Hirdetés
- Szólánc.
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Asszociációs játék. :)
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- 5¼ floppy meghajtó izzítás 30 év pihi után
- Mindent a StreamSharkról!
- Digitális Állampolgárság Program
- CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- MárkaLánc
-
LOGOUT.hu
FIGYELEM
A topikban promó kódok, reflinkek és egyéb meghívók megosztása tilos!
Mielőtt kérdeznél, OLVASD EL AZ ÖSSZEFOGLALÓT
_________________________________________________________
SYSTEM STATUS: [link]
-----
CURVE/MASTERCARD ÁRFOLYAM: [link]
-----
HATÁLYOS DÍJTÁBLÁZAT (2024. 10. 28.): [link]
(ÚJ: havi limit bevezetése 1% visszatérítésre)
-----
LEGGYAKRABBAN FELMERÜLŐ KÉRDÉS
Volt egy sikertelen vásárlásom a Curve-vel, mégis levonták az összeget. Mikor kapom vissza?
Két lehetőség van, mindkettő előfordul. Mivel az összeget először csak zárolja a bankod, néha zárolásban is marad, aztán néhány nap elteltével automatikusan felszabadul. Ha mégis lekönyvelik az összeget (ez a gyakoribb), a levonás mellett (valamikor) lesz egy ugyanakkora összegű jóváírásod is. Minden elutasított, mégis lekönyvelt tranzakciót 7-10 nap után automatikusan visszatérít a Curve rendszere. Ha írsz a supportnak, a folyamat talán meggyorsítható, az appban tegyél bejelentést (Launchpad -› Support -› Chat -› New Conversation -› Transactions -› Declines).
Ha viszont az érintett tranzakciónál ilyeneket látsz az appban rögtön a vásárlás után (vagy 1-2 órával később), biztosan nincs további teendőd: ezek azt jelentik, hogy a Curve rendszere kezdeményezte a zárolás feloldását, vagy visszatérítette az összeget (=bejelentést NEM kell tenned). A második szöveggel találkozhatsz akkor is, ha éppen nem azonnal, de legfeljebb 7-10 nap után automatikusan elindult a visszatérítés, innentől már csak a bankodon múlik, hogy mikor történik meg a tényleges jóváírás (jellemzően 1-5 munkanap):
---
(Az összefoglaló nem ért véget, klikk a folytatásért!)
Új hozzászólás Aktív témák
-
vnorbi
aktív tag
Január 1-től új Terms of Service van érvényben. A Litvániába költözés részben díjcsökkenést, és ezzel együtt limitcsökkenést is hozott. A fő változás első ránézésre annyi, hogy minden díj, ami eddig fontban volt megadva, az ugyanannyi maradt, de most már euróban van. Például most már nem 5 font a kártya postázása, hanem 5 euró. Most már vásárláskor nem 500 font a díjmentes devizaváltásra érvényes havi limit, hanem 500 euró...
[ Szerkesztve ]
-
pictigjis
Topikgazda
változott valami a google-curve kapcsolatban is
akármit csinálok a mentett kártyával, ha csak egy online felületen beírom a cvc-t, már jön is a 300-as terhelés, ami a curve rendszerének sajátosságai miatt persze valós terhelés egy ideig, aztán jön a refund
de mondok egy példát: fizetek kétszer online, a kártyaadatokat a tárolt kártyák közül választom ki. a megerősítéshez kétszer be kell írni a cvc-t, lefut a google ellenőrzése, és ugyan csak ideiglenesen, de nekem ez 600 huf-ba kerül
hogy miért nem tudták azt megoldani, hogy ezek a 300 forintok rögtön el is tűnjenek? most sok minden nem tetszik, nagyon nem
szerk.:
vagy hozzaadom a google-hoz a kartyat, atnevezem, nesze neked 600 forint, aztan majd 2 nap mulva visszakapod a konyvelesnel. tele vagyok ilyenekkel, legalabb ilyen nem volt tavaly
szerk 2.:
a feleségem uk bin-es kártyája úgy működik, ahogy kell, nála a 300 forintos autorizációs tételek nem kerülnek be a számlatörténetbe. a uk kártya úgy viselkedik, ahogy kell, csak a magyar ilyen határ sz.r
[ Szerkesztve ]
-
pictigjis
Topikgazda
válasz pictigjis #7103 üzenetére
de csak hogy teljesen egyértelmű legyen, szóval ezek a google-ös autorizációk az appban is megjelennek különálló tranzakciókként (és persze ott az amúgy declined 16 ezres is)
ha belekattintok, akkor a curve is jelzi, hogy ezek "refunded" tranzakciók, vagyis minden egyes alkalommal lesz lekönyvelt 300, aztán visszatérített 300 forintom. nyilván nem a pénz miatt "hisztizek", mert jön-megy a 300, de felesleges, és legalább ez jól működött még tavaly. és még egyszer: a uk bin-es kártya normálisan működik, ez a magyarok sajátossága
-
pictigjis
Topikgazda
válasz <Adamsky> #7106 üzenetére
barmit, ami a kartya (csak a magyar bin-es curve csinalja iden) google-ben valo tarolasaval es hasznalataval kapcsolatos
- hozzaadom a kartyat a fizetesi modok koze, 300 forint
- modositok barmit, pl. az elnevezeset, 300 forint
- a google-ben tarolt kartyak a chrome-mal is ossze vannak kotve. egy online fizetesi feluleten a kartyaszam mezore kattintva felkinalja a tarolt kartyak hasznalatat. ha barmelyiket kivalasztod, felugrik egy ablak, amibe megerosites gyanant be kell irni az adott kartya cvc-jet, ezutan a tarolt adatokkal kitoltodik minden szukseges mezo. ez is 300 forintezek a "tranzakciok" normal esetben nem tranzakciok, hanem azonnali terheles-feloldasok. kiveve iden a magyar bin-es curve kartyaval. mar 1500 forintnyi ilyen 300-as autorizacio log a semmiben, tavaly a magyar kartya sem csinalt ilyet
-
Tegli
újonc
Fejlemények: azt még továbbra se tudják, hogy mikor lesz használható a kártya, de legalább visszakaptam a decemberi előfizetést (még nyertem is rajta 150 forintot az árfolyamok miatt ) és a januárt se kell kifizetnem. Közben nem állítottam át az egyik Google előfizetésem és csodák csodájára átment, de gondolom most a háttérben azt hiszi már fizettem 1790 fontot, szóval valószínűleg kiakasztottam a limiteket
GBiT működött az 5000 forint alatti költésekre, már vissza is jöttek az eredeti kártyára. -
pictigjis
Topikgazda
ha visszaadtak pénzt, az elég durva beismerése annak, hogy egy kalap trágyát adnak magyar bin-es kártya formájában
holnap van első válaszadási határideje a panaszomnak, alig várom, mivel magyarázkodnak majd. ezt a legújabb google-ös szarakodást is figyelembe véve én tényleg nem tudok elfogadni más megoldást, csak azt, hogy adjanak egy uk bint. nem érdekel, hogy oldják meg (mindent lehet, csak akarni kell), vállalhatatlan, amit most előadnak
-
pictigjis
Topikgazda
na, hát kérem szépen, nem felejtették el a választ. idemásolom az egészet, mert nagyon érdekes dolgokat tartalmaz a supportról, és úgy mindenről. kvázi elismerte a curve, hogy a magyar bin-es kártyák nem ugyanúgy funkcionálnak, mint a uk bin-esek, de persze olyat nem tudnak küldeni. ehelyett adnának nekem 30 fontot kárpótlásul, amit nyilván nem fogok kérni, mert nem a pénzük kell, hanem egy működő szolgáltatás
xxx here, from the Complaints Team. I refer to our email dated December 17th. I would like to thank you for your patience and understanding while I investigated the matter, and for bringing this to my attention.
To summarise your complaint:On October 19th, you contacted Curve as your limits were showing your 1405 HUF transaction as 1405 GBP. Since then you’ve reached out several times as you’re unhappy with your new card BIN causing frequent declines and showing your limits incorrectly. You’re also unhappy with only being allowed to use the Go Back in Time feature up to 5000 HUF (approximately 12 GBP) rather than the full 5000 GBP equivalent in HUF.
I’ve looked into this and you’ll be pleased to hear that I will be upholding your complaint. I will explain how I came to this decision below.First of all, I’d like to apologise for the delayed responses you received from our Customer Experience team during the course of your support request. Our Customer Experience team has seen a 400% increase in support tickets and whilst the team are working extremely hard to reduce these cases, it does mean that they’re unable to reply as quickly as they’d like. Steps have been put in place to reduce response times but there is no quick fix for this.
I can assure you that you have not been ignored, but I absolutely understand why you may feel this way and I’m sorry for this. I’m also sorry that you spent so much time having to send multiple emails and chase this up with the team.With regards to the issues caused by your Curve card issued with the BIN 5574 4489, we’re currently working to resolve this issue or to provide a workaround in the meantime. Due to our new reissue process, we’re unable to send you a Curve Card with the UK BIN 5375 9005. I can appreciate this is not the outcome you were hoping for, but we are aiming to get all our EEA issued cards to the same functionality soon.
I’m sorry for the delay in getting this resolved for you but due to the current holiday period not everyone needed to look into this is currently available. We are still looking into getting this resolved as quickly as possible in the meantime and will keep you updated.
While this investigation is ongoing, we hope that the following resolution adequately addresses your complaint: We would like to offer you £30 to be transferred to your chosen bank account, as the full and final settlement of your complaint. Please let us know if you would like to accept this offer. If you are still unhappy or feel that we haven’t dealt with your complaint adequately, then please do not hesitate to reach out to us again.
Regardless of the above, you have the right to refer your complaint to the Bank of Lithuania, free of charge. To do so, it must be within one year of the date you sent us your complaint, plus within three months of the incident you’re complaining about.
-
Oliverda
félisten
válasz pictigjis #7112 üzenetére
A helyedben fél év ingyen Metált kérnék tőlük. Ahhoz mindenképp új kártyák kapsz, ami talán a 5375 9038-40 tartományba esik. Ha a GBiT-t nem is oldja meg, az elutasításokat talán. Gondolom, a kártyát utána megtarthatnád.
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
madrac
senior tag
válasz pictigjis #7093 üzenetére
Azért erre a magától való feloldásra se vegyél mérget. Nekem csak most tűnt el az egyik CRV foglalási tranzakció a bankom számlatörténetéből ami december 1. dátumú volt, a másikra (nem foglalásra) pedig még akkor kaptam visszatérítést tőlük ugye. Nem tudom, hogy azért-e mert letelt volna egy ennyire hosszú végső határidő a foglalási tranzakciók automatikus feloldására, vagy azért mert már írtam a bankomnak is, hogy jó lenne, ha visszaszereznék a pénzemet. utóbbit valószínűsítem. Bár válaszolni nem válaszoltak ezirányú üzenetemre.
-
<Adamsky>
nagyúr
válasz pictigjis #7107 üzenetére
Háát ez így nekem nem tűnik - még ha rendesen működne is - a világ legkényelmesebb dolgának. Ha nem akarod miden fizetős oldalon elmenteni a kártyádat, akkor inkább használj valamilyen pw. manager-t, ami azon kívül, hogy ugyanezt tudja, a login-jaidat (userid / pw.) is intézi.
#7112 Én elfogadnám a felajánlott összeget, és megkérném őket, hogy utalják át a Revolut vagy TransferWise számlámra. Legközelebb pedig akkor szóljanak, ha már komolyan lehet őket venni.
[ Szerkesztve ]
-
pictigjis
Topikgazda
válasz <Adamsky> #7117 üzenetére
ezekkel a jelszókezelőkkel sosem tudtam megbarátkozni. ami jónak tűnik, az fizetős, hogy másik eszközre is szinkronizálja a dolgokat, minddel van valami kompromisszum. akkor már maradt ez kompromisszumnak, hogy szívesen beírom a cvc-t, nem jelent nagy gondot, a google meg mindenhova szinkronizálja a dolgaimat. meg aztán eszemben sincs bonyolult jelszavakat használni, amit csak egy app tart fejben. ami fontos adat, vagy pénzzel kapcsolatos, esetleg ahol bármit ellophatnak tőlem, ott kétfaktorost használok minden esetben, a többi meg igazából nem izgat
[ Szerkesztve ]
-
-
<Adamsky>
nagyúr
válasz pictigjis #7118 üzenetére
" ... ami jónak tűnik, az fizetős ... " - igen, és? Csak nem zsíros kenyérre kell?
Én a SafeInCloud-ot használom immáron 5 éve. Anno 1200 Ft szurkoltam le az Android-os app-ért, a Win-es igyenes (ill. in-app purchase-ön keresztül meg lehet venni a Windows Hello kiegészítést). Nekem annyi jelszavam van, hogy azt képtelenség lenne észben tartani (a hülye cégemnél pl. mostanában a 15 hosszú jelszó a kötelező, amit 3 havonta meg kell változtatni).kmarci25 megelőzött. Ezek szerint van ingyenes is ...
Egy a lényeg, én nem szo*atnám magam a helyedben ezzel a Chrome-os megoldással. Meg a Curve-el sem, de az már egy másik sztori[ Szerkesztve ]
-
pictigjis
Topikgazda
válasz <Adamsky> #7120 üzenetére
sokakkal ellentétben nekem a curve nem azért kell, hogy
a., legyen valami pótlék, amivel a saját bankom bénaságait kikerülve tudom használni az apple payt/google payt
b., kiváltsam vele az összes kártyámat
c., legyen valami, amivel jó sok kp-t lehet felvenni havonta
d., bármi hasonlókizárólag azért "szopatom" magam a curve-vel, mert pénzt keresünk vele azzal, hogy x kártyáról a megfelelő időben y-ra pakoljuk át a költéseket, ami még több visszatérítést jelent havonta. a curve-ön kívül egyetlen más termék sem tudja ezt. ha például csak magyar ügyfelek számára a simple a maga otp-s hátterével lemásolná ezt az üzleti modellt, vagy bárki más, azonnal használnám azt az alternatívát. de a curve-nek bizonyos értelemben nincs versenytársa. és ameddig pénzt hoz, addig csesztetni is fogom őket a problémáimmal
[ Szerkesztve ]
-
gzbotii
nagyúr
válasz pictigjis #7122 üzenetére
" pénzt keresünk vele azzal, hogy x kártyáról a megfelelő időben y-ra pakoljuk át a költéseket, ami még több visszatérítést jelent havonta. a curve-ön kívül egyetlen más termék sem tudja ezt"
Mondjuk ezt lehet nem díjazzák annyira, ha rájönnek (bank, Curve)
When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.
-
pictigjis
Topikgazda
válasz gzbotii #7124 üzenetére
ööö, miért lenne beleszólása ebbe bárkinek? mellesleg a curve pontosan tudja, hogy a back in time-ot többnyire inkább erre használják a userek, és pont ezért volt sokáig hiszti amiatt is, hogy a wirecard-gate után egy hónapig nem ment az mcc-k továbbítása
amúgy meg elég régóta csinálom, szóval nyitott könyv vagyok a curve és az összes érintett hazai bank előtt, de ebbe nem lehet belekötni (amíg konkrétan bele nem írják a feltételekbe, hogy ez tilos)
-
gzbotii
nagyúr
válasz pictigjis #7125 üzenetére
Mondjuk a Cash recycling elég hasonló hozzá, arra kitérnek a Fair use policyben.
"Any other equivalent usage which the Curve Compliance Team believes aims to achieve the same outcome, for example via the use of money transfer services, topping up savings accounts, transferring cash between payment accounts using Curve is also not permitted."
[ Szerkesztve ]
When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.
-
pictigjis
Topikgazda
válasz gzbotii #7126 üzenetére
a cash recycling kicsit más. de amúgy ez tényleg nem titok, és mi más értelme lenne a 90 napra kitolt back in time-nak? a curve-nek azért érdeke, hogy használd a kártyát, mert abból esik be minimális jutalék. ők ezeken a tranzakciókon (legalábbis a nagy részükön) nem veszteséget generálnak, mert úgy nem sok értelme lenne az egész szolgáltatásnak
-
gzbotii
nagyúr
válasz pictigjis #7127 üzenetére
Nem azt mondtam, hogy ez olyan mint a cash recycling, hanem azon fejezet alatt kitérnek erre. És ott leírtak alapján, amit te csinálsz, szabályzatba ütközik.
GBiT téma: ezt azért találták ki, hogy ha tényleg a rossz kártyával fizettél, akkor tudd átrakni. Én tényleg erre is használom. Van 5 kártyám, sokszor csak hazaérve veszem észre, hogy nem azzal fizettem, mint amivel szerettem volna, így átpakolom. Ennyi.
When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.
-
pictigjis
Topikgazda
válasz gzbotii #7128 üzenetére
szerintem meg semmilyen szabályzatba nem ütközik nem kötekedni akarok, de tényleg ez a véleményem
minden bank és minden szolgáltatás ászf-jét gondosan el szoktam olvasni, ez a fajta visszatérítés-maximalizálás semmilyen módon nem tiltott (a mi kártyauniverzumunkban és a használati módok alapján legalábbis)
az, hogy ők megfogalmaztak egy általános felhasználási ötletet a gbit-re, az nem azt jelenti, hogy csak úgy lehet használni. de hidd el, nem én vagyok az egyetlen, aki ebben lehetőséget lát(ott), és használja is
-
PitareNeyba
újonc
válasz pictigjis #7129 üzenetére
El tudnád magyarázni - télleg csak röviden - , hogy a költések ide-oda pakolgatásával hogyan lesz ebből plusz pénz? Nem vagyok egy nagy pénzügyi guru, meg nem is igazán érdekelt eddig ez a terület, de amit írtál, az megmozgatta a fantáziámat... Nem konkrétumok érdekelnek, csak az elv. Köszi!
Minden bonyolult problémára létezik egyszerű, könnyen érthető, téves megoldás.
-
pictigjis
Topikgazda
válasz PitareNeyba #7131 üzenetére
nagyon leegyszerűsítve azt lehet így elérni, hogy egy konkrét költéssel két banknál is kapsz visszatérítést. költesz "a" mögöttes kártyával x összeget, majd ezt az összeget (például annak fordulónapja után) átteszed "b" kártyára, miután "a" kártyán lekönyvelték. oda megy egy visszatérítés, ami a cashbacket (szerencsés esetben és szabályzat alapján) nem befolyásolja, "b" kártyán meg lesz szintén jóváírásra jogosult költésed
persze érdemes elolvasni a konkrét bankok szabályzatát, mert lehet, hogy nem mindegy, melyiket érdemes "a"-nak és "b"-nek kijelölni
a mi esetünkben például az erste alábbi szabályzata alapján a max kártya kizárólag "b" szereplő lehet
Amennyiben egy adott, Erste Max Hitelkártyával kiegyenlített áru vagy
szolgáltatás esetén a tranzakció könyvelését követően áruvisszavételre vagy
duplikált tranzakcióból fakadó korrekciós jóváírásra kerül sor, így a Vásárlási
tranzakció összege a Hitelszámlán jóváírásra kerül, az Erste Bank e
tranzakció után nem ad sem Általános Erste Forint visszatérítést, sem Erste
Forint visszatérítési bónuszt. Amennyiben a vásárlás után járó Erste Forintok
jóváírására már sor került, a Bank jogosult a jóváírt Erste Forintokat a
Főkártyabirtokos Erste Forint egyenlegén beterhelni.[ Szerkesztve ]
-
Oliverda
félisten
válasz pictigjis #7133 üzenetére
Szerintem ezt így elég necces használni. Ha egyszer kiszúrják, az lesz a minimum, hogy levonják a jóváírt tranzakciók után járó pontokat vagy az értéküket, rosszabb esetben bontják is mellé a szerződést.
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
pictigjis
Topikgazda
válasz Oliverda #7134 üzenetére
pont ezért mondom, hogy el kell olvasni a szabályzatokat az erstére még soha nem is ment back in time-os refund, éppen emiatt, hogy ők véletlenül se köthessenek bele semmibe
az alapkártyánkon meg semmilyen ilyen korlátozás nincs, sőt azon olyat is lehetett csinálni régen, hogy a kártyán lévő tartozást magával a kártyával fizetted be csekken automatával... hónapokig görgettük így (részben kísérlet gyanánt) a tartozást, ha már nem volt muszáj befizetni (200 forint költsége volt a csekkes tranzakcióknak)
a szabályzatokkal tisztában kell lenni, ez alapvető. de olyan régóta megy ez már, hogy bárki kiszúrhatta volna, ha akarja (az alapkártyán egyébként meg nagy a forgalom. összesen 100e huf költés kell csak, hogy a maximális havi visszatérítés meglegyen, az meg akkor is meglenne, ha elvennék az utólag jóváírt tranzakciókat)
[ Szerkesztve ]
-
-
pictigjis
Topikgazda
válasz PitareNeyba #7136 üzenetére
egyébként azoknál is lehet értelme cash flow menedzselése szempontjából
-
PitareNeyba
újonc
válasz pictigjis #7137 üzenetére
Igen, ez tiszta és ki is használtam egyszer - már, amíg biztonsággal mertem használni a kártyát... December 3. óta nem használom, miután 3× fizettem ki a hétvégi bevásárlást és ezzel párhuzamosan "The callable returned null value" üzenetet láttam (azóta is) a limitlekérdezésnél.
Minden bonyolult problémára létezik egyszerű, könnyen érthető, téves megoldás.
-
Shade45
senior tag
Meghívásért járó 5 fontot mennyi idő után írják jóvá?
December 9-e óta "pending" státuszban van a tranzakció. -
Oliverda
félisten
válasz gzbotii #7138 üzenetére
Nem ütközik, hisz ebben a körben nincs is benne a Curve. A hitelszámlához tartozó hitelkártyával fizette be a tartozást. Olyan, mintha a Revolut kártyájával töltenél Revolutra.
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
Oliverda
félisten
válasz Shade45 #7140 üzenetére
Azt már nem fogják, mivel a regisztrációt követő 1 héten belül kell a kártyát (akár a virtuálisat) használni legalább egyszer.
sajtos365: Elég volt annyi, hogy bekerült a kártya a Walletba, vagy vásároltál is vele valamit?
[ Szerkesztve ]
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
zerodot
aktív tag
válasz Shade45 #7145 üzenetére
Érdemes tisztában lenni a feltételekkel és a működéssel, ha már meghívsz embereket. És elmondani nekik, hogy mi merre hány méter...
Bár ez sem mindig segít, én egyik meghívottamnak 5 nap után szóltam, mert még mindig pending volt a bónusz, hogy 2 napja van jóváíratni, megköszönte, aztán mégsem csinált semmit.
-
Új hozzászólás Aktív témák
Mielőtt kérdeznél, olvasd el a kibővített összefoglalót! A topikban promó kódok, reflinkek és egyéb meghívók megosztása tilos!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest