Hirdetés

2024. május 12., vasárnap

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#15029) DigitXT válasza akyyy (#15028) üzenetére


DigitXT
félisten

Azért, mert nem 10x3.4V az a 34V (ahogy normális esetben), hanem
nagyjából 3.45x9+3V a törött cellacsoportnál, így az az egy túlmerült
cella a roller elindulásakor egyedül kellene, hogy leadja a 11A-t. Nem
tudja, leesik a feszültsége, a BMS meg megvédi a kigyulladástól (tilt).
Amikor viszont megszűnik a terhelés, idővel visszakapcsol. Ugyanez
megy töltésnél, csak visszafelé... az egyedül maradt cella arányaiban
túláramot kap, a feszültsége gyorsabban megy fel, és itt (is) tűzijáték
lenne a vége, ha a BMS nem kapcsolja le a töltést. Magyarán az ilyen
törött akkut tovább használni nem csak kellemetlen (kisebb hatótáv),
hanem veszélyes. Töltésnél konkrétan tűzveszélyes (elég ha beszarik
a BMS, és nem kapcsolja le a töltést). Én biztosan NEM tenném.:R

Szerk: ez a villatörés meg nem hangzik jól
Tele van vele a Kugoo Klub Hungary csoport a FB-on: ezek ilyenek.:K
Akinek eddig nem tört el persze "cáfol". (Szerintem meg szerencsés.)

Szerk2: egyébként igen, az sem szerencsés, hogy amíg ment 10 km-t
a ketyere, a törött cellacsoport 2-3x akkora áramot kellett leadjon, így
valóban van kockázata a túlmelegedésnek, s amiatt a kigyulladásnak.
(Mindezt úgy, hogy bár van hőmérő benne, nem a cellák között mér...)

Szerk3: azért sem jó közlekedni vele (ha nem is azonnal gyullad ki:D),
mert amikor véletlenszerűen kikapcsol, akkor nincs e-féked sem.:R
Amúgy amiért még ment a kijelző az pont a BEMF. Ha rögtön fékezni
kezdek, akkor az amiatt beütő feszültségtüske talán visszakapcsolta
volna: később tapasztalatam ezt kifejezetten rossz akkuval (teszten).

[ Szerkesztve ]

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.