régen egyszerűen rossz irányba mentek, sehol nem volt a felfüggesztés, a tapadás, a fékek és az aerodinamikai kialakítás a teljesítményhez képest...szvsz a balesetek 96%-ért ez volt felelős.
Egy olyan autót kell vezetni, aminek az összes lengéscsillapítója kuka, dobféket szerelni hogy el tudjon melegedni hamar,..felrakni a legolcsóbb téli gumit, és küldeni 130km/h-val valami jó szar útszakaszon dombon-völgyben....Ezt a sebességet emelni kell, ha a 60-s..50-s években akarunk gondolkodni.
Mert a teljesítmény mindig hamarabb volt elérhető
Persze a rally szerű körülmények sem kedveztek a túlélési esélyeknek, meg hogy a versenyző ki tudott repülni, de sztem arányaiban sokkal több volt a technika alkalmatlanságából eredő hiba...aminek következtében aztán leesik a pályáról az autó.
Az akkori vezetők nagy arcok voltak, de nem hülyék...nem akartak feltétlen meghalni, de ezzel a technikával kellett nyerni, és ha a másik egy kicsit többet kockáztat, akkor neki is emelnie kellett a rizikót
szerk:
A sóderágy sem véletlen volt anno, jelenleg túlhaladottá vált, mert nem süllyed meg az autó, a sóder egyenetlensége megdobja és a levegő elemeli az autót.
De régen jobb volt mint az aszfalt....a biztonsági újítások nagy része azért születik mert le kell követni a megváltozott körülményeket.
[ Szerkesztve ]