"...mert kész kabaré."
Az egész az és nem veszi észre magát évtizedek óta. Ő baja.
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee
"...mert kész kabaré."
Az egész az és nem veszi észre magát évtizedek óta. Ő baja.
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee
AMD nem adott határozott választ (No comment, illetve másik forrásnál is félremagyarázás volt)
arra hogy blokkolják e konkrétan az FSRtől eltérő skálázókat az exklúzív AMD címekben.
Ha kiderülne hogy igen, az elég meglepő lenne.
YT
4:36 - 12:24
[ Szerkesztve ]
Azt sajnálom, hogy nem állnak bele, hanem maszatolnak.
Az exkluzivitás jelensége nem ismeretlen a piacon. Pontosan tudjuk, hogy az Nvidia is kínált olyan segítséget, eszközöket, amivel a gyakorlatban exkluzivitást vásárolt. Ha nem pénzben, akkor természetben (munkával, eszközök rendelkezésre bocsájtásával) fizet azért, hogy a saját hardverét helyzetbe hozza.
Hajdanán több technológia is volt különböző effektek megvalósítására. Az NVidia a haj emulációjára a Hairworks-öt kínálta, az AMD-nek meg valami TressFX nevű megoldása volt. Különös, hogy nem emlékszem egyetlen olyan esetre sem, hogy egy Hairworks beépítő játék kapcsán hírverés, patália lett volna abból, hogy az AMD vásárlók számára miért nem építik be egy alternatív, az AMD hardver számára kedvezőbb, jobb eredményt nyújtó technológiát.
Amennyiben az AMD - hasonló módon - tényleg exkluzivitást vásárolt a játékban az FSR-re, akkor abba szerintem bele kellene állnia. Nem igaz az, hogy a DLSS-nek csak előnye, az FSR-nek pedig csak hátránya van: még ha árnyalatnyi különbséget fel is lehet fedezni a DLSS javára, az FSR mellett szól, hogy bármilyen hardveren fut. Ezt egészen nyugodtan lehetne mondani. Abban is biztos vagyok, hogy ha ilyen exkluzivitás létrejött, az nem szól örökre.
Nem megalapozott magánvéleményem az, hogy nem az FSR2-ről lehet szó, hanem az FSR3 első implementációjáról szól és annak szerettek volna megágyazni.
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
Ehhez tedd hozza hogy a DLSS-nek kb 2 eves elonye van a piacon.
Szimplan nem volt mast "berakni" csomo jatekba.
megmagyarazni en is megtudom
az fsr megjelenese ota eltelt eleg ido, hogy bepatkoljak barmibe ha akarjak.
csak az a franya fejlesztesi/karbantartasi ido/eroforras.
[ Szerkesztve ]
Első AMD-m - a 65-ös - a seregben volt...
Ha ezzel arra akarsz utalni, hogy mint felskálázó technológia kizárólag DLSS-t tartalmazó játék is bőven van, akkor azt kell mondjam, látom, nem érted.
Amikor egy játékban csak DLSS van, akkor az nincs is. Ha van, akkor sincs. És ha mégis van, akkor az jól átgondolt, megalapozott és helyes üzleti döntés a fejlesztő/kiadó részéről. Ahhoz az Nvidiának semmi köze. Az Nvidia még örülne is, ha a felhasználók saját szemükkel tudnák összehasonlítani mennyivel jobb a DLSS ugyanabban a játékban. Annyira támogatja és bíztatja a partnereit erre, hogy éppenhogy csak embert nem ad rá, hogy saját maga tegye meg. De a fejlesztők befolyásmentesen önérdekből meghozott saját döntésével nem csak maguknak spórolnak egy csomó időt és energiát, amit a következő játékok jobb minőségére fordíthatnak inkább, hanem valójában azzal, hogy a jobb minőséget építik be, felhasználókat is megkímélik a választás terhétől. A felhasználók pedig értékelik a minőséget és a kényelmet.
De amikor egy játékban csak FSR van, az nyilvánvalóan az AMD bűnös és sötét összeesküvésének, lefizetésének és ravaszkodásának eredménye, amivel a felhasználók érdekeit figyelmen kívül hagyva ellehetetleníteni igyekszik a szegény, ártatlan, és fair Nvidiát. Kifejezetten büntetni akarja a szar, semmirekellő felskálázó technikájával az Nvidia felhasználókat. Ez teljesen nyilvánvaló. Olyan ostobák! A pénzt, amit erre az értelmetlen gátlástalan piacrombolásra fordítanak (ráadásul eredménytelenül), költhetnék inkább arra, hogy jobb hardvert és szoftvert készítsenek. Szánalmas, amit amit csinálnak.
Így már érted?
[ Szerkesztve ]
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
pontosan ertettem eddig is, csak nem mertem ennyire polkorrekten leirni.
Első AMD-m - a 65-ös - a seregben volt...
Ezt hívják kettős mércének. Itt a PH-n nagyon megy az NV javára és az AMD kárára. Csak ezt nem értem, miért kell istenként imádni az egyik gyártót, és démonizálni a másikat.
Én olyan jól elvoltam tízen X évig a PH-n az ilyen csörték nélkül, aztán sajnos felhígult az úri közönség.
Mikor kezdődött ez az egész vajon itt a PH-n?
[ Szerkesztve ]
#tarcsad
Annyiban mas a dolog, hogy az userek tobbsegeben Nvidia-vat hasznalnak, igy jobban faj az "exkluzivitas", mert kizarod a piac 4/5-et.
A legegyszerűbb az lenne, ha az FSR beérné vagy megelőzné minőségben a DLSS-t, amivel egy csapásra értelmetlenné tenné a zöldek eljárását.
Megszűnne a felskálázók körüli fanboy sírás.
De ezt egyedül az AMD teheti meg, a pirosaknál pattog a labda.
Ennek viszont van egy gátja, egy játékelméleti gond.
Az AMD csak azért kezdte el fejleszteni a mindenen futó megoldását, mert loholnia kellett a konkurencia után, mivel az előnybe került.
Ugyanez vonatkozik a továbbfejlesztésre is. Az FSR good enough already? Akkor seggre leülés, és pénzszámolgatás kezdődik, mert a fejlesztés drága.
A további fejlesztés megtérülésése diminishing return kategóriába esik, amit leállít az AMD menedzsment.
Ha az AMD az FSR fejlesztése által nem tud csak magának gesztenyét kikaparni, nem fog pénzt ölni bele.
Úgyhogy az helyzet, hogy amíg minden hardveren fut az FSR, addig mindig csak közelítő eljárás marad, mert nem hoz pénzt Austinba.
Ha pedig a jövőben bezár az FSR néhány funkciója, akkor ugyanott vagyunk, mint a DLSS-sel.
[ Szerkesztve ]
640 KB mindenre elég. - Steve Jobs
Szponzoralt cimekről van szó,nem függetlenről,ahol a fejlesztő maga dönt.Amikben van DLSS és Nvidia altal szponzoralt es amiben van FSR es AMD altal szponzoralt.
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
Nem tudom hol élsz.Nvidiát konkrétan szétszedi a világsajtó az RTX 4060 miatt az RX 7600 nál meg hmm rossz de majd lesz olcsóbb.Még a teszt alatt is itt a ph fórumon..
Lassan az a probléma,ha valaki pozitívan nyilatkozik az Nvidiáról.az fanboy.
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
Nem az a gond, ha valaki pozitívan nyilatkozik bármelyik gyártóról, hanem az értelmetlen szidalmazás, fikázás, trollkodás. Nekem semmi bajom egyik gyártóval sem, mindtől van otthon cuccom, azok nem ártanak senkinek. A toxikus rajongók, az a probléma.
Egyébként a 4060 vs 7600 véleményemet már megosztottam, láttad is. Egyértelmű, hogy minden drágább, mint lennie kéne, de ahogy alkalmazkodtunk a mining craze idején, majd most is fogunk (vagy nem vásárolunk, hátha...) Az, hogy a sajtó mit ír a 4060-ról, az ő dolguk, én nem nagyon szoktam az értékeléseket elolvasni, csak a teszt eredményeket nézem meg és levonom a konzekvenciákat. Így nem tudnak megvezetni, és ha rosszul döntök, akkor nem próbálom ráfogni a PH-ra vagy akármelyik oldalra.
#tarcsad
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
Life is too short to drive boring cars. * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Szakmai kérdésekkel NE PRIVÁTBAN keress, annak a fórumon a helye! Köszönöm!
A Nixxes (Tomb Raiderek, Spider-Manek és a hamarosan megjelenő Ratchet & Clank) programozójának a véleménye, hogy pofon egyszerű mindhárom felskálázási módszert belerakni egy játékba, tehát "nincs mentség" bármelyik kihagyására: NVIDIA DLSS, AMD FSR and Intel XeSS Can Be Easily Supported at the Same Time, Nixxes Graphics Programmer Says
[ Szerkesztve ]
Erről beszéltem pár napja, hogy jó lenne egy közös, gyártófüggetlen, szabvány API, ami mögé el lehetne rejteni a részleteket [link] . És akkor nem a programozónak kell csomagolgatni a különböző megoldásokat ugyanarra.
[ Szerkesztve ]
Pontosan, ott van az Nvidia Streamline mint kozos SDK, az Intel mar beallt moge, csak az AMD nem.
Itt nem az a kérdés, hogy DLSS vagy FSR.
A DLSS jelentősen jobb minőséget ad, mint az FSR és van egy elhanyagolható teljesítmény előnye is. Ha a fejlesztő beteszi a játékba, akkor kb. a piac 70 százalékát le is fedte egy jó minőségű megoldással.
A kérdés az, hogy a maradékot melyik gyártófüggetlen eljárással fedjék le.
Xess vagy FSR?
Szerintem az Xess-t kéne beépíteni, mert az már szinte DLSS minőségre képes. Semmi sem szól az FSR mellett.
De ha már kettőt beépítettek, akkor már felesleges kihagyni a harmadikot.
Nekem nagyon úgy tűnik, hogy ezek karbantartást sem igényelnek. Ha meg igen, akkor tesznek rá, jól van az úgy alapon. Pl. a RE4 is pocsék FSR minőséget ad. Nem is tűnik úgy, hogy nagyon foglalkoztak volna a fejlesztők a módosításával, pedig a lehetőség adott volt.
[ Szerkesztve ]
Az FSR jobb minőségű, mint a gyártófüggetlen XeSS változat.
640 KB mindenre elég. - Steve Jobs
Mivel az FSR minden gyártó hardverén fut így senkit nem zárnak ki sehonnan ha csak az van beépítve...
Clint Eastwood FTW
Csak ugye az FSR nem ugyanaz mint a DLSS, ha exkluzivitás miatt nem kerül bele akkor igen is kizárják őket.
Khm.. DLSS fut nV-n kivul mason? Tudtommal nem...
FSR fut mason is AMD-n kivul? Tudtommal igen...
Ha csak FSR van implementalva, akkor az minden gyarto termeket birtoklo user tudja futtatni? Tudtommal igen...
Akkor milyen kizarasrol is beszelsz? Ertem, hogy verfan vagy, de azert nah...
Bezzeg az olyan eseteknel, amikor csak DLSS only a jatek, ami valoban kizar az nV usereken kivul mindenki mast.... aaaaz rendben van
[ Szerkesztve ]
Szerintem épp ez a hozzáállás vérfan.
"Bezzeg az olyan eseteknel, amikor csak DLSS only a jatek, ami valoban kizar az nV usereken kivul mindenki mast.... aaaaz rendben van
Szponzorált címekről van szó.
Nvidia szponzorált címben 2 daraban nincs FSR a többibe vagy van vagy belerakhatja a készitő. Amiben csak DLSS van az nem Nvidia szponzorált hanem független vagy pedig az FSR elött jelent meg.
Akkor ez így rendben van mert az FSR még ha szarabb minőségű is de megy mindenen és jobb megoldást korlátozzák, mert a DLSS - 3 generációnyi Nvidián, 7-8 éves kártyákon is frankó minőségben megy, és a piac 80 % án futna jobb minőségben. Nektek meg ugyan úgy ott lenne az FSR ahogy most is.
Ki veszít ezzel? Nem ti, nektek mindegy. Cserébe aki szeretné hogy a készítőt ne korlátozza AMD az vérfan titulust kap AMD meg megértést tőletek, "pártatlanoktól"
Amúgy az XeSS SDK XMX verziója ami szinte ugyan olyan minőségű, mint a DLSS, szintén nem fut minden hardveren.
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
Tehat az nV csinalt ujfent egy zart nV only megoldast es azon megy a tamtam veres, hogy van olyan AMD szponzoralt cim, amiben csak az AMD felskalazasi megoldasa van jelen, ami MINDEN gyarto termeken fut? Jol ertem?
[ Szerkesztve ]
Nagyon is jól érted te ezt ,hisz tudom, hogy értelmes ember vagy, csak hát kell a színjáték..
Nem az a gond, hogy az van jelen ,hanem hogy csak az lehet jelen.
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
Hogy vagy Bagoly. Megtaláltad már a tükrödet? Oh, mindenki látja, hogy még mindig nem.
[ Szerkesztve ]
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee
Elérhető szponzorált címben a DLSS? Nem, tehát ki van zárva.
Aki a jobb DLSS-t akarja, az nincs kisegítve az FSR-ral. Nem ugyanaz a kettő, ahogy a XeSS sem.
Itt a választáson van a hangsúly, hogy még legyen mint opció.
Szerintem ezt védeni fanboyság.
A piac 80% Nvidia, szóval ha van exkluzivitás akkor direkt tolnak ki az userek többségével.
Fordítva az Nvidia szponzorált címek többségében ott van az FSR és a XeSS, ha a piac kisebbik része azt preferálja.
Szerintem teljesen egyértelmű mi a gond ezzel.
Vegyel olyan kaerat amihez nem kell trukk hogy hasznalhato legyen...ennyi
You want some birth control, you can smoke a cigarette.
A 20%-nyi AMD felhasználó kizárása a jobb technológiából(zárt DLSS), vagy a 80%-nyi NV felhasználó kizárása a jobb technológiából(tilos a DLSS) a nagyobb kizárás?
Mindkettőben van igazság szerintem.
640 KB mindenre elég. - Steve Jobs
Igen, a választás lehetősége a hangsúly. A DLSS-el nem választhatsz más kártyát, csak Nv-t. Az FSR viszont bármin fut, mégpedig gyorsan és egyformán jó minőséggel.
[ Szerkesztve ]
1. Nem arrol van itt szo hogy a DLSS min fut es min nem hanem azon hogy az AMD az AMD szponzoralt cimekben nem enged beepiteni mas felskalazo algoritmust mint az FSR
2. Az FSR nem ugyanaz a minoseg mint a DLSS hanem rosszabb
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
A lényeg az, hogy tegyék be mindhármat, nem nagy feladat. A piac 70 százalékát hiba lenne nem kiszolgálni egy jó minőségű eljárással, és rákényszeríteni egy olyan megoldást, amit jó eséllyel nem is használna.
"AMD szponzoralt cimekben nem enged beepiteni mas felskalazo algoritmust mint az FSR"
Lehet, felszínesen követtem az eseményeket, de ez bizonyítást úgy emlékszem nem nyert végül.
Egyébként kicsit hülyén is venné ki a DLSS licensz alapján kötelező Nv logó a splash képernyőn az AMD-s mellett, nem? Én ha szponzorálnék egy címet biztosan nem örülnék neki.
"Az FSR nem ugyanaz a minoseg"
Nem is írtam mást. Ugyanakkor szvsz vitán felüli, hogy jó a minősége, és amit állítottam, hogy hardverfüggetlenül ugyanazt a minőséget hozza. Pl. a DLSS hozza a legrosszabb minőséget más hardveren (semmilyent ), az XeSS is rosszabb, ha nem a gyártó hardverén fut. Az FSR-nél nincsenek ilyenek.
Tehát jól emlékszem, nincs bizonyíték.
Bizonyitast is nyert azota. Paran rakerdeztek mindket cegnel.
Sajto:
"Tiltjatok mas gyartotol szarmazo felskalazas beepiteset az alltalatok szponzoralt jatekokba?"
Nvidia:
"Nem tiltjuk, mindenki azt epit be amit akar."
[a gyakorlatban lasd az NV cimekben elerheto FSR es XeSS tamogatast]
AMD:
"Hallottad mar hogy a Geza is szereti a Turo Rudit!?..."
[a gyakorlatban lasd az AMD cimekben csak FSR tamogatast es a DLSS kivetelet ott ahol mar benne volt miutan az AMD belepet mint szponzor]
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
"Nem tiltjuk, mindenki azt epit be amit akar."
De azért a logó kötelező a splash screen-en.... Tehát nem tiltjuk, de némi reklám kötelező a beépítésért. Mint tettem rá utalást, szponzori esetekben ez elég hülyén jön ki.
"NVIDIA Trademark Placement in Applications with the DLSS SDK or NGX SDK. For applications that incorporate the DLSS SDK or NGX SDK or portions thereof, you must attribute the use of the applicable SDK and include the NVIDIA Marks on splash screens, in the about box of the application (if present), and in credits for game applications."
Plusz az Nv is felhasználhatja a címedet marketingre: "You hereby grant to NVIDIA the right to create and display self-promotional demo materials using the Assets, and after release of the application to the public to distribute, sub-license, and use the Assets to promote and market the NVIDIA RTX SDKs."
[link]
Arra célzok csak, hogy nem olyan egyszerű és magától értetődő a szituáció, mint ahogyan az Nv-s válasz sejteti...
[ Szerkesztve ]
Ergo nem tiltja. Az AMD pedig igen.
Egyebkent nem NV splash screen kell hanem a logo a splash screen-en ugyanugy ahogy az osszes tobbi SDK logo is ott van a jatekoknal (Bink, Wwise, stb )
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
Igen, csak az összes többi logó nem AMD-vetélytárs.
Hasonlítsd össze kérlek a DLSS licenszt az FSR licenszével: [link] . Elég ránézni, magért beszél. Nincs k9telező splash, meg semmi, 19 sor szemben 311-el.
[ Szerkesztve ]
A tema meg mindig az hogy tiltja az AMD vagy nem. Azt most mar lezarhatjuk? Rajottel hogy igen tiltja?
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
A szponzori szerződések általában tiltják a konkurencia reklámozását. Így viszont indirekten az Nv zárja ki magát ezekből a szoftverekből a licenszfeltételei miatt.
Ilyenkor ki tilt mit? 22-es csapdája.
FSR-nél nincs kötelező reklám, meg semmi, így azt tényleg "könnyű" belerakni a zöldek szponzorált címeibe is akár.
[ Szerkesztve ]
Ez egy egyszeru igen vagy nem kerdes, tehat mi a velemenyed. Tiltja az AMD? Igen vagy nem? Egy szavas valasz eleg lesz (sot, preferalt).
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
Szerintem a jogászkodós részt ismét az Nv nyerte.
Ők nem tiltanak semmit, mossák kezeiket, csak csendben a licenszfeltételekkel ellehetetlenítik magukat a konkurencia szponzorálta címekben. Ügyes, ahogy általában.
Nem kell az AMD-nek tiltania ehhez így már semmi konkrétat.
OK, akkor tovabbi jo szorakozast
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
Sajnálom, hogy nem akarod érteni...
A reklámozás terén azt kell eldöntenie mindkét gyártónak, hogy mennyit veszítenek azzal, hogy megkövetelik vagy nem, hogy a beépítés esetén megjelenjen-e a logó.
Az AMD természetesen nem követeli meg, mivel alacsony piaci részesedéssel és gyengébb megoldással nem ők mutatják az utat, így nem lehetetleníthetik el magukat. A játékban nem jelenik meg az AMD logó, viszont a saját reklámjaikban, bemutatóikban már megjelennek ezek a játékok is. Ez is jóval több, mint a semmi.
NV szempontjából pedig nem tudjuk, hogy hogyan viselkednének hasonló helyzetben. Lehet, hogy ők kitennék a logót, lehet hogy nem.
Sok játékba, úgy is beleteszik a modderek a DLSS-t, ahogy azt megtették az FSR-ral is.
Utána meg majd a játékosok levonják azt a következtést, hogy az így beletett DLSS is jobb, mint az FSR (lásd RE 4), ami jó reklám az NV-nek, rossz az AMD-nek.
Persze, ha hivatalosan is be lenne téve már megjelenéskor, a minőségi különbség akkor is meglenne, viszont a kutya sem foglalkozna vele. Mindenki használná azt, amit akar vagy amire lehetősége van. Nem lenne az, hogy ment itt a cicaharc.
[ Szerkesztve ]
Mindenki érti csak te( látszólag) nem, mert elfogult vagy, ennyi a sztori. A tegnapi napig napig komolyan vettem a kommentjeidet. Gondolom túl fogod élni, ha ezentúl nem.
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
Hol itt a bizonyíték? Sehol Ez pontosan az a fajta HIT, amiben egyesek HINNI akarnak. Sehol semmi bizonyíték csak az én hitemnek az lenne a jó, ha az lenne amit én hiszek.
És persze csak egyik oldalról, a másikról sosem. Ja igen: általában az ilyenek azok, akik HISZNEK és nem TUDNAK.
[ Szerkesztve ]
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.