- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- bigyo108: A vén PC-Főnix újjászületése
- sh4d0w: Árnyékos sarok
- Kalandor: Elhunyt I. Ferenc pápa
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- eBay-es kütyük kis pénzért
- GoodSpeed: Ma a Samsung Galaxy S24 FE-re is megérkezett az Android 15-ön alapuló One UI 7.0
-
LOGOUT
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Aktív témák
-
DemonDani
addikt
[link]
az a bizonyos kihagyhatatlan ajánlat75ért ha valaki montit szeretne és legalább 175 centi
-
DemonDani
addikt
válasz
DonThomasino #20094 üzenetére
lefújod és száraz ronggyal, vagy papírtörölközővel letörlöd, ennyi igen
[link] -
DemonDani
addikt
válasz
Cathfaern #20091 üzenetére
leteszteltem hogy mennyire is jó a bringadoki. És mivel ez a hiba nem túl általános, és elég jó javasalatokat ad, így lehet hogy kis csiszolás után tudnánk linkelni is akár, csak egyszerűbb mint 30szor leirni h miért recseghet a hajtás, aztán ha ezek között nincs megoldás akkor jövünk képbe és a tippelgetés széles spektrumban nagy dózissal
-
DonThomasino
veterán
válasz
Doki-HUN1978 #20095 üzenetére
Közbe vasalgassam is a féket vagy várjam meg még megszárad és utána?
-
Doki-HUN1978
senior tag
válasz
DonThomasino #20094 üzenetére
Befújod, az pedig leviszi róla a zsírt meg a szennyeződéseket.
Annyit nyomj, hogy le is vigye róla, nem csak odébb folyjon, vagyis ne sajnáld!
Gyakorlatilag annyi, igen.(Meg nagyon ne szipuzd be a szagát! A bogarak 2 másodperc alatt kipusztulnak tőle, gondolom az embernek sem nagyon tesz jót)
-
DonThomasino
veterán
Fék tisztító spray tárcsafékhez mennyire használható?
Csak befújom és kész? -
---Lasali---
Közösségépítő
válasz
Cathfaern #20091 üzenetére
Első váltóhoz nem ér hozzá a lánc?
Tányér nem kopott? Akkor ki szokott mászni nagy nyomatékra a lánc a tetejére, és ennek elég hülye hangja van, meg a láncot is rángathatja lent, a terheletlen részen.
Hajtókar illesztés lazulás is rotyoghat, pattoghat nagy nyomatékra, a középcsapágy is, középcsapágy kilazulás is, pedálcsapágy is, pedál menet. Racsni, kazetta test.
Ezekre a hangokra néha elég nehéz rájönni, és így szóban meg néha lehetetlen.
Egyébként próbáld előidézni kézzel is azt a nyomatékot. Hajolj át a biciklin oldalról, tekerd 3 órához a hajtókar, és tenyérrel tehénkedj rá és nyomkodd, de közben ne hagyd hogy elguruljon, csípőből tarts ellen a nyeregnek, meg húzhatod a hátsó féket is hozzá. Így a fejed is közelebb lesz, és ilyenkor ha megszólal, akkor már rá lehet jönni mit kell szétszedni. -
Cathfaern
nagyúr
válasz
DemonDani #20087 üzenetére
Erről jut eszembe (az oldalon nem találtam rá választ), hogy most mióta elővettem a biciklit, csinálja azt, hogy ha erősebben tekerek (szóval kis pedálfordulat - nagy nyomaték), akkor egyfajta "kattogó" hangot ad (illetve kattogásnál tompább hang), hallásra a hajtás felől jön (de nem tudom beazonosítani, ha leszállok és kézzel tekerem, nem hallani). Maga a hajtás teljesen folyamatos érzetre, nem ugrik a lánc vagy ilyesmi, csak a hang van meg. Mitől lehet ez?
-
DemonDani
addikt
mindenki elment aludni?
facelink
elloptak egy kerát, és jó néhány kép készült a tettesről, hátha felismeri valaki a műszert vagy a hölgyeményt aki megpattant vele. bizony nem sokat vacilált, 1perc alatt ki és bement vele, véletlenül sem tervezett lopás -
DemonDani
addikt
válasz
rétisün #20086 üzenetére
+1
(#20009) Manitou
sajnos az a 8 dollár szállítás nélkül annyi ebayen, és magyarhonba +7 dolcsi. viszont lehet rossz linket néztem és akkor kérem a jót mert 8ért rendelem(#20013) ludsimon
Heves megye, én így szeretlek... 0 ismtélem 0 új út lesz a 171ből az én kicsi megyémbenszánalom-szégyen-vicc
Más:
Akciós lesz 7-étől a Lidlben az átforgatós lánctisztító! Mindössze 1600 forint lesz (aszem mert csak a bolt előtt van még kitéve és lehet rosszul emlékszek)! Én biztosan veszek egyet, hacsak valami okot nem tud rá valaki miért ne
-
DemonDani
addikt
BringaDoki
most indult az oldal, tele van hasznos információval, hibakereső, szervíz kereső, jó tanácsok! -
dqdb
nagyúr
-
hoffman_
nagyúr
válasz
TripleB #20083 üzenetére
Alapvetően én is használtvásárlásban gondolkodtam mindig is, pont a fentebb vázolt drágaság miatt. A singlespeedet csinálom új alkatrészekből, mert erre csak 50-60 körül szántam, ennyi még oké. Igaz, hogy 80-ból fog megállni, de akkor se 250.
Attól félek egyedül, hogy annyira nem vagyok jártas, hogy kiszúrjak olyan hibát, amivel meggyűlhet a bajom hosszútávon, de ez még a jövő zenéje, majd stresszelek akkor
-
dqdb
nagyúr
válasz
venember83 #20080 üzenetére
manapság a fekete bringáik is rondák a használt betűtípusnak hála
Tipográfia terén a Canyont nagyon nehéz alulmúlniŐk a szolid, egyszerű és mégis nagyszerű festésű vázaikat a szememben teljesen tönkreteszik azzal a hat karakternyi borzalommal (néha tízzel, mert végső csapásként a .com szöveg is felkerül az alsó csőre).
-
hoffman_
nagyúr
válasz
venember83 #20080 üzenetére
Igen, ez is igaz. Amúgy most sok minden történik errefelé, és már párszor beböfögtem, hogy végülis a merev váz helyett valami komolyabbat szeretnék, de ez nem idei projekt lesz(se a hegyi bringa, se a vázcsere). Úgy fest beüt a költözés, végre, 21 év után először lesz saját házunk(kopkopkop), úgyhogy olyan kiadások, hogy 150-200k egy hegyi bringára, hát nem élveznek prioritást jelenleg, be kell segíteni, ahol lehet. De valószínűleg Meridát fogok nézni, vagy Specit, ez a kettő a szívem csücske, ha egyszer eljön az ideje
Btw. olvastam, hogy megvoltak az első tekerések immáron 2 rugóstaggal a feneked alatt, sok kellemes órát a továbbiakhoz
-
venember83
nagyúr
válasz
hoffman_ #20079 üzenetére
Mindenkinél elszálltak az árak, de ha csak váz kell, akkor a Merida a legolcsóbb. Pl. az össztelós OneTwenty elvileg van kicsit százezer felett alapszintű taggal, jobb tagokkal százötven körül. Elvileg. Más kérdés, hogyha ennyit kiadok egy vázra, akkor az legyen a méretem, ami nem minden esetben adott a Merida geometriáknál, M-es hosszú, S-es kicsi nekem.
Ja, Cube is teljesen bazári lett. Most már azt se lehet mondani, hogy szép. Olcsó meg soha nem volt. A festése meg maga a váz minőségi, de mit ér, ha ronda, hivalkodó a festés. Ezt nagyon sajnálom, mert nagyon szerettem ezt a márkát, de manapság a fekete bringáik is rondák a használt betűtípusnak hála, pl.
-
hoffman_
nagyúr
válasz
---Lasali--- #20076 üzenetére
Én csak a hegyre szánt gépeit szoktam nézegetni, azon belül is XC és AM tekerőket. A logikátlanság ugyanúgy felfedezhető, ez bosszantó, de a vázaiktól én elolvadok. A bajom az, hogy egy számomra optimális hegyibringát 200k körül kezdenek adni, holott pont az ilyen bosszantó dolgok miatt érnek a gyakorlatban súlyos tízezrekkel kevesebbet. Ha már rászánok 180 ezret, akkor nem akarok használtat keresni, de muszáj vagyok. Más kérdés, hogy a konkurenciát se kell félteni... Főleg a KTM-et, az még ennél is nevetségesebb. De a Cube, Merida, Kellys az egykutya alapvetően. Mondjuk azt is meg kell hagyni, hogy mind a hárman csinálnak nagyon szép bicikliket, de talán a Meridánál van a legtöbb, ami tetszik.
-
DonThomasino
veterán
válasz
---Lasali--- #20076 üzenetére
Ezt én is így látom árban nagyon elszálltak Meridáék.
Viszont nekem régebbi vázak jobban tetszettek,
2009-10 től egyre csúnyábbak a színek szerintem. -
rétisün
veterán
válasz
---Lasali--- #20076 üzenetére
utána a kerámia csapágyas
a kelly's-nél ugyanez volt, kb. 2009-ig elég jó ár-érték arányú bringáik voltak, aztán egyik évről a másikra vagy 30%-ot drágultak ugyanolyan, vagy rosszabb felszereltséggel...
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz
coqito #20065 üzenetére
Ez egy alsó kategóriás holmi, ennek a görgői nem csapágyazottak.
Amikor berakod a csavart és meghúzod, akkor a két oldalsó porvédő lemez neki feszül a csőnek a porvédő meg a váltókanálnak. És a tengelyre merőleges terhelést a "cső" veszi fel, párhuzamost pedig a porvédő lemez. Lehet ez a görgő sima műanyag de a jobbak valami kompozit anyagból szoktak lenni, ezeknél ha megnézed ahol kopik, ott érzékelhető hogy üvegszálra hasonlít az anyag.
Egy kategóriával feljebb, van egy fém persely a görgőben.
Ez után szokott következni, hogy a porvédő lemez kap tömítést. Majd az acél perselyt felváltja kerámia, zsírzó rovátkákkal, plusz a "cső" is kerámiából készül.
Utána már csak a tömített mély hornyú golyós csapágyas (ipari csapágyas) verzió következik.hoffman_ Nekem 2007 ből van két merida vázam, akkor szerettem őket, nagyjából egyensúlyban voltak az alkatrészek egymással, és viszonylag jó áron adták, főleg akcióban jókat lehetett kifogni. Viszont kb 2 éve iszonyat elszálltak az árakkal, és kezdtek megjelenni logikátlanul felszerelt bringák. Valamint már régebben is volt egy két nagyon elcseszett vázuk, amiknek egyszerűen nem volt helye a piacon, főleg nálunk... túra geometriás karbon országúti váztól, a rugózós (flx) verseny vázig..
-
venember83
nagyúr
válasz
DonThomasino #20073 üzenetére
Jó nyereg és nyeregbeállítás esetén hamar megszokja a hátsófeled. Hogy milyen a jó nyereg? Ami megfelel az altájad sok esetben egyéni preferenciáinak. Nincs általános recept.
-
hoffman_
nagyúr
A Merdia bringáit szerettem mindig is, emiatt gyakran nézegetem őket. Az egy dolog, hogy pofátlan ár mellett képesek nevetséges alkatrészekkel szerelni a bringákat, de ettől függetlenül olyan eszméletlen jól néz ki az összes bringájuk, hogy padlón az állam mindig. Az idei, 2012-es TFS szériáktól is könnyek szöknek a szemembe.
-
DonThomasino
veterán
Tegnap tekertem egy órát most olyan fájdalmaim vannak...
Kb hány alkalom kéne h megoldódjon? -
hoffman_
nagyúr
válasz
DonThomasino #20045 üzenetére
Jól van na, nem esszük azt olyan forrón
Nekem lett címezve, joggal gondolhattam, hogy nekem írtad
Egyébként ha onnan 2 tömbbel kellene csak arrébb járnom, akkor sem tudom, hogy megbíznék-e benne.
-
bubi92
őstag
nem tudjátok véletlenül, hogy a bagatoe pedál szíjnál az ár egy darabra, vagy egy párra vonatkozik?
-
Doki-HUN1978
senior tag
válasz
DonThomasino #20068 üzenetére
Mindegyik betét két oldalról fogja közre a tárcsát...
-
venember83
nagyúr
válasz
DonThomasino #20068 üzenetére
-
DonThomasino
veterán
válasz
belaazallat #20067 üzenetére
Két oldalról fogja közre a tárcsát?
-
belaazallat
addikt
válasz
DonThomasino #20066 üzenetére
1 fékhez(egy ilyen kell az elsőhöz, 1ilyen a hátsóhoz) használatos betét.
-
DonThomasino
veterán
Ez most 1 db fékbetét vagy párba árulják?
[link] -
coqito
tag
Kicsit takarítottam ma a hátsó váltón. Kiderült hogy a fogaskerekek műanyagok benne és nem is csapágyas hanem valami érdekes megoldású dologgal forog el. Csináltam pár képet, illetve visszarakás előtt megtakarítottam mindent szépen és megzsíroztam. [link] Az első képen csak a rongy egy szála látszik nem a bovdenem olyan szálas
Ami a két fogaskerékről készült képen különbség az a kis fém pöcök ha úgy tetszik cső forog el a fogaskerékben (vagy a fogaskerék rajta), illetve abban fut a csavar is.Felraktam a maxxis xenith külsőket és 3,5 bar nyomásra fújtam őket.
Most egész használható lett még a kormány módosítások hátra vannak de a héten talán az is bekövetkezik.
-
ha tud valaki eladó velo.hu-t 2009 11-12 havit, legyen szíves írjon privátot, köszi!
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz
Bandi18 #20057 üzenetére
+1 pont hogy cseréld le csavarosra a bilincset
Meg nem ártana ellenőrizni hogy jó méretű-e a nyeregcső, keresztmetszetre.
Ha nem, akkor olyat venni bele ami jó, vagy ki bájlagolni mondjuk sörös dobozból vágott fém szalaggal, ha az elég, ha nem akkor esztergáltatni kell bele közdarabot.
Meg megpróbálhatod féktisztítóval vagy brigéciollal, higítóval akármivel szárazra törölni a csövet meg a vázat belül, de kipróbálhatod az ellentettjét is, hogy bezsírozod, mert akkor jobban rá tud szorulni a váz ahol a bilincs össze szorítja. -
Bandi18
tag
válasz
lecsokolbi #20060 üzenetére
Köszi a tippet. Próbáltam szorosabbra venni de nem segített, úgyhogy megpróbálkozok egy cserével.
-
belaazallat
addikt
válasz
venember83 #20047 üzenetére
Hali!
Én most értem vissza egy laza 63km-es túráról. szél volt minden irányból, De főleg szembe. A legjobb az volt, mikor a táv legnagyobb emelkedőjére menet, az állandó szembe szél mellé, megérkezett néhány nagy széllökés is. Szelektálta is a népet!
20,1km/óra lett az átlagsebesség. Műúton.
Kiderült nem csak nekem van Wenson Splice 5500-asom Kaposváron:
(#20057) Bandi18
Gyors záras a nyeregcső rögzítése? Ha igen vedd szorosabbra. -
Bandi18
tag
Sziasztok
Olyan gondom van az üléssel, hogy felhúzom a kívánt magasságra, viszont 20-25km után a rázkódástól visszacsúszik 3 centit. Ez nagyon zavaró, mert akkor már kényelmetlen és nem elég magas. Jelenleg 27 centis a nyeregcső, amikor jól van beállítva, akkor 10 centi marad a vázban. Lehet kicsit nehéz vagyok neki és ezért megy be. Lehet ezzel valamit csinálni ?
Köszi
-
dqdb
nagyúr
válasz
#68216320 #20055 üzenetére
Plusz-mínusz egy méretet még simán lehet orvosolni hosszú nyeregcsővel, hátratolt üléssel és kormányszárral. Én 178 cm-hez 17-es vázat használok, 110 mm-es a kormányszár, a nyereg maximálisan hátra van tolva, így jó és én így szeretem
Ha a nyerget jó pozícióba tudod hozni (rétisün leírását lásd az elmúlt két nap hozzászólásai között), akkor már annyira nem lehet vészes a helyzet.
Vázcsere esetén 7-10e között szerelik át neked az alkatrészeket egy másik vázra, ehhez jönnek még az újrabovdenezés (ha kellett cserélni) és a féklégtelenítés (ha hidraulikus féked van és kábelt kellett vágni) költségei. Egy új/használt hardtail vázat 40-70 között találsz manapság, a tiedet is el lehet adni valamennyiért, szóval van azért költsége.
Én a kísérletezéssel kezdeném a műsort.
-
dqdb
nagyúr
válasz
venember83 #20047 üzenetére
Hurrá
PeachMan: 19-20 között valahol
MarioAna: 8 mm-es vastagság nem túl sok, de így is 2+ kg lehet a súlya, szóval azt az övtáskát én meggondolnám, meg könnyen meghúzhatod a derekadat.
Eagl3: már többször említettem a topikban, hogy én főleg egy Abus minilakatot használok városban (64/120 HB 150). Ennek teljes hossza 20 cm, a belső lyuk hossza 15 cm, teljes szélesség 12 cm, lyuk szélessége 7 cm. Jelzőtáblához nem tudok egyedül lakatolni, ettől függetlenül sohasem volt problémám a lezárással, hiába vastagvázas MTB-ről van szó, hiszen a támvilla-láncvilla annál sem vastagabb, mint másik bringánál. A súlya mérleggel mérve 693 gramm, és simán belefér a hátizsákom oldalsó flakontartó zsebébe.
Másik lehetőség, hogy utazik velem a Bordo 6500 is, azonban ennek hiába 85 cm a hossza, mégis sokkal nehezebben szoktam vele boldogulni. Tartóval együtt 1657, anélkül 1528 gramm. Vagy a táskám belsejében utazik tartóval együtt, vagy a hátizsák másik flakontartó zsebében tartó nélkül. Tartóval nem tudom (és nem is akarom) a vázra rögzíteni, mert akkor a kulacstartóról kellene lemondanom.
A zárszerkezetet nézve ezek megegyeznek, az Abus legerősebb konstrukciója van mindegyikben. Ha majd megérkezik, akkor a Kryptonite Evolution Mini-ről is tudok pontos méréseket adni, vagy ez, vagy a Bordo marad nálam hosszabb távon a kiegészítő zár a mini Abus mellett.
-
Xantomas
őstag
válasz
ludsimon #19921 üzenetére
Eredetileg arra találták ki, hogy amikor a futárok felfutnak lépcsőn a bringával, akkor ne nyomja a vállukat a fékbowdenház csavaros bilincse.
Ma már csak dísz, és rákaptak a trükköző fixisek, mert mikor egymás után negyedjére kapod el a mogyikkal a felsőcsövet, rájössz, hogy a szuszpenzor bár jó dolog, de elég hülyén néz ki egy feszülős répafarmer alatt.
Persze vannak a normálisabb városi bringások, akik a festés védelme miatt teszik fel, de szerintem akkor is ronda, inkább kopásálló, lepattogzás ellen jobban védő festés. -
ludsimon
veterán
válasz
venember83 #20047 üzenetére
"Kint gyönyörű idő van, amikor elindultam épp havazott kicsit"
Felröhögtem magamban.
Hát itt se jobb, csak annyi, hogy 30 km/h-s szélben nem lehet sokat tekerni, 1-2 órára én meg ki nem teszem a lábam hétvégén.
-
#68216320
törölt tag
A 18-as vaz milyen meretet jelol? Magassag v. hossz? Nemreg vettem csak eszre egy matricat a bringamon miszerint ilyen vazam van. Gondolom a 184 centimhez 20as vaz illene, nem?
-
rétisün
veterán
válasz
venember83 #20047 üzenetére
én szimplán csak lusta vagyok 10 fokban 30 km-es széllel küzdeni....
legfeljebb annyit, hogy az új lánc (amit persze még mindig nem raktam fel, pedig sztem már elkelne) elugrik-e a régi fogaskoszorún.
-
TripleB
senior tag
válasz
venember83 #20047 üzenetére
Én speciel az izomlázamat pihenem ki , kérlek.
(meg a műtrágya pakolást és az erdőn fát szedést)
Most is a tens nyomul a combomon.
Azt hittem, hogy én vagyok a terepfutó bajnok és nem tudtam, h hol a határ -
venember83
nagyúr
válasz
ludsimon #20046 üzenetére
Smink és photoshop. Csodákra képes.
Mennyi hsz, mióta elhúztam a csíkot, ti miért nem bringáztok? Kint gyönyörű idő van, amikor elindultam épp havazott kicsit, most hazafelé jövet enyhe szél plusz esőcseppek. Igazi tavasz. De a Speci jó. Teljesen más kategória, mint az Epic, sokkal jobb.
-
ludsimon
veterán
MTB-s csajok kevéssé sportos öltözetben
Én soha nem gondoltam volna ilyen jó csajok is bringáznak.
-
MarioAna
senior tag
Én is erőteljesen gondolkozok egy láncos lakaton, max addig hagynám lelakatolva amíg bevásárolok egy nagyobb áruházban ~félóra. Ilyesmit néztem ki. Ez belefér egy övtáskába? Legnagyobb bajom, hogy nem akarok külön táskát hordani a zár miatt, ha el akarják vinni akkor ugyanúgy levágják az U-lakatot is.
szerk: jah és olyat mint a képen, tehát hogy a láncot egy lakat fogja össze, nem pedig egy zár-szerkezet...vagyis tudom, hogy a lakat is zár, na de értitek -
Cathfaern
nagyúr
válasz
---Lasali--- #20038 üzenetére
Legújabb trend az az, hogy nyújtás csak feleslegesen megnyújtja az izmokat, ami könnyebb sérülést eredményez, illetve a kezdeti mozgáskoordináció is rosszabb lesz emiatt. Bemelegítés ettől függetlenül természetesen kell, de az nem nyújtás, hanem a tervezett sport tipikus mozgásainak ismétlése. Erre legjobb módszer, ha magát a sportot kezded el, csak lazábban, mint tennéd, szóval bicikli esetén ha mondjuk átlagban 20km/h-val tekersz, akkor bemelegítés egy 5-10 perces 10km/h-s tekerés.
Tetszik a videó amúgy
3:37-3:42-nél jól látni, hogy a kiállás bizony messze csak nem lábizmon múlik...
-
TripleB
senior tag
válasz
eddie1978 #20019 üzenetére
Azok szimpla bikefun sárvédők, volt vagy 45oo ft a pár.
Ha veszel hozzá plusz csavarokat, akkor tökéletes választás. Bár én egy laffantyúval kiegészítettem.
ludsimon
Én a nyújtásról beszéltem tekerés előtt, nem a bemelegítésről.lasali
" A nyújtás által rugalmasabbak leszünk, de a legtöbb sérülés normál mozgástartományban következik be. A sérülések megelőzésére alkalmasabb a bemelegítés, így több vér jut az izmokba, emeljük a pulzusunkat. Sose nyújtsunk bemelegítés helyett, hiszen ekkor az izmok még hidegek, nincs mit nyújtani rajtuk, ekkor bekövetkezhet sérülés. Annyiban igaz az állítás, hogy mivel növeljük a mozgáshatár kiterjedését, így nem lesz izomtúlfeszítés. A nyújtás további előnyei: megelőzheti az izomláz kialakulását, segít, hogy az izmok jobb vérellátás miatt gyorsabban regenerálódjanak, nő az izmok terhelhetősége, javítja az izomtónust." -
---Lasali---
Közösségépítő
Nem tudom... én anno a csapatunkban azt tanultam hogy előtte is utána is nyújtás.
És nekem csak jó tapasztalatom van azzal ha nyújtok. Mert eléggé szétcsesztem egy két szalagomat, meg folyamat túl terhelések stb, és nyújtás nélkül legtöbbször fáj ez az, most nem részletezem hosszú lenne.
Sőt a térdemet kb egy guggolás előtt sem árt lenyújtani, ha nem akarom hogy a térdkalácsom beakadjon, és olyan érzésem lenne mintha ráb*sznának kalapáccsal.
Valamint szerintem bejáratja az izmokat, utána rugalmasabban mozog.
Körkörös technika is jobban megy egy nyújtás után.
Meg mikor még nem erősödött meg a hátam meg a hasam, akkor egy gerinc nyújtással meg tudtam előzni a ferde gerincem miatti lezsibbadást 40km után. -
-
-
DonThomasino
veterán
válasz
---Lasali--- #20030 üzenetére
Nem hagytam el csak pár helyen le van horzsolva.
Speciális alakja van a sima dugó tuti nem jó bele. -
hoffman_
nagyúr
válasz
DonThomasino #20029 üzenetére
Tárcsafék lakatokról nem volt túl sok szó a topic pályafutása során emlékeim szerint, a keresőben se jött szembe. Én nem vennék, nem egy nagy etwas. Motoron még hagyján, de a bringa 10 kiló, egy gyerek is nevetve felkapja és elszalad(miután elvágta a másik lakatot).
Amúgy a videódon linkelt Krypto lakat egy belépőszint, a zár ezért is olyan részben, amilyen. Amiket én mondtam, azok 11 ezernél kezdődnek.
Eagl3:
Ez a probléma nekem nem adott. Egyrészt mert Mini lakatom van, másrészt mert semmiképp nem paterolnám a vázra szánt tartóba a lakatot. Én bevágom a táskába, az nekem már mindegy, hogy 1,6 vagy 2,3 kg. Emiatt sajna nem tudom, hogy mi a legjobb megoldás.
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz
DonThomasino #20026 üzenetére
Ha azt elhagytad az elég ciki, (ezért érdemes olyat venni aminek be van zárva a vége a saját anyagából, mert bukásoknál amelyiknek nincs, tuti behorpad, a dugó meg kiesik) olyan szerintem nem lehet kapni
, de kormányvég dugóból van ezer fajta, lehet valamelyik passzol bele.
Pár forintért ma már semmit nem lehet kapni sajnos, attól függ milyet veszel, ebből is van még diós is, de egy olcsóbbat ki tudsz apróból fizetni. -
hoffman_
nagyúr
válasz
DonThomasino #20026 üzenetére
Ez egy nagy baki volt anno a Krypto-tól- azóta nem szerelik ilyen röhej zárakkal a lakatjaikat, tanultak az esetből.
De ahogy Manitou mondja, az a frankó, nagy értékű bringát nem szabad otthagyni sehol. Sajna ez van.
Eagl3:
Hát, meg kell tanulni lakatolni, való igaz, de nincs mit tenni. Mással még csak próbálkozni sem érdemes. Én most vettem Krypto Evo Mini 5-öt*, bevállalós vagyok. De az igazságoz hozzá tartozik, hogy egy vékonyfelnis, vékonygumis, vékonyvázas épülő singlespeedhez vettem.
* Sőt, hogy pontosítsak, a linken lévők közül a legutolsó darab az enyém darab az enyém
-
Eagl3
veterán
válasz
hoffman_ #20024 üzenetére
Kicsit félek U lakatot venni, nem vagyok benne biztos, hogy frankón letudnám zárni bárhol a bicót, főleg egy mini lakattal.
DonThomasino: le lett írva, bármit kinyitnak... de ha úgy zárod le ezzel az U lakattal a kerékpárt, hogy a zár pl. a fal felé néz ill. elég hozzáférhetetlen, akkor megnézem, hogyan bűvészkedi meg.
-
DonThomasino
veterán
válasz
---Lasali--- #20022 üzenetére
Igen, az lehet de a felső részre is kéne.
A sima vég pár forintos tétel?hoffman_ hát nem tudom. [link]
-
hoffman_
nagyúr
válasz
DonThomasino #20020 üzenetére
Itt a Kryptonite(KryptoLok, Evolution, NewYork) lakatokat preferáljuk, illetve az Abus képviselőit(Granit szériák pl). Ha nem masnit akarsz, hanem lakatot, akkor csak U lakatot szabad, vagy még ott van az Abus Bordo, mint nehéztüzérség. Sajnos egy jó U lakat és egy Bordo(3kg+) sem jelenti azt, hogy ha lerakod pesten a bicajt 3 órára, akkor ott lesz, mire visszamész.
ludsimon:
Hű, ez tényleg lehet, hogy jó film lesz végül.
-
ludsimon
veterán
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz
coqito #19963 üzenetére
Szívesen.
Szélesen kell fogni? Arra van egy költség hatékony módszer, fűrész!
Levágsz belőle oldalanként 1-1 centit és máris változást fogsz érzékelni. Viszont azt tartsd figyelemben, hogy minél keskenyebb a kormány, annál érzékenyebben fogsz fordulni ezáltal nehezebbé válik a kormányzás, terepen biztos kifáradsz tőle. Pl nyomvájús úton nehéz vele menni, na meg a lefelékben.
Meg amit még tudok tanácsolni, rakj fel rá kormány szarvat. Mai országúti kormányok azért kényelmesebbek hosszú távon, mert rengeteg fogási lehetőség van rajtuk, és mindegyik fogásban kicsit más lesz a test tartásod is, így a fogásokat váltogatva nem fogsz úgy elfáradni.
Kormány szarvval az egyenes kormánynak lehet adni egy plusz fogáspontot. Én ezért nagyon szeretem. Hosszú egyenesekben egy kis megváltás átfogni rá.DonThomasino Nem kell hozzá külön dugó, mert az a szarv tudtommal a kormányra fekszik rá teljes mértékben, így a sima kormányvég dugó jó kell hogy legyen, amit lehet külön venni.
-
DonThomasino
veterán
Melyik a legjobb bicaj lakat?
Kormányvég X-Mission Comp (szarvhoz)
lehet csak magába műanyag dugót venni? -
eddie1978
senior tag
válasz
TripleB #19901 üzenetére
Mi a tapasztalatod az SKS sárvédőről? Jól látom hogy ez egy Bluemels? Ilyet tervezek rendelni jövő héten. Jelenleg egy Race Blade van, de rövidnek bizonyult a melóbajáróson. Stabil?
Manitou:
Ok semmi gond. Ez a WET ilyen. Ezért van a WAX, lehessen választani az igények szerint. -
---Lasali---
Közösségépítő
válasz
ludsimon #19965 üzenetére
Én nem is mondtam hogy a tf2 sokat bír, és ha végig olvastad volna a testbike os írásomat, akkor nem csak ez derült volna ki, hanem hogy ajánlok ott más anyagokat is.
Valamint én abban nem vagyok olyan biztos, hogy attól hogy nem szárad ki és nem lesz hallhatóan kenéshiány, attól még az olaj jól ken, szóval a kritikus helyeken a kenés lehet ugyan úgy megszűnőben van mint egy kiszáradt tf2 -ős vagy más hasonló elven működő anyaggal, csak itt a csirizes olajbevonat miatt nem tűnik úgy.
TF2 vel egyébként 100km -t se mennék el, olyan anyag meg végképp nincs amivel 600-800 at el lehet menni, legjobbakkal is max 200, de már az is rohadt sok.
Meg pl a weldtitle -ból a grafitos sokkal tovább bírja, de kipróbálható más grafitos lötty is, nagy az esély rá hogy ugyan olyan jó lesz, ismerősöm vett valami üvegeset, ami nem spray, és az jött be neki eddig a legjobban, csak az a baj hogy fekete/szürke a színe, és olyan mintha dzsuvás lenne tőle a lánc, meg ugye amit összepermetez.
Én egyébként zsírspray -t használok kis mennyiségben, Berner gyártja, nagyteljesítményű kenőanyag néven fut, autós boltba meg lehet venni, van belőle még környezet kímélő verzió is, és fél liter 2 ezer ft.
De ezeket is leírtam..DemonDani Ezt a limordot nem ismertem, de nem hiszem hogy rossz lenne, mondjuk maga a litiumos alap, ha ugyan az mint az lzs 2 ep, akkor vízállóságban biztos van nála jobb, de egyébként ha nem kap vizet az lzs 2, akkor nagyon jól működik, plusz ebbe ott a molibdén, szóval alapvetően nem rossz választás, és olcsó!
-
dqdb
nagyúr
válasz
Jamby18 #20006 üzenetére
Érzetre nekem jó, szemre szerintem vízszintes és a vízszintes cső vázhoz nézve is.
Ne szemre és máshoz viszonyítsd, hanem vízmértékkel lődd be. 2-3 fokot nem fogsz észrevenni, de érezni igen. Ezután ülj rá, tekerj pár kilométert rosszabb minőségű úton/terepen, aztán ismét nézd meg, hogy vízszintes-e, mert elképzelhető, hogy terhelésre kicsit elmozdul.20-30 km múlva ismét nézd meg, hogy vízszintes-e. Ha nem, igazíts rajta újra. Majd később hasonló táv után ismét nézzél rá. Ha ekkor ismét nem vízszintes, akkor vegyél másik nyeregcsövet, amelyik rendesen megtartja a nyerget.
A pedál alsó állását ne a földhöz legközelebbi ponton nézd, mert nem teljesen függőlegesen ülsz a bringán, akkor sem, ha kiegyenesedsz, hanem ilyenkor is kis szöget zársz be a függőlegessel, szóval a lábaddal legtávolabbi pozíciót figyeld.
-
eddie1978
senior tag
válasz
Manitou #20012 üzenetére
Tényleg maximális respect mindenkinek, de még 8000 ember írja be, hogy a majd 1k-t futott és nem takarított lánc nem olyan, mintha frissen lenne mosva. Le fogom takarítani és teszek róla fel képet ígérem. Mint írtam is nem serceg, tök csendesen fut, még nem zavar. Használom a bringát, nem mutiba készült.
Segíteni próbáltam az infóval, képekkel és a linkekkel.
Mégegyszer:
-
ludsimon
veterán
Itt van a 8 milliós bringa folytatása videón
eddie1978:
Szerintem fogok írni róla egy logout-ot.Eddig használtam Motorex Dry-t, Motorex Wet, Rohloff, Weldtite TF2, Motorex Joker 440 (ezt csak tisztításra eddig de szerintem most ki fogom próbálni milyen ezt fújom fel rá).
-
eddie1978
senior tag
válasz
ludsimon #20001 üzenetére
Nincsen porhangja. Most megtekertem, az olaj nedves hangját hallom. Mintha lenne benne porból eredő hang is, de minimális. Magyarán nem serceg. Ebben van saccra a fentebb írt 1k szerintem takarítás nélkül, ebből kb 200-300km görgő.
Ez a Wax Lubricant (KryTech). Melóbajárós egysebi. Ezer éve nem volt lemosva. Igazából nem is kell, mert miután az oldószer kipárolog sárgás viaszos réteget képez a láncon/ban. Nem szed össze szemetet.
A Ceramic WAX-ból lehet rendelek még próbaképpen jövő héten.
Ha valaki esetleg kerámiásat vesz, az rázza fel használat előtt szerintem, mert leülepszik az aljára a hatóanyag. Látszik a flakon alján a fehér iszap, ami maga a kerámia.
-
Jamby18
senior tag
válasz
rétisün #19996 üzenetére
Érzetre nekem jó, szemre szerintem vízszintes és a vízszintes cső vázhoz nézve is.
Felültem és "majdnem" ki tudom nyújtani a lában (a 186 centimmel) ha legalul van a pedál, szóval fentebb állítom egy picit. De azért meg fogom kérdezni ha megyünk keróboltba a nyerget [link] csak attól félek akkor nyeregcsövet is venni kell, meg még pedált is szeretnék a műanyag helyett (néha csipog), illetve komplett hátsó felnit mert van benne egy 8-as és szétállítottam a féket mert beleér így hátsó fékem sincs.Szép kilátások
de rendbe teszem.
-
ludsimon
veterán
Igazából a Wax tisztábban marad, Wet meg ugye sűrűbb, hogy a víz ne mossa ki, ugyanakkor szedi a mocskot.
Akkor ebből Wax lesz szerintem.
Aktív témák
Hirdetés
● Olvasnivaló az
1. hozzászólásban.
● 2013.04.01-től fokozottan ellenőrzik a rendőrök a kerékpárosokat!
● Bringás jókívánságok:
- Ésszel!
- Széles utat, gumifákat!
- Örökös hátszelet!
Itt a jó idő (és a magas UV sugárzás), úgyhogy hosszú túrák előtt kenjétek be magatokat naptejjel!
- ÁÁÁ NE NÉZD MEG! A szórakozás, és a multitasking csúcsa, Lenovo Yoga 9i //3 OLED Modell Ajánló//
- UF Lenovo Yoga 9i x360 Érintős Hajtogatós Laptop Tab 14" -60% i7-1360P 16/1TB Iris Xe 2,8K OLED 90Hz
- Xbox Series X 1TB - 2 kontroller + 3 játék szabadon választható
- RYZEN 7 5700X / 32GB RAM / 1TB SSD / RX 6700 XT 12GB / 750W Gold Full Modular - AMD GAMER PC
- Intel i3-9100 - 24GB RAM - Samsung 980 500GB - be quite! Pure Base 500 + 1000W Táp - MSi Z390-A PRO
- Azonnali készpénzes AMD Ryzen 1xxx 2xxx 3xxx 5xxx processzor felvásárlás személyesen / csomagküldés
- BESZÁMÍTÁS! ARCTIC Liquid Freezer II 420 vízhűtés garanciával hibátlan működéssel
- Egyedi ékszerdobozka
- Honor Magic5 Lite 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 14600KF 16/32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest