Új hozzászólás Aktív témák

  • vzsolo2225

    tag

    válasz GrooveHero #6547 üzenetére

    Megtudod a leszállási futópályát az ATC-től/METAR-ból, majd meg kell adnod a TMA belépőponttól (ami az utolsó útvonalpontod) a kapott futópályához vezetó STAR-t és/vagy Transitiont, így - ha minden oké - olyan útvonalon jutsz el a végső egyenesig, ahonnan le kell tudnod rakni a gépet műszeres leszállító rendszerrel, vizuálisan, vagy akárhogy (feltéve persze, hogy a reptér képes ekkora gépek fogadására, és ennek megfelelő eljárásokat dolgoztak ki).
    "Mert ugye azt még nem látom a műszerfalon, mert messze van, meg amúgy sem lehet ránagyítani" - kapcsold Plan módba az ND-t és az MCDU-val egyesével végig tudsz lépegetni az útvonalpontokon.
    Az FMC-ben beállított szél arra vonatkozik ahol megadod (Take Off oldal, Climb és Descent Forecast oldal, vagy az útvonalpontok), és a robot repülési profil, hajtómű-teljesítmény, sebesség- és fogyasztáskalkulációjához kell. A leszállási futópályához semmi köze az FMC-ben megadott szélértékeknek. A leszállási futópályát a légiforgalmi irányítás határozza meg a futópályán mért szélirányból, és szélsebességből.
    "Amúgy a multkor írtál egy dologról, nevezetesen arról, hogy amikor a gép száll le, a hátsó futóműnek kell előbb leérni, mert csak akkor kapcsol be a sugárfordító." - inkább azért kell a főfutónak előbb leérnie, mert ha nem az ér le előbb, akkor azt nem leszállásnak, hanem becsapódásnak hívják. :) A sugárfordító, auto brake, stb. a főfutó berugózását érzékeli, tehát azt, ahogy a gép ránehezedik a futóműre.

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés