Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] Gurulunk, WAZE?!
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] [bitpork:] Balatoni autós tali 2024
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] [bambano:] Bambanő háza tája
- [Re:] [attilasd:] A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- [Re:] PLEX: multimédia az egész lakásban
- [Re:] Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
GAMEPOD.hu témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
kismanús
csendes tag
Na szóval lejárt a 30. nap iponnál pontosabban 32. napon vagyunk hogy szervizbe van a videokártya ma írtam nekik egy emailt hogy szeretnék tájékoztatást kérni erre elküldték ugyan azt az emailt amit be másoltam ide. Erre vissza írtam nekik hogy tisztába vagyok ezzel ugyan ezt a tájékoztatást kaptam de a gyártóval Ők vannak kapcsolatban nem Én , Én csak velük (iponnal) vagyok kapcsolatban és szeretném ha eleget tennének a magyar jogszabályban foglaltakkal és beillesztettem a jogszabályt erre már / még nem jött válasz.
Azért kérdeztem alapból úgy hogy ,mi van a kártyával ne tudja azt mondani gyorsan hogy hát nem szakszerűen használtam...
jeni
félisten
miért levelezel velük?
nem egyszerűbb személyesen bemenni és vinnéd magaddal a 3+ fő 2 méter magas díjbirkózó-t magad mellé véve.
kismanús
csendes tag
Hát szerinted azzal jutnék előbb valamire?
jeni
félisten
email válaszokkal mennyivel vagy előrébb ha válaszolnak neked 3 hetente 1x?
én 5x írtam és 1x sem válaszoltak,bementem a Váci út boltba és rögtön intézkedtek,mikor közöltem velük,hogy ugyan mááááá....
[ Szerkesztve ]
Sziasztok,
Van egy garis Samsung telefonom amihez a gari dokumentum és számla is kell elvileg. (Samsung ezt mondta) de nekem csak kitöltött gari dokumentum van meg.
TMX (mint hivatalos márkaszerviz) ilyenkor elfogadja, vagy vissza utasítja?
Mit tehet ilyenkor?
◄►Clevo® X170SM-G "DTR" Laptop *i9-10900K @ 5GHz (AIO Water System)*4x16GB=64GB 3200MHz CL20 RAM*RTX 2080 Super 8GB MXM 200W+ *4x2TB=8TB M2 SSD -_- LG® V30+ ThinQ DS 4/128GB "Blue"►Samsung® S20 Ultra 5G◄SM E80 3.5mm Jack►"Szép, a kinek esze nincs, de még szebb, a kinek van."◄►
kismanús
csendes tag
akkor holnap bemegyek megkérdezem de mi van ha le akarnak rázni azzal hogy írták hogy nincs náluk a kártya? másik ugye hogy 30 nap után van 8 napjuk elméletileg cselekedni nem?
[ Szerkesztve ]
jeni
félisten
30 napon belül kellett nekik eldönteni a VGA sorsát.
30 napon kívül már nekik cserélni kell egy másikra (hasonlóra), vagy javítva vissza adni esetleg a teljes vételárat vissza utalni és ennek 8 napon belül kell megtörténnie.
[link] olvasd
[ Szerkesztve ]
Lackooo84
nagyúr
Nem hasonlóra. Vagy MINDEN paraméterében ugyanolyanra, vagy pénz vissza.
The Truth is out there...
jeni
félisten
hasonló az csak példa volt,tudom nem azonos az ugyanazzal.
én így gondoltam.:
Gigabyte helyett MSI Trio vagy Asus Rog,XFX,Sapphire,stb...
nagy az esély,hogy pont ugyanolyat nem fog kapni névre,márkára,típusra azonosan ami a számlán szerepel.
a kismanús biztosan meg fog vele birkózni a feladattal.
ha keményen áll neki majd akkor a vissza utalandó pénzzel jobban jár majd.
[ Szerkesztve ]
Lackooo84
nagyúr
Másmilyet nem kötelező elfogadnia. Biztos fognak próbálkozni ilyesmivel, mivel a kártyák ára azóta sokat csökkent.
The Truth is out there...
Abban nem vagyok teljesen biztos, hogy egy jobb paraméterekkel rendelkező kártyát nem köteles elfogadni, pl. RTX 3080-at egy RTX 3070 helyett, ugyanabban a szérában... Érdemes lenne ezzel futni egy kört, pl. fogyvédnek írni egy érdeklődő emailt
Lackooo84
nagyúr
Nem kötelező elfogadni, ha nem ugyanolyan. Amúgy pl. lehet, h hiába "jobb" amit adni akarnak, mondjuk nem kompatibilis az ember eszközeivel stb. Meg ugye én már eleve azzal takaróznék, hogy az én kártyám volt ennyi, amit adni akarsz az mennyibe kerül is most hm....?! Szóval big nono. Bezzeg amikor fordítva van rögtön szó nélkül visszaadják a pénzt. Egyébként ezzel kéne még valamit kezdeni az új fogyvéd törvényekben.
[ Szerkesztve ]
The Truth is out there...
kismanús
csendes tag
Voltam ma az iponban ahol a szervizes azt állította hogy a gyártónak van 30+8 napja reagálni és Ők utána fognak tudni mit mondani. Persze el mondtam hogy ez nem így van Én velük vagyok szerződésben és nem a gyártóval így van még 5 napjuk kicserélni vagy vissza adni a pénzt. Megkérdezte mi lenne a jó nekem természetesen mondtam ha visszautalnák a pénzt. Ő azt mondta továbbítja a kérést egy döntéshozó kollégának aki természetesen nem volt jelenleg bent de emailen keresnek majd, erre mondtam hogy tegnap is írtam becsatoltam a jogszabályt és nem válaszoltatok Ő azt felelte hogy de fogunk írni. Reggel voltam bent azóta nem jelentkeztek persze még van pár napjuk de mi van ha pl nem reagálnak utána sem illetve hogy ha ez így lezajlott akkor írjak nekik egy emailt azért még ma hogy a mai szervizes kollégával le van beszélve a kérésem?
jeni
félisten
én elkértem volna a panaszkönyvet,azt viszont sehogy sem tudják kikerülni.
attól kezdve nyert ügyed van.
nincs bent a nagyfőnök,elment tárgyalásra.........
az Ipon nagyon komolyan veszi az ügyfeleiket,ja persze mikor fizetsz a pénztárnál.
[ Szerkesztve ]
kismanús
csendes tag
Írjak nekik vagy mi legyen szerinted? Mert még elméletileg van idejük rendezni csak ahoz kéne pl kérni bankszámlát...
jeni
félisten
minden egyes alkalommal mikor írtál jött a válasz,hogy köszönjük a megkeresését,rövidesen válaszolunk....
biztosra veszem,hogy nem.
kismanús
csendes tag
az a helyzet tegnapi óta nem jelentkeztek csak Én bementem hozzájuk.
Cyb3r
csendes tag
Sziasztok!
Hardveraprón vásároltam egy CPU-t, amelyet hazavágott egy hibás tápegység. Szerencsére volt garanciája, így vissza is küldtem az Aqua-nak. Sajnos az ügyintézés jelenleg a 42. napnál jár, de végre kaptam egy e-mailt, hogy a számlán szereplő személy meghatalmazásával utalják csak vissza nekem a pénzt (cserélni nem tudják, miközben van készleten...). Sajnos az eladó csak elolvassa, amit írok neki, de nem válaszol se Hardveraprón, se e-mail formájában. Kérdeztem, hogy az adásvételi számít-e, de sajnos azt nem fogadják el. Van még valami lehetőségem, vagy törődjek bele, hogy volt egy CPU-m?
06706196938 (10:00-24:00 zaklatható vagyok)
jeni
félisten
telefonon vedd fel a kapcsolatot vele,vagy menj el hozzá.
csak van valamilyen elérhetősége emailon kívül.
tudtommal elég egy adás-vételi papír amiben az eladó jelzi,hogy lemond annak a tulajdon jogáról,ezáltal te rendelkezel felette teljes 100% joggal.
kérdés van valamilyen prohardveres moderátor vagy valamilyen címzetes tag aki ebben tudna segíteni?
ha a gyártónak küldőd el a hibás terméket ajánlottan?
amúgy tok bunkó és p@r@szt az az eladó aki nem segít ennek rendezésében.
[ Szerkesztve ]
Cyb3r
csendes tag
Telefonszámot sosem kaptam tőle, és a profilján sincs kint. Lakcímét nem tudom, mert a csomagon nem volt rajta, a Postai értesítőben meg csak a neve és a város van, ahonnan küldte.
06706196938 (10:00-24:00 zaklatható vagyok)
kismanús
csendes tag
adásvételit el kell fogadják szerintem.
Cyb3r
csendes tag
Én is így tudom, de nem fogadják el... Felhívtam őket, és az nem elég
06706196938 (10:00-24:00 zaklatható vagyok)
kismanús
csendes tag
hát lehet csinálnék egy meghatalmazást ha az kell nekik . Ha persze tudod a nevet. A másik lehet ki kell verni a biztit hogy alapból örüljenek mert bőven kifutottak az időből. De tőlem itt vannak sokkal jártasabbak is.
kismanús
csendes tag
De egyébként mi van ha meghalt az illető ? akkor az aqua benyeli? Azért ez nem kerek.
Cyb3r
csendes tag
Alapból 42 napja húzódik a dolog, ami azért rendesen idegesít... Szóval képes lennék bemenni asztalt csapkodni, de az a nyomorult értékesítő azt sem tudja mi ez az ügy... A vicces, hogy ugye az anyavállalatuk a Dot-Comp, amivel le vagyok szerződve, mint viszonteladó, és látom, hogy van készleten még náluk, de nem cserét küldenek, hanem pénzt... Pedig most olcsóbb, tehát szakítanának is mg pár ezer forintot rajta
06706196938 (10:00-24:00 zaklatható vagyok)
jeni
félisten
+1
erre kéne alapozni
Lackooo84
nagyúr
Gondolom akkor azóta drágább lett a CPU jól értem?? Amúgy ha van nekik akkor kötelesek cserélni, nem kötelezhetnek a szerződés bontására (pénzvisszafizetésre). Ha nem hajlandók a cserére akkor bemész és beírsz a vásárlók könyvébe, és szépen leírod a sztorit. Dupla faxkorbács jár nekik egyrészt már régen ki kellett ovlna cseréljék, és még át is akarnak verni.
[ Szerkesztve ]
The Truth is out there...
asdf_
veterán
Olyan nincs, hogy nem fogadják el, pöcs kivan már az istent játszó boltokkal.
PTK
6:172. § [Jótállási jogosultság tulajdonosváltozás esetén]
A jótállásból eredő jogokat a dolog tulajdonjogának átruházása esetén az új tulajdonos érvényesítheti a jótállást vállaló kötelezettel szemben.
Tehát jogodban áll javítást kérni, cserét kérni, vagy pénzvisszát kérni és kapni, ebben a sorrendben. Pont ugyanúgy, mintha az eredeti vevő lennél. Ha szerintük nem így van, akkor legyenek kedvesek idézni az ezt alátámasztó jogszabályt, NAV állásfoglalást, akármit.
(Mondjuk boltnevet nem írtam volna folyamatban levő ügyintézés esetén, főleg ha így halt hősi halált a proci.)
[ Szerkesztve ]
jeni
félisten
az Aquacomp bolt mutasson olyan törvényi paragrafust amely csakis kizárólag az első ,a számlán szereplő vásárló jogosult a termék vételár vissza adására,vissza utalására.
ezt a módit több pc bolt csinálja már,hogy hivatkozik a számlán szereplő vevőre.
pl.: az Alza is ezt teszi.
lehet meg kéne szüntetni a utalásos fizetést és maradni a készpénzes dolognál mert abban az esetben egyetlen bolt sem hivatkozhatna arra,hogy nem ő az eredeti vásárló és így más számlaszámot sem kérhet,hanem törvényi kötelezettsége van és lesz a termék ellenértékét, a számlán szereplő összeget készpénzben kifizetni annak ,aki a számla és a garancia jegy bemutatásával igazolta magát ,jogosult a pénz átvételére.
[ Szerkesztve ]
Cyb3r
csendes tag
A processzor azóta olcsóbb lett
06706196938 (10:00-24:00 zaklatható vagyok)
Lackooo84
nagyúr
Akkor ha visszaadják a lóvét vesz egy újat.
The Truth is out there...
Cyb3r
csendes tag
Ez volt az eredeti terv, de a pénzt sem akarják visszatéríteni a fent említett hülye indokkal
06706196938 (10:00-24:00 zaklatható vagyok)
redingitell
senior tag
Üdv Urak!
Samsung okosóra a tárgy.
Garanciás kérdés: múlt hét csütörtökön,(29-ik napon) jött egy mail, hogy kész az órám javítása. Eredetileg az akksi szarakodott. Javitási lapon ez áll: akksi, hátlap, és főpanel csere történt. Mailben kérdeztem, hogy mikor várhatom az órát, de azóta csend, és nem válaszolnak. Ez így normális, vagy gondolják bele huncutságot? Arról van valamilyen előírás, vagy szabály, hogy a javítás után mennyi idön belül kell az órát visszaküldeniük?
Lackooo84
nagyúr
Az email nem jelent semmit. Ha a 30. napon nincs a kezedben, akkor csere v. pénz vissza.
The Truth is out there...
Cyb3r
csendes tag
ÉS VÉGÜL SIKER! Az ÁSZF-ben is benne van, hogy ha a csere megoldható, akkor az az elsődleges, szóval már úton is van a csereprocesszor.
06706196938 (10:00-24:00 zaklatható vagyok)
ArGab
őstag
Szerintetek mit tudok tenni az ügyben? Sony vezeték nélküli fülhallgató, 2021 őszén vásárolva, mivel pont 100k alatt volt ezért csak 1 év jótálással MM-ban. Idén tavasszal tönkrement az akku a jobb oldaliban (egyértelműen típushiba, tele van az internet ilyen panaszokkal, USÁ-ban ingyen cserélik ingyen oda-vissza postázással pár nap alatt garancia lejárta után is).
2 év szavatosság miatt bevittem Sony szervízbe, ott azt mondták 2 év gyártói jótállás vonatkozik rá és ennek keretében egyik vagy mindkettő fülest teljes egészében cserélik. Első kör 1,5 hónapig tartott, akkor kaptam egy új jobb oldalit. Utána két hétig sem volt nálam és a bal oldali ugyanazt a hibát produkálta. Ismét visszavittem, akkor 1 hónap alatt kicserélték a bal oldalit is. Most, hogy ismét visszakaptam, a nyáron cserélt jobb oldali megint 70 perc alatt lemerül az elvárt 6-8+ óra helyett. Összesen több mint 3 hónapja tart az ügy és járkálok ezzel szervízbe vele, de továbbra sem oldódott meg a probléma.
Ráadásul korábbi alkalommal azt a tájékoztatást kaptam a szervíztől, hogy a jótállás ezen esetben nem indul újra a cserélt részekre, most ismételten rákérdezve annyit pontosítottak, hogy az álláspontjuk szerint ez javításnak minősül és a szervízben töltött idővel hosszabbodik az eredeti jótállás. Sony magyarországi képviseletének írt levelemre csak annyit kaptam válaszként, hogy nekik nincs az ügyben állásfoglalásuk és hiba esetén vigyem szervízbe a készüléket. Szerintük a szervíz az illetékes és az ő állásfoglalásuk számít, hogy meddig tart a jótállás és mit biztosítanak a javított vagy cserélt részekre. A tapasztalatok alapján pedig abban is megrendült a bizalmam, hogy a cserélt darabok meddig fognak működni, mert egyáltalán nem úgy tűnik, hogy a típushibát orvosolták volna.
Nekem teljes vadnyugatnak tűnik milyen jogok járnak ilyen esetben, amikor a törvény által előírt 1 éven túl vagyunk, de a gyártó által biztosított 2 év alatt van a készülék. Van bármi lehetőségem azon túl, hogy ismételten szervízbe viszem újabb 1-1.5 hónapra?
[ Szerkesztve ]
Akkor végül nem ragaszkodtak ahhoz, hogy nem a te nevedre szól a számla?
Lackooo84
nagyúr
Mivel gyári jótállásod van sajnos az van, amit ők mondanak, Viszont a szoni elég szánalmas, hogy ilyeneken rugózik rontva a saját renoméját... Amiben reménykedhetsz, hogy előbb utóbb megunják, és többletköltséges lesz nekik az állandó akku csere (amúgy én gyanítom, hogy nem új akkuk kerülnek beépítésre, azért szarik be mindig). Amit tehetsz, hogy többet nem veszel szoni fost, hanem valami jót, mondjuk Astro A50, vagy steelseries nova 7. Ezekkel 2 napon át eljátszom napi 10 órákat lemerülés nélkül
[ Szerkesztve ]
The Truth is out there...
ArGab
őstag
Egyértelműen azt mondták, hogy ezeket nem bontják hanem a teljes modul cserélve van, munkalapon is modulcsereként van adminisztrálva. Aztán hogy refurbished amit adnak vagy sem az jó kérdés. De úgy látom az XF-1000XM4 szinte egész Európában out of stock, pár helyen lehet még az XM4S változatot megtalálni.
Az biztos, hogy nálam elásták magukat és hogy nem fogok egyhamar semmilyen Sony terméket sem venni sem ajánlani senkinek, az biztos.
[ Szerkesztve ]
Cyb3r
csendes tag
Csere termék esetén nem De ha a visszatérítést választottam volna, akkor igen............ Ki érti ezt?
06706196938 (10:00-24:00 zaklatható vagyok)
Ez azért elég gáz, hogy ilyet megtehetnek, vagy próbálkoznak, ha nem is adják vissza neked az eredeti vételárat akkor legalább tudásban hasonló terméket kellene felajánlaniuk. Nem lerázni magukról a felelősséget ezzel....Aqua elég érdekesen áll ehhez ezek szerint.
Lackooo84
nagyúr
Az a gáz, hogy van nekik a termékből és így sem a cserét ajánlják fel. Ilyen pedig nincs a jogszabályban, hogy a visszatérítést csak az eredeti vevőnek lehet adni. Amúgy ha cseszekednének én beintenék nekik és csinálnék egy kamu adásvételit és bekaphassák. Aqua nagyon tiltólistás nálam gari szempontból.
The Truth is out there...
Egyetértek, rossz belegondolni, hogy hány embert küldhetnek el aki nem megy utána a dolgoknak és annyiban hagyja.
ArGab
őstag
Most elvittem másik szervízbe. Itt azt mondták csak 1 év jótállás van rá (ami ugye rég lejárt), 2. évben szavatosság van csak ahol engem terhel a bizonyítás, hogy a terméknek rejtett hibája volt. De mivel a gondot szoftver okozza, így 2 éven belül cserélik. Illetve itt azt is mondták, hogy a cserélt modulokra 6 hónap szavatosság jár. Jó, hogy a Sony szervizek így egyetértenek.
[ Szerkesztve ]
Szaisztok,
Tudna valaki segíteni , volt valalmi változás a jogszabályban ha 200.000 ft feletti vásárlásnál már több éves garancia idő illeti meg a vásárlót ? Vagy valami ilyesmi. Ha mondjuk veszek egy apple terméket több száz ezer ft értékben, ott már nem csak az 1 év játszik amit az apple ad ?
3njoy the Lif3
(#26146) MaxxDamage válasza MaxxDamage (#26105) üzenetére
Samsungnál kell indítani a garis ügyintézést. (Telefonon)
Valaki tudna mondani akkor ez hogyan is jogszerű?
Hivatalos kitöltött gari jegy (Samsung) nem elég, kell a számla is?
◄►Clevo® X170SM-G "DTR" Laptop *i9-10900K @ 5GHz (AIO Water System)*4x16GB=64GB 3200MHz CL20 RAM*RTX 2080 Super 8GB MXM 200W+ *4x2TB=8TB M2 SSD -_- LG® V30+ ThinQ DS 4/128GB "Blue"►Samsung® S20 Ultra 5G◄SM E80 3.5mm Jack►"Szép, a kinek esze nincs, de még szebb, a kinek van."◄►
Szia!
Itt vannak a sávos jótállás szabályai: [link] . Az Apple 1 éves korlátozott gyártói jótállása: [link] egy ettől független, a gyártó által vállalt „garancia”. Tehát téged a magyarországi, fogyasztóként történt vásárlásodat követően megillet a további évekre szóló jótállás (a vételár függvényében).
[ Szerkesztve ]
jeni
félisten
Elkérhetik azt is.
Számla elvileg akkor is jól jön ha a termék nem javítható, akkor kérhetik a csereigazolásnál a számlát is.
jeni
félisten
"A Fogyasztóvédelmi Törvény 2021-es változásai alapján amennyiben 30 napon belül nem tudják megjavítani készülékemet, így az alábbi lehetőséggel szeretnék élni,miszerint “* Ha egy kötelező jótállás alá tartozó terméket 30 napon belül nem tudja megjavítani a vállalkozás/szerviz, akkor a vállalkozás 8 napon belül cserélni köteles a terméket, ha erre nincs lehetőség, a vételárat 8 napon belül köteles visszatéríteni a fogyasztó részére.”
Én kikérhetem a bolttól, ha nem én vettem eredetileg? /garijegyre hivatkozva, vásárlás dátuma és egyéb adatok rajta vannak/
Bolt:
Bravophone Kft.
(Samsung Pólus)
[ Szerkesztve ]
◄►Clevo® X170SM-G "DTR" Laptop *i9-10900K @ 5GHz (AIO Water System)*4x16GB=64GB 3200MHz CL20 RAM*RTX 2080 Super 8GB MXM 200W+ *4x2TB=8TB M2 SSD -_- LG® V30+ ThinQ DS 4/128GB "Blue"►Samsung® S20 Ultra 5G◄SM E80 3.5mm Jack►"Szép, a kinek esze nincs, de még szebb, a kinek van."◄►