Hirdetés

2024. április 27., szombat

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1451) olomhuszar


olomhuszar
csendes tag

Sziasztok!

https://www.google.com/maps/@47.5329809,19.0358323,3a,75y,139.44h,71.25t/data=!3m6!1e1!3m4!1sGHNzQFlvlyEhw9lPVh9amA!2e0!7i16384!8i8192?entry=ttu

1, A fenti helyszínen jobb oldalt az úttesten meg lehet állni? Soha, senki sem szokott.
2, Páran a padkára felállva, de mivel nincs ezt engedélyező tábla tudtommal az szabálytalan.
Van egy buszmegálló, előtte tudom hogy nem lehet megállni, viszont előtte és utánna is még marad olyan hely ahol szerintem lehet.

A kereszteződés után nincs megállást tiltó tábla.
Főúton városban meg lehet állni. Igaz?
Az egyetlen ötletem, hogy a villamos járdasziget és a közelebbi út miatt itt nem lehet megállni. Ezt viszont nem tudom ebben az esetben hogy kellene értelmezni.
A másik oldalt csak egy sáv van(ott van padkát jelző tábla.), tehát ott van a közelebbi járda az én értelmezésemben. Vagy ezt a különböző forgalmi irányok szerint kell nézni?

[ Szerkesztve ]

(#1452) Lassú Víz válasza olomhuszar (#1451) üzenetére


Lassú Víz
őstag

Szia!

1.
Tilos megállni "villamos megállóhelynél levő járdasziget és a hozzá közelebb eső járda közötti úttestrészen" KRESZ 40. § (5). bek. j) pont.

Autósként biztosan nem állnék bele egy olyan vitába, hogy a járdasziget hosszabb mint a villamos megálló. Főleg, hogy a járdasziget megfelel a jogszabályban lévő definíciónak, akármilyen hosszú.

2.
Az nem padka, hanem járda. A járdán megállás feltételeit ugyanezen paragrafus (8) és (9) bekezdése írja le. Ott legfeljebb a kétkerekű járművek tudnak szabályosan megállni.

A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.

(#1453) Lauda válasza olomhuszar (#1451) üzenetére


Lauda
félisten

Szia!

A jelzett helyen tilos megállni a villamos megálló szakaszán, illetve a buszmegálló tábla előtt 15, utána 5 méteren belül. Ezeket leszámítva meg szabad állni.

Főúton városban meg lehet állni. Igaz?

Igen, lakott területen belül és kívül is meg szabad állni főútvonalon.

(#1454) PeterZZ


PeterZZ
lelkes újonc

Üdv.
Kanyarodó főútvonalon (kereszteződésben) követem a főútvonalat és többször rám szóltak, hogy indexeljek. Valami szabály változott vagy ez valami helyi marhaság lehet? Lengyelországrol van szó.

[ Szerkesztve ]

(#1455) Lassú Víz válasza PeterZZ (#1454) üzenetére


Lassú Víz
őstag

Hogy ott mi a szabály azt ők tudják, de itt sem tilos irányjelzést adni kanyarodó főútvonalat követve, csak nem lehet megtévesztő az irányjelzés. Inkább adj irányjelzést mint ne.

A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.

(#1456) PeterZZ válasza Lassú Víz (#1455) üzenetére


PeterZZ
lelkes újonc

Koszi

(#1457) Grave_444


Grave_444
nagyúr

Sziasztok!

Lenne egy kresz kérdésem. :)
Mi a helyes sorrend? A és B kikanyarodhat egyszerre, mivel nem keresztezik egymás útját?
Ha A már kikanyarodott és a C nem állt meg a stop táblánál, hanem egyből a B után továbbment volna egyenesen és le kellett fékeznie, ki a hibás? (C kép van szemből.)
A B C

[ Szerkesztve ]

(#1458) blg válasza Grave_444 (#1457) üzenetére


blg
senior tag

A és B mehet egyszerre ha elférnek egymás mellett. Ha nem férnek el egymás mellett, akkor is egyenrangúak (az nem számít, hogy egyik oldalon stop tábla van, másik oldalon meg macisajt), megegyezés kérdése, melyek mehet előbb.
A elsőbbséget kell hogy adjon C-nek, akár megáll a C a stoptáblánál, akár nem.

(persze mindez akkor, ha a védett úton nem jön senki, meg gyalogos sem. Az is necces, hogy C-nek nincs kirakva kijelölt gyalogos átkelőhely tábla, de azért felfestett zebrán át kell hajtania)

[ Szerkesztve ]

(#1459) Grave_444 válasza blg (#1458) üzenetére


Grave_444
nagyúr

"A elsőbbséget kell hogy adjon C-nek, akár megáll a C a stoptáblánál, akár nem."

Tehát ha B mögött áll a sor elvileg A-nak végig kell várnia?
Ha egyszerre indult A és B (megegyezés szerint), akkor a mögötte lévő C anélkül, hogy ezt felmérte volna és elindul ki a "hibás"? Magyarul nem látta, hogy A már kikanyarodott és igazából már a védett úton haladt.

[ Szerkesztve ]

(#1460) Lauda válasza Grave_444 (#1457) üzenetére


Lauda
félisten

Szia!

Az elsőbbségadás táblák között nincs rangsorrend, tehát a kanyarodási szabály miatt a C jármű haladhat át elsőként, A és B pedig egyszerre, egymást megkerülve/egymás előtt elhaladva kanyarodik.

(#1461) Grave_444 válasza Lauda (#1460) üzenetére


Grave_444
nagyúr

Bocsánat, lehet félreérthetően fogalmaztam.
A és B állt egyszerre a tábláknál, a C a B mögött. :)

A leírtak alapján és szerintem a sorrend : A és B egyszerre, majd miután mindketten már kikanyarodtak következik a C. A C nem hajt bele értelemszerűen a kanyarodó A járműbe, ami már előtte van a védett úton.

[ Szerkesztve ]

(#1462) Lauda válasza Grave_444 (#1461) üzenetére


Lauda
félisten

A és B egyszerre, egymást megkerülve/egymás előtt elhaladva kanyarodik, utána jön C. :)

Ha nem kanyarodik A és B egyszerre:

A B C
B C A (a kanyarodási szabály miatt A elsőbbséget ad C - nek)

[ Szerkesztve ]

(#1463) Lassú Víz válasza Lauda (#1462) üzenetére


Lassú Víz
őstag

Ha C behajtott B után a kereszteződésbe (és a leírásból erre következtetek), akkor már nincs egyszerre kanyarodás, akkor B C A, ahogy írtad.

#1459 Grave_444: nyilván A-nak nem kell a B mögötti sort végigvárnia, de számítania kell C-re, aki jobbról előzni fogja B-t. B-nek az A mögötti D-re ugyanígy. Ezért jobb választás az egymást megkerülve kanyarodás egy ilyen úton. A és B csak akkor hajthat be a kereszteződésbe, ha esetleges megállásukkal a védett útvonalon haladókat nem kényszerítik a sebességük vagy haladási irányuk hirtelen megváltoztatására. Egyébként mivel ez egy össznépi társasjáték, a B mögötti sorban előbb utóbb jön valaki, akiből a politikának még nem sikerült kiölnie a kölcsönös udvariasság fogalmát, és el fogja engedni a forgalmat blokkoló A-t.

A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.

(#1464) tknof1871


tknof1871
őstag

Üdv! kanyarodás, autó, kerékpár, város

Városban a főútvonallal (most nem tudom, lehet csak magasabb rangú út) párhuzamos kerékpárúton haladok a kerékpáromon. A kerékpárút a járdán van és sárga vonallal jelölik ki meddig terjed a járdán. Egy kereszteződéshez érek, egy alacsonyabb rangú(?) út keresztezi a főútvonalat. Én egyenesen haladok tovább, a főútvonal egyenesen halad tovább. A főútvonalon velem szemben haladó személygépkocsi viszont balra akar kanyarodni. Mikor kezdheti meg a kanyarodást?

Ami ilyenkor a valóságban történik, a személygépkocsi átlépi a felezővonalat, keresztezi a főútvonal úttestén azt a sávot amin a neki szemből érkező autók közlekednek. Természetesen nem jön szemből személygépkocsi. Aztán megáll a kerékpárút szélét jelző sárga kockasor előtt. A személygépkocsinak tényleg így kell szabályosan kanyarodnia? Már átlépheti a felezővonalat amikor én még nem haladtam át a kereszetződésen?

Windows 10 Home 64 bites operációs rendszer; LG G4 6.0 Android verzió

(#1465) blg válasza tknof1871 (#1464) üzenetére


blg
senior tag

ez nincs ennyire szigorúan szabályozva a KRESZ-ben.
idézek belőle:
"Elsőbbség: továbbhaladási jog a közlekedés más résztvevőjével szemben. Azt a járművet, amelynek elsőbbsége van, az elsőbbségadásra kötelezett nem kényszerítheti haladási irányának vagy sebességének hirtelen megváltoztatására. Azt a gyalogost, akinek elsőbbsége van, az elsőbbségre kötelezett nem akadályozhatja és nem zavarhatja áthaladásában." - tehát ha elengedett téged, és neked nem kellett hirtelen fékezned vagy kitérni az útjából eközben, akkor megadta neked az elsőbbséget.

(#1466) Lauda válasza tknof1871 (#1464) üzenetére


Lauda
félisten

Szia!

Igen, ez így rendben van. Amennyiben veled párhuzamosan érkezne később ((nyilván mikor látható, hogy érkezik) autó, azt is számításba kell ilyenkor venni, tehát hiába férne át előtte alap esetben, ha a kerékpárosnak viszont elsőbbséget kell adnia és emiatt meg kell állnia és teljesen vagy részben elállja az útját a fúutvonalon haladó, elsőbbséggel rendelkező járműnek.

(#1467) tknof1871 válasza Lauda (#1466) üzenetére


tknof1871
őstag

# 1466 Lauda + # 1465 blg
Köszönöm! Most tanultam. Szerintem nem jó, hogy így van, de ez csak vélemény. Én sokszor érzem úgy, hogy hirtelen kell fékeznem és irányt változtatnom. De kinek mi a hirtelen.
:R

Windows 10 Home 64 bites operációs rendszer; LG G4 6.0 Android verzió

(#1468) baritz1995


baritz1995
tag

Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni.
Adott egy utca kb 400m aminek a fele beton út a másik fele pedig földút.
A két burkolat határán van egy kereszt utca, ami beton út.
Ebben eaz esetben a földút résznek van elsöbbsége a kereszt utcában balról jövő autóval szemben vagy fordítva?
A tudomásom szerint az is földút ami max 50m hosszban betonozott, de mi van akkor ha az utca ennél nagyobb részben beton, de egy kereszt utca van a közepén?
A válszokat előre is köszönöm.

(#1469) Lauda válasza baritz1995 (#1468) üzenetére


Lauda
félisten

Szia!

A szilárd burkolatú úton érkezőnek van elsőbbsége, függetlenül az érkezési iránytól. Az 50 méter csak akkor lényeges, ha a földút a szilárd burkolatú úttal való csatlakozásnál már szilárd burkolattal fedett.

(#1470) baritz1995 válasza Lauda (#1469) üzenetére


baritz1995
tag

Köszönöm, akkor én hibáztam.
A jövőben figyelek erre

(#1471) jozsi252


jozsi252
veterán

Sziasztok

Van Kőbányán egy eléggé elbaszott kereszteződés. A kőér illetve basa utca találkozásáról van szó. Ahol az ezüst BMW van ott ugye annak kell elsőbbséget adni a kanyarodó főútvonalat követi amit barna vonallal jelöltem.
Jobbról aki jön a basa utcán amit piros vonallal jelöltem ott ugye balra illetve egyenesen lehet továbbhaladni, és elsőbbséget kell adni a kanyarodó főútvonalon érkezőknek, illetve jelen esetben a BMW-nek is elsőbbsége van vele szemben.
Ezt miért nem tudják sokan megérteni?
Jártam már meg úgy is hogy onnan jöttem ahonnan a BMW jött és jobbról majdnem eltrafált az aki a piros vonalnál volt, illetve jártam meg úgy is hogy kanyarodtam a barna vonal mentén ahol mindenkivel szemben elsőbbségem van..
Sokszor van hogy aki áll ott ahol a BMW áll az elsőbbséget ad annak is aki a basa utcáról kanyarodik a kőérre (piros vonal). Nem tudom elképzelni hogy szimpla udvariasság vagy szimplán nem ismerik a KRESZT-t az emberek?

iPhone 13 Pro Max

(#1472) Siriusb válasza jozsi252 (#1471) üzenetére


Siriusb
veterán

Jól értem, hogy azt akarod mondani, az alsóbbrendű útról érkező ezüst autónak elsőbbsége lenne a főútvonalon haladóval szemben?

(#1473) jozsi252 válasza Siriusb (#1472) üzenetére


jozsi252
veterán

A piros vonallal jelzett útról már nem főútra kanyarodsz. Az ezüst autónak a tábla azt jelzi hogy a barna vonallal jelzett úton ha jön valaki akkor annak kell elsőbbséget adnod.
A főút vonalát a jobb szélső sávból követi aki arra megy, annak ugye adott hogy elsőbbsége van.

iPhone 13 Pro Max

(#1474) Lauda válasza jozsi252 (#1471) üzenetére


Lauda
félisten

Szia!

Mivel mindkettőnek elsőbbségadás kötelező táblája van, egyenrangú kereszteződésről van szó. Emiatt a bmw ad elsőbbséget a neki jobbról érkezőnek.

Főútvonal táblát pedig nem látni.

Jártam már meg úgy is hogy onnan jöttem ahonnan a BMW jött és jobbról majdnem eltrafált az aki a piros vonalnál volt

Ott te lettél volna a hibás.

[ Szerkesztve ]

(#1475) jozsi252 válasza Lauda (#1474) üzenetére


jozsi252
veterán

De egyenrangú hogy lehet amikor közte van egy kanyarodó főútvonal (barna vonal mentén)?

iPhone 13 Pro Max

(#1476) Siriusb válasza jozsi252 (#1473) üzenetére


Siriusb
veterán

Teljesen mindegy, merre haladsz, az ezüst autónak elsőbbséget kell adnia a magasabb rendű úton haladónak. Tényleg faramuci kereszteződés. Szerintem a jobbról érkezőnek egy esetben kell elsőbbséget adnia, ha valaki a kamion irányából érkezik, de ez természetes is, ha lenne normális útburkolati jel, talán egyértelműbb lenne mindenkinek.

(#1477) Lauda válasza jozsi252 (#1475) üzenetére


Lauda
félisten

Leírtam, hogy miért egyenrangú. A védett út semmilyen összefüggésben nincsen a bmw és a neki jobbról érkező elsőbbségi viszonyának szempontjából.

[ Szerkesztve ]

(#1478) jozsi252 válasza Siriusb (#1476) üzenetére


jozsi252
veterán

Lauda - itt direkt úgy raktam be a képeket hogy látszanak a táblák.
Így néz ki 2 irányból ahol a táblák is látszanak.
Itt ugye látszik hogy a főút jobbra kanyarodik, ez ugye az első képen a piros vonal jobb oldalán található sáv. Tehát elvileg ha megállsz a piros vonalnál és egyenesen vagy balra haladsz az már nem főút mert az elkanyarodott jobbra?
Itt pedig egy másik kép amin az első képnél amit beraktam szemből van fotózva. Itt a kép jobb szélén középen látszik hogy kanyarodik a főút ahol elsőbbséget kell hogy adjanak neked minden irányból.
Viszont engem még mindig az zavar hogy ahol a BMW van ott csak az van kijelezve hogy a Kőérről aki a Basára kanyarodik annak kell elsőbbséget adnod. Ez rendben is van mert kanyarodó főút van aminél természetes.
Ha a piros vonalnál megállsz ott pedig egyértelműen az van hogy a merőleges úton haladoknak illetve a kerékpársávon lévőknek kell elsőbbséget adnod.

[ Szerkesztve ]

iPhone 13 Pro Max

(#1479) Lauda válasza jozsi252 (#1478) üzenetére


Lauda
félisten

Tehát elvileg ha megállsz a piros vonalnál és egyenesen vagy balra haladsz az már nem főút mert az elkanyarodott jobbra?

Igen.

Viszont engem még mindig az zavar hogy ahol a BMW van ott csak az van kijelezve hogy a Kőérről aki a Basára kanyarodik annak kell elsőbbséget adnod. Ez rendben is van mert kanyarodó főút van aminél természetes.
Ha a piros vonalnál megállsz ott pedig egyértelműen az van hogy a merőleges úton haladoknak illetve a kerékpársávon lévőknek kell elsőbbséget adnod.

Ahol a bmw látható, azt jelzik, hogy elsőbbséget kell adnia, a védett útvonal melyik, merre haladhat tovább, gyakorlatilag a bmw mindenkinek elsőbbséget ad.

A piros vonal felől érkezőnek azt jelzik, hogy elsőbbséget kell adnia, merre haladhat tovább, illetve hogy az úttest kerékpár-közlekedés céljára burkolati jellel kijelölt részén áthaladó kerékpáros részére is elsőbbséget kell adnia. Az innét érkező elsőbbséget ad a kerékpárosoknak, a jobbról érkezőknek, illetve balra kanyarodás esetén a szemből egyenest haladóknak.

Erre külön kitérnék:

Ha a piros vonalnál megállsz ott pedig egyértelműen az van hogy a merőleges úton haladoknak illetve a kerékpársávon lévőknek kell elsőbbséget adnod.

Nincs ilyen jelzés az innét érkezőknek. Az elsőbbségadás részét tekintve csak azt jelzik, hogy elsőbbséget kell adnia és pluszban jelzik, hogy az úttest kerékpár-közlekedés céljára burkolati jellel kijelölt részén áthaladó kerékpáros részére is elsőbbséget kell adnia.
Tehát a kötelező haladási irányt jelző tábla alatti kiegészítő tábla az csak a kerékpárosokkal foglalkozik. Azt jelzi a járművezetőnek, hogy a kerékpárosok részére kialakított rész hol található az úttesthez képest.

[ Szerkesztve ]

(#1480) Lassú Víz válasza jozsi252 (#1473) üzenetére


Lassú Víz
őstag

Az mióta számít, hogy hová kanyarodsz? Az számít, hogy honnan érkezel, illetve a többiek honnan érkeznek.

A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.

(#1481) jozsi252 válasza Lauda (#1479) üzenetére


jozsi252
veterán

Köszönöm a felvilágosítást! Akkor ezt rendesen benéztem. :((( Pedig havonta 2000km környékét vezetek de ismeretlen helyen is ki szoktam magam ismerni, itt viszont akkor jól benéztem ezt hogyha onnan jövök ahonnan a BMW akkor elsőbbségem van azzal szemben aki jobbról érkezik és szintén elsőbbségadás kötelező táblája van.

Szinte minden héten látok vagy szélvédő darabokat vagy lökhárító darabokat ezen a részen mert aki a Kőérről kanyarodik balra a Basára annak nem adják meg az elsőbbséget, én is jártam már így hogy nagyot kellett fékeznem mert nekem se adták meg. Itt egyértelmű hogy kinek van elsőbbsége, viszont sajnos a másik hogy egyenrangú nem volt egyértelmű számomra. :(

iPhone 13 Pro Max

(#1482) Lauda válasza jozsi252 (#1481) üzenetére


Lauda
félisten

Szívesen! Ha bármi kérdés felmerül, írd meg itt nyugodtan. ;)

itt viszont akkor jól benéztem ezt hogyha onnan jövök ahonnan a BMW akkor elsőbbségem van azzal szemben aki jobbról érkezik és szintén elsőbbségadás kötelező táblája van.

Amúgy ez neked miből következett? Csak azért kérdezem, hogy ha bármi tudásbeli hiányosság lenne, azt jó volna orvosolni. :)

[ Szerkesztve ]

(#1483) Lauda válasza jozsi252 (#1475) üzenetére


Lauda
félisten

Itt is szóba kerül a téma.

(#1484) qqzs


qqzs
őstag

Bocs az offért de nem találtam jobb topicot. Nincs autopalya matricam es a budaörsi ikeatol befele rá navigált az M1 M7es befele vezető szakaszara- az dijkoteles? mi vár rám ha igen? :(

Eladó: GTS450

(#1485) Lauda válasza qqzs (#1484) üzenetére


Lauda
félisten

Fizetős szakasz, a többit itt találod: [link]

(#1486) tknof1871


tknof1871
őstag

Üdv! Interneten megtalálható a KRESZ hivatalos forrásból?

Hivatalos oldalakon, a rendőrség hivatalos oldalán (police.hu), a kormany.hu, stb., oldalakon próbáltam, de nem találtam.

Ez az oldal tűnik a legautentikusabbnak, ahol megtaláltam a KRESZ-t. Bár nem hiszem, hogy ez hivatalos forrás.

https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=97500001.kpm

A jogszabály mai napon ( 2023.09.30. ) hatályos állapota.
A jelek a bekezdések múltbeli és jövőbeli változásait jelölik.

Megnyitom a Jogtárban

1/1975. (II. 5.) KPM–BM együttes rendelet a közúti közlekedés szabályairól

A https://net.jogtar.hu/ oldal köszöntője:
Tisztelt Látogatónk!
Üdvözöljük a Wolters Kluwer Hungary Kft. ingyenes, hatályos jogszabálygyűjteményének oldalán!

Ez nem az állami struktúra valamelyik szervének az oldala.

Windows 10 Home 64 bites operációs rendszer; LG G4 6.0 Android verzió

(#1487) Lauda válasza tknof1871 (#1486) üzenetére


Lauda
félisten

Szia!

Megtaláltad a hivatalos kresz jogszabályt. :)

Ha ragaszkodsz a nemzeti kormány oldalaihoz, akkor: [link]

Ide úgy jutsz el, hogy ÉPÍTÉSI ÉS KÖZLEKEDÉSI MINISZTÉRIUM, alul NEMZETI JOGSZABÁLYTÁR, majd kikeresed a megtekinteni kívánt jogszabályt.

[ Szerkesztve ]

(#1488) tknof1871


tknof1871
őstag

Jó lenne megismerni az egészet, de most speciálisan a kerékpárosokra az elektromos kerékpárral közlekedőkre és az elektromos rollerekkel közlekedőkre vonatkozó szabályokat szeretném megismerni. Amit tudni kell, mikor van nekik elsőbbség, mikor kell nekik elsőbbséget megadni, milyen felszereltséggel kell rendelkezniük, hogy közlekedhessenek, mennyi a megengedett sebességük, stb.

Az igaz, hogy egy város külön szabályokat vagy rendeleteket hozhat, ami a kerékpárral, elektromos kerékpárral, elektromos rollerrel közlekedőkre vonatkozik és eltér az országos szabályoktól? Ami a közlekedési táblákon nem látható, például más megengedett sebesség, vagy az elektromos roller közlekedhet a gyalogosok között.

Windows 10 Home 64 bites operációs rendszer; LG G4 6.0 Android verzió

(#1489) Lauda válasza tknof1871 (#1488) üzenetére


Lauda
félisten

Hát ismerd meg, a jogszabályban megtalálsz mindent. :)

Az igaz, hogy egy város külön szabályokat vagy rendeleteket hozhat, ami a kerékpárral, elektromos kerékpárral, elektromos rollerrel közlekedőkre vonatkozik és eltér az országos szabályoktól? Ami a közlekedési táblákon nem látható, például más megengedett sebesség, vagy az elektromos roller közlekedhet a gyalogosok között.

Nem hozhat. Az elektromos roller jelenleg nem szerepel a kreszben.

(#1490) Lassú Víz válasza tknof1871 (#1488) üzenetére


Lassú Víz
őstag

Az elektromos kerékpár lehet segédmotoros kerékpár is. A besorolást nem a KRESZ, hanem a 6/1990 KÖHÉM rendelet, és az abban található hivatkozások végtelen sora tartalmazza.
A rollerről tudtommal csak EU-s tervezet létezik, és a helyi önkormányzatok jellemzően a tárolását próbálják meg szabályozni. Erre biztosan van jogkörük, különben a fizetős parkolási övezeteket sem jelölhetnék ki.
Ugyanakkor van néhány szabály a KRESZ-ben amit akár alkalmazni is lehet. A fogalommeghatározások szerint a roller jármű, hiszen nem gyermekkocsi, nem kerekesszék és nem talicska, viszont szállító eszköz. Így a rollerrel közlekedő sem gyalogos. Létezik szabály a fúvott gumiabronccsal fel nem szerelt járművek sebességére. Az alkoholfogyasztás tilalma alól csak a kerékpáros mentesül, a rolleres nem. Stb.

A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.

(#1491) gordonfreemN


gordonfreemN
addikt

Sziasztok!

A Károly körút ezen részén a Gerlóczy utcába behajtottam figyelmetlenségből majdegfordultam.

Van itt kamera, szamítsak büntetésre?

[ Szerkesztve ]

¯\_(ツ)_/¯ ▁ ▂ ▃ ▅ ▆ ▇ Üdv, Andris.

(#1492) prsq


prsq
tag

Sziasztok!

Segítenétek ezt értelmezni? Mit lehet itt H-P 12-16-ig?

(#1493) Lauda válasza prsq (#1492) üzenetére


Lauda
félisten

Szia!

A kiegészítő táblán megjelölt módon várakozhatsz.

(#1494) MaCS_70 válasza Lauda (#1493) üzenetére


MaCS_70
félisten

Így van, tehát afélig felállós várakozásba nem köthetnek bele az adott időszakokban.

Ez egyébként annak ellenére, hogy jogi megoldás van rá, egy idióta kitáblázás. A közlekedési jelzéseknek egy pillantásra könnyen, egyértelműen értelmezhetőnek kell(ene) lenniük.

Boldog karácsonyt kívánok!

MaCS

Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!

(#1495) Lauda válasza MaCS_70 (#1494) üzenetére


Lauda
félisten

A táblázás mindenképpen agyrém és ingoványos jogi környezetet teremt. A megállni tilos tábla az úttesten való megállást tiltja, azonban a várakozóhely tábla kiegészítő táblája nem az útpadkán való várakozást engedi, hanem egyik kerékkel az útpadkán várakozást (a jármű egy része az úttesten lesz). Ha ebbe nagyon bele akar állni valamelyik hatóság (nem aki táblázott), az értelmezheti úgy is, hogy hétfőtől péntekig csak 16-8 óráig szabad ott várakozni. Innentől fogva a várakozóhely tábla időszakot jelölő kiegészítő táblája teljesen értelmét veszti. Mivel mégis ott van, abból gondoltam, hogy az a válasz a kérdésre, amit írtam. Jogilag nem tiszta helyzet.

Érdemes lenne jelezni az illetékes önkormányzatnál.

[ Szerkesztve ]

(#1496) MaCS_70 válasza Lauda (#1495) üzenetére


MaCS_70
félisten

Szerintem ugyanazt írjuk, én a Te gondolatmenetedet folytattam.

Főleg önkormányzati hatáskörben egészen kreatív táblázásokba lehet botlani -- csak sajnos a közlekedési szabályok nem adhatnak teret a kreativitásnak, mivel ez életekbe kerülhet.

MaCS

Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!

(#1497) MaCS_70


MaCS_70
félisten

Egyébként meg bolgog, balesetmentes karácsonyt kívánok minden topicolvasónak!

MaCS

Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!

(#1498) Lauda válasza MaCS_70 (#1496) üzenetére


Lauda
félisten

Én is csupán kiegészítettem a saját gondolataimmal. ;)

[ Szerkesztve ]

(#1499) JamesHun


JamesHun
addikt

[link]
Sziasztok,

A képen látható parkolókat "összekötő" átjáróról lenne egy kérdésem.
Meg szabad-e állni itt, vagy szabadon kell hagyni azt az átjáró szerűséget a füves részen?
Kell-e valami tábla ha mégsem szabad ott megállni, vagy jó ez így ahogy van?

Köszi előre is

SeriesX: JamesSHun

(#1500) Lauda válasza JamesHun (#1499) üzenetére


Lauda
félisten

Szia!

Ha erre a részre gondolsz, nincs olyan kresz szabály, ami tiltaná a megállást/várakozást.

[ Szerkesztve ]

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.