-
LOGOUT
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Aktív témák
-
Motaba78
addikt
ma voltam a szfvári aldiban, és vettem egy téli hosszú szárú nadrágot és hosszú ujjú felsőt, mindkettő elég jó anyagnak tűnik, belülről ilyen termós anyaggal vannak bélelve, a felsőt a boltban, a nadrágot itthon próbáltam el, mindkettő méretben jó.
A nadrág fekete, az ülepénél szivacsos betét, a felsőn hátul egy cipzáros zseb kék színben végig cipzáros. -
Ariadne
őstag
Konkrét példa: egy maratonozós használatban lévő Scott Scale-ről tudok (híresen könnyű full karbon merevváz, 1,2 kg), ami full XTR szettel, könnyű nyereggel, Fox telóval és Crossmax SLR kerékszettel 9,4 kg...
#11784 szki: Ööö, nem írtam olyat, hogy 10 km síkon el lehetne éhezni, összehasonlítást tettem az egyes úttípusok nehézsége között... Nálam a (majdnem) eléhezés 45-50. km-nél történt, kb. 850-900 m szint után, folyamatos emelkedőn.
Utána meg a legvégén, kb. 2-3 km-rel a túra vége előtt. Többször rá kellett jönnöm, hogy ha érzem, hogy jön az eléhezés, akkor tényleg _muszáj_ megállni és enni egy falatot, mert különben rosszabbul járok. Csak azért nehéz, mert éhes meg nem szoktam lenni túra közben.
-
lorcsi
veterán
válasz
hoffman_ #11794 üzenetére
itt a bolt honlapja
és ha a topikban rákeresel elég sokan vásároltunk nála
Meme néven van a forumon -
fpeter07
veterán
A Campagnolo Veloce milyen szintet képvisel a maga nevében?
-
hoffman_
nagyúr
Köszönöm a tippet, igazán jónak tűnik
Hasonló árú új bringánál hamar elérheted az az állapotot, amikor ránézel, és megállapítod, hogy jé, már csak a váz eredeti
Igen, ebben is lehet valami. Alapvetően idegenkedem a használt dolgok vásárlásától, jóideje leszoktam róluk, de ez az az eset, amikor még én is érdemesnek tartom kivételt tenni. De ha odajutok, egyébként, úgy is bedobom ide a kiszemeltet, érdekel a véleményetek
Aztán előbb-utóbb még az is lehet, hogy tekerünk együtt
-
dqdb
nagyúr
válasz
hoffman_ #11785 üzenetére
Egyébként bosszantó, mert amíg még csak körbeszaglászik az ember, akkor vannak olyan finomságok, hogy uhh, amikor meg pénze is van, akkor keresgélhet mint a hülye, hiába.
Én úgy indítottam az évet, hogy van egy jó bringám, nem cserélgetek, nem nyúlok hozzá, mert minek. Aztán úgy alakultak a körülmények, hogy hülye lettem volna nem meglépni egy cserét, és hussEzért is írtam, hogy ha "csak" 130k-s bringával fogok indulni, akkor hamar rámegy az ára.
Ha ennyivel szeretnél indulni, és a Bikemag apró böngészése alapján nem idegenkedsz tőle, akkor jó állapotú használtat vegyél építési alapnak. Hasonló árú új bringánál hamar elérheted az az állapotot, amikor ránézel, és megállapítod, hogy jé, már csak a váz eredeti -
szki
őstag
válasz
fpeter07 #11786 üzenetére
Na akkor holnap irány Zeg. Aldi! Jól látom, hogy a nadrágon a térd védett?
Ma rövid felsőben, és rövid nadrágban tekertem. 16 C fok még épp jó volt, de 14 C fok, és szembeszél nekem is hideg... Plusz az eső is szemerkélt
Már sajnos korán sötétedik, és hirtelen esik a hőmérséklet este (itt nyugaton). -
hoffman_
nagyúr
Srácok, közben kérdeznék egyet. Az egy dolog, hogy "nagybringa" vásárlást tavasszal tervezek, de valami sulibajárós canga előbb is befigyelhet. Erre nem szánnék sokat, olyan 20-30k között keresek valami tekerőt. Lehet outi(bár még sose volt
) is, teljesen mindegy, csak nagy kerekek legyenek, és suhanjon. Súlya, színe nem igazán érdekel. Lehet fix áttételes is. Ilyet fogok találni, ha apro.bikemagon körülnézek? Van valami amit tudtok ajánlani(ha nem is konkrétan)?
dqdb:
Evidens, hogy a súlynak is van szerepe. Ezért is írtam, hogy ha "csak" 130k-s bringával fogok indulni, akkor hamar rámegy az ára. Mondjuk nem csak könnyítés, miatt, de na érted
Fejlesztéssel együtt jár, hogy próbálunk könnyíteni. Egyébként bosszantó, mert amíg még csak körbeszaglászik az ember, akkor vannak olyan finomságok, hogy uhh, amikor meg pénze is van, akkor keresgélhet mint a hülye, hiába. Én 1 hónapja szúrtam ki egy Meridát az aprón, 160-ért, de ha tavasz lett volna, akkor benyelem azt a +40k-t, mert biztosan megérte volna, felszereltséget/súlyt/strapabíróságot tekintve. Hosszútávon legalábbis nem biztos, hogy annyit kellett volna rá költeni. Persze már hetek óta elvitték
-
szki
őstag
válasz
Ariadne #11772 üzenetére
Ezen nem fogunk összeveszni
De akkor is a tempó, iram ami kifáraszt. Magasabb tempó=>magasabb pulzus!
