- SzőkeKapitán: Világ vége túlélők topicja
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- KRTLPC: Ki és hogyan élt túl? Volt ám fennakadás
- sziku69: Szólánc.
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Meggyi001: Anya, tudsz segíteni a matekban?....Nem érek rá kisfiam, majd segít a ChatGPT...
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Jack Hunter: Kínai erősítő vásárlási tippek
- bitpork: Phautós tali a Balcsinál 2025 Augusztus 2 napján (szombat)
-
LOGOUT
Téma összefoglalónk újra és újra megújul, reméljük, elnyeri mindenki tetszését és segít a könnyebb tájékozódásban !
Az alábbiakban DSLR (digitális tükörreflexes) és MILC (tükör nélküli cserélhető objektíves) fényképezőgépek vásárlásában szeretnénk tanácsot adni, figyelembe véve az aktuális piaci trendeket, felhasználói szokásokat és technológiai újításokat.
Új hozzászólás Aktív témák
-
bignor
tag
Sziasztok!
Milc-et vásárolnék magamnak, a használttól sem riadnék vissza. Kezdetnek vázra és kitobira lenne szükségem. Mondjuk 100.000 Ft-ig mi az ami szóba jöhet? Szempont a gyors és pontos AF, az elfogadható képminőség, az EVF és kihajtható LCD sem hátrány. Extra ficsörökre, mint wifi, stb. nincs szükségem.
Kifutott modellek (2-3 éve megjelent modellek) a mai mezőnyben alap tulajdonságait tekintve mennyire állják még meg a helyüket általánosságban? Gondolok itt arra, hogy beragadt, új gép, de már kifutott modell megér-e 70-100 ezret?
-
Vyndree
őstag
válasz
88Prot #21398 üzenetére
El kéne dönteni milyen gépet szeretnél. DSLR, DSLT, MILC, ILCE?
Úgy is mondhatnám, hogy autót szeretnél venni, de nem tudod milyet. Limuzin, egyterű, pickup, vagy cabrio?
Utóbbi kettőhöz aranyáron van az objektív (35-től a csillagos ég). Tanuláshoz mindenképp tükörreflexes a jó választás, azon mindent ki tudsz próbálni amit majd tanítani fognak.Veszel 120-ért egy új gépet, pár hét múlva kiderül, hogy mégsem ez az ideális és mire sikerül eladnod buksz rajta sok tízezret. A helyedben vennék használtan egy Sony A200 vagy A230-ast, kit obival 50 alatt megúszod, ezekben már van stabilizátor és mindent tud amit a jóval drágább Canikonok. 1 dolláros adapterrel M42-es obikat vehetsz hozzá fillérekért. Esetleg Pentax K200, ez is jó áron van, kb ugyanazt tudja. Ezekből egy éven belül nullával ki tudsz szállni és addigra letisztul.
Ez csak az én saját véleményem, ahogy látod mindenkitől más ötletet kapsz, neked kell döntened.
Megint a hülye hasonlatom, "milyen autót vegyek" topic: Audi, Merci, BMW, Opel, Ford? Mindegy melyiket választod, de ha nem akarsz nagyon mellényúlni, próbálj ki egyet, egy olyat amitől ugyanennyiért meg tudsz szabadulni ha arra kerül sor. Mikor kipróbáltad tudni és érezni fogod mire van szükséged. -
jeni
félisten
Samsung NX-300 is nagyon jó választás KIT-ben,kedvező áron 2 év garanciával megvehető az aprón utána tudsz keresni.
Árát és a tudást tekintve nagyon jó vétel. -
A Zéé
addikt
válasz
Stauffenberg #21392 üzenetére
igen, sokszor nem köszön vissza a fényképeken a belefeccelt anyagi plusz.
De van egy alap szint, amit azért illik megugrani, ha már pénzt kérünk a portékánkért (ahogy írta a kérdező is, nem Trabanttal kell élményvezetést hirdetni, de még nem is egy új 1.4-es Astrával. Egy új belépő váz kitobival meg nem több, mint egy Astra). Ezért is írtam, hogy az a 120k-s keret az alapok megtanulásához lehet elég.Az esküvőfotózás szerintem pont olyan ágazat, ahol nem elég csak a látásmód. Mert hiába bazi jó a kompó, meg hiába kreatív a fotós, ha az f/sötét kitobival bemozdulnak a templomi szertartás alatt (a gyertyafénykeringőt ne is említsük) a népek, mert elfogy a gép isoban, és jönnek az 1/10 meg társai záridők. Oda kell a fényerős obi.
Az szerintem se téma, hogy 2.8-as zoom obi helyett 1.4-es fixet venni már inkább csak technózás, mint lényeges előrelépés, de azért az a 2.8-as az legyen meg már az elején is, és ne csak akkor, amikor már el lett rontva 1-2 esküvő. Azzal már rövidtávon is sokkal többet árt, hogy az első 5 elrontott munkájával eljátssza a vevők bizalmát, mint ha egy ideig mondjuk kisebb likviditási gondjai vannak. Ha már nagyon vállalkozunk. -
Mirman
őstag
Ismét itt vagyok , Nikon D3200-hoz képest megéri a felárat a D5200 a tegnap tárgyalt célokra?
-
Mikisys
őstag
válasz
88Prot #21388 üzenetére
Mindenképpen DSLR gép javasolt a fenti témákhoz.
A Pentax K500 igen jó választás induláshoz és kellene egy 16-45-ös, vagy SDM 17-70-es(főleg ez, mert csendes) zoom objektív. Ezzel már zárt térben és szabadban is lehet megfelelő minőségű képeket készíteni.
Memóriakártya, több darab, 4-4, vagy 8-8GB-os méretűek, ezekre sok kép fér el, még RAW-ban mentve is.
Ha szükséges, akkor egy közepes árú villanó(vaku) is vásárolható.
Nem kell, hogy automata, meg zoomos, meg ide-oda szinkronizálható legyen, azt majd később, ha szükséges. Legyen legalább billenthető (és forgatható) fejű.
Kezdésnek akár egy keveset használt, megkímélt rendszer is megfelel.
Mindenképpen ki kell próbálnia, mennyire esik kézre, tudja-e a kezelőszerveket menet közben állítani, tud-e vele együtt-mozogni, csak a keresőt használni, stb.Sok sikert!
Üdv!
-
Stauffenberg
nagyúr
Én nem mondtam, hogy leszóltad a Pentaxot. Csak sokszor elhangzik, hogy esküvőfotóhoz milliók kellenek. Ezzel nem értek egyet.
Sok fotós azért lesz sikertelen vállalkozó, mert nem tudnak vállalkozóként gondolkodni. Ha már ebből akar valaki megélni, gondolkozzon anyagiasan. Nem biztos, hogy bármit is hozzátesz a fotóihoz a háromszor több elköltött pénz. Kockáztatja a likviditást, hitel vagy lízing válságba kerülhet, benne áll a pénze, érzékenyebben érintik a balesetek, jóval drágább lehet a biztosítás és még a megtérülés is nagyon lassú lehet, miközben az amortizáción is horror összeget bukhat.
És ugye a legfontosabb kérdés: Magamat akarom szórakoztatni a drágább felszereléssel vagy tényleg ad annyit, hogy a megrendelő is érezze a minőségi ugrást?
-
88Prot
tag
szóval akk pentaxon kívül még van esetleg más tipus?
-
88Prot
tag
Oké oké nehogy itt üsszevesszetek, senki se slt le senkit csak Stauffenberg jobban megértett szerintem. Egyenlőre tudja meg mi az a fotózás úgy, hogy elmondja neki az oktató, hogy mikor mit kell nézni stb... vágod? nem kell 2 -3 kit meg vakuszett meg ilyenek ahoz hogy elsajátítsa az alapokat... ha tényleg tehetséges meg jól csinálja, akkor először megrendelések kellenek és ha lesznek, na akkor majd lehet szó komolyabb szettről, de addig minek? most komolyan. Nem azt mondtam, hogy veszek egy Trabantot és élményautózást hirdetek a hungaroringen... bár velem lehet azzal is menne
na mindegy a lényeg az, hogy nem azzal fog élete végéig fotózni amit most veszek neki nah. Sőt mondok jobbat lehet nem is veszek neki először csak egy fasza obit meg vakut marad a k500, meg majd ő tudja mi kell kiegészítő cuccok stb stb nem fogok ráverni 1millát de 900ezret se az első 2 hétbe ahogy kap mondjuk 1 darab rendelést mondjuk... ha látom hogy van értelme akkor majd lehet eresztek egy kicsit a nacin de amíg nincs perspektíva már ez se egy szar eresztés lesz ahogy nézegettem a teszteket erről a pentaxról...
-
A Zéé
addikt
válasz
88Prot #21388 üzenetére
ha tényleg meg akar tanulni, akkor egy használt Nikon váz + egy 35/1.8 és ennyi
Első körben taperálni kellene neki, hogy egyáltalán melyik rendszer kényelmes. Bejön-e a milcek fogása, vagy jobb a lufi design, milyen a gombok eloszlása, stb-stb. Új cuccokból csak valami belépő váz fér bele kitobival: Pentax K500, Nikon D3200, Sony A58, Canon 1100D. Kb ilyen sorrendben. Használtból meg elég sok féle, de egy tapogatás után már tisztulhat a kép.Milcekből én olyant mondanék, aminek van vakusaruja, ha vannak komolyabb ambíciók is, mert egy vaku, vagy vaku vezérlő akkor elég hamar kelleni fog.
(#21387) Stauffenberg
Nem akartam én bántani a Pentaxot, sőt, meg se említettem. Nem tudom miért így írtad a nekem szánt részt.
Nyílván túloztam: ott van a smiley a sor végén, meg utána írtam is, hogy lehet csinálni kevesebből is. De egy eskifotós ne egy szál vázzal, meg kitobival menjen már...
És nem! Nem fullframere gondoltam... De 2 váz, egy normális alapzoom, meg egy normális telezoom, 1-2 vaku, kioldó, fényterelő, szirszar akármilyen rendszerből se jön ki gombokból. De vegyük akkor a Pentaxot, ha már azt hiszed, hogy azt szólnám le. Egy K-5II, egy fényerős alapzoom meg egy vaku alsó hangon is 400k, ha újból vesszük őket. és ennél kevesebbel azért ne menjen senki se esküvőt fotózni. De ha komolyan akarja csinálni, akkor még egy váz, egy fényerős telezoom, és még 1 vaku az megint 400, de inkább 500k pluszba. Már nincs is olyan messze az az 1,2m, és még olyan hű de extra cuccok sincsenek.
Használtból persze, hogy olcsóbb mindez, de azért még úgy se 120k... -
88Prot
tag
Persze most ne gondoljatok ilyen profi szintű 1millás cuccokra..
tényleg egy olyan gép kéne, amivel megtanul fotózni amivel meglátja a jó szöget fényt stb ha van hozzá tehetsége feltéve ugye
nade viccet félretéve...
Egy olyan gép kell amin megtanulja a jó szöget stb fényviszonyokat mikor hova hogyan stb használt esetleg játszik
Infoba sok cuccot adok veszek stb itt hardverapron sose kaptam még s*art.
Szóval akkor tükröset kéne venni? mert láttam olyanokat is amin ugyanúgy cserélhető az obi csak nem tükrös...
Ilyen androidos lószart nem akarok, nekem volt régen még 2008-9ben egy canon S5IS-em az akkor a canon ultráinak a csúcsa volt, arra azt írták hogy kezdőknek amatőröknek kiváló.
Na mindegy a lényeg, hogy 120 cakli pakli mert ugye még a tanfolyamot is kikell fizetni és 1millát nem fektetek be még az ő két szép szemecskéért se egy olyan dologba amiből lehet azlesz hogy á mégse tetszik
Szal kb így állunkHELP
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
88Prot #21385 üzenetére
Nem az a lényeg, hogy ultrazoom agy tükörreflexes-e, hanem milyen potenciál van benne. Lehessen normálisan manuálisan kezelni és a kiegészítőkkel (pl: vakuk, rádiós kioldók) se gyűljön meg a baja.
Tükörreflexesek közül a Pentax K-500 egy jó vétel ennyiért, kezelhetőségben és szolgáltatásokban is a magasabb árkategóriákat idézi.
(#21386) A Zéé: Nem látom be, hogy minek ehhez 10x ennyi pénz. Főleg a felhasználási igényeket nézve. Ha elkezd dolgozni vele és kell egy jobb esküvői fotós vas, akkor ott van a Pentax K-5II vagy a K-3, amikre nehéz lenne azt mondani, hogy nem hozzák a szintet. Egy 1,2 millás felszerelés megtérülési ideje a hazai esküvőfotós bizniszben rettenet hosszú, sokaknak egyszerűen nem éri meg (és legyünk őszinték: Közel sem biztos, hogy tényleg hozzátesz annyit a fotókhoz mint amennyivel többe kerül).
-
A Zéé
addikt
válasz
88Prot #21385 üzenetére
ha dolgozni akar a későbbiekben vele, akkor szerintem tükörcsattogtató, és vagy 10x ennyi pénz
Na jó, okosba lehet csinálni ezt kevesebből is, de ez a keret csak tényleg az elinduláshoz lehet szűkösen elég.
A 120 csak a vázat jelenti, vagy obival együtt? Használt játszik? -
88Prot
tag
Sziasztok!
Bocsi még elég ''Noob'' vagyok fotózás terén, barátnőm szeretne elkezdeni egy fotós tanfolyamot, és ezzel amatőr szinten foglalkozni, esetleg késöbb esküvőkön stb felkérések alapján =persze ha jól megy neki) fotózni... kérdésem az lenne, hogy Ultrazoom, vagy tükörreflexes géppel vágjon bele a dologba?
Ha pár típust is írnátok nagyon hálás lennék, olyan 100-120e forint a keret a gépre...válaszotok előre is köszi!
-
rbalint88
addikt
válasz
Stauffenberg #21383 üzenetére
stimmel, megértem, alapvetően én is evf nélküli vázat használok, külső evf van hozzá. csak mivel a kérdező nagyn a dslr vonalat nyomta, ahol ugye van kereső, ezért gondoltam, hogy fontos szempont, ezért nem ajánlottam olyat, amiben nincs.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
rbalint88 #21382 üzenetére
Az X-A1/X-M1 éppen csak egy EVF-el kevesebb az X-E1-nél és egy dönthető, kiváló minőségű LCD képernyővel több nála.
Én azért vettem, mert főleg utcai fotóra van tartva ahol többször tüzelek csípőből mint fejhez emelve.
Nem gondolom, hogy nem ajánlott darabok ezek (főleg mivel most az X-M1 nem 80k-val, hanrm bizonyos kitekben csak 15k-val drágább). Nyilván akinek kell az EVF az majd megy az X-E1 felé, de abban az árban már ott van az Olympus OM-D E-M10 is, ami objektív olcsóság ügyileg veri a Fujit.
-
rbalint88
addikt
válasz
sideburns #21381 üzenetére
Úgy értettem, hogy ami nem beépített keresős. NX10 és 100 részemről nem ajánlott, eladhatatlan gépek. NX30 jó, főleg azzal a kihúzható-dönthető keresőjével, csak az 200-ba sehogy nem fér be.
Igen, Fuji kimaradt. X-E1 alatt szerintem nem érdemes venni belőle, az X-E1 kit azért meg még használtan is 150+. De tény, hogy nagyon jó rendszer. XF1-e pozitív tapasztalatok után kipróbálnám a nagyvadakat is, de majd csak ha megnyertem a lottót -
rbalint88
addikt
válasz
#22145024 #21378 üzenetére
butaságot ne terjesszünk. Sony, Canon, Samsung milcek mind APS-C szenzorosak (vagy nagyobb, ugye, Sony A7v- full frame). Csak a m4/3 kisebb kicsivel, a Nikon 1 sokkal, a Pentax Q meg egy rossz vicc, azt ne bántsuk.
Konkrét típusok: Panasonic G3, G5, G6, GX1, Olympus E-PL5, E-M5, Sony NEX-6, NEX-7, a6000.
Samsungokhoz nincs kereső opcionálisan sem, Sonykhoz irreálisan drága. Panához- Olyhoz 40 körül van külső kereső azokhoz a vázakhoz, amikben nincs beépített. Szerintem ezekből érdemes valamit venni kezdésnek aztán lehet, hogy elég is lesz a továbbiakban -
Mirman
őstag
Akkor egy ideig el lennék egy normális vázzal, ennek örülök . Akkor utolsó letisztazasnak konkrétan milyen vázakat es objektíveket nézzek a hasznalt piacon ? Elnézést a sok kérdésért de ezva terület egyenlore hómező és ritka az ilyen segítőkész topik
.
-
#22145024
törölt tag
válasz
Mirman #21373 üzenetére
Ahogy a többiek is írták, teljesen változó, hogy mekkora az elavulása. Igazából hozzáállás kérdése
Kezdőként az első évben úgysem a váz fog korlátozni, ha 45-60k közt költesz rá a használtpiacról. Amiket írtál felh. terület, oda érdemes a nagy, jóminőségű, kihajtható és napfényben is többé-kevésbé látható kijelzős tipust választani. A "kukkolós" kereső szerintem nálad nem oszt-szoroz. Még szempont lehet az elején, hogy használható jpeg jöjjön ki belőle, de RAW is legyen benne (ha mondjuk többek között panorámázásra (is) adod a fejed, oda nem árt ha van. Meg persze egyébként is kelleni fog...)
Konkrét tipust mondanak majd a hozzáértőbbek ebben a kategóriában.
A maradékból meg vegyél lencséket, lehetőleg fixeket. A fényerejükkel nagyon ne törődj, az általad preferált műfajokban -kezdőként- nem az f1.4 hiánya lesz a perdöntő.
Talán plusz érv a pentax DSLR-ek mellett, hogy mivel eleve APS-C-s az érzékelőjük (vagyis nagyobb, mint a legtöbb mirrorless vázé) egy kicsit jobban boldogul a régebbi lencsékkel, kevésbé lesz maszatos/lágy a végeredmény. ( A régiek alatt a nem-rendszer-lencséket értem. Mondjuk nagylátóból szvsz csak rendszer-lencsében érdemes gondolkodni, mert ott nagyon kijön a régi tervezések hiányossága)
Ha ilyenből építkezel, keveset buksz eladáskor, meg amúgy is egy "vidám dolog" -
Byk01
őstag
válasz
Mirman #21373 üzenetére
Vannak, akik 9-10 éves gépekkel fotóznak, és teljesen elégedettek a gépükkel. Lehet, hogy néhány dolgot nem tud, amit a mai vázak, nem csillió megapixelesek, de a KÉP minősége nem a technikán múlik elsősorban, hanem a mögötte lévő ember látásmódján. Szóval lehet, hogy a belépő kategóriában már évente adnak ki újabb gépeket a gyártók, attól még a régi gépek ugyanúgy használhatók maradnak, nem lesznek semmivel rosszabbak, mint régebben voltak (nem úgy, mint a PC, vagy okostelefonok, amiken a használathoz szükséges programok esetleg már nem futnak, ha túl régi a vas).
Én a fényképezni kívánt témákhoz inkább egy régebbi (de nem túl régi, max. 6-7 éves) vázat mondanék, és inkább az objektívekbe menjen a pénzed nagyobb része. A Nikonnál számíthat, hogy egyes (akár még ma is forgalmazott) objektívekben nincs fókuszmotor, azokkal csak a D50, D70, D70s, D80, D90, D200, D300, D300s, D7000 és D7100 vázaknál van automatikus fókusz (plusz a teljes képkockás gépekkel, de azok még használt esetén is a kereted fölött vannak objektív nélkül is).
-
A Zéé
addikt
válasz
Mirman #21373 üzenetére
Van olyan is, aki kéthetente új vázat vesz, van aki 1 év alatt lépkedett belépő tükrösről pro fullframe vázra, van olyan is, aki egyből drága felsőbb kategóriás vázat vett, meg van olyan is, aki teljesen megelégedve használja az 5-6 éves belépő vázát, szóval ez nagyon random.
Egy-egy termék életciklusa olyan 1-1,5 év, meg utána sokszor még ennyi ideig kapni, mint nem az aktuális legújabb váz, és lehet, hogy ilyenkor az igazán jó vétel.
A mai cserélhető obis rendszerek (egy-két kisebb kivétellel) már tudnak annyit, hogy nagyon sokáig nem a váz korlátoz. Az objektívek ezért is fontosabbak, csak sajnos ezt laikusként igen-igen nehéz eldöntened, hogy mivel járnál jobban. -
rbalint88
addikt
válasz
Mirman #21373 üzenetére
Szinte olyan gyorsan dobják ki az új generációs fényképezőket, mint a mobiloknál a csúcsmodelleket. Elévülésről kár beszélni, itt azért sok esetben a marketing jóval erősebb, mint a valós fejlődés, pár éves kamerák szarért-húgyért mennek, miközben mai napig versenyképes a tudásuk.
Lehet hupákolni, hogy de ez csak egy szar XY fényképező, régi, elavult darab, de például jjeahh kolléga is egy 20-25ezer Ft-ért megvehető fényképezővel képel és a képeiről nem mondod meg, csak tátott szájjal nézed őket.
Úgyhogy szerintem inkább vegyél már az értékvesztési görbe alján levő cuccot olcsón, azon kipróbálod, hogy tetszik vagy sem, nem áll benne sok pénz és minimális buktával tovább lehet adni, ha nem megfelelő.
m4/3-on elég jó és relatív olcsó obik vannak, vázak 20ezertől már kaphatók, tudom ajánlani nagyon. Tükrösből -ha mindenképp az kell- Pentaxra szavazok én is, alulértékelt rendszer, viszont a piaca is szűkebb. -
Mirman
őstag
válasz
#22145024 #21371 üzenetére
Hát ugy gondolom kezdésnek nem nagyon kellene túl lépnem a 200 as keretet. Persze ha tetszik a dolog akkor értelemszerűen később még vennék ezt azt. Másrészt általában mennyi időnként cserélitek a vázakat? Biztos hülye kérdés de ezek is olyan gyorsan elévülnek mint a telefonok vagy a PC alkatrészek?
-
#22145024
törölt tag
-
Mirman
őstag
Az hogy mit fotóznék az elég képlékeny szerintem . Sport és családi téma biztosan nem lesz ez a kettő nem igazán fog meg fényképek terén. Főként épületeket , természeti dolgokat , tájképeket , esetleg makrókat és persze embereket is ha találok vállakozó szelleműeket.
Amiket eddig net alapján néztem és úgy számomra normálisnak tűnnek és még annnyira nincsenek elszállva árral : Canon EOS 700D , Nikon D3200 , D5100 , Pentax K-500 , K-30. Ezek körül mi az ami érdemesebb mi az ami nem ? Persze ha ott fogok tartani akkor elmegyek és megtapogatom majd mindet de azért ti mégiscsak többet értetek hozzá.
-
jeni
félisten
válasz
Mirman #21366 üzenetére
Ez a webes bolt nem rossz főleg,hogy a Pentax obikra 2 év garancia van,másutt csak 1év ! A vázra szintén csak 1 év.
A Nikon 3év garanciát ad a vázakra de az obikra csak 1 év jár. Canon szintén 1 év garit ad.
Kétségtelen tény a tükör nélküli MILC gépek egyre inkább terjednek fejlődnek. Bizonyos értelemben azokhoz az obik terén kevesebb a kínálat de drágábbak. ellenben praktikusabbak,kényelmesebbek.Oly esetén olcsósága alapján ezt dicsérik akár dupla KIT-ben,használtan az aprón is ki lehet fogni..
A másik verezióban ez jobb gép.
Az Olympus mintaboltban olcsóbb és 3 év garancia jár hozzá és mellékelnek tagságit kedvezménnyel. Bár az is igaz a oly regisztráció esetén adnak 6 hónap + garanciát. Így 2 év helyett kapnál 2 és fél év garit ha nem a mintaboltban vennéd meg.Nikon és a Canon Pentax MILC terén kevesebb sikereket értek el. Ellenben a Olympus és a Panasonic a tortából nagyobb szeleteket hasítanak ki.
Megtapizni a gépeket a MediaMarkt boltokban lehet és erősen javallott.
Legfontosabb,hogy mire is használnád majd a cuccot?
Kirándulásra? Sport téma ? CSALÁDI KÉPEK ?
Természet? Beltéri fotózások? Épületek? Emberek?Tájak? stb...A többiek majd hozzá fűznek valamit innen,onnan amonnan.
-
Lassú Víz
addikt
Csak egy kicsit gázoltál a lelki világomba
Az Olympus és a Panasonic azok fiatalabbak.
Végül is az Olympus tényleg fiatal. "Csak" 1930 óta nyomul ebben az iparban. Én nem írnám le az m4/3 rendszert, és a Fujikat sem hagynám ki a felsorolásból.
A márka választás előtt azt kellene tisztázni, hogy mennyire fontos a méret és súly, sport vagy mozgó témák fotózása, kereső az LCD-n komponáláshoz képest, kis mélységélesség. Videó csak jó ha van vagy fontos a szerkeszthető, vágható snittek felvétele is. Ha kereső akkor elektronikus vagy optikai? És még biztos van jópár szempont amit kihagytam.
-
A Zéé
addikt
válasz
Mirman #21366 üzenetére
nem feltétlenül. Változó árak vannak, néha a MM is egész jó árakat ad. Canonokat, Pentaxokat kb mindegy hol veszed, Nikonokat olyan helyen vedd, ahol 3 év magyar garit adnak rá. Digitcam, Optiform, Fotoplus, Mediker, Artwork, Tripont (Focus Camera), cégek márkaboltjai, Edigital, ezeket mind-mind érdemes megnézni ár ügyileg. 220v Nikonnál nem annyira, mert náluk bizonytalan mi honnan van, de a többi márkát érdemes ott nézni.
-
Mirman
őstag
és Mikisys : Köszönöm mind a kettőtöknek , ritka az ilyen részletes válasz .
Az én fejemben eddig az állt ösze hogy valószínűleg a Pentax , Canon , Nikon hármasból fogok valamit választani és ahogy kivettem a szavaitokból , szinte bármit is választok nagyon nem lehet mellényúlni vele. Az elkövetkezendő időben okat fogok olvasni (és spórolni) de a vásárlás előtt midneképp visszajövök rákérdezni a kinézett darabra. Van valami ajánlott bolt ahonnan megéri vásárolni , gondolom media és társai csak tapogatózásra jók ilyen téren is .
-
jeni
félisten
válasz
Mirman #21363 üzenetére
Az összefoglalót érdemes elolvasnod,átnézni!
Ugyanis ahány tábor annyiféle vélemény!
Érdemes több márkát kipróbálni és utána olvasni!
Sony-Minolta nagy gépes rendszerhez drágák az obik de stabilizáltak lesznek,mivel a vázban van a stabilizátor.
Pentax vázakra a korábbi obik is jók hozzá, és némelyik még AF módot is tudják,igaz kevesebb vannak hozzá.
A Canon és Nikon vázakra csak az új,újabb obik stabilizáltak feltéve ha az obiba beépítésre kerültek.
A profik a Canon és a Nikon gépeket használják általánosságban.
Vannak stúdió gépek amelyek nem az utcára tervezték pl.:Hasselblad
Oly és a Panasonic 4/3 rendszert használ.Az újabb divatos trendi lapos vázaknál amelyekben nem tartalmaz felcsapódó tükröt az érzékelőnél,ott is több féle csatlakozások vannak obik terén.
A semlegesség elvét betartva egyikre sem mondanám,hogy azt vedd meg tutira. Inkább egy használtat olcsón és ízlelni annak használatát. Pár ezer Ft vesztességgel azután is eladhatóak.
A Pentax gépek előnye,hogy általánosságban jobbak,tartósabbak a felépítésük,és a régi objektívek is rámennek. Canon és a Nikon vázakra több a használt jó minőségű objektív kínálat a piacon.
Az Olympus és a Panasonic azok fiatalabbak.
Szintén ott van a Samsung a fotó piacon friss belépőként.Remélem az egyes Fan-kat nem bántottam meg ezzel az írásommal.
-
Mikisys
őstag
válasz
Mirman #21363 üzenetére
Nézzél szét a Pentax DSLR használt cuccai között, többen hirdetnek.
Kisebb gépekről lebeszélnélek, ha nem tudod mi várható el tőlük, akkor csalódást okozhatnak.
Ez egy igen megbízható márka, van hozzá sokféle új és régi filmes objektív, ami gond nélkül használható.
Jó a kezelhetősége általában a Pentax gépeknek, érdemes lenne egy Kx, Kr, vagy a még újabbak közül a K500, kezdő gépnek kiválóak. Objektívből a "KIT" obi is jól használható, aztán majd eldöntöd, hogy mit veszel még mellé, vagy helyette.
A felvételi témától is függ, hogy milyen objektívre lehet szükséged, de nem kell elszaladni előre.
Nézd meg az üzletekben kapható gépeket, válassz egy szimpatikusat és általad kezelhetőt, próbáld ki ha tudod és lehet.
Utána neked kell döntened, hogyan tovább.Üdv!
-
Mirman
őstag
válasz
Stauffenberg #21362 üzenetére
Kicsit lehet konkretizálni a dolgot hogy mit lenne érdemes ? És arra az esetre is kérnék tippet ha ki szeretném tölteni a keretet és valami picit komolyabbat vennék bar tudom,ez még mindig a belépő kategória.
-
jeni
félisten
-
Mirman
őstag
Üdv, első fényképezőgépemet tervezném megvenni a következő fél év során. Teljesen kezdő vagyok eddig csak az eddigi telefonjaimmal csinaltam szerintem elfogadható képeket (bár lehet az itteniek mást mondanának rola
). Keret nagyon nincs mivel arra sporolnek amire Szerintetek érdemes, de összességében 200-nál tobbet semmi esetre sem tudnék ra fordítani es szerintem egyenlore felesleges is. Ti mit ajanlanatok ami ideális lenne ? Valamint milyen olyan oldalak vannak akik tisztába tehetnek az alapokkal ?
-
bb0t
őstag
Edigitalban most 150 az E-PL5 dupla KIT-tel. Úgy gondolom megéri.
-
Tin_Shield
őstag
válasz
Vyndree #21345 üzenetére
Az EVF is borzasztó sajnos, a tíz évvel ezelőtti színvonalat hozza
Max. arra elég, hogy sejteni lehet kábé mi kerül a képre. De kétségtelen tény, hogy legalább van...
A 18-55 teljesen rendben van, rajzra is, felépítésre is. A kis NEX-ekhez a villanyzúmos Sony E 16-50 palacsintát adja a Sony. A 28-70 az A7 kitobija.
-
Vyndree
őstag
válasz
rbalint88 #21341 üzenetére
Az kijelző felbontása megfelel egy 8 évvel ezelőtti kompakt gép keresőjének. Legalább nem csak a kijelző van, rendelkezik EVF-fel, aminek napsütésben lehet szerepe. Tudom, kicsi a kijelző felbontása. Ugyanakkora területen a negyede a képpontok száma a Nex-hez mérve (920,000 helyett 230,400) Lehet ezért kerül harmada annyiba, ezzel talán együtt lehet élni. A készült kép minősége viszont úgy tűnik, mint ha közel azonos lenne akár a NEX5-ösével is.
Szerintetek az Alpha 3000 vagy a Nex 5R kit obija a jobb? A két gép árban ugye a háromszorosa, ezáltal joggal feltételezem, hogy a NEX5-ösé a jobb, de lehet mégse?
Sony E 18-55mm F3.5-5.6 OSS vagy Sony FE 28-70mm F3.5-5.6 OSS -
Tin_Shield
őstag
válasz
ANDROID??? #21338 üzenetére
Ha van lehetőséged menj el egy olyan fotós szaküzletbe (ne MM-be!) ahol minden márkát forgalmaznak. Próbálgasd mennyire állnak kézre, hogy tetszik a fogásuk, a felépítésük, nézd meg milyen képet mutatnak a keresők, mennyire átláthatók a menürendszerek stb. Arra célra amit írtál bármelyik tükörreflexes tökéletesen megfelel, nyugodtan választhatod azt amelyik a legjobban tetszik. Vagy amelyik a legolcsóbb. Vagy amelyik a leghosszabb garanciát kínálja. Vagy amelyiket bármilyen más szempont alapján jobbnak találsz mint a többit.
(#21339)
Ha kitobjektívet és esetleg egy teleobjektívet tervezel akkor nagyjából mindegy, hogy mennyibe kerülnek a kiegészítők
Az tény, hogy a Canonhoz több minden létezik, ezért vannak olyan spec. felhasználási területek, ahová az a legjobb választás. A kiegészítők újonnan nem olcsók a Canonhoz sem, de a használt piac élénkebb és nagyobb. Az olcsó Canon kiegészítő legenda alapvetően a tejfölöspohárból fröccsöntött 50 f1.8II miatt van (30e). A hasonló Pentax DA 50 f1.8 (45e) sem éppen tank, pont annyival drágább amennyivel jobb a felépítése. -
Vyndree
őstag
Találtam egy Sony Alpha a3000-es gép Nex-5R 18-55mm OSS obijával, 5 és 8 hónaposan garival megér 50k-t?
-
ANDROID???
addikt
A Canonhoz nem olcsóbbak a hozzávalók?
-
ANDROID???
addikt
válasz
Stauffenberg #21337 üzenetére
Az alap obi egyenlőre elég, főleg közeli fotókat fogok készíteni beltérben, családi fotózás stb.... Később lehet érdekes lesz egy 55-200-as obi... (ha kimegyek a természetbe
Pentax, ezzel feldobtad a labdát..
"az előbbi kettő sötét lyukaihoz képest nagy és fényes kereső miatt." ??? -
Stauffenberg
nagyúr
válasz
ANDROID??? #21336 üzenetére
Túl kevés az információ. Ebből nehéz megmondani, hogy melyik lenne jobb neked. Leginkább nem a váz felől érdemes közelíteni, hanem azt lenne érdemes megnézni, hogy milyen objektívekre lesz szükséged a jövőben és ezeknek milyen az elérhetősége az adott rendszeren.
Ha a videózás nem fontos, akkor egy Pentax K-500 vázat is bevennék a versenybe, már csak a jóval értelmesebb kezelőszervek és az előbbi kettő sötét lyukaihoz képest nagy és fényes kereső miatt.
-
ANDROID???
addikt
válasz
ANDROID??? #21328 üzenetére
-
válasz
Tin_Shield #21333 üzenetére
Igen, a 35mm a határeset. A nagylátó megy 35mm-ig, és a normál indul 35mm-től, tehát akár mindkét kategóriába is bevehetjük
-
p_adam
addikt
A Canon és Nikon esetében leginkább sosem, előbb utóbb mindenkit a FF felé tolnak, ha már elegendően sok fix objektívet összegyűjtöttek.
A profit nagyobb része az objektíveken van, nem a vázakon.Ugyanígy a profi főleg fix teleobjektívekből se lesznek kisebb könnyebb olcsóbb APS-C variánsok, annak ellenére hogy rengetegen használnak ilyeneket APS-C vázon - de jó eséllyel van FF vázuk is.
(Egyébként Canon-on az 1.6x crop már egyébként is nagyon közel van ehhez)
-
Tin_Shield
őstag
válasz
schawo #21314 üzenetére
Tulajdonképpen igazad van. A 35mm gyutáv határeset, a klasszikus értelmezés szerint még enyhe nagylátó, de az alkalmazás szempontjából inkább normál. Én pl az (ekv) 50 körüli gyutávot nem igazán szeretem, nem is tudom jól használni, (ekv)35-öt annál inkább, a képeim többsége ezzel készül.
-
11-22mm 90e netto ujan. +1mm, stabi, zoom, af. csillagokat nem nagyon fotozok, szoval fenyero nem szamit (annyira)...
Nem csodálkoznék, ha kiderülne, hogy az 1 mm ellenére kábé egyforma látószögük van (zoomokra jellemző).
A +2 fé fényerő pedig felér egy stabival (rövidebb záridő), de amúgy a stabi egy lényegtelen elem egy UWA üvegnél. Az af az esetek 95%-ában szintén fölösleges csicsa, mivel a objektív f/2-n 4m-től, jó fényben f/4-ig rekeszelve 2m-től hiperfokális. A képminőség meg garantáltan köröket ver a 11-22-re.(#21329) Byk01
A 85mm a normál portré gyútáv. Oda készült az 58/1,4. De ez mindössze egyetlen darab. -
Byk01
őstag
válasz
Stauffenberg #21322 üzenetére
Az általad is szerencsétlennek ítélt megfogalmazásodból olvastam ki, de hagyjuk a témát. Rossz alapokról indultunk, a lényegben meg már tisztáztuk, hogy egyetértünk.
Az 50/1.8 G persze, hogy kirajzolja a teljes képkört, mert az nem DX obi.
A gyártók hozzáállása meg az lehet, hogy ezzel egy kicsit a full frame felé próbálják terelni az embereket. Könnyebb úgy váltani, ha azt látod, hogy a meglévő üvegeid jó része használható lesz a váltás után is. Nem vagyok otthon a klasszikus gyújtótávolságokban, de az 58 mm nekem nem tűnik annak (lehet, tévedek), a Nikon mégis kiadott (igaz, horror áron) egy 58/ 1.4-et FX-re, ami DX-re téve 87 mm-t ad.
Ezzel a szemlélettel csak az a baj, hogy a klasszikus nagylátó (ekv. 20/24/28) fixek nem lesznek meg APS-C-re. -
ANDROID???
addikt
2 gépet nézegetek, nem tudok dönteni 135ig megyek árban max, de ha találnék használtan patika állapotút lehet arra is beneveznék. Nem tudom a használtak esetén miket kell figyelni, és hogy az expo számot honnan tudhatom kicsalni a gépből.
Canon 600d vs nikon d3200? -
m3ss
veterán
válasz
Stauffenberg #21326 üzenetére
hmm jo kepe van. rendelt is ilyet vki? (teenyleg, mintha pite is mondta volna) honnan?
bar en speciel 10mm f4-re "becserelnem" a 12mm f2-ot
errol lecsavarhato a napellenzo/vedomuanyag legalabb ha jol latom...az a baj, hogy 60-70-nel tobbet nem hiszem hogy adnek erte, mert 11-22mm 90e netto ujan. +1mm, stabi, zoom, af. csillagokat nem nagyon fotozok, szoval fenyero nem szamit (annyira)...
tokeletes valojaban 12-24 sigma lenne ff-re, latoszogben nekem legalabbis...kepminosege nem tudom mennyire jo. meg persze napellenzo problema ott is lenne. erre meg alszok parat
-
Stauffenberg
nagyúr
A Fujifilm X topikban már jól megvitattuk, hogy mindenkinek kell egy Samyang 12mm f/2 NCS CS.
Gondolom az EF-M verzió éppen csak annyiban tér el, hogy beállították az EOS M bázistávolságához.
-
m3ss
veterán
válasz
Stauffenberg #21324 üzenetére
most latom van vagy 15 ef-m objektiv
mondjuk canon tenyleg nem sok van...
sot lesz tampon 18-200 ef-m is, ez kell biztos a japan csajsziknakde ezeken a samyang/rokinon nagylatokon elgondolkodtam. 8mm halszem meg 12mm is erdekes lehet. mintha valahol lattam volna 10mm-t is...de lehet az ef-s volt.
de stabis 11-22 ef-m-et is dicserik, csak nem nagyon talalni itthon...bar ef samyang/rokinont se, ef-m-et plane nem. plusz ha nem lesz eosm3, nem biztos hogy szeretnek 11-22-ot ujan venni, ki tudja mennyit fog erni kesobb...
vagy veszek 5d-re egy 14mm f2.8-at. csak az meg szinten nem lesz jo viz alatti tokban mert "vignettalni" fog. gondolom 17-40 is hasonloan problemas lenne. vagy leflexelem a napellenzot vmelyik ff nagylatorol es jo lesz viz alatti tokban isahh, nincs jo megoldas
pedig komoly igenyeim nincsenek, legyen ekv 14-17mm kornyeken, f8-on ne legyen takony kepe, es belemenjen vmi viz alatti tokba...
-
Stauffenberg
nagyúr
Nagyjából így van. A Pentax meg csak APS-C-vel van elfoglalva, mégis a legtöbb fix a régi analóg üvegek adaptációja.
A MILC rendszerek készítőinek legalább leesett a tantusz, hogy érdemes volna ekvivalens gyújtótávolságokban gondolkozni. Még a Canon is felismerte ezt és az EOS M rendszer indításával kidobott egy ekv. 35mm körüli fényerős fixet (ráadásul egész jó minőségű, 60 ezerért vihető, MILC szinten ár-érték bajnok objektív a 22mm f/2 STM, nagy kár, hogy maga a rendszer le van kakkantva a Canon részéről).
-
A Zéé
addikt
válasz
Stauffenberg #21322 üzenetére
"a DSLR gyártók egyike sem foglalkozik azzal, hogy direkt APS-C-re tervezzenek ekv. 35mm objektívet"
Úgy általában nem igazán divat apsc-re fixeket tervezni. Nikonnál is van egy halszem, a 35/1.8, meg a 40-es és a 85-ös macro, ami kimondottan DX fix (pedig egy ekv 90-100 közti 1.8-as DX obit igencsak tudnék díjazni). Canonra is talán az összes fix EF foglalatos, Pentaxot meg nem tudom, de ott is gondolom a régi filmes obik felépítését adaptálták digitálisra.
-
Stauffenberg
nagyúr
Én nem tudom, hogyan sikerült kiolvasnod ebből, hogy nálam az 1-2 mm eltérés az ekv. 35mm-től probléma. Azért írtam a 23mm-t mert ez van a legközelebb az ekv. 35mm-hez és például a Fujifilm is ezért csinált az X-rendszerre egy XF 23mm f/1.4-et.
Nem azért írtam a 23mm-t mert a full frame 24mm már nem jó. Csak szerencsétlen volt a megfogalmazásom, arra akartam rávilágítani, hogy a DSLR gyártók egyike sem foglalkozik azzal, hogy direkt APS-C-re tervezzenek ekv. 35mm objektívet. Gyakorlatilag az van, hogy a DSLR gyártók még ha direkt APS-C-re is adnak ki üveget (tehát FF képkör nuku), akkor sem ekvivalens gyújtótávolságokban gondolkoznak, hanem a tradicionális FF gyújtótávokat csomagolják újra kisebb képkörrel.
MILC-re ezzel szemben több ekv. 35mm körüli is van:
Fujifilm XF 23mm f/1.4 R
Olympus M.Zuiko 17mm f/1.8 (és f/2.8)
Canon EF-M 22mm f/2Sokkal jobban szeretem a MILC gyártókat, hogy ekvivalens gyújtótávolságokban gondolkoznak. Fujifilmre például nincs egy darab 50mm objektív sem, van helyette 56mm, ami már ugye jóval inkább klasszikus portré, mint az ekv. 75mm.
(#21320) Colonel993: Természetesen nincs gond azzal ha FF üveget raksz APS-C-re, de ilyet ugye nem is mondtam. Egyébként ezek a kis olcsó fixek is sokszor kirajzolják az FF képkört (az 50mm f/1.8 biztosan, mert raktam már rá D800E-re is).
De nézzük csak a Nikont:
24mm f/2.8D - 150.000 Ft
24mm f/1.4G ED - 560.000 FtElőbbi szó-szó, igen öreg, 1986 óta van forgalomban, ráadásul problémát okozhat a fókuszmotor mizéria, belépő vázakkal nem lesz AF. Ha kiadnának hasonló fényerővel egy modern, optikailag is fejlett új verziót, akkor még beleférne a szódával elmegy kategóriába a nem túl acélos fényerő miatt (ennyi erővel egy fényerős zoomot is vehetsz, aztán becsavarod 24mm-re). A 24mm f/1.4 már sokkal jobb, csak nagyon jó kérdés, hogy a legdrágább APS-C váznál is 200 ronggyal drágább objektívet ki fogja megvenni. Egyébként a Canon esetében is hasonló a felállás, míg a Pentax eleve nem is számol az FF-el. Sony-nál van egy Zeiss 24mm f/2.0 potom 370 ezerért.
Az meg már csak szubjektív, hogy én egy objektívből nem csak a képkör középső részét kérem, hanem az egészet, mert ami a sarkokban történik az is érték. Jó példa erre a Samyang 85mm f/1.4, amit FF-en imádok és mindenki más is aki szereti az igazán hangulatos, természetes vignettálást. Ez APS-C esetén egyszerűen lemarad.
De ami az egészből a lényeg: Jogos volt az észrevétel a megfogalmazásom kapcsán, tényleg van megoldás az ekv. 35mm körüli gyújtótávolságra. Amit én kifogásolok, hogy a gyártók többsége viszont tojik rá, hogy direkt APS-C-re is adjon ki ilyet.
-
p_adam
addikt
válasz
Colonel993 #21320 üzenetére
Az újabb nagy megapixeles gépeknél már számíthat, a nem túl drága "átlag" FF-es objektívek nem olyan élesek APS-C szenzoron, pont azért, mert nem arra tervezték őket.
A kisebb szenzoros obik esetében meg nagyobb a vignettálás (ami valakinek jó valakinek rossz) stb.A legtöbb 50mm-es objektív valós gyújtótávja szintén eltér pár mm-t erre v. arra.
-
Colonel993
senior tag
válasz
Stauffenberg #21318 üzenetére
Mitől rosszabb ha FF-re tervezett obit pakolunk APS-C -re mint ha direkt APS-C -re tervezettet kapna?
Őszintén szólva itt is tök8 az a pár mm gyútáv, pláne ilyen gyútávokon.
Nekem pl a Helios 44M-4 -el közel megvan a 85mm-es portrétáv... és nagyon szeretem is...
Most ha volna olyan obim ami kroppal PONT 80 vagy 85mm lenne csak annyit eredményezne, hogy fél lépéssel előrébb kelljen menni (meg talán 2-3 centivel több háttért húz be bookeh-nak)
szerk.: az ilyen milliméterről milliméterre való heccölés inkább az extrém látószögeknél szemelőt tartandó dolog.
-
Byk01
őstag
válasz
Stauffenberg #21318 üzenetére
Nem volt bajom azzal soha, hogy a 35 mm-est ekv. 50-esnek tartják. Ahhoz képest volt furcsa, hogy az egyik oldalon a 2,5 mm eltérés belefér (50 vs 52,5), a másik oldalon az 1 már nem (35 vs 36).
De lehet, hogy csak sietve olvastad, amit írtam, vagy csak nekem volt egyértelmű a megfogalmazásból, hogy azért nem értem az állításod, mert az ekv. 50-nél belefért az eltérés, akkor az ekv. 35-nél miért nem.
Az tény, hogy egy jó és olcsó (mondjuk a Nikonnál a 35/1.8 és az 50/1.8 árkategóriájában) 24 mm-est el tudnék képzelni.
-
Stauffenberg
nagyúr
Valóban rossz volt a megfogalmazás, jogos a kifogásod. Pontosítva önmagam: Feltehetsz FF-re tervezett jó drága 24mm-es fixeket, de az összes DSLR gyártó nagy ívben tojik rá, hogy direkt APS-C-re tervezzen ekv. 35mm-es objektíveket.
"a 35-öst ekv. 50-esnek soroltad (holott 52,5)"
Ez már csak valamilyen szinten oktalan kötekedés. Gondolom te sosem mondtad egy 16,4 megapixeles szenzorra az egyszerűség kedvéért, hogy 16 megapixeles. Meg talán egy 491 grammos gépvázra sem mondtad soha, hogy fél kilós. Meg talán a 198 centiméteres stúdióállványt sem mondod sosem 2 méteresnek, hanem mindig pontosan megfogalmazod, hogy 198 centiméteres. Nem két méter, az 198 centiméter.
Persze értjük, egymás mellé téve a valódi 50 mm-es meg 52,5 mm-es objektívvel készült fotókat meg lehet mondani a különbséget a minimális eltérésből, így jobb ha ezentúl mindenki ekv. 52,5 mm-nek mondja.
-
A Zéé
addikt
válasz
sajtc5 #21315 üzenetére
érdemes használtat, mert az obik hosszabb távra vannak tervezve, mint a vázak, a Tami 17-50/2.8 javasolt obi, fényerős is, képe is jó, sokaknak van itt a fórumon, de abból nem nagyon lesz használt, vagy csak szerencsével. Tesztelgetni mindenképp kell egy kicsit, akár az újat is, mert hajlamos fókusz hibára, de ha jót találsz, akkor akkor szerintem szeretni fogod
Ha szánsz rá annyit, akkor a stabi nélkülit keresd, az jobb képminőségre. De ezzel a kérdéssel inkább térj át az objektíves topicba -
Byk01
őstag
válasz
Stauffenberg #21312 üzenetére
Már másodszor látom, hogy az ekv. 35 nem létezik az APS-C gépekre, amit azután, hogy a 35-öst ekv. 50-esnek soroltad (holott 52,5) nem értek, mivel létezik 24mm-es objektív, ami ekv. 36 mm. Vagy Canonon a 20 mm ad ekv. 32 mm-t, ha a 24-es ekv. 38,4-e sok lenne.
Szóval azt állítani, hogy nincs, kicsit túlzásnak érzem. És azt most hagyjuk, hogy rossz a képminőség, vagy drága, mert a kijelentés kategorikus volt, hogy "Sajnos APS-C DSLR gépekre egyáltalán nem is létezik"
(#21315) sajtc5 Ebben a tartományban ez a favorit, leginkább a VC nélküli verzió. Használtan egy időben 65 ezer környékén volt fellelhető, de mostanában mindenki ragaszkodik a sajátjához.
-
sajtc5
csendes tag
Köszi a sok választ! Akkor el is dőlt. Objektívet fogok venni és nem kompaktot!
Így viszont van még pár kérdésem. Érdemes újat venni, vagy keressek használtat? Egyik cimborám egy ilyet javasolt, Tamron Nikon 17-50/F2.8 A tájkép, portré, város fotózáshoz ez alkalmas lehet? Vagy van vmi favorit kb 100k-ig?
-
válasz
Tin_Shield #21304 üzenetére
Ezen vitáznék veled, hiszen a valódi normál objektívnél – definíció szerint – a képátló megegyezik a gyújtótávolsággal, vagyis 43 mm, és tágabban értelmezve ennek a környéke. Eszerint a normál látószög ekv. 35 és 50, esetleg 55mm között van.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
leeilus #21302 üzenetére
Próbálom elég röviden összefoglalni, hogy melyik látószög mire jó:
Ekvivalens 50mm - Ezt adná a 1,5x-es szorzóval a 35mm-es Nikon objektív. Régen ez volt a legelterjedtebb általános objektív szinte minden filmes analóg gépen, ilyeneket építettek be alapból és a cserélhető objektívesekhez is ezt adták. Nagyjából akkora képszöget ad, mint az emberi látásnál az élesen látott terület (persze ez biológiafüggő, mindenki szeme eltér, ezért csak nagyon megközelítő megállapítás). Én alapvetően ezt javasolnám, de előbb persze tapasztald ki magadnak, hogy mit fotózol szívesen.
Ekvivalens 75mm - Ezt adná a Nikkor 50mm f/1.8 objektív, ennek a gyújtótávolságnak nincs hagyománya, félúton van az általános képszög és a portré objektívek képszöge között. Főként portrézáshoz meg tárgyfotóhoz használják a szűkebb pénztárcájú amatőrök, mert egy 50mm-es objektív szinte minden rendszeren a legolcsóbb. De portréra inkább egy 85-90mm-es üveg alkalmasabb vagy akár ezeknél szűkebb (100mm és felette).
Persze a fotózott téma határozza meg, hogy melyikhez mi a jó és az imént leírtak csak nagyon laza kivonatai annak, hogy mit mire érdemes használni. Nekem a kedvencem egyébként az ekv. 35mm amit "sajtófotó gyújtótávolságnak" is hívnak, ez a fotóriporterek egyik legkedveltebbje. Ha végignézel a World Press Photo győzteseken, rendre ezzel találkozol leginkább. Széles látószög ugyan, de nagyon univerzálisan használható. Én egyetlen ilyen objektívvel körbe tudnám utazni a világot, semmi más nem kéne. Sajnos APS-C DSLR gépekre egyáltalán nem is létezik (23mm-ből lehetne amúgy kihozni).
Én azt javaslom fotózgass most az alap kit objektívvel (18-55mm), figyeld az értékeket amiket leginkább használsz meglátod mire lesz majd szükséged fixben. Esetleg nem rossz ötlet összeverődni tapasztaltabb fotósokkal, megnézni az ő felszerelésüket is.
-
A Zéé
addikt
válasz
sajtc5 #21305 üzenetére
ha nem riaszt el a d70s mérete, akkor egy próbát lehet, hogy megér.
Egy 18-55 VR-t 15-18k-ért, egy 18-105-öt 40-43k-ért bármikor találsz használt piacról, és ugyanannyiért el is tudod adni, ha mégse jön be a dolog. Képminőségben mindkettő jobb lesz szerintem mint az a régi Sigma. A nagylátó részéről meg nem is beszélve. Gyenge fénye szituban nem lennél előrébb, de talán rosszabb se lenne a dolog. -
Colonel993
senior tag
válasz
sajtc5 #21305 üzenetére
Ember...
Vegyél egy normális üveget és megváltod a világoD
APS-C -nél lejjebb ne add.
6Megapixel meg már egy poszter méretű printre is bőven elegendő.
Általában soha nem a gépvázon meg a megapixel (képméret) számon múlik a kép milyensége, sokkal inkább a fotóson és az objektíven.
Nem is tudod milyen szerencsés vagy, hogy volt lehetőséged Ukfukmuk kapni ingyen DSLR-t és kipróbálni, hogy milyen is ez, plusz az egyik két "óriás" márka közülazokból is egy nem épp a legtucatabb belépőszintű darab.
(tanácsos elmenni MediaMarkt-ba és megtaperászni és kattintgatni párat a mostani nemzedékkel... hamar rájössz mi is van nálad)
-
#22145024
törölt tag
válasz
sajtc5 #21305 üzenetére
próbálj meg hozzá lencsét kérni valamelyik ismerősödtől, abban az árkategóriában, amit megengedhetsz magadnaka későbbiekben. Ha 1-2 nap próbálgatás után is az a véleményed, hogy gagyi a gép, akkor inkább vegyél vmi újabbat, de most simán lehet, hogy annak a 28-200-nak a képével nem vagy kibékülve. (szerintem elég kukás obi)
-
sajtc5
csendes tag
Sziasztok!
A tesóm meg volt őrülve jó pár éve (kb.
9), hogy ő fotózni fog és vett egy Nikon
D70s-t. A nagy fellángolás hamar alább
hagyott és a gép azóta kihasználatlan. Én most éppen
vásárláson töröm a fejem. Oly xz-2, vagy Pana Lx7
között vacilálok. Viszont hozzám vágta a tesóm a
Nikont, h neki már nem kell. Kattogtatok is vel pár hete,
de a képminőséggel nem vagyok megelégedve. Egy nem
túl fényerős Sigma 28-200mm 3.8-5.6 obi van hozzá,
lehet h nem a legjobb minőségü. Verőfényes
napsütésben sem túl éles a rajzolata. Leginkább tájképet
és a családot fotózom, de szeretnék szép képeket
viszontlátni.
Ezek az előzmények, a kérdéseim a következők. Oly
xz-2t vagy pana lx7et ajánlanátok inkább? Valamint az
is megfordult a fejemben, h venni kéne egy jobb obit a
Nikonra. Hozná azt a képminőséget a maga 10 évével és
6mp-ével, mint ezek a mostani kis kompaktok, vagy
hagyjam a csudába? Csak sajnálom, mert szinte még
"új", olyan keveset volt használva.
Előre is köszönöm a válaszokat! -
Tin_Shield
őstag
válasz
leeilus #21301 üzenetére
Kb 45-55 fok közötti látószög számít normál látószögnek, ez van a legközelebb az emberi szem látószögéhez/perspektívájához. Ami ettől nagyobb látószöget eredményez (rövidebb gyújtótávolság) az számít nagylátószögnek, a kisebb látószög (hosszabb gyújtótávolság) pedig teleobjektívnek.
A hosszú filmes időszak alatt a legtöbb gép kisfilmes méretű volt, ennek gyújtótávolságai rögzültek a köztudatban, ezért még ma is sokan erre számolják a különböző szenzorméretekhez tartozó objektívek tényleges gyutáv értékeit. Úgy szoktak hivatkozni az átszámolt értékre mint ekvivalens (ekv) gyújtótávolságra.
Én spec. fölösleges dolognak tartom az átszámolgatást, több értelme lenne a látószögekben gondolkozni, mint ekv. gyutávozni, de hát fotósok jelentős része roppant konzervatív, így marad ez a fajta számolgatás...Az APS-C szenzorhoz tartozó értékek. Zárójelben az ekvivalens (kisfilmes/fullframe) értékek.
14 (20)mm alatt ultranagylátó, van még halszem is, de ezt most hagyjuk
14-30 (20-45)mm nagylátó
30-35 (45-55)mm normál
35-85 (55-135)mm enyhe tele, ezen belül kiemelt az 55-85 (85-135) közötti un. porté tartomány
85 (135)mm fölött teleobjektív, ezt is lehetne még tovább bontani.
Mint látható a gyutáv szorzó ~1,5.
Szóval a 18-55 ekv. ~27-80-nak felel meg, az 55-200 pedig ekv. ~80-300-nak.A duplakit jó választás, egyenlőre ne agyalj semmin. Vedd meg, használd minél többet, és majd kiderül hogy hol (nomál, nagylátó, portré, komolyabb tele stb) kell bővítened, esetleg cserélned.
-
leeilus
újonc
válasz
Stauffenberg #21299 üzenetére
Köszönöm a javaslatot!!
Szóval akkor most 35öst vagy 50est kell vennem? Sajna még sok minden nem tiszta, amit írtok, de próbálom megtanulni ezeket
-
leeilus
újonc
Sajnos kezdőként még nem tudom mi számít nagylátónak. Leírnád, hogy melyik obik nagylátók
?
Új hozzászólás Aktív témák
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Kaspersky Antivirus és Internet Security Fórum
- A fogadás lezárult, elindult a hardvervágta
- Nagyrobogósok baráti topikja
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Yettel topik
- Fotók, videók mobillal
- Filmvilág
- E-roller topik
- Mérlegeli a csúcstechnológiás chipgyártásból való kilépést is az Intel
- További aktív témák...
- Dixit 4 Eredet (bontatlan, fóliás kártyacsomag)
- ÚJ HP EliteBook 840 G8 - 14"FHD IPS - i5-1145G7 - 32GB - 512GB SSD - Win10 PRO - Garancia
- Akció! Windows 10 pro OEM licenc kulcs 64/32 bit activation key licensz, liszensz,kulcs
- PS Plus előfizetések
- Bomba ár! Dell Latitude 5590 - i5-8GEN I 8GB I 256SSD I 15,6" FHD I HDMI I CAM I W11 I Gari!