- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- btz: Internet fejlesztés országosan!
- Geri Bátyó: Megint tahó voltam – SZEMÉLYISÉGFEJLŐDÉS
- sziku69: Szólánc.
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- hcl: Döglött tabletből wifis kijelző kókány
- GoodSpeed: AMD Ryzen 9 9900X (100-100000662WOF)+ Samsung 990 PRO 2TB MZ-V9P2T0BW
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
Hirdetés
-
LOGOUT
Házimozi haladó szinten
Ebben a topikban alsó-középkategória feletti rendszerekkel foglalkozunk, de bármilyen házimozival kapcsolatos kérdésre (ha tudunk) szívesen válaszolunk.
Ha nem vagy járatos a témában és kezdő szett vásárlásában kérsz segítséget, kérlek kérdésedet itt: Házimozi belépő szinten tedd fel.
Új hozzászólás Aktív témák
-
BBéci
legenda
válasz
denesdr #167199 üzenetére
Autóhifiben sok neodímium mágneses hangszóróval találkoztam, ott fontos a kis méret és tömeg. Viszont nem voltak drágábbak a többinél.
Házimozi szubládákban, amiket 1 millióért, vagy még többért árulnak, simán beleférne a költségvetésbe a neodímium, mégis maradnak a jól bevált ferritnél. -
python1
veterán
Ünnepekre mindenki mozit csinál otthonra, vagyis szubot gyárt.
-
denesdr
addikt
válasz
BBéci #167190 üzenetére
Ez most komoly?
Ha szerinted kevés a motorerő, akkor ajánlom a következő formula használatát:
(BL x BL)/Re
Az eredményt nyugodtan össze lehet vetni pl a 18-as Ultimaxéval, kb egy szinten van a kettő, viszont a Faitalnak kevesebb mint fele annyi membrántömeget kell mozgatnia. -
-
Khaosz55
addikt
Na nem mostanság lesz ultimax. Írtam a hollandoknak dec elejéről elcsúszott a dolog február közepére. Előbb nem nagyon érkezik be. Ez van.
-
Tamoo
nagyúr
válasz
ctrlaltdel13 #167179 üzenetére
Ha a méret meg a működési feszültség stimmel és a bekötése sem okoz problémát akkor már csak max azzal lehet gond ha a csendesebbnek sokkal alacsonyabb a légszállítása, márpedig alacsonyabb lesz. Viszont ezeknek a hűtése várhatóan túl van méretezve, de erre garanciát én nem vállalok.
-
ctrlaltdel13
őstag
Téma: Pro végfokba venti csere.
Ha valaki cserélte már, segítsen már ki, melyik paramétere mit befolyásol.
Ilyen van most benne: yy8025h24b. 0,32A
A méretek a volt tiszta, de az amper?Ezt néztem helyette:[link]
-
python1
veterán
Az igazat megvallva, nálam az utóbbi időben megfordult néhány processzor, AVR végfok, össze is állítottam magamnak egy "minőségi" sorrendet, hogy melyik felállás tetszik a legjobban.
1 PC-s proceszálás-> végfokok
2. PC-s forrás-> dedikált hangkártya->Processzor-> végfokok, ez kimondottan a kényelem miatt, és a zenehallgatás miatt.
Sajnos az AVR-végfok megoldás teljesen kifulladt nálam, az utolsó próba Anthem 510 volt, de az sem hozta a várt eredményt. -
lemmy9
őstag
A topik annyira extrém haladó, vagy inkább professzionális lett, hogy csak pislogok, hogy mi van.
Hogy van időtök és energiátok ennyire elmerülni ebben a témában? Persze költői a kérdés.
Kéne egy saját topik ennek szvsz. -
-
-KP-
addikt
válasz
python1 #167173 üzenetére
Azt kérdeztem mekkora bitrátával dolgozik egyik illetve másik. 640 és 768? Illetve hogy tesztelte-e már élőben. Mindig is birizgálta a fantáziám, hogy mondjuk egy régi csúcsvas, pl. Linn Kisto, vagy valami Meridian amiben nincs szobakorrekció és nem tud hd hangokat lejátszani mennyire kelthető életre DD Live vagy DTS Connect használatával.
-
python1
veterán
Mindkét formátum veszteséges tömörítést használ, és inkább valós időben alakítja át a sztereó jelet DD ill DTS jellé,(coax, optikai kimeneteken) legalábbis én így tudom.
Tehát nem kapunk teljes LPCM jelet, azt hangkártyán analógként tudjuk csak kiküldeni veszteségmentesen, tulajdonképpen a HD hangokat is visszakódolnánk tömörített hanggá. -
python1
veterán
válasz
Tamoo #167167 üzenetére
Ja, azt már az elején kilőttem.
Szerváltam egy okos otthon vezérlőt, és az összes létező és nem létezőkütyűt tudom azon keresztül irányítani, világítás, vetítővászon mozgatás stb, de a legnagyobb előnye még, hogy bármilyen távirányítót lemásol magának, és akkor már telóról, vagy akár hangvezérléssel is tudok irányítani.
Ez az elméleti része, egyelőre csak nézegetem. -
python1
veterán
válasz
Tamoo #167165 üzenetére
Én is csak azért, mert ezt az Arcam processzor hangot, technikai hátteret 7.1 XLR kimenetekkel stb, igen drágán tudnám megvenni, arról nem is beszélve, hogy akár HD hangokat is tudok küldeni XLR kimenetén, mint előerősítő (bridge), és akkor meg van oldva a távirányítási lehetőség is. De ez az agyrém, kizárólag nálam opció, sok az elfekvő kábel itthon, meg sajnálom kidobni az Arcamot.
-
python1
veterán
válasz
VoidXs #167158 üzenetére
Jaj, ez egy régi processzor (Arcam 700) ezen még csak képet lehet átengedni HDMI-n, COAX , optikai, analóg bemenet- kimenetek vannak rajta. Tulajdonképpen csak kipróbáltam DD ill DTS zenei tudását a tamponoknak, de 1-2 filmet azért megnéztem vele. A végcél a teljes PC-s proceszor használata, de előtte kíváncsi voltam más eszközzel, hogy dolgoznak a végfokok.
-
python1
veterán
válasz
VoidXs #167156 üzenetére
Mivel a D2x-is egy rendkívül jó kártya, és tulajdonképpen az volt a forrás, biztosan sokat formált az Arcam hangján is a kettő nagyon jó párosítás, az meg már csak hab a tortán, hogy a tamponok meg adnak hozzá kellő dinamikát és erőt. Az biztos, hogy most nincs hiányérzetem semmiben a mozimnál, ja de, egy jó vászon kell még.
-
VoidXs
nagyúr
válasz
python1 #167150 üzenetére
Javaslok egy olyan megoldást, hogy PC -> Arcam -> pre-out-ot visszakötöd line-in-re, Cavern, mérés line-in-en, Export room simulation, és az Arcam zenei hangját kapcsolgató konfig fog előállni. Az olyasmi jelenségek, amiket az emberek meleg, zenei hangként írnak le, valójában hibák, amik a PC-n nincsenek ott, de ilyen módszerekkel lemásolhatók bármilyen alacsonyabbrendű eszköz hibái, így a teljes hangképe.
-
python1
veterán
válasz
Tamoo #167148 üzenetére
Én előkaptam az ősrégi arcam processzoromat a tamponokhoz, fergeteges mozit csinál még mindig, meg is lepődtem, hogy közel azonos minőséget produkál mint a PC, csak az arcam teresebb finomabb zenére. A tamponok karakterisztikáját mondjuk tovább erősíti kicsit, tehát még több melegség társul hozzá, kicsit néhol sok is, de összeségében napokig is hallgatható igy kölönösebb fárasztó hatás nélkül.
-
Tamoo
nagyúr
válasz
alphamooncam #167146 üzenetére
Nem vetnék meg egy jó procit, de sajnálom rá a pénzt illetve már hiányozna a PC-s processzálás rugalmassága.
Összetennék?
Ne viccelj. A 4db T.AMP meg a hangkártya használtan együtt annyi volt kb. mint a jelenleg legolcsóbban megvehető belépőkategóriás AVR.
Idén ahogy átvariáltam a dolgaimat, különösen szem előtt tartottam a jó ár/érték arányt és azt hogy lehetőség szerint olcsón pótolható legyen ami csak lehet.#167147 VoidXs: Nem szigszalag.
Ez ilyen átlátszó sötét valami. A zöld ledekből pirosat csinál, de annak a fénye már nem zavar.
-
Tamoo
nagyúr
válasz
alphamooncam #167132 üzenetére
-
alphamooncam
őstag
válasz
I'am Dony #167139 üzenetére
"Azt hittem kezdő kèrdés
A vezetèkdugdosástól van egyszerűbb? (Azert köszi)"Ódzkodtam leírni, mert pont ilyen reakciót vártam, és kaptam.
Nekem annyiból volt könnyebb, hogy XLR csatikat egy mozdulat kihúzni bedugni.Sikerült egy szintre hoznod a hangsugárzóidat?
( Közben megnéztem a Tenetet, mióta utoljára hozzászóltam.
)
Amiről e-mailben beszéltünk nem kaptam még visszajelzést, gondolom majd eztán következik.
-
Quetz
őstag
válasz
I'am Dony #167141 üzenetére
1. - A hangerő legyen 0-n, amennyiben a hangerőt -80/+18 tartományban tudod állítani.
2. - A mérőjel legyen -30dB
3. - A mért hangnyomás legyen 70dB
4. - Az LFE hangnyomást legyen 80dB kezdetnekAz LFE-t ellenőrizd le egy 20Hz-300Hz sweepel, mondjuk a center csatornára. A grafikonon az kell látnod, hogy 20-80Hz LFE és az utána következő center grafikon egy szinten van nagyságrendileg.
-
gab1ka
senior tag
válasz
VoidXs #167137 üzenetére
ASIO-t én sem használom már, inkább csak megjegyeztem azok számára akik idegenkednek az EQAPO-tól, AVR-es korrekció utáni hangerőkhöz kényelmes, tudtommal az AVR beépített trimje is kerüli az Audyssey-t.
A mikrofonos sétát amúgy egyszer kipróbáltam hogy a már nem emlékszem melyik beszakadás hol tűnt volna el, de még füllel is hallatszott hogy máshol pont ugyanaz a pl 150hz tényleg jobban hallatszik mint az MLP-nél.
-
gab1ka
senior tag
válasz
alphamooncam #167132 üzenetére
Ezt a sok vacakolást nem értem mire jó.REW signal generator + spl méter, EQ APO-val pedig csatornák váltogatása és kész is.Ennél még egyszerűbb ASIO4ALL driverrel, akkor apo se kell.Az egész művelet alig pár perc kábelráncigálás meg ki-bekapcsolgatás nélkül.
Amúgy szerintem jóval precízebb és pontosabb képet ad adott csatornáról egy 3-5 pontos sweep átlagot generálni és megnézni hány db-re fekszik fel a crossover pont után, na ez már kicsit tökölősebb, de kábelezni így sem kell.
-
python1
veterán
válasz
alphamooncam #167132 üzenetére
Nem egyszerűbb, ha elindítasz egy tesztjelet az AVR-ben , és a REW-el méred, és ahhoz állítod a csatornákat?
Nem kell külön kábelezgetni, mivel eleve van minden csatornához tesztjel az AVR vagy processzorban. -
alphamooncam
őstag
válasz
I'am Dony #167126 üzenetére
Én egyszerű EQ nélküli megoldásom egy szintre hozásra REW-el.
Mikrofon kalibrációs fájl betöltése után, az AVR-en a hsz. távolságokat be kell állítani.
REW-ben van külön hangerő érzékelő plugin. Ezt meg kell nyitni "C" típusú mérésre állítani, elindítani.
AVR-en a saját teszthangját elindítani, és addig emelni a hangerőt, amíg a szokásos hallgatási szintet el nem érted, vagy beállítod a REW-ben lévő pluginhoz igazítva a 75dB-es hangerőt tetszőleges etalonnak választott hangfalon. Legyen mondjuk a legtávolabbi hangsugárzó, nálam a left surround.
Az AVR kijelzőjén beállított jelszintet megjegyzed. Legyen mondjuk -12dB
Kikapcsolod az AVR-t és a mért hangfalból a hsz. kábelt kihúzod és átdugod abba a következő hangfalba , legyen a right surround, amit következőleg meg akarsz mérni. (És így tovább*)
Bekapcsolod az AVR-t, beállítod a feljegyzett hangerőre (itt a példa szerint -12dB ).
Elindítod a teszthangot és a REW-en megméred. (Mutat mondjuk 72,4dB-t).
AVR-en beállítod (addig emeled/csökkented a hangerőt ) amíg A REW hannyomszintmérője az előző hansugárzóhoz tartozó hangnyomást ( nálam 75dB-t ) nem mutat.
Megnézed, hány dB-t kellett emelni/csökkenteni az AVR-n, hogy egy szintbe kerüljenek. Példa szerint 3dB-et kellett emelni a right surround jelszintjén, hogy az etalonnak választott left surround jelszintjét elérje.
Feljegyzed az értéket. Ezt kell majd később kézzel bevinned ennek megfelelő helyre.
Etalon hangsugárzó kiválasztása tetszőleges, lényeg hogy amit hurcolászásra használsz hsz kábelt, mindegyik hangszóróhoz el kell hogy érjen.Azért kell a REW, és nem jó egy sima telefon, mert a telefonon nem kalibrált a mikrofon, egyébként lehetne azt is használni.
-
Tamoo
nagyúr
válasz
Dorian #167129 üzenetére
Ha megvan REW szerint az elégséges hangnyomása a sweep-nek és nem klippel akkor a függőleges skála szempontjából minden mindegy, csak esetleg a dB értéknél nem helyes eredményt látunk, de ez a frekimenetre nincs szinte semmi hatással. Ezért mindegy.
Én ezzel a részével abszolút nem foglalkoztam, hogy milyen pontos, úgyis 1-100-ig állítom a volume-t és nem érdekel az hány dB. Szóval itt nem tudom mi a tökéletes eljárás.
-
Tamoo
nagyúr
Cavern - EQ APO segédletet kiegészítettem annyival, hogy hogy kell multi ch-t mérni REW-ben visszaellenőrzéshez. [link] (Nem REW leírás, olyat nem fogok tudni csinálni.)
-
I'am Dony
őstag
Szeretném ellenőrizni a hangdobozokat egymáshoz képest azonos SPL értékre és a subot is. 105 dB-t kellene legyen az AVR 0 értékéhez viszonyítva ezt tudom is.
Azonban az umik-1 nél a REW kiírja, hogy Umik-1: Gain 18 dB. Ez mi a bánatot jelent???
Valaki tegye már meg, hogy konkrétan leírja nekem, mert nem igazán értem.1. - Az AVR milyen potiálláson legyen? (0, -20, akármi)
2. - A REW-ben alapból -12 dBFS ad be. Ezt mire változtassam?
3. - Az 1-2-ben leírt adatokból mekkora SPL-re állítsak. (75dB?)
4. - A subnál ugye van ez a +10 dB érték. Ha külső anyagot küldök az AVR-re (pl., REW-ből) akkor emeli 10-el. A méréskor a sub maradjon 10-el az LCR felett, vagy vissza kell venni a 10-et?Köszönöm!
-
Tamoo
nagyúr
válasz
alphamooncam #167122 üzenetére
A sub EQmban 20Hz alatt le van vágva. Bár 15-ig nyugodtan le lehetne engedni az Ultimaxot.
-
alphamooncam
őstag
válasz
Quetz #167120 üzenetére
Nem egy filmről hanem sok-sok filmről van szó, és még mindíg nem tudom az alapokat, hogy mennyire jellemző a mélyhiányos kiadás.
Minden ezen áll vagy bukik. Ha 20 filmből 15 mélyhiányos, 2 megfelelő, és 3 mélykiemelt, akkor van létjogosultsága annak amit eddig megfogalmaztam, de erre meg nem válaszoltál.
-
Quetz
őstag
válasz
alphamooncam #167108 üzenetére
Szerintem írd le lépésről lépésre, mire gondolsz, mert egyre érthetetlenebb vagy. Arra is kitérhetsz, hogy egy általános target curve +3.5dB@45Hz csúccsal hogyan fogja javítani azt a filmet, aminek 45Hz-en 10dB hiánya van, és hogyan hat arra, aminek 45Hz-en 6dB plussza.
-
ada19
senior tag
válasz
Dagidög #167114 üzenetére
1. Úgy emlékszem VoidXs korábbi hozzászólásai alapján hogy egyértelműen megéri mert így lesz a legjobb minőségű a dekódolás. + ugye a PC-s EQ-nak is követelménye. Viszont így bukod pl. az Atmos-t.
2. Kipróbáltam, majd még aznap megrendeltem a miniDSP UMIK-1-et.Nincs kalibrációs fájl, + mélytartományban minden mérésre teljesen mást adott.
-
Tamoo
nagyúr
válasz
alphamooncam #167113 üzenetére
Én értem. Használd úgy ahogy jónak gondolod.
A BEQ pedig az Atomic Blonde-hoz készült. Ha te érted miről van szó akkor tudhatod hogy nem nyírnám ki vele.
Viszont nem fogom használni a 31.9dB-es peak gain miatt, mert az EQ APO így nem alkalmas erre. Csak kíváncsiságból raktam be, hogy mit mutat. -
alphamooncam
őstag
válasz
alphamooncam #167113 üzenetére
...filmek mélyszegénységének helyreállítását célzó szűrőrendszert...
helyesen
...filmek mélyszegénységének elhárítását, mélyegyensúly beállítását/visszaállítását célzó szűrőrendszert...
-
Dagidög
senior tag
Érdemes:
1. MPC-HC-ban bitstreamről átállni PC-s dekódolásra, ha utána a dekódolt PCM folyam még átmegy az AVR Audyssey-ján?
2. az AVR saját bemérőmikrofonjával PC-s EQ-ra átállni? Jobb eredményt lehet így elérni, mint Audyssey XT32-vel?Ha már a mély tartomány a téma, nézzétek meg a Tenetet. Alacsony frekvenciákban mindent messze elsöpör, amit valaha láttam. A film végén le kellett ellenőrizzem, hogy a mélynyomók hűtőbordái nem éppen fehérizzásban fűtik-e a szobát.
-
alphamooncam
őstag
válasz
Tamoo #167109 üzenetére
"Az én megoldásom általános a basszus visszaállítására"
A te "megoldásod" egy mélykiemelés.Ami alapból van, minek még több.
Ha így értetted, akkor nagyon nem érted, miről írtam. BEQ, pont az ellenkezőjét állítja, azt hogy nincs elég mély a filmekben.
Nem kéne összekeverni
a szobád rezonanciája által generált mélykiemelést, és a filmek mélyszegénységének helyreállítását célzó szűrőrendszert, csak ezért mert mindkettő hasonló frekvenciákat érint.
Az analízis panelre nézve ez a szűrőrendszer meg katasztrófa, így biztosan kinyírod a mélynyomóid.
Low shelf filtert lehet alkalmazni, de nem ekkora mértékben, ráadást nincs vágás az alján, úgyhogy ez az igazán gyilkos szűrőrendszer.
Persze csak szerintem.
-
Tamoo
nagyúr
válasz
alphamooncam #167108 üzenetére
"Az én megoldásom általános a basszus visszaállítására"
A te "megoldásod" egy mélykiemelés.
Ami alapból van, minek még több.
--------------------------------------------------------
Visszatérve a BEQ-ra. Nekem az volt az első gondolatom, hogy némi "maradványt" extrém módon felerősítve torzított hanganyagot kapunk alulra ami valószínűleg messze van az eredetitől. Lehet hozzá ad az élményhez, nem próbáltam. APO-ban valószínűleg nem tudom kivitelezni mert túlzottan vissza kellene húznom utána.
-
alphamooncam
őstag
válasz
Quetz #167107 üzenetére
"Amit te írsz, az a house curve. Amit a BEQ csapat csinál az bass restoration. Ez utobbira még rájön a te house curve-d.
Egy house curve nem fog tudni mit kezdeni egy 12-24dB/oktáv high pass filterrel."Szándékaim szerint nem house curve, és nem utólag jön rá.
Ezt a mintát miniDSP 2x4HD-ra írtam REW-ben.
Én beépíteném ezt a mintát a szűrőrendszerbe, hiszen az az életszerű, hogy a user a szobakorrekciójával együtt akarja majd megoldani a film szubhiányosságát is.
A magas meredekségű vágásra meg szükség van a szub alján kímélendő a szerkezetet - meg magunkat az ott jellemzően magasba törő torzítással szemben.
Az én megoldásom általános a basszus visszaállítására, a BEQ-é egyedi, az adott filmre jellemző.
A specialitás elve miatt utóbbi pontosabb, de egyben macerásabb is, több felhasználó esetén meg egyenesen kivitelezhetetlen is lehet, ez előbbi megoldás meg plug and play, egyszer beállítod és élvezed,- a feleséged és 8 éves gyereked is .
-
Quetz
őstag
válasz
alphamooncam #167105 üzenetére
Amit te írsz, az a house curve. Amit a BEQ csapat csinál az bass restoration. Ez utobbira még rájön a te house curve-d.
Egy house curve nem fog tudni mit kezdeni egy 12-24dB/oktáv high pass filterrel.#167106VoidXs:
Azért mellékelik a grafikonokat, hogy lásd: ez volt és ez lett. A BEQ az advanced usereknek készült, akik eltudják dönteni, hogy megnézik-e a filmet BEQ-val vagy sem. -
VoidXs
nagyúr
válasz
alphamooncam #167105 üzenetére
Azért azt tegyük hozzá, hogy nagyon-nagyon sok esetben ez nem lowcut. Egyrészt az Atmos sávok hajlamosak AVR-eken undorítóan kevés basszussal megszólalni. Sok a panasz, hogy máshogy szól, mint egy DTS-HD sáv, és tényleg máshogy szól ezeken a szutykokon. Mindeközben csak a dekóder IC selejt, mert PC-n dekódolva és összevetve a tömörítetlen 7.1 hangsávok közt 100% egyezés van.
Ugyanígy rendkívül gyakori, hogy a BEQ hülyeség, lásd Alita. A grafikon eloszlása 20-20k közt az, amit a BEQ csapat vár, csak a nagyon mélyeket húzták fel. Na ezek a hangok soha nem voltak ott, egyszerűen úgy szintetizálták őket, hogy innen induljanak. A mélyebb tartományban különböző torzítások maradványa van, a BEQ-k ezt erősítik.
-
alphamooncam
őstag
válasz
Quetz #167085 üzenetére
"Jól gondolom, hogy ez azon filmek gyűjtőhelye, ahol a filmkészítők a szubbasszus tartományt alulméretezték?!
Ez azon filmek listája, ahol BEQ csapat visszaállította basszust. Valamit megadják a visszaállításhoz szükséges EQ beállításokat is."Erről, most hallottam először, és felháborít, hogy úgy adnak ki filmeket, hogy meg van csonkítva a szubtartománya!
"Nem néztem hány filmről van szó, de első blikkre soknak tűnt, és ennél jóval több filmet lehetne vizsgálni ebből a szempontból.
Amit írtál az értelmezhetetlen. Esetleg arra gondoltál, hogy kevés film szerepel és ennél többet lehetne csinálni?"Pont úgy értelmezted, ahogy gondoltam, csak nem válaszoltál. Arra lennék kiváncsi, hogy az A+ osztályú filmek hány százaléka csonka szubtartományban.
Az egy dolog, hogy ezek közül hányat állítottak már helyre, mert azt megszámolhattam volna, de lusta voltam...
"Ha a többségnél megállapítható, hogy "szubszegény", akkor lehet érdemes eleve a szubtartományt megemelni az installáció során, nem pedig flat-re beállítani.
Csak akkor javasolnám a megoldásodat, ha ki akarod nyírni a mélynyomóidat. "Még nem is láttad mit javasolnék, de már megelőlegezed, hogy ezzel kinyírom!
Nem, semmi képpen nem akarom kinyírni, csak egy konzervatív két szűrős miniDSP-hez illeszthető megoldásra gondoltam, ami vsz. a legkommerszebb mélynyomót sem tudná kinyírni.
A Target 23Hz-nél már leesne 75dB-es szintre, amit szinte mindegyik szubnak nevezhető szub tud, illetve kb.45 Hz-en lenne az emelési csúcs, ahol 78,5dB lenne a Target, ami igenycsak konzervatív 3,5dB-es emelés.
Ez szerintem, semmilyen átlagos megépítettségű szubnak nem okozhat gondot, de természetesen az ötletemért semmilyen felelősséget nem vállalok, mindenki csak a saját felelősségére próbálja ki, ha jónak látja.
Természetesen elfogadom, hogy filmek szubtartományának a csonkolását egyedi módon lehet a legprecízebben "visszaállítani", mindenesetre, ha a csonkolás annyira elterjedt, mint amennyire gondolom, akkor lehet/célszerű általánosítani.
De ez csak az én véleményem.
-
VoidXs
nagyúr
válasz
jambiyya #167102 üzenetére
Ez az átlagos néző igénye sajnos. Ma már csak DCP-re kerül rá eredeti hangsáv, otthonra szénné van kompresszálva és lowcutolva, főleg streamingen, egyszerűen már nincs dinamikájuk, 20-30 dB-k vesznek el. És akkor ez még loudness war nélkül. Én még valamennyire próbálom menteni a menthetőt, a saját zenelejátszómba is tettem natív expandert, de egyre rosszabb, ahogy az átlag user "lusta vagyok bekapcsolni a night mode-ot, amikor nincs igényem dinamikára" mentalitása van kiszolgálva a többiek kárára.
-
Tamoo
nagyúr
válasz
Quetz #167101 üzenetére
Majd kipróbálom... csak nekem EQ APO-ban kell. Maradva az Atomic Blonde példánál.
1.sor: az egy peaking filter
2.sor: egy low-shelf filter lenne gondolom. A "x7" azt jelenti, hogy hétszer rakjam rá? Csak az lehet..
3.sor: a +1.5 MV azt jelenti, hogy az LFE csatorna szintjét emeljem 1.5dB-el?Bár így belegondolva.... nem biztos hogy menni fog apóban.
Ennyi pozitív EQ után lehet vissza kellene húznom vagy 40dB-t a hangerőt.
-
jambiyya
őstag
válasz
Quetz #167101 üzenetére
Oké, ezt értem, de gyárilag hogy a túróba lehet ilyen? Ezt nem akarom elhinni. Oké, ez alapján (output levels were just reduced to soundbar levels) akár érthető is lenne, de nem lenne egyszerűbb rendes hangot adni, és majd én csökkentem a dinamikát, ha akarom (nem tudom soundbaron lehet-e ilyet)?
@-KP- nem írtam ilyet, sőt egyetértek veled, még ha nem is ez jött át...btw Te honnan veszed, hogy én azt veszem, hogy belenyúltál?
-
Quetz
őstag
válasz
jambiyya #167097 üzenetére
Ott az Atomic Blonde grafikonja feljebb. A szaggatott vonal az eredeti, a sima a végeredmény. látszik, hogy jelentősen fel kellett tolni a grafikont.
Ezt a fajta korrekciót nem lehet általánosan kezelni, csak filmenként egyedileg. A megoldás is az, hogy:
- MiniDSP outputon van a saját szobádra számolt EQ
- A bemeneti oldalon pedig a filmre szabott visszaállíto EQ
- BEQ csomag része pedig a szoftver, ami az eredeti MiniDSP konfigodat össze mergeli a filmenkénti konfigokkal. Az eredmény pár ezer konfig, amiből mindig a megfelelőt kell betöltened a miniDSP-be.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Kompakt "házimozi" szettekkel és hangprojektorokkal (soundbars) tapasztalatok híján nem foglalkozik a topik.
- hozzászólás előtt olvasd el az összefoglalót!
- HÁZIMOZI, HIFI, TV beárazás topic
- Házimozi belépő szinten topic
- Hi-Fi-ről általánosságban topic
- Hangprojektor/Sound Projector/Front Surround/SoundBar topic
- BestBuy topik
- Kiemelkedően csendes ASUS VGA jött a Noctua közreműködésével
- Alkoholista nevelde
- Lexus, Toyota topik
- Hitelkártyák használata, hitelkártya visszatérítés
- AliExpress tapasztalatok
- Battlefield 6
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Honor Magic V5 - méret a kamera mögött
- Építő/felújító topik
- További aktív témák...
- Creative Sound BlasterX G6 7.1 USB külső hangkártya
- Apple iPhone 14Pro 128GB Kártyafüggetlen, 1 év garancia
- REFURBISHED - HP USB-C Universal Dock G1 docking station (DisplayLink)
- Eladó Apple Mac Mini 2012 vége / 12 hó tótállás
- Macbook Air 15 Retina (2023) M2 16GB 256GB Magyar iStyle vásárlás számla, doboz + Skin 1év Garancia
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest