Hirdetés
- RIOS Gépház: Frissültek a felhasználói adatlapok, beállítások, fórumos aláírások
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Kalandor: Te mennyit költesz havonta kajára?
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- sziku69: Szólánc.
- oriic: Google Translate helyett: DeepL Translator
- Real Racing 3 - Freemium csoda
- Urby66: Elvesztegetett idők, félbehagyott játékok
Új hozzászólás Aktív témák
-
dragonfx
veterán
-
dragonfx
veterán
Hát figyi én nem vok opel fun...de pl ezen a képen én azt látom egy elöző corsa vana kicsi...passz én nem tom mia besorolása ABCDE..de elöző az bizti mert a corsa felirat a mostanin kicsit más betűstílusban van....vagy timelyik linkről bezséltek?...azt hogy hány lovas hazsnáltauton néztem ott az 1.2es elöző kis corsa 45illetve 60 lovas....
-
marsu
veterán
-
dragonfx
veterán
a linken az elöző B corsa szerepelt azt hittem egyértelmű arra gondolok, igen nema mostanira gondoltma hanema B 1.2esre...de sry tényleg elírtam nem 55 óvas mert az az előtti volt 55 ez csak 45 lovas..illetve van belőle 60-65 lovas verzsőn..passz nem tom melyikbe ültem, d epici xar, nem érzed van körülötted valami...és mi 4en ültünk benne..jó bevallom 4 emberrel az én otom se túl jó
...de mivle kevéssszer fordul elő ilyne így ezért érzem gondolom ennyire...
T1>>ön nyert mint mindig...
-
dragonfx
veterán
válasz
raczger #4877 üzenetére
nem durva hanem így jár az aki egy 1.2es corsával maga 55 lóvával kb toljaneki....
Minapültem egy ugyanilyenbe....igazcsak navigátorként...hát emberek...komolyna megszólalni nemmertem úgy féltem..még a vezető is fél a kocsiban mondta......pedig 50 év körül családos nyugivállalkozó...ahol 30 ott annyival is ment...de 90 felett ez az autó egy halálfélelem.... -
raczger
őstag
ez a durva
ma voltam a szomszéd faluban, ahol történt ez a baleset, elég durva ahogy széttört a villanyoszlop... ez az autó se 50-el ment az tuti (és állítólag a tag rendőr) -
Dumb
senior tag
Angol "reklám" [link]
-
amol
addikt
Aki képes éjjel fél egykor dudálni az utcán azt nem kellene megközelítőleg fejbe?
-
dragonfx
veterán
Hát figyi nem biztos az a november...ugye 8 fok átlag alatt kell felrakni..na most az elmúlt 2 hétben volt ilyen.......előtte nem....
Az április tényleg meredek....de gondolom enyhíteni fogják a dolgot....de azé áprilisben is lehet ámmínusz meg hó..szal összefoglalva azt tom mondani ők a 2 szélsőségees időpontot adták meg.....biztosra mennek ennyi...Bizti vok benen ha kimész mondjuk április 6.ám teszem azt és mondjuk 7ágra süt a nap és 20 fok van..nem fogsz büntit kapni..ha igen akkor is olyna xar a rendszabály mint nálunk, rugalmatlanok, de én ezt nem hiszem el...
-
Integra
titán
válasz
dabadab #4863 üzenetére
köszi a cikket, elolvastam
azért így már mindjárt más, látszik hogy nyugat van ott gondolkodásban is..
mondjuk mivel még nincsen a téligumikhoz felnim, ezért gondban vagyok, mert fene fogja cserélgetni szerelőnél két hetente, ha mennem kell és igazítanom az útviszonyokhoz.. -
dabadab
titán
válasz
Integra #4858 üzenetére
Az a fontos reszlet kimaradt, hogy tovabbi feltetel, hogy "teli kozlekedes viszonyok" legyenek. Vagyis ha decemberben harminc fok van es hetagra sut a nap, akkor nem buntetnek meg a teli gumi hianya miatt. Akkor sem, ha augusztusban terdig ero hoban nyari gumival kozlekedsz. Viszont ha a tel kozepen a jeges, csuszos uton nyari gumival szerencsetlenkedik valaki, azt a helyszinen seggbekurjak a rendorok
(Ja, es allo autokra mindez nem vonatkozik, parkolni barmilyen gumival lehet.)
-
lsc
nagyúr
válasz
Integra #4858 üzenetére
Hali
Azt sosem állítottam ,hogy az osztrákok normálisak , viszont ez van . Ennek egyébként akit érint érdemes konkrétan utana nézni , mivel a HVG sem fogalmaz egyértelműen . Az elején azt írja : Ausztriában januártól kötelező a téligumi . Később :A jövőben nov. 1 - ápr. 15 között kell majd a személyautókra és a kisteherautókra téli gumit rakni , ha hó , jég, sár nehezíti a közlekedést
.
# philoxenia : Még két hét és megszűnik az ellenőrzés a határon / igaz eddig is főleg unott képpel integettek a jó meleg "kuckóból"/ .
-
lsc
nagyúr
Hali
Gondolom pár embert érint : Ausztriában januártól kötelező a téligumi . A jövőben nov. 1 - ápr. 15 között kell majd a személyautókra és a kisteherautókra téli gumit rakni .Akit a rendőrség téli gumi nélkül tetten ér 35 eurós büntetésre számíthat , de ha mások haladását is akadályozza - pl. magára hagyja autóját a sztrádán -, a büntetés az 5 ezer eurót is elérheti .
Forrás : HVG . -
lsc
nagyúr
Hali
Ezzel meg csak az a bajom , amennyiben a közlekedési mérnök tudja , hogy ez van , akkor erre van egy javaslatom , amit úgy hívnak ELLENŐRZÉS . Amikor végeznek a munkával csak végig kell hajtani az adott szakaszon , és " intézkedni " , amennyiben tudja , hogy nincs olyan "melósa" aki képes erre . Szerintem céges autóval / de akár sajáttal is / nem túlzottan megterhelő , szervezés és akarat kérdése az egész .
-
amol
addikt
válasz
sasa311 #4844 üzenetére
Nem védem őket, de nem is pofázok bele olyanba amihez nem értek.
NINCS ÖSSZEHANGOLVA egyetlen egy budapesti főúton sem a lámpa.
Mondjak párat? Hungária, Róbert K, Szentendrei-út stb.Vezettél már arab országba?
Nem, csak arab országbaN. Oda nem autóval mentem. Egyiptommal az a helyzet, hogy ott bár nemigen tartják be a szabályokat, ezt úgy teszik, hogy közben nem anyáznak és verekednek, ugyanis a tevehajcsárok már eljutottak oda, hogy sokkal előzékenyebbek mint a nagyokos magyarok.
Az autók állapotának ehhez nem sok köze van.Nem azért megy neki a hülye az előttelévőnek, mert 65el ment 50 helyett hanem mert nem tud vezetni vagy nem figyel oda, mert kihangosító nélkül körömreszelés közben a lába közé önti a kávét és azt törölgeti éppen.
Honnan tudod? Kérem az ezt bizonyító képletet.Számtalan helyen lehet 70-nel menni városon belül, csak aki állandóan 80-nal hajt az észre sem veszi.
-
sasa311
veterán
Azért ne védjük a közlekedési mérnököket pesten, mert eszméletlenül
- vagy lusták csinálni a dolgukat
- vagy hülyék hozzá mint a seggem.hogy NINCS ÖSSZEHANGOLVA egyetlen egy budapesti főúton sem a lámpa. Mert ha véletlenül nem lenne dugó pl. az Üllőin, akkor sem lehet rajta végigmenni zöldhullámon. Fizikai képtelenség, vagy legalábbis egy ferrari kell hozzá, ami 2,9 alatt gyorsul 100ra. Mertha 50el jössz akár a körútról akár a belváros felől a 2. lámpa BIZTOS, hogy piros lesz. Érdekes, az elsőn simán átérni....
Vezettél már arab országba? Vegyünk egy szolídat, mondjuk egyiptom. Ott sincs több halálos beleset 1000 főre számítva, mint bárhol máshol, pedig olyan kocsikkal közlekednek, amikről itthon már rég levették a rendszámot és az jelzi a kereszteződésben az elsőbbséget, hogy ki dudált előbb.
Nem azért megy neki a hülye az előttelévőnek, mert 65el ment 50 helyett hanem mert nem tud vezetni vagy nem figyel oda, mert kihangosító nélkül körömreszelés közben a lába közé önti a kávét és azt törölgeti éppen.Félreértés ne essék, nem kívánom, hogy itt is arab stílusban működjön a közlekedés, arra célzom, hogy célszerű lehetne pl.: útszakaszonként felállítani a sebességkorlátot az alles zuzamen 50 mer' város felfogás helyett. Ahogy a veszélyes szakaszokon is csökkentve van indokoltan.
-
Slax
senior tag
Mert egy hülye barom állat, azért.
A 2002-es dunai árvíz miatt kirendelték oda a mi védelmi osztagunkat is. Persze a konvoj pesten szolgálati hely szerint szétszórodott. Nem ismerem a várost, így nem tudom melyik út volt, 2x2 sáv, középen füves rész. Áll a forgalom, tűzoltó jön mögülünk ész nélkül szirénázva, villogva, bal kerekekkel a füves részen, mert csak ott tudott menni. Persze néhány állat meg sem próbált elhúzódni, még csak nem is tett úgy, mintha akarna. Mi öten ültünk egy Ford Ranger-ben, szépen a otthoni szokásoknak megfelően a sofőrünk húzódik a külső sáv felé, hogy balról a tűzoltósok elmehessenek. Egy már nem tom milyen tipusú autó (gyanítom valami bömös szerűség volt, de akár merci is lehetett) sofőre el nem mozdult mellettünk, meg sem próbált egy kicsit húzódni, vagy valami. Sőt, ablak le, kéz ujjal ki, és persze közvetlen szüleink emlegetése, nagy hanggal (+ izompóló, rövid haj, nagy zene, lánc a nyakban). Tűzoltó el, mi vissza, és azon az oldalt kiszáltunk hárman. Szabolcsiak révén hamar rábeszéltük, hogy ha bocsánatot kér, jobban jár. Élve hagytuk ott, csak kicsit reszketett. -
amol
addikt
Elhihetitek, a "semmirekellő" közlekedési mérnökök jobban meg tudják ítélni hogy mit lehet és mit nem, mi az ami még biztonságos, mint egy magát Schumachernek néző önjelölt szakértő (érdekes milyen sok van).
Az olyan dolgok, mint tapadás, féktávolság, tehetetlen tömeg, látótávolság, reakciótávolság, tükörtorzítás, xyzuw, stb. számszerűsíthető adatok, melyekről az átlag sofőrnek fingja sincs.Ha mindenki olyan marha jól meg tudja ítélni a szabályokkal szemben hogy mit lehet és mit nem, mi az amit be kell tartani és mi az amit nem, akkor miért van ennyi baleset? Ráfogjuk arra hogy hülyék a szabályok? A szabályok olyanok amilyenek, olyannak kell betartani őket. Pofázásnak nincs helye. Akinek nem tetszik, az vagy megszokik, vagy megszökik.
Mintha ezeket nem először írnám le. Mindig akad 1-2 okosnál is okosabb.
-
KrAt
veterán
Ilyen nincs...
Üllői, engedi ki a lámpa a keresztforgalmat, egyik oldal marad, mert jönnek a tűzrókák szirénával. másik oldalon az első kirajtol mint állat, a mögöttelévő unalmasan kimegy, meghallja a szirénát és MEGÁLL A SÁVBAN KERESZTBE, AHOL A TŰZOLTÓAUTÓ JÖN 80-AL!!!! És ott áll!!!!!!!!!!
Épp most néztem az ablakba, elkezdtem üvölteni az ablakban, ez hülye bazmeg, ilyen nincs, nemlehet valaki ekkora faszkalap!!!! Ha a tűzoltó nem fékez a tgk-val, akkor olyan szépen oldalbabassza, hogy az hihetetlen...
Miért, könyörgöm MIÉRT????
-
lsc
nagyúr
Hali
Egy szorítókötés szerintem nem igazán bonyolult egy kézzel sem /kipróbáltam
/ , de mivel nem voltam még ilyen helyzetben , ezért akár az is lehet , hogy én ott véreztem volna el. Mindenestre gratulálok , hogy minden összejött .
