- Geri Bátyó: B550 szűk keresztmetszet, de mi és miért?
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Szoszo94: Xiaomi Mi Router 3G - Padavanra fel!
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Chosen: Canon 5D II - portrézás 2025-ben
- Kempingezés és sátrazás
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Doky586: Helyreállítási partíció létrehozása (javítása)
- Gurulunk, WAZE?!
-
LOGOUT
AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 3***(X) "Zen 2" (AM4) topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
MPowerPH
félisten
De, csak mintha single rankot irtal volna. Ez B-Die, es dual rank.
Es igen, a 3600C14 -es jobb, mint a 4000C16 -os. A 3800C14 -rol ellenben dual rank kiszerelesben meg nem hallottam, ez is mar az uj szeria resze, de ki tudja, mikor erkezik.
Ha megnyugtat, nekem pont ugyan ilyen kit -em van, csak 3200C14 -es. Az 3800 -at pont C14 tudja, 1.5V -al.
Most erkezik egy ilyen Team Group 3600C14 -es kit, arrol is majd beszamolok. -
mozso
senior tag
válasz
MPowerPH #30198 üzenetére
GSkill oldala:
[link] és [link]Mind Samsung B-die:
2x16GB 3600MHz CL14-15-15-35 1.45V -> F4-3600C14D-32GTZN
2x16GB 3800MHz CL14-16-16-36 1.50V -> F4-3800C14D-32GTZN
2x16GB 4000MHz CL16-19-19-39 1.40V -> F4-4000C16D-32GTZRItt is beszélgetnek róla:
[link]Nekem az a megértésem, hogy mindhárom DR x 2 modul -> 4 rank. Pont, mint most nekem SR x 4 modul -> 4 rank. Vagy elhibáztam valamit?
-
MPowerPH
félisten
A 3600C14 az jobb bin, mint a 4000C16.
En csak azert nem ertem, hogy 2x16GB az hogy lehet single rank, ha B-Die?!
Na meg azokbol(dual rank) en nem tudok 3800C14 -rol. Olyan tudomasom szerint csak 2x8GB -s kitben van, az SR.
Ezek melyik memoriak pontosan? Vagy ez mar nem B-Die? -
mozso
senior tag
Frissült a lista:
Három verzió közül melyik a javasolt?
2x16GB 3600MHz CL16-16-16-36 1.35V
2x16GB 3600MHz CL14-15-15-35 1.45V
2x16GB 3800MHz CL14-16-16-36 1.50V
2x16GB 4000MHz CL16-19-19-39 1.40VA 3800-ast eddig nem találtam meg boltokban. Nem hiszem, hogy az 5900X 1900MHz feletti IF-et tud majd mázli nélkül, ami nekem nem szokott lenni.
Azt nem tudom eldönteni a 4000CL16 jobb-e lebutítva 3800-ra, picit jobb időzítéssel vagy a 3600CL14 jobb, felhúzva 3800-ra, de lazább időzítéssel.
-
-FreaK-
veterán
Úúú, ezt a Frametime Analysis-t nem is láttam még, na ez komoly! Most vett egy 180 fokos fordulatot a véleményem róluk. Valami ilyesmit várnék el minden komoly oldalon. Mondjuk lenne még ötletem, hogy hogy lehetne hasznosabb, pl. jó lenne ha bele lehetne nagyítani a képekbe, illetve lehetne interaktív mint a CB-nél. De így is nagyon frankó, még eloszlást is mutatnak.
CPU terhelés téma: nem tudom, nem értek hozzá, de én így laikusként egyáltalán nem látom egyértelműnek és annyira különbözőnek sem a GPU-tól. Erről talán Abu tudna mesélni.
"...és biztos van benne szubjektivitás is rendesen, de azért mégis van benne valami, amit csak a számok alapján nem biztos, hogy egy review-ból kilátni. "
A reviewk-ból sajnos tényleg nem mindig, mert nem elég alaposak.
Viszont ha egy szubjektív véleménynek van bármi alapja, azt méréssel mindenképpen igazolni lehet, tehát adatokkal kimutatható, alátámasztható. (csak kell hozzá a megfelelő mérés).
Na én ezt hiányolom nagyon.. de nem megoldhatatlan probléma.bocs, a többit még elolvasni sem nagyon volt időm (meló)
-
HSM
félisten
válasz
CJ4567 #30188 üzenetére
Valószínűleg igen.
És nyilván nem futnak végig az egész játékon minden CPU-val végig monitorozva, melyiknek hol vannak gyengeségei, hol érdemes mérni a különbségeket...
"Az a baj, hogy nincs a 1070-nél erősebb videókártyám"
Ha már témánál vagyunk, nyugodtan kapcsold le a felbontást 720P-re. Ha centerre rakod a képméretezési módot, a szemed sem fog kifolyni, és máris olyan, mintha dupla olyan erős VGA-d lenne.Nekem bizonyos címekben így úgy tűnik, még a FS is megy az RX580-on.
A future frame rendering nem ront sokat az input lagon? Sokan ki kellett kapcsolják [link], szerintem én sem szeretném a 144Hz monitoron.
#30189 Erdei88 : Bizonyos grafikai beállítások (pl. geometria) a CPU terhelést is csökkentik, így ha nem maxon van, úgy könnyen lehet kevesebb tennivalója a CPU-nak.
Ezért jó kombináció tesztelni a magas részletesség/alacsony felbontás.
#30190 CJ4567: Ha több feladatot kap, kicsit nő a kihasználtság is, ezért és az (SMT működéséből fakadóan is) kicsit becsapós a mérő. De arra mindenképpen jó, hogy amikor 90-100%-ot látsz, sok tartalék már nincs.
#30191 -FreaK- : Volt idő, amikor én sem vettem őket komolyan, voltak fura eredményeik.
Ugyanakkor az utóbbi években én úgy láttam, nagyon sokat fejlődtek, és már konzisztensnek tűnnek az eredményeik, így nálam zöld utat kaptak (a linkelt 720P-s eredmények is nagyjából egybevágnak más, általam megbízhatónak tartott oldalak eredményeivel). Természetesen hasznos lenne egy 1 és 0,1% eredmény, de iránymutatásnak teljesen megteszi az átlag is, ha nem magas felbontásban nézed a GPU-limites eredményeket.
Egyébként ha már 0,1 és 1%, nekem igen tetszik, amit az újabb VGA-tesztjeinél csinál a TPU, mint Frametime analízis [link], számomra ez eddig a leginkább beszédes mérés-típus.A CPU és GPU kihasználtságok mérése azért nagymértékben más alapokon nyugszik, ahogy ezen hardverek működése is nagymértékben eltérő. Így ami megalapozottegy GPU-n, nem feltétlen igaz egy CPU-ra. Egy CPU-nál inkább az SMT/HT tudja kicsit megkeverni a dolgokat, valamint a szoftver skálázódása, tehát egyetértek veled addig a pontig, hogy valóban kell egyfajta háttértudás, hogy az ember helyesen tudja értelmezni, amit lát, és aszerint következtetéseket levonni.
"de akkor a fogyasztási keret csak 6 magon osztozik a 8 helyett"
Ebből a szempontból akkor 3600X lenne, annak ugyanazok a limitjei. De PBO-val be tudod állítani a 3600 limitjeit is, bár nyilván magasabbra fog boostolni úgy is a jobban válogatott 3800X. Tehát ilyen szempontból talán egy PB nélküli, fix órajelű beállítás lenne a legkorrektebb (ahogy utaltam is rá), mondjuk egy 4,2Ghz környéki (ha a 3800X is partner ebben vállalható feszültségen, de illene neki), 6 mag szemben 8-al, ott a limitek úgysem számítanak, hiszen fixek a beállítások.Ami a BF+multi mérést illeti, precízen valóban nagyon nehéz úgy mérni sajnos.
A Xeon/Ryzen 5 váltásnál azért futottam pár kört BF1-ben, ugyanazon a CPU-t rendesen terhelő térképen, alacsony felbontáson, ugyanazon a részen, 64 fős multiban, és sok idő és mérés alatt jutottam csak annyira, hogy talán picit jobban szalad a Ryzenen.
Mert azért ezt látni, illetve hogy vannak-e mikrolaggok, mennyire esik be az FPS, amikor sok minden történik.
Pl. ilyen érdekes példa, hogy Crysis3-ban ezen a ponton, ahol mérni szoktam [link] , az OC i5-4690K-m picit több FPS-t adott, mint a következő konfigom hatmagos Xeonja, de ahogy bementél a fűbe, a Xeonon sokkal kevésbé esett le az FPS. Mérni precízen azt is nehéz, mert nem könnyű pontosan ugyanúgy kétszer végigszaladni, de élményben azért elég jól észrevehető, hogy a 4690K elfogyott és durván szaggatott, míg a Xeonon is nyilván lassabban, de még teljesen jól futott. Sajnos ehhez viszont tapasztalat kell, én ezért is tartom hasznosnak pl. az ezekhez hasonló beszámolókat #27672 MPowerPH, #30129 MPowerPH, mert még ha nélkülözik is a konkrétumokat, és biztos van benne szubjektivitás is rendesen, de azért mégis van benne valami, amit csak a számok alapján nem biztos, hogy egy review-ból kilátni. -
Chaser
legenda
ha valaki 3500x-et venne, ák csak emagot hozza találatnak
valamiért x4 641-en listázza, úgy már több talált van -
-FreaK-
veterán
TPU-t én nagyon nem javaslom, szerintem totál megbízhatatlanok (konkrétan szerintem nem mérnek/tesztelnek semmit), valamint 2020-ban sem jutottak el oda, hogy az átlag fps nem mérvadó, 1% és 0.1% low kellene..
A CPU kihasználtságot mutató grafikonokra én nem alapoznék semmilyen véleményt, szerintem olyan összefüggéseket láttok bele sokszor ami szerintem nem feltétlen igaz, pl. hogy "ennyi tartalék maradt benne". Itt érdemes még belegondolni, hogy egyáltalán mit jelent az, hogy pl. 90%? hogy lehet ezt megállapítani? eleve mit jelent a 100%? stb.. Abu még a GPU kihasználtság témában írt erről korábban, hogy ez egy rohadtul nem egyszerű dolog ám mint azt a legtöbben gondolják, hogy ott látsz egy számot és akkor az valami nagyon konkrét érték, ami azt mutatja, hogy...
#30149 HSM
A tegnapi HSZ-edre, hogy a 8 magosból könnyű 6-ost csinálni: gondoltam rá, de akkor a fogyasztási keret csak 6 magon osztozik a 8 helyett, ergo megnő a 6 mag teljesítménye, nem? nem tudom, csak spekulálok.Amit a több CCD-ről írtál azt elfogadom persze, de ha csak arra vagyunk kíváncsiak, hogy önmagában a magszám növelés jelent-e előnyt, akkor azt egy 3600X vs. 3700X (vagy a Zen3-as párjaik) összehasonlítással meg lehet csinálni.
De sz@r így írni valamiről, hogy eltelt egy nap.. ):
Amit tegnap írtam BF témában nem olvastad?
- Félre értés ne essék, el tudom képzelni, hogy a több mag előnyt jelent, de erre nem találtam bizonyítékot. Én nem mernék rá fogadni... (már ha te is erre gondoltál)
- Ennek nyilván az az oka, hogy elég nehéz megbízható mérést csinálni egy folyton változó multi meccs alatt.
- Ennek eldöntésére szerintem egy frametime grafikon lenne alkalmas, valami olyasmi módon, ahogy azt tegnap leírtam.
- Persze, hogy SP-ben tesztelik (már ha egyáltalán), ott van egyedül olyan környezet ahol nagyjából biztosíthatóak az azonos feltételek. Persze az igazi egy beépített benchmark lenne, de az megint csak nem 64fős multi.
Hogy is lehetne MP-ben mérni/tesztelni? Gondold végig... folyamatosan változó a környezet.. az egy teszt alatt becsapódik előtted egy repülő->frame time spike, a másik esetben meg az üres tájat nézed, mert épp nincs ott senki.Azt meg tudod nézni persze, hogy egy adott proci hogy viselkedik, mennyit esik vissza a teljesítmény multi alatt (nagyjából), de így összehasonlítani nem tudsz két cpu-t. Abból indult ki ez.
-
CJ4567
nagyúr
válasz
Erdei88 #30189 üzenetére
Én low grafikán játszom, gyorsan kipróbáltam FPS korlát nélkül (142FPS korláttal játszom), ami érdekes, hogy a CPU kihasználtság sokat nem változott(90-100% között ugrál ugyan úgy), viszont 144FPS fölött is megy a játék, mintha több tartalék lenne, mint a CPU kihasználtságból gondolnád.
-
CJ4567
nagyúr
Fogadni mernék rá, hogy a BF játékokat SP-ben tesztelik, nem multiban. SP-ben el tudom képzelni, hogy tényleg kényelmesen 165FPS-t ki tud nyomni a 3600, viszont multiban a 144FPS-t vért izzadva tudja elérni. (Az a baj, hogy nincs a 1070-nél erősebb videókártyám, amit tudok tesztelni, hogy kikapcsolom az FPS korlátot, és megnézni, hogy úgy meddig megy el MP-ben, és SP-ben.)
Amúgy a future frame rendering valamennyit segít a procin, bekapcsolva már van egy kis tartalék(nem sok, de legalább nem szinte fixen 100%-on megy), és simábban fut a játék. -
Puma K
nagyúr
Az elég jó kis ugrás lesz. Ha veszel egy jobb fajta alaplapot B450 vagy B550 chipsettel, akkor abba beleteszel most egy 6/12-es procit és később meg csak elég lesz cserélned egy 12/24-re. Ha szükséges.
Kérdéses hogy az AMD meddig fogja még gyártatni a 3000 szériás Ryzen procikat.
Sajnos a jelenlegi készlethiányos és nyerészkedő helyzetben eléggé nehéz venni bármit is ami adott igények szerint jó és nincs túlárazva...
-
HSM
félisten
válasz
BerserkGuts #30180 üzenetére
Amibe belereng a föld, az a hozzánemértés és arrogancia, ami néhányaknál jellemző itt a topikban.
Akinek nem inge...A magasabb felbontással kizárólag annyit csinálsz, hogy a gyorsabb processzorok teljesítményét mesterségesen korlátozod, így azt az illúziót keltve, hogy nem jobbak, mint a gyengébbek. A valódi felbontást akkor lenne értelme nézni, ha az egész játékot végigtesztelték volna vele, elejétől a végéig, de ez nyilván nem reális. Addig viszont marad az, hogy aki egy teljesítményszintre vágyik, az inkább kalkulál némi tartalékot a CPU-ba, mert hiába látod azt, hogy pl. a BFV kényelmes 165FPS [link] a 3600-ason, amikor a valóságban erősen küzdeni kell a 144FPS-ért is, és ennyi tartalék marad benne 4,3Ghz-en [link] . Magyarul rendesen orra esett volna, aki csak ezt a 1080P-s ábrát nézi.... Ehhez képest a 720P-s ábrán gyönyörűen látszik, hogy bizony vannak CPU-k, amik masszívan jobb teljesítményre képesek. A 1440P-s ábrán viszont már nem látszik kb. semmi, azon kívül, hogy ahol épp teszteltek a GPU-limit uralkodott [link] .
-
pckownz
őstag
-
PuMbA
titán
válasz
Puma K #30171 üzenetére
Nekem most 2/4 után lesz 6/12. Elég lesz jó ideig, Dirt Rally 3.0 biztos futni fog rajta
Január, februárban amikor mindenki kivásárolta magát és jönnek a procik dögivel a boltbokba, majd visszamegy a 3600 ára 60k környékére.
ballazol: Vettem aprón 6k-ért egy Logitech Formula Force GP-t
Ja, hát szerintem kell egy kormány a pontosabb irányíthatósághoz.
-
ballazol
senior tag
válasz
BerserkGuts #30180 üzenetére
-
BerserkGuts
addikt
cpu-ról akkor ennyit ilyen játékokhoz nem kell mert nem lesz semmi előnye bár ezt eddig is tudtam ott van az RDR2 jó példának de itt is látszik mi kell legalább 3070 a full grafikához mindenestől de inkább 3080 szint.
Nem a proci fogja hozni az fps-t az max +-10-20-30 között hoz a konyhára az meg baromira nem számít és felbontás nagyobbodásával erősen csökken 4k 10fps, 1440p 20fps, 1080p 30fps kőrül ebbe nem fog belehalni senki elve 1080p-n 100-körüli fps-eket hoznak a játékok na ott 99%-ban nem veszel észre semmit belőle értelme meg semmi csak erőfitogtatásnak jó az egyetlen opció az 1440-p mert ott becsúszhat hiányzónak a minimum fps-eknél mivel jóval alacsonyabbak ott a -20 már bemegy 60 alá az meg talán érezhető lesz -
mozso
senior tag
Sziasztok!
Tippekre lenne szükségem, eddig 4x8GB 3600MHz CL16-16-16-36 1.35V ramokat használtam a 3900X-nél. Samsung b-die, single rank modulok.
Gondolkodom, hogy kipróbálom a 2x16GB-ot. Vagy 3900X vagy 5900X lesz a CPU.
Három verzió közül melyik a javasolt?
2x16GB 3600MHz CL16-16-16-36 1.35V
2x16GB 3800MHz CL14-16-16-36 1.50V
2x16GB 4000MHz CL16-19-19-39 1.40V -
Puma K
nagyúr
Ezért kell mindig tisztába lenni a saját igényeinek mikor gépet fejlesztünk. Hogy mi kell most és mi fog kelleni a jövőben avagy milyen grafikával és hány FPS-el akarunk kikapcsolódni.
Tudom-tudom a grafika nem minden, de a látvány azért nem mindegy... főleg azoknál akiknek ez egy hobbi is.
Én tavaly a 4mag/8szál után úgy voltam hogy duplázni kellene a magok és a feldolgozó szálak számát, hogy a leendő 8mag/16szálas AMD vagy Intel procival szintén 4 évig ellegyek és kiszolgálja az igényeimet.
-
PuMbA
titán
Több üzletben 90.000Ft a Ryzen 5 3600
A Ryzen 7 3700X ára meg kb. ugyanaz maradt. Kíváncsi vagyok, mi lesz, ha tényleg elfogy az üzletekből, mert a boltok sora is apad az arukereso-n. Maradtam volna Intelnél, sose szabad a tömeg után menni, mert ez lesz. Most még Mari néni a faluból is Ryzen-t akar... de már itt a B550 lap...
-
-
R3laX
addikt
válasz
MPowerPH #30136 üzenetére
Nem lehet, hogy pont VGA driver csere volt 3600 után, vagy Win update? Meg tudnak ezek szopatni rendesen.. Ennyire 100% ez 6/12 microlag? Sztem nem
. De ne húzd fel magad, ez is csak 1 vélemény. Manapság ez a divat... NV/AMD is szivat a mikrolag-okkal + a Windows meg még rátesz egy lapáttal. Nekem is volt egy időszak, de most megint vaj sima minden 5700XT-vel.
-
HSM
félisten
válasz
arabus #30160 üzenetére
Mint jeleztem, hibás a grafikon. Ez neked a profizmus jele? Az se gyanús, hogy a 2600X leveri az egész mezőnyt? No comment.
A CRT monitorokra sem kell terelni a témát, senki nem írta, hogy játssz 720P, azt írtam, ezen a felbontáson érdemes CPU-t tesztelni.
Teljesen mindegy, hány ember használ ilyen VGA-t, nem alkalmas mai felsőkategóriás CPU-kat tesztelni.
"a tech hablaty meg mint mondtam neked való."
Sajnálom, ha neked mindössze ennyi ment át ebből. De ettől még nem lesz igazad. Én mindenesetre itt a témát lezártam. -
arabus
addikt
igen minden bizonnyal a Vortez amatőr oldal ugy mint a többi.
a tech hablaty meg mint mondtam neked való.
jó sok ember fhd-t vagy qhd-t használ az a mérvadó amit lesel meg ami elé lehuppansz.
volt vagy 20 éve nekem is CRT monitorom 1280x720 felbontással sosem kivánom még a legrosszabb elenségemnek sem.
aztán hogy te ilyen tesztekre izgulsz hát... mondom a te dolgod.
eléggé sok ember használ ilyen közép vagy alsó kategóriás vga-kat hidd el. -
HSM
félisten
válasz
arabus #30158 üzenetére
Úgy látom, továbbra sem érted. Pedig a TPU-n is világosan le van írva az általam linkelt oldal bevezetőjében.
"On popular demand from comments over the past several CPU reviews, we are including game tests at 720p (1280x720 pixels) resolution. All games from our CPU test suite are put through 720p using a RTX 2080 Ti graphics card and Ultra settings. This low resolution serves to highlight theoretical CPU performance because games are extremely CPU-limited at this resolution. Of course, nobody buys a PC with an RTX 2080 Ti to game at 720p, but the results are of academic value because a CPU that can't do 144 frames per second at 720p will never reach that mark at higher resolutions. So, these numbers could interest high-refresh-rate gaming PC builders with fast 120 Hz and 144 Hz monitors. Our 720p tests hence serve as synthetic tests in that they are not real world (720p isn't a real-world PC-gaming resolution anymore) even though the game tests themselves are not synthetic (they're real games, not 3D benchmarks)."CPU-limitet, CPU-erőt így a leginkább életszerű tesztelni, alacsony felbontásban, magas részletességgel, hogy ne a GPU limitáljon, minden más mellébeszélés. Ez viszont tény.
A linkelt második teszted szerintem teljesen amatőr, már önmagában az, hogy nem 0-ról indul a grafikon, és 2016-os középkategóriás VGA-t raknak egy 2019-es felsőkategóriás CPU mellé tesztelni, na ez a nem életszerű. Azt pedig tudod, kinek magyarázzák, hogy a 2600X gyorsabb egy 10900K-nál. Bolond azért nem vagyok.
-
arabus
addikt
neked ugy látom mindenről is van felőlem 640x480-on is játszhatsz kit érdekel a limiteddel együtt,ha neked az szimpi de nem valós és életszerű.
hát mutogasd.
lehet azért jópár más megközelitésű tesztet is találni átlagos konfiggal nem félmilliós csúcsholmikkal átlagos beállitásokkal és hát meglepően más eredmények
születnek. -
HSM
félisten
válasz
arabus #30153 üzenetére
"legalább ne 1280-on mutogasd mert szerintem senki nem játszik ugy"
Látszik, hogy fogalmad sincs arról, hogyan működik a CPU-limit.
Amikor a CPU-k játékok alatti teljesítményéről beszélünk, semmi értelme olyan felbontást/beállítást nézni, ami totálisan GPU-limites, mivel ott a GPU tempóját méred, majd 'ügyesen' megállapítod, hogy nincs különbség, miközben az első CPU-t jobban terhelő jelenetnél kijönne az a difi 1440P-n is (pl. mikrolaggok formájában).A 1440P-s grafikon alapján semmi különbség gyakorlatilag a 3600 és a 10900K között sem (~5%), pedig éppen innen indult a beszélgetés, hogy #30136 MPowerPH fórumtárs elég látványos visszalépésről számolt be ("A 10900K utan shocking volt"), mikor ezt a váltást meglépte. A 720P-s ábrán, amit linkeltem, máris látszik a különbség a két CPU között, még az átlaggal elmaszatolva is több, mint 20%. Pedig feltételezhetjük, hogy a fórumtárs sem 720P-n játszik az adatlapján található 4K monitoron.
-
arabus
addikt
-
pckownz
őstag
Elmeletileg /Documents/Call of Duty Modern Warfare/players/adv_options.ini
RendererWorkerCount key lesz a baratod.
Erdekes, hogy nalam 4-re van allitva, bar meg a 3600-on lett telepitve, nem a 3900x-en. Ha kiprobalnad, legyszi ird mar meg, hogy mit tapasztalsz. En nem nagyon akarok vele kiserletezni, mert jelenleg betonstabilan megy a jatek stream kozben. -
PuMbA
titán
Ryzen 5 3600 MA biztosan mindenre elég, ha játék mellett nem futtatsz a tálcán programokat
Flight Simulator 2020 tesztnél is írták, hogy 4 mag 8 szálon vannak mikroakadások, de 6 mag 12 szállal már eltűntek a 3600-zal és ennél nagyobb magszámnál már nem változik a helyzet.
A Ryzen 5 5600X meg nagyon sokáig ki fogja húzni brutális architektúrális előrelépés miatt.
-
HSM
félisten
válasz
CJ4567 #30124 üzenetére
Azért az az AVX használat nem fog túl nagy melegedést okozni...
#30132 -FreaK- : Ami nekem borzasztóan hiányzik itt a magszám-diskurzusból, hogy egy kalap alá veszitek a különböző felépítésű processzorokat. Ez így nem helytálló játékok tekintetében, mert nagyon nem mindegy, hogy milyen az adott magok közötti összeköttetés. Ez az 5000-es Ryzen széria hatalmas újítása is. Sok játéknak akadály, hogy a 3000-es Ryzeneken többnyire két CCX van (egy CCx max 4 mag), köztük pedig jelentős büntetés idő tekintetében kommunkálni, ami komoly gátja lehet a skálázódásnak. Tehát hiába adott esetben a 6 mag, ha csak egyszerre 3-3 tud hatékonyan együttműködni. Lásd pl. Crysis 3 tesztem: [link] . Itt nagy valószínűséggel egy "egybe" hatmagos Core vagy Ryzen 5000 még skálázódott volna normálisan 3 mag felett (ahogy a Ryzen 3600 előtti hatmagos Xeonom is skálázódott pontosan ugyanebben a környezetben), mivel nincs benne ez a korlátozó tényező, míg a 3600-asom látványosan megállt itt, legalábbis a Radeon GPU-val. Ahogy #28584 CJ4567 fórumtárs megmérte, Nv-n úgy tűnik, nincs ilyen akadály.
Ezért láthatunk ilyen anomáliákat is, hogy pl. a 3700X és a 3900X egy szinten megy, és a 9700K és a 9900K kb. körberöhögi mindet... (Harmadik bekezdés [link]) Amikor "nyers erőben" nyilván nem egy kategória a 9700K és a 3900X, csak a 9700K nem kényes bizonyos magok közötti kommunikációra, