A 0W20 RN17FE (ELF Evolution RN-TECH ELITE FE 0W-20) a Renault listaáron ha jól rémlik 9800Ft/l. A szervíznek meg nemigen van lehetőség máshol venni. Ebből kell az autódba papíron 5,5l, ha rendesen kifolyatják 5,8l. + szűrő, + munka, -kedvezmény.
Kecskemétieket ismerem, én odajárok. Nagy forgalmú szervíz, nagyon régi motorosokkal, ez meg is látszik, hogy nem kell győzködni őket érdemes lecserélni az olajat időben, láttak már pár dolgot.
A 0W20 kicsit tényleg megosztó. Nem kötelezően előírt a H5H motorba, de hozza bele, tehát alkalmazható korlátozás nélkül. Ellenben sokkal drágább olaj, ráadásul az RN17 minősítésű 5W30-ból elérhető már Castrol is, ami vagy 20-30%-kal olcsóbb. Turbó benzinbe eddig nem nagyon volt ilyen híg olaj, a nagy terhelést nem bírta a hajtókarcsapágyon. ezek az olajok meg ettől ennyire drágák, ilyen viszkozitás mellett is viszonylag magas a HTHS (magas hőmérsékletű nyírószilárdság) értéket tudnak, és nem égnek meg. Talán a legjobb az alapján dönteni, hogyan használod az autót. A 0W20 a S&S használata miatt, gyakori hidegindítás ill. hidegüzem miatt lehet indokolt, de ha sok a nagy sebességű autópálya, többször leforgatva rendesen, oda az 5W30 az indokolt.
Nekem 0W20 ment bele. Hozzá kell tenni, néha a gyártók a fogyasztási normák miatt is váltanak hígabb olajra. Pár százalék fogható fogyasztásban, ezzel együtt károsanyag kibocsátásban a hígabb motorolajjal. Ez pedig vannak típusok, ahol tartósság rovására megy. Ami érdekes, ugyanez a motor másik gyártónál gyárilag is 0W20-szal van feltöltve, aztán 5W30 van a karbantartási utasításban.
JoinR
KTM-nél is (ahogy ugye a legtöbb motorgyártónál) ha jól rémlik eleve kötelező 1000km után az első öblítő olajcsere. Ahogy lényegében minden sportmodellnél néhány kivétellel, meg ahogy a versenysportban is. Mi ez, ha nem bizonyíték?
Nincs itt mese, a járatokban maradt megmunkálási maradványokat, a felületeken lévő leoldott konzerváló anyagokat el kell tüntetni az olajból, ha azt igazán terhelni akarjuk. Persze, hogy egy tömegmodellnél, ahol LL karbantartási ciklus nélkül eladni se lehet már semmit ez leszarják. Ezek a modellek nem a brand építéséről szólnak, ahol a mérnöki teljesítmény a cél, itt a kifacsart centek számítanak. A mérnök kollegákkal mi legalábbis így szoktuk.
A céges flotta meg a legjobb példa. Van flottakezelő, ahol abszolút nem cserélnek olajat, mondván a 3év/100k anélkül is megvan.