Szerintem az útkereszteződés, mert a település vége csak akkor oldja ha a település kezedete táblával egyszerre rakták ki a sebességkorlátozást.
"Ha lehet menni akkor menjünk, ha meg tökölni kell akkor meg tököljünk."
Szerintem az útkereszteződés, mert a település vége csak akkor oldja ha a település kezedete táblával egyszerre rakták ki a sebességkorlátozást.
"Ha lehet menni akkor menjünk, ha meg tökölni kell akkor meg tököljünk."
Miért is?
14. § (1) d) „Sebességkorlátozás” (30. ábra); a tábla azt jelzi, hogy az úton a táblán megjelöltnél nagyobb sebességgel haladni tilos....
(6) Az (1) bekezdés c)-g) pontjában említett jelzőtábla hatálya a táblánál kezdődik és a következő útkereszteződés kezdetéig tart, kivéve, ha a jelzőtábla alatt elhelyezett kiegészítő tábla ennél rövidebb távolságot jelöl meg, vagy a (7) bekezdésben említett jelzőtábla a tilalmat előbb feloldja.
26. § (2) Ha a „Sebességkorlátozás” jelzőtábla lakott területen 50 km/óránál, lakott területen kívül 90 km/óránál nagyobb sebességet jelez, személygépkocsival, motorkerékpárral és a 3500 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó gépkocsival legfeljebb a jelzőtáblán megjelölt sebességgel szabad közlekedni.
Tehát a sebességkorlátozás tábla hatályát a lakott település tábla nem oldja fel, és ha valahol a sebességkorlátozó tábla nagyobb sebességet engedélyez, mint amit az adott területen általában lehetséges, akkor szabad gyorsabban menni.
[ Szerkesztve ]
Tehát csak a következő útkereszteződés oldja fel, köszönöm a válaszokat.
[ Szerkesztve ]
(^)(>.<)(^)
No, a mai napi "öröm" is megvolt. Megb*szott a közteres, mert senkit nem zavarva ott parkoltam, ahol a kék autó. 5 m-en belül voltam a kereszteződéstől. Ezek után a kérdésem az, hogy ha kiállok az útra betartva az 5 m-t, akkor a KRESZ 41.§ (2) bek e) pontja: "Tilos várakozni az úttesten ott, ahol a járdán a megállás megengedett." szerint fognak megbírságolni?
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
Mivel a jogsim megszerzése óta többször módosították a kreszt,mindig próbálom az újításokat elsajátítani.Nem tudom most mi a helyzet egy dologban:A mostani kresz szerint is tilos katonai járművekből álló konvojt megelőzni,és a járművek közé besorolni?
Sziasztok,
elnézést kérek, ha volt már. Városon belül (vidéki kisváros) be lehet-e hajtani kerékpárral a körforgalomba? A körforgalom a város főútja és egy mellékutca kereszteződésében van (több helyen is egyébként). Pl. a mellékutcán szeretnék haladni, átkelvén a főúton. Bemehetek a körforgalomba, vagy leszáll, biciklit járdára feltol, át a főút zebráján, és újra ki a mellékutcára?
Köszönöm.
Lakott területen belül lehet.
"Ha lehet menni akkor menjünk, ha meg tökölni kell akkor meg tököljünk."
Jól "leült" ez a topic,pedig jó ez a kresz téma.Na mindegy ha betéved valaki,tudna erre nekem válaszolni?
Érdekes, nálunk mindenki "felmenekül" a járdára, senki nem mer behajtani, tegnap direkt figyeltem. Vagy nem ismerik (magamat is beleértve) az ezzel kapcsolatos szabályozást, vagy bizonytalanok, vagy esetleg büntettek már meg valakit emiatt és ez gyorsan elterjed egy kisvárosban.
Éjszakai busz megállójában (természetesen azon az időn kívül amikor jár) lehet parkolni? Láttam pár példát rá, hogy nappal gyak parkolónak használják, igaz hogy prémiumautóval
Troll (nemhivatalos definíció): az akinek véleménye nem tetszik nekünk/nem értünk vele egyet. (10-ből 9 fanboy ezt ajánlja) || Fanboy 8 in 1 (Intel, AMD, Nvidia, konzol, PC,+minden politikai oldal) hiszen "ahol nem mi vagyunk, ott az ellenség"
Természetesen nem. Még azért is megbüntethetnek, ha csak valaki kiszáll az autódból. Megállási tilalom védi.
40.§ Megállás
(5) Tilos megállni:
...
h) más járművel a villamos, autóbusz vagy trolibusz megállóhelyet, illetőleg taxiállomást jelző tábla előtt 15 méter, utána 5 méter távolságon belül, kivéve, ha útburkolati jelből más következik;
i) autóbuszöbölben és autóbusz forgalmi sávban, kivéve a kijelölt megállóhelyen megálló autóbuszt (trolibuszt), villamost, a személytaxit, a betegszállító gépjárművet, továbbá 20 és 6 óra között a kommunális szemét szállítására szolgáló járművet;
Látsz te ebben menetrendet?
41. § Várakozás
(1) A 40. § rendelkezéseit értelemszerűen alkalmazni kell a várakozásra is.
[ Szerkesztve ]
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
Sziasztok!
Öskün nemég alakítottak ki egy új kereszteződést. Minden reggel arra közlekedem, és rájöttem, egyáltalán nem vagyok biztos benne, mikor vagyok jogszabálykövető.
Kanyarodó főútra kell felhajtanom egyenesen (nekem balról kanyarodik be nekem szembe). Nekem elsőbbségadás kötelező táblám van, a jobbra tőlem érkezőnek stop tábla.
Dilemmáim:
1. az alárendeltek közül kinek van elsőbbsége, nekem, vagy a stoptáblás, de tőlem jobbról érkezőnek? (tippem: nekem)
2. kell indexelnem? Nem szoktam. (de tippem: jobbra kell, mivel főútra hajtok rá, csak így megtéveszthetem a tőlem jobbról érkezőt, de neki meg kell várni az én manőveremet)
Kérem, segítsetek!
Köszönettel: Zsolt
A jobbról érkezőnek van elsőbbsége és jobbra kell irányjelezned. A kreszben benne van, hogy ezzel megtévesztheted a jobbról érkezőt, de ezt neki is tudnia kellene.
[ Szerkesztve ]
"Ha lehet menni akkor menjünk, ha meg tökölni kell akkor meg tököljünk."
Köszönöm a gyors választ.
És mivel a jobbról jövőnek van elsőbbsége, lényegében tök mindegy mit hisz az irányjelzés kapcsán.
Nincs olyan szabály, hogy egy stop tábla alárendeltebbé tenne egy utat mint az elsőbbségadás kötelező. Lehet, hogy az egyik irányból rosszabbul látható be a kereszteződés, és az indokolja a stop táblát. (Vagy csak épp az volt raktáron, mint az útépítéseknél random kitett 30-40-60 korlátozó táblák esetén.)
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
Így oké. Csak egyet nem értek ezzel a kereszteződéssel kapcsolatban. A nekem balról érkező forgalom megy ki gyakorlatilag a faluból a 8-as főútra kétfelé. A védett úton később aluljárón át Székesfehérvárra, ami rendben. Balról jobbra viszont Veszprém irányába. És itt a bibi. Nekem balra kb 50 fokos hegyesszög van, eléggé előre kell engednem a kocsit, hogy belássam a kereszteződést, és a nyakam is tekernem kell rendesen. Addigra meg az esetleg akkor balról, védetten érkező, Veszprém irányába egyenesen továbbhaladó kocsi útjába kerülhetek, mivel a védett út íve miatt az út széléig kell előrearaszolnom. Meglátásom szerint ide is stop tábla kellene, pláne, hogy a vastag A-oszlopom a nekem jobbról érkezőket pl eléggé takarja, ott kb 100 fokos a szög. Mondjuk itt csak pár ház van, ahonnét ritka a kihajtás.
A google térképen még a régi állapotok vannak, de a nyomvonalak jól kivehetők. Ebből hegesztették össze az általam vázolt forgalmi rendet. Én délnyugat felől közelítek és északkelet felé megyek át egyenesen.
[ Szerkesztve ]
Csak érdekességként merült föl benne a kérdés, de hátha másnak is érdekes: Vonatkozik bármilyen speciális szabály az olyan utcákra, amelyek sétálóutca "szerűek", be lehet hajtani autóval, de a járda nincs elkülönítve szintben, gyalogosok mennek minden irányba. Budapestről pl. a Ráday u. jut eszembe. Van itt valami extra védelem a gyalogosoknak? Ha konkrétan a Rádayra gondolok, akkor feltűnő, hogy nincs egyetlenegy zebra sem az ilyen részen.
Köszi minden választ, gondolatot, vagy ide vonatkozó szabályt.
[ Szerkesztve ]
Az utca elején van gyalogút tábla?
"Ha lehet menni akkor menjünk, ha meg tökölni kell akkor meg tököljünk."
Köszi a felvetést: nincs.
Akkor az nem sétáló utca
"Ha lehet menni akkor menjünk, ha meg tökölni kell akkor meg tököljünk."
Értem, de ez (számomra) nem is volt kérdés. Ezért írtam, hogy szerű.
Bár nem fejtetted ki, de arra utalsz, hogy attól, hogy nincsen zebra, nincsen a járda emelve, ettől ez még egy sima utca, és így mindenhol (nyilván kanyarodás stbt kivéve) az autósnak van elsőbbsége, ahogy egy normál utcában?
Igen úgy gondolom, de jó lenne róla élőben képet látni.
"Ha lehet menni akkor menjünk, ha meg tökölni kell akkor meg tököljünk."
De nem a járdán jön át az az autó? Mert a járda def. szerint mintha az járda lenne, vagy lehetne. (Nem vitatkozom egyébként, hanem magam sem értem : )
[ Szerkesztve ]
Az autó nem a járdán megy át, mert:
2. § Fogalmak
I. Az úttal kapcsolatos fogalmak
a) Út: a gyalogosok és a közúti járművek közlekedésére szolgáló közterület (közút), illetőleg magánterület (közforgalom elől el nem zárt magánút).
b) Járda: az útnak a gyalogosok közlekedésére szolgáló - az úttesttől szintkülönbséggel, kiemelt szegéllyel, vagy más látható módon elhatárolt - része; a gyalogút azonban nem járda.
c) Úttest: az útnak a közúti járművek közlekedésére szolgáló része.
Nézd még meg a 21§ és a 39/A§ is! [link]
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
Pont ezt a paragrafust találtam én is: b) Járda: az útnak a gyalogosok közlekedésére szolgáló - az úttesttől szintkülönbséggel, kiemelt szegéllyel, vagy más látható módon elhatárolt - része; a gyalogút azonban nem járda.
Akkor itt egyáltalán nincs járda? Vagy hogyan értelmezed?
Bocsánat! Kimaradt a link, amit azt hittem, egy korábbi hsz-embe beleírtam! Így érthetetlen kicsit, miről beszélek: https://goo.gl/maps/vGqeCeA2DqG2
Elnézést!
[ Szerkesztve ]
Úgy értelmezem, hogy a karókkal elhatárolt rész járda. Mivel nem főút, a gyalogosok bárhol átmehetnek, de elsőbbségük nincs. Emlékeim szerint nem lakó-pihenő övezet, csak 30-as forgalomcsillapított, ezért az úttesten nem kolbászolhatnak hosszában.
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
Értelek. Viszont én meg a burkolati jelölést/színt gondoltam esetleg a járdának. De a karó jó gondolat, igaz néhol meg van szakítva: szórakozó helyek, kapukiállók vagy pl. mellékutca Hmm. Ezek szerint az első két megszakítás nem szünteti meg a járdaságot, a harmadik igen.
A gyakorlatban egyébként itt az autósok elsőbbséget szoktak adni a gyalogoknak. Ami persze más kérdés.
Négysávos, csak szaggatott vonalakkal elválasztott, városban levő út, aminek két szélső sávjában gyakorlatilag kocsik parkolnak, de nem kijelölt parkolóhelyeken. A kocsimmal padkától padkáig, tehát mind a négy sávot igénybe véve épp, hogy meg tudok egy ívben fordulni. Ez szabályos? Se tábla, se záróvonal.
Köszi előre is a választ.
[ Szerkesztve ]
Szerintem szabályos, bár azzal, hogy balra jelzel azzal megzavarhatod a másikat mert azt gondolhatja hogy csak elindulsz. Mondjuk te úgyis megvárod míg elmegy.
"Ha lehet menni akkor menjünk, ha meg tökölni kell akkor meg tököljünk."
Persze, csakis tiszta szituban indulok. Belső sávból ypszilonozgatva még nagyobb tortúra lenne a manőver.
Köszi a választ.
Teljesen szabályos!
Első lépés jobbra index, lehúzódsz, megállsz, második lépés balra index, tiszta szituáció kivárása, nagy gázzal egy ívben megfordul...
A kérdés pedig az hogy itt hétvégén!!! Megallhatok -e.???
Nem tudom mennyire látszik, a szombat -vasárnap szürke a tablan.
[ Szerkesztve ]
"Ha kicsi a tét, a kedvem sötét!"
Bármikor megállhatsz, de a várakozás már más kérdés.
Szerintem a kiegészítő táblák önállóan módosítják a várakozni tilos táblát, tehát nem vonatkozik az adott járművekre, csak a megadott időszakban tiltja a várakozást, és 12 m hosszan van érvényben.
Aztán majd valaki kijavít, ha egybe kellene olvasni az egészet, mert akkor ugye a következő kereszteződésig lenne tilos, kivéve a megadott járművek számára a megadott időszakban és távolságban. Ilyet is lehet, de valami azt súgja, hogy akkor egy táblára kellene feltenni. Mindenesetre egyértelműbb lenne, ha a kivéve felirat lenne legalul.
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
Szerintem a megadott időben és távolságon belül hétvégén sem várakozhatsz.
"Ha lehet menni akkor menjünk, ha meg tökölni kell akkor meg tököljünk."
Miért nem?
Nem is parkolhatok?
"Ha kicsi a tét, a kedvem sötét!"
Mert csak EÜ szolgálat a kivétel.
"Ha lehet menni akkor menjünk, ha meg tökölni kell akkor meg tököljünk."
Én úgy értelmeztem, hogy az egész tábla csak hetkoznapra vonatkozik.
Az úton felfestett parkoló volt, egy kórház mellett.
Úgy Gondoltam az az értelme, hogy hétközben csak EÜ autó állhat meg, hétvégén barki.
Ha csak Eü autókra vonatkozna a tábla, akkor szerintem egyben lenne a : kivéve Eü 8-20ig.
[ Szerkesztve ]
"Ha kicsi a tét, a kedvem sötét!"
Van ez a vakító led-es "nappali menetfény". Egyre több újabb autóban széria. Úgy működik (legalábbis az enyémben gyárilag), hogy alaphelyzetben, tehát semmilyen világítást nem bekapcsolva világít, de csak előre. Ilyenkor hátra semmi nem világít. Gondolom városban, nem este, ebből nem lehet gond. De mi a helyzet országúton? Szabályos, ha ezt használva közlekedek? Ilyenkor ugye hátra nem világít semmi.
Szabályos.
44§ (8) bek:
Lakott területen kívüli úton a forgalomban részt vevő gépkocsit nappali menetjelző lámpával vagy tompított fényszóróval, mezőgazdasági vontatót és tompított fényszóróval felszerelt lassú járművet - tompított fényszóróval - nappal és jó látási viszonyok között is ki kell világítani.
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
Sziasztok,
Próbálom értelmezni a buszsáv használatát:
Innen érkezve besorolhatok a buszsávba, ha bekanyarodásra venném igénybe? A híd másik végén a rakpartra való lehajtásnál keresztezném a buszsávot. Ez jóval gyorsabb lenne, mint lépésben végigmenni a hídon...
Én úgy tanultam, hogy a sávot keresztezve (mondjuk kihajtásnál) maradhatok a buszsávban, ha azt a sávot fogom használni kanyarodásra.
Elvileg bekanyarodásra való felkészüléskor rá szabad hajtani, csakhogy ott a záróvonal, ami épphogy a kereszteződés előtt engedi ezt meg. Valahol logikus, mert ha azon az úton dugó van ahová be akarsz kanyarodni akkor az egyenesen haladó buszt is megakasztanád.
Szar ügy, de úgy tudom végig kell szívni a hidat a többiek között. Egyébként a 36§ rendelkezik róla.
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
Sziasztok!
4 sávos autóút (2-2). Két sávból a belső balra kanyarodó és egyenesen haladó, szélső csak egyenesen haladó. Mindkettő egyszerre kap zöldet, a szembe sávnak ilyenkor piros.
A belső sáv első autója lerobban. Hogyan kanyarodjunk balra szabályosan?
A belső sávban lerobbant képkocsit balról, a szembe sávba érkezve bekanyarodni szabályos-e?
Az elakadást előre látva a szélső sávba helyezkedve balra kanyarodni szabályos-e?
36§:
(6) A párhuzamos közlekedésre alkalmas úttesten tilos
a) járművel az úttest felezővonalát - a balra bekanyarodás, illetőleg a megfordulás esetét kivéve - átlépni;
A kikerülés még nem balra kanyarodás, hiába van közvetlenül előtte. Természetesen akadály hatására a másik sávba helyezkedni szabályos.
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
Sziasztok!
A szitu a következő: itt haladok kerékpárommal egyenesen a kerékpársávban. Dugó van, már méterek óta álló sor. Messziről látom, hogy egyik ürge index-el jobbra, de mivel áll a sor, úgy sem tud befordulni. Mindenesetre lassítok, mert valahogy éreztem, hogy amint van anny ihelye, befordul mint egy birka. Ez meg is történt, gyakorlatilag kifordult elém, nekem meg fékeznem kellett hogy ne pakoljam be magam a csomagtartójába. A kérdésem, hogy kinek van elsőbbsége? Neki, mert már jelezte szándékát, vagy nekem, egyenesen közlekedőnek? (Tudom, az más kérdés, hogy ez engem úgy se vigasztal, és kerékpárral ne ugráljak. Nem is szoktam, csak érdekel )
"A legvédettebb helyzetben az a jármû közlekedik, aki egy útszakaszon egyenesen halad. Amíg nem ér útkeresztezõdéshez, addig valamennyi jármûvel szemben, amelyik az útját - nyilvánvalóan irányváltoztatás formájában - keresztezi elsõbbséggel rendelkezik. Ilyenkor még a kanyarodó villamossal szemben is védettséget élvez."