Hirdetés
- Asszociációs játék. :)
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Öregszem
- Windows 11 - HP Pavilion – 15 cc516nh (2LE41EA) laptopon Intel I3-7100U TPM2.0
- Még mindig itt tartunk jelenleg...
- Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Gurulunk, WAZE?!
- Szólánc.
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
dabadab
titán
"Most is fizet a hasznalo. "
Nem igazan. Csornat a kamionforgalom teljesen tonkreteszi, meg ugy a 86-ost altalaban es ennek a kamionforgalomnak a nagy reszet olyanok adjak, akiknek semmi dolguk Mo-n, csak egyszeruen olcsobb erre menniuk, mint a kornyezo orszagokban kifizetni az utdijat. Szoval fizetni nem fizetnek gyakorlatilag semmit sem, magyar cegeknek nem szallitanak, ellenben tonkreteszik az utakat, akadalyozzak a forgalmat es elhetetlenne teszik az utmenti telepuleseket. En ebben nem igazan latom a nagy bizniszt.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
dabadab
titán
"Ha a hátsó nem tapad, akkor nyomsz egy kis gázt, és az első hajtott kerék meghúzza előre, egyenesbe is jön tőle. "
Vagy nem.
Egyébként meg gázt adni ilyenkor nem jó, tekintve, hogy a gyorsítás pluszban megterheli a kerék tapadáskeretét és ha az ember alatt a kanyarban elindul az autó, ott az adrenalin hatására elég esélyes, hogy kétállásúak lesznek a pedálok (ahogy azt az idézett példa is jól mutatja).[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
dabadab
titán
Az van, hogy van itthon hátsó- meg elsőkerekes autó is, hajtottam őket tesztpályán meg a való életben csúszós úton is, így aztán van némi rálátásom a dologra azon túl is, hogy minden általam olvasott szakértő egyértelműen azt javasolta, hogy ha csak egy pár kerékre jut téli gumi, az a hátsó legyen. A gyakorlati tapasztalatom pedig az, hogy a túlkormányzottság következményei sokkal problémásabbak és nehezebben kezelhetőek, mint az alulkormányzottságé - ráadásul ha ütközés van, akkor egy alulkormányzott autó az orrával fog ütközni, ami a lehető legjobb túlélési esélyeket adja.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
dabadab
titán
Izé, az irányíthatóságnak eléggé betesz, ha a hátsókerék nem tapad, szóval az az érv kiesik (meg az egyenesfutás is, mert az pont a hátsó kerekek tapadásától függ).
Marad az, hogy ha az elsőkeréken van a jobb gumi, akkor kisebb a féktáv: ez igaz is, de én inkább állok meg egy kicsivel később a saját sávomban, mint valamivel előbb a szembejövő sáv közepén.
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz dovitt #23712 üzenetére
Szerinted hétköznap reggel nyolckor a Bécs környéki autópályák Bécs felé tartó irányában, amikor mind a négy-öt sáv tele van, és az a sáv, amiben haladok, ott minden autó egységesen 110-zel megy, akkor szerinted mégis, milyen sebességgel kellene közlekednem?
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz Khelben #23705 üzenetére
"Most komolyan: így is legalább háromszor annyi tábla van az utak mentén, mint ami kellene."
A totalcaros cikkben ennél jóval több konkrétummal támasztották alá, hogy konkrétan az a kereszteződés miért rossz úgy, ahogy van, ráadásul az, hogy sok felesleges tábla van kint, egyáltalán nem zárja ki azt, hogy olyan táblák viszont nincsenek kint, amik viszont fontosak lennének.
"Olyan nincs, hogy valakit letúrnak az útról."
A múltkor az autópályán ~110-es tempónál fél méter alatti követési távolságot tartva jött utánam (meg miután elmenekültem előle, mások után is) egy idióta - szerintem ez abszolút kimeríti a "letúrás" kategóriáját.
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz sasa311 #22512 üzenetére
"Amúgy 2005-ben mi történt a MÁV-al?"
A MAV-val semmi, modszertani valtozas volt, ott is van megjegyzeskent a tablazat fejleceben.
Egyebkent mikor volt az atallas 60-rol 50-re? Mert az objektiv felelosseg bevezetese eleg jol latszik 2008-ban, azelott meg '93-ban volt nagyobb csokkenes.
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz kételkedem #21330 üzenetére
Az tortent, hogy A es B elozgettek egymast, aztan A belekezdett egy nagyon cinkes elozesbe, amit mar annyira nem tudott befejezni (mert jottek szembol), hogy B-t nemes egyszeruseggel beletolta az arokba, hogy visszaferjen a savjaba, aztan meg elhajtott, B meg jol osszetorte magat, o nem hajtott el. Mindezt latta egy teherauto soforje, akit megeloztek, meg a szembejovo, aki majdnem az arcaba kapta A-t.
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz sasa311 #21080 üzenetére
Ebből is látszik, hogy mennyire nem sokat számít a "ránézés". Mo-n hány közlekedési balesetet szoktál látni 600 km alatt?... Szerintem nem sokat.
Egyébként Thaiföldről most csak 2002-ig találtam adatot, akkor évente 100000 emberből úgy húsz halt meg közlekedési balesetben, mig tavaly Mo-n nyolc, vagyis Thaiföldön két-háromszor nagyobb az esély arra, hogy közlekedési balesetben hal meg az ember.DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz Khelben #21052 üzenetére
"A KRESZben van egy olyan kitétel, hogy csak olyan gyorsan mehetsz, hogy az általad belátott útszakaszon meg tudj állni."
szerk: ja, tényleg:
"26. § (4) A jármű sebességét az (1)-(3) bekezdésben említett sebességhatárokon belül úgy kell megválasztani, hogy a vezető járművét meg tudja állítani az általa belátott távolságon belül és minden olyan akadály előtt, amelyre az adott körülmények között számítania kell."[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz zoo8800 #21031 üzenetére
Igen, remek dolog lenne az, ha minden egyes vezetot minden egyes autobauleskor le lehetne tesztelni szabalyismeretbol meg vezetoi kepesegekbol, de ennek gyakorlati akadalyai vannak (es valoszinuleg elobb lesznek automatan kozlekedo autok (ami amugy is jobb megoldas), mint ilyen tesztek) igy aztan maradnak az ilyen egyszeru tesztek.
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz zoo8800 #21027 üzenetére
"Nem azok okoznak balesetet, akik megittak a vacsihoz egy pohár bort."
A legtobb baleset egyszeru figyelmetlensegbol tortenik, a helyzet rossz vagy kesoi felismeresebol - ez alapjan nekem erosen ugy tunik, hogy a "csak egy pohar bor" tabor is komoly veszelyfaktor. Ez persze a hirekben maskepp csapodik le, az, amikor a ket hulyegyerek lezuzta a Porschet meg a Lambot, az komoly tema volt sokaig (pedig mindketten eletben maradtak), amikor meg egy komplett csalad egy kamion alatt vegzi egy benezett elozes miatt, az meg minuszos hir a megyei lapban.
DRM is theft
-
dabadab
titán
-
dabadab
titán
válasz Ariadne #20490 üzenetére
"A halálbüntetésnek pl. állítólag nem volt igazán nagy visszatartó ereje, persze most nem közlekedési bűncselekményekre gondolok, azokra régen sem járt."
Ha konkret halalbuntetes nem is jar, az azert benne van a pakliban (plane ittas vezetesnel), hogy az ember a szabalytalankodasaba belehal, aztan megse rettennek el olyan nagyon a polgarok - valoszinuleg mert mindegyik azt gondolja, hogy pont o meg fogja uszni, mert a multkor is meguszta, meg a Jozsi is.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz Avicularia #20486 üzenetére
"Inkább osztogatnának ilyenkor jó pár hónap letöltendőt,annak nagyobb lenne a visszatartó ereje."
Mitol lenne elrettentobb es miert lenne jobb barkinek is (a bortonok amugy is tulzsufoltak raadasul egy csomo penzbe kerul a fenntartasuk)?
A zoldkartya meg januar elseje ota megszunt, nem kerik/kerhetik a rendorok, ha ervenyes a muszakid, akkor rendben vagy.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
dabadab
titán
"Nem a tranzitforgalommal van a baj"
Ezt azért kérdezd meg a csornaiaktól is, pl, brutális, ami ott van, meg úgy általában a 86-oson is.
"Én támogatnám a tranzitforgalom RoLára helyezését, de akkor baromi nagyot esne az állami autópálya kezelő bevétele..."
Ja, meg a kiadásai is. Ráadásul nem az a cél, hogy az autópályakezelőnek nagy bevétele legyen, hanem az, hogy az utak minél jobban szolgálják a polgárokat.
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz fekeandras #20151 üzenetére
"Ott voltál? Együtt szívtatok?"
Kb. jó helyen kapisgálsz.
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz Ariadne #20143 üzenetére
"Az mondjuk gond volt, hogy akkor még a drogos befolyásoltság alatti vezetés nem volt benne a Btk.-ban, addig csak "ittas" állapotban vezetés minősült ittas járművezetésnek"
Nekem úgy rémlik, hogy már akkor is benne volt (bár nem tudok utánanézni), viszont Dr Funk nagyon meggyőzően tanúskodott arról, hogy nem, nem volt akkor beszívva (mondjuk az egy másik dolog, hogy én meg konkrétan tudom, hogy de).
DRM is theft
-
dabadab
titán
"Az hogy éjszaka ennyivel ment gondolom a kutya nem jár éjszaka arra."
Ebben mondjuk mennyire vagy biztos? Fogadnal az eletedben? En nem.
Ariadne: a balesetek magasan vezeto oka a figyelmetlenseg. Egyszer csinaltak is egy nagyobbfajta kiserletet (most hirtelen nem talalok linket), kamerakat raktak veletlenszeruen kivalasztott emberek autojaba hosszabb idore (par honap vagy talan egy ev), hogy megfigyeljek, hogyan vezetnek es ez ido alatt par balesetet is sikerult felvenni: az esetek jelentos reszeben az okozo nem is fekezett, mert mar csak a csattra vette eszre, hogy gaz van (igen, eleg hihetetlenul hangzik, de par honapja pont igy jottek belem: elsobbsegadas tablanal kihajtott egy kedves holgy, egyenesen bele az autom oldalaba (fekezes nelkul), aztan kiszallas utan engem vont kerdore, hogy honnan kerultem ele )
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz jerry311 #20111 üzenetére
"Ez valamilyen szinten biztosan biztosítási csalás, de egyáltalán nem sajnálom a biztosítókat érte."
Szerintem nem csalás, hanem a rendszer használata. Az az igazság, hogy olyan idióta a biztosítási rendszer, hogy nem létezik semmi olyan modell, amire azt lehetne mondani, hogy ez az igazságos és normális.
Hoznám a saját példámat: vettünk egy autót, az asszony nevére írattuk. Az asszony ezer éve vezet, van autója, van rá biztosítása B akármennyibe, ehhez képest az új autó B0-ról indult volna. Ha eladja a mostani autóját, akkor megkapta volna az új autóra a B5-öt, de így, hogy két autója van, így nem. Sőt, azt se mondhattuk, hogy ok, legyen az egyik B0, de akkor a régi legyen az, mert annak kisebb a biztosítása, mert azt nem lehet. Most őszintén, hol van ebben a rendszernek hely józan észnek, igazságosságnak, vagy bárminek, amire fel lehet építeni a tisztességes viselkedés szabályait? Szerintem sehol.
(A megoldás az lett, hogy a régi autó üzembentartója anyám lett (az is vicces, hogy ezért tulajdonszerzési illetéket kérnek, amit csak és kizárólag a köbcentiből számolnak ki), így az új autó megkaphatta a B5-öt - persze csak januártól, mert évközben nem lehet váltani, mert... mert csak).DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz mephi666 #19099 üzenetére
"pont az ilyen miatt van elvileg a kresz... hogy ne mások jóindulatára kelljen alapozni..."
A KRESZ minden szabalyat betartva is konnyen csoppenhet az ember olyan helyzetbe, amikor kenytelen masok joindulatara alapozni: ha egy magasabbrendu uton folyamatos a forgalom, akkor csak masok joindulata miatt tudsz oda felhajtani az alsobbrendurol.
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz sislaciii #19089 üzenetére
1. A 94-es meg a 95-os semennyire sem ketsavos. Ha meg egy kicsivel lassabban mennetek, akkor azt is latnatok, hogy az ut szele tele van keresztekkel meg egyeb emlekhelyekkel. Igen, ott mind-mind meghalt valaki, leginkabb azert, mert valaki olyan barom volt, mint a haverod (aki mellesleg nem csak barom, hanem egy szanalmas kis pocs is).
