 12,5 FHD) eladó!
- -50% Bontatlan Lenovo Yoga Slim 7i Pro Prémium Fémházas Ultrabook 14" i5-1240P 16/512 2,2K
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest