Hirdetés

2024. április 27., szombat

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1351) Lauda válasza Krogoth (#1348) üzenetére


Lauda
félisten

Szia!

Az említett helyszínen az autósok közlekedésére szolgáló felület az úttest, a kerékpárút pedig a kerékpáros közlekedés céljára elkülönített út.

A 83/2004. (VI. 4.) GKM rendelet szerint:

5.1. A jelzőtáblákat - az 5.2-5.4. pontokban említett kivételekkel - az úttest mellett, a menetirány szerinti jobb oldalon kell elhelyezni. (a kivételek között nincs az említett jelzőtábla)

Ezen okokból kifolyólag a szóban forgó elsőbbségadás kötelező jelzőtábla csak a kerékpárúton közlekedőkre vonatkozik.

[ Szerkesztve ]

(#1352) Ablakos


Ablakos
őstag


A következő helyszínen balra nagy ívben szeretnék (teli zöld) kanyarodni. A "szemből" kis ívben kanyarodó járművek nem lámpával, hanem csak elsőbbségadás táblával találkoznak.
Ilyenkor mi is az áthaladási sorrend?
https://goo.gl/maps/zzixGeJoe2diUxct5

[ Szerkesztve ]

(#1353) #21346560 válasza Ablakos (#1352) üzenetére


#21346560
törölt tag

Én úgy látom nekik is van lámpájuk!

(#1354) Lassú Víz válasza Ablakos (#1352) üzenetére


Lassú Víz
őstag

Képzeld el úgy, hogy ez több kereszteződés. Akkor kerülsz elsőbbségi viszonyba a jobbra fordulóval amikor már rajta vagy a védett úton. Ugyanez pepitában a Külső Fóti útról jobbra lehajtók esete. Bár a Külső Fóti út stop táblával védett, és ha nincs az a kis elválasztó bizbasz, akkor onnan jobbra kanyarodónak mindenkivel szemben elsőbbsége lenne akivel szemben ez felmerül. Mégis van egy elsőbbségadás kötelező táblája, és ha te egyenesen akarsz menni a stop tábla felől, ő meg jobbra fordul jobbról, akkor a kereszteződést követő "újabb kereszteződésben" megfordul az elsőbbségi sorrend.

Ettől függetlenül figyelni kell a másikra, és ha látszik rajta, hogy nem így gondolja, akkor jobb lemondani az elsőbbségedről, mint utána várni a rendőrt, küzdeni a biztosítóval, és lakatoltatni az autót.

A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.

(#1355) Lassú Víz válasza #21346560 (#1353) üzenetére


Lassú Víz
őstag

Nincs nekik, és a helyzetet akkor is meg kell tudni oldani, ha nem működnek a lámpák. A kérdésben a telezöld csak egy elterelés. Úgy is fel lehetne tenni, hogy senki más nincs az úton, a kamerás autó felől balra vagy a szemből jobbra kanyarodónak van elsőbbsége?

A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.

(#1356) #21346560 válasza Lassú Víz (#1355) üzenetére


#21346560
törölt tag

Akkor a kérdést "nem értem", mert egyenlő elsőbbségi viszonyok között mindig a kisebb ivben kanyarodónak van elsőbbsége, nem?!

(#1357) Lassú Víz válasza #21346560 (#1356) üzenetére


Lassú Víz
őstag

Ez nem egy kereszteződés, hanem öt. De várjuk meg mit írnak a többiek. Pl. Lauda válaszaival legalább 95%-ban egyet szoktam érteni, és lehet, hogy a maradékban is neki van igaza, csak nincs aki eldöntse :)
https://www.google.hu/maps/@47.5761272,19.1431932,50m/data=!3m1!1e3

A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.

(#1358) Ablakos válasza Lassú Víz (#1354) üzenetére


Ablakos
őstag

Értettem. Tehát az a kicsi "sziget" egy új kereszteződést alakít ki. Mégha csak néhány méter is.
Köszönöm.

(#1359) #21346560 válasza Lassú Víz (#1357) üzenetére


#21346560
törölt tag

Öt! :DD

(#1360) zoli03 válasza Lassú Víz (#1357) üzenetére


zoli03
őstag

Hogy jött ki az öt kereszteződés? A kereszteződés kettő vagy több azonos szinten levő út kereszteződése, egymásba torkollása.
Ha te balra kanyarodsz zöldnél, akkor neked van elsőbbséged a szemből jövő jobbra kanyarodóval szemben.

(#1361) Lauda válasza Ablakos (#1352) üzenetére


Lauda
félisten

Szia!

Én úgy látom ezt a helyzetet, hogy ha ebből az irányból balra kanyarodsz, akkor nem kerülsz elsőbbségi viszonyba azokkal a járművekkel, akik a szemközti oldalon a külön kialakított sávból kanyarodnak ki a külső fóti útra. Elsőbbségi viszony akkor alakulna ki, ha közvetlen szemből kanyarodnának a járművek jobbra. Így viszont a jobbra kanyarodó járművezető csak a külső fóti úton érkezőkkel kerül elsőbbségi viszonyba. Ezen okok miatt, ha működnek a lámpák, ha nem, balra kanyarodva csak a szemből érkezőnek kell elsőbbséget adni.

[ Szerkesztve ]

(#1362) Lassú Víz válasza zoli03 (#1360) üzenetére


Lassú Víz
őstag

Nézted a műhold képet? Mind a négy irányból a jobbra kanyarodás ugyanúgy van megoldva és van középen is egy.

#1361 Lauda: :K

A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.

(#1363) qqzs


qqzs
őstag

Van egy jo hosszu uca amit vagy 10 eve leaszfaltoztak. Nulla gyalogos forgalom , kertvaros, mindenki kocsival jar, tokeltes allapotu szeles utca, két sáv mellett meg van legalabb mindket oldalt egy sav zoldterulet a keritesig, vegig 30-as tabla Evek ota it lakunk meg sosem mertek. Most kijottek es ket harom napig mertek allitolag lakossagi keresre. Kb az osszes itt lakot megbuntettek van akit haromszor is ugyanis szinte lehetet betartani ezt a sebesseget ,kb olyan mintha autopalyan mennel otvennel. Van valami lehetoseg hogy ezeket a tabalakat levegyek es a normal 50km sebesseghatar legyen az utcaba? Mert gondolom nincs semmi lehetoseg ara hogy a bunteteseket felulbiraljak meg akkor se ha csoportosan lepunk fel.

Eladó: GTS450

(#1364) Lauda válasza qqzs (#1363) üzenetére


Lauda
félisten

A városgondnokságnál kellene kezdeményezni a korlátozás megszüntetését, indoklásokkal alátámasztva. A büntetéseket nincs mód felülbíráltatni. A közlekedőknek nincs jogalapja a közlekedési szabályokat felülbírálni, kivéve ha erre baleset megelőzése miatt van szükség.

(#1365) Ablakos válasza qqzs (#1363) üzenetére


Ablakos
őstag

A mai trendek alapján örülhetnének az autósok, hogy nem kékes színű focis táblát kapott az utca. (20km/h) Megtűzdelve az úttesten ugratókkal. :U

[ Szerkesztve ]

(#1366) #21346560 válasza qqzs (#1363) üzenetére


#21346560
törölt tag

Azt azért nem értem, miért gondolja bárki is, hogy a 30-as tábla viccből van ott, és hogy "nem lehet betartani"!
A 30-as sebesség nem csak a gyalogosok miatt lehet ám szükséges, hanem a hanghatások is mások, zavarhatják az ott lakókat!
Tudom sokszor egyedül vagyok, de én betartom a sebességkorlátozó táblákat, ÁLTALÁBAN nem véletlen szoktak ott lenni!
(most azokról ne beszéljünk, amiket ottfelejtenek a munkások)

(#1367) qqzs válasza #21346560 (#1366) üzenetére


qqzs
őstag

A tablakat meg akkor raktak ki amikor fold ut volt es mivel akkor is forgalmas volt oriasi porterheles volt a lakokra. Amikor leaszfaltoztak kintmaradtak a tablak. 2km hosszu szeles aszfalt ut mindket oldalt 5-6 méter szeles zoldsav kocsifelhatokkal, nulla gyalogos forgalom. Elalszol ha 30-al mesz vegig rajta.

Eladó: GTS450

(#1368) pvt.peter


pvt.peter
őstag

Sziasztok,

Egy kérdés ezzel a videóval kapcsolatban.
A sárga tábla csak azt jelzi, hogy 2 sáv van, a külsőből meg lelehet fordulni.
A videóban arra hivatkozik az illető, hogy BKK felfestés található a külső sávban.
Én úgy tudom, hogy a tábla "erősebb" szabály (amin nincs jelölve a buszsáv), mint a felfestés, vagy ebben az esetben ilyenkor a táblát kiegészíti az útburkolaton a felfestés?
Bocsi az esetleges triviális kérdésért, már régen volt a KRESZ. :D

[ Szerkesztve ]

Ez egy .50-es rombolópuska, elég szép visszarúgással.

(#1369) #21346560 válasza pvt.peter (#1368) üzenetére


#21346560
törölt tag

Szerintem egyértelműen elmagyarázta a fickó a videóban...

(#1370) pvt.peter válasza #21346560 (#1369) üzenetére


pvt.peter
őstag

Az világos, én csak arra akartam kilyukadni, hogy a táblán nincs feltüntetve, hogy az az adott sáv busz sáv lenne.

Ez egy .50-es rombolópuska, elég szép visszarúgással.

(#1371) Lauda válasza pvt.peter (#1368) üzenetére


Lauda
félisten

Szia!

Két alapvető probléma van a helyzettel. Egyrészt nem létezik a magyar kreszben bkk sáv, innentől fogva nyilván senki nem is tudja miként kell ott közlekednie. Másrészt a jelzőlámpa kizárólag a villamosforgalom, illetve a villamospályán haladó egyéb jármű forgalmának irányítására szolgál. Mivel az említett helyen nincs villamospálya, az alkalmazott lámpa nem is felel meg a jogszabályi háttérnek. Ezeket figyelembe véve nincs mit értelmezni. Sajnos ebben az országban így mennek a dolgok.

(#1372) MaCS_70 válasza pvt.peter (#1368) üzenetére


MaCS_70
félisten

Nekem az jön be, hogy a Webhely nem érhető el...

Levették?

MaCS

Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!

(#1373) Lauda válasza MaCS_70 (#1372) üzenetére


Lauda
félisten

(#1374) MaCS_70 válasza Lauda (#1373) üzenetére


MaCS_70
félisten

Köszi!

Ez szánalmas...

Budapestre külön (ráadásul titkos) közlekedési szabályok vonatkoznának?

Egyébként érdekes a fickó gondolkodása a közlekedésről: szerinte tehát az egyes járművekre a rendeltetésük szerint is különböző szabályok vonatkozhatnak? Azaz külön lámpát kap egy (egyébként semmilyen definiált megkülönböztető jelzést nem viselő) busz csak azért, mert ő közösségileg busz?

Ti találtatok erre utalást a KRESZ-ben?

MaCS

[ Szerkesztve ]

Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!

(#1375) Lassú Víz válasza MaCS_70 (#1374) üzenetére


Lassú Víz
őstag

53. § (2) A forgalomirányító fényjelző készülék jelzése a villamosra is irányadó, kivéve, ha a villamosforgalom irányítására külön - fehér fénypontokat mutató - fényjelző készülék működik.

Ennyi. Fénypont másutt nincs említve. Illetve létezik egy Nemzeti Közlekedési Hatóság által 2008-ban jóváhagyott "F.1.-F.2. JELZÉSI ÉS FORGALMI UTASÍTÁS A KÖZÚTI VASUTAK SZÁMÁRA" kiegészítés.

Értem, hogy a Google megtalálja, de ezt honnan a pék f*szából kellene tudnia bárkinek aki nem vezet villamost?!
És egyébként is:
1.1. Az utasítás tartalma
A Jelzési és forgalmi utasítás a közúti vasutak számára – továbbiakban: utasítás – tartalmazza mindazokat a jelzéseket és szabályokat, amelyeket az 1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet a közúti közlekedés szabályairól - továbbiakban: KRESZ - vonatkozó szabályain túlmenően alkalmazni kell a közúti vasúti szerelvények üzemeltetésénél.
1.2. Az utasítás hatálya
Az utasítás hatálya kiterjed valamennyi közúti vasúti pályára, villamos kocsiszínre, villamos javítótelepre, valamint a közúti vasutat üzemeltető jogi személy kezelésében lévő saját célú vágányhálózatra.

Személyautó, busz nincs benne.

[ Szerkesztve ]

A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.

(#1376) pvt.peter válasza MaCS_70 (#1374) üzenetére


pvt.peter
őstag

Köszi a hozzászólásokat.

Tehát mindenki olyan jelzéseket rak ki amilyet akar és úgy értelmezi, ahogy akarja.

Igen, én sem tudok BKK felfestés létezéséről.
Én is úgy tudtam, hogy az az adott lámpa csak a villamosokra érvényes.

Számomra még továbbra is a legnagyobb rejtély a sárga tábla, ami jelzi a belső és külső sávot (illetve a jobbra lekanyarodást), amiből persze nem következik az, hogy a külső sávot csak a BKK használhatja.
Persze ott a felfestés... amire tételezzük fel, hogy teljesen valid és használható jelzés.
Vegyük mellé még az előbbi sárga táblát ami a sávokat jelzi.
Ebből következik a kérdésem: ezek kiegészítik egymást, vagy a tábla felülírja az útburkolaton levő bármilyen feliratot?

Ez egy .50-es rombolópuska, elég szép visszarúgással.

(#1377) MaCS_70 válasza Lassú Víz (#1375) üzenetére


MaCS_70
félisten

Nagyon fontos, hogy az állampolgárra a jogszabályok vonatkoznak. A KRESZ jogszabály.

Az NKH szakmai anyagai nem azok.

MaCS

Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!

(#1378) tom570


tom570
aktív tag

Sziasztok!
Láma kérdés lesz, de teljesen elbizonytalanodtam a válaszban, egy baráttal erről folytatott vitában.
Amikor motorkerékpárral, segédmotoros kerékpárral, kétirányú útról a felezővonal mellől, balra befordulok egyirányú utcába, akkor annak a bal vagy pedig minden esetben a jobb oldalára kell érkezni? Természetesen az esetlegesen ott parkoló autókat figyelembe véve.

/Give them nothing! But take from them everything!/

(#1379) Lauda válasza tom570 (#1378) üzenetére


Lauda
félisten

Szia!

Lényegtelen, hogy egyirányú forgalmú útra kanyarodsz be, a jobbratartási kötelezettség ott is él, tehát az úttest jobb oldalára kellene érkezni.

Egyébként mi okozta a bizonytalanságodat? :)

[ Szerkesztve ]

(#1380) tom570 válasza Lauda (#1379) üzenetére


tom570
aktív tag

Szia! Köszönöm a segítséget!
Eddig csak segédmotorral motoroztam, most tervezem az A1 kategóriát és látom mi mindent nem jól csináltam eddig, többeközt ezt sem :Y

[ Szerkesztve ]

/Give them nothing! But take from them everything!/

(#1381) tom570 válasza Lauda (#1379) üzenetére


tom570
aktív tag

Új kérdés, ha lehet.
Motorkerékpárral kétsávos útról négysávosra balra kanyarodva először a belső sávba kell, majd onnan átsorolni a külsőbe, vagy egyből a külsőbe kanyarodni?

/Give them nothing! But take from them everything!/

(#1382) Lauda válasza tom570 (#1381) üzenetére


Lauda
félisten

Balra és jobbra kanyarodás esetén is bármelyik sávba érkezhetsz. Lakott területen kívül ezután át kell majd sorolni a jobb szélső sávba, kivéve, ha majd nemsokára balra szeretnél kanyarodni. Lakott területen belül viszont nyugodtan maradhatsz a belső sávban is egészen addig, amíg a mögötted gyorsabban haladót nem akadályozod.

(#1383) tom570 válasza Lauda (#1382) üzenetére


tom570
aktív tag

Köszönöm!
B kategóriával vezetek segédmotort. Az ugye jár a B mellé, nem kellett külön vizsgázni (meg már régen is volt: T 1989, B 2004). Most az A1 Kresz, rutin, forgalomban való vezetés és vizsga, szóval szeretném jól megtanulni.

[ Szerkesztve ]

/Give them nothing! But take from them everything!/

(#1384) Lauda válasza tom570 (#1383) üzenetére


Lauda
félisten

;)

(#1385) #21346560 válasza Lauda (#1382) üzenetére


#21346560
törölt tag

Persze azt ne felejtsük el, hogy ha van szemből szintén abba az irányba kanyarodó jármű, akkor ne keresztezzük egymás útját, akkor a hozzánk közelebbi sávba kanyarodjunk, és utána váltsunk sávot.

(#1386) tom570 válasza #21346560 (#1385) üzenetére


tom570
aktív tag

Mindenképp fontos, igen, alkalmazkodni a forgalomhoz!

/Give them nothing! But take from them everything!/

(#1387) Lauda válasza #21346560 (#1385) üzenetére


Lauda
félisten

Ez egy másik téma, az elsőbbség. Egyéb más szabályozás hiányában a balra kanyarodó járművel elsőbbséget kell adni az úttesten szemből érkező és egyenesen továbbhaladó vagy jobbra bekanyarodó jármű részére. Emiatt nem hogy nem keresztezhetjük egymás útját, hanem elsőbbséget adunk a velünk szemben érkező, jobbra kanyarodónak és majd csak utána kanyarodhatunk be. Olyan esetben, ha egyértelműen látszik a jobbra kanyarodó mozgásából, hogy a jobb szélső sávba fog kanyarodni, megkezdhetjük mi is a balra bekanyarodást a belső sávba.

(#1388) MaCS_70 válasza Lauda (#1387) üzenetére


MaCS_70
félisten

Ebből rengeteg konfliktus származik. Kétsávos útra fordulnak be két irányból (tipikus eset: Szépvölgyi út sarok a Daubner előtt).

Sokan úgy gondolják, hogy a jobbra kanyarodók mehetnek a jobb (külső) sávba, a balról érkezők pedig a középsőbe, holott egyértelmű: a jobbra kis ívben kanyarodó bármelyik sávba érkezhet, és elsőbbsége van a balra nagy ívben érkezővel szemben. (Persze csak ha nincs ezzel ellentétes, jelzett forgalmi rend.)

MaCS

Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!

(#1389) tom570 válasza MaCS_70 (#1388) üzenetére


tom570
aktív tag

Személyautóval egyszerűbbnek tűnik mint motorkerékpárral, vagy csak mert kétkeréken érzem, hogy veszélyesebb minden művelet. Van egy érdekes kereszteződés a lakhelyemen. Majd megkérdezlek titeket, hogy kétkeréken azt hogyan kell megoldani. Holnap lefényképezem.

/Give them nothing! But take from them everything!/

(#1390) tom570


tom570
aktív tag

Sziasztok!
Végül autó fedélzetivel mutatom a számomra kérdéses kereszteződést: [vid]
Kaposvár Damjanich u.-Szalay Fruzsina u. kereszteződés. Damjanich felől érkezve kettő lehetőség is van a Szalayra (ami a kereszteződés után a Damjanich folytatása) balra kanyarodni. Melyik a helyes, akár mindkettő? Motorkerékpárral mindkét esetben a képzeletbeli felező mellé sorolva, balra irányjelzővel?
[kép] [kép]

/Give them nothing! But take from them everything!/

(#1391) Lauda válasza tom570 (#1390) üzenetére


Lauda
félisten

Szia!

Mindkettő szabályos. Mindkét esetben a képzeletbeli felezővonal mellé balos irányjelzővel.

[ Szerkesztve ]

(#1392) tom570 válasza Lauda (#1391) üzenetére


tom570
aktív tag

Mi is így gondoljuk. Viszont majd az oktatót megkérdezem, hogy vizsgán, ha ezt az útvonalat kapom, akkor melyik amit a vizsgabiztos jobban preferál. Vagy pont az a lényeg, hogy lássa hogyan oldja meg a vizsgázó?
Köszönöm a segítséget :R

/Give them nothing! But take from them everything!/

(#1393) Lauda válasza tom570 (#1392) üzenetére


Lauda
félisten

;)

(#1394) MaCS_70 válasza tom570 (#1389) üzenetére


MaCS_70
félisten

Érdekes, én éppen motoron érzem átláthatóbbnak a helyzetet -- vélhetően a jobb kilátás, kevesebb holttér miatt.

MaCS

Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!

(#1395) tom570 válasza MaCS_70 (#1394) üzenetére


tom570
aktív tag

Igen, értem és érzem amit mondasz, valóban így van. Én Simsonnal járok munkába, kézi irányjelzéssel közlekedek. Élvezem a kétkeréken való közlekedést, de érzem a nagyobb veszélynek való kitettséget más járművekkel szemben.

/Give them nothing! But take from them everything!/

(#1396) tom570


tom570
aktív tag

Kedves Fórumtársak! Újabb kérdéssel fordulok hozzátok.
A mellékelt képen [Kaposvár Kossuth-48-as Ifjúság] látható egyirányú útról, motorkerékpárral közlekedve, ha jobbra szeretnék fordulni, akkor ráhajthatok/rá kell hajtanom a pirossal kitöltött, ámde kerékpáros nyom jellel ellátott sávra, vagy erre nem lehet és jobbra fordulás esetén elsőbbséget kell adnom az egyenesen haladó kerékpárosoknak? A kerékpárosoknak innen nem lehet jobbra fordulni, csak egyenesen haladhatnak tovább.

[ Szerkesztve ]

/Give them nothing! But take from them everything!/

(#1397) Lauda válasza tom570 (#1396) üzenetére


Lauda
félisten

:) A kerékpáros nyom mindössze a kerékpárosok közlekedésére ajánlott helyet jelöli, semmi más funkciója nincsen. Bármilyen járművel rá szabad hajtani, értelemszerűen az úttest jobb széléről kell végrehajtani a jobbra kanyarodást.

[ Szerkesztve ]

(#1398) tom570 válasza Lauda (#1397) üzenetére


tom570
aktív tag

Köszönöm!
Saját kútfőből nem mentem volna rá.
A piros szín ami elbizonytalanított. Nagyon nem is talaltam rá magyarázatot a neten. Általában kereszteződéseknél szokták kiemelni pirossal, ennyi amit találtam.

/Give them nothing! But take from them everything!/

(#1399) tom570


tom570
aktív tag

Sziasztok!
Köszönöm az eddigi segítséget, de azért még kérdezek, ha nem baj :R
Ismét egy számomra, nem egyértelmű kereszteződés.
Kaposvár Streith M.-Szent I. utca kereszteződés [kép]
Streith kétirányú utcából csak balra kanyarodhatok.
Elsőbbségadás és kötelező haladási irány balra tábla.
Motorkerékpárral be kell sorolni a képzeletbeli felezővonal mellé és onnan végrehajtani a kanyarodást?

[ Szerkesztve ]

/Give them nothing! But take from them everything!/

(#1400) Lauda válasza tom570 (#1399) üzenetére


Lauda
félisten

Szia!

Igen. Ahonnan kanyarodsz, kétirányú forgalmú út, emiatt a szokásos eljárást kell alkalmazni. :)

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.