A szavaidat nem akartam kiforgatni /szerintem nem is tettem / , viszont ebben a helyzetben elég nehéz megbecsülni , meddig elég az "üzemanyag" , de lényegtelen utólag mit mondok , az a lényeg , hogy akkor és ott összejött , ennyi . -
cbr688
senior tag
nekem motorral nem szoktak problémáim lenni dugóban sem,bár van egy-két ember aki talán irigyli,hogy gyorsan és kényelmesen tudok haladni,ledudálnak meg még rám is húzzák a kormányt...pedig olyan nagyon szép hangja van
...mi vagyunk a legsérülékenyebbek,mindenkinek ajánlom a motorozást(tudom nem olcsó),mást szemszögből láthatjátok a forgalmi helyzeteket,sokat segített a kocsi vezetésében is
hogy vmi újat is mondjak:én nem haragszom senkire aki akadályoztat,mert stresszes vagy fáradt,de az inkább ne üljön kocsiba...
-
aesir
veterán
Igen ez tisztára életszerű. Elgondolkodtam egy kicsit, mit is tettem volna hasonló helyzetben és hogyan/mit éreztem volna... nagy valószínűséggel ha levágom az ügyesebb kezem 3 ujját és locsog a vérem, akkor nem kezdek ügyetlenkedni a balabbik kezemmel (félkézzel) egy szabályos szorítókötésen, merthogy tanultam, hanem kapom az ujjaimat és berobogok egy kórházba.
Nem kell kiforgatni a szavaimat, már a vége felé kzedett rosszul lenni, és végig dudált. Ez nekem azt jelenti, hogy nem néma ámokfutóként gázolt volna emberek közé, hanem elég feltűnően megkülönböztette magát. De mindegy.
Mondjuk leginkább neki volt szerencséje, mert pillanatok alatt átjutott a sokkon. Az amputációs sérülések sokkja ugyanis a nagy többségnél elég bénítóan hat.
-
tiv83us
veterán
válasz
fokukac #4824 üzenetére
Egyszer az egyik korhaz elott vettem fel vagy 10-11 hallgatot, majom ramparkolt, en beraktam R-be es kitoltam turosba, a fiatalok csak susogtak mogottem. Bar en altalaban egy E250-es Ford Econoline-al jarok
ps: Raadasul olyan szepen csinaltam, hogy kar ne keletkezzen es nem is keletkezett.
-
fokukac
nagyúr
ma parkoltam a dózsa györgy útnál, és délután haza kellett szaladnom.
megyek a metrótól a kocsihoz, és látom, hogy egy köcsög szuzuki wagonerres úgy parkolt rám, hogy összeért a rendszámtáblája az enyémmel. mindezt úgy, hogy mögötte még vagy másfél méter volt a villanyoszlopig. hát, nem kicsit voltam dühös. ja, mindezt úgy, hogy a vagon R orra legalább 40 centi hosszú, tehát még azt sem mondhatja, hogy nem érzi, hogy hol az orra...
és otthagyja úgy a kocsiját, hogy hozzáér az enyémhez.
egyszerűen hihetetlen. bár károm nem keletkezett, de akkor is. ezért nem fogok sose értékesebb autóval járni, mert minek, ha egy ilyen barom bármikor mehúzhatja?
na mindegy, az illető megkapta a büntetését, fel lettek hajtva az ablaktörlői.
sose csináltam még ilyet, de igencsak megérdemli az ilyen.asszem csak kéne az a "köcsögmód parkolok" című matrica...
-
lsc
nagyúr
Hali
Igaz nem tőlem kérdezed , de remélem nem gond , hogy válaszolok én is .
Az általad leírt helyzetben lehet hogy én is ugyanezt tettem volna , viszont ugyanúgy feltehette volna bárki a kérdést , hogy miért nem használtam szorítókötést amit ugye minden jogsinál oktatnak is . Amit leírtál abból nekem az cseng ki , hogy itt jó pár embernek szerencséje volt , hiszen mint írtad kezdett rosszul lenni . Ennek ellenére lehet , hogy én is ezt tettem volna , nem tudom /egyik volt kollegám biztosan nem , mert ha vért látott szinte azonnal rosszul lett , nem egyszer el is ájult
./ . Nekem viszont Integra válaszából az jött le , hogy Ő "mindíg" fenntartja magának a " jogot " / ezt sem igazán értem mitől joga , szerintem lehetőség / , hogy ne tartsa be a szabályokat .Viszont nem vagyunk egyformák /ez így jó / , én pedig nem vagyok tökéletes / de már dolgozom rajta
./ .
-
lsc
nagyúr
válasz
Integra #4816 üzenetére
Hali
Természetesen szíved joga hogy mit csinálsz , én csak leírtam a véleményem .
Amit a 4808-ra válaszoltam : én nem így érzem , és nem tartom magam sem szélsőségesnek sem demagógnak , viszont a címkézést tartom az egyik legegyszerűbb válasznak . Ha roszzul tudom javíts ki , szabályok szerint élünk . Az teljesen természetes szabály , hogy " vécézni " a vécére megyünk , nem a nappali közepére . Enni az asztalról eszünk , nem a vécékagylóból . Ezeket azért mindenki betartja , pedig nincsenek leírva , és ha fordítva tennéd akkor sincs semmi , jogodban áll megtenni , nincs büntetés nem veszélyeztetsz másokat .Tudom , elég erős sarkítás , csak az a baj vele , hogy igaz . Természetesen bárki megtenné a fenti dolgokat , azzal nem lehetne "vagánykodni " , akár még ismeretlenek előtt is , nem lehetne "nyuszizni " " bénázni" a többit , aki még erre sem képes .Azt is tudom , hogy ez a morál nem fog máról holnapra megváltozni , viszont szerintem azért legalább el kellene rajta gondolkodni , mivel itt is szinte mindenki azt mondja , hogy ez így nem jó , az meg nem nagy fáradtság , ha legalább megpróbálom betartani a szabályokat , még akkor is , ha nem tetszenek .
-
Rover623
félisten
válasz
Integra #4818 üzenetére
Én ilyeneken nem gondolkozom előre...szándékosan.
Majd akkor és ott...talán.
Aki eleve úgy ül autóba, hogy fenntartja magának azt a jogot hogy eldöntse, betartja-e a szabályokat és milyen mértékben, könnyen elcsábítja az erő sötét oldala...a gyarló ember már csak ilyen... -
aesir
veterán
válasz
Rover623 #4810 üzenetére
Vagy 20 éve volt, kicsit több... szobrászművész barátom egy Isten háta mögötti kis zalai faluban... levágta a szalagfűrésszel 3 ujját a jobb kezén, beült a kombi 1200-be és véres kézzel dudálva bement Zalaegerszegre a kórházba, lakott területen is ahogy a csövön kifért. Mire beért, már kezdett rosszul lenni a vérveszteségtől. Környéken még telefon sem volt.
TE mit tettél volna? Szabályokat betartva rendesen közlekedsz?
Integra pont egy ilyen helyzetről beszélt a "fenntartja magának a jogot" gondolattal, nekem valahogy ez kicsengett belőle. Pláne annak fényében, amit előtte egészen konkrétan leírt.
-
Integra
titán
válasz
Rover623 #4810 üzenetére
szerintem ilyen kérdésben majd akkor mondd meg a frankót, ha már történt veled olyan, hogy ott és akkor döntened kellett, hogy élet vagy halál.
betartod a szabályt és vársz a mentőre és meghal, vagy berongyolsz vele és túléli.
tied a döntés és utána tied a tudat életed végéig hogy rosszul döntöttél.amit mondtam, abban semmi fellengzés és semmi olyan nem volt, amit nem lehetne vállalni. egyszerűen leirtam egy olyan dolgot ami megeshet bárkivel, de inkább tabu mindenki előtt. az, hogy te ezt hogy értelmezed saját magad számára, ez már hagy ne legyen az én bajom. te nem vagy jobb vagy több azért mert te erről nem beszélsz.
-
Rover623
félisten
válasz
sasa311 #4814 üzenetére
Szar indok a közelekedés-felügyelet részéről, hogy azért nem mert ezt mondja a KRESZ. De miért mondja ezt a KRESZ, inkább az a kérdés.
Mond neked az vmit hogy jogalkotó és jogalkalmazó...?
Gyűjtsél aláírást, kenj meg parlamenti képviselőt, szerezz szakértői képesítést, dolgozd be magad megfelelő helyre. -
-
lsc
nagyúr
válasz
sasa311 #4811 üzenetére
Hali
"Ez egy szar indok, hogy a KRESZ azt mondja, hogy lakott terület = 50 és punk tum."
Légyszi mutasd meg ilyet hol írtam ? Azzal viszont egyetértek , hogy ahol lehetne , ott egedhetnének táblákkal 60-70-et , jobb főutakon meg 110-et . Én csak azt nem láttam még sehol , hogy ennek az eldöntése a vezetőre van bízva , már mint az , hogy hol mennyivel mehet . Egyébként úgy látom leragadunk a gyorshajtásnál , mint írtam nem ez a legngyobb bajom , viszont lehet akármilyen rossz a kresz , vagy a közlekedésszervezés , attól még lehet udvariasnak , segítőkésznek , türelmesnek lenni , és ráadásul "ez" nem kerül semmibe .
Bocsi , most programom van , viszont később még " beszélhetünk róla "
.
-
Dudu67
tag
Egyik nap délutáni csúcsban csorogtam a Mészáros utcában azzal a szándékkal, hogy átmenjek a Lánchídon. Alagút előtti utolsó lámpás kereszteződésben pirosat kaptunk, meg is álltam szépen. Én voltam az első a lámpánál, mögöttem egy Seat Leon. Kapjuk a zöldet, alagút nem mozdul, tehát én sem (nem szeretek bentragadni), mögöttem a leon dudál mint állat, mutatom neki, hova menjek jóember, nem mozdul az alagút. Leon index nélkül kivág a kanyarodó-busz sávba, majd engem megkerülve vissza a belső sávba, beállt az alagút utca torkolatába a sárgával jelzett részre. A sor persze nem mozdult, bent is ragadt szerencsésen. Ebben az a szép, hogy a REND ÉBER ŐREI szép békésen támaszkodtak a csíkos octávia hátulján és végig asszisztálták az egészet mindenféle intézkedés nélkül. Szóval ezzel arra akartam kijukadni, hogy ha már odaállították őket. megtehetnének annyit, hogy ha látják, hogy gázos a helyzet, esetleg beállhatnának irányítani (meg az ilyen f@szkalapokat kiszedni és elkaszálni, mivel véleményem szerint eléggé egyértelmű volt a szándékosság).
Szerk: Lehet, hogy lenne némi visszatartó ereje a rendőri jelenlétnek,de így
-minek vannak ott egyáltalán
-
sasa311
veterán
én se ezt mondtam, hgy ahol jó az út toljad neki. Hanem, hogyha már az a sok semmirekellő közelekdési mérnököt foglalkoztatja az állam, akkor mozgassák a kis seggüket és ahol az útviszonyok alkalmasak rá, oda tegyék ki a 60/70es táblákat.
Ez egy szar indok, hogy a KRESZ azt mondja, hogy lakott terület = 50 és punk tum. Ha semmi se indokolja, akkor igen is vegyék a fáradtságot, hogy útra külön-külön tegyenek sebességkorlátokat. Ha a 440000 vigyázz békaátvonulás meg kőcsuszamlás táblára van kapacitás erre is kéne, hogy legyen.
-
Rover623
félisten
A "jog" dologgal meg annyi a bajom , hogy ezzel egy gyílkos is tudna védekezni , gondolom Te is sejted milyen eredménnyel .
Ezzel nem érsz célt...Integra kemény, következetes ember...gondolom, ha a helyzet úgy hozza, simán lop, csal, embert öl...
Mert ő "fenntartja magának a jogot"...Integra! Te sem vagy jobb dragonnál...intelligensebb vagy, ennyi...
-
lsc
nagyúr
válasz
Integra #4805 üzenetére
Hali
Amiket írtál az elejével egyetértek , én sem "világmegváltásból" írtam le ezeket a dolgokat.
"viszont fenntartom magamnak a jogot, ha valami miatt úgy hozza, akkor megszegjek minden létező szabályt, kockáztatva a jogsim." Ezzel viszont nem értek egyet, ha csak a jogsi múlna rajta akkor igen kevesen halnának , sérülnének meg az utakon . Az már egy másik dolog , hogy egyre többen és sürűbben gondolják ezt így .A "jog" dologgal meg annyi a bajom , hogy ezzel egy gyílkos is tudna védekezni , gondolom Te is sejted milyen eredménnyel .Nem akarok senkit "lebeszélni " , " megtéríteni " , mindez csak a véleményem , és hozzáteszem én sem vagyok szent .
# 4808 : Tudod amiket leírtál azzal az a bajom , hogy vannak szabályok / én sem "értem" mindegyiket / amiket be kell tartani és ennyi . Sehol sem láttam olyat , hogy ahol jó az út , akkor lehet menni , mint " állat" .Akkor liberálissá kell tenni a közlekedést ,eltörölni a kreszt és akinek nagyobb , gyorsabb jobb az azt csinál amit akar vagy tud / mondjuk lassan már itt tartunk /.
-
sasa311
veterán
Egyet kell értsek Integrával abban, hogy jelenleg a gyorshajtás a "legmegbocsájthatóbb" bűn - nem extrém keretek között.
Merthogy én azt tökéletesen megértem, sőt támogatom is, hogy egy kertvárosba, ahol emberek laknak 50, neadjisten a konkrét lakóövezetbe, ahol az átmenőforgalomnak ~0val kéne egyenlőnek lennie 30 a megengedett. Nagyon helyes.
De egy főúton, ahol nincs semennyi gyalogosforgalom, vagy ha 3 km-enként van is akkor az lámpás zebrás kereszteződéssel történik, ott miért 50? A Hungárián biztonságos a 70, a Pesti úton (ami ugyan úgy teljesen elzárt 4 sávos út) már csak az 50?
Ha 40 éve a trabantnak biztonságos sebességnek ítélték az 50et (akkor tán még 60 volt?!), akkor egy mostani jóval fejlettebb autónak miért is 50 mondjuk 70 helyett?
Félreértés ne essék, nem ész nékül akarok száguldozni, csak az olyan helyeken, mint pl. a főutak 95%-a, ahol teljesen abnormális esetben szükséges csak intenzíven fékezni (mondjuk baleset vagy idióta gyalogos esetén, aki a tilosba rohan az út közpén) szvsz nyugodtan kiverhetnének egy 70es táblát. Én úgy veszem észre az egy lélektani határ, és nagyon kevesen mennek gyorsabban ott is, ahol akár lehetne, mint pl autóúton.De integrára visszatérve, nagyon is igaz, a rendfenntartó szervel - közlekedési oldalról nézve - jelenleg az a gond, hogy ahelyett, hogy
az idiótát aki benn áll keresztbe a kereszteződésbe
vagy a barátját, aki a balos sávból 2 sávon keresztbe kanyarodik jobbra
vagy aki előzi a sort úgy, hogy jönnek szembe és a szembejövőknek kell lehúzódni, hogy ne legyen csatt
Vagy a kretént aki a belvárosban kiveri az elakadásjelzőt az út közepén és bemegy a sexshopba
stb stbHelyett azt büntetik, akit könnyű. Vagyis a tök egyenes úton, ahol valami útfelújítás után kinnmaradt a 30as tábla tök indokolatlanul beállnak egy bokor mögé és trafiznak. Hát ezt nevezem igazságszolgáltatásnak.
Annak lenne nevelő vonzata, ha beállnának az Üllőire reggel 7 és 9 között, aztán aki nincs bekötve bumm 20K, aki előzi a sort szabálytalanul bomm 50K + 6 hónap.
Annak, hogy suttyomba az 50 helyett 65el "száguldó ámokfutókat" letrafizzák és küldözgetik nekik a büntetéseket csak annyit érnek el, hogy anyázik magában a delikvens, de nem fog legközelebb 49el végigmenni az úton.
Viszont ha +bnák 20K-ra egy héten 2x mert nincs bekötve bekötné magát, meg ha beállna a kereszteződésbe és kapna a 40K-s csekket nem állna be többet...Az megint más tészta, ha valaki kilóhússzal megy városba, annak vegyék is csak el a jogsiját ha elkapják.