Egy hosszú emelkedő, vagy nagy szintemelkedés leküzdését meg lehet tenni kényelmes pulzussal megfelelő áttételen tekerve, és lehet tempósan, magas pulzussal, azaz anaerob üzmemmódban is.
10 km síkon nem távolság. Az csak egy sprint egy nagy levegővel. Abban a 15 percben nem lehet elfáradniAz eléhezéshez (nekem) 2 órás megfeszített iram sem elég. 4 órás folyamatos tekerésnél már jelentkezhet probléma, ha rossz a folyadék, táplálék, és ásványi só bevitel.
rétisün: ma tekertem középtávot hidegben, szélben. Nem lesz probléma a 200 km-t lenyomni
(#11783) Flow: Ez a tekersé biztos jól esett!
-
Flow
senior tag
Hétvégén Mátrában voltunk, vittem magammal a bicajt, úgyhogy felmértem a terepet. Azt mondom, tűrhető, az út elég gány, de nem sok komolyabb kátyúval találkoztam, és az autósok is normálisak voltak. Itthoni viszonylatban nem rossz.
Mátrafüred - Kékestető - Mátraháza - Galyatető - Bagolyirtás - És vissza ugyan ez volt az útvonal, ha érdekel valakit: link.
Megállók is bele vannak számolva.
Végén nagyon szenvedtem, második Kékesmászása szenvedési 10-es skálán már 7+ -os volt. -
Mewryck
tag
hátha érdekel valakit: kerépáros kabát az aldiban
van még felső és naci is,jah meg kesztyű-én egy kabátot és egy kesztyűt beújítottam
-
dqdb
nagyúr
válasz
hoffman_ #11780 üzenetére
De én szó nélkül beraknám a seggem alá, valami ilyesmi szintű bringával én már jó pár évre letudnám a dolgot.
Ezért is írtam, hogy maga a bringa rendben van, ha igaz a mindössze 200 megtett km, akkor jó vétel, ráadásul méretben is jó nekedA Meridánál a többi alkatrészhez képest a féken spóroltak és a teleszkópon, de ezeken sem veszélyes mértékben, a problémás területnek tekinthető hajtás és a kerekek teljesen rendben vannak.
A súly dolog egyébként érdekes. Tudom, hogy mennyi vita van róla, de van, hogy nem értem.
A súly nem minden, de mégis sokat számít. Érdemes XC és országút esetén a minél könnyebb végeredményre törekedni, de fontos, hogy ésszel történjen mindez, különben a gatyád is rámegy, vagy a végeredmény nem lesz eléggé strapabíró. Értelmes fejlesztésnél a könnyítés mindig valaminek a mellékhatása. Egy Alivio hajtómű XT-re cserélésével a tekerés hatékonyságát lehet nagy mértékben növelni (sokan képesek olyan nyomatékkal tekerni, hogy a lánctányért az első váltóba szó szerint belehajtogatják), cserébe nyersz 300-400 grammot, ha a fogsort is cseréled egyúttal, akkor további 1-200 gramm jön le. A kényelmet egy karbon nyeregcsővel tudod növelni, ami mellesleg könnyebb is lesz. Ha a teleszkópodat egy szebben mozgóra cseréled, 100%, hogy súlyt spórolsz meg, ott az 5-800 gramm mínusz sem ritka. Még sorolhatnám tovább, az a lényeg, hogy a súlycsökkentés ne fő cél, hanem valami tényleg hasznos változtatásnak a velejárója legyen. -
hoffman_
nagyúr
Köszi a szkandium tippet, nem ismertem
Alu-karbon volt amikkel eddig találkoztam. A súly dolog egyébként érdekes. Tudom, hogy mennyi vita van róla, de van, hogy nem értem. Én most vagyok 185 centi, 88 kiló, és amennyiben 20 fölött még nő az ember, úgy van még bennem pár centi(ha géneket nézzük), illetve legalább 10 kiló. Tekintve, hogy amióta az eszemet tudom sportolok, adott az erőnlét(ha állóképesség nem is mindig), nem hiszem, hogy nagyon befolyásolna, hogy 11,89 vagy 12,47 kiló a bringa, ami alattam van, még hosszútávon sem. A hirdetett bringa súlyán mondjuk megértem, hogy megy a hőbörgés
De én szó nélkül beraknám a seggem alá, valami ilyesmi szintű bringával én már jó pár évre letudnám a dolgot. Más kérdés, hogy egy belépőszintű CC bringa lesz benne a keretben(~130k), amire 2 év alatt sajnos rámegy majd' ennyi. Az elfogultság meg nem feltétlen rossz dolog
mod:
Az egykori bringám, egy Mali Python volt, RockShox Judy TT telóval, STX váltórendszerrel, hajtással, Deore V-fékkel. 5 éve nincs meg, lassan 4 éve nincs bringám(bmx korszak kipipálva...). A mai napig az egyik legrosszabb döntésem, hogy megváltam attól a bringától. Hol tartana ma már, elképzelni is fáj. Na meg, úgy egyébként is. Lenne
-
dqdb
nagyúr
válasz
fpeter07 #11778 üzenetére
Terepen lehet találni olyan utat, ahol egyszerűen nem lehet lassan felmenni.
PontosanÉs van olyan is, ahol nem lehet lassan lemenni folyamatos fékezéssel, mert esés lesz a vége, hanem ereszteni kell, de ésszel.
hoffman_: a vázméret különbözősége olyan sokat nem jelent súlyban, de a hirdetésben szereplő 2 kg eltérés finoman szólva is durva. 10 kg alá műanyag vázzal és XTR-be hajló (vagy azzal ekvivalens) felszereltséggel lehet lemenni, egy full XT kevés ehhez. Ehhez képest a linkelt bringánál csak a telón lehetne fél kilót fogni. Ettől függetlenül az egy tényleg jó bringa, minőségi felszereltséggel, csak nem kellene valótlanságot írni róla.
A szkandium ötvözetű váz merevségben és súlyban jobb a sima alumíniumnál (7005, 6061), a mostani nagy karbonboom előtt szkandiumötvözetből készültek a legnevesebb versenyvázak. Na meg persze az elfogultság beszél belőlem egy szkandium váz tulajdonosaként
-
fpeter07
veterán
válasz
venember83 #11750 üzenetére
-
hoffman_
nagyúr
válasz
Ariadne #11756 üzenetére
Woaah, IGEN, ez az, amit próbáltam elmagyarázni. A horvát se kutya, de öszterrájhban az a hűvös, friss hegyi hangulat van meg, ezeken a képeken ez köszönt vissza
Egyébként Salzkammergutban voltam én is, anno kisiskolásként, van pár homályos, de nagyon kellemes emlékem onnan
Oda még akár egy kitekerést is vállalnék a nyáron
dqdb:
Na igen, a vázméret miatt mondjuk én is hajlamos lennék elszámolásra
Scandium és Matts Lite között mik a főbb különbségek? Mind a kettő elég komoly paripa.
-
Ariadne
őstag
Kifejezetten segít, nagyon is!
A korábbi "hervis gazdaságos" pulzusmérőm nem volt pontos, 200 felettieket is mért, de most a garmin korrektnek tűnik. Kiismertem, hogy 140 az átlagos bringázós pulzusom terepen, 160-170 között még tudok menni tartósan, és 180-nál lesz végem. Túra átlagpulzus mindig 140-re jön ki, maratonnál pedig 160-ra.
Vagyis alapvetően még magas eléggé, viszont maratonon nem hajtom ki magam kellőképp.
Azért volt jó ez a 3%-os emelkedő, mert ezt beszélgetve tudtam tekerni (úgy tudom, az a kb. jó pulzus edzéshez, aminél még tud beszélgetni az ember
), emlékeim szerint az 5. km után volt egy szusszanásom már izom fáradás miatt, meg a vége előtt nem sokkal, az simán eléhezés kezdete volt. Mondjuk terepen azért más lenne a gyerek fekvése...
Továbbra is úgy gondolom, hogy a szint fáraszt ki - szint nélkül 10 km aszfalton az csak gurulás, aszfalton 3%-os emelkedőn már jó edzés, ami lefáraszt, terepen 3%-os emelkedővel meg lehet kikészített volna.
-
rétisün
veterán
válasz
belaazallat #11762 üzenetére
fent, ahol az ikonok (bicaj, futás, stb.) vannak, ott lehet az ikonokat oldalra mozgatva kiválasztani a megfelelőt.
de a sportypal oldalán utólag is lehet módosítani a sportágat.
-
Xantomas
őstag
Júúúúúúj! XD
"20 órás illegál túra"
Kinek van kedve jönni? -
Manitou
veterán
válasz
venember83 #11750 üzenetére
Ennél az a szebb, amikor megveszel egy alkatrészt azért mert könnyebb lesz mint az aktuális, aztán kiderül,hogy még nehezebb mint az aktuális, mert a gyártó kevesebbet adott meg súlynak a valósnál
-
szki
őstag
válasz
Ariadne #11758 üzenetére
Nézem, hogy szép túra volt!
Pulzusmérő segít ilyenkor belőni az ideális terhelést, sebességet, pedálfordulatot?
Pulzustartomány kiszámításához.
Nem a szint fáraszt ki, hanem a tempó, az iram(Plusz a szembeszél, és a hőség.) Nagyobb tempó mellett magasabb a pulzus...
Kellenek ezek az aszfaltos edzések -
Ariadne
őstag
Mázli volt, frissítőpont felkiáltással lelegeltem szépen egy-két fürtöt, fejfájás, homályos látás el is múlt.
Közben látom, hogy 57 km és 1165 m szint volt (bár még mindig gyanakszom, hogy a garmin connect fölé saccolja a szintet, a készülék 1005 métert mutatott...), így megvan, miért lettem iszonyú fáradt.
Lehet a Pilismarótról felfelé jövő 12 km-en 450 m szintemelkedés is tette, folyamatos 3%-os volt, de legalább aszfaltos.
-
belaazallat
addikt
-
Ariadne
őstag
válasz
hoffman_ #11745 üzenetére
Nem akarok nagyon gonosz lenni, de épp most nyáron voltunk haveri társasággal montizni 10 napot Ausztriában, ilyen meg ilyen meg ilyen helyeken, ilyen vízesésekkel...
Nem kell nagyon messze menni, már Salzkammergut, sőt Semmering környékén is ilyen hegyek vannak, meg egy csomó kijelölt montis útvonal. Viszont erőnlét az kell hozzájuk rendesen... (A kép hasonlít a Salzkammergut mellett lévő hallstadti tóra.)
-
dqdb
nagyúr
válasz
hoffman_ #11754 üzenetére
Tudom, azt csak azért linkeltem, mert ha a drágább és könnyebb felszereltségű modell is 11,33 kg-ot nyom 18"-as méretben, akkor ez simán a 11,9 kg környékét karcolhatja az alkatrészekből és a nagyobb vázméretből adódó különbségek miatt.
Ha már ragaszkodsz a Meridához, akkor én a helyedben a Matts Lite 3000-D helyett a Scandium 2000/3000 D-vel álmodnék
-
dqdb
nagyúr
válasz
venember83 #11750 üzenetére
Kerekek nélkül még akár igaz is lehet
És igen
-
venember83
nagyúr
Azért mindennek kellene legyen egy határa. 9,8 kg ez a bringa? Ennyire hogy lehet hülyének nézni az embereket?
-
hoffman_
nagyúr
válasz
Motaba78 #11748 üzenetére
Na igen, tényleg van
Bár a hegy-feeling nekem (inkább egyéni fogyatékosság, de) jelenti azt is, hogy gyönyörű, zöld friss erdőkben, gyors patakok/folyók mentén tekersz
Itt viszont nem voltam, de akkor is ismerős. Egyik variáció, hogy hajóztunk erre, másik variáció, hogy elég sok hasonszőrű hely van Horvátországban
-
hoffman_
nagyúr
válasz
Motaba78 #11746 üzenetére
Kérhetnék egy nevet, hogy ez merre is vagyon? Biztos hogy nem, de valamiért mégis ismerős
A két kép között első körben szerintem a szintkülönbség meghatározó "enyémen" kicsit nagyobb hegyek-között-vagyok feeling van szerintem. Ettől függetlenül ide se utasítanék vissza egy túrát
-
-
KrAt
veterán
Merre lehet olcsón, de normális "DH" gatyát és felsőt kapni? Értem ezalatt, hogy ne feszes legyen, hanem laza, mármár lógós típus..
Utálom, ha egy ruha "szűk", és ráadásul nemgyengén néznék ki benne balf@szul
-
Mewryck
tag
válasz
Runner_fxr #11738 üzenetére
ez leginkább az üzemórától és a felhasználás intenzitásától függ-én a helyedben most olajat cseréltetnék,aztán ha továbbra is ilyen felhasználást kap,akkor min. félévente érdemes lenne olajat cserélni,szimering elég évente,ha nem engedi az olajat
árban olyan 10-15k-ra számits-anyag(olaj,szimering)+munkadij(szerelés,tisztítás)
-
hoffman_
nagyúr
Legutóbb már beragadtam olvasgatni kicsit a topciba, ugye tavasszal a esedékes bringavásárlás miatt. Múlt héten is szörföltem bikemagon, és ugyan fully - egyelőre - nem érdekel, de ezen a képen megakadt a szemem. Ilyen helyeken szeretnék bringázni!
Nem gyenge eresztés van a háttérben!
venember:
Bizony igen csinos az a régi-új paripa!
-
Manitou
veterán
válasz
Ariadne #11736 üzenetére
De nekem nem fox van
és ha veszek is másikat az nagy valószínüséggel manitou, vagy DT lesz. Belenméztem a fórumba, de ott is mintha azt írnák, hogy az aki meg tudta csinálni a rövidítést már nincsen ott.
Első körben azt mondják valószínüleg a nitrogén ment el a tagból és 10k körül valószinü megoldható az újratöltése, akkor meg marad a jelenlegi tag.Runner_fxr
azt mondják a nagyokosok hogy olajat fél éventebár inkább km-ben érdemes nézni.
De olajcserére mintha ilyen 1500 körül rémlene.( félve merem leírni, hogy az egyik manitou telómban még gyári olaj van "nyílt olajfürdős" csillapításként , jöhetnekl a kövek
)
-
Rugós tagban mennyi idő után érdemes olajat és tömítést cserélni? Picit több mint egy éve van meg, de nem volt sokat használva, kb 1000 km lehet benne, mondjuk ennek fele durva terep, meg ugratók. Nem folyik, de már olajozza a becsúszót. Egy marzocchi roco world cup tagról van szó. Iletve mennyi lehet ennek a költsége?
-
dqdb
nagyúr
[link]
Csoda fog történni. Várhatóan. Remélhetőleg -
Ariadne
őstag
válasz
Manitou #11716 üzenetére
A foxokat a nagykerben át tudják szerelni kisebb szemtávra, legalábbis egy-két éve még csináltak ilyet. Az egyik bringás ismerősnek, akinek ugyanolyan Specije van mint nekem (FSR XC '06) nem volt jó a triad, azt hiszem rp23-at vett bele és megbuherálták neki még simán garancián belül. Bikemag Speci fórumban pont értekeztek is erről mostanában, ha jól emlékszem.
mindenki: Teszek majd fel tracket, iszonyú jó kis edzőköröm volt tegnap (edzővel
) a Pilisben, jórészt aszfaltos erőnléti edzéssel (Pilismarótról a Malom-völgyben fel, 10 km 3%-os folyamatos emelkedő), meg lejtős technikaival a végén (Római út a Kétbükkfa-nyeregtől, abszolút fullybarát út, ááállat
). 60 km / 1000 m lett a vége, plusz eléhezés az utolsó 2-3 km-re, némi útmenti szőlő mentette meg az életemet.
-
rétisün
veterán
elbúcsúztam az endomondotól, legalábbis a telefonon lévőről, marad a sportypal meg a mytracks. a mytracks .gpx-eit fogom ezután feltölteni az endomondo oldalára, ha már egyszer beregisztráltam magam.......
(#11732) belaazallat:
hányadik volt? amikor mentünk zánkára, mintha azt mondtad volna, hogy már volt balaton köröd....
-
fpeter07
veterán
Na a 130-as kör helyett inkább egy barátságosabb távot választottam. Terepen körülbelül 30 km-t sikerült mennem. (össz 52) Egy kezemen meg tudnám számolni, hány hely volt, ahol se nem emelkedett, se nem lejtett az út. A végére elfáradtam rendesen.
Szőnyi Ferenc interjú volt a TV-ben.
-
belaazallat
addikt
Üdv!
Megvolt a két napos Balaton kerülés.
Első etap.Tiszta menetidő 6óra 23 perc. Átlag sebesség 19.9km/óra. Jó idő, szélcsend. Gyakori megállások/elindulások. Sokan nem tudtak egyenletes tempót menni, folyton gyorsítani és fékezni kellett.(29-en voltunk.)
Itt már jók az eredmények. Erős szembe széllel kezdtünk, majd oldal szél, mire hát szelünk lett volna elállt.
Majdnem 11 óra tiszta menetidő a két nap alatt.Szép és nagyon jó volt, amint megkapom a képeket rakok fel, ha érdekel vkit!
Sajnos még mindig nem bírom az emelkedőket, valamint a legutóbbi esésnek lett egy olyan következménye, amit most vettem észre: A váltófül elgörbült, ezért a váltó beér a küllők közé, ha hátul a második legnagyobb fogaskerékre váltok.
Ki lehet vhogy egyenesíteni azt a váltófület? Érdemes ilyennel foglalkozni? Segítenétek keresni Wenson splice 5500-as bringához váltófület keresni?Köszi!
-
Muton
addikt
toltam ebben a szép időben egy Blaha-Fellegvár(Visegrád)-Blaha kört: 108 km, 81%-os átlagpulzus, 24-es átlagsebesség.
Eredmény: szétment a talpam, szétment a hátsóm, eléheztem, de az utolsó 20-at leszámítva roppant jól éreztem magam
Konklúzió: cipőt, nyerget cserélni kell, a mostaniakat meg büntiből elégetni
-
Narancs
őstag
Sziasztok!
Van egy régi KTM keró, 3 sebis Torpedo agyváltóval. Nagyobb terhelésnél néha olyan, mintha ugrana a lánc, tehát kb egy fél pedálfordulatra kihagy a hajtás. Mivel csak akkor jelentkezik a probléma, ha rajta ülök, ezért nem tudok hátranézni ilyenkor, de mivel nem hallom a klasszikus lánc-csörgést amikor történik, szerintem nem ugrik a lánc, hanem az egész fogaskerék csúszik a lánccal együtt.
Mivel agyváltóval még nem volt dolgom, mivel eddig nem kellett szerelni, lövésem sincs hogyan kéne nekikezdeni, mit kéne lecsekkolni.
Előre is köszi a helpet!
-
dqdb
nagyúr
válasz
Hasaggymeg #11723 üzenetére
Nem áll ferdén az a nyereg? Szemre enyhén előre dől az orra, ami nem túl egészséges. Persze a kép simán csalhat, de én a helyedben biztos, ami biztos, rádobnék egy vízmértéket.
Az ilyenre a sorozatos szívások miatt nagyon ráállt a szemem, ráadásul 2 perce raktam le a vízmértéket
Éppen most készülök próbát tenni az eggyel korábban Fizik Nisene nyergemmel, hátha a mostani nyeregcsővel kombinálva bejön (értsd: a mostani Syntace nyeregcső hosszútávon vízszintesen tartja a Ritchey Logickal ellentétben, aminek ez 2-3 km-en jött csak össze, aztán dőlt hátra). Ha igen, akkor téli nyeregprobléma megoldva, mert jó dolog a Selle SMP-n anatómiai kivágás, csak a hidegben alulról szellős, esőben pedig erőteljesen nedves. Ha nem, akkor sárvédő gányolása következik a nyeregpálcákra
-
KrAt
veterán
Néztem a felni táblázatot, és a felnim 17mm széles, ellenben a gumi, amit most megrendeltem, az meg 2,3-as, szal a felni táblázat alapján nem megy rá biztonságosan.
Amit olvastam testbike-on, hogy kik és mivel használják ezt a felnit, ott volt 2,25, ami szinte egál az enyimmel. És neki nincs baja vele.Miben nyilvánulhat meg a vékony felni? Egy picivel nagyobb az átmérője az átlagnál (nehezen jön le / megy fel minden gumi). szal leugrani tuti nem fog, de akkor miben zavar?
-
fpeter07
veterán
válasz
Hasaggymeg #11723 üzenetére
Sportos lett a kicsike!
-
Muton
addikt
én mars 4-el tolom. láthatóság 5/5. könnyen tudom nyomkodni a gombját, eddig a tartója is bírja a gyűrődést, tehát tudom ajánlani
az oldalsó ledekre, mint dizájnelemekre tekints csak, szinte jobban világít a fő led oldalra, mint a kicsikde tény, hogy jól néz ki, sok autós nézi a pirosnál, amikor mellettük állok
sigmával nincs tapasztalatom, az is biztos jó -
venember83
nagyúr
válasz
Hasaggymeg #11723 üzenetére
-
Manitou
veterán
Csak annyit találtam , hogy 18bar/ 255PSi lehet a max nyomás ebben az M210-es tagban.
A mostani tagot 9,5-10 bar körül használom úgy rémlik. Gondolom a DT-be sem kéne nagyon más nyomás. Ez az M210 nem tűnik annyira kikönnyített darabnak, nem úgy mint a karbon darabjaikIgen valószínűleg maradok a 190-nél, nem kísértem a sorsot , én a geo miatt annyira nem aggódok, sokkal inkább amiatt, hogy nehogy ne mozogjon rendesen, mert valahol valami felütközik, nem lehet rendesen beszerelni. Pl így is ha 190-es tagot veszek így is figyelni kell egy két dolgot. Pl a mostani tagom sem a legideálisabb ilyen szempotból.
-
dqdb
nagyúr
válasz
Manitou #11718 üzenetére
DT-nél nézzél maximális súlyt is, nehogy szokásuk szerint egy diétás versenyzői modellbe húzzál bele. Az egy centiméter eltérés nem tűnik soknak, de a mindenféle multiplikátorhatás miatt, amit a himbakar és a forgáspontok hoznak össze, simán elképzelhető, hogy elrontja a nagyobb tag a geometriát. Vagy ugyanilyen hosszúságút vegyél, vagy olyat, ami átalakítható 190 mm-esre.
-
arw
csendes tag
Sziasztok! Segítsetek légyszíves dönteni. Hátsó lámpát szeretnék vásárolni kiegészítésként a gyári mellé (Gepida Alboin 300). Két település között járok melóba és vagy korán reggel vagy este teljes sötétségben haladok. Sokat keresgéltem és találtam két lámpát, láttam róluk videót is de valóságban még egyiket se fogtam a kezemben, jövő hétre ígértek belőle. Az egyik a SIGMA TAIL BLAZER a másik a BLACKBURN MARS 4.0 lenne. Valami véleményt várnék azzal kapcsolatban, hogy melyikkel járnék jobban használat-láthatóság szempontjából. Köszi
(A MARS 1W-os 1 db led +2 kicsi oldalt, a SIGMA 0,5W 1 db led és alatta 2 alacsonyabb teljesítményű.)
-
Manitou
veterán
válasz
venember83 #11715 üzenetére
Van egy összeg ameddig nekem még megéri , ebbe amiket felsoroltam tagok beleférnek, illetve egy kettő neccesen. Vázat nem szeretnék cserélni
A mostani tagommal lett valami, ha meg tudom javítani / vagy javíttatni akkor maradna terméászetesen, de lehet nem lehet javítani, ezért nézelődök másik után jelenleg.
Az olajcsillapításom elszállt benne, már szerintem mátra maratonon is így mentem vele.
Azért volt olyan fura , hogy mászásnál jobban pogózott a kelleténél, mert nem volt csillapítás szinte semmi. A lefelén meg megintcsak érdekes volt, bár ott kevésbé zavart. -
venember83
nagyúr
válasz
Manitou #11714 üzenetére
Megéri ennyit kiadni egy tagra? Nem egyszerűbb akkor eladni, és vázcsere? Bár abban benne van a lutri a használt cuccal. Én semmiképp se tennék bele másik tagot, ez tuti. De állítólag a Fox tagokat Bp-en az X-factorban tudják módosítani, mármint a szemtávolságot kétszázról százkilencvenre.
-
Manitou
veterán
válasz
venember83 #11713 üzenetére
No ez az, 1 cm lehet nem jelentene sokat, de lehet hogy mégis gubanc lenne.Ráadásul a mostani tag sem gyári tag, az fox triad lenne, de én Manitou Swinger Air 3Way SPV-vel vettem.
Az igazi egy Fox RP23 lenne, csak annak sokallom az árát.
Esetleg 2012-es Manitou Radium Expert Lock out-ot tudnék 190/50-ben.
200/50-ben viszont ezekeből tudnék válogatni:
2010 Manitou S-Type SLR
2010 Manitou Radium RL
2008 Manitou Evoler ISX-1 -
Manitou
veterán
Rugóstag cserén agyalok, de nem tudom be merjek-e vállani egy 200/500mm tagot, a mostani 190/50mm. Elbírja-e vajon a váz? Vagy 200/56-57 -et esetleg.
keresgéltem neten ezzel kapcsolatban de eddig nem lettem sokkal okosabb. -
Muton
addikt
mi a különbség az alu és az acél alapra épült tárcsafék-pofák között? csak a súlya?
-
KrAt
veterán
válasz
Xantomas #11704 üzenetére
Tizen-páréves koromban (azaz megközelítőleg 10 éve) kaptam egy Cateye hátsó lámpát apumtól, az első bringámra. Nemrégiben elhagytam a lánchíd alatt valahol (az aluljáróban valszeg). Amikor elértem a Batyira, akkor vettem észre, h nincs meg.. Ott hallottam, hogy valami leesett a bringáról, nem is tulajdonítottam jelentőséget neki, mert az enyimről tuti nem esett le semmi (hittem), de már mire visszaértem, nem volt ott..
Kb fél napig letargiában voltam, mert az már emlék volt nekem..
-
tzimash
őstag
válasz
CoolBoy323 #11706 üzenetére
Tudom, már mondták, de nézted a maxi-bike-ot?
Van 40k-ért outijuk, pl 56-os ktm strada, full 105-tel. -
Xantomas
őstag
válasz
fungeld #11690 üzenetére
A lehetosegeid ket dologra szűküknek, amit tudsz tenni:
1.) Neoprém láncvilla védő, vastagabbik fajtából, és alá egy belső rátekerve a láncviláral.
2.) Új váltó, aminek erősebb a láncfeszítő rugója, vagy már eleve olyan a kialakítása, hogy, ezt a lötyögést megakadályozza. Ilyen az új 2012-es évjáratú XTR, ami kb annyiba kerul, mint valószínűleg a biciklid+1.)Atomjaira szeded a váltót kiszeded belőle a csavaró irányú feszítő rugót, elviszed pl a Baross utcába, a rugókészítőhöz, és megmondod, hogy ebből a rugóból szeretnél egy sokkal nagyobb erejűt, és adjanak egy árajánlatot, hogy mennyiért csinálják meg. Kb 2-3E ft-os tétel, de elötte nézz szét a bringa boltokban, hátha van nekik raktáron 750-es shimano XT váltóhoz való rugó, mert azt is bele lehet berhelni. Minap asszem pont a ridebike honlapján láttam, hogy nekik van, de nem vennék rá mérget.
sajnos az alsó kategoriás váltók ilyenek. Gyengébbek a feszítő rugók, mert gondolom a csapszegek illeszkedési helyei sincsenek úgy kiképezve, hogy elbírják hosszabb távon a nagyobb erőhatásokat.
anno a SRAM pr részlege adott ki összehasonlító videókat a saját, és a Shimano azonos kategoriájú hátsó váltóiról, és abból az jött le, hogy jóval feszesebben tartják a láncot a SRAM váltók, mint a shimanok.
-
CoolBoy323
nagyúr
válasz
Xantomas #11698 üzenetére
nem terveztem olyan sokat költeni rá, mert csak pestre kéne egy 2. bicaj (Merida TFS 700 van otthon; otthon = nyíregyháza
)
azért kéne, mert erősíteni kell(ene) a térdem, és bicajjal a legjobb, de milliomos nem vagyok, nem fizet jól az egyetem :S XDesetleg Neked, v vki másnak jó, olcsó 5lete?
(a meridát azért nem hozom fel, mert nem tudnám 100%ig biztonságos helyen tárolni, és félteném, h ellopják... egy olcsóbbért meg annyira nem nagy kár, meg arra szerelnék riasztót, de a merida vázát nem fúrnám meg ilyenért)
-
válasz
fungeld #11690 üzenetére
Ezt a problémát régen úgy oldottam meg, hogy végignéztem az általam használt kombinációkat, és ahol a legjobban előrenyúlt a hátsó váltó kanala, ott állítottam be a láncot a legfeszesebbre, amit még jól bír a rendszer - ez nálam 5db láncszem kivételével járt.
Ettől persze nem múlt el a zötyögés, de sokkal jobb lett. A hátsó váltó rugóját is erősebbre akartam cserélni, de mire lett volna időm ezzel tökölni, addigra lett pénzem egy kiváló Acera-X váltóra.Azzal sem lett tökéletes, de nagy ugrás azért. A mostani XT is zötyög néha - kátyútól függ.
-
Xantomas
őstag
Ohh, egy uj hátsó lámpa nekem is elkéne az egysebire. Rajtahagytam a bringan az órát, a lámpákat, pumpat, kulacsot, gondoltam, hogy az iskola epuleten belul, a lepcso korlatjahoz lakatolva a boxosok nem nyulnak hozza... Egyszer probaltak bejonni az epuletbe, 1 percen belul ott voltak a rendőrök. Miutan az egyik sracot egy teljes falka purde akarta meglincselni, mert nem adott nekik cigit, kicsit komolyan veszik, ha oda tevednek.
A hatso lampa konzolostul eltunt rola.
Ha csak nem elotte esett le, es csak nem vettem észre... Az is megtortenhetett. -
KrAt
veterán
válasz
Xantomas #11697 üzenetére
Hát, ha 15 km / odaúttal számolok túrára, az kb 50 túra míg eljutok oda.. Azért az elég korrekt szám, azalatt terepen mégegyszer ennyit elmegyek, szal belefér.
Akkor meg is rendelem
Köszi!
Meg is rendeltem, plusz rendeltem első és hátsó lámpát is az outihoz, ugyanolyat, mint ami az XC-n van, így kompatibilis lesz, és nem lesz gond, ha esetleg (neadjisten) elhagyok egyet
-
Xantomas
őstag
válasz
venember83 #11699 üzenetére
A saját mércémmel, új bringánál outiban Sora/tiagra vegyes felszerelés alá nem adnám. A 2200/2300 karbantartásigénye azért elég nagy, mint az Altus/Acera párosnak.
Használtban, pedig trikolor 600 a minimum szint. Annak tényleg az örök élet+1 év az élettartama, csak a kopó részeket kell cserélni, miután az ember kihajtota belőle a lelket..
Úgy 60-e Ft használtban az alsó perem, amennyiért már jót lehet kapni, de arra ugyanúgy rá kell költeni mégy egy 30-ast egy éven belül. (gumik, modern fékkbetétek, váltógörgő, lánc, sor, átbowdenezés, fékbowdenházak átszerelése hosszanti szálasra. Utóbbi nagyon durván megnöveli a fékerőt egy outinál. Valamint még ennyi év után a kormány, és bandázsolása is csereérett)
Nekem az egysebim ~50E ft-ból épült, és azóta volt rajta már 3 gumi cserélve (2 x hátsó, 1x első), 1x lánc, 1x racsni, 3x teljes agy generál (csapágygoló, és kónusz csere) 1x kormány, és 1x kormányszár csere. (kormányt eltörtem, gondolom nem tett neki jót, hogy a 26mm-es befogójú kormányt, 25.4-es kormányszárban használtam egy ideig, a kormányszárból meg kellet egy hosszabb, 100-ról 110mm-es) most úgy 75-ben áll a vége, de a hátsó agy is haldoklik, az megint egy 10E ft-os tétel lesz. Nem is merem majd télen használni, mert a latyaktól ki is lehelné a lelkét.
Aktív témák
Hirdetés
● Olvasnivaló az
1. hozzászólásban.
● 2013.04.01-től fokozottan ellenőrzik a rendőrök a kerékpárosokat!
● Bringás jókívánságok:
- Ésszel!
- Széles utat, gumifákat!
- Örökös hátszelet!
Itt a jó idő (és a magas UV sugárzás), úgyhogy hosszú túrák előtt kenjétek be magatokat naptejjel!
- Kínai és egyéb olcsó órák topikja
- Politika
- Nők, nőügyek (18+)
- Tőzsde és gazdaság
- Kerékpárosok, bringások ide!
- PlayStation 5
- Allegro vélemények - tapasztalatok
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Vezetékes FEJhallgatók
- Elder Scrolls IV - Oblivion - Olvasd el az összefoglalót, mielőtt írsz!
- További aktív témák...
- B W PS PX8 jó áron eladó
- ÁÁÁ NE NÉZD MEG! A szórakozás, és a multitasking csúcsa, Lenovo Yoga 9i //3 OLED Modell Ajánló//
- UF Lenovo Yoga 9i x360 Érintős Hajtogatós Laptop Tab 14" -60% i7-1360P 16/1TB Iris Xe 2,8K OLED 90Hz
- Xbox Series X 1TB - 2 kontroller + 3 játék szabadon választható
- RYZEN 7 5700X / 32GB RAM / 1TB SSD / RX 6700 XT 12GB / 750W Gold Full Modular - AMD GAMER PC
- A Panasonic Toughbook CF-54 i5-5300u i5-6300u TN, IPS touch Budapest, MPL Foxpost
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte B650M R7 7700X 32GB DDR5 1TB SSD RTX 3080Ti 12GB Cooler Master H500P WHITE 750W
- Hp Prodesk 600 G3/ G5/ G6 SFF/ i5 8-9-10 gen, i7-9700 vagy "félkonfig"/ Win11- Számla, garancia
- REFURBISHED és ÚJ - HP USB-C Dock G5 docking station (5TW10AA) - 3x4K felbontás, 120Hz képfrissítés
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad T495 - AMD Ryzen PRO 7 I 16GB I 256GB SSD I 14" FHD I Cam I W11 I Gari!
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest