Új hozzászólás Aktív témák
-
-
kelly416
veterán
válasz Luck Dragon #3097 üzenetére
Uh. Az nem jó. Jobbulást, gyógyulást!
-
-
Dvix
senior tag
válasz Luck Dragon #3083 üzenetére
Abszolút győztes vagy a kategóriában!
-
kelly416
veterán
Mondjuk a Te vátosidhoz képest tényleg. Nekem szemet szúrt, hogy 80-90 környékén eszik legkevesebbet hatodikban és a mi átlagunkhoz képest már sok a 130nál kért kaja. Persze, én sem verem a fogamhoz a garast annyira, ha pálya van, mi is megyünk bőséggel 130-at, de ha kevés kompromisszummal jár, elhanyagolom a pályát.
-
golyós
addikt
válasz kelly416 #3091 üzenetére
A pálya sok neki?
Nekünk pont, hogy ot nem eszik. Nagy a kasztni, de viszi a turbos motor szépen, figyelem a fogyasztást közben, végig jó. Én tolom neki azért, 130nál már elkezd fogyasztani, de a városhoz képest ez semmi.Honor 200 Pro & Samsung GalaxyS23 Ultra & Note 10 lite & Iphone 13PM
-
kelly416
veterán
A Lodgy inkább városi, kisvárosi, vidéki autó. A pálya már sok neki, ott sokat eszik, a város meg jó, ha nincs dugó.
Egyet értünk a klímában. Sajna hangos nagyon. A 2-es úgy volt jó tavaly amikor a Balcsira mentünk 7-en, hogy a kopoltyúkat kinyitották a gyerekek, úgy húzott hátra is hűvöset a huzat, másképp megfőttek volna vagy mindenki belezsong a klíma hangerőbe.
Igen. Itt gyorsan terveztem egy utat, 30km 28 perc, de itt 20km-t is csak országúton tudsz tervezni, akkor is 2 várost érintesz már. Teljesen más a Pesti/nagyvárosi közlekedés, bár Szegeden szoktam sokat autózni, az is könnyen autózható város hiába nagy.
-
golyós
addikt
válasz kelly416 #3089 üzenetére
Nem a városra tervezték, az biztos
Egyes fokozat iszonyú rövid, klima gyenge, illetve elég lenne, de a 2es fokozat karcsú, a 3as meg már hangos .
Induláskor szellőztetés, pár perc lehúzott ablak, utána ablak fel , elviselhető.
Nyáron csak belső keringtetésen van különben mefőnénk.Tegnap 11-kerületből Csillaghegyi strand 20km= 1 óra. Minden is lezárva, feltúrva. Szerencsére ritkán megyek befelé, minden rokon kifelé van szerencsére.
Vicc amikor megyünk nyaralni Berekfürdőre, 2-2,5 óra az út, ebből majdnem 1 óra mire átjutok az M3-ra. Onnan meg megy a drága szépen[ Szerkesztve ]
Honor 200 Pro & Samsung GalaxyS23 Ultra & Note 10 lite & Iphone 13PM
-
kelly416
veterán
Tudom. Amikor felmentem a Nyugatiba oktatni, utána el kellett mennem a CV küszöbjeiért Dunaharasztiba. És ez még jó időnek számított sokak szerint.
Nem laknék ott, de szívesen autózom arra évente 1-2 alkalommal. Mondjuk ennyi elég is.Egyébként én keveslem a fed.comp. szerint kiírt fogyasztást, de több alkalommal utána számoltam az elején, nagyjából reális volt. Például 6,2-nél én 6,4-et számoltam nagyjából, de ennyi csalás belefér. Viszont az a 9 liter nekem sok lenne helyi szinten, a Te esetedben pedig sajnos reális.
-
kelly416
veterán
Azt javítottam 6,2-re 2 h.sz-el előtted.
Most 6,5 az átlag, tegnap, tegnapelőtt és ma futóztam sokat, költözés szekrényekkel, nyilván fincsi volt az autónak is.
Szentes kis város, dugó nincs, haladni lehet bármikor. Ez azért sokat jelent. És azért 2,5 év alatt mentünk is vele, még akkor is, ha kovid miatt külföldön alig voltunk.Ja? 1.33 TCe 4 hengerrel.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
Annyit tudok hozzatenni hogy nekem a regi Skoda Felicia nyaron 5,7 telen 6,8 lityit evett. Es amiko szet volt szedve javitasra, a fiam Suzukijaval kozlekedtem 1 hetig, nala 7,5-8 liter, az en labam alatt meg 6,2 volt a Suzuki.
Igazi varosi dugoba nagyon ritkan araszolok.
Viszont itthon a faluba naponta 10-15x megyek 2 kilometeres tavokat.
Nalam a megtett km. 80-90%-a M0 es autopalya, deviszont egy tankolas alatt megtett 7-800 kilometerbol 150-200 kilometert huzok utanfutot.
En a varosi es falusi utakon harmadikba is visszapakolom motorfekezni mert ilyenkor nulla a fogyasztas, orszaguti uzembe meg sokat gurulok, ismerem a terepet es pl. a maglodi dombrol lefele akar 1 kilometert is lehet uresbe gurulni 100-al. Ez ilyenkor alapjarati fogyasztas azaz 5 deci es ez is jotekony az atlagra.
Ha meg kiszabadulok messzebb tavra akkor 100 korul autozok.
140nel biztos hogy a Skoda meg ez is sokmal tobbet szurcsolne. -
golyós
addikt
válasz LamerGyuri #3078 üzenetére
Az Eco mód konkrétan semmit nem ér. Kipróbáltam a majd 3 év alatt, 1 decit sem számit.
Értelme sincs mert nagyobb gázadásnálm előzésnél, kikapcsolja a "visszafogást" .
A neten a Lodgy csoportban pont, hogy sokszor kiderült, hogy a csak városi használatnak mondott autó valójában 37-43 km/h átlagsebesség után fogyaszt keveset. Az minden csak nem városi használat, ez sima közút.
Ahogy Monya78 is irja, lakástól 3km az Aldi, innen 1 az Auchan, majd haza. Ideje sincs bemelegedni.
Viszont sztrádán meg megy mint az olajozott istennyila, cserében nem fogyaszt.
Tavaly Debrecen oda-vissza 130km/h óra, 5 személy + tetőbox 7,1 liter. Sokan csak pislogtak amikor odaléptem neki, jó ez a motor, ez ér valamit az egész autóban.
1600 fordulatnál már indul a turbo, a nyomaték meg diesel szintű.
Egyszóval én ezeket a diseles fogyasztásnak megfelelő adatokat fentartásokkal fogadom, pláne ezekkel az ezres 3 hengeres motorokkal.
A Sandero jóval kisebb mint a Lodgy, itt hihető mondjuk.Honor 200 Pro & Samsung GalaxyS23 Ultra & Note 10 lite & Iphone 13PM
-
Egy hónapja nem mentem a kocsival , így 0 fogyasztásom . Akkor most én nyertem ?
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
-
Monya78
veterán
Előző levelem óta, pont mennem kellett egy kört a városban.
Direkt figyeltem a fogyit mert nem nem ez a jellemző közlekedésem, hanem a bevásárlásos üzemmód.
A-ből - B-be elmentem, kiszállt a feleségem majd vissza A-ba.
főbb adatok: egyben 6,5 km, hideg motoros 1 indítás, klíma on, eco off, sok kereszteződés (kb. 15 kigyorsítás) átlag sebesség 34km, fogyi: 5,9 liter/100km[ Szerkesztve ]
-
baro32
aktív tag
válasz Monya78 #3080 üzenetére
Én egyet értek veled!
Már régebben én írtam hogy a városi (rövidtáv) munkahelyem 3,5km oda leállít dolgozok 12-órát reggel vagy este váltakozva és megint 3,5km haza.
Nekem nincsen fedélzeti kiírásom a fogyasztásra de tankoláskor nullázás és a megtett Km-t számológépen kiszámítva nyáron ~7liter télen ~8-9liter is lehet munkatársaim sokan kinevetnek hogy egy 1.0L SCE benzines hogy ehet ilyen sokat.
Mindezek mellett hosszú távon ami ritka 6/100 de mértem már alatta is 90-110Km/h sebességnél és amit a neten már olvastam az is igaz ~130Km/h-nál hosszúban 6,7-7L/100-ra jön ki a fogyasztás.
Én 2017.08.28-án vettem a kocsim úgyhogy nem beszélek mellé mert már eléggé ki ismertem 11.900Km van most már benne és köszöni szépen jól van és nekem ez teljesen megfelel így.HP OMEN 17" i9-13900HX 64GB (DDR5-5600MHz) RTX4080 (12GB -175w) SK Hynix PC801 1TB +Toshiba xg7 4TB SSD
-
Monya78
veterán
Szerintem a "városi" fogyasztás fogalma többféle lehet.
Gyorsítgatások és újraindítgatások számától függ a fogyasztás illetve hogy ebből a motor mennyit ment ideális üzemi hőmérsékleten. Sok piros lámpa, dugó, rövid utak, sok megálló mind-mind növeli a fogyit.
Én esetemben ez a városi fogyi: (ami 9,5-10 lityi 1.0T benzin mellett)
A-ból a fél km-re lévő B-be mész, ott eltöltesz x időt, majd a közeli C-be ott is x idő, majd a közeli D-be ott is x idő...és vissza A-ba, na ez a nagy fogyasztás.
(x idő= amikor ugyebár leállítod a kocsit, motor kihűl(het), beindítod a kocsit. ) -
mirci18
addikt
válasz LamerGyuri #3078 üzenetére
Én sose használom az eco módot.
0.9 tce Logan MCv.
Városban 6.7 l.
Városon kívül 6.1 l.
