Hirdetés
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Szevam: Mennyire tipik Z-gen viselkedés? Tipizálható-e egyáltalán?
- Klaus Duran: Páramentesítők minősége
- Meggyi001: A Lidl Silvercrest kenyérsütő jó?.........Jelentem:Jó!
- eBay-es kütyük kis pénzért
- sziku69: Szólánc.
- Viber: ingyen telefonálás a mobilodon
- Űrhajózás 2023 - Összefoglaló írás
Új hozzászólás Aktív témák
-
Wolverine
félisten
válasz
philoxenia #821 üzenetére
philoxenia, abban egyetértek laikusként is Tevannal, hogy az ütemes menetrend legfőbb előnye a kiszámíthatóság: ha nem kell a komplett menetrendet betanulnom, hanem annyit megjegyeznem, hogy páros óra 25-kor megy egy vonat, akkor sokkal jobban tudok tervezni egy váratlanabb utazást is. Ha ingajáratban működnek a szerelvények, akkor nem kell egy vonatnak bejárnia fél Magyarországot, mehet mindig ugyanazon a vonalon; és meglepne, ha a karbantartás 10%-ánál nagyobb lenne az az arány, ami egy kimaradás alatt javítható (igen, tudom, hogy cserélik a szerelvényeket és egy vonat nem jár egész nap). Viszont a tök másfelé elküldött vonat behozza a rizikófaktort a késéssel, és utána borulhat az egész rendszer. Gyanítom, vannak olyanok, akik meg is akarnák buktatni, és akkor lehetne bizonygatni, "mi megmondtuk, hogy ez nem működik". Apró bibi, hogy jobb helyeken így működik a rendszer, és nincs vele komolyabb probléma.
Az ütemességnek megvan az az előnye is szerintem, hogy nem kötelező a reggeli/délutáni csúcsban utaznia annak, akinek jobb a későbbi időpont is (jellemzően nyugdíjasok, kötetlen munkaidőben dolgozók, gyermekes anyukák stb.) - így a csúcs terhelése jobban eloszlik napközben.
A megtett utaskilométernek egy előnye van az újságíró szempontjából: utasszemmel látja, hol szar a rendszer. Valószínűleg ezt a forgalomszervezők is látják, csak ugye ott a probléma, hogy a rugalmasabb, modernebb menetrendet át kell verni a fejeseken, akik nem feltétlenül értenek hozzá (sógor-koma, ejtőernyős, szimplán hülye stb.), vagy ha igen, akkor sem feltétlenül olyan szemmel nézik a rendszert, mint az, aki használja. A vasútnak szolgáltatásnak kell lennie: a lényeg az utasok kiszolgálása lenne, és nem a "nesze b+ ez van, ha nem tetszik, akkor dögölj meg, egész eddig jó volt, nem is értem, mi lett hirtelen a baj" hozzáállás, amit én is sokszor tapasztaltam, amíg vonatoztam (és az utóbbi 10 évben az sem volt kevés). Jelenleg a MÁV-nak annyi köze van a szolgáltatáshoz, hogy így nevezi a ránk tukmált izét, amit vasúti szerelvényekkel lebonyolít.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- iPad topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Programajánló: közeleg az idei Bacsis-tuning Retró Számítógép kiállítás
- Büszke apukák és anyukák topikja
- Építő/felújító topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Májusi hardverszeánsz
- Sorozatok
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Honor Magic V2 - origami
- További aktív témák...
- SONOS Arc hangprojektor Dolby Atmos 5.1.2 + Sonos SUB mélynyomó wireless, multiroom, AirPlay
- Akció! Olcsó számítógép PC Akár játékra is! I7 4770 / GTX 1060 / 16GB DDR3 / 128SSD + 1TB HDD
- ThinkPad T14 Gen2i 14" FHD IPS érintő Ryzen 5 PRO 5650U 16GB 512GB magyar vbill ujjlolv IR kam gar
- Nikon D3300 + Nikon 18-300mm f/3.5-6.3 G AF-S DX ED VR objektív + tartozékok
- ÚJ !! MacBook Pro 14.2" INCH (M4 PRO - 2024) 14C / 20C / 24 GB / 1 TB / 100% AKKU - Magyar
- Oppo Reno7 5G 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- BESZÁMÍTÁS! ASUS Z97-A Z97 chipset alaplap garanciával hibátlan működéssel
- 14" Dell Latitude laptopok: 5400, 5480, 5490, 7480, E7440, E7450 / SZÁMLA + GARANCIA
- Telefon felvásárlás!! Honor 90 Lite/Honor 90/Honor Magic5 Lite/Honor Magic6 Lite/Honor Magic5 Pro
- Csere-Beszámítás! Asus Rog Strix B550-F Gaming Wi-Fi II Alaplap + Ryzen 7 5800X3D Processzor!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem
Város: Budapest