2. A Tesconal meg - ahol tenyleg ket sav van - otven a sebesseghatar, a kilencven meg annak majdnem a ketszerese.[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz Avicularia #18894 üzenetére
"utasokkal nem hiszem ,hogy elaludt volna"
Pedig siman elofordulhat, eleg, ha csak par masodperce alszik el.
DRM is theft
-
dabadab
titán
"A [bal]esetek 93 százalékában a figyelmetlenség volt az ok, és 47 százalékában a vezető semmit sem tett a baleset elkerülésére."
(Totalcar)Mondom en, hogy az autok vezeteset inkabb gepekre kellene bizni, mert az emberekkel csak a baj van.
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz SpeedR #18723 üzenetére
Ja, egy remek autos utkozes egyszer azzal vegzodott, hogy a menekulok frontalisan belecsapodtak a szembejovobe (akit tortenetesen ismertem, csak azert maradt eletben, mert vmi bazi nagy Volvoban ult - de igy is honapokig volt a korhazban, ahol eleg rendesen kuzdottek erte).
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz kételkedem #18652 üzenetére
Az a baj, hogy en vmi rendes, tudomanyos alaposaggal megirt cikket szeretnek, rendes hivatkozasokkal, statisztikakkal, meresi eredmenyekkel, ilyenekkel.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz Ariadne #18649 üzenetére
Amit meg en olvastam, aszerint a magyar KRESZ szabalyzas gyakorlatilag elrontott forditas eredmenye, az egesz EU-ban sehol mashol nincs olyan, hogy elorenezo gyerekulesben ulo gyerek nem utazhat az elso ulesen.
Egyebkent ami konkret adatot talaltam, az talan vmi kanadai hivatal jelentese volt az ugyben, ott egyedul a bekotetlenseget hoztak fel, mint komoly rizikofaktort a legzsakok+gyerek kombinacional, de tenyleg erdekelne vmi rendes kutatas a temaban.
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz jerry311 #18640 üzenetére
Nekem erosen ugy tunt, amikor ennek utanakutattam, hogy a legzsak a menetiranyba ultetett (meg rendesen bekotott, de ez alap) gyerekeknel nem veszelyes.
A legzsak a menetiranynak hattal beszerelt ulesek eseten eletveszelyes, ahogy arra minden erintett autoban kulon matrica fel is hivja a figyelmet.[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
dabadab
titán
-
dabadab
titán
válasz Integra #18386 üzenetére
Igy van, ha valaki veszfekez, akkor az nem fog gondolkodni semmin, azt fogja csinalni, ami magatol jon. Ezert jo ugy megtanulni veszfekezni, hogy az ember paros labbal ugrik a pedalokra, mert valoszinu, hogy abban a par masodpercben, ami a megallasig eltelik, a figyelmet lekotik a mindenfele egyeb esemenyek es nem azon fog jarni az agya, hogy "hopp, alacsony a fordulatszam, ideje kinyomni a kuplungot".
DRM is theft
-
dabadab
titán
-
dabadab
titán
"tehát erősebb lesz a lassulás kuplung kiengedés hatására."
Eppen azt magyarazom, hogy nem, mivel maga a rantas baromi rosszat tesz a kerekek tapadasanak es ez valoszinuleg onmagaban tobbet szamit, mint az, hogy a motor most noveli v csokkenti az auto mozgasi energiajat.
Na, megerkezett mindenki kedvenc autougyi szakertoje is
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
dabadab
titán
El nem hiszed, de en is veszfekeztem mar parszor - valos veszhelyzetben meg tanpalyan is. Az, hogy van-e kocc, vagy sem, leginkabb a mazlin mulik, a helyesen kivitelezett veszfekezes csak javitja az eselyeket.
A te peldadban meg baromi nagyot fog rantani az auto, az fog tortenni (es ez persze jol lerontja a fektavot), az egyeb hatasok ehhez kepest nem lesznek tul nagyok.
"Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errare perseverare."
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
dabadab
titán
"a végén, amikor 20 km/h-nál lefullad a motor az már a kutyát sem érdekli."
Kiveve, ha megis szukseg lenne arra, hogy a fekezes vegen meginduljon az auto, pl. azert, hogy a mogotted erkezo ne durranjon beled.
"ha pöcsölsz a kuplunggal is még, akkor tuti lassabb leszel reakcióban."
Ezt azert kifejthetned reszletesebben is, ugyanis nem arrol van szo, hogy "pocsolni" kell a kuplunggal, hanem arrol, hogy egyszeruen tovig kell nyomni, pont, mint a feket.
"egyébként meg közepes és magas fordulaton nem a motort is kell pluszban fékezni, hanem az segít a lassulásban."
Ez akkor igaz, ha setatempoban lassulgatsz a piros lampahoz - veszfekezesnel mar nem, ott, ha nincs kinyomva a kuplung, mar a motort is fekezni kell rendesen.
DRM is theft
-
dabadab
titán
"az emberek soksok %-a úgy vészfékez, hogy satu."
Egyreszt, a veszfek tenyleg az, amikor az ember satuzik, masreszt viszont a gyakorlatban egy csomoan nem csinaljak ezt, ezert is talaltak ki a veszfekasszisztenst, ugyanis egy csomo ember zuros helyzetben egyszeruen nem nyomja eleg erosen a pedalt (vagy azert, mert nem is akarna (mert leblokkol az agya), vagy akarna ugyan, de rossz a testhelyzete es nem tudja rendesen taposni a pedalt).
Es igen, veszfekezeskor tenyleg jo otlet kinyomni a kuplungot, egyreszt, hogy a fekeknek legalabbal a motorral ne kelljen megkuzdenie (merthogy ilyenkor a motor egyaltalan nem fekez, ahhoz tul lassan eli fel a benne tarolt mozgasi energiat) masreszt meg azert, hogy ne fulladjon le a motor (mert ha valaki allora fekezi az autojat, akkor az le is fullad, ha nem nyomja ki a kuplungot), mert akkor lottek a szervonak meg ha fekezes utan menni kell, akkor ertekes masodperceket rabol el az inditozas.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz AMD Power #16898 üzenetére
Ennel biztos joval nagyobb. Ezek nem fuggetlen esemenyek voltak, hanem az elso kerek leesese ugy inditotta be az egeszet, mint amikor az egyik domino eldonti a masikat: az amugy is alig tarto masik harom kerek a negyedik kiesese miatt kapott egy jo terhelest, nem csoda, hogy azok is kiestek.
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz fekeandras #16622 üzenetére
"ideje lesz betárazni egy elekteomos sokkolót meg egy viperát a kocsiba..."
Ahogy igy olvasom a hirt, ezekkel kb semmit sem ertel volna.
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz Calogero #16502 üzenetére
Erdekes, ebbol a hirbol inkabb amolyan onkentes igazsagosztonak tunik, aki a tilosban, azon belul is konkretan zoldteruleten parkoltak.
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz dave93 #16496 üzenetére
Az honnan latszik?...
Egyebkent valaki sikeresen leamortizalt egy Lambot.
DRM is theft
-
dabadab
titán
-
dabadab
titán
-
dabadab
titán
-
dabadab
titán
válasz aphra2 #15847 üzenetére
Ez igy van nagy altalanossagban, viszont ha tenyleg csuszos az ut, akkor a tapadasi kor olyan kicsi, hogy abban nem fer el egy fekezo meg egy kanyarodo erovektor is. Tukodjegen az ember vagy kanyarodik, vagy fekez, de ha a kettot egyutt akarja csinalni (vagy akar csak az egyiket tulzasba viszi), akkor annak tehetetlen sodrodas lesz az eredmenye, amivel az ABS se nagyon tud mit kezdeni.
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz Integra #15795 üzenetére
"asszem amúgy lehet elöl is, de csak abban az esetben, ha a légzsák manuálisan kikapcsolható."
Igen, ez lett volna az a szoveg, amit at kellett volna venni. Ehelyett ez lett:
"48. § (7) A gépkocsiban utazó 150 cm-nél alacsonyabb gyermeket - a testsúlyához igazodó kialakítású - gyermekbiztonsági rendszerben kell rögzíteni. A 3 évnél fiatalabb gyermek csak gyermekbiztonsági rendszerben rögzítve szállítható. A gépkocsi elsõ üléséhez a gyermekbiztonsági rendszer csak akkor szerelhetõ be - a jármû szokásos haladási irányával ellentétes irányban - ha az üléshez légzsákot nem szereltek fel vagy a légzsák mûködésbe lépését elõzetesen megakadályozták."
Vagyis elso ulesen csak hatrafele nezo gyerekulest lehet beszerelni (ami talan masfel eves korig jo - a fene se emlekszik mar, hogy mikor notte ki a gyerek ) - ami netto baromsag, az lett volna a lenyeg, hogy hatrafele nezo gyerekulest csak kikapcsolt/nem letezo utasoldali legzsak eseten szabadjon berakni (elorefele nezot meg barhogy).
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
dabadab
titán
-
dabadab
titán
válasz Snoop-y #15721 üzenetére
Elolvastad, amit irtam? A B csoportos 450 lovas volt es abbol kellokeppen keves volt (es azok kellokeppen nyilvanosan rohangaltak) ahhoz, hogy lehessen tudni, hogy meghalt-e bennuk vki. Ellenben ott volt a 200 db (ill. a mendemondak szerint ennel kevesebb) utcai T16-os, amit a homologizascios szabalyok miatt gyartottak le, ezek voltak a "csak" 200 lovasok (egyebkent meg ezek is atombrutal, negykerek-hajtasu, kozepmotoros vadallatok voltak), amit barki megvehetett, aztan felcsavarodhatott vele az elso szembejovo villanyoszlopra - anelkul, hogy ennek kulonosebb nyoma maradt volna a tortenelemben.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz Snoop-y #15714 üzenetére
Legjobb tudomasom szerint (marmint a 450 lovas B csoportos verzioban - a homologok "csak" 200 lovasok voltak) T16-ban nem halt meg senki (viszont Ari Vatanen csunyan osszetorte magat).
(Mondjuk az eleg durva, ahogy a nezok ott zizegtek kozvetlenul az ut mellett, mikozben a versenyzok ezerrel csapattak az atombrutal gepeikkel. )
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz Szplöttyy #15595 üzenetére
Na, ez hatalmas baromsag.
1970-ben 100000 fobol 15,8 fo halt meg kozlekedesi balesetben, 2008-ban 9,7.
Tessek izlelgetni a szamokat: 1970-ben, amikor alig volt auto, 50%-kal nagyobb eselye volt az embernek arra, hogy kozlekedesi balesetben haljon meg, mint ma.Na, igy tessek a regi szep idokrol romantikazni.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
dabadab
titán
Itt valami felreertes lesz: a nitro alatt az N2O-t szokas erteni (ami egyebkent nagyon sokoldalu gaz, a tejszinhabot is ezzel csinaljak, amugy meg "kejgaz" neven is ismeretes), amit nem uzemanyag helyett, hanem a levego "dusitasara" hasznalnak (abbul veszi ki a zoxigent, teccikerteni).
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
dabadab
titán
"Persze hogy a pénzre mennek, ez teljesen egyértelmű mindenki számára."
Ajanlanam mindenkinek a figyelmebe Svajcot. Ok is biztosan csak a gazdasagukat akarjak kihuzni a szarbol, de egy haveromat ott nemreg buntettek meg, mert 50-es hatarnal 51-gyel ment, ez 40 frankjaba (~7500 Ft) kerult, mivel ennyibe kerul a sebesseghataratlepes kilometerperoraja (ha hatvannal ment volna, akkor az 400 CHF). Most szerinted mit kellett volna csinalni? Elvenni a jogositvanyat?... (Es szerinted ezek utan nem fog meg jobban figyelni a sebesseghatarokra?)
(Oke, teljesen nyilvanvalo, hogy idonkent csak kaszalasra hasznaljak a buntetest, ez tenyleg felhaborito es nem jo, de ez nem jelenti azt, hogy a penzbuntetes alapbol teljesen rossz eszkoz lenne.)
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
dabadab
titán
DRM is theft
-
dabadab
titán
(Sokat segitene am az irasaidon, ha az irasjeleket nem random hasznalnad )
Biztosan tudod, hogy mirol van szo?... Az elmult napokban Budapesten hatarozottan a szallo por (aminek a korom is a resze) miatt volt szmogriado.
(Egyebkent azert altalaban is megkerdeznem, hogy mennyire tudod, hogy mirol van szo, mondjuk pl. azok utan is, hogy bedobod, hogy a BMW motorjai reszecskeszuro nelkul is hozzak az EURO5-ot, aztan belinkelsz egy cikket, amiben ott van, hogy ezek reszecskeszuros motorok.)
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz V.Stryker #15459 üzenetére
Namarmost, legfokepp azert nehez osszehasonlitani a dizelt meg a benzint, mert tok mas jon ki beloluk. Ez a tablazat a CO2-t mutatja, ebben vmivel jobb a dizel, ami a globalis felmelegedes-para miatt mostanaban eleg sokat nyom a latban. CO-ban szinten jobb a dizel, de ott sokkal. Hagyomanyosan viszont a korom (emiatt volt most szmogriado, amugy meg rakkelto es altalban is csunya dolog) es NOx (na, ebbol meg a savasesok lesznek) kibocsatasban a dizelek rettenetes eredmenyeket ertek el. Elobbit kb sikerult tobbe-kevesbe helyrepofozni a nagynyomasu common rail rendszerekkel meg a reszecskeszurokkel (bar ez meg mindig nem szeriafelszereltseg egy csomo dizelen ), a NOx rendbetetelen meg most dolgoznak adalekanyagos katalizatorokkal (mas kerdes, hogy mire fog ez megjelenni a dizel Swiftekben meg Corsakban).
DRM is theft
-
dabadab
titán
Hat,a hogy elnezem, ez kb ugyanazt mondja, amit en: a BMW modern dizelei reszecskeszurovel teljesitik az EURO5-ot (meg az EURO6 felet, mivel a PM10 limit nem kulonbozik az EURO5 meg 6 kozott), a 30d meg plusz AdBlue-s katalizatorral az EURO6 NOx hatara ala is bekuzdi magat.
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz Integra #15435 üzenetére
Ja, a NOx ertekeket eleg magasra hoztak ki - nem feltetlenul azert, mert technikailag ne tudtak volna teljesiteni oket (ott van az AdBlue, pl. a Mercedesnel a Bluetec motoroknal hasznaljak is), hanem valoszinuleg nem akartak ebbe a fejlesztesbe invesztalni.
DRM is theft
-
dabadab
titán
"A BMW-nek a legújabb motorja 2008-as tervezés, kiegészitők nélkül is tudja."
Ize, a BMW-nek csak reszecskeszuros dizelei vannak. Vagy lattal valahol valami tesztet, ahol levettek a reszecskeszurot az autorol es anelkul is megmertek a kibocsatasat?... (Egyebkent melyik uj motorokrol van szo? Mert a 18d meg a 20d az, ami EU5, viszont ugy tudom, hogy 2008-ban a 23d volt uj, az meg EU4).
DRM is theft
-
dabadab
titán
"egy dízel személygépkocsi nagyjából 6-8-szor több szállóport juttat a levegőbe, mint egy hasonló kategóriájú benzines autó"
Namarmost, tekintve, hogy egy reszecskeszuros dizel kb tizedannyi reszecsket ereszt ki, mint egy szuro nelkuli, ezert nem egyszeru ertelmezni az ilyen kifejezeseket (az EURO5 teljesitesehez kell a reszecskeszuro).
Azt mondjuk ezzel egyutt is baromira nem ertem, hogy ez a kivetel mi a csudat keres ott (leszamitva persze azt a jelenetet, amikor az ules vegen a bizottsag tagjai egymasra neznek, hogy "bazmeg, Jozsikam, azert valami kellene, mert igy hogy fogok autozni?")
DRM is theft
-
dabadab
titán
"Konkrétan a saját szememnek"
Azert az ilyenekkel ovatosan. Emlekszel meg arra, mikor mindenki a sajat fulevel hallhatta, hogy a "tojasdobalas a szabad velemenynyilvanitas egy formaja" - vagy megsem ezt mondtak?
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Milyen széket vegyek?
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Torrent meghívó kunyeráló
- Anime filmek és sorozatok
- Külföldi prepaid SIM-ek itthon
- Milyen TV-t vegyek?
- Milyen nyomtatót vegyek?
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest