Az előbb még személyeskedtél (amit később kiszerkesztettél).
De ettől még segítek. Csak amelyik útra bekanyarodik a kanyarodó jármű, ott van elsőbbsége a gyalogosnak. Ahonnan kanyarodik, ott nincs.
Az előbb még személyeskedtél (amit később kiszerkesztettél).
De ettől még segítek. Csak amelyik útra bekanyarodik a kanyarodó jármű, ott van elsőbbsége a gyalogosnak. Ahonnan kanyarodik, ott nincs.
Így van, kiszerkesztettem, mert nem akarok most belemenni egy személyeskedésbe...
Egyik állításomban sem mondtam, hogy ahonnan kanyarodik, ott lenne... Nem tudom, ez egyáltalán hogy jött ide...
Kanyarodó járművet írtál. Mivel nem írtad, hogy hol is van elsőbbsége a gyalogosnak, ezért helytelen amit az oktatód oktatott, ha így volt.
No ez lenne az igazi szőrszálhasogatás, ha nem lennél egyértelműen csak troll, vagy nagyon ostoba.
Gondolkodtam, hogy elmagyarázzam-e, hogy miért, vagy csak szopatsz, de tudod mit?! Elmagyarázom!
Addig nem beszélhetünk kanyarodó járműről, amíg az egyenesen halad, csak jelzi a szándékot az irányváltásra, tehát ha a kereszteződés előtt akar átmenni az autó előtt a gyalogos, akkor az még ugyebár egyenesen haladó jármű...
Köszönöm, hogy szereztél pár vidám percet így estére, nagyon kedvelem az ilyen okoskodó embereket, akik mindig mindent meg akarnak magyarázni - persze úgy, ahogy az az ő szemszögükből helyes.
További szép estét kívánok!
Nagyon kevered a dolgokat. Ha nem kezded el megint a személyeskedést, megírtam volna mi a probléma. Így elengedem.
Meddig kell, mikor szabad lehajtani az autópályáról, ha a rendőr megfordít az autópályán?
Mennyivel szabad menni?
Mai történet az M6-oson egy balesetnél
A tökéletes nő süketnéma, nimfomániás, és az apjának kocsmája van.
Amíg le nem terelnek róla. Addig mérsékelt sebességgel haladhatsz.
Ebben az esetben hegyeshalomnál jöttem volna le az autópályáról
Nem volt rendőr...
A tökéletes nő süketnéma, nimfomániás, és az apjának kocsmája van.
Ezt most miből ítélted meg, hogy nem tereltek volna le a pályáról hegyeshalomig?
A felhajtóról visszafordított a rendőr az autópályára menetíránnyal szemben. Le volt rakva pár bólya a szembejövőknek (menetirány szerint helyesen közlekedőknek). Megálltam és megkérdeztem meddig menjek szembe. Erre értetlenül válaszolta, hogy a lehajtón forduljak le. Ez ugy az autópályán történő megfordulást jelenti megint, amit rendőri felszólítás nélkül nem tehetek meg. Ő ugye csak egyszer fordított szembe a menetiránnyal, vissza csak a kérdésemre válaszul.
A tökéletes nő süketnéma, nimfomániás, és az apjának kocsmája van.
Újpesten találkoztam az Árpád utat keresztező mellékutcából balra nagyívben kikanyarodva szemből egyenesen érkező járművel. A mellékutca csak balra-jobbra nyilas lámpával volt ellátva.
Meglepett, mert úgy tudtam nyilas lámpánál csak gyalogosra kell számítani.
Téves ez a feltételezés?
[ Szerkesztve ]
Becsapós a megoldás, mert a megszokott rendszer valóban az, hogy ilyen esetben nem számíthatunk például szemből egyenesen haladó járműre. A kresz szerint viszont a nyíl alakú zöld fény mindössze annyit jelent, hogy a nyíl által jelzett irányban szabad továbbhaladni.
Ráadásul a szemből érkezőnek csak elsőbbségtáblája van lámpa nélkül. Hú, ezt is megtanultam (baleset nélkül). Köszi.
[ Szerkesztve ]
Érdekes, én pl. még úgy tanultam, hogy nyilas lámpánál elvileg semmi nem keresztezi az utadat...
Az a kereszteződés akkor nem felel meg a 41/2003. (VI. 20.) GKM rendeleta forgalomirányító jelzőlámpák követelményeiről, tervezési, telepítési és üzemeltetési előírásairól szóló rendeletnek.
4.1. Ahol a járműforgalom irányítására fényjelző készüléket helyeztek el, minden - más forgalmi irányt keresztező - jármű és gyalogos irányt fényjelző készülékkel kell irányítani. Az olyan úton azonban, ahol a jobbra (vagy balra) kis ívű bekanyarodás céljára a többi forgalmi sávtól járdaszigettel elkülönített forgalmi sáv vagy járdaszigettel elkülönített kanyarodósáv áll rendelkezésre, a kis ívben bekanyarodó jármű irányítására - továbbá az esetlegesen általa keresztezett (a járdáról a járdaszigetre átvezető) kijelölt gyalogos-átkelőhely irányítására - a fényjelző készülék elhelyezése mellőzhető.
Ehhez kapcsolódva innen szeretnék gratulálni a Szendehelyen elhelyezett jelzőlámpa tervezőjének.
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
Ahogy látom itt a gyalogos átkelőhelyet biztosítja a lámpa, nem a kereszteződést.
[ Szerkesztve ]
Azért nincs messze tőle, és az sem lenne egyedülálló, hogy a lámpa a kereszteződés túloldalán kerül elhelyezésre. Szerintem ezt rendesen kellett volna megcsinálni, és sehol máshol nem láttam még ilyet. Az az átkelőhely annak a csomópontnak a része, annál is inkább, mert még az első autó sem tud a kereszteződésből kihajtani tilos jelzés mellett.
Lehet, meg lehet magyarázni, hogy szabályszerű, de arról soha nem fogsz meggyőzni, hogy ésszerű is, és jobb mint még két lámpával kiegészítve a teljes kereszteződéses megoldás.
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
Szerintem ésszerű és teljesen egyértelmű, hogy nem a kereszteződés forgalmát szabályozza.
arról soha nem fogsz meggyőzni,
Eszembe sem jutna bárkit is győzködni. Te úgy látod, én így, ennyi.
Sziasztok!
Elnézést a kérdésért, de ezt valaki értelmezné nekem.
Köszi.
Xiaomi fan I 12T Pro I
Szia!
A közúti forgalom szabályozásához csak a közúti közlekedés szabályaiban szereplő jelzőtáblák alkalmazhatók, emiatt a legfelső kiegészítő tábla figyelmen kívül hagyható, a kivéve engedéllyel ebben a formában nem értelmezhető, emiatt ez egy várakozóhely a nyíllal jelölt irányban.
[ Szerkesztve ]
A hivatalos értelmezés:
A parkoló munkanapokon (ami sajátos módon szombatra is eshet, no comment) 7-17 óráig működik, ezen kívül csak az engedélyeseknek.
Csakhogy van itt egy komoly probléma: a kiegészítő táblát nem kell tudni elolvasni, értelmezni, így a fő táblának a kiegészítő tábla nélkül is hatályosnak kell lennie. (A kiegészítő tábla tehát szigorítást nem, csak enyhítést tartalmazhat.) Ez pedig, ahogy Lauda is írja, simán csak annyit jelent, hogy parkoló.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
Köszi szépen!
Xiaomi fan I 12T Pro I
Van az a kiegészítő tábla, ami a várakozási vagy megállási tilalmat az útpadkára is kiterjeszti, tehát szigorít. 15. § (7).
Csakszólok...
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
Bocs, pontatlanul fogalmaztam: a szöveges kiegészítő táblákról van szó, amelyek értelmezéséhez nyelvismeret szükséges. Egy külföldi nem kerülhet olyan helyzetbe, hogy a nemzetközi KRESZ-táblák értelmezésén felül a helyi nyelvet is meg kelljen tanulniuk, mert a tábla csak azzal együtt ad helyes üzenetet.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
Jól írja. Ha elsőbbségadásra vagy kötelezett, akkor az összes jármű részére elsőbbséget kell adnod, ami azon az úton közlekedik.
Pontosan. Még az ellentétes irányból érkezőnek is (előzés). Ami elég sokszot konfliktus forrása.
[ Szerkesztve ]
Előrebocsájtom, hogy amit a többiek az elsőbbségi szabályokról írtak, az úgy van. De
az alapsztorit is elolvasva, a két hülye - egy pár tipikus esete volt. Az ilyen vezetőknek láttatlanban is azt üzenem, hogy egy autóval hátrébb állni a lámpánál sokkal kisebb időveszteség mint megvárni a helyszínelő rendőrt.
Nem csak KRESZ kérdés, de gondolatilag felvetődik bennem az ügy kapcsán az irányjelzők helyes használata, a sebesség megfelelő megválasztása, és a deffenzív vezetés úgy általában. Teljesen hasonló forgalmi rend van a 11-es út Pünkösdfürdő utca kereszteződésében. 20 év alatt soha nem kerültem hasonló vitába, és a farkam sem lett kisebb attól, hogy a benzinkútról kihajtó mögé soroltam be.
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
Akkor én is rosszul emlékeztem erre a szabályra!
Város belterületén 2x2 sávos úton ha a belsőben jönnek, akkor én simán ki szoktam kanyarodni a külső sávba...
[ Szerkesztve ]
(^)(>.<)(^)
ki lehet ha nem akadályozod
Az úgy szabályos, hiszen a belsőben érkezővel nem is kerülsz elsőbbségi viszonyba.
[ Szerkesztve ]
Sziasztok. Kis ívben jobbra fordulva mellék útra, őt meteren belül szabályos megfordulni es visszajönni a főútra? Kb 10 meterre egy bicikli ut is keresztezi a mellekutat.
Eladó: GTS450
Ez három önálló manőver. Mind lehet szabályos és szabálytalan is. A keresztező kerékpárútnak semmi köze az esethez.
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
Szia! Ha nincs tiltó tábla, igen.
Lehetne tilto tabla egy ut elejen mondjuk tavolsag jelzessel? Mert anelkul ugye az egesz mellekutra vonatkozik.
Itt a gond az hogy valamiert , de tenyleg nem tudom elkepzelni az osszes oktato ezt jatsza tanítványaival ami nem keves egy megyeszekhelyen. Emiatt veszelyes helyzetet idezve elo ugyanis ez egy y elagazas ahol balra elkanyaridikna fout es jobra kb 30 fokban a mellek ut. Tanulovezeto lekanyarodik és elkezd megfordulni tanulovezetosen ezzel megállítják a masik lefordulni akarot, aki igy kilog a főútra ahol lenduletbol jon a mogotte jovo. Ne adj isten meg az is le akar fordilni akkor mar kint megall a fouton. A mogotte jovo ezt megunja vagy lenduletbol elozni kezdi a torlodast. De mivel jobbra figyel elnezi a balra kanyarodo foutat ahol jonnek szembe. Emiatt mar tobbszor fordult elo balasetveszelyes helyzet. Es egyszer elutottek egy buszra varakozot a keresztezodessel szemben levo buszmegalloba. Vagy nemreg a megallni kenyszerulobe mentek bele. Plusz a kihajtani akaro nem latja a forgalmat a torlodas miatt. De bamba vezetok meg igyekeznek kifele hogy a torlodas feloszlassak bele a veszelybe.
En mar tobb oktatotol megkerdeztem hogy miert nem hajtanak lejebb a mellekutcaban es ott fordulbak meg. Semmi ertelmeset nem mondtak. Azota is ez megy.
Eladó: GTS450
Ha esetleg google térképen meg tudnád mutatni a kereszteződést, nem kellene látóasszonyoskodni.
Szabályos a megfordulás.
Esetleg a rendőrségen és a helyi közútkezelőnél lehetne jelezni a problémát, egy megfordulni tilos tábla megoldaná a dolgot. Minél többen csatlakoztok az ügyhöz, annál nagyobb a siker esélye. A helyi médiákat is fel lehetne keresni.
Sziasztok.
Ha egy 50 ccm-s robogón a jobb oldali index se elöl, se hátul nem működik, akkor részt vehetek úgy a forgalomban, ha a karomat használom irányjelzésre?
(égők jók, biztosíték jó, egyik napról a másikra nem működik)
Természetesen el fogom vinni szerelőhöz.
[ Szerkesztve ]
(^)(>.<)(^)
Igen. Vizsgán nem menne át, de a forgalomban karjelzésekkel is részt vehetsz.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
Sziasztok!
Engem egy olyan kérdés foglalkoztat, illetve egy olyan helyzet zavart meg, hogy kicsiny kis városunkban az egyik útszakaszon 40-es sebessék korlátozás van érvényben, ez a tábla a következő kereszteződésig feloldótáblával feloldásra nem kerül, így legjobb tudomásom szerint a kereszteződés feloldja a 40-es sebesség korlátozást, továbbá a kereszteződés után sehol sincs kihelyezve egy 40-es tábla sem, ami a sebességkorlátozás újbóli hatályba lépését jelentené, azonban a kereszteződéstől pár száz méterre van egy 40-es sebességkorlátozást feloldó tábla.
Én ezidáig mindig úgy cselekedtem, hogy a kereszteződéstől 40-es tempóról átváltottam 50-es tempóra, hiszen biztos voltam abban, hogy helyesen járok el, azonban a napokban elbizonytalanodtam. Így az lenne a kérdésem, hogy ti hogy tudjátok, hogy egy ilyen helyzetben mi a helyes, a kereszteződés így is - úgy is feloldja a 40-es táblát (az kimaradt, hogy nem övezet), vagy csak a tábla fogja?
Szia! Helyesen cselekedtél, az útkereszteződés feloldja.
Lauda jól mondja, a kereszteződés túloldalától nem érvényes jelen esetben a sebességkorlátozás, hiszen a másik útról érkező honnan is tudhatna róla -- feltéve, hogy nem zónára szóló korlátozásról van szó. Azt viszont feltűnően jelölni kell, ugye...
MaCS
[ Szerkesztve ]
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
Szia!
Az útra vonatkozik a kérdéses tábla jelzése, a parkoló pedig az út része.
Üdv.
Alábbi helyszínnel kapcsolatban lenne egy kérdésem. Ugye ez egy 30as övezet, viszont van egy macisajt. Ez csak a biciklisekre vonatkozik vagy az autósokra is?
Köszönöm
biciklis mert ott van vége a pályának, autóra viszont jobb kéz szabály