Hirdetés

2024. április 28., vasárnap

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  PC játékok  »  Cyberpunk 2077 (kiemelt téma)

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 05:07:59

LOGOUT.hu


__________________________________________________________
*A Topicban működik a Spoiler TAG (SP), legyetek szíves használni!*
[Cyberpunk 2077 screenshot & érdekességek topic]
________________________________________
Magyar Discord Szerver

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#29001) WATERDACA válasza CJ4567 (#29000) üzenetére


WATERDACA
őstag

FSR-en is sokkal élesebb a kép 1080p-n, dinamikus felbontáson, képélesség 1-en. Nem tudom ezt hogy méri, mi a számítása, cserébe 30 fps, de tűéles a kép kb.

u wanted, i got it \o/

(#29002) PuMbA válasza WATERDACA (#28996) üzenetére


PuMbA
titán

Milyen régi játékra gondolsz? Az élesítés miatt persze, hogy sokkal élesebb lesz a kép, de a maximális, 1-es élesítés az túlélesített képet ad, a vele járó képhibákkal: túlzott kontraszt, élek környezetének színe eltolódik.

[ Szerkesztve ]

(#29003) WATERDACA válasza PuMbA (#29002) üzenetére


WATERDACA
őstag

Milyen beállítás ajánlott FSR-re? A dinamikus felbontás se ajánlatos? 0.5-ös élesítés jobb a színeknek?

u wanted, i got it \o/

(#29004) PuMbA válasza WATERDACA (#29003) üzenetére


PuMbA
titán

Mivel az FSR quality (minőség) beállításon 1080p esetén 720p-re csökkenti a felbontást, ezért a dinamikus felbontás nem jó, hogy ezt még tovább csökkentse. Élesítés 0.3 körül még biztosan jó, de könnyen megtalálhatod a helyes értéket, mert hasonló élességet kell kapnod, mint FSR nélkül.

[ Szerkesztve ]

(#29005) WATERDACA válasza PuMbA (#29004) üzenetére


WATERDACA
őstag

Nálam a dinamikus felbontás sokkal jobb képet ad, mint a natív 1080p, nem is értem (élesítés 0.80-on van) A teljesítmény viszont 30 fps körülire zuhan. Olyan érzésem van, mintha 2k vagy 4k lenne a 1080p-s monitoromon. Anomália. Pedig a natív felbontásom 1080p mindenhol.

Ellenben quality FSR 0.80 élesítéssel csúnyább, 60 fps körül.

u wanted, i got it \o/

(#29006) PuMbA válasza WATERDACA (#29005) üzenetére


PuMbA
titán

Szúrhatsz be képet, hogy lássuk, hogy mit látsz. A dinamikus felbontás plusz élesítést rak rá a képre, hiszen még egy skálázás bejön a képbe a 720p -> 1080p-n felül. Az élesség az egy furcsa fogalom, mert nem mond el sokat a képről. Egy kép lehet élesebb, de ha megnézed például a részleteket rajta, akkor nem látsz több részletet a képen. Ezért nem sok értelme van a túlélesítésnek, mert csak becsapja a szemed, hogy jéé, milyen éles. Közben meg semmivel sem látsz részletgazdagabb képet és a élek mentén olyan kontraszt és színváltozásokat kapsz, ami természetellenessé teszi a képet.

[ Szerkesztve ]

(#29007) proci985 válasza WATERDACA (#29005) üzenetére


proci985
MODERÁTOR
LOGOUT blog (1)

az lehet egyebkent. 4K 1080p monitoron letezik, az supersampling aliasing (SSAA) 2.0as beallitas mellett.

ez a legjobb AA megoldas egyebkent, az egyetlen ok, hogy VRen kivul nincs hasznalatban az az extrem teljesitmenyigenye.

Don't dream it, be it. // Lagom amount.

(#29008) WATERDACA válasza proci985 (#29007) üzenetére


WATERDACA
őstag

Akkor valahogy én is így jártam. Csatolok screenshotokat, de valahogy nem hozza át a részletességet.

1080p, ultra, FSR quality mode, 0.8 sharp, 55 fps:


1080p, ultra, de FSR Dynamic Resolution Scaling, 0.8 sharp, 30 fps, nekem valamiért látványosan szebb:


[ Szerkesztve ]

u wanted, i got it \o/

(#29009) PuMbA válasza WATERDACA (#29008) üzenetére


PuMbA
titán

A második esetben nagyobbak a képhibák. Nézd az első képen a bal oldalt lévő két fekete kábelt a lámpatest alatt. A kábel bal oldala a második esetben épület színű :) Ettől pár centit jobbra pedig van egy vastagabb vonal az épület oldalfalán, az is sokkal recésebb.

A második, autóvezetős képen pedig nézd meg a kép közepét a távolban a csővezeték tartónál és a póznánál, az a túlélesítési hiba, mert egy kivehetetlen pixelharc az egész.

[ Szerkesztve ]

(#29010) WATERDACA válasza PuMbA (#29009) üzenetére


WATERDACA
őstag

Van benne valami. De 30 fps-et esik a játék és látványosan szebb az összkép. Lehet hogy azért recés, mert nagyobb felbontást kreál nálam a dynamic resolution, amin a 0.8 sharp hiba jobban meglátszik. Kicsit tényleg össze vagyok zavarodva, melyik a jobb beállítás, azért az FSR saját beállításai mellett (pl. quality) sokat ér a +30 fps.

u wanted, i got it \o/

(#29011) PuMbA válasza WATERDACA (#29010) üzenetére


PuMbA
titán

Igen. Én az első esetet használnám, jobban visszavett élesítéssel, 0.5 maximum :) Kell az az 55 fps szerintem, kellemesebb úgy a játék.

[ Szerkesztve ]

(#29012) WATERDACA válasza PuMbA (#29011) üzenetére


WATERDACA
őstag

Igen, pedig csak egy 1660 Ti-m van. Örülök hogy így fut a játék.

RTX-en gondolom sokkal szebb a játék. Reflection Screen Space-ről megoszlanak a vélemények, én Psychon játszom, de sokan mondják hogy ronda képet is festhet.

u wanted, i got it \o/

(#29013) lo_jo válasza WATERDACA (#29010) üzenetére


lo_jo
senior tag

Azért 30 fps, mert a dynamic resolution bekapcsolása után nem állítottad át. A target frames per second csúszkával ha az "alap" fps-ed fölé mész, akkor biztos, hogy ront a felbontáson (upscale), ezek szerint ha alá mész, akkor meg nagyobb felbontáson renderel, amit utána leskáláz a monitorodra (supersampling). Állítsd be 240-re és máris nem szebb.

(#29014) Cifu válasza CJ4567 (#29000) üzenetére


Cifu
Topikgazda

Az FSR és a DLSS is egy felskálázás, csak próbálja kitalálni, hogy az adott pixelhalmaz micsoda. Néha, bizonyos körülmények mellett szebb eredményt is tud hozni, mint a natív, de ez a ritka kivétel, de az is ritka, hogy alapból rosszabb a képminőség - legalábbis a DLSS2 és az FSR2.0 már viszonylag jó minőségben csinálja a felskálázást, és nagyon jól próbálja kitalálni, mi van ott.

Amit említesz az élsimítás kérdésköre, na ez az, ahol igazad van abban, hogy az alap TAA a CP2077-ben, háááttt... nem túl sikeres megoldás. Ebben ugye az a probléma, hogy alapból nincs opció, a TAA be van kapcsolva, és kész. Nincs MSAA vagy FXAA opció, a DLSS esetén viszont a DLSS féle saját megoldását használja, ami végül is egy TAA permutáció. Ami jobb, mint a CP2077 TAA-ja. Itt hozzá kell tenni, hogy menet közben a CDPR is próbálta a saját TAA implementációját javítani, illetve a DLSS saját megoldása is javult (az elején pl. DLSS mellett külső nézetes autóvezetésnél iszonyatos "ghosting" effektek voltak az autó mögött, amik valahol a DLSS 2.4 körül tüntek el...).

A CP2077 TAA-t a kezdetektől fogva ki lehetett kapcsolni .ini fájlból:
...Engine/Config/Base/General.ini -> és ide beírni:
[Developer/FeatureToggles]
Antialiasing = 0
AntialiasingSuppressed = 1

[ Szerkesztve ]

Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

(#29015) Cifu válasza WATERDACA (#29008) üzenetére


Cifu
Topikgazda

Privát vélemény, de szerintem egyszerűen csak jobban tetszik Neked az élesített kép. ;)
Nincs ezzel probléma, én azt vallom, hogy mindenki úgy lőjje be a játékot, ahogy Neki tetszik, úgy képminőség mint képismétlés (FPS) terén.

Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

(#29016) WATERDACA válasza lo_jo (#29013) üzenetére


WATERDACA
őstag

Maximum target framesen van, tehát ez se jött be.

u wanted, i got it \o/

(#29017) lo_jo válasza WATERDACA (#29016) üzenetére


lo_jo
senior tag

Közben megnéztem és a 100% max resolution miatt biztos nincs supersampling. Az érdekes, hogy 240-re állítva is 30-ra lockol nálad. Nálam nagyjából ugyanott marad, mint DLSS mellett, de ez a CPU limit miatt van (6C6T), mindegy, hogy 30, 75 vagy 240 van targetnek megadva, ezen felbontással nem tud változtatni, a többi beállítást pedig nem piszkálja.

Nálam marad a DLSS, ami ugyan egy picit mos a képen, viszont eltűnteti a szememnek nagyon zavaró zizegéseket, ami a dynamic resolution mellett volt a legfeltűnőbb. Persze ez TAA-val "javítható", de annak néhol olyan szellemképes utánhúzása van, hogy jobban zavar, mint a zizegés.

(#29018) CJ4567 válasza Cifu (#29014) üzenetére


CJ4567
veterán

Az a baj, hogy ha kikapcsolod a TAA-t, azon kívül, hogy most már nincs semmilyen élsimításod (ReShade talán működhet?), szinte használhatatlan lesz az SSR.

No Sana No Life

(#29019) mert_csokis válasza CJ4567 (#29018) üzenetére


mert_csokis
senior tag

Az SSR eleve használhatatlan ebben a játékban. Jobban jársz, ha kikapcsolod.
Sokkal homogénebb, plasztikusabb képet kapsz.
Hibamentes lesz, ahogy mozgatod az egeret fel és le. Megszűnik a "ghosting" effekt is, minden a helyére kerül.
Letisztult, giccsmentes az egész...

adidas UltraBOOST 21 (FY0371) 41 1/3-os méretben eladó

(#29020) looser


looser
addikt

Nem tudom, ez a frissítés (GOG, maradt 1.61, de valami patch lejött; sohasem klienssel játszom, csak parancsikonról indítom a játékot) okozta-e, de mintha az észlelés azonnali lenne az ellenfelek részéről és utána készenlétben maradnak egy darabig és lassan megy le a piros csík, ellenben az eddig megszokottal, amikor is ugye képzettség alapján lassabban észleltek. Más tapasztalt ilyesmit?

Mindent tudok a rákászszakmáról...

(#29021) jonnyjoker01 válasza looser (#29020) üzenetére


jonnyjoker01
veterán

Minden harc esetén így van bárhol a városban? Néha be szokott ragadni az ellenségek emlékezete hogyha úgy hagysz ott egy harcot hogy nem öltél meg mindenkit, olyankor azonnal támadnak ha közelükbe kerülsz legközelebb, de ha mindenhol ez van akkor az probléma.

Üdv. Johnny

(#29022) ughhh


ughhh
senior tag

Működik faszán a játék, nem volt kidobot pénz :)
Lebilincselő a hangulat, az elején tartok, egy kérdésem lenne.
Ha ledarálom a rosszarcú npc -ket, az vissza hat a sztorira? Gondolok itt olyan arcokra akikkel ha szembe nézek elkezdnek lövöldözni az utcán, továbbá a repülő rendfenttartó robotokra?

(#29023) robyg válasza ughhh (#29022) üzenetére


robyg
senior tag

Hali.

Nincs ráhatással a storira. Újra spannolnak. Csak vigyázz ne a járókelő npcket és a rendőrőket daráld le mert akkor körözni fognak.

(#29024) tibaimp válasza ughhh (#29022) üzenetére


tibaimp
nagyúr

Ha a rendőr robotra rálőssz, akkor körözés alá kerülsz. Gyorsan autóval el kell hagyni a környéket és egy csippanás jelzi, hogy lement rólad a körözés, illetve eltűnik a kis térkép mellől a rendőrséi csillag jel is. (mint a GTA-ban, ahány csillag van a térkép mellett, annyi a körözési szinted)

A tehén egy bonyolult állat, de ÉN megfejtem...| 2016-tól az tuti, hogy az angyalok is esznek babot...

(#29025) looser válasza jonnyjoker01 (#29021) üzenetére


looser
addikt

Igazad van, csak erre vonatkozott. Hetek óta nem indítottam el a Galaxy-t és ez volt az első küldetés rögtön utána, ezért gondoltam így, de szerencsére tényleg nem volt így más esetben :R

(#29024) tibaimp: és a zene is változik, 4 csillagnál már elég adrenalinfröccsös lesz :-)

Arra az egyre viszont nem jöttem rá az elmúlt 2+ évben, hogy mikor fedezik fel a testeket; még ha fel is veszem utána a fegyvert és jó messzire elviszem (csak kiiktatás, tehát nem dobom be tárolóba, ez néha követelmény), akkor is bezizegnek egy idő után a társai.

Mindent tudok a rákászszakmáról...

(#29026) tibaimp válasza looser (#29025) üzenetére


tibaimp
nagyúr

Ez így van!

A tehén egy bonyolult állat, de ÉN megfejtem...| 2016-tól az tuti, hogy az angyalok is esznek babot...

(#29027) Vesa válasza tibaimp (#29024) üzenetére


Vesa
Topikgazda

Tapasztalatom szerint, sajnos még autó sem kell ehhez. Egyszerűen el lehet futni és kész.

A tudomány a valóság költészete!

(#29028) WATERDACA válasza looser (#29025) üzenetére


WATERDACA
őstag

A kamera meglátja a testet, ilyen egyszerű. A kiiktatott ellenfelet elbujtatni nem könnyű

[ Szerkesztve ]

u wanted, i got it \o/

(#29029) tibaimp válasza Vesa (#29027) üzenetére


tibaimp
nagyúr

Lehet! Én mindig autóval menekültem el, kicsit mint a GTA-ban.

A tehén egy bonyolult állat, de ÉN megfejtem...| 2016-tól az tuti, hogy az angyalok is esznek babot...

(#29030) chris0000


chris0000
őstag

hi. most néztem bele újra a játékba, és jól látom, h a DLSS-t be se lehet kapcsolni ha nincs 4X kártyád? thx. üdv.

(#29031) PuMbA válasza chris0000 (#29030) üzenetére


PuMbA
titán

Minden GTX, RTX kártyán be lehet kapcsolni, csak a Frame Generation részéhez kell 4000-res kártya.

[ Szerkesztve ]

(#29032) CJ4567 válasza PuMbA (#29031) üzenetére


CJ4567
veterán

GTX kártyákon nem működik a DLSS, a Tensor magok hiánya miatt. :)

No Sana No Life

(#29033) PuMbA válasza CJ4567 (#29032) üzenetére


PuMbA
titán

Ahogy nem rég volt róla szó WATERDACA esetében, a legújabb DLSS frissítés óta már működik GTX kártyákon, csak nem gyorsít, hanem lassít a Tensor magok hiánya miatt :) Megy, de használhatatlan, nincs értelme.

[ Szerkesztve ]

(#29034) simauser


simauser
tag

Nem játszottam még ezzel a játékkal, szóval úgy kérdem:

Ennek a játéknak az RPG elemeit hogyan kell elképzelni? Olyan, mint egy Fallout 3, ahol a frakciók így-úgy reagálnak rád, függően a cselekedeteidtől + ez befolyásol ezt-azt + a végén egy sima ppt-jellegű diafilm a cselekedeteidről (és a sztori végéről), vagy azért jobb?

Van olyan jó a sztori vezetése az rpg elemekkel, mint például a Mass Effectekben?

[ Szerkesztve ]

Are you threatening me, Master Jedi?

(#29035) ughhh válasza chris0000 (#29030) üzenetére


ughhh
senior tag

Nálam se lehet átbillenteni a kapcsolót rtx3060, felül írja, hogy csak RTX4x.

(#29036) jonnyjoker01 válasza simauser (#29034) üzenetére


jonnyjoker01
veterán

Frakciók nem nagyon reagálnak rád, inkább a választott lifepath és dialógus opciók adnak döntési választásokat amelyek többségében kis módon, néha nagyobb módon befolyásolják a történetet.

Szerintem a legegyszerűbb az lenne ha ránéznél erre a döntés-következmény táblázatra: [link] - kisatíroztam magukat a döntéseket, csak a quest neveit hagytam benne, kontextus nélkül nem spoileresek szerintem. Nincs benne minden apróság, de a fontosabb dolgokat lefedi. A fő és sidequestek vannak benne és azok kapcsolatai.

Forrás (SPOILERES!): [link]

Ezek mellett a gig-ek úgy vannak megcsinálva hogy kismillió módon megcsinálhatóak playstyle-tól függően és némelyikben van párbeszéd opció általi döntési lehetőséged ami a végkimenetelét egy-egy gignek tudják befolyásolni. Némely gig pedig néhány quest-nél extra párbeszéd opciókat tud adni amelyek nagyban nem befolyásolják a végkimenetelt, de érdekes extra.

Az NCPD cuccoknál nincs semmilyen párbeszéd vagy döntési lehetőség azon kívül hogy hogyan fogod eltakarítani a rosszfiúkat(/lányokat).

[ Szerkesztve ]

Üdv. Johnny

(#29037) proci985 válasza jonnyjoker01 (#29036) üzenetére


proci985
MODERÁTOR
LOGOUT blog (1)

van benne hiba.

kold mirage / spellbound / these boots are made for walking a lightning breaks utan aktivizalodnak.

panam beszelgetesek nem kellenek a with a litte help elott.

love rollercoaster eltunik, ha a Netwatch agent el, ugyanugy, ahogy Pacificabol az osszes VDB. VDB eseten pedig a Netwatch agentek tunnek el.

Don't dream it, be it. // Lagom amount.

(#29038) Vesa válasza simauser (#29034) üzenetére


Vesa
Topikgazda

"Van olyan jó a sztori vezetése az rpg elemekkel, mint például a Mass Effectekben?"

Igen!

A tudomány a valóság költészete!

(#29039) simauser válasza jonnyjoker01 (#29036) üzenetére


simauser
tag

&#29038Vesa

Köszi a válaszokat!

Are you threatening me, Master Jedi?

(#29040) tibaimp válasza simauser (#29034) üzenetére


tibaimp
nagyúr

Kb. mint a Skyrim (Elder Scroll széria), amit használsz az fejlődik, így annak révén maga a karakter is fejlődik. Szerintem zseniális ez a fajta fejlődési rendszer.

A tehén egy bonyolult állat, de ÉN megfejtem...| 2016-tól az tuti, hogy az angyalok is esznek babot...

(#29041) mikew


mikew
csendes tag

Sziasztok!

Mennyi dő után kel ki az iguana? Kell valamit mókolni hozzá?

(#29042) jonnyjoker01 válasza mikew (#29041) üzenetére


jonnyjoker01
veterán

Kb 90 játékbeli nap elteltével kel ki. Nekem 200+ órás az egyik mentésem és még nem kelt ki :D Idő tekeréssel lehet felgyorsítani a folyamatot, de nincs az az isten hogy én azt 90x megcsináljam manuálisan.

Szerk: találtam modot rá: link

[ Szerkesztve ]

Üdv. Johnny

(#29043) tibaimp válasza jonnyjoker01 (#29042) üzenetére


tibaimp
nagyúr

ÓÓ! Hol lehet megnézni, ezt az "iguana kikelést"?? Ez nekem kimaradt :B

A tehén egy bonyolult állat, de ÉN megfejtem...| 2016-tól az tuti, hogy az angyalok is esznek babot...

(#29044) Lacielvtárs válasza tibaimp (#29043) üzenetére


Lacielvtárs
nagyúr

erre engem is érdekelne a válasz, mert erről még csak nem is hallottam :K

"Egy perc hosszúságát az határozza meg hogy a budi ajtó melyik oldalán állsz." ¯\_(ツ)_/¯

(#29045) lo_jo válasza Lacielvtárs (#29044) üzenetére


lo_jo
senior tag

A Konpekiben vehető fel a tojás a heist közben Yorinobu lakosztályában a farönknél. Vissza lehet glitchelni később is. Gondolom így Yorinobu ruhája és Saburo kardja is kimaradt. Utána V első lakásán kell lerakni a kanapénál egy tálba és 90 ingame nap után kikel. Vagy lehet modolni, ha nem akarsz ennyit várni.

(#29046) tibaimp válasza lo_jo (#29045) üzenetére


tibaimp
nagyúr

Na ezt meglesem....

A tehén egy bonyolult állat, de ÉN megfejtem...| 2016-tól az tuti, hogy az angyalok is esznek babot...

(#29047) proci985 válasza lo_jo (#29045) üzenetére


proci985
MODERÁTOR
LOGOUT blog (1)

vagy 1.5, vagy 1.6ban addoltak, szoval aki korabban jatszotta A1et, annak kimaradt. visszaglitchelni kicsit maceras, de megoldhato.

Don't dream it, be it. // Lagom amount.

(#29048) jonnyjoker01 válasza tibaimp (#29043) üzenetére


jonnyjoker01
veterán

A heist közben Yorinobu lakosztályáról lehet elvinni az iguána fészekben lévő tojást, kicsit el van dugva a falhoz közeli oldalon. Ha már megcsináltad a heistot, akkor dupla ugrás és egy autó segítségével lehet visszajutni: https://youtu.be/JDonj74RdLw

Ha nem ölted meg a katonákat, hanem lopakodtál, akkor ha magadra aggrózod az épületben kapuhoz közel lévő enemyket és kicsalogatod őket akkor kinyitják az ajtót neked és az autó nem kell.

Üdv. Johnny

(#29049) tibaimp válasza jonnyjoker01 (#29048) üzenetére


tibaimp
nagyúr

OK, köszi :R
Ha tényleg az 1.5 vagy 1.6-al tették bele a játékba, akkor nekem azért maradt ki. Már jó régen kitoltam mind a 3 karakterrel. De majd a DLC! :K

szerk:
Apropó! Azt lehet már tudni mikor is jön ki a DLC?

[ Szerkesztve ]

A tehén egy bonyolult állat, de ÉN megfejtem...| 2016-tól az tuti, hogy az angyalok is esznek babot...

(#29050) jonnyjoker01 válasza tibaimp (#29049) üzenetére


jonnyjoker01
veterán

Még nem, de most van egy teória hogy készülőben van valami mert küldtek tartalomgyártóknak csomagokat. Idei játék megjelenéseket tekintve az én tippem késői tavasz, vagy az év végi ünnepek. Nem hinném hogy Diablo 4/FF16/Starfield, hasonló nagy címek mellé beékelnék, hiszen ez megint egy jó alkalom arra hogy új játékosokat behúzzanak.

[ Szerkesztve ]

Üdv. Johnny

Útvonal

Fórumok  »  PC játékok  »  Cyberpunk 2077 (kiemelt téma)
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.