Köszönöm szépen!
Akkor a nagyobb rollerekkel sem lennék sokkal előrébb, de 20-at megérne nekem egy kicsit komfortosabb kerék.
- van ajánlott megoldás indexre? Alin keresni nyilván én is tudok, de kíváncsi vagyok tapasztalatokra.
- hol érdemes átalakító szettet venni az említett gumikkal? megkérdezem a helyi bringás szervizt, hogy vállalják-e az átszerelést.
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [koxx:] Bloons TD5 - Tower Defense játék
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [Parci:] Milyen mosógépet vegyek?
- [Re:] [bb0t:] Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- [Re:] [Sub-ZeRo:] Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [Oldman2:] A KOReader ebook olvasó program
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Hozzászólások
Berci77
tag
Casseius
tag
Rollermágus árul, Borárostól egy köpésre van, illetve Rollex.hu, ők Újpesten akiket ajánlani tudok.
Én egy nagyobb darabot vettem alin, de túl nehéz volt így rázkodások miatt le tört a felfogatása, ezt többen dicsérték fb csoportokban [link] ők belvárosban, Kálvintól nem messze vannak.
[ Szerkesztve ]
Don't Worry, Be Happy
Berci77
tag
köszönöm szépen, utánanézek ezeknek!
Reggie0
félisten
Lábbal kell irányjelezni.
PociAti
senior tag
Nemrég láttam videót, ahol a rolleres elengedett kézzel ment. Nagyobb rollerekkel meg lehet csinálni, ha nagy a tengelytáv, és szélesebb, laposabb profilú kerék van benne.
Xiaomi minden paraméterében messze áll ettől.
Próbáld meg felvenni a sofőrrel a szemkontaktust (feltéve ha nem mögötted van az a autó), és ha kiszámítható íven közlekedsz, akkor jó eséllyel meg tudja tippelni az irányodat.
Jobban, mint apró irányjelzők alapján, amiket azt se tudja hol keressen rajtad, aztán tűző napsütésben elég bizonytalanul lehet kivenni a működésüket.
Ha az autó a bal oldaladon van, te pedig jobbra kanyarodnál, a lábbal való kalimpálás csak arra jó, hogy bizonytalanabbul állj a rolleron. Kezet normálisan ki tudod tenni magad mellé, azt a kutya se veszi észre, hogy részben a jármű takarásában, részben a saját takarásodban lent kalimpálsz a lábaddal.
Reggie0
félisten
Ha az auto a bal oldaladon van, akkor ugyis elengeded, mert elni akarsz
McNamara
Ármester
Ma én is mentem egy hosszabb kört az új szerzeménnyel (G30). Sok tapasztalatom nincs eddig rollerezés terén. Limeot használtam csak párszor. Hétvégét a páromnál Diósgyőrben töltöm. A tervezett útvonal Lillafüred és vissza volt. Minden egyes pillanatát élveztem. Ahol lehetett végig 30-al mentem leginkább az úton a kocsik közt, szerencsére nem volt nagy forgalom. Az autók meglepő módon szépen kikerültek előzésnél ahogyan azt kellene mindig. A G30 szépen felvitt az emelkedőkön erőlködés nélkül. Kastélyszállónál kellett egy kicsit rásegíteni mert elfogyott a lendület és az már elég meredek volt a kis jargányomnak. 10-es kerekek szépen csillapítják az utón keletkezett hibákat. Néhol még 35km/h sebességet simán el tudtam volna viselni, de az esetek többségében elegendő ez a 30-as tempó. Ebbe egyébként nincs tempomat? Az irányjelzés nálam is kérdéses volt, de ezt a lábbal való jelzést én is kipróbálom legközelebb.
Összesen 20km gurultam és 44% írt még az app (82kg vagyok). Úgy érzem jól megleszünk és remélhetőleg sok balesetmentes km tölthetek el.
ultio
senior tag
Pl. [Acor AMP-2703 teleszkóp pumpa]
Canyon bicajom van, ahhoz adtak, azt használom a rollerhez is.
rasti rusti
Casseius
tag
Ha bal oldalon van és jobbra fordulsz akkor el kell engedni, és azon a semmilyen jelzés nem segít, mindig abból kell kiindulni hogy mindenki el akar ütni
Nem kell kalimpálni, simán kirakod, semmilyen instabilitás nincs, a súlypontod ugyanott van, veszélytelen, belvárosban sok bringafutár is ezt használja mert hátán a mázsás dobozzal nehéz kart lengetni.
Motoroknál is ugyanez a teendő ha elromlik az irányjelződ és tanítják is h ezt kell tenned.
[ Szerkesztve ]
Don't Worry, Be Happy
IntelKiller7
veterán
PociAti
senior tag
Egy Xiaomi Pro 2 tulajdonostól jött a kérdés, és azon a rolleren köztudottan elég keskeny a deszka.
"semmilyen instabilitás nincs, a súlypontod ugyanott van, veszélytelen"
A három pont közül az egyik sem állja meg a helyét.
Pont egy kritikus tevékenység, a kanyarodás előtt kezdene el a rolleres balettozni, a súlypont nyilván megváltozik, és egyszerűen nem igaz, hogy nem veszélytelen.
Viszont a legtöbb esetben teljesen felesleges, mert nem is látható a lábbal való kalimpálás, lefogadnám sok autós nem is érteni mit csinál. Én (hála az Égnek) még soha nem láttam élőben olyat, hogy valaki lábbal jelezte volna a kanyarodási szándékát. Csak itt olvastam róla.
Elégséges a kanyar előtt előre lecsökkenteni a tempót, és ha kellően következetes a rolleres mozgása, az autós jó eséllyel ki tudja következtetni merre fog menni.
Reggie0
félisten
A sulypontod hiaba van ugyanott, mivel motornal/kerekparnal a jarmuvet nem csak a talpad es a kezed segit pozicioban tartani, hanem az uleped is, valamint a ket labad koze van fogva, igy nem tud elbillenni a testedhez kepest.
Rollernel viszont egyedul a karoddal tudod tartani, hogy ne doljon fel, raadasul a kormanyrudnal, igy annak elmozdulasa nem csak az oldaliranyu billenest okozhat, hanem kanyarodast is. Ettol lesz baromi instabil.
[ Szerkesztve ]
Casseius
tag
Ma pont erről beszéltünk haverral, próbaképp mentünk egy jó hosszú 40km-es távot Xiaomikkal, a táv több mint felét egy lábbal tettem meg autós forgalomban, margitszigeten tömegben, körúton biciklisávban és belvárosban kisutcákkal tarkítva mindezt sokszor 45km/ó feletti sebességgel semmilyen problémát nem okozott azt leszámítva hogy kicsit elfáradt az a lábam amin álltam, tehát ha nekem 45-50el nem okoz problémát a folyamatos egylábazás akkor az átlag Xiaomisnak 10x 5 mp-re 25-ös sebességnél miért okozna?
A kalimpálás szót szerintem meg kéne nézned az értelmező szótárban, ha kitartod a lábad az semmiképp az, és érdekes mód rajtad kívül a többi autós nagyrészt érti mit akarok, persze azzal nehéz mit kezdeni ha valaki meggyőződésből értetlen.
Ui.: Harley-n hány embert láttál pl kézzel jelezni? Ott is ugyanúgy lábat használnak.
[ Szerkesztve ]
Don't Worry, Be Happy
Somatom
veterán
Azért van némi különbség. Ezeken az útvonalakon rendszeresen közlekedek. Leginkább bringával, mert az tud 45 -öt és így nem akarnak letolni az útról. A 25 -öt tudó rollerrel kicsit más a szitu.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
Casseius
tag
Igazából 25-öt tudó géppel én nem is engednék senkit autós forgalom közelébe, egyszerűen feltartod az autókat, amivel ráadásul idegessé is teszed őket és direkt szivatnak
Don't Worry, Be Happy
Mi ez a Xiaomi 4 Pro?
notebookcheck.net/Xiaomi-Electric-Scooter-4-Pro.html
Hát még a Mi 3-ashoz se jött ki "Pro" verzió.
Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
Somatom
veterán
Én sem. De mit csináljak, ha nincs bringaút? Kénytelen vagyok néha közéjük menni. Hosszúhajú, harcsabajszú, morcos rocker kinézetű fazon vagyok férfisúlyban, úgyhogy viszonylag csöndesen viselik a sorsukat, de nem kellemes érzés egy ilyen lélekvesztővel az autók között billegni.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
Casseius
tag
Casseius
tag
Nehéz dolog az biztos, sajnos az infrastruktúra nincs még felkészülve a mikromobilitásra Magyarországon...
*Bocs a duplaposztért.
[ Szerkesztve ]
Don't Worry, Be Happy
zhata
senior tag
Azért azt megnézném, hogy te milyen távon tudsz menni bicajjal 45 km per órás sebességgel!
Ezzel nem értek egyet.
A G30-as kormányát már el merem engedni, nem félek közben, h elesek, sokkal jobb az úttartása, mint a Xiaomiké.
Itt írtam is róla:
https://prohardver.hu/tema/kis_roller_topic/hsz_13740-13740.html
Azóta meg már még többet használtam, még inkább stabilabbnak érzem a Xiaomihoz képest.
Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
Igen, ezen én is néztem egyet.
30-al simán megyek, 35-el, de 45-höz már lejtő kell, az nem általános haladós sebesség (legalábbis átlagos bicikliseknek).
Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
Somatom
veterán
Most cirka 30Km -en. De, ez nemsokára több, mint a duplája lesz, mert a szerelőm most építi be az új docking szettet a 630Wh -s akkuhoz. 75Nm -es Shimano motor, USA régióra állítva (32Km/h) + némi kerékátmérő trükközés. GPS szerint 45 -ig van rásegítés.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
Ohh, kössz.
Vajon mennyivel lesz másabb az árazása, mint a Segwayenek? Ha jól értelmeztem gyártani amúgy is ők fogják.
Lehet kiadják ugyanazt Segway, és Xiaomi néven is, mittudomén eltérő műanyag elemekkel?
Megesik az ilyesmi.
Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
Ja, ez elektromos, értem már.
Tényleg, pedig tudtam, h neked olyanod is van.
Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
Casseius
tag
A xiaominál a telefonokból kiindulva engem se lepne meg ez a lépés
Don't Worry, Be Happy
Somatom
veterán
Az a bajom ezekkel, hogy amiket a G30 után láttam, azok mind elsőkerekesek. Az meg nekem nem gyerebe.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
Én meg azt gondoltam eddig, h azért nincs a Xiaomiból 10"-os kerekű, mert azt lefedik a Segwayyel, és a Xiaomik maradnak a 8.5"-os kerekeknél.
Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
Casseius
tag
Mekkora [link]
Don't Worry, Be Happy
Ez így van, nem tudom miért erőlteti a Segway is ezt az első kerekes megoldást már inkább.
A G30 tökéletes lett, erre kifuttatják, azt jönnek helyette az elsökerekesek. :/
Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
Láttuk már.
A soha meg nem jelenő csoda-roller.
Mindenesetre marketingnek jó.
Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
Somatom
veterán
Én úgy tudom, hogy nincs már külön Segway, csak Xiaomi, Segway néven.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
Mindegyik összecsukható, úgyhogy ezt kipipálhatjuk.
Hány kiló vagy?
Emelkedőkön is használnád, vagy csak szinte teljesen sík terepen?
Jó minőségű aszfalton, vagy rossz úton?
Xiaomik:
Mi Essential 20km hatótáv, 250W motor, de csak 20km/h a végsebessége.
Mi 1S 30km 250W 25km/h
Mi Pro 2 45km 300W 25km/h
Mi 3 30km 300W 25km/h
Neked az Essential is elég lenne kb.
A végsebesség feloldható szoftveresen, bár akkor drasztikusan csökken a hatótáv.
Én már nem vennék 300W alatti rollert.
Úgyhogy talán a Mi 3, max nem kell majd naponta töltened.
Esetleg a Segwaynek vannak 10"-os kerekű verziói, de azokat annyira nem ismerem, mármint a választékot, át kellene nézni van-e 150ezer alatt rollerjuk.
A 10"-os kerék sokkal jobb, mint a 8.5"-os, még ha csak pár km-re is használnád, úgyhogy érdemes számolni vele.
És kb mindegyik vízálló. Ezzel nem lesz gond. Esőben is mennek. A pocsolyákat kerüld ki, ne merüljön a kerék bele, ne ázzon be. De 3km alatt nem tud annyi eső esni, h megártson neki.
Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
Igen, de most azért vette meg a Segwayt, h lerontsák elsőkerekesre a választékot?
Igenis van különbség közöttük, emelkedőn egyáltalán nem mindegy, h rá kell nehezedni a kormányra, vagy nem kell, mert a hátsókerék hajtás anélkül is tolja a rollert, h foglalkoznunk kellene vele, hol a súlypontunk. :/
Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
Berci77
tag
Köszi, de nem 45 évesen fogok megtanulni balettozni 😁
PociAti: háát, felvettem a szemkontaktust, lassítottam, lehúzódtam, erre bekiabált, hogy “nem tudsz indexelni te kis buzi”. Csak annyira volt erőm, hogy én is biztonságos, jó utat kívántam neki.
Dave™
nagyúr
A biciklisek többsége sem megy többel 25-nél. Ahol nincs bicikliút, akkor ott ne is közlekedjen senki, csak autó és motor - ez lenne a megoldás? Én elférek az út szélén, ahol kényszerből (mert senki sem jókedvből teszi) kell autók mellett mennem. Kikerülnek, 10-ből kb. 1 van aki emiatt láthatóan idegbeteg, mert kb. padlógázzal előz ki (utána nem sokkal később meg utolérem, mert a dugót nem tudja így kielőzni).
Casseius
tag
Dániában pl megvan a megoldás, illetve tőlünk nyugatabbra sok országban is, csak hát erre itt nincs politikai, társadalmi és kulturális akarat
Don't Worry, Be Happy
Somatom
veterán
Így van. Csak hozzáállás kérdése. Tőlünk nyugatra az ilyen szent állat. Pár hétre símán berántják érte a jogsimat. Megalkották, hogy minimum másfél méter oldaltávolsággal előzhetném. De, ez esélytelen, mert 18m hosszú vagyok és 40 tonna. Úgyhogy két falu között szépen kullogok mögötte, mögöttem meg Timbuktuig ér a sor, mert ők meg engem nem tudnak megelőzni. De, ez kit érdekel? Aki beszopja, az másnap korábban indul. Ennyi.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
Casseius
tag
Koppenhága rollerrel, kicsit más világ, több a kerékpár meg roller mint a kocsik, több száz méter hosszúságban a bringa tárolok teli bringákkal, elkülönített minőségi kerékpár út mindenhol..... [link]
[ Szerkesztve ]
Don't Worry, Be Happy
Somatom
veterán
Nem csak Koppenhága. Egy hónapja Strasbourg -ban rollereztem, két hete Wertheim -ben, holnap meg Luzern -ben fogok körülnézni. Egész más világ, más útviszonyok, más közlekedési kultúra.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
Reggie0
félisten
Miert nem? A balettos csajok hajlekonyabbak es kevesebbol valaszthatnak, ez uj lehetosegeket nyit meg
Amugy en fel tudom emelni a labam, hogy megkossem a cipofuzot, ez ahhoz kepest mar lokuki.
Reggie0
félisten
Majd bevezerik EU-ban a varosi 30-at es akkor mar nem is lesz olyan lassu a 25-os roller
eFeMeR74
senior tag
Motoros sem ment el melletted soha?.
Ők például a láb oldalra való rúgással köszönik meg, ha előzékeny voltál.
Mondjuk helyet adtál vagy lehuzodtál.
Vannak nemzetközi jelzések amiket illik tudni mit jelent.😁 Ilyen az sos is😁
MI Box S-Archer-OP8T-NSA310-Toshiba A300-MI Robot Vacuum-RoidmiF8
PociAti
senior tag
Nagyon izzadságszagúan próbálod bebizonyítani, hogy az egy lábon állás olyan stabil és biztonságos, mint a két lábon állás.
Ha hosszú távon arra készülsz fel, hogy egy lábon fogsz haladni, akkor azt az egy stabil lábat a tömegközéppontod közelébe fogod helyezni.
Viszont normál közlekedési szituációban a két láb vagy egymás mellett van, vagy részben egymás előtt. És pont a legkritikusabb közlekedési szituációban, kereszteződést megelőzően, kanyarodás előtt kell ezt a stabilitást megbontani.
Zavartalan, egyenes szakaszon elég extrém testhelyzeteket ki lehet próbálni, de az teljesen más körülmény, mint a kanyarodással összekötött útkereszteződés.
Felvetődik a kérdés, hogy mennyire hosszan kell jelezni a kanyarodási szándékot? Mert hiába teszem ki a kezem pár másodpercre, ha az autós pont nem akkor figyeli az én jelzéseimet (vagy takarás miatt nem látja). A legjobb szándék ellenére is a két halmaz gyakran nem találkozik.
PociAti
senior tag
Rolleren nem szoktam előzékeny lenni a motorosokkal.
PociAti
senior tag
Köszi a linket Zolee, érdekes az új Xiaomi 4 generáció.
A mi.com-on ott vannak a tanúsítványok.
A notebookcheck írás bőven tartalmaz pontatlanságokat.
A cikk elején és végén is 3 SKU-t említ, miközben a képen 5 SKU található.
Viszont modellből tényleg 3 található a képen: DDHBC20NEB, 21 és 22.
Az 5 SKU közül kettő végződése global (BHR5398GL és BHR5779GL), másik 3 UK/FR/DE végződést kapott.
A Electric Scooter 3 Lite-ot következetesen Lite-nak a mi.com-on is. Ez lehetett az alap cikk, amit a notebookcheck-esek kibővítettek (hibákkal), mint pl. a 3-as modellt a Navee gyártotta. (Ők tudtommal nem gyártók, hanem a Xiaomi esernyője alatt működő tervezők, és Ninebot az összes modell gyártója. Így nem áttértek a Ninebotra, hanem továbbra is ők fogják gyártani.) Viszont a Navee vonal rávilágít a Mi 3-as kakukktojás jellegére.
Az alábbi német oldalon sokkal bővebben foglalkoznak a 4. generációs családdal.
https://escooter.blog/xiaomi/xiaomi-4-pro-scooter-erste-leistungsdaten/
Például a Pro 4 már 10"-os tubeless abroncsokkal rendelkezik, 120 kg lesz a teherbírása, de ezzel arányosan a tömege is 16,5 kg-ra nő.
A kanadai modellekről is írnak, nincs nagy jelentősége. DDHBC25NEB, feltételezem lesz 23 és 24-es is.
[ Szerkesztve ]
Casseius
tag
Nem próbálom bebizonyítani hogy ugyanolyan biztonságos lenne mert természetesen nem, de a legtöbb helyzetben minimális az eltérés, és itt nem egy körforgalomra gondolok persze vagy egy rossz minőségű útra, de az egyszerűbb helyzeteket meg lehet oldani vele, nyilván nem ez az ideális, de a semminél bőven jobb.
Tervben van normális index felszerelése de nem egyszerű mert a kerékpáros cuccokat nem nagyon lehet felfogatni és vagy nappali forgalomban észrevehetetlenek.
Én motoros irányjelzőket készülök majd felfuratni ami közvetlen az aksiról kapna áramot, csak ott még ki kell gondolni hogy milyen módon tudom aktiválni, ehhez már nekem kevés a tudásom majd bemegyek vmi motoros szervizbe és ott megpróbálom kideríteni h miként lehetséges az elgondolásom
Don't Worry, Be Happy
Berci77
tag
Azért azon beszarnék, ha a rolleren felemeled a lábad és megkötöd a cipőfűződet! Erről azért egy videót dobhatnál 😂😉
A balettos csajokat házasként egyelőre passzolom, de köszi a tippet, elraktam tartalékba
Igazából tényleg azon merengek, hogy megcsináltassam-e a pro 2 átépítését 10”-esre, vagy vegyek egy G30-at.
Amire használom ez így eddig nekem tetszik, de kicsit stabilabb és komfortosabb futásnak örülnék. Persze sokkal nagyobb súlynak meg nem. Vagy hagyom az egészet most a francba, aztán majd ősszel lehet, hogy a bicajszervizesek is szívesebben veselkednének neki az átszerelésnek. Vagy menjek az ismerős gumishoz? Tudnak azok ilyen kicsi kerekeket szerelni?
Somatom
veterán
Biztosan lenne még mit tanulnom, de nekem az egyenesfutásról teljesen más képem van. Símán bringázok a városban úgy, hogy egyáltalán nem fogom a kormányt, de kifejezetten parázok, ha a G30 -on egyik kezemmel el kell engednem a kormányt. Szvsz. ezért nem érdemes G30 -ra váltani.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
Mortein
tag
Azokat kérdezem, akik bicikliről váltottak rollerre, hogy biciklihez képest mik az előnyök hátrányok és itt nem az olyan nyilvánvaló dolgokra gondolok, hogy nem kell tekerni, viszont tölteni meg kell. Napi szinten járok munkába biciklivel és gondolkodom egy e-roller beszerzésén (20 perces út biciklivel, közepes tempóval).
Mai Hardverapró hirdetések
prémium kategóriában
- GIGABYTE RTX 3060TI GAMING OC 8G
- Asus TUF FA507 - 15.6" IPS 144Hz / Ryzen 7 6800H / 16Gb DDR5 4800MHz / RTX 3050 Ti / 1 ÉV GARANCIA
- NVIDIA Dell RTX 2080 Ti 11GB GDDR6 - Beszámítás: OK
- AKCIÓ, BOLTI ÁR ALATT! tado BASIC Okos Radiátor Termosztát 3db-os
- AKCIÓ, BOLTI ÁR ALATT! Xiaomi HUTT C6 ablaktisztító robot