Hirdetés
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- Viber: ingyen telefonálás a mobilodon
- bb0t: Ikea PAX gardrób és a pokol logisztikája
- D@reeo: Pi-hole és a Telekom Sagemcom F@st 5670 DNS beállítása
- GoodSpeed: Márkaváltás sok-sok év után
- Gurulunk, WAZE?!
- MaxxDamage: (TongFang) Medion Erazer Beast 16 X1 benchmark
Új hozzászólás Aktív témák
-
alphamooncam
őstag
válasz
punisher1
#25768
üzenetére
"A tied kinézetre már súrolja a robogó kinézetét én nem ilyenre gondoltam hanem olcsóbb gyengébb kivitelű rollerre."
Újra motorozni akartam, de olcsón. Robogó nem fért be a liftbe, ezért lett ez.Kiválasztásnál meg fontos szempont volt, hogy legyen gyári üléses változata/biztonságos (gyári) ülésrögzítési pontja.
Nem vagyok híve a kókányolásnak, és elvileg van egy autószerelői végzettségem is.
Ez egy Dualtron City, [itt vettem] gyári leírás szerint 4kW, ami a SMPK kategória felső határa.
-
alphamooncam
őstag
válasz
punisher1
#25757
üzenetére
[link]
Valamint itt a 9.pont érdekes(folyamatban lévő tervezet):
[IMG:/dl/upc/Valami forrást, légyszi, hogy kitől származik ez a tervezet !
Egyébként amit látni engedtél belőle, azzal nekem az égegyadta világon semmi problémám nincs, sőt azzal sem, hogy bizonyos rollerek, értem ez alatt a 250W+ teljesítményűeket smkp-nak minősüljenek. ( nagyobb teljesítmény--> nagyobb felelősség --> követelmény teljesítésétől való feltétel megkövetelése hatóságilag)
Ez utóbbi miatt azért főhet a fejük a jogalkotóknak, mert a cél pont az lenne, hogy minél kevesebb szennyező gk közlekedjen a városban, ráadást nem megoldható a hatósági ellenőrzése sem ekkora tömegű mikrojárműnek, és a lakosság lemondana inkább az ilyen járművekkel való közlekedésről, növelve ezáltal a gj.forgalmat a városokban.
-
alphamooncam
őstag
válasz
punisher1
#25755
üzenetére
"Én jobban ki vagyok azokra akik ülést tesznek rollerra.Minek?Akkor miért nem robogót vett?Nem tud állni?Akkor meg végképp robogó kell.Vagy mert ezt össze lehet csukni?Szerintem nagyon vicces én mindig röhögök ha ilyet látok.
De egyszer valahol olvastam ha jön új szabály akkor azokat lehet leszedni különben robogókra minősítik,a sima rollert meg segédmotorosra."
Ez kérlek egy smkp. jogilag, és megfelel az összes rá vonatkozó követelménynek, hogy forgalomban részt vehessen, úgymint vezetői engedély, bukósisak, világítás, tükör ( azóta felkerült a jobb oldalra is a másik ) minden. És igen, van kötve rá kötelező érvényes felelősségbiztosítás is.Most röhögjél !
És szó sem lehet róla, hogy lekerüljön róla az ülés ! Duzzogva bár, de tőlem akár rendszámozhatják is, ha akarják, 1989 óta van "A" kat vezetői engedélyem.
9.-ik emelten lakom. Be kell férjen liftbe, ezért kell összecsukható. 5 rugó alatt van az éves biztosítás, egyéb költség nincs, se súlyadó, se kötelező műszaki vizsga, semmi egyéb kiadás. Ha kell magam szervizelem aprópénzből, városban gk. nem ellenfél, buszsávban "jobbról előzök", egyébként szabályosan.
Időjáráson kívül, mondj egy negatív indokot egy gépkocsihoz képest!
Kezdj el számolni mekkora deal.
-
PociAti
őstag
válasz
punisher1
#25757
üzenetére
Ez az értelmezés különböző időszakban lévő szabályok egyvelege.
Jelenleg nincs specifikusan elektromos rollerre vonatkozó jogszabály.
Viszont van ez, ahol a kétkerekű közlekedési eszközöket definiálják:
https://eur-lex.europa.eu/legal-content/HU/TXT/?uri=CELEX:32013R0168Az Európai Parlament és a Tanács 168/2013/EU rendelete ( 2013. január 15. ) a két- vagy háromkerekű járművek, valamint a négykerekű motorkerékpárok jóváhagyásáról és piacfelügyeletéről EGT-vonatkozású szöveg
I. FEJEZET
2. cikk
(2) E rendelet hatálya nem terjed ki a következő járművekre:
j) azok a járművek, amelyeken nincs legalább egy ülőhely;Erre a 168/2013/EU rendeletre való hivatkozással van amikor hatásosan lehet érvelni, hogy az elektromos roller nem SMKP, mert nincs is ülése. (Nem hibátlan az érvelés, de van amikor elégséges.)
----
Majd ha normálisan definiálják a rollert és belefogalmazzák azt is, hogy annak akár lehet ülése is, akkor majd az a szabály fog rá vonatkozni. Teljesen mindegy mi szerepel az SMKP definíciójában.
Ha nem szerepel semmi az ülésre vonatkozóan, az izgalmasabbá teszi majd a kérdést, de ezzel ráérünk majd akkor foglalkozni. A harmónia miatt lehet a fenti szabályon is változtatni kell. -
PociAti
őstag
válasz
punisher1
#25755
üzenetére
Szinte semmiben sem értek egyet azzal, amit írtál.
És hogy csak a legenyhébbekre reagálja, én még az ülést sem tartom teljesen ördögtől valónak. Egyenes tartásban némi stabilitás talán ad a rollernak. Bizonyos egészségügyi problémák esetén számára áldásos kiegészítő lehet. És egy panellakó számára így is korlátozottan szállítható marad, míg ha robogója lenne, azt lehet nem merné a ház előtt hagyni. Új szabályozás bevezetése után minek minősíti majd, arra térjünk vissza akkor.
"...a sima rollert meg segédmotorosra."
Ez pont nem így hangzott el. Ha a sima alatt az alap (350 W-nál nem nagyobb) elektromos rollereket értjük, akkor pont az lenne a lényeg, hogy elektromos rollereknek tekintenék őket (vagy a többi hasonló eszközzel együtt egy halmazt alkotnának). De a lényeg, hogy rájuk ugyanazok a közlekedési szabályok vonatkoznának, mint a kerékpárosokra (speciális megkötéssekkel, pl. hogy nem szállíthatnak utast). -
PociAti
őstag
válasz
punisher1
#25749
üzenetére
Te tényleg ennyire szívügyednek tekinted, hogy kilométerenkénti 24 másodperccel előbb érj oda? (Ha egyáltalán sikerül célba érned. Keress rá itt a fórumon a "jobbulást" kifejezésre. Mind olyan szemlélettel rendelkeztek, amivel beleálltál ebbe a témába.)
Miközben az autópályákon a sebességhatár legfeljebb 130 km/h, miért van az, hogy az személyautók kilencven+ százaléka ennél nagyobb sebességre lenne képes? Azért, mert Németországban pár helyen, bizonyos feltételek mellett ennél is gyorsabban lehet haladni? Attól, mert egy jármű el tud érni nagyobb sebességet, attól még nem alanyi jog ki is használni ezt a képességét.
A hatótáv tesztnek csak úgy van értelme, ha valamennyire standardizált tesztről van szó. Csak körbe kellene nézni a világban, a hűtőgép fogyasztástól, a mosógép tisztítási képességétől kezdje a járművek fogyasztásáig kidolgoztak egy-egy standardizáld eljárást, hogy az eszközök főbb paraméterei egymással összehasonlítók legyenek. Népszerű termékkategóriáknál ezeket ISO szabványba foglalták.
Rollereknél rendkívül elérőek az egyéni felhasználási módok. Ázsiaiak átlagtömege 60 kiló körül lehet, amerikai felnőtteké majdnem a kétszerese. A domborzat viszonyától, az üzemmódon át nagyon sok múlik a hatótávon. Ezek figyelembevételére nincs világszerte alkalmazható más standard módszer, mint sík terepen tesztelni.
Alsó korhatárnak jellemzően 14 évet adnak meg, hogy a tényleges átlag személy milyen nemű, mekkora és hogyan vezet, azt nehéz megmondani. Teljesen mindegy is, ha a számok egymással összevethetők és az adatokból mindenki magára ki tudja számolni az értéket."Esetleg lehet emelkedőnél is jobban jön kicsit nagyobb sebesség."
Összekevered az alapfogalmakat. Emelkedőnél teljesítményre van szükség, nem 30 fölötti sebességre.Tempomat teljesen felesleges lenne? Érdekes. Tapasztalatom szerint az egyik legjobb dolog az elektromos rolleren. Nyugodt, stabil közlekedés egyik alapja, úthibák miatt nem fog ugrálni a sebesség, és szabadabb, stabilabb kéztartást eredményez. A fix tempó a nyélgáz állapota nélkül elérhető, ami a biztonság szempontjából további előny.
-
válasz
punisher1
#25749
üzenetére
A hatótávot nem 25, vagy 30, vagy 35 km/h sebességgel mérik, hanem elég drasztikus kritériumai vannak, ezért nem változik az E, vagy a global verzió esetén.
"A gyárilag megadott hatótávot úgy számolják, h 15km/h-val haladva, Eco módban, 75kg-os súllyal, teljesen egyenletes sebességgel (gyorsítások nélkül), szélcsendben, sík terepen, 20C°-on - ez a szabvány (OTA teszt)."
-
alphamooncam
őstag
válasz
punisher1
#25749
üzenetére
Én nem mondtam, hogy egyetértek az EU korlátozással.
Azt gondolom, úgy lehet "túlélni" a közlekedési kényszert, hogy ismerjük a korlátainkat, folyamatosan felmérjük a környezetünket/ helyzetünket, és "használjuk" a fejünket...
Kimenni az utcára - gyalog is - kockázat, példának okáért akár a fejünkre is eshet egy tégla, és ott maradunk.
Mindenkinek magának kell eldönteni, hogy ki milyen kockázatot vállal.
Ami a fontos, hogy előre lássuk a lehetséges következményeit annak amit éppen csinálunk, és ha ez megvan már csak folyamatos kockázatelemzésre, és döntésekre van szükség.
A szabályok azért vannak, hogy segítsenek a döntésekben, és a többi közlekedő tudja rólad, hogy mire számíthat, mit fogsz a következő pillanatban csinálni.
Amit nem tehetsz meg, az az hogy nem ismered a szabályokat, félreérthetően, vagy kiszámíthatatlanul viselkedsz az úton.
Szerintem
-
PociAti
őstag
válasz
punisher1
#25742
üzenetére
Kiszámoltad már, hogy mennyi időt nyersz vele?
Az a hajnali, hosszú egyenes szakasz mégis mennyi lehet? 1 km?
Mert 25 km/h sebességgel 1 km az 2,4 perc = 144 másodperc.
30 km/h sebességgel pedig kereken 2 perc = 120 másodperc.Azaz kilométerenként 24 másodperc a "nyereség",
cserében a biztonságot némileg beáldozod. Tényleg megéri?
Tényleg szükség van arra a pár másodpercre? -
válasz
punisher1
#25129
üzenetére
Ilyet ne írjál, h "mindegyik megy 30-al, ha hackeled a szoftvert", mert ezt csak a korábbi firmware-s rollerekre igaz.

Aki most vesz rollert, az jó eséllyel bekapcsolás után azzal szembesül, h amíg nem frissíti a korábbi firmwaret az aktuálisra, az gyakorlatilag be se tud lépni az applikációba addig, míg nem frissítette.
Új szoftveres G2-n pl ~40ezerbe kerül az egyik (újpesti) rolleres szervizben a korlát kiütése. (És máshol is ennyi.)Ami a global verziós G2-t illeti, emiatt célszerűbb.
A garancia pedig az eddigi beszámolók alapján nagyon úgy tűnik, h az ismert hibákra (csattog a hátsó lengéscsillapítás felütéskor, ill. kotyog az elsőteló) nem vonatkozik, azt mondják, h "ez ilyen", szerintük a roller használhatóságát nem befolyásolja.
Szóval kizárólag ezek miatt szoktam ajánlani a DHGates rendelést, mármint hiába a gari, ha nem csinálnak a rollerrel semmit. :/
A többi dologra (elektronika) meg nem jellemző, h elromlana.A többi meglátás, amit írtál, az rendben van.

Felsorolásnál inkább az akku kapacitásának feltüntetése célszerűbb, nem a gyárilag megtehető hatótáv, aminek 25-ös tempóval használva a rollert, kb köze sincs a valósághoz.
![;]](//cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)
F2 10Ah
F2 Plus/Pro 12.8 Ah
G2 15Ah
Új hozzászólás Aktív témák
- DJI Convertible Carrying Bag + Ajándék DJI rádió nyakpánt
- ÚJ Quansheng UV-K6 adóvevő eladó
- DJI Mini 4 pro drón tartozékok
- UTOLSÓ! Új, bontatlan Braun Silk epil 7 7-081 nedves-száraz epilátor - 2 év magyar bolti garival! -
- DJI Mavic 3 Pro Fly More Combo (2 akku) RC Pro - drón szett újszerű állapotban
- 2db x Green Cell UPS 2000VA 1200W teljesítményálló tartalék tápegység 2000VA 1200W
- DELL PowerEdge R630 rack szerver - 2xE5-2650v3 (20 mag / 40 szál, 2.3/3.0GHz), 32GB RAM, 55992Ft+ÁFA
- Apple iPhone 12 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- HIBÁTLAN iPhone 13 mini 128GB Starlight -1 ÉV GARANCIA -Kártyafüggetlen, MS3614, 100% Akkumulátor
- AKCIÓ! LG UltraGear 27GR93U-B 27 4K 144Hz IPS monitor garanciával hibátlan működéssel
Állásajánlatok
Cég: ATW Internet Kft.
Város: Budapest
Cég: BroadBit Hungary Kft.
Város: Budakeszi
Majd meglátjuk mi lesz a vége...
Enyém pont a felével megy és már osztottak is


![;]](http://cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)

