Hirdetés

2024. április 27., szombat

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 07:56:50

LOGOUT.hu

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#12701) genndy válasza GypsFulvus2 (#12700) üzenetére


genndy
addikt

Knights.esp miatt fagy ki előszeretettel kilépéskor. Az legyen az utolsó a betöltésben. Meg a DLC-khez is készültek unoff.patchek, próbáld azokat is fölrakni úgy, hogy a Knights meg annak az unoff. patche az utolsó.
Azt a Refurbish-t nem próbáltam.
src nem kell, az csak a forráskód (ha valaki bele akar nézni vagy módosítani gondolom). Játékhoz nem kell.

[ Szerkesztve ]

Csak akkor szólj, ha úgy érzed, hogy amit mondani szeretnél jobb, mint a csend.

(#12702) GypsFulvus2 válasza genndy (#12701) üzenetére


GypsFulvus2
őstag

Értem köszi, akkor ignorálom ezt a hibát. A többi unoff patch-et is letöltöttem, de még nem installáltam őket, mikor az első után megjelent ez a hiba. Lehet, hogy bepróbálkozok ezzel a Refurbish-el, utálom, hogy millió .esp van a data könyvtárban. Az src akkor ezek szerint a source rövidítése (godolhattam volna), kihagyom, köszi.

Még valami: a Wrye Bash dokumentációjában egy szót sem szól az archive invalidation-ről. Ha vele installálok egy modot (több mod erősen ajánlja, pl. az unff patch-ek is) a BAIN használatával, akkor nincs is szükség archive invalidation-ra?

[ Szerkesztve ]

"Only the paranoid survive" - Andrew Grove, (1999)

(#12703) genndy válasza GypsFulvus2 (#12702) üzenetére


genndy
addikt

Ezt már nem tudom, nem használok WB-t.

Csak akkor szólj, ha úgy érzed, hogy amit mondani szeretnél jobb, mint a csend.

(#12704) GypsFulvus2 válasza genndy (#12703) üzenetére


GypsFulvus2
őstag

Utánajártam, BSA redirection-t használ, és automatikusan csinálja, ami nagyon jó. Néhány modhoz mindenképp kell, de ahogy most belemélyedtem, rájöttem, hogy jobb eszköz a OBMM-nél (persze az sem rossz). Holnap nekifogok a nagy moddolásnak. :)

[ Szerkesztve ]

"Only the paranoid survive" - Andrew Grove, (1999)

(#12705) Rendo84 válasza GypsFulvus2 (#12704) üzenetére


Rendo84
senior tag

Legalább pár napig te sem fogsz akkor még játszani. ;) :DDD

Egyébként nekem steames verzióm van és nálam is kilépéskor hibát ír. A sorrenden pár alkalommal próbáltam finomítani, de nem sikerült megszüntetni. Nem minden alkalommal csinálja amúgy. Pedig nekem nincs is szét moddolva, csak a QTP3 és a Magyarítás és annak dolgai vannak fent.

[ Szerkesztve ]

(#12706) GypsFulvus2 válasza Rendo84 (#12705) üzenetére


GypsFulvus2
őstag

Jó'vanakkor megnyugodtam, hogy a kilépési fagyásnak nincs számottevő jelentősége. Tudom mire vállalkoztam, még a "hőskorban" egyszer már xarrámoddoltam, de akkor még nagyon más eszközök voltak, meg akkor landscape és új történet modokra hajtottam rá. Most már olyan rég játszottam vele, hogy az eredeti történetet akarom újra max grafikával. Úgy nézem, hogy a Wrye Bash lesz az alapok alapja, mert abba minden más eszköz (OBSE, BOSS, OBMM) integrálható.

[ Szerkesztve ]

"Only the paranoid survive" - Andrew Grove, (1999)

(#12707) vajaskifli válasza GypsFulvus2 (#12706) üzenetére


vajaskifli
tag

A kilépéshez egy obse plugin kell, a FastExit.

Az Unofficial patchek mind kellenek, nem okoznak fagyást.

[ Szerkesztve ]

(#12708) GypsFulvus2 válasza vajaskifli (#12707) üzenetére


GypsFulvus2
őstag

Köszönöm, ez segített a kilépésen!

MasterMind: Ha még ere jársz, érdekelne, hogy az Oblivion Rebuild RAM Diskes varázslása hogy működik és mennyire fontos? Nem használtam még RAM Disket eddig, és "csak" 8 Giga RAM van a gépemben, illetve egy eleve bonyolult rendszert nem szeretnék még bonyolultabbá tenni. RAM Disk nélkül a RAEVWD, vagy más Distant LOD-ot javító program laggolást okozna? Jól haladok amúgy, Wrye Bash, OBSE, BOSS, OBMM, valamint az unoff patch-ek, illetve az első texture packek (QTP, Bomret) fenn vannak, eddig hibátlanul műlödik. Kimásztam a csatornából, hogy az OR-ot és a többit már szabad ég alatt tesztelhessem, de az OR telepítése előtt dönteni kéne, hogy RAM Diskkel, vagy nélküle.

[ Szerkesztve ]

"Only the paranoid survive" - Andrew Grove, (1999)

(#12709) GypsFulvus2


GypsFulvus2
őstag

Na, beleütköztem az első olyan dologba, amit nagyon nem értek. Van ez a 4 GB-os patch, ami elvileg nagyon fontos lenne, mert a tervezett modokkal biztosan nem lesz elég a gyári 2 GB, amit az Obli ki tud használni. Az alkotója biztos nagyon ügyes, de readmy-t, vagy install guide-ot biztosan nem tud jól írni... Hogyaszongya:

"For 64 bit Windows Operating Systems (e.g. Windows 7 or 8 64 bit) with 4gb+ ram
1st.) Use the 4gb utility downloaded here to apply the LAA patch to all .exe and .dll related to oblivion. You just open the program and select which files to patch and click open on each. The program makes backups of the original files automatically (with a ".Backup" file type you simply remove to overwrite the patched file if need be)."

Először is, mi a Hermaeus Mora pöcse az a LAA patch? A letöltött file-ban egy "4 gb patch" nevű.alkalmazás van, semmi egyéb. Jól értem, hogy ezt elindítva az ÖSSZES .exe és .dll kiterjesztésű file-t felül kell írni az Oblivion főkönyvtárban?? Az OBSE által használtakat is (obse editor, obse loader stb)? Ha felülírom vele az Oblivion-exe-t és az OblivionLauncher.exe-t, az gondot fog okozni, nem? Hiszen azokat nem használom elvileg, amióta az Obse loader-rel indítok. Ha megváltoztatja az obse loader-t, (és az eredetit eltárolja backup-ként), az összes modul, ami az obse-re épül, el fog tudni indulni? Van még egy atimgpud.dll file is (gondolom valami a VGA-mmal kapcsolatos cucc), meg egy binkw32.dll (gőzöm sincs mi az), ezekre is alkalmazni kellene? És mi van a DATA alkönyvtárban lévő OBSE alkönyvtár dll file-jaival, azokra is alkalmazni kell?? Ez az egész így egy összetákolt sufnituningnak tűnik... valamit tuti el fog baltázni a fönti exe-k és dll-ek közül.

Hálás lenék, ha valaki érthetően elmagyarázná, hogyan működik ez.

[ Szerkesztve ]

"Only the paranoid survive" - Andrew Grove, (1999)

(#12710) genndy válasza GypsFulvus2 (#12709) üzenetére


genndy
addikt

Leírom amit tudok:
- az LAA patch az maga a 4GB patch exe. Hivatalos neve Large Allocation Available, vagy valami hasonló handabanda.
- NEM kell felülírni az összes dll-t. Csak amit az Oblivion használ. Tehát az OBSE dolgait nem. Viszont az Oblivion.exe-t tutira (attól még hogy mivel indítod a fő fájl akkor is az Oblivion.exe lesz, azt hívja meg az OBSE is. Különben nem indulna a játék egyáltalán).
- atimgpud.dll : ezt én se tudom; binkw32.dll : ez viszont igen, a Bink videólejátszó moduljához kell. Ezeket hagyd békén.

Egyébként én az összes dll-t békén hagynám és csak az oblivion.exe-re ereszteném rá a patchet.
De próbáld ki, mindegyikből csinál backupot, ha nem indul azt hamar észreveszed, aztán visszapakolod a backupokat.

Csak akkor szólj, ha úgy érzed, hogy amit mondani szeretnél jobb, mint a csend.

(#12711) GypsFulvus2 válasza genndy (#12710) üzenetére


GypsFulvus2
őstag

OK. köszi, akkor az oblivion.exe-re ráküldöm. Az oblivion launcher.exe-re is kellene szerinted? A többi .dll, azokat kihagyom, meg az obse dolgait is.

"Only the paranoid survive" - Andrew Grove, (1999)

(#12712) genndy válasza GypsFulvus2 (#12711) üzenetére


genndy
addikt

Launchert hagyd, nem csinál semmi lényegeset.

Csak akkor szólj, ha úgy érzed, hogy amit mondani szeretnél jobb, mint a csend.

(#12713) MasterMind válasza GypsFulvus2 (#12708) üzenetére


MasterMind
tag

A RAEVWD az eddigi tapasztalataim szerint a legvasigényesebb mod (főleg, ha együtt hajtod a többi grafmaxolós moddal), nálam RamDisk nélkül játszhatatlanul laggolt. A RamDisk nem csinál mást, minthogy egy választott merevlemez (SSD-ből célszerű) tárhelyéből létrehoz egy virtuális RAM-ot külön meghajtóként megjelenítve (mintha egy pendrive lenne), és az lenne a lényege, hogy a readmeben leírt mappákat és tartalmakat rámásolod, majd ezeket a LOD elemeket innen tölti be a játék. Részletes technikai hátterét nem ismerem, de nálam működik hibátlanul, kisebb textúra bugok vannak, például egy-egy távoli falomb villog, de semmi komoly.
Telepítése: én a SoftPerfect RAM Disk-et használom, a képfájl generálással megszenvedtem (ami arra hivatott, hogy a gép kikapcsolása után megőrzi a virtuális RAM-on tárolt fájlokat, különben minden újraindítás után vissza kell másolni mindent), ha nem megy szólj és leírom részletesebben.
Örülök, hogy használsz Wrye Bash-t, találó volt a jellemzésed: "Az Alapok Alapja". :K Az OBSE, BOSS, OBMM trión kívül még a TES4LODGEN is beleintegrálható, amire szükséged is lesz, ha a RAEWVD mellett döntesz, ugyanolyan rendszerességgel kell használni mint a BOSS-t.
Ha telepíted a RAEVWD-et, és az Animated Window Lighting modot akarod használni, akkor mindenképpen ezt telepítsd előbb, mert a RAEVWD együttműködik vele, nagy fun, hogy a távolból is világítanak éjjel az ablakok. :)

(#12698) vajaskifli: wow, ma is tanultam valami újat :D

[ Szerkesztve ]

(#12714) genndy válasza MasterMind (#12713) üzenetére


genndy
addikt

Szerintem jól akartad írni, de rosszul sikerült: a RamDisk pont hogy a memóriából csíp le egy darabot, ami meghajtóként látszik. Aztán hogy a képfájlt hová kéred hogy mentse RamDisk progiból való kilépéskor/kikapcsoláskor, az már mindegy, de a kikapcsolás tudja lassítani amikor kiírja az adatokat, ezért lehet érdemes SSD-t választani.
Arra én is kíváncsi lennék hogy hogy van megoldva a könyvtárak használata (ugye mindennek a Data mappa almappáiba kell mennie). Akkor hogy látja őket a játék ha számára egy külön meghajtón vannak? Be kell csatolni symlinkkel?

Egyébként már egy SSD is nagyon meg tudja dobni a teljesítményt (Oblinál, Skyrimnél, Fallout 3-4-nél egyértelműen, érzésre feleződnek a betöltési idők), erre érdemes az egész könyvtárat átdobni.

Csak akkor szólj, ha úgy érzed, hogy amit mondani szeretnél jobb, mint a csend.

(#12715) MasterMind válasza genndy (#12714) üzenetére


MasterMind
tag

Igen, rosszul írtam, köszi. :)) Minden a LOD-hoz köthető fájlnak ugyanolyan mappaszerkezettel kell rajta lennie a RamDisk-en, ahogy a Data mappában is vannak és mindkét helyen jelen is kell lennie a fájloknak. Az OR hívja be onnan.

(#12716) GypsFulvus2 válasza MasterMind (#12713) üzenetére


GypsFulvus2
őstag

Köszi szépen, holnap megpróbálkozok vele. Megnézem akkor ezt a PuhánTökéletes RAM lemezt is :) Sajnos az SSD-m nem elég nagy ahhoz, hogy az Obli egészben is ráférjen. Nem vagyok nagy spíler ezekben, úgyhogy lehet, hogy kell majd a segítség, jelentkezem majd, ha kell.
Viszont, ha már itt vagy mg egy-két kérdés.

1.Te használtad a 4 GB memória patch-et? Ha igen, akkor milyen exe-kre és dll-ekre alkalmaztad? genndy tanácsára én csak az Oblivion.exe-re csináltam meg eddig; a játék hibátlannak tűnik, de nem tudom, egyáltalán működik-e a cucc. A topicjában írják azt is, hogy Oblivion Slutter Remover-rel is van valami gondja, hogy nem mindegyheap algoritmust használ. Nem tudom, érdemes-e a Stutter Removert megkockáztatni, mivel a szerzője is ezt írja:
"This plugin now has the ability to replace the Oblivion heap manager with a variety of alternatives, most of which are MUCH faster on multithreaded workloads. Unfortunately, changing the heap implementation seems to cause Oblivion to become unstable for some users. I'm not certain if this is due to a flaw in my method of replacing the heap, or if this is due to bugs in Oblivion that happen to not crash with Oblivions vanilla heap. "
Nálad rendben működik?

2. A Grass Overhaul-t, amit javasoltál, a Wrye Bash problémásnak jelzi. Ha installálom, akkor a mod fülnél dőlt betűvel jelenik meg, ami annyit jelent: "A plugin that is recommended to be imported and deactivated (ie. tagged with Deactivate)." Ha mégis aktiválom, akkor vörös keretet ad neki, ami azt jelzi, hogy deaktiválni kell, különben problémát fog okozni. Nálad elvileg fenn van; volt ilyen gondod vele? Egyelőre inkább deaktiváltam.

3. Az Oblivion Reloaded-nél a következő nem világos: Azt írja az insallálásnál, hogy "- Run the launcher and set the resolution, graphics to highest quality, the HDR, no antialiasing" (kiemelés tőlem). Míg az ajánlott beállításoknál azt írja, hogy "Shadows on grass = Off" és "Specular Distance = 50% " , ami közel sem a max. beállítás. Ezt az installálás előtt gondolom pontosan be kell állítani, hogy ne legyen gondja a shaderekkel. De most akkor melyik, a max (grass shadow on, és sp dist 100%), vagy amit az ajánlásoknál ír? Te hogy állítottad be?

Holnap még biztos lesz még kérdésem, előre is köszönöm a segítséged! :R

[ Szerkesztve ]

"Only the paranoid survive" - Andrew Grove, (1999)

(#12717) MasterMind válasza GypsFulvus2 (#12716) üzenetére


MasterMind
tag

1. Én is beakadtam itt anno, használom OSR-rel együtt, úgy emlékszem az obse_loader.exe-t megpatcheltem pluszba, de én is úgy olvastam, hogy csak az oblivion.exe-nek van rá szüksége.
Patchelés és az OSR telepítése után alaphelyzetben CTD, ezért az Oblivion\Data\OBSE\plugins mappában található OSR config fájlban a bReplaceHeap értéket át kell írni 5-re.
Hát elő-előfordulnak amúgy random CTD-k, fogalmam sincs, hogy ez okozza-e, de érdekes módon mostanában kevesebbet kapok, pedig nem változtattam semmit.
2. A Grass Overhaul .esp-jét importálni kell a Bashed Patch, 0.esp-be. Ez a fájl a Wrye Bash velejárója, és fontos. Magába integrál a használt modokból adatokat, hogy stabilabbá tegye a játékot, a Grass Overhaul esetén az egész .esp fájlt. Jobb klikk a Bashed Patch, 0.esp-re: Rebuild Patch -> Látni fogod, hogy baloldalt kiemelten lesznek a beintegrálásra váró dolgok. Ezekre rákattintva láthatod jobb oldalt, hogy mi tartozik az adott kategória alá. Alaphelyzetben kipipál mindent, amit magába akar építeni, nincs más dolgod, kattints a Build Patch-re. Ha mindent ok, akkor a Grass Overhaul .esp-je elől eltűnik a pipa és egy pötty kerül a helyére.
3. Run the launcher and set the resolution, graphics to highest quality: ez a launcherből indítható alapbeállítások: Kép, míg a másik az ingame. Itt az ajánlott beállításokat kell alkalmazni. Minden más amit nem említ külön, az maxon.

[ Szerkesztve ]

(#12718) GypsFulvus2 válasza MasterMind (#12717) üzenetére


GypsFulvus2
őstag

1. Azt hiszem, akkor az OSR-t csak akkor telepítem, ha konkrétan akadozást tapasztalok, addig nem.

2. Igen, megpróbáltam importálni, de hibaüzenetet dobott a folyamatban. Már nem emlékszem pontosan mit, de valami a master file hivatkozással volt kapcsolatos, ez után inkább deaktiváltam és uninstalláltam, Holnap megnézem még egyszer. Hasonló hibaüzenet volt a Rebuild Patch -re klikkeléskor az Oblivion Citadel Door Fix .esp esetében is (az UOP része ez), ezért azt is deaktiváltam. Ha jól értem a leírást, akkor, minden load order változáskor meg kell csinálni a Rebuild Patch-et, tehát gyakorlatilag minden BOSS futtatás után.

3. Ja, igazad van, figyelmetlen volam, köszönöm, így már világos.

[ Szerkesztve ]

"Only the paranoid survive" - Andrew Grove, (1999)

(#12719) MasterMind válasza GypsFulvus2 (#12718) üzenetére


MasterMind
tag

Ennek mindenképp derítsd ki valahogyan az okát, mert a bashed patched nem az a megkerülhető történet, vannak modok amik enélkül nem vagy nem megfelelően működnek.

(#12720) GypsFulvus2 válasza MasterMind (#12719) üzenetére


GypsFulvus2
őstag

Még volt annyi erőm, és kiderítettem. A Bashed Patch nem legalul volt a mods fülnél, ezért gondolom ami alatta volt, azt nem importálta. Most már (nagyjából) világos, hogy működik; gondolom annak mindig legalul kell lennie, akárhová is rendezi a BOSS. Így másodjára már sikerült, és megjelent a zöld keretben a kis pötty, tehát minden rendben. A Citadel Door Fix-nél viszont azt írja a Rebuild alatt, hogy "The Following flile has Master file Error". És hogy rendezzem a load ordert. A BOSS nem változtat a helyzetén, szóval még nem tudom, hová kéne ezt tenni, hogy teccen neki. Addig is inaktiváltam.
Tervezem még az Improved Trees and Flora 1-2 -t, illetve az Improved Fruits Vegetables and Meats-t is telepíteni, de az általad javasolt Lush_and_Gaudy_Floriana_Requiem-et nagyon csiricsárénak láttam a képek alapján. Utóbbit azt hiszem kihagyom. Mára elég volt, elfáradtam, holnap délután folyt. köv. A segítséged még egyszer köszönöm, sokat jelent :)

[ Szerkesztve ]

"Only the paranoid survive" - Andrew Grove, (1999)

(#12721) GypsFulvus2


GypsFulvus2
őstag

Nos, eljutottam addig, hogy minden kész, már "csak" az OR-ot kellene feltenni. Azt írja, hogy "- Delete the Oblivion.ini to reset settings to default (the one in Documents\My Games\Oblivion)"
Na, most, azt látom, hogy a Wrye Bash nagyon durván átalakította az eredeti ini file formátumát, egy szinte szerkeszthetetlen téglalappá. Ha most az OR kívánalmai szerint törlöm az ini-t, az nem fog zavart okozni a Wrye Bash működésében? Van valamilyen kihatása a modok működésére?

[ Szerkesztve ]

"Only the paranoid survive" - Andrew Grove, (1999)

(#12722) MasterMind válasza GypsFulvus2 (#12721) üzenetére


MasterMind
tag

Ismerem az érzést, nyugodtan törölheted. Szerintem kézzel praktikusabb szerkeszteni amúgy az init mint Wrye-al, akkor nem lesz ilyen átláthatatlan. Ha ez mégis megtörténik DiffCheckerbe bemásolva ezt a nagy halmazt majd olyan kimásolva megint átlátható lesz. Elvben :))

(#12723) MasterMind válasza GypsFulvus2 (#12721) üzenetére


MasterMind
tag

Ismerem az érzést, nyugodtan törölheted. Szerintem kézzel praktikusabb szerkeszteni amúgy az init mint Wrye-al, akkor nem lesz ilyen átláthatatlan. Ha ez mégis megtörténik DiffCheckerbe bemásolva ezt a nagy halmazt majd onnan kimásolva megint átlátható lesz. Elvben :))

(#12724) genndy válasza GypsFulvus2 (#12721) üzenetére


genndy
addikt

Hát akkor ne töröld csak nevezd át.
Mit jelent egy sima szöveges fájlnál hogy "átalakult egy szerkeszthetetlen téglalappá"? :F

semmi, lassú voltam

[ Szerkesztve ]

Csak akkor szólj, ha úgy érzed, hogy amit mondani szeretnél jobb, mint a csend.

(#12725) GypsFulvus2 válasza MasterMind (#12723) üzenetére


GypsFulvus2
őstag

Nos a válasz: De igen, elkúrta. Az egészet. A QTP3 besárgult, 5 másik fontos installer beszürkült. Az "anneal all" -ra kattintva a Wrye Bash lefagyott, feladatkezelővel kellett lelőni, godolom olyan adatokat keresett, amelyek már nincsenek meg. Megpróbálom visszamásolni a Wrye Bash által módosított ini backupját. Ha nem sikerül, két napi munkám elszállt. Azt hiszem nem kívánok többet foglalkozni ezzel az OR-el. Túl bonyolult, túl sok mindenbe belenyúl.

[ Szerkesztve ]

"Only the paranoid survive" - Andrew Grove, (1999)

(#12726) MasterMind válasza GypsFulvus2 (#12725) üzenetére


MasterMind
tag

Az Oblivion.ini-nek semmi köze az OR és egyéb más modok működéséhez, ha törlöd a következő indításnál automatikusan legenerálja azt default értékekkel. Én magam is töröltem amikor erre kért a leírás. Hozzá kell tegyem, hogy semilyen modot nem telepítettem BAIN installerrel, mindent vagy OBMM-mel vagy manuálisan, de őszíntén szólva nem ebben látom a hiba okát. Még melózom, ha hazaértem megpróbálom megvizsgálni a kérdést. Addig dobj egy listát a telepített modokról.

[ Szerkesztve ]

(#12727) GypsFulvus2 válasza MasterMind (#12726) üzenetére


GypsFulvus2
őstag

Igazad lehet; azt hiszem az okozta a hibát, hogy szolgai pontossággal követtem az OR install utasításait, és az Oblivion launcherrel indítottam a 3. lépésnél (Run the launcher and set the resolution, graphics to highest quality, the HDR, no antialiasing). Akár tetszik neki akár nem, ha van már telepítve mod, ami OBSE-t használ, ezt a lépést nem szabad megtenni, és ragaszkodni kell az obse loader indításhoz. Amikor a gyári launcherrelvel indítottam, akkor azonal visszatért a kilépéskor lefagy hiba (jelezve, hogy a Fast Exit nem működik).
Azóta sikerült a besárgult hátterű modokat anneal-lel helyreállítanom, de a szürkévé váltakat nem lehet. Mindettől függetlenül a játék (új játékot kezdve) hibátlanul fut (legalábbis eddig semmi hibát nem tasztaltam, sem laggolást) Ismét kimásztam a csatornából, és Imperial City és környékén bolyongok. Minden mod működni látszik, még az OR-is. Nem tudom, érdemes-e újrakezdeni a telepítéseket, mivel egyelőre jónak tűnik a működés, a szürke hátterű modok ellenére is. Csatolok egy képet az installerek állapotáról, hogy lásd, hogy néz ki most a cucc.

Megtaláltam az OR ingame menüt, de egyelőre nem sok lövésem van, hogyan állítsak rajta (vagy állítsak-e egyáltalán). Sok dolog (pl. ambient occlusion) disabled-en van alapból. Te állítottál valamit ezeken, és ha igen miket? Nem tudom, te hogy vagy vele, de a karakter mozgása nem szimaptikus nekem, pl. fáklyával semmit sem lehet látni, mert kvázi az arce előtt tartja a fáklyát, vagy az alap futás sebesség is túl gyors. Egyszer lefeküdtem aludni, és nem találtam melyik billentyűvel lehet felkelni... Nem értem, miért akarnak mindent a saját ízlésük szerint megváltoztatni, és csak grafikai/környezeti hatásokat kerestem... no mindegy. A víz szép lett, de a képeken szebb, azon is lehetne még állítani. Tanács esetleg?

Most már tényleg csak a RAMDisk meg a RAEVWD és TES4LOD maradt hátra, de ezek a legbonyolultabbak.
Ez pl. "- Regenerate the DistantLOD folder with TES4LOD" gőzöm sincs it jelent. A TES4LODGEN egy exe file, és a Readme-je katasztófa, nincs benn semmi arról, mi ez és mit csinál tulajdonképpen, hol és hogyan kellene alkalmazni.

[ Szerkesztve ]

"Only the paranoid survive" - Andrew Grove, (1999)

(#12728) GypsFulvus2 válasza GypsFulvus2 (#12727) üzenetére


GypsFulvus2
őstag

Ez a helyzet most:

[ Szerkesztve ]

"Only the paranoid survive" - Andrew Grove, (1999)

(#12729) MasterMind válasza GypsFulvus2 (#12727) üzenetére


MasterMind
tag

Én nem ingame állítottam a OR beállításait, hanem a saját ini-jéből. Ezt megtalálod itt: Oblivion\Data\OBSE\plugins. Nálam ez így néz ki:
[Main]
WindowedMode = 0
FoV = 90.0
WaterReflectionMapSize = 1024
WaterManagement = 1
FarPlaneDistance = 283840.0
AnisotropicFilter = 4
ScreenshotPath = \Screenshots
ScreenshotType = 1
CustomEffects = 0
FrameRate = 1
RamDisk = 1
SaveSettings = 1
CombatMode = 1
CameraMode = 0
EquipmentMode = 1

[FrameRate]
Average = 40
Gap = 3
Delay = 10
FadeStep = 0.5
FadeMinObjects = 10
FadeMinActors = 10
GridStep = 1
GridMin = 5

[RamDisk]
Drive = Z
LodFiles = 1
FarNifFiles = 1
LowResTextureFiles = 1

[CameraMode]
HUDReticleOnBowing = 1
Chasing = 0
OffsetX = 0.0
OffsetY = 16.0
OffsetZ = 4.0
NearDistanceFirst = 2.0
NearDistanceThird = 8.0
DialogFirst = 1
DialogThird = 2
DialogOffsetX = 50.0
DialogOffsetY = -10.0
DialogOffsetZ = 10.0

[Shaders]
EnableWater = 1
EnableGrass = 1
EnablePrecipitations = 1
EnableHDR = 1
EnablePOM = 1
EnableSkin = 1
EnableTerrain = 1
EnableBlood = 1
EnableShadows = 1

[Effects]
EnableUnderwater = 1
EnableWaterLens = 1
EnableGodRays = 1
EnableDepthOfField = 0
EnableAmbientOcclusion = 1
EnableColoring = 0
EnableCinema = 0
EnableBloom = 1
EnableSnowAccumulation = 0
EnableBloodLens = 0
EnableMotionBlur = 0
EnableLowHF = 0
EnableWetWorld = 1
EnableSharpening = 0
EnableSMAA = 1

[Develop]
CompileShaders = 0
ShadersFolder = 0
TraceShaders = 0
TraceFiles = 0
TraceCulling = 0

Ami 0 az ki van kapcsolva, ami 1 az be.

Illetve minden effektnek meg shadernek (többek közt a fű, víz) is van saját inije a finomhangolás végett, ezek itt vannak: Oblivion\Data\Shaders\OblivionReloaded\. Ezeket is lehet piszkálgatni, de csak óvatosan.
A karaktermozgás FPS nézetben azért ilyen (főleg fáklyával, mert valós FPS nézet, látod a lábaid, ilyesmi. Egyébként ezt a CameraMode beállítás okozza, nálam ez kikapcsolt 0 állapotban van.
Újratelepítés kérdését magaddal kell megvitatnod, amit én eltudok mondani az az, hogy én körülbelül 10x telepítettem újra az elejéről az egészet, míg nagyjából mindent felfogtam, hogy mi, hogyan akar működni, mit és hogyan tudok beállítani, stb, de mondjuk a 10-ből 5 a magyarítás miatt volt. Kellett hozzá lelki erő... :U
A TES4LODGEN tényleg csak egy exe, ami újragenerálja a LOD-hoz köthető fájlokat ide: Oblivion\Data\DistantLOD\. Ne kérdezd a technikai hátterét, ennyire én sem mélyedtem bele, csak futtatnod kell, és ha az utolsó sorban majd azt látod, hogy bezárhatod, akkor kész.
Ezt a load ordert a BOSS rakta Neked össze? Nekem elég nagy összevisszaságnak tűnik, mivel hasonló modokat használunk, lentebb megtalálod egy képen, hogy nálam hogy néz ki. Innen töltsd le.

(#12730) GypsFulvus2 válasza MasterMind (#12729) üzenetére


GypsFulvus2
őstag

BOSS rakta össze, de amikor a gyári launcherrel indítottam, megint összekavarodott (pedig be volt kapcsolva a "lock load order" - ez is azt mutatja, hogy a gyári launcher használatát minden körülmények között mellőzni kell). Azóta újrarendeztem őket és szép zöld lett minden a "Mods" fül alatt. Azonban ez a beszürkült installereken nem segít, azok változatlanul szürkén vannak kiemelve az "Installers" fülnél.

A szürke kiemelés jelentése: "Some files present in the package will not be installed. This can be due to having a complex structure only partially handled by BAIN, or having file types that BAIN skips. This can sometimes be fixed by telling BAIN that the package Has Extra Directories by ticking that option in the right-click menu."
Ami azért furcsa, mert a balul sikerült indítás előtt ezek nem voltak szürkével kiemelve, tehát a BAIN maradéktalanul felismerte és installálta őket.
Újratelepíteni csak akkor fogom, ha konkrét hibát tapsztalok a játékmenet alatt; eddig ilyen nincs (kopp-kopp-kopp).

Ha van még türelmed, kérdeznék a RAMDiskkel és RAEVWD-el kapcsolatban is. De ha eleged van belőlem, szólj nyugodtan, megértem. :)

[ Szerkesztve ]

"Only the paranoid survive" - Andrew Grove, (1999)

(#12731) Varlaisaran


Varlaisaran
senior tag

Panoráma Treomar romjai felett egy siklórepülőről. Low-mediumra fogott vanilla Nehrim, csakhogy ilyen is legyen.

35mm-es kópiákat vásárolok, tartalomtól függetlenül. Christie P35GP-hez rövid objektíveket keresek, 25-40ig.

(#12732) GypsFulvus2 válasza Varlaisaran (#12731) üzenetére


GypsFulvus2
őstag

Szép. Nehrimet is pótolni kéne egyszer...

SoftPerfect RamDisk-hez konyít valaki? Nem tudok rájönni, hogyan lehet vele lemezképet létrehozni.

[ Szerkesztve ]

"Only the paranoid survive" - Andrew Grove, (1999)

(#12733) Varlaisaran válasza GypsFulvus2 (#12732) üzenetére


Varlaisaran
senior tag

Egyben biztos lehetsz: nem fogod megbánni a beleölt temérdek időt. Az érzés, amikor túl vagy pár questen, ami már eddig kétszer több mint az Oblivion MQ-ja, kezded magad nyeregben érezni, aztán azon kapod magad, hogy még sehol sem tartasz, egyre-másra jönnek az újabb fordulatok, történések, még MQ után is... ez nálam a 3. végigjátszás, de mind egész más szálakon, módon sikerült, mintha minden alkalommal másik játékot tolnál. A fast travel nemlétén felül egy a fenéje az egésznek, a random instabilitás, amivel anno Katt is szenvedett. Van hogy elmegy hetekig gond nélkül, aztán benyitok a házamba vagy kinyitok egy ládát és CTD... már zsigerből nyomom az F5öt, mielőtt egy ajtón átmennék.
Ha nekiállsz szólj, és dobok pár (nem immersion-romboló) modot amivel kicsit könnyebb-jobb az élet.

35mm-es kópiákat vásárolok, tartalomtól függetlenül. Christie P35GP-hez rövid objektíveket keresek, 25-40ig.

(#12734) GypsFulvus2 válasza Varlaisaran (#12733) üzenetére


GypsFulvus2
őstag

Köszi! Amikor utoljára, sok-sok éve Obliztam, a Nehrimből még csak az első verziót adták ki, ami erősen hiányos, befejezetlen, meg instabil volt. Akkor félbe is hagytam. Tudom, hogy azóta van egy végleges verzió is. Előtte viszont szeretném végigtolni az Oblit, mert 5 év után szerencsére már rengeteget felejtettem belőle. Ehhez viszont működésre kéne bírni a RAM Disket, ami egyelőre nem megy...

"Only the paranoid survive" - Andrew Grove, (1999)

(#12735) Varlaisaran válasza GypsFulvus2 (#12734) üzenetére


Varlaisaran
senior tag

Valóban véglegesnek nem mondanám, de a félbehagyott dolgokat egy kivétellel (Treomar) befejezték. Nem is a bugosság a baj, hanem az érthetetlen random instabilitás, bár ennek okára lassan kezdek rájönni, a mamory purge-al, és/vagy a hdd precache-val lehet összefüggésben.

Ez a ramdisk téma ezt nem értem, mire kell ez, vagy hogy?

35mm-es kópiákat vásárolok, tartalomtól függetlenül. Christie P35GP-hez rövid objektíveket keresek, 25-40ig.

(#12736) GypsFulvus2 válasza Varlaisaran (#12735) üzenetére


GypsFulvus2
őstag

Van egy RAEVWD nevű Distant LOD csomag, amelyből egy LOD generátorral lehet megcsinálni a tényleges látványt. Namost ez gyönyörű, de istentelenül szaggat meég a legerősebb VGA-CPU páros mellett is. Erre azt találták ki, hogy a lod generátorral módosított RAEVWD textúracsomagot rámásolod egy RAM Diskre, annak használatát beállítod az Oblivion Reloaded-ben (OBGE utódja), és hogy ne kelljen minden bekapcsoláskor újra másolgatni, ezért létrehozol egy képfile-t is, amire a RAM Disk tartalmát minden kikapcsolás előtt a rendszer rámenti. Tehát gyakorlatilag egy permanens RAM Disket hozol létre, és így az OR a távoli objektumokat a memóriából töltögeti ki-be, így nem kell a jóval lassabb PCI-E porton keresztül kommunikálni. Na, ennek a folyamatnak az a része nem megy, ahol az ajánlott programmal (SoftPerfect RAMDisk) képfile-t kellene létrehozni.

[ Szerkesztve ]

"Only the paranoid survive" - Andrew Grove, (1999)

(#12737) MasterMind válasza GypsFulvus2 (#12736) üzenetére


MasterMind
tag

Törölj minden lemezt amit eddig csináltál. Nagy plusz gomb (Indításkor csatolt új lemez) -> Itt van egy olyan felül, hogy "Képfájl neve (opcionális)", alatta látsz egy kis fehér lap ikont, ez lesz a képfájl létrehozás, arra kattints rá, állítsd be a paramétereket, a lemez típusa mindegy, és hozd létre az egészet újra. Mentés képfájlba opciót pipáld be, ha létrehoztad a képfájlt, akkor engedni fogja.

(#12738) GypsFulvus2 válasza MasterMind (#12737) üzenetére


GypsFulvus2
őstag

Ezt próbáltam végrehajtani korábban is, de az "OK" gomb inaktív marad:

"Only the paranoid survive" - Andrew Grove, (1999)

(#12739) MasterMind válasza GypsFulvus2 (#12738) üzenetére


MasterMind
tag

Inkább így, a képfájl neve egy elérési út legyen. Más: A Nehrimnek van bármi köze az Elder Scrolls világhoz? Én erről nem sokat tudok.

[ Szerkesztve ]

(#12740) GypsFulvus2 válasza MasterMind (#12739) üzenetére


GypsFulvus2
őstag

Bocs az értetlenségemért, de itt nekem valami alapvető gondom van a megértéssel.
Mi az ördög hozta létre neked az Oblivion.img file-t, ami az elérési út végén van? Hiszen éppen ezt szertném létrehozni az egész procedúrával. Nem tudok elérési útvonalat megadni egy még nem létező file-hoz. Azt hittem ez az eszköz éppen arra való, hogy ezt a file-t létrehozza.

Nehrim: Semmi köze a TES vilgához, gyakorlatilag egy független játék, amit indie fejlesztők hoztak létre a szabad idejükben az Oblivion motorjával. Ingyenes. Hangulatában, játékmenetben sokkal inkább a klasszikus RPG-kre hasonlít, mint at Oblivionra.

[ Szerkesztve ]

"Only the paranoid survive" - Andrew Grove, (1999)

(#12741) Jorus válasza MasterMind (#12739) üzenetére


Jorus
nagyúr

Nincs, Vyn világán játszódik.

''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow

(#12742) MasterMind válasza GypsFulvus2 (#12740) üzenetére


MasterMind
tag

Vagy üsd be kézzel az elérési utat, vagy a sor végén a kis mappaikonnal, ami egy "mentés másként" feature. :)

(#12743) GypsFulvus2 válasza MasterMind (#12742) üzenetére


GypsFulvus2
őstag

De hol van a file, amit elmentek?? Nincs .img kiterjesztésű file-om, amit elmenthetnék. Feladom :(

"Only the paranoid survive" - Andrew Grove, (1999)

(#12744) GypsFulvus2 válasza GypsFulvus2 (#12743) üzenetére


GypsFulvus2
őstag

Na, csak sikerült nagy nehezen. Köszönöm a türelmed. Nem rendszergazdaként indítottam a programot, azért nem tudtam létrehozni eddig.

"Only the paranoid survive" - Andrew Grove, (1999)

(#12745) Varlaisaran válasza MasterMind (#12739) üzenetére


Varlaisaran
senior tag

Sokkal inkább magasabb röptű, elvontabb gondolatokat áraszt az egész, mintsem egy játék. Van bája, néha gyönyörű, mutat egy szép arcot (Vyn), de mögötte hideg, rideg, önző, néha depresszív, koszos, lelketlen, mint általában mindennek a mögöttes dolgai. Sokkal inkább felismered benne a "valós" valóságot, ahol nincsenek hősies szólamok, sz*rt nem ér te életed sem, és simán eltaposol (kell is, és fogsz is) bárkit hogy elérd a célod, amit igazából nem is értesz. Akkor sem igazán ha végigvitted. Vagy egyszerűen meghalsz. Emellé még szövevényes is az egész, néhol nagyritkán felbukkannak az ismert klisék, de azok jó németesen széttorzítva, nyersen. Elég sok "földi" kérdésre-gondolatra is ad egy sor lehetséges választ, igazából ez az über az egészben. A táj, az épületek valamennyire, meg az Oblivionos grafika vissza fog köszönni, de itt minden máshogy van. Ha nekiállna valaki, akkor készüljön fel egy-két hónapos menetre, de inkább több, ha first time player :)

35mm-es kópiákat vásárolok, tartalomtól függetlenül. Christie P35GP-hez rövid objektíveket keresek, 25-40ig.

(#12746) MasterMind válasza Varlaisaran (#12745) üzenetére


MasterMind
tag

Szeretem az ilyen sztorikat, úgyhogy majd meglesem. :K
Időközben töltöttem fel screeneket a jelenlegi állapotról ide, ha esetleg valakit érdekel. :B

(#12747) Varlaisaran válasza MasterMind (#12746) üzenetére


Varlaisaran
senior tag

El is gondolkoztam hogy mi lenne, ha írnék a Nehrimről is egy nagy logoutot, akár több részest. Lenne mit, de nem vagyok benne biztos hogy nem rombolja le a first time playerek élményét, mertugye spoilermentesen nehéz lenne mit írni.

35mm-es kópiákat vásárolok, tartalomtól függetlenül. Christie P35GP-hez rövid objektíveket keresek, 25-40ig.

(#12748) MasterMind válasza Varlaisaran (#12747) üzenetére


MasterMind
tag

Szerintem jó ötlet, úgysem találtam róla semmilyen magyar nyelvű leírást. Spoilerekkel azért óvatosan, de egy a sztorit vagy annak elejét bemutató, amolyan játéktesztesen megírt cikk mindenképpen hiánypotló alkotás lenne, főleg, ha még a modding lehetőségeit is beleveszed. :K Bennem is megfogalmazódott a gondolat, hogy készítsek egy a Tieidhez hasonló leírást az Obli felmoddolásról, immáron 2016-os környezetben, a magyarítással és minden egyéb csinnadrattával, de még érlelem ezt a projektet, először is végig kell játszam, ami nem halad mostanában jól, ki kell próbáljak még rengeteg modot, ami javítja látványt vagy az immerziót és nem utolsósorban az engedélyedre, szakmai tudásodra és akár részvételedre is szükség lesz, amennyiben érdekes lehet számodra a dolog :)) De erre majd térjünk vissza, ha már ott tartunk ;]

(#12749) GypsFulvus2 válasza Varlaisaran (#12747) üzenetére


GypsFulvus2
őstag

Én is örülnék neki, ha lehetséges spoiler mentesen kivitelezni.

MasterMind: Köszi a tippeket, csak azóta sem volt időm megint játszani vagy moddolni. Az új munkahelyemen hard testingnek vetnek alá éppen... Remélem a most következő hosszú hétvégének legalább egy részét fel tudom erre használni.

[ Szerkesztve ]

"Only the paranoid survive" - Andrew Grove, (1999)

(#12750) Varlaisaran válasza MasterMind (#12748) üzenetére


Varlaisaran
senior tag

És ez is egy jó ötlet. Az enyém jópár éves, kezd is elavulni; megírásakor az akkori modding top szintet képviselte, de már jócskán túlhaladott, főleg az OR után. Valamint szándékosan kerültem a honosítást, mert -nem alaptalanul- komoly kockázati tényezőnek ítéltem a furcsa technikai megvalósítása miatt. Viszont ha sikerült egy jól körbetesztelt, replikálható környezetet összerakni vele, akkor legjobb idő hogy megoszd egy egységes, alapos valami formájában; sokakat érdekelne, főleg newbie játékosokat. Ha rászánod magad, és nekiállsz, tudok segíteni ha kell, illetve felhasználhatod az enyémekben levő know-howt is, ha esetleg szükség lenne rá.

Nehrimről tényleg semmi info magyarul, de még angolul is gyér, német cucc lévén. Itt viszont az a jó, hogy a létező, kb 20db(!) mod sok vizet nem kavar, hogy kelljen róla írni, illetve az önmaga egy sok mod egybegyúrása, azért is néz ki úgy ahogy, és tud annyit, mint amit. Így jobban körülírható az a sok plusz amit ad, illetve az egész storyline. Szerintem nekiállok, ahogy lesz idő, írogatom, aztán majd lesz belőle valami.

35mm-es kópiákat vásárolok, tartalomtól függetlenül. Christie P35GP-hez rövid objektíveket keresek, 25-40ig.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.