- Geri Bátyó: B550 szűk keresztmetszet, de mi és miért?
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- bitpork: Augusztus 2- szombat jelen állás szerint.
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Parci: Milyen mosógépet vegyek?
- sziku69: Szólánc.
- Aggregátor gondjai, örömei, és elmélkedései
- Chosen: Canon 5D II - portrézás 2025-ben
Új hozzászólás Aktív témák
-
eattila
őstag
válasz
Sipi- #148995 üzenetére
Múlt vasárnap már én is fáztam mikor megizzadtam. most is éreztem lefelé, hogy lehetne melegebb.
Viszont úgy indultam el, hogy nem vittem pumpát, majdnem otthon hagytam a sisakot. De szerencsére a gumik jól bírták.
Nekem nemcsak a külső defektálló, hanem slime is van a belsőben.
-
Sipi-
őstag
Ma én is mentem 32 km-t, a végén már kicsit lapuló gumival. Kissé hideg volt, pulóverben is fázott kissé a karom.
-
eattila
őstag
Na letekertem a Hór völgyét. Majd 27km. Nem nagy táv, de kemény volt, mert ott elég köves és rázós az út. És ez felfelé nem segít, meg lefelé sem. Szétrázott. Meg a váltó is vacakolt, pedig korábban nem volt baja.
A táj viszont szép volt. A szajkók nagy ramazurit csaptak mindenfelé. Volt mókus, meg kis denevér is.
-
Jahno
veterán
válasz
Sipi- #148985 üzenetére
Be is nyomtam webes ajánlatkérést, abban már benne volt, az 1.2mill+FA kezdő befizetés. Így már majdnem könnyű
Cégnek juttatásnak teljesen jó, többnél ki tudja kinek és miért megoldás. Most ha júzer kap havi bruttó 200at, akkor az nettóban nem sok így viszont kiadhatja, júzer nyilván azzal számol, hogy havi mennyi lenne az autó fenntartása. Mellé kap még benyakártyát is és kész. Bár egy rendesebb szervíznél ugyanúgy szívatják vagy áll 2-3 hónapot
Nekem ilyennel sosem kellett foglalkozni, mostani cégnél legalább nem nagyon kell menni semerre, ahhoz eddig autót is adtak, most egy ideje megy a fej vakarás, hogy mivel mi legyen. Nem feszegetem ezt a témakört, akad aki rohangál körbekörbe az orszgában.
-
hobizoli
nagyúr
válasz
Jahno #148975 üzenetére
~30 millios autonal mar kijon
, mert az 3 ev mulva er 20milliot , 10 millio meg 3 evre ~280k/ho amortizaciot jelent
erre raszamolod a tankolast meg stb-t, akkor olcsobb tud lenni ez a fajta berles
mas kerdes, hogy aki 30 milioert tud autot venni, az pont telibe leszarja ezt
meg azert van egy dimenzio diffi a 30millios auto vs a berlos kis varosi szaladgalos kotlák kozott -
Sipi-
őstag
válasz
Jahno #148978 üzenetére
Persze, hogy keresnek rajta, nem jótékonysági intézmények
Valószínűleg, hogy a kocsik beszerzési ára is másabb, hogy ha Te veszel 5-10 évente egy kocsit, mintha a flottás vesz évente 50-et ugyanattól a cégtől. Meg persze nettó/bruttó, ilyen-olyan költségelszámolások, könyvelői varázslatok.
De a rövidtávú megérheti (talán) ha tényleg csak fixen 1-2 hónapra kell egy megbízható autó. Magyarországi autópályamatricával adják azt is. Persze ez is csak cégként vehető igénybe. -
Jahno
veterán
válasz
Sipi- #148976 üzenetére
Az évi 20ezres kilométerbe is beleférnék, de induló 1.2 milliós befizetés mellett mókás: "Az előzetes hitelminősítés eredményétől függően akár induló befizetés nélkül is tudunk szerződni." Legyen is bármi.
Lehet az is pont annyira jön ki a végére, mint a 300ezer/hó határozatlan idejű, vagy rövidtávú. Az is úgy jön ki, hogy 100 kilométerig kifizeted az autót, szervízköltséget és még keresnek is rajta, mert nem csak aláírással fizetek, biztos benne van az árban (:-
A másik amit emlegettem azt nem is találom, majd alkalomadtán berakom. Valószínű ezért járnak csúcson a kisebb bérlős cégek meg mindenféle magánzós seftesek.
-
Sipi-
őstag
válasz
Jahno #148975 üzenetére
Operatív lízinggel meg nettó 137e-ért (induló befizetés nélkül 163e-ért) meg van Vitara.
Corsa olcsóbb, Ceed kicsit drágább. És akkor ehhez már csak tankolsz és parkolást fizetsz. Szervizekért, gumicseréért meg egy aláírással fizetsz csak.
Persze ehhez 4-5 évre kell szerződni és csak cégeknek van.Vagy rövidtávra meg nettó 180e egy Corsa méretű valami.
-
Jahno
veterán
válasz
hobizoli #148974 üzenetére
Beleszámolhatod, nekem nem jött ki, de fent írtam is. Vagy a "vs berelsz" az valami hosszabb távú bérlés? Arra is mutatok árat, ha minden igaz akkor 360ezer+FA/hó lett volna egy átlag Suzuki. Okés, itt sincs szervízköltség, meg satöbbi, de ez kb. havi 100al több, mint ha a hitelét törlesztenéd. Ezek sem jótékonysági intézmény, valamin keresni kell és azok mi vagyunk. Inkább megnéztem még, lehet csak bruttó 360ezer. Az sem kevés, de valahogy ne is egy 50 millás Audihoz hasonlítsuk már. Bár Teslájuk van, 37ezer/nap, ebben 100 km van benne. És ezt napra számolják, ha elviszed 25 órára, az két nap. De ha 10 napra kiveszed, akkor 1ezer kilométer jár hozzá, ingyen állhat ha 499km-re mentél :-D
-
hobizoli
nagyúr
válasz
Jahno #148973 üzenetére
ezek az olcsobb berelni szamitasok akkor jonnek ki, ha a amortizaciot is belemszamoljuk
azaz veszel egy uj autot vs berelsz es 2-3 ev utan megnezed melyik mennyibe kerult, ha eladod az "uj" autot, akkor mennyit vesztett a piaci ertekebol, azaz azt is minuszolod, mintha rakoltotted volna
meg tipikusan tuti nem egy olyan fapad autot kell nezni ehhez, mint a berlos jarmu -
Jahno
veterán
válasz
hobizoli #148901 üzenetére
Számoljunk azzal, ami van. Ezért mondom, hogy aki mondjuk évi 3ezer kilométert megy, az tart valami szakadt Suzukit. Én alap Kia Picantoval mászkáltam. Ez alig 700ezerre jönne ki a Limoval. Benyaköltséget vonjuk le, marad ami van és akkor mehetsz vele külföldre is.
Árlista nyilvános, a felhasználáskor meg tudatosul az emberben, hogy jajjhajadismijen.
Most éppen hosszú hétvégés vidéki akció van, de ezek nálam szintén nem mérvadók, hogy akkor megyek amikor akciós. Viagrát megveszi az ember fele áron, aztán majd elfogy valamikor. Utazás így nem teljesen ütemezhető. Annó Oscar kapcsán mondtam is pár fiktív utat Samottnak, azok szinte nem is léteznek (mentem én vóna ha lett vóna) de biztos az én anyám, mert ekkora egyéniség vagyok, hogy Gántra mennék szóakozni meg 1-2 helyre a világba sokfelé kb. kötetlen terepen és rugalmas idővel. Ebben az esetben még nem is kell kört futni anyós, Kerepes, Törökbálint, Korányi meg hasonló útvonalon amik véletlenszerűen beestek.
MOL most annyira ajánlotta, hogy menjek Limoval Prágába és.... És Gtérkép alapján a nettó odavissza út a 3 napos akciós áron 150ezer pénz lenne, 2x533 km futással. Rezeg a léc mindenféle téren. Árlistában van akciós ár a legkisebb autóra, de a Prágás csak egy kategóriával nagyobbra érvényes. Azak is olyanok, hogy mehh, igazodj ki rajta. De legalább nem fizeted a biztosítást a ház előtt álló autóra az év 342 napján, mikor áll. Megfizeted a MOLnak mikor perc+kilométer alapon mész, mert az sem jótékonysági intézmény.
Mit nézzünk meg számokkal? Ha az a nyüves üstökös kiadta volna, azt is mondom, hogy egye fene elbasztam 15ezrest rá, de ennyiért még egyszer nem megyek ki falu szélére az biztos. Főleg ha ez is erősen szűkre lett szabva költségvetésileg.
Arra azért kíváncsi leszek mikor kezdik cserélgetni a kocsikat. Ha 100ezer körülfelett, akkor Kiékban még van max. 3 év, akkor szerintem kiszórják.
-
Jahno
veterán
válasz
qnadam #148971 üzenetére
Még látszi, csak úgy mondom, pár napig simán meg lehet csinálni, szabad szemmel nem nagyon látszik amúgy tegnap még 14mm-en is hatékony képet gyártottak róla, Én is majdnem bedőltem a szóbeszédnek, hogy jajj már elmúlt. Ezért is merült fel a téma, de mindjárt mutatom a dókument.
-
Jahno
veterán
Bláá, jönnek még üstökösök a közeljövőben és véletlenül megkérdeztem egy szakembert. Vagy lelkes hobbistát, itt már sosem tudni, hogy mikor botlok egy okleveles Phd vérképkeretezőbe vagy bármibe, de nem merek visszakérdezni. Még emésztem:
"Az előre jelzett 3 magnitúdós fényesség az üstökös összfényessége, vagyis a mag és a kóma együttes fényessége. Ez nem egy pontszerű égitest az égbolton, hanem egy diffúz folt. Ez a 3 magnitúdós fényesség oszlik szét egy kb. 6 ívperc átmérőjű, majdnem kör alakú felületen. A mag fényességét a napokban 7-8 magnitúdó közötti értékekre mérték. Összehasonlításképpen az Andromeda-galaxis összfényessége szintén 3,4 magnitúdó, szabad szemmel nappal mégsem látszik. Sokan még egy sötét éjszakai égen sem találják meg. Igaz a galaxis felülete nagyobb, mint az üstökösé, de példának megteszi, hogy értsük mi a különbség az összfényesség és a magfényesség között. Az előző kettő mellett még azt is figyelembe kell venni, hogy az üstökös kevesebb, mint 5 fokra lesz a Naptól, és nem olyan messze mint a Vénusz -4-magnitúdósan 37 fokra.
Azért lehet egy kivétel: mégpedig az, ha az üstökös aktivitása hirtelen megnő és jelentősen felfényesedik. Ennek az esélye közelít a 0-hoz, de nem éri el! :-D"Nekem meg látható/fotózható igennem válasz pont jó lett volna. Max utána kérdezek még három nagy hülyeséget, de így nem is merek....
-
Jahno
veterán
válasz
-NoVa- #148965 üzenetére
Ja, márciusra vállaltam egy opciót Jászai sarkára, meglátjuk mi lesz. Ott is az idő/logisztika kicentizése bár múltkor meglepődtek, hogy egy szép hátizsákba belecsomagoltam a motyó nagy részét és szerencsére nem számoltam ki mindent centire, mert felmérés óta átrajzolták a helyszínt.
Ez ilyen For Those About to Rock opciós, ott kell lennem és megcsinálni, mert ahol még a pultos is a demótéren nőtt fel és 8 bites, ott egyszerűen már nincs más választás. Még a végén jönne valami újhullámos fiatal civil simogatós telefonnal téríteni az Atari helyett
Előszilveszteri bulink most elmarad, azt nem is bánom annyira, márciusig sok más hasonlóm lesz, utána Parkban vagy valahol nyit a szezon, mert Quixotic is behúzott egy elátkozott belvárosi helyet, most csütörtökönként rezidenskedik, én nem kellek (ez sem túl nagy baj) viszont kicsi a költségvetés és nincs pénz (emmá baj)
Addig marad a gépszerelem de meglátom mert idei évi nagy terve mindenkinek az, hogy az albumról és a videóklippek végéről se hagyják le a nevemetPunnany Massif is kérdezte, hogy hova legyen a kredit az év végi különkiadáson, azoknak mondtam, hogy úgyis elfelejtitek, de ha odaírjátok, hogy "valaki a tömegből aki mindent is megold", akkor tudják, hogy én voltam
Szeptember közepére lesz kész, majd linkelem de mindent is tagadni fogok.
-
Jahno
veterán
válasz
-NoVa- #148965 üzenetére
És mijé nincs a satadionnak parkolója? Vagy most az atlétikai mellé ugye? Épülhetett vóna. Ez volt az egyik, amit a "Nektek épül, szépül" opció mellé felsoroltam az egyéb troll listám mellé. Ingázók is használhatnák, Parknak is jól jönne, meg egyáltalán.
Még jó, hogy a záróünnepséget végül nem szoptam be rendesen, mert akkor ott kő kövön nem marad az biztos, bár akinek kellene az úgysem értené, most sem fogja fel. Leadta a mantrát, hogy milyen jól levezényelték, hurrá, nyertünk, szép volt, taps. Más meg kis híján vért hányt és egyesek nem sejtették merre vannak arccal előre. Oszt vendégként is elég szép hibalistát tudnék írni, "személyzetnek" meg aztán pláne odatették az értetlenkedés csúcsát. Gondolom SVT és társai az előtte napokban kiszolgálódtak és megoldódtak, megint csak mi kapjuk be a szokásosat, "oldjad meg", adunk diákmelóst segítségnek és elektromos kocsit. Apjuk kaszát.
Most Piarista közre kérdezték, hogy ez meg az kellene. Srácok rendesek, nem engem utáltak azért, amiért nemet mondtam. Másik bandának azt mondtam, hogy jövőre egyet előre tervezve "értelmes" helyen elviszek, egyébként fenntartom a lemondás jogát, ha nagyon jó opciókat dobtok, akkor kettő bulit is bevállalok. Kai utcza szerintem már vagy 5+ éve tiltott zónás lett, K11, Ötvös10, Fügeinstant és társai mellé (2019 decemberében még elvittem egy utolsót) most a Szentkirályi parkolási lehetőség miatt ugrott a 101Klub is. Kik járnak rosszul? Azok, akikre méretezik a belvárost, ami majd egy kis koncertezős, bulizós, kávézós, autómentes zöldövezet lesz. Pendriveot lehet vinni Bolttal, vizuált és egyéni körítést nem nagyon.
Én most a Piarista közbe odamentem vendégként, befizettem a beugrót, ittam és akkor mentem haza mikor kedvem adta, semmi pakolás, parkolás, logisztika (ott is jól összefújta a szemetet a szél az biztos, külön téma). Vendégek? Kicsit hiányolták az extrákat és a körítést amit hozzá szoktunk adni. Ezen a szinten nem térül meg, nincs olyan, hogy "de hát fizesse ki" vagy valamik. Még undergroundon belül is szubkultúra, na ezek fognak szépen leépülni és kihalni, marad a nihil meg csütörtök délután srácok menyasszonyi ruhában, takony részegen összehányva egy törpével összebilincselve. Ahhoz nem kellek, autó sem kell, sem Limo, sem parkolás. Szombaton meg A38, az részemről még működik, majd írom a riportot.
-
Samott
addikt
válasz
Sipi- #148964 üzenetére
Eleve nem normalis hogy tobb engedelyt adnak ki mint ahany hely van. Es akkor azokkal meg nem is szamoltunk, akik nem ott laknak es fizetnenek a parkolasert. Csak hat nincs hely megallni az ott lakok kocsija miatt.
Az onkormanyzat azert fizetett melygarazs helyet, mert azon a placcon ahol az ottlako tartana a kocsijat sokkal tobb bevetelt hoz a fizetoparkolo. Ezen probalnak most valtoztatni, egesz egyszeruen igazsagtalan a helyzet azokkal a (szavazo)polgarokkal szemben, akinek nincs kocsijuk, de elszenvedik masok autozasat.
Mindegy, nem mi fogjuk eldonteni ezt, csak hat Jahno jott szokas szerint hazhoz a pofonert.
-
-NoVa-
veterán
válasz
Samott #148962 üzenetére
Nem az egész, itt a kertváros pont nem. Nem hiányzik, hogy esetleg hasonló egyszemszögű demagóg baromságok miatt hozzanak valami általános szabályt ami ide is vonatkozik. Hely van, nem egymás hegyén hátán áll mindenki, max focimeccs idején kell 2-3 utcányira keresni helyet, mert a stadionnak sincs saját parkolója, mert minek ide. Fér.
-
Sipi-
őstag
válasz
Samott #148962 üzenetére
Szerintem az, hogy felemelik 36ezerrel a díjat az egy lépés, de az havonta csak 3ezer forint. Persze ez 3ezerrel több, mint a 0, de ez nem lesz megoldás. Bár páran biztos eltüntetik az évek óta ott tárolt romjaikat.
Pár éve gyerek egyik osztálytársa mesélte, hogy az önkormányzat bérel neki mélygarázsban helyet, ha nem váltja ki az ingyenes utcai parkolást. De ez lehet, hogy már elmúlt -
Samott
addikt
Na legyen valami mas is, a sirankozas helyett.
The Iconic Drumming Behind "Message In A Bottle" | The Police Song Breakdown
-
Jahno
veterán
válasz
zetor2000 #148953 üzenetére
" mert abban nincsen szelepfedél-tömítés, meg kartertömítés, meg"
No de mi van benne, ami soha nem romlik el és Unix is árulja occsóért? Nézted mennyiért mérik a kerékcsapágyat? Seatban már volt csere, akkor gyorsan meg is néztem a Leafnél mennyiért adják.
Többiről nem tudom semmit. Homályosítsatok fel, hallgatom, fpleg ha nem tudsz semmit, akkor járjunk utána. Nekem nem sikerült, minden ilyen teljes vakrepülés mindenféle téren, abszolút szélső értékekkel nulla és csilliárd közt.
-
Jahno
veterán
válasz
hobizoli #148956 üzenetére
Mondhatod, hogy demagóg fasság, Samott megengedheti magának és magasról tojik az egészre, lehet igénye nincs, de alapban élvezkedik azon, hogy más szoplik és korlátozzák vagy vergődik a világban. Mindig röhögve hozza, hogy hujj de jó, be fogtok szopolni, folyamatosan tapsol minden ilyennek, majd sommásan mellé rakja apró betűssel, hogy hát ez van, erre megy a világ én csak tájékoztatok. Egy átlagos vállalati tréningen nem tudom melyik színt szokta kapni az ilyen szociálisan érzéketlen és nem tudom milyen majom, de múltkor még volt rá kategóriája. Ilyen minihitler vagy nem is tudom, majd ha alkalom lesz akkor megkérdezem, addig is megy az idő és remélem úgy kezdődik, hogy "ez egy nagyon jó kérdés"
-
Samott
addikt
válasz
hobizoli #148956 üzenetére
Nezd, linkeltem ket cikket is hogy emelgetik az utcai parkolas arat, meg hogy tovabbi emelesek varhatoak. Ha eleri az utcan tartas ara a parkolohazi beallo arat, akkor a tulaj majd berel es akkor epul tobb ilyen. De nem az onkormanyzat fog epiteni, hogy ingyen adja az autotulajnak. Nem az o dolga hogy megoldja hanem a tulaje. Ennyivel lesz dragabb az auto fenntartasa.
Szepen, lassan fozik meg a bekat, es mindenkinek le kell nyelnie majd. (milyen gyonyoru kepzavar
)
-
hobizoli
nagyúr
válasz
Samott #148954 üzenetére
ez egy utopia
ott sem mukodik meg es meg eleg sokaig nem is fog, ahol joval jobban el vannak eresztve, meg sokkal nagyobb infrastruktura van keszen barmire
itt meg ugy akarjak bevezetni az elsok kozott persze, hogy az ezt kivalto infrastrukturaban van egy laza 30-50 eves lemaradas kapacitasugyileg, de azt ballisztikus ivben leszarjak
amikor ez szoba kerulm, akkor jon a Raiffesen bankos pápápápápápápá: [link] -
Jahno
veterán
válasz
hobizoli #148951 üzenetére
Így. És errefelé megy a világ, hátevvan. Lehet mégsem nyaralnom kellene menni jövőre, hanem Kiskunszicílián tanyát venni és 20 év múlva elköltözni. Vagy nemtom.
Keresztgyerök is szerintem lassan jogsiba meg minimál autóba fog beruházni, szombat reggel 10kor elindul a csajához ami még megközelíthető távolságban van, akkor késő délutánra/estére odaér, vasárnap délben már bőven vissza kell indulni tömegközzel, ha este 8 utánig be szeretne érni a koleszba. Kb. 200 km, autóval jó 2 óra. Lesz egy lekotlott Suzuki, autószerelőklént meg hamarosan olyan pénzeket akaszt majd, mint én még soha és letojja az 1400 forintos üzemanyag árfekvést, ha haladni kell akkor halad, akkor indul amikor érkezni szeretne, 2x20asból megfordul az fél órányi bére lesz... Akad még kérdés?
-
zetor2000
őstag
válasz
Jahno #148948 üzenetére
Azé' mondtam az elektronyost, mert abban nincsen szelepfedél-tömítés, meg kartertömítés, meg váltó-szimmering, meg egy pár csapágy sincs, meg anni olaj se kell bele, meg egy csomó alkatrész nincs, ami az ICE verdákban van. Ezek a villanyosok max. 15 évesek, de inkább annyi se. Tapasztalás már van, meg a töltés se ordenáré. Ha kell, elmegy 200-250Km-t, utána nem baj, ha meg kell állni pár percre. De ennyit szerintem ritkán mész egyszerre.
Kollega vett ingázni egy e-Smartot, azt mondja, olcsóbban jön ki, mintha BKV bérletet venne. 6-8000Ft a villanyszámla, amit a kocsi eszik, és nincs napeleme, meg semmi, beáll a kertbe, és a garázsban tölti a kocsit konnektorról. Heti ~1-2x. Zöld rendszámos, a legtöbb helyen még ingyen parkol.
Szervízköltségekről nem tudok mit mondani, csak amennyit látok / olvasok, hogy a hajtáslánc kábé nem kér pénzt, a szokásos futómű, gumi meg mindegyiknél kábé egyforma költség.
-
Jahno
veterán
válasz
Sipi- #148943 üzenetére
Pénteken erősebb volt, ráadásul itt-ott koccanás, Lágymányosin felfelé is baleset, rakpartokon is valami, mindegy, menni kellett. Csepelről az Adu oktatási központból indultam csúcsban 4 óra után, 5 órakor már Péterhegyen voltam a csajomnál az Ürömi állatotthonnál, az nem rossz arány. Ez békeidőben is minimum nettó 1.5 óra, de akkor takkra jön minden, egyébként tudja fene, oda nem sokszor mentem csak jó régen a szomszéd Fagyöngy utcába párszor, az minimál időtöltéssel odavissza veri az 5 órát és rögtön tudjuk hol a helyünk, BKV-n ott leszel 2 órát. Felőlem kipróbálhatjuk, az fizeti a sört Hüttében aki később ér oda
G térkép tömegközt néha érdekesen, de reálisan jósolja, autóval azért mókás, mikor 30-120 percet mond egy adott szakaszra, de ilyen az átlag. Lehet valami buli is akadt, ezt most nem követtem aztán Waze összevissza variált mindenkivel.
-
hobizoli
nagyúr
válasz
Jahno #148948 üzenetére
ecce lattam egy adatot, hogy bécsben 30k P+R parkolohely van ( + szerte a varosban parkolohazak), Bp-n 4k
abbol is 1500 Kelenfoldi PU-nal
óóódddmeg
meg ehhez ott kezdeskent kijar a metro a kulvarosba is, itt meg erre is 50+ eves tervek vannak csak ma is
meg ez a atesunk a lo tuloldalara szindroma, hogy Bécsben lezartak ket szomszedos haztomb kozott egy 25-30m Pitypang gasse-t (koztereulet megvenezeseamit itt Pitypang köz lenne, mert ennyit utcanak nevezni vicces lenne), erre mi is lezarunk, de egybol 5 utcat, mert csak
meg "ugyanezek" tipikusan osszeszemezgetnek a vilag osszes barhol mashol bevezett korlatozasait itt egy mega-giga-combo korlatozaskent -
-
Jahno
veterán
válasz
qnadam #148945 üzenetére
Ezek sem tervezhetőek, sok ingyenes fizetős lett, ezt vártuk. A többi meg annyira emelkedik, hogy ihajj. Az meg szép vízió, hogy bemegyünk melóba és majd ott töltjük, hát hóóógyne. Vagy idehaza occsó napelemmel. Aki megteheti az teljesen más szint. Én kispógár vagyok, fizetésből élek, Babettám sem nem van....
-
Jahno
veterán
válasz
zetor2000 #148942 üzenetére
Leafbe nem tudom, hogy beleférnék-e de sokat emlegettem a KIát, hogy akár tetszene is. Szintén nem felmérhető a szervízköltsége hosszabb távra. Vagy X. Utoljára ugye elmentem egyet megnézni (Soult), hogy konkretizáljam a dolgot, ott annyi előny van, hogy a doboz és egy csomó főbb elem csereszabatos a benya/dízel típussal és ha leverem a tükröt akkor az nem 3milliárd pénz, akad bontott is. Végül Tumor azzal fogadott, hogy nem nagyon tudom meghajtani, mert le vala merülve, azóta is ékes példa az elektronyos autózásnál, hogy mire megtérült volna arra lemerült és most nem tudjuk merre az előre.
Enyémhez még legalább van alkatrész, újabb kocsiknál egyre ritkább, drágább és nyűgösebb (bár néhány szervízintervallum tágabb), szóval érdekes lesz még a világpiac. Meg az is, hogy lesz-e szerelő de ha majd keresztgyerök komolyan veszi a dolgot, akkor kezébe adom a Seatot. Tavaszra már van pár kisebb fusi melója beütemezve, meglátjuk mire jut vele. Itt meg lehet százalékolni is, hogy 5millióból csak egy szopolja be, ha mégis, akkor az a kettő én leszek az biztos.
Elektronyossal a töltés már nem olyan zűrös, mint 5-X évvel ezelőtt, Leqaből új verzió lett, többet is fut, egy határjárást talán kibírna világ végére is. Anyóshoz nem járunk, anyámnál faluban van töltő. Amíg tölt addig vennék sört, de minek, mert vizet nem viszek a tengerbe :-D Már nem aggódnék túlzottan a töltésen, eltelt sok év, megoldódni látszik.
Parkolás meg lassan erre is fizetős lesz és tök jó, hogy itt emelik, példálóznak vele, hogy merre megy a világ és bezzeg Bécsben nincs annyi parkoló autó, ezen meg múltkor is megvilágosodtam. Azért nincs, mert atom sok kisebb kapacitású és OLCSÓ parkolóház van szerte a világban, de ezt HZval is szoktuk emlegetni, hogy 157 paraméterből általában egyet kiemelnek, a többi nem számít és mambójambó. Bezzegprátizsban. Jó és? Bezzegrégen a fater is jobb fej volt, és ha becsavartam egy izzót 10 évig égett (juteszembe most cseréltem egy GE gagyi kínai csövet 20+ év után az előszobában, ahol azért volt benne üzemóra)
Nézzük meg az "elektromos pusztulat" árfekvését és fenntartását. Utána tudjuk folytatni, de egy helyben topogás lesz. Kolléga is kezd csúnyán nézni rám, egyedül havercsaj nyúlt bele occsón egy fasza Toyotába ami azóta keveset fut és tényleg 10ezerből talán egynek jön össze. Bár ennek is megártott a reptér:
Az meg ugye mindenkinek leesett, hogy az előző számok az nálam két opcióból tevődött össze, jó eséllyel még az előző szerelő feszegetett meg valamit, amint nehéz indokolni de legalább kipróbáltam egy másikat aki nem húz le és alig 700ezres kárt csinált, meg vezérlés csere, amik ezzel járnak. Beárazható bármilyen autóra bárhonnan, csak ezzel is foglalkozni kell ugye :-P -
-igu-
veterán
válasz
zetor2000 #148942 üzenetére
Prius PHEV szemre 2.5 ora alatt tele van normal konnektorrol. Az telen 28-30, nyaron 45-50 km-re eleg. Utana kapcsol benzinre, vilagbeke. Es amikor azt mondom, telen, akkor a finn tellel szamolok.
Mondjuk azt megneznem, ahogy a csepeli panel ablakabol kilog a tyukbel... -
Sipi-
őstag
válasz
Samott #148936 üzenetére
Tegnap reggel fél 8 előtt indultam a gyerekkel a suliba, minden jó volt, kicsit még gyorsabban beértünk, mint általában. Hazafele bementem a közeli Lidl-be és utána fél 9 kørül már a környékünk is be volt állva. A mi utcánkban egyszerre maximum 4-5 mozgó autó szokott lenni. Most teljesen be volt állva a belváros felé, az összes környező utca is. Alig bírtam a garázsig eljutni. Fél 10 körül már járható volt, de később megint beállt.
-
zetor2000
őstag
válasz
Jahno #148939 üzenetére
Neked szerintem valami elektronyos pusztulat kéne. Egy Nissan Leaf, vagy méretre hasonló. Az ingyen parkol, mert ződrencámos. Nagyjából képes egyirányba megtenni annyit, amennyi távokra használod hétközben. Messzebb meg menj másvalakivel
Töltést 1 éjjel felveszi, ha vidéken vagy. Pesten macerás, de a villany üzemanyag költsége még mindig olcsóbb, mint az olajtermékek. Fenntartani is olcsóbb, mert nincs annyi alkatrész benne, mint egy ICE kocsiban. Ami van, és drága, arra meg félre kell tenni.
-
zetor2000
őstag
válasz
WiZARD #148932 üzenetére
Ez szerintem valami extra I gerenda, vagy valami olyan, ami szokatlan egy vaZSbeton szerkezetben. Csak sikerült furcsán megfogalmazni...
Pár "fémérzékeny" embert kellett volna felvenni a munkára, és akkor nem találtak volna semmi szokatlant, mert "milyen fím? jááj, há' áz ott se vót!" -
Jahno
veterán
válasz
Samott #148936 üzenetére
Ahhoz mérem, hogy mennyit Limoztam ezért is írtam a kb. éves keretet, aki keveset fut az nem 40 millás Merdzsóval jár le a faluba közértbe, aki többet annak meg azért éri meg saját. Írtam éves átlagot is, abból elég sokat lehet költeni bármilyen kocsira.
Limo által kiírt éves futás alapján 2 évnyi költségből kijön egy új autó, benzinköltség, fenntartás, éves országos matrica és még marad kb. 2 millió forint. Ha a Picanto árfekvésével számolok amit adna, hogy ugyanaz legyen a műszaki tartalom akkor lehet 2 milliónál több is. Parkolás a necces, számolhatunk úgy is, hogy napi 10 órát állok fizetősen a belvárosban, akkor meg teljesen mások lesznek a számok.
-
válasz
Samott #148936 üzenetére
fél 5-re mentem a hercegprímás utcába újpestről. nem volt gyors, főleg a rakpart nem, de nem volt semmi szokatlan se.
@Jahno: a többi carsharinget is nézd meg, most pl a ház előtt áll egy greengos 36-os eup, van rajta kedvezmény, alapcsomagban 53 forintos percdíjjal el lehet vinni.
-
Samott
addikt
válasz
Jahno #148876 üzenetére
Mennyit is koltottel a kocsidra mostanaban? Na ahhoz merd, hogy mennyi penzert limoztal.
Ezeket meg csak iderakom, mert azert megiscsak mennek valamerre a dolgok:
Megszavazták: 17-szeresére drágul a parkolás Budapesten - ugy nez ki a Jozsefvarosi kiserlet bejott, es elkezdik alkamazni masok is.
Civil szervezetek a budapesti parkolás jelentős drágítását kérik - Meglátásuk szerint nem állampolgári jog a magántulajdonú gépjárművek ingyenes közterületi tárolása.
Nem tudom autozott-e valaki tegnap a varosban, de kb. vilagvege volt. Behalt az M0-as es emiatt a hungaria korut is. Es amiatt minden csatlakozo ut is. Nem tudom meddig tarthato ez, mert tobb sav a varosban tuti nem lesz mar, sot. Mert azzal is haladnak ha jol latom.
-
WiZARD
addikt
Hircsarda helyett.
-
npera
addikt
Nem én vagyok, de ez a kép mutatja mennyire elemében van egy Corolla a ringen
-
npera
addikt
Wow, ez most picit meglepett. Korábban volt szó róla, hogy a Volvo Trucks kisajátít egy mezőt, ahol lesz majd egy új tesztpálya nekik. A kedvenc mezőmön láttam is feltárási nyomokat, ott mérték a földet egy ideig. Aztán vagy 2 évig semmi nem történt. Most újra elővették a témát és láttam egy térképet. Megpróbáltam átrajzolni kábé Google Maps térképre, hogy mekkora területet fognak beszántani. Lesz ott új event központ, customer központ, tesztpálya és kiszolgáló létesítmények.
Nem kevés zöld megy a levesbe.....
Egy csomó lovas és kutyás sétál ott, meg természetjárók. Meg én is ott repültem elég sokat az egyik mezőn... -
-NoVa-
veterán
válasz
WiZARD #148924 üzenetére
30+ éve meg Hasselhoff a karóráján át beszélgetett a mesterséges intelligenciával megalkotott asszisztensével. Vagy 31 éve a Demolition Man a zoom meetingjeivel, önvezető autóival, érintésmentes távolságtartó köszönéseivel, meg a káromkodásbüntető gépeivel, avagy a Youtube, aki demonetizálja a videót, ha sok benne a káromkodás. Mit is gondoltunk 20 éve elképzelhetetlennek?
A cégek recepcióján meg gyártelepeken járőröző ED-209-esek bezzeg nincsenek még sehol, csak a katonaság játszik mindenféle drónokkal.
-
Jahno
veterán
válasz
WiZARD #148924 üzenetére
Nem az a bajom, hogy nem hiszem el ha valami ilyesmi lesz a távoli jövőben, inkább azokkal van bajom mikor mindent is beharangoznak vagy túl korán. Most tartunk ott egy csomó mindenben, amit 20 évvel ezelőtt már aznapos aktuálisnak marketingeltek, legyen az mozgó iroda, 100 dolláros laptop, konténeres PC (ja, ez befuccsolt) meg persze 2 hetente úgyis feltalálnak valami jövőt megváltó napelemet és akkut, arra fel sem kapom a fejem.
-
WiZARD
addikt
válasz
-NoVa- #148923 üzenetére
Van más gyártó, ahol egész gyűrődésmentes a kijelző.
Igen, durva a fejlődés, mostanában jönnek azok a dolgok, amiket 20 éve full elképzelhetetlennek gondoltunk. Azt mondta volna valaki, hogy olyan mobil lesz aminek a kijelzőjét 3ba hajtom + jó minőségű 50-100-200mpixel fényképező, 5-10x zoom, adott számítási teljesítmény, stb...
-
-NoVa-
veterán
válasz
WiZARD #148922 üzenetére
A nem hajtogatósnál is valamikor az S7 környékén mondtam azt, hogy ez már egész összeállt, és öntök bele pénzt, előtte végtelensok gyerekbetegséget sóztak el olcsón.
A csík nekem youtube és játék közben volt zavaró, hogy a videóban ott a deformáció, de az én vagyok. Asszony képes filmet nézni egérkurzorral a kép közepén, és nem látja, sokfélék vagyunk. Tuti ha nem néhány órát, hanem heteket piszkálnám, fokozatosan elfelejteném, az S24u után inkább a tükröződésgátló réteg hiányozna nagyon róla. Apróságok, mindentől függetlenül döbbetenetes, hová fejlődött a világ, a Prehistoric meg a Cisco Heat futott gigantikus zúgó dobozokon meg tizensokkilós monitorokkal, és több fejlődést éltünk meg pusztán ezekben, mint a szüleink generációja és előtte bárki az emberiség történelmében. -
WiZARD
addikt
válasz
-NoVa- #148921 üzenetére
Én úgy voltam vele hogy a 4. generáció talán annyira már nem korai, ma meg már 6. generációt kapni. Persze látjuk hogy ezek mégis koraiak, ilyen-olyan gyerek betegségekkel.
A legkevésbé gond az a képben a deformált csík a zsanérnál. Kívülről nézve, nem használva sokkal bénábbnak tűnik, mint amennyire zavaró (nem) használat közben.
-
-NoVa-
veterán
válasz
A. Crowley #148920 üzenetére
Én még hagyok teret fejlődni nekik, nem zavarom meg az ökoszisztémát a korai beleugrással
Nézegettem sokat, forgattam, nyomkodtam, hajtogattam, visszatettem, otthagytam.
Ha emberi áron lesz kétzsanéros nagytabletre kihajtós, ami ráadásul tükröződésmentes gorillaüveg, vízálló, és nem vonzza a szememet a zsanér mentén a deformált csík a képben, na akkor óvatosan rámegyek az instant get gombra, de most sokkal többet használom egy kézben, sokkal többet használom késő este, amikor hátrány a nagyobb kijelzőből áradó több fény, sokkal többször értékelem, hogy laposabb a zsebemben. Adott élethelyzet, majd változik.
-
Sipi-
őstag
válasz
blueboi69 #148913 üzenetére
Push üzenetek megjönnek a Cib-től, most már talán elég stabil is.
Máshonnan sem jönnek meg az sms üzenetek. Cetelemnél is van egy számlám és ott sms-ben jön kód. Vagyis nekem nem jön. De feleségem régi telefonjára megérkezett az sms, amikor átraktam abba a sim kártyát. De a saját telefonban nem. Furcsa... -
Sipi-
őstag
Hmmm, nem kapom meg az sms-eket a telefonomra. Küldeni tudok, de nem érkeznek meg. Újra is indítottam már, de semmi változás. Vasárnap még megkaptam túrázás közben, hogy köszöntenek Szlovákiában, de azóta semmi. Pedig kellene, hogy be tudjak lépni a bank felületére. Próbáltam két androidos telefonról is küldeni sms-t, de azok sem érkeztek meg.
iPhone 14, iOS 18.0.1, Vodafone-os a (fizikai) sim kártya.
Tapasztalt valaki már ilyet? Mit lehet vele kezdeni? -
WiZARD
addikt
válasz
A. Crowley #148909 üzenetére
Amikor asszony telefonja kezembe került néha tetszett hogy könnyű, vékony, nagy a kijelző a csukott foldhoz képest.
Csere telefonnak részben ezért is vettem az s23u-t, hogy megnézzem milyen lehet visszatérni erre a vonalra.
De ez nagyon kicsi, és hiába próbálnám naponta többször kinyitni, nem lehet. Közben meg egy hülye nagy tepsi és mégse akkora jó önmagában az hogy vékony. -
válasz
WiZARD #148904 üzenetére
valamelyik xiaomin vagy a onepluson volt gyári fólia, rettentő kellemetlen, tapadós érzés volt. miután letéptem, helyreállt a világ rendje
az előző mi note 10-re a hajlított kijelző miatt nyűgös is volt a fólia kérdése, arra nem is tettem. a pixelen még elgondolkozom, de lehet hogy az is pőrén marad.
-
WiZARD
addikt
válasz
blueboi69 #148898 üzenetére
12k-ért még életemben nem vettem fóliát
aliexpressről szoktam 1-2-3$-ért és sose volt bajom vele
Talán egyedül a Fold4 belső kijelzőre vettem drága fóliát 8k körül, ott nem volt kedvem kisérletezni, mi bírja a hajtogatást. Ez úgy tűnik legalább annyit bír mint a gyári. (A gyári fóliát elvileg 1 éven belül gariban cserélnék, csak valami speciális csodafólia aminek 3 napig kell száradnia, nem akartam ennyi időre telefon nélkül maradni)Néha felmerült hogy fólia nélkül legyek, most az S23U amit használatn lőttem, az bebizonyította hogy kell a fólia. A karcok nem is zavarnának, de zavaróan nem csúszik, szinte tapadós a kijelző. Úgyhogy ma hozza a futár a fóliát, hátha azzal javul. (na ez most megint drága, aliexpress helyett, nem akartam várni rá)
Szépek ezek a fém keretek, csak tokban pár hónap alatt nagyon rondára kopnak
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Mikrotik routerek
- PlayStation 5
- 3D nyomtatás
- Milyen notebookot vegyek?
- Facebook és Messenger
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Milyen cserélhető objektíves gépet?
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Xbox Series X|S
- További aktív témák...
- Asus TUF A15 FA507NU - 15.6"FHD IPS 144Hz - Ryzen 7 7735HS - 8GB - 512GB - RTX 4050 -2.5 év gari
- Samsung Galaxy A32 4G 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- BESZÁMÍTÁS! 32GB (2x16) G.Skill Trident Z RGB 6600MHz DDR5 memória garanciával hibátlan működéssel
- Telefon felvásárlás!! iPhone 15/iPhone 15 Plus/iPhone 15 Pro/iPhone 15 Pro Max
- AKCIÓ! Acer Predator Triton Neo 16 15 notebook - Ultra 9 185H 32GB RAM 2TB SSD RTX 4070 WIN11
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged