Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Kiss_R

    tag

    Üdv és boldog új évet!

    Nagyon régóta követem ezt a topikot, de inkább csak olvasóként, viszont ez a játék kéri, hogy írjak egy rövidebb értékelést, amit utólagos engedelmetekkel meg is teszek. Teljesen szubjektív lesz, valamint nem fogok mélyen belemenni semmilyen összehasonlításba (hogy mit lehet csinálni egy GTAV-ben meg Postal 2-ben, egyéb random játékban, amit a CP-ben nem). Amikor ezt írom, 100 órát tettem bele a játékba, a fősztorit és a fontos mellékszálakat vittem végig, meg néhány GIG-et, rendőrségi küldit.

    Nálam kedvenc műfaj a cyberpunk (és általában a sci-fi), a 2013-as teaser videó akkoriban felhypeolt, hiszen amennyire sokat ki lehet ebből hozni, annyira megmaradt rétegműfajnak, illetve van egy olyan, önmagából eredő vonzata, hogy idővel aktualitását vesztheti; ha nem is teljesen, de egy része már nem fikció a cyberpunknak.

    Szóval évek teltek-múltak, közben kikerült egy TW3 GOTY a stúdió kezei alól, a léc magasra került. A halasztásoknak nem örültem én sem, mert kegyetlenül vártam a játékot (eddig nekem a Deus Ex első része volt a A cyberpunk játék), de valóban csúsztathatták volna még fél évet, jót tett volna neki, és nem lenne ekkora shitstorm most körülötte, ami elfedi az erényeit.

    Gyorsan amikkel problémáim voltak: az AI ratyi, a gyalogos és autók spawn-despawn rendszere pedig illúzióromboló. Amikor megy az ember autóval egy hosszabb egyenes szakaszon, és hátranéz, elég kiábrándító látványt kap. Ugyanígy a szellem NPC-k, vagy a megfordulok,, majd vissza, és teljesen kicserélődött a statisztagárda. Gamebreaking bugból pár darab volt, de mindegyik megoldódott mentés visszatöltéssel, illetve némi trükközéssel – Dum Dum eltűnés nálam is előjött, az 1.06 hotfix kb pont akkor jött ki, amikor annál a küldinél jártam, így még redditen kellett utánanéznem, mi a megoldás). Hang pattogás és screen flickering volt még állandó probléma, utóbbira sajnos csak 70 órányi játékidő után találtam megoldást, addig nagyon sok játék restart volt, amik bizony ki tudtak zökkenteni. Egyéb grafikai, hang glitchek is kijöttek (hasbeszélők, lebegő tárgyak, NPC-k, elsüllyedő járművek, random lezuhanó dolgok stb.), de azok mellett el lehetett menni szó nélkül. Technikai oldalról komolyabb gondok nem voltak (nem volt fagyás egyszer sem, sem pedig crash, pedig launchkor kezdtem el én is a játékot), valószínűleg az erős középkategóriás hardvernek köszönhetően (i5 9600k, RTX 2070, 16GB RAM, Samsung Evo 970 SSD).

    És akkor a pro: Night City gyönyörű, a járművek, az NPC-k futurisztikusak, de nem olyan távoliak, nagyon adja a cyberpunk hangulatot. Az első zenei bemutatók alapján szkeptikus voltam kicsit, de szerencsére bőven tettek be a világhoz illő elektronikus zenét is, szerintem még ez a futurisztikusabb hip-hop és rock is belefér. Élmény volt a városban autózni, vagy csak sétálni, gyorsutazást csak kipróbáltam egyszer, vétek azt használni. A félresiklott marketing és a kontent egy részének kivágása ellenére megadta azt, amit vártam: sztoriközpontú egyjátékos szerepjáték. A rengeteg szöveganyag sokat hozzátesz a beleéléshez, ezt már a TW3-ban is jól csinálták. Tetszett a karakterfejlesztés, de tény, hogy még very hardon is, olyan lvl20 után már könnyűvé válik a játék. Addig azért meg kellett dolgozni, de miután meglettek az epic gyorshackek és egy epic cyberdeck, már viszonylag könnyen eltettem láb alól, akit kellett. Legendary hackekkel, deckkel, kigyúrt int-tel pedig arattam már, ritkán kellett fegyverhez nyúlni. Míg Odo vagy Sasquatch megizzasztott (páncél is elhanyagolható mennyiségű volt, a kinézetre gyúrtam, nem a statokra😊, fegyvereket sem fejlesztettem, Skippy meg magától fejlődik), Smasher már-már szánalmasan kevés volt ellenem, túlmelegedés, zárlat, aztán 1-2 tár Skippyból, és le is állt.

    A történet nyilván klisés és már láttuk más játékokban, filmekben, animékben az elemeit, de mégis magával ragadott. Érdekes elképzelés volt, hogy a fontos karakterek küldetéseit side questnek tették be, holott azokkal együtt lesz teljes a történet (bár így érthető, miért kap az ember olyan zárást, amilyet, ha csak végigrohan a fő szálon). Pont az ilyen jellegű küldetések miatt volt olyan hosszú a TW3, csak ott nem lehetett kihagyni a főbb karakterek küldetésfolyamait (azért az tényleg elég durva volt, amikor Ciri megkeresése miatt előbb keressük meg Dandeliont, de ehhez csaljuk elő Dudut, így előbb játsszunk el egy színdarabot, amit előbb meg kell szervezni). Amennyire színes szagos Night City, a történetet sikerült kellően lehúzóan sötétre csinálniuk. Amikor a prológ véget ért, és magunkhoz térünk Viknél, majd az elkeseredett harc a túlélésért, a többi szereplő hányatott sorsa (bár az övék legalább sínre kerülhet egy időre)... Személy szerint nem vagyok teljesen elégedett az endingekkel. Értem, miért nincs jó és boldog befejezés (ezért is szeretem a műfajt), de ide pont kellene valami pozitív is. A való világ is elég komor tud lenni, ne kelljen már egy játékban is ugyanazt átélni, vagy legalább legyen lehetőségünk a választásra (nem azért ülök le játszani, hogy ott is azzal szembesüljek, mennyire trágya a világ, amiből nincs kiút – vagy lehet, nem kéne akkor ilyen játékkal játszani...). Úgy voltam vele, megcsinálom a fontos karakterek küldetéseit, aztán az ending után visszamegyek kimaxolni a karaktert, és megcsinálom a GIG-eket, ránézek a többi befejezésre is, de miután végigmentem az Afterlife-os szálon, elment tőle a kedvem. Annyira lehangolt az egész befejezés, hogy nem visz rá a lélek a játék elindítására. Megkedveltem V-t, és sajnálom, hogy egyelőre nincs megoldás a problémájára. Remélem, valamelyik DLC lezárja rendesen a történetét, így vagy úgy.

    Összességében én elégedett vagyok a játékkal, nem csalódtam. Cyberpunk műfajú, történetközpontú single játékot vártam sok mondanivalóval (nemcsak a fő szál, hanem a mellékszálak, vagy némelyik random meló is simán elgondolkodtat), amit meg is kaptam. Nem vagyok elvakult fanatikus, látom, hogy van benne hiba nem kevés (UI is elsőre nagyon nehezen kezelhető, nem felhasználóbarát), és bizonyos kivágott contentek nekem is hiányoznak, de remélhetőleg kikalapálják, és a nagyobb kiegészítőkkel kerek egész lehet a játék, ahogy a TW3 is elképzelhetetlen a két nagy kiegészítő nélkül (a Wild Hunt is véget érhet úgy, hogy Geralt valószínűleg meghal – mégsem azt kanonizálták, és ebben az esetben a Blood and Wine-nak sem lenne sok létjogosultsága). Szóval nálam most megvan az az ismerős keserédes üresség, amit egy jó történet után szoktam tapasztalni (játékok, animék, sorozatok).

Új hozzászólás Aktív témák