Pályán 6.8.Nincs annál gonoszabb ember mint aki az előtt jó volt de egy másik gonosz őt is gonosszá tette.-BSTH
-
golyós
addikt
válasz kelly416 #3069 üzenetére
Csak városban nem tudom , hogy csináljátok.
Keresd már meg légyszi az átlagsebességet, mert ez így hihetetlen.
Mi valóban, csak városban használjuk, 22km/h az átlagsebesség, rövid távok, csak bevásárlás a kerületben = 9liter
Novemberben lesz 3 éves, faljuk a kilómétereket : 15000-nél járunk[ Szerkesztve ]
Honor 200 Pro & Samsung GalaxyS23 Ultra & Note 10 lite & Iphone 13PM
-
-
kelly416
veterán
válasz Luck Dragon #3072 üzenetére
Hát... én ne beszéljek, igaz?
-
Micsoda benzin vérű csapat van itt .
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
-
BloodRay
veterán
válasz kelly416 #3069 üzenetére
Nagyon könnyű lába lehet az asszonynak.
Nalam városban, igaz nagyobb forgalomban nagy részt, de alapvetően 7-7,5l között alakul a fogyasztás klíma nélkül dinamikusan haladva a 130Le-s 1.33Tce Dusterrel. És pont városból kiérve, lendületből haladva esik le jelentősen a fogyasztás."A gép pentium 4-es. Mit mondjak még róla?! Leírom mégegyszer. PENTIUM 4." -► Henky83
-
plömplöm
őstag
válasz kelly416 #3069 üzenetére
nyugi, a lodgy az sce100-zal is sebességfüggően fogyaszt, az irgalmatlan homlokfelülete drámai légellenállást eredményez. az enyém pont most volt 3 éves, 89ezer km átlagfogyasztása 6.8l/100km, nem fedkompos, könyvelem, mert elszámolom.
All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!
-
kelly416
veterán
válasz tordaitibi #3068 üzenetére
Az azért nem rossz, bár feleségem a Lodgy-val (2020 márciusában vettük át, 1.33TCe 20-25e km talán vagy még annyi sincs, szinte csak város "anya taxi" és bevásárlókocsi módban) 5,6 körül szokott meglenni fed.comp. szerint. Ennyit jelent, hogy lényegesen nagyobb ( bruhaha... ) a motor és könnyebben viszi a kasztnit.
Mondjuk a Lodgy ezzel az 1.33-al 90-ig jó, utána már elkezd nagyon sokkal többet enni. Nem pályára való, az biztos.
-
veterán
válasz Monya78 #3067 üzenetére
0,9 literes turbós, a Nissan motoros Sandero Stepway.
4 hete vettem használtan, 4 éves, 43000km volt benne.
Most már 45000.
Útviszonyok, a mostani 800km-ből kb. 700 az M0 és autópálya meg országút, a maradék város, és agglomeráció, pár dugóba azért araszoltam.
Viszont a 700km országútból kb. 200km az utánfutóval, igaz kis könnyű futó, megpakolva sincs 300-350kilónál több.[ Szerkesztve ]
-
Monya78
veterán
válasz tordaitibi #3066 üzenetére
Nem rossz, de egy motor típust és a megtett út típusát is megmondhatnád.
Az enyém 1.0 turbó benzin (bejáratós)
-
veterán
-
kelly416
veterán
válasz Luck Dragon #3063 üzenetére
Meg én sem csináltatnám meg senkivel.
Evidens, hogy nem vállalja. De korrektűl elmondta azt is, amit nem vállal, meg az okát is.
-
-
kelly416
veterán
válasz Luck Dragon #3061 üzenetére
Na kaptam is választ. Sajnos az automatizálás nem működik.
Szerk.:
Azaz működhet, de kábelköteget kell bontani, régebbi autó elektronikáját beépíteni, ugrik a gari és szinte borítékolható, hogy nem működik majd hibamentesen. Szóval nem vállal véletlen sem hasonló operációt.[ Szerkesztve ]
-
-
kelly416
veterán
válasz Luck Dragon #3059 üzenetére
Nem is türelmetlenkedtem, csak kiírtam a kérdésemet ide is, aztán olyan félbehagyottnak látszik a dolog, hogy a választ nem írtam ki. Ezért tettem hozzá gyorsan, hogy válasz majd lesz...
-
-
kelly416
veterán
válasz mirci18 #3057 üzenetére
Én is kaptam az alkalmon (ez úton is köszi), és kérdeztem olyat is, amit nem láttam a munkái között. 4 automata ablak egy helyett, meg le-fel automata. Hátha, mert ha megoldható, akkor már csak egy kis lépés a központi zárra automatán bezáródó ablak.
Szerk.:
Választ még nem kaptam, de hát hét vége van, majd ír valamikor.[ Szerkesztve ]
-
mirci18
addikt
válasz tordaitibi #3056 üzenetére
Nincs mit szivesen.
Sajnos eléggé keresett emberke mert szakértő a témában.
Nincs annál gonoszabb ember mint aki az előtt jó volt de egy másik gonosz őt is gonosszá tette.-BSTH
-
veterán
-
mirci18
addikt
válasz tordaitibi #3054 üzenetére
Örülök neki.
Ha esetleg nem menne továbbra is írj nyugodtan Pm-et nekem.De addig is egy kis segítség:
[link] Őt kell keresned.
[ Szerkesztve ]
Nincs annál gonoszabb ember mint aki az előtt jó volt de egy másik gonosz őt is gonosszá tette.-BSTH
-
veterán
válasz mirci18 #3049 üzenetére
Szia, a nyomás hatására próbálok megtérni és a hardveres magoldások helyett a szoftverest választani de a linkelt fészbúkos zárt csoportba kb. 40 órája beadtam a felvételi kérelmemet és eddig mozdítás sincs, hát így bajosan lesz ebből bármi is ha az adminok ennyire sz@rnak a csoportra hogy 2 napig se jött válasz.
Én megpróbáltam....[ Szerkesztve ]
-
Én az autóban élek, de amikor evésről van szó , mindig meg vannak a torzshelyeim ahol megállok és ott eszem .
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
-
mirci18
addikt
válasz kelly416 #3051 üzenetére
Nálunk a gyerkőcök miatt szóba jön cukros üdítő nálam energiaital.
Így azok foltot hagyhatnak.
Édességet én sem szoktam bent enni.De a gyakori takarítással egyetértek.
Lidl-ből szoktam huzatot venni de egy évnél többet nem bírnak ki.
Bár gondolkodom műbőr huzaton.Nincs annál gonoszabb ember mint aki az előtt jó volt de egy másik gonosz őt is gonosszá tette.-BSTH
-
kelly416
veterán
válasz mirci18 #3050 üzenetére
Én szoktam enni, inni néha, amikor hosszabb útra megyek. Utána kitakarítok, nem áfonyalekváros palacsintát eszem hanem valami kiflit mondjuk és vizet iszom. Ha "baj" van, akkor sincs baj, a víz nem hagy foltot, a mirzsa könnyen kijön. Tudom, ez én vagyok, más meg azt szereti enni-inni amit éppen szeret.
Koszosan meg vagy nem ülök be, vagy ha mondjuk alá kellett fetrengeni az út szélén, teszek magam és az ülés közé törölközőt, rongyot (bár azt már lefekvés előtt a földre is, ha van értelme), mert mindig van valami ilyen az autóban. Ha egyik sem működik, kukazsák.Persze igazad van, van az a helyzet, amikor egy huzat jól jönne, pl. most hoztam be egy szál rövidgatyában az autót az utcáról a garázsba, a vesémre ráégett a fekete üléskárpit. Jól jött volna egy világos huzat.
Csak én inkább a sűrűn takarítást választottam, ennyit mondtam. Lehet, az sem jön ki olcsóbbra, mint az évente 1 garnitúra huzat. -
mirci18
addikt
válasz kelly416 #3047 üzenetére
Ez addig működik amíg nem eszel vagy iszol a kocsiban.
Vagy koszosan nem szállsz be.Egyébként a másik véglet sem jobb.
Nekem a huzat alatt az ülés elkezdett foltosodni így előbb utóbb mély takarítást kell rajta alkalmaznom.Nincs annál gonoszabb ember mint aki az előtt jó volt de egy másik gonosz őt is gonosszá tette.-BSTH
-
mirci18
addikt
válasz tordaitibi #3045 üzenetére
Köszi hogy burkoltan, finoman lehülyéztél
45 éve hobbizok elektronikával és 40 éve autóvillamossággal.
így 60 felé eszembe se jutott hogy manapság lassan egy kerékanyacsavart se lehet csak úgy kicserélni mert kiszopósodott a hatlap mert hozzá kell tanítani az autóhoz meg a komputerhez. Nekem ez már kínai, elnézést kérek hogy nem egyből az autó szoftverének az átírása jutott eszembe.
22 éves Skoda feliciáról váltottam 2 hete és abba szerencsére volt egy ecu meg 5 motorérzékelő szonda oszt snitt.Nagyon szivesen. Szíved joga megharagudni de neked is be kell látnod hogy nyitott kapukat döngetsz. Amikor anno megvettem a kocsim elmentem egy Győri autószerelőhöz aki az autó specialistája.
Szoftveresen kikapcsolta az övcsipogást a start stoppot. És még jó pár dolgot.
A probléma megoldódott? Igen.
Veszélyeztetek ezzel valakit? Nem.Én nem a biztonsági öv használatára buzdítalak vagy marasztallak el.
Az mindenkinek szíve joga.
De ha beteszel pl egy plusz biztonsági öv csipeszt akkor azzal hibásan fog működni a védelmi mechanizmus baj esetén.Köszönöm a tanácsot, most már csak kéne találnom valahol valakit aki ezt megcsinálja nekem és nem kéri el érte egy disznó árát. Mert akkor hagyom a fenébe és simán rövidrezárom a két szál vezetéket. öszi hogy burkoltan, finoman lehülyéztél
45 éve hobbizok elektronikával és 40 éve autóvillamossággal.Belinkeltem a Dacias csoportot amit említettem.
Itt Krogergő nevű emberkét keresd. Győrben dolgozik.[ Szerkesztve ]
Nincs annál gonoszabb ember mint aki az előtt jó volt de egy másik gonosz őt is gonosszá tette.-BSTH
-
kelly416
veterán
válasz Luck Dragon #3044 üzenetére
Igen. Cseresznyére igazad volt.
-
veterán
válasz mirci18 #3037 üzenetére
Köszi hogy burkoltan, finoman lehülyéztél
45 éve hobbizok elektronikával és 40 éve autóvillamossággal.
így 60 felé eszembe se jutott hogy manapság lassan egy kerékanyacsavart se lehet csak úgy kicserélni mert kiszopósodott a hatlap mert hozzá kell tanítani az autóhoz meg a komputerhez. Nekem ez már kínai, elnézést kérek hogy nem egyből az autó szoftverének az átírása jutott eszembe.
22 éves Skoda feliciáról váltottam 2 hete és abba szerencsére volt egy ecu meg 5 motorérzékelő szonda oszt snitt.
Meg mint írtam, nem szándékom beledögleni az autóba, mióta kitalálták a biztonsági övet azóta használom.
a falunkba naponta kb. 10-20x megyek 1 kilométer körüli távot, pár sarkot.
Van hogy harmadikba sem tudok felkapcsolni nemhogy száguldozni. És ezért szeretném megoldani hogy ne visítozzon, mire bekötözöm magam addigra majdnem oda is érek.
Ha tudom hogy kimegyek a faluból már az udvaron bekötöm magamat mielőtt kihajtok a szutyok földútra ahol lakok.
Köszönöm a tanácsot, most már csak kéne találnom valahol valakit aki ezt megcsinálja nekem és nem kéri el érte egy disznó árát. Mert akkor hagyom a fenébe és simán rövidrezárom a két szál vezetéket. -
-
-
Monya78
veterán
-
kelly416
veterán
válasz Monya78 #3039 üzenetére
Csak én nem találom a tervezőt vagy minek hívták? Ahol összeválogathattam, hogy hány hengert kérek és milyen színű legyen.
Egyébként a Zasszony volt tegnap Kecsón gariztatni, ragasztottak egy új gumiszigetelést bal oldalra a kasztnira és beállították a hátsó ajtók zárját, mert csukáskor nekikoppant a zár a stiftnek (vagy minek hívjam azt a hengeres vackot aki kiáll a kasztniból és amibe a zár belekapaszkodik csukáskor), hangyányit emelkedett az ajtó és úgy csúszott be a helyére. Minden flottul ment, órán belül ingyen megvolt minden, tényleg garanciálisnak vették ők is ezeket a hibákat. Szerencsére.
-
-
Monya78
veterán
Mától van az arculatváltás a daciánál...
Aki mától rendeli az új kocsiját az a frissített designt kapja... [link]mirci18: Joggeresnek én is villantottam, de női sofőr volt nem reagált...koncentrált a vezetésre
Áruházi parkolóban nézték már körbe a kocsit, sőt már jött oda egy pár hogy mi a véleményem a kocsiról, ilyenen gondolkoznak.
[ Szerkesztve ]
-
mirci18
addikt
válasz Monya78 #3036 üzenetére
Nem csoda.
Minden új autót előbb Pesten látsz meg. Vidéken ritka mint a fehér holló.Én inkább a logan mcv-ket szoktam figyelni.
Kevés stepway kiadás van (mint az enyém) még kevesebb fóliás (mint az enyém).
Néha egy egy figyelő pillantást már véltem felfedezni Daciás kollégáknál de sose integet senki pedig manapság népautó az eladási számok tekintetében.[ Szerkesztve ]
Nincs annál gonoszabb ember mint aki az előtt jó volt de egy másik gonosz őt is gonosszá tette.-BSTH
-
mirci18
addikt
válasz tordaitibi #3031 üzenetére
Ha nem akarsz megdögleni nem fogod a kábelokat elvágni sem módosítani sőt nem használsz kamu öv csipogót.
Az értelmesebb emberek szoftveresen kikapcsolják az öv csipogás funkciót ahogy a start stop rendszert és az automatikus hátsó ablak törlőt.
Nem barmolják az autót.
Ideje lenne felmenned a facebookra és ott a Daciás csoportban keresned a megfelelő szakembert mielőtt valamit elrontassz.
A többieket sem értem miért nem ezt tanácsolják élből.
[ Szerkesztve ]
Nincs annál gonoszabb ember mint aki az előtt jó volt de egy másik gonosz őt is gonosszá tette.-BSTH
-
Monya78
veterán
válasz tordaitibi #3031 üzenetére
Esetleg egy ilyesmi megoldás? [link]
Plömplöm: Tegnap megyeszékhelyen találkoztam először joggerrel, szintén kolbászzsír metál volt. Itt a keleti régióban a már több mint egy éve kijött III-as sandero/logan verziókkal sem lehet találkozni. De a rossz utak, és a sok "szegény" kisgazda miatt dusterrel minden utcasarkon összefut az ember.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
Köszönöm így meg is van, a zöld csatlakozó az övé, ilyesmi a formája is, a másik csati fekete és más formájú.
Köszi mégegyszer!
Épp deszkamodell szinten van a start-stop automatikus kikapcsolása egy kis elektronikával, indítás után 2 másodperccel 1 másodperc időre zárja a kapcsoló kontaktust, így nem kell mindig kézzel nyomogatni.
Bár a kapcsolót még nem bontottam ki, nagyon remélem nem canbus szinten kapcsolgat, akkor reléznem kell az elválasztás miatt.[ Szerkesztve ]
-
JoinR
őstag
válasz tordaitibi #3033 üzenetére
-
veterán
Szabatos es pont erre szamitottam...
A falunkba naponta 20x megyek 2 perces utakra 3-4 sarkot, gyakran harmadikba se tudok felkapcsolni.
Ezert akarom becsapni. Ha kimegyek a falubol automatikusan bekotom magam.Nem tudom melyik ketto megy a csathoz mert minden vezetek bemegy az ules belsejebe. A masik ketto gyanitom a sulyerzekeles mert ulesfutes nincs meg ahhoz vekonyak a drotok.
[ Szerkesztve ]
-
JoinR
őstag
válasz tordaitibi #3031 üzenetére
Illegális módosítás, mint szakmai kérdés
Gondolom azt a kettőt, amelyik a csathoz megy. Elegánsabb megoldás egy külön, magához az övhöz nem kötött csatot becsatolni. Ha nem akarsz 40-nél meghalni, amikor a légzsák az arcodba robban, akkor azt is ki kellene kötnöd. -
veterán
Sziasztok, ez csak beszelgetos vagy esetleg szakmai is?
4 eves Dacia Sandero Stepway, a vezetoules alatt ket csokiba negy szal vezetek megy, melyik kettot kell athidalnom hogy becsatoltnak erezze a biztonsagi ovet? -
plömplöm
őstag
tegnap találkoztam először élőben joggerrel közúton, határozottan jól nézett ki, egy "terrakotta barna" volt.
All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!
-
plömplöm
őstag
válasz Monya78 #3026 üzenetére
ez és ez alapján maradt a 4x100-as osztókör és a 60mm-es tehermentesítő.
ezt a régebbi link nekem kimaradt, szorri. mondjuk ez alapján én meg nem mondom, hogy ott vannak-e a szükséges egyéb rögzítők a himbilimbihez
szerk: ebben a készletben milyen csinos már ez a kis tatyó
[ Szerkesztve ]
All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!
-
kelly416
veterán
válasz Monya78 #3026 üzenetére
Ez így ok, csak kérdéses, hogy plusz fülek vannak felhegesztve a tartó bekső részéhez, vagy "csak" be kell akasztani valahová? A gyártas miatt gondoltam olcsóbb az összes fület felvarrni aztán ott rohad el ha nem kérnek rá pótkereket, de ezek szerint tévedtem. Ebben az esetben csak Dacia szervizben rakatnám fel a pótkeréktartót, nehogy gari ugorjon vagy bármi hasonlo történjen. A többit szinte biztos, hogy nem ott venném meg.
-
kelly416
veterán
válasz Monya78 #3023 üzenetére
Szervizben mindennel legalább egy órát szöszölnek, aztán túlcsúsznak rajta kicsit. Az olajcserémmel például 1:12 volt a legutóbbi szintidő, ebből 10 perc az effektív munka, 20 perc ha minden elinduló olajcseppet megvárunk, hogy lejöjjön, a többi a kollégákkal trécselés, másik autó csinálása "ameddig ez lefolyik", így írnak el 5 szerelőre 8 órás műszakban (5x8=40 helyett) 60 munkaórát vagy még többet. Minden megkezdett óráért telibe fizetsz, így 2 óra munkadíja van elszámolva nekem is az 1:12-es olajcserére. Szomorú, de kész lehúzás a márkaszervíz is.
Otthon Mazda 626, Ford Escort (és még sok más, de ezeknek mélyen és necces helyen van az olajszűrőjük és ezekkel kezdtem) csináltam meg majdnem 0 rutinnal az olajcserét 40 perc alatt emelővel, bakolással, aláfetrengéssel, leeresztéssel (ugye vízszintes autónál van jó helyen a leengedő csavar), újra emeléssel, kínlódással. Egy rutinos ember csáposon célszerszámmal legalább 2 autót meg kellene csináljon szimultánban (ameddig az első lecsorog, a másodiknak is nekikezd leengedni) ennyi idő alatt. Szerintem.
Minél többet, annál jobb. Úgyis felfelé mennek az árak. De minek adod el? Dobsz fel 4db 4évszakost és áldás, békesség?
-
Monya78
veterán
válasz plömplöm #3024 üzenetére
Valóban több a különbség mint a megengedett 1,5%...
Köszi hogy felhívtad rá a figyelmetFuri hogy miért van ilyen hibás adattábla felragasztva a kocsira.
Régebben linkeltem hogy milyen a jogger alja kerékkel és a nélkül.
[link] a leengedő szerkezetet szükséges lyuk megvan a kocsimban azt már megfigyeltem. -
plömplöm
őstag
válasz Monya78 #3021 üzenetére
hát, nemtom...
185/65 R15 = 622mm
195/55 R16 = 621mm
205/60 R16 = 652mm, figyeloda!és tudomásom szerint a 205/60R16 az egyetlen valós gyári mérete, az első két méret a pld lodgy abroncsai. napersze pótkeréknél nem feltétlenül kell ezen remegni, a bármilyen használható kerék már végtelenszer olyan jó, mint a semmilyen
lodgy-ban, ha nem volt a gyári felszereltségben a pótkeréktartó, akkor biza kellett szerelni, nem csak a himbilimbi tartóizé nem volt ott az autó alatt, hanem azok a részek sem, amin az említett tartó himbilimbizni tudott. a csomagtér alján a szükséges furat talán ott volt, csak ledugózva. egyébként a lodgy pótkeréktartója meglehetősen hitvány és túl szoros, nálam egy év alatt nyomott hagyott az abroncs oldalán. pláne ezek alapján én elengedném a szép széles abroncsot, az osztókör és a tehermentesítő furat mérete passzoljon, férjen el a féknyereg mellett és kész. lodgy kerekem van 8db, pótkerekem is 1db, ezeket rá tudjuk próbálni, ha össze tudunk hozni egy randit. ha jól tudom, akkor a jogger maradt 4 csavaros, ez legalább stimmel?
All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!
-
Monya78
veterán
válasz kelly416 #3022 üzenetére
Köszi!
Felveszem a kapcsolatot a városbeli "ismerős" lodgy-sal és alánézek a kocsijának, milyen szereléssel járhat a tartó. (szervízben egy órán át szeretnének pöszmötölni vele )
Szerintem is egy sima II-es szériás logan/sandero 15-ös lemez felni jó lenne...arra rárakatom a leggagyibb 4évszakost és kész.
Vajon mennyit kérjek a 4db gyári nyári gumiért ha feldobom használtba? 8km-t vagy kevesebbet futott. Ez a tipus lenne: [link]
[ Szerkesztve ]
-
kelly416
veterán
válasz Monya78 #3021 üzenetére
Én csak a szerkezetet venném meg, kerékkulcsot sokkal jobbat is találsz olcsóbban. Emelő nekem pici palack van bent a gyári mellett is, egyszerűbb, könnyebb emelni vele, 3T papiron, de a Lodgy-t egyben is meg kellene emelje így is. Lidl vásarlás, talán 6000Ft volt. Tesztelve, nem ereszti vissza az olajat, elbírta a CrownVic-et is, nekem ez elég. Szóval pótkerék tartó szerkezet, annak beszerelése (bar szerintem csak a helyére kell akasztani, nem spórolták le a fülekez sem mert az külön gyártási nehézség) és kész.
Szerintem.Illetve nekem nagyon gyanús, hogy ugyanaz a méret mint a Lodgy, Logan, Sandero, stb, mert megint csak egyszerűbb egy kerékagyból gyártani sokat, mint sok eltérőre rakni a sok eltérő felnit is. Ezek mind gyártási költség optimalizálások. Ez itt is tetten érhető, bár a Jogger nincs benne, de csak ET eltérést találsz, azt sem sokat. Potkeréknek szerintem akármelyik jó lenne. De a CV-re én itt kerestem adatokat, a Joggerre is hoz számokat.
-
Monya78
veterán
Utólagos pótkerékkel próbálkozok a daciánál...
Keréktartó vasszerkezet + kerék kulcs = 26eFt
Emelő utángyártott 10eFt, eredeti 30eft
Szerelés 15eFt+áfaAmi érdekes, a dácsia se tudja megmondani, és a neten se találok értelmes infót, hogy mi a lemezfelni pontos mérete.
Elvileg a joggerre (keréknyomásos adattáblán találtam) ez a három gumiméret való:
185/65 R15
195/55 R16
205/60 R16Ár miatt a 185/65 R15 lenne a szimpi, de gőzöm sincs hogy mi a felni pontos mérete. Et szám, osztókör, agyátmérő
Legalább annyit tudnék hogy a lodgy vagy a sandero II-es kereke jó rá, már sokkal előrébb lennék.
-
-
Monya78
veterán
válasz plömplöm #3017 üzenetére
Köszönjük!
Ennyi előnye van a családi támogatásnak, Én a Joggeremhez 4.1 millióért jutottam hozzá...
1,5 - 2 éve a lodgy-sok 2,5milláért szanaszét extrázva vették a kocsijukat.Mondjuk Én a 4 milliót is sokallom, de amikor ránézek a 7 személyes, benzines használtautó árakra, kicsit megnyugszom...néhány 4-5 éves lodgy 30-80ekm-el, vagy opel zafira - toyota verso-k 10 évesen, 120-200ekm-el lehet kapni ennyiért.
-
kelly416
veterán
válasz Luck Dragon #3016 üzenetére
Megeshet, de most 6-an ülünk benne, mellettem 2db 120 literes esővízgyűjtő, még a mögöttem lévő kis hely is ki van töltve futóbiciklivel és apróságokkal.
-
-
kelly416
veterán
válasz Luck Dragon #3014 üzenetére
A Lodgy mellé vettük a Dacia-tól. Egyszer használtuk már, majd most lesz a második bevetése. Nem sokat használjuk, de olyankor jól jön. Csak nekem kellett volna még nőni hozzá, alig érem fel.
-
-
-
plömplöm
őstag
válasz Luck Dragon #3009 üzenetére
a 2009-es facelifttel valóban szebb lett általában az autó, de pótoltak kifelejtett műszaki dolgokat is, pld a 3. üléssor öveinek a fl előtt nem volt bújtatója, én az adott ablakok kilincsei alá fűztem be az adott öveket, mert egyébként felhajtották a csomagtérrolót a sarkoknál. az új fényvisszaverők hátul is inkább már szélesítették az autót, és nem a pajzs-mintát akarták stilizálni. mondjuk nekem a fl előtti műszerfal speziel pont jobban tetszett, a fl-es üléshuzat a győzikés csíkozással pedig, hát...
a mostanában látható áremelkedésekkor is elgondolkodtam, hogy ha nem ütik ki alólam, valszeg még mindig azt az mcv-t használnám, és valszeg továbbra is gondmentes lenne, ahogy gondmentes a cimborámnál, aki átvette tőlem.All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!
-
-
plömplöm
őstag
és, az mcv1:
"Szélesség könyökmagasságban a 2. üléssorban": 1432mm
"Szélesség vállmagasságban a 2. üléssorban": 1421mm
"Szélesség könyökmagasságban a 3. üléssorban": 1192mm
"Szélesség vállmagasságban a 3. üléssorban": 1287mm
"Magasság a tetőig az első ülésnél, 14°-os dőlésszög mellett": 954mm
"Magasság a tetőig a 2. üléssorban, 14°-os dőlésszög mellett": 934mm
"Magasság a tetőig a 3. üléssorban, 14°-os dőlésszög mellett": 871mmhátha valaki gondolkodik használtautóban is
All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!
-
plömplöm
őstag
válasz plömplöm #3005 üzenetére
valamint
"Magasság a tetőig az első ülésnél, 14°-os dőlésszög mellett": 1003mm
"Magasság a tetőig a 2. üléssorban, 14°-os dőlésszög mellett": 952mm
"Magasság a tetőig a 3. üléssorban, 14°-os dőlésszög mellett": 867mmjogger: 923mm / 910mm / 855mm
All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!
-
plömplöm
őstag
a lodgy második üléssorában szélességre két katalógus adat van:
"Szélesség könyökmagasságban a 2. üléssorban": 1466mm
"Szélesség vállmagasságban a 2. üléssorban": 1424mma joggerre egy katalógusadatot látok: 1410mm
ezek alapján igen, a jogger keskenyebb
szerk: máshol is nagyobb/szélesebb a lodgy:
"Szélesség könyökmagasságban a 3. üléssorban": 1357mm
"Szélesség vállmagasságban a 3. üléssorban": 1300mmjogger: 1243mm
[ Szerkesztve ]
All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!
-
Monya78
veterán
Köszönöm mindenkinek a jókívánságokat!
Mirci18 azért kíváncsiságból kipróbálom majd mit jelent
Kelly416: Szerintem is szélesebb pár centivel a beltér a lodgy-ban, de ha gondolod lecentizhetjük, kigondolunk fix pontokat onnan mérünk.
-
kelly416
veterán
válasz Monya78 #2999 üzenetére
Gratulálok. Sok-sok balesetmentes km-t!
Ezek szerint a Lodgy kicsit szélesebb (pedig gomdolná az ember, hogy az utód jobban tetvezett...), mert elméletileg hátra befér 3 gyerekülés egymás mellé. Bár a középre rakott ülés mellé ne cesen fér el a 12 éves fiam és a 14 éves lányom, de ketten egy limóban sem férnének el, úgyhogy ez nem mérvadó. Én 179cm, 102-103kg beférek az ülés mellé, de tetpeszkedni nem kell.
-
Monya78
veterán
válasz Luck Dragon #3000 üzenetére
Nagyon szépen köszi!
Új hozzászólás Aktív témák
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Nintendo Switch 2, vagy amit akartok (találgatós topik most még)
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- LEGO klub
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- SSD kibeszélő
- iPhone topik
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- HTPC (házimozi PC) topik
- Gitáros topic
- További aktív témák...