-
Integra
titán
én is megtudom magyarázni, de minek tegyem? vállalom ennyi.
lámpa mindig felkapcsolva, index mindig van, biztonsági öv is, autó mindig top állapot, mindent megteszek azért, hogy rendben legyenek a dolgok.
nem száguldozok át falvakon 150nel, nem ragadok bent a kereszteződésekben és a zebránál is mindig megállok, még ha mögöttem erre dudálnak is, a gyengébb sofőrökre figyelek és segítem őket ha a helyzet engedi, nem dudálok rájuk, mert semmi értelme, még a parkolni képteleneket se zargatom.
megteszem amit lehet, aztán a többivel nemtom mi van, nem tudok világot megváltani.
viszont fenntartom magamnak a jogot, ha valami miatt úgy hozza, akkor megszegjek minden létező szabályt, kockáztatva a jogsim. szerencsére ezzel csak nagyon ritkán éltem. de ha kellett, megtettem. -
lsc
nagyúr
válasz
Integra #4801 üzenetére
Hali
Látom félreérthetően fogalmaztam , nem csak a gyorshajtás a baj , és nem is az a legnagyobb , hozzáteszem én sem mindig tartom be .
"én is megyek gyorsabban ha szabad az út és úgy ítélem meg, hogy biztonságos." Ezzel az a baj , hogy a maximum sebességhatárok viszont nem a vezető ítéletére vannak bízva , és ha egyet nem tartok be , akkor a többit minek ? Én legalábbis elég sok embernél vélem felfdezni ezt a mentalitást . Itt majdnem mindenki meg tudja indokolni , hogy ő miért szabálytalankodik, viszont a másik szabálytalankodásakor eszébe sem jutnak ugyanezek az indokok , pl. egy kettő :siettem /életveszély/, én tudok vezetni , nekem gyors a kocsim , figyelmetlen voltam .Ez tipikusan a más szemében a szálkát az enyémben a gerendát esete .
# 4801 : Így már értem , én nem erre gondoltam , így igazad van .
-
Integra
titán
mert nem a gyorshajtást látom a legnagyobb bajnak ebben az országban, ilyen egyszerű.
csak erre a legkönnyebb mindent ráfogni.
pedig nem itt van a kutya elásva.
én is megyek gyorsabban ha szabad az út és úgy ítélem meg, hogy biztonságos.aki nem képes megítélni hogy kereszteződésbe behajtáskor 10 méterrel előtte mi van, és hogy ő beragad e vagy sem, attól elkell venni a jogsit. ennyi. és ez messze durvább szabálysértés mintha valaki az 50es helyen 60nal vagy 65tel megy..
Új hozzászólás Aktív témák
- Kerékpárosok, bringások ide!
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- Kecskemét és környéke adok-veszek-beszélgetek
- SSD kibeszélő
- Milyen autót vegyek?
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Mozilla Thunderbird
- RIOS Gépház: Frissültek a felhasználói adatlapok, beállítások, fórumos aláírások
- Steam Deck
- Motoros topic
- További aktív témák...
- Dobozos Asus TUF Gaming LC II 360 ARG vízhűtés !
- Samsung Galaxy S25 5G 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Csere-Beszámítás! Felsőkategóriás Számítógép! Rog Maximus VIII / I9 11900K / 7900XTX 24GB / 32GB RAM
- G15 5511 15.6" FHD IPS i5-11260H RTX 3050 16GB 512GB NVMe magyar vbill gar
- Samsung Galaxy S20 Ultra 12/128GB, Megkímélt, Kártyafüggetlen, Töltővel, 1 Év Garanciával!
- Apple iPhone 15 Pro Max 256GB Black eladó! - Gar 2026.12.05-ig!
- ARCTIC Liquid Freezer III 360
- Palit GeForce GTX 1060 Dual 6GB
- GamerPC // Gigabyte Z390 Gaming X // i5-9600K // ASUS GTX 1080Ti Rog Strix // 32GB DDR4 // 1TB SSD
- Garanciális Dell Precision M4700 laptop Intel Core i7 Nvidia Quadro K2000M 16 GB RAM 128 GB SSD
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest