Hirdetés

2024. május 3., péntek

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Notebookok  »  Dell notebook topic (kiemelt téma)

Hozzászólások

(#22551) vizimi válasza vizimi (#22550) üzenetére


vizimi
tag

Bocs, töröltem amire hivatkoztam így nem olvashattad, de ettől függetlenül nincs jogod basztatni valóban "bicskanyitogató"

[ Szerkesztve ]

(#22552) odrif válasza vizimi (#22550) üzenetére


odrif
MODERÁTOR

"Esetleg visszamegy a linux amit amúgy is jobban szeretek, de a lányom viszont borzong tőle."
Ha Linuxxal nem villog akkor nem lehet hardveres probléma.
Amennyiben mégis azonnal vissza kell vinni kicseréltetni.
A hangnem pedig kritikán aluli, hiszen az utóbbi 6-8 hozzászólásokban neked szeretnének segíteni!

20 éve a Prohardveren

(#22553) vizimi válasza odrif (#22552) üzenetére


vizimi
tag

Sajnos a linuxot alapból töröltem még mielőtt kipróbálhattam volna. Karácsonyi ajándék volt és egy délutánom maradt a telepítésre amit a szervízben oldottak meg a saját opprendszeremmel.
Várok keddig és majd jelentkezem a segítő hozzászólásokat meg megköszönöm.
Kezdjük elölről a kommunikációt szeressük egymást gyerekek :)

(#22554) polip válasza vizimi (#22553) üzenetére


polip
addikt

bios-ban villog?

ThinkPad X300 || Samsung Galaxy Nexus - JellyBean

(#22555) polip válasza vizimi (#22553) üzenetére


polip
addikt

bootolj be egy live cd-ről, azzal is meg lehet nézni

ThinkPad X300 || Samsung Galaxy Nexus - JellyBean

(#22556) odrif válasza vizimi (#22553) üzenetére


odrif
MODERÁTOR

:R

20 éve a Prohardveren

(#22557) vizimi válasza odrif (#22556) üzenetére


vizimi
tag

Bocsi a rossz kezdésért fiúk!

Újra indítottam a masinát, biosban nem látok ilyen villogást. Ez jó hír nekem?

[ Szerkesztve ]

(#22558) vizimi válasza polip (#22555) üzenetére


vizimi
tag

live cd-ről indítva a programot nincs gond a fényerővel. Ez alapján a gép hiba kizárható. Ennyivel is előbbre vagyok. Gondolom szoftveres megoldás lesz, de ez már holnapra marad.

(#22559) SzaboZE válasza vizimi (#22558) üzenetére


SzaboZE
addikt

Akkor most gondolkozz el a hozzászólásaidon szerintem. Mellesleg amit javasoltam, abból semmit sem láttam megvalósulni.

Ha nem válaszolok 1-2 napon belül, akkor írj még egy privit, lehet hogy átfutottam véletlenül az előzőn! - www.mazdaklub.hu

(#22560) kicsitrash válasza vizimi (#22558) üzenetére


kicsitrash
aktív tag

Akkor innen kezdve a Dell tényleg csak szétteheti a kezét... a gép jó, a harmadik féltől származó driverek pedig nem az ő felelőssége...

(#22561) odrif válasza SzaboZE (#22559) üzenetére


odrif
MODERÁTOR

Jó reggelt!
Toshibák javításával is foglalkoztok?

20 éve a Prohardveren

(#22562) neverDell válasza kicsitrash (#22560) üzenetére


neverDell
tag

Ismételten bocs, de a support.dell.com-ról letölthető driverek mióta számítanak 3rd party-nak? (merthogy nekem is produkál hasonlókat a gépem, én meg onnan szedtem le a drivereimet)

[ Szerkesztve ]

(#22563) kiskaktusz válasza neverDell (#22562) üzenetére


kiskaktusz
addikt

nem tudom mit bénázol már hetek óta itt a fórumban... direkt megnéztem, én simán tudok tölteni drivereket... mi nem megy?

"Don't try to understand women... ...women understand women and they hate each other."

(#22564) neverDell válasza kiskaktusz (#22563) üzenetére


neverDell
tag

Úgy látszik, végre karáncsonykor jutott rá idejük, hogy kijavítsák.
Nem én "bénáztam", mert amikor egy hete beszéltem a supporttal, ők is tudtak a problémáról.
A 30 napnál frissebb drivereket (konkrétan e6520, win7 64bit) nem lehetett elérni.
Egy kivétellel nem létező címre mutató linkeket adott vissza, az egy kivétel meg az adott driver 2010-ben készült, a gépemről még nem is tudó driverre mutatott.
Utoljára valamikor csütörtökön v. pénteken próbáltam, akkor még nem működött. Most valóban megy. Kb. négy heti üzemszünet után... valóban időszerű volt.

(#22565) neverDell válasza kiskaktusz (#22563) üzenetére


neverDell
tag

Bár még mindig nem tökéletes: kiválasztod a Latitude E6520-at, win7 64bites drivereket, beállítod, hogy a 0-30 napos tartományból kéred, kinyitod a Backup and Recovery-t és...

Ott azt látod a szoftver mellett, hogy release date12/15/2011. Nosza, töltsük lefele! Nem a Download gombra kattintok(egyébként mindegy, mert a letöltött program azonos), hanem az "INVENTEC..." linkre. Ami itt feljön adatlap, azon már 2010-es dátum szerepel.
A verzió mellett A01, míg a letöltött fájl nevében A00 látható...
Ha ez nem lenne elég, az IE-től kapok egy szép, piros üzenetet, hogy ez a program ártalmas lehet a gépem számára (WTF?? :Y - nem, nem a víruskereső, hanem az IE SmartScreen filtere pofázik)

[ Szerkesztve ]

(#22566) kiskaktusz válasza neverDell (#22565) üzenetére


kiskaktusz
addikt

már a hülyék sem használnak IE böngészőt, csak a középkorúak többsége és az időskorú emberek, akik nyitottak a technikára. cseréld le és használj normális böngészőt!

1 éves driver nem jó? lehet, hogy az jól van megírva? istenem

szerk: a legjobb megoldás az lenne, ha eladnád és vennél 1 számodra "normális" noteszgépet.

[ Szerkesztve ]

"Don't try to understand women... ...women understand women and they hate each other."

(#22567) neverDell válasza kiskaktusz (#22566) üzenetére


neverDell
tag

Hűűűű... ne haragudj, de most semmi kedvem flémelni.
1. Fogd vissza magad, mielőtt másokat lehülyézel vagy legalább nézz tükörbe!
2. A gépem 2011-es modell, 2010-es driverek valószínűleg nem ismerik
3. Mivel a konkrét példa "csak" egy backup applikáció, nincs akkora jelentősége, hogy ismeri-e a gépem, viszont az humoros, hogy 2011-es release-t publikálnak a download lapon, de letöltéskor egy jóval régebbit kapok. Külön pikantériája a dolognak, hogy van nálam egy októberben letöltött, azonos nevű applikáció, de az úgy emlékszem, idei verzió. Tehát ha használnám, akkor most kapnék "upgrade" címén egy régebbi verziót. (nem használom, mert egyre kevésbé bízom a dell által publikált szoftverekben, inkább maradok a beépített backup mellett)

ui: azért érdekelne, hogy az ilyen ostoba flémereket vajon miért nem tartják kordában a kedves moderátorok... :U

[ Szerkesztve ]

(#22568) kicsitrash válasza kiskaktusz (#22566) üzenetére


kicsitrash
aktív tag

2 dolgot jegyeznék meg ezzel kapcsolatban:

1: véleményem szerint az ie9 már egész használható.

2: pl. a céges (multi) környezetben dolgozóknak KÖTELEZŐ használni (vagy csak nem mennek más alatt a lapok, vagy policy)

(#22569) kicsitrash válasza neverDell (#22562) üzenetére


kicsitrash
aktív tag

Amióta nem a dell feljeszti, minden 3rd parfy :)

De ez nem lényeg. Nem az ő szellemi termékük, hanem a hardver (chipset, vga, webkamera) gyártója biztositja (vagy ő is külsős céggel dolgoztat, mint pl. intel..).

Nekem E6420 van, illetve egy D630. (volt előtte D400, D600, D610). Egyik sem tökéletes, de én szeretem. Kár, hogy minden generáció-váltásnál átrendezik a billentyűzetet, stb.

De szervizes szempontból nem rosszak az E sorozatú modellek. Pl. egy zsanér v. kijelző csere kb 10 perc :)

(#22570) kicsitrash válasza neverDell (#22567) üzenetére


kicsitrash
aktív tag

A régi support.dell.com szerintem igen jóra sikerült. Már majdnem asus szintű. Kivéve, hogy pl. az asusnál a kereső semmit nem talál meg :)))

Az újat nem tudom, miért erőltetik, mig nem működőképes.

(#22571) neverDell válasza kicsitrash (#22569) üzenetére


neverDell
tag

?????????????? :Y
Ennyire??? A VGA-ról látom, hogy 1:1-ben inteles, viszont a wifi-t nem tudtam feléleszteni a dell-től letöltött driver nélkül, nem gondoltam volna, hogy még így is külsős cucc...

Az az igazság, hogy mióta három hónapnyi nyűglődést követően sikerült működőképessé tenni, magával a géppel nincs sok bajom (az akkun vibráló monitor nem igazán izgat, úgyis tápról használom általában), de amit pl. a letöltésekkel műveltek, az még mindig dühít...

(#22572) neverDell válasza kicsitrash (#22570) üzenetére


neverDell
tag

Hát nem tudom... nekem a jó support ott kezdődne, hogy ha valami nyűgöm van, akkor azt egy fórumon vagy e-mailben, de mindenképpen elektronikus, írásos formában, el tudom juttatni egy szakemberhez. No ez a régin sem volt, meg az újon sincs meg.

Aztán olyasmi, hogy átkategorizálják a letöltéseket, de a doksikat "elfelejtik" update-elni - ha most kezdeném a windowst telepíteni az E-series doksi szerint, igencsak kaparnám a tapétát. ;)

De ami a legjobban tetszik: service taghez rendelik első körben a letöltéseket. Nekem pl. felajánl három vagy négy XP-s drivert alapértelmezetten. Hogy milyen alapon? Legalább megjegyezné, hogy miket töltöttem le és milyen rendszerhez... de ennek így mi értelme? :(

Asus supporthoz nem volt szerencsém ilyen szinten. Szerencsére... :DD
HP notebookkal szoptam jó nagyot, de ennek úgy 6-7 éve, ha nem több, de ennek leginkább a doksihiány volt az oka és végül sikerült összehozni.

(#22573) Blax válasza neverDell (#22572) üzenetére


Blax
tag

Nincs itt kérem semmi probléma!

Aki sysprepelt pre-installos masinázatot vesz, abban az esetben nem kérdés a driverezés, hisz indítás és az alap kérdések után múkodik a rendszer (össze-vissza, sok szeméttel, de most nem ez a lényeg.)

Az OS nélkül vásárolt gépnél több lehetőség van (most csak tisztán driverezésről beszélek.)
- Egy faék bonyolultságával vetekedő, ún: Client System Update (a Te esetedben: v1.2.2_A07)
- Az alkatrészgyártók support oldaláról összegereblyézni a legfrissebb drivereket (én ezt preferálom)
- haver, ismerős, állítólagos hozzáértő (Ez akár lehet szervizes is. Mármint a hozzáértő. Aki állítólagos... :D)

A Latitude-öknek van saját diagnosztikájuk is. Ha az a teszt során nem jelez hibát, akkor az esetek jelentős százalékában hibás vagy inkompatibilis soft lesz a gond.
Más szériánál nem tudom, hogy hogy megy ez a dolog. (ThinkPad-eken dolgoztam/ok eddig, a Latitude csupán private gép.)

Jut eszembe... Egyben, a full driver package-et is le lehet tölteni az ofisöl support oldalról. Annyiban viszont tényleg igazad van, hogy elég sok kavarc volt mostanában náluk.

(#22574) neverDell válasza Blax (#22573) üzenetére


neverDell
tag

No, azért a helyzet nem ennyire kristálytiszta! ;)
1. Op.rendszerrel vásárolt gép. Persze, alapból működik, de azért a driverek frissülnek és - bár e téren csak Lenovos tapasztalatom van - lehet velük jó nagyokat szopni, ha a gyártó valamit elront (nekem a touchpad driver kergült meg a lenovon egy ilyen update után, az egyébként Vistával vásárolt gépen)

2. "Faék" alias Client System Update / DCSU - itt kezdődnek a gondok! Az nem jó (latitude E series-ről beszélek), ha a szűz windows-ra ezt felrakod és majd ő update-eli. Többek közt azért, mert van egy Dell-es csomag, amit rögtön a win telepítése után _kell_ installálni, meg azért, mert a hálókártyát a win7 sem ismeri fel a dell-es driver nélkül. Szépen fel kell pakolni a leírás szerinti sorrendben a szoftvereket, csak utána mehet a DCSU. Illetve mehetne, ha nem lenne hibás a program vagy a katalógusa. (két drivert nem tud update-elni, de azokat következetesen próbálja, minden egyes futtatáskor - illetve ez egy kb. három héttel ezelőtti állapot, mostanra lehet, hogy már ezt is javították)

3. A support oldalról összeszedni - én is ezt csináltam a HP gépeim és a Dell esetében. Annyi eltéréssel, hogy a HP-ken még Windows XP volt és nem volt jelentősége a telepítési sorrendnek, Dell-eknél meg... van olyan típus, ahol nem mindegy, hogy előbb a VGA-t vagy a hangkártya drivert rakod fel... (ettől égnek állt a hajam, mikor olvastam :D)

Ahhoz meg elég régóta dolgozom számítógépekkel, hogy ne legyen szükségem ismerősök segítségére egy nyomorult windows telepítéséhez. (jó, windows-hoz nem igazán értek, világéletemben nagygépes voltam)

---
Diagnosztika: persze, van nekik... épp csak nem teszteli a smartcard readert, az ujjlenyomatolvasót, a zajkeltő eszközöket (hangkártya/hangszórók) stb.
Inkább csak arra jó, hogy a fejlesztők lelkét megnyugtassa: adtunk valamit.
(tény: ebben előrébb vannak, mint a többi gépeim voltak, mert a többihez még ennyi op.rendszertől független tesztet sem kaptam :) - viszont a Lenovohoz járt egy komplett windows-os diagnosztikai csomag, valami PC-Doctor v. hasonló néven)
----

A full driver package-nek két problémája van (illetve több is). Az egyik variáció, amiben össze van csomagolva minden. Ha kicsomagolod, csak mindenféle Rnnnnnn neveket látsz, hogy melyik könyvtárban mi van, azt nem. Ez csak arra jó, hogy a windows automatikusan telepítse belőle a felkiáltójeles eszközök drivereit. A másik gond vele, hogy nem tartják karban, amikor utoljára próbálkoztam vele, akkor júliusi driverek voltak benne, holott a driverek harmadából már volt újabb változat.
És van még valami, amihez olyan szintű ismeretek kellenének, amivel abszolúte nem rendelkezem és lusta voltam kellő alapossággal utánajárni: a windows PE-ből telepíthető dolgok. Talán az lett volna a jobb megoldás, de lustaság fél egészség alapon nem szórakoztam vele.

(#22575) Blax válasza neverDell (#22574) üzenetére


Blax
tag

Oké, én megértem a Te álláspontodat is, de! Nem érzed úgy, hogy egy kicsit túlmisztifikálod a dolgot? Csupán azért kérdezem, mert... Na, elmagyarázom. 2 lehetőség van.

1.) Másnak supportolom a gépét, természetesen minden egyes HW komponenshez összeszedem a drivert, lehetőleg az alkatrészgyártói, legfrissebbet. Plusz hozzá az applikációs marhaságokat, OSD, meg mittudomén. Feltelepül simán minden, rutinból csinálom. (Itt jegyezném meg, probléma megoldó csoportban dolgozok. Igaz, velem is előfordul, hogy megakaszt 1-2 dolog, de annak még örülök is. Pl. Muter TP Edge E125 gépe, de ez egy másik sztori.)

2.) Saját magamnak telepítek. Egy hangyaf*sznyit sem érdekel, hogy fel legyen driverezve minden. Sőt, nekem ez a cél! A felesleges dolgok ne vigyék el a gép erőforrásait. BT, kártyaolvasó, meg még pár dolog azonnal letiltva BIOS-ban. OS install után, only chipset, vga, hang, lan és wifi driver, meg talán még 1-2 szükségesebb Intel stuff, amiért nyekereg mindenképp. A többi eszköz disabled-ben. Dell applikációt egy darabot sem teszek fel saját gépre, nekem ne zabálja a ramot. Ezután a fél Win átkonfigolva, felesleges szolgáltatások leállítva. Így már lehet egy géppel dolgozni. :) Bár... én ritka eset vagyok.

A lényeg az az egész mondandómban, hogy soha nem volt még olyan driverezés problémám, amit ne tudtam volna megoldani. És itt most nem csak a Dell gépekre gondolok, hanem az összes többire is, amit szervizeltem eddig.

A lényeg 2.) SEMMI szükség arra, hogy mindig a legfrissebb driverek legyenek fent. Évente 1, nagyon max 2x nézem meg, hogy van-e frissebb driver. Új OS telepítésekor természetesen mennek fel a legfrissebbek, aztán elvan az magának. Nem tudsz olyan kritikus dolgot mondani nekem, ami miatt havonta kellene drivert frissíteni. Jó, legyen. Nagyon max a dedikált VGA-t tudnám felhozni én is, de semmi egyebet.

U.i.: Telepítettem 6520-ast is (totál egyforma az én gépemmel lényegében). Kb. 20 perc. (rebootokkal együtt. Persze, a már összekeresett drivereimmel.)

Nincs semmi kacifántos dolog a történetben. :) Peace!

(#22576) neverDell válasza Blax (#22575) üzenetére


neverDell
tag

Túlmisztifikálom? Hááát... hogy három hónapnyi küzdelem árán lett egy úgy-ahogy használható gépem, 300ezer forintból és még mindig vannak dolgok, amik azért bosszantanak, bár már nem teszik lehetetlenné a használatát... De, biztosan. :)

Lehet, hogy szakmai ártalom (dolgoztam rendszergazda címén supportosként is), de maximalista vagyok. Akár saját gépről van szó, akár másnak megcsináltról (épp ezért nem vállalom, hogy máséhoz nyúljak ;) )

Driver frissítések: amíg nem dől össze a gépem és a használni kívánt funkciók működnek, addig elméletileg nem izgatna, ha... ha tudnám, hogy nincsenek jókora biztonsági lyukakat befoltozó javítások a friss driverekben. De nem tudom, így biztosabb, ha a javításokat is felpakolom.
---------------------

OSD - láttál már olyat, hogy hol működik, hol nem? Mert ezzel pl. elég sokat nyűglődtem. A telepítő user alatt ment normálisan, de a hétköznapi használatra szánt userrel... hol az OSD ment és nem módosította a fényerőt, hol az OSD nem működött, de a fényerő változott gombnyomásra. Kb. három nap után elmúlt anélkül, hogy bármit módosítottam volna. :C
Ja! És csak a fényerővel játszotta ezt, a bill. világítás és a hangerő szabályozó visszajelzéssel nem volt gond.

----------------------

A húsz perc kicsit kevésnek tűnik, ha nem SSD-s a gép. Nálam, mikor már annyira össze volt készítve minden, hogy valóban next-next-next-...-finish formában pakoltam fel, akkor volt két és fél óra. :)
(doksi is ennyit ír egyébként)

(#22577) odrif


odrif
MODERÁTOR

Lassan nem találok vissza.

20 éve a Prohardveren

(#22578) gilfoyle válasza vizimi (#22557) üzenetére


gilfoyle
őstag

Az jó.
Nekem a Vostro 3500-nál csinált hasonlókat akksiról, akkor ugyanis energiatakrékos módban ment az integrált video és állítgatta a fényerőt pl. az adott weboldal alapszíneitől függően.
Tápra kötve nem szabadna csinálnia...

(#22579) kicsitrash válasza neverDell (#22576) üzenetére


kicsitrash
aktív tag

Azért 2 és fél órát driverekre szánni, az kicsit lehet túlzás :)

Bár a mai világban, amikor egy bt driver 200 mega... :(

Talán a 3. mondatodban van a lényeg elrejtve: 300.000 forintért az ember nem ezt várja, hanem hogy minden tekintetben ki legyen ny*lva. Gondolom, leginkább Neked is ez a gondod. S ezzel maximálisan egyetértek. Sokan ezért nem vesznek fusit, vagy hasonló dolgokat, mert ez azért csak dell...

Mennyivel könnyebb az almás oldal... évente kiadnak 2-3 terméket...

(#22580) neverDell válasza kicsitrash (#22579) üzenetére


neverDell
tag

Nem driverekre. Üres gépre windows-t, drivereket, windows update-et, tűzfalat, víruskergetőt telepíteni.
És igen, elsődlegesen arról van szó, hogy ennyi pénzért nem egy made in dzsunka módra összehányt hardvert várnék, nulla támogatással és bugos driverekkel...
Ha nyolcvanért dobják utánam, akkor valószínűleg egy szavam sem lett volna.

Almás gépektől két dolog vette el a kedvem: ami belefért volna a keretbe, annak nem volt elég nagy a felbontása és a bolti eladó szerint az akksija csak szervizben cserélhető. (MacBook Air)

[ Szerkesztve ]

(#22581) mobal válasza neverDell (#22580) üzenetére


mobal
MODERÁTOR

Itt a nagy driver flame közepén, elejteném azt a kis "morzsát", hogy nem véletlenül nincs alapból a linuxban is gyári Ati vagy NVidia driver. Sokkal könnyebb lenne az élet, de ha egyszer NEM csomagolhatják ez van. Szerintem azért ennyire nem kéne elfogultnak lenni. Még ha a driverekkel szopsz is klasszisokkal jobb a géped mint egy teszkós emachines...

"Ott szimatol a sarkadban vasfogait csattogtatva, minden egyes hétköznapod: kirúzsozott medvecsapda."

(#22582) neverDell válasza mobal (#22581) üzenetére


neverDell
tag

Bocs, de a linuxos drivereknek mi közük az egészhez?
Azért a gyártók kötnek mindenféle szerződéseket, néha még fizetnek is a beszállítóiknak, nem ingyen kérik a drivereket az általuk szerelt gépekhez.
;)

--------------------

Ettől a falnak megyek: On Screen Display nem megy a frissen létrehozott userekkel.
Comodo Internet Security egyik dialógus ablaka erősen hiányos a korábban létrehozott user alatt...
El nem tudom képzelni, mit művel a gépem v. a win7... Mert az valószínű, hogy a kettőből az egyik szórakozik velem. :(

(#22583) mobal válasza neverDell (#22582) üzenetére


mobal
MODERÁTOR

Windows és Linux driver között mi a különbség? :W Ugyan az vonatkozik rájuk csak más platformon.

"Ott szimatol a sarkadban vasfogait csattogtatva, minden egyes hétköznapod: kirúzsozott medvecsapda."

(#22584) neverDell válasza mobal (#22583) üzenetére


neverDell
tag

Ember! Te kötekedni jársz ide vagy néha gondolkodni is próbálsz?
Linuxokban licencelési okok miatt nincs gyári nVidia/AMD driver.
Egy x gyártótól származó, előre összerakott gép (pl. laptop) esetében feltételezhető, hogy a gép és a grafikus kártya gyártója közt van megállapodás, hogy bepakolhatják a gépeik mellé, gyári driverként. Mi több, a különböző VGA gyártók (pl. MSI) is szoktak ilyen szerződéseket kötni a két chip gyártóval, ezért tudnak saját, a chipet gyártó driverére épülő, de módosított drivert mellékelni a kártyáikhoz.

(#22585) mobal válasza neverDell (#22584) üzenetére


mobal
MODERÁTOR

:( :(

[ Szerkesztve ]

"Ott szimatol a sarkadban vasfogait csattogtatva, minden egyes hétköznapod: kirúzsozott medvecsapda."

(#22586) kicsitrash válasza neverDell (#22584) üzenetére


kicsitrash
aktív tag

A windowsban miért nincs alapból nv és ati driver? Ugyanazért, amiért a linuxban.

Ha pedig a gyártónak lenne szerződése, akkor az a linuxos meghajtókra is vonatkozna, imho (hiszen linuxos verzióval is kijön ugyanaz a vas).

(#22587) JoeYi


JoeYi
őstag

e5420-as gép esetében ha a billentyűzet háttérvilágításos, akkor egyértelműen trackstick-es is? Elég nehéz kutakodni ebben a témában

(#22588) neverDell válasza kicsitrash (#22586) üzenetére


neverDell
tag

Windows-ban alig vannak driverek (jó, ez költői túlzás, de általában több drivert kell rá telepíteni, mint egy linuxra :) )
Konkrétan a notebookomon a hálókártya, a bluetooth, a wifi mind működésképtelen a dell driverei nélkül.
Ellenben a VGA működik, max. performanciával vannak problémák.

Pl. pont a Dell, ad nvidia drivert azokhoz a gépeihez, amelyeken támogatja (hehe) a linuxot. (lásd e6520 - ubuntu 10.10 a "támogatott" és van hozzá nvidia driver)

(#22589) Badb0y


Badb0y
addikt

Adott egy alienware m17x R3, gtx 460 kártyával és 3d panellel:

1 KG22C MODULE..., LIQUID CRYSTAL DISPLAY..., 17.3FHD TL 3D BNDL, LEGEND...
1 KTG09 MODULE..., COVER..., HNG-UP, 3D, M17XR3

"Lett hozzá véve nvidia 3d vision cucc. Probléma a 3d vision telepítése közben! Próbáltam letörölni az nvidia drviert a gépről majd a 3dvisionhez kapott lemezt hasznalni de arrol nem sikerült felrakni ugyanis elutasitotta a program!barmilyen mas drivert hasznalva hiba üzenetet kapok még pedig azt hogy "Primary dsplay's adapter does not support 3D Vision"!
próbáltam átállítani minden félét az nvidia control panelben sikertelenül valószínűleg az optimus miatt mindig az intel hd kártyát nézi csak a gtx 460m nem érzékeli olyankor!"

Tudtok valami megoldást ? Vagy mi lehet a hiba?

Vmi ilyesmi talán.

Minőségi laptopok https://notebookokhu.business.site/

(#22590) neverDell válasza Badb0y (#22589) üzenetére


neverDell
tag

Anélkül, hogy valaha láttam volna optimus-t használó rendszert: Ez nem segít?

(#22591) neverDell


neverDell
tag

Apropo VGA: korábban volt szó a képernyő vibrálásáról.
Immár 99%-ig biztos vagyok benne, hogy a power managementnek lehet köze a nálam előforduló fényerőváltozásokhoz.
Akksiról megy épp a gépem és egy google találati oldalon lapozgattam, aminek a tetején egy kb. két centis, szürke csík van. Amikor a szürke csík látszik, akkor érzékelhetően kivilágosodik a képernyő, ha kicsit lejjebb görgetem az ablakot, hogy a csík eltűnjön és fehér háttér előtt álló szöveget kapjak, akkor enyhén elsötétedik. De akkor is visszavesz a fényerőből, ha maximalizálom az ablakot.
Aztán hogy ez bug v. feature...
Mindenesetre érdekes. És tápról hajtva a gépet nem csinálja, ezért gondolom, hogy az energia gazdálkodás garázdálkodik... :)

(#22592) nkmedve válasza neverDell (#22591) üzenetére


nkmedve
őstag

Intel IGP-knek van egy idegesitő szokásuk, állitgatják a kontrasztot ha akkuról megy a gép (tehát egy értelmetlen, irritáló feature), lehet ez lesz az.

Igy lehet kikapcsolni újabb drivereknél:
Intel HD Graphics (jobb klikk az ikonra lent) -> Graphics Properties -> Power -> Power Source: On battery -> Display Power Saving Technology kikapcsol

Magyarul nem tudom pontosan mi az opciók neve, de valami hasonló lehet az útvonal.

(#22593) soldi3r


soldi3r
veterán

jelenleg melyik céget érdemes lehívni ndb garhoz?

[ Szerkesztve ]

E30 (oo=[][]=oo)

(#22594) neverDell válasza soldi3r (#22593) üzenetére


neverDell
tag

Ha jól tudom, közvetlenül egyiket sem, bár elméletileg a Humansoftnál működik valami olyan, hogy őket is hívhatod a dell support helyett (www.humansoft.hu-ról származó infó, nem biztos, hogy jól értelmeztem)
Nekem konkrétan a FixDirect-tel volt jó tapasztalatom, de őket a dell küldi és olyankor nem te mondod meg, hogy kit szeretnél.
Másik variáció, hogy felkapod a gépet és besétálsz vele a szervizbe. Akkor valóban ott foglalkoznak vele, ahová viszed. Csak akkor a határidő kérdéses, mert ilyenkor (megintcsak bizonytalan vagyok, de majd valaki megerősíti/cáfolja) nem él a NBD, hanem normál garanciális szervizként működik. Magyarán előfordulhat, hogy egy hetet kell rá várni.

(#22595) neverDell válasza nkmedve (#22592) üzenetére


neverDell
tag

Köszi, ez meg sem fordult a fejemben. Már úgy értem: az, hogy a VGA beállításait nem írja felül a többi, energiagazdálkodással kapcsolatos dolog.
Pozitívum: jól sejtettem, hogy valahol az energiatakarékosság környékén kellett keresni a bűnöst! :)

[ Szerkesztve ]

(#22596) SzaboZE válasza neverDell (#22594) üzenetére


SzaboZE
addikt

Ha beviszi ugyanúgy él az nbd. Csak érthetően másnap küldik az alkatrészt.

Ha nem válaszolok 1-2 napon belül, akkor írj még egy privit, lehet hogy átfutottam véletlenül az előzőn! - www.mazdaklub.hu

(#22597) Badb0y válasza neverDell (#22594) üzenetére


Badb0y
addikt

Központi számot érdemes hívni, ők vagy küldik neked házhoz a szervizest, vagy megkérheted őket, hogy be szeretnéd vinni xy szervizbe és oda küldjék az alkatrészt. Ilyenkor a gépet beviszed és azonnal megcsinálják. De ha nbd van érdemes vele érni, mert $100-zal drágább egy ilyen mint egy sima gar. Érdemes kihasználni.

Minőségi laptopok https://notebookokhu.business.site/

(#22598) soldi3r válasza neverDell (#22594) üzenetére


soldi3r
veterán

eddig akárhányszor gondom volt, mindig megkérdezték melyik szervizt szeretném
csak az utolsónál valaki újonc érkezhetett, mert nem tudta normálisan szétszedni a gépet, nem akarok megin' lesre futni

[ Szerkesztve ]

E30 (oo=[][]=oo)

(#22599) neverDell válasza soldi3r (#22598) üzenetére


neverDell
tag

Igen? Ez érdekes. Amikor egy alkalommal kifejezetten kérni akartam, hogy a Humansoft-tól küldjenek embert, mert ők gyalogosan is elérhető távolságban vannak tőlem és ha be kell vinni, akkor vissza személyesen hoznám, akkor azt mondta a supportos, hogy ebben nem tud segíteni...

(#22600) neverDell válasza SzaboZE (#22596) üzenetére


neverDell
tag

Akiknél először járt a gépem és egy hétig ültek rajta, azoktól kaptam valami ilyen jellegű infót, de már elég homályosak az emlékeim, a velük folytatott levelezést meg már töröltem. Ezért is írtam, hogy nem biztos...

Útvonal

Fórumok  »  Notebookok  »  Dell notebook topic (kiemelt téma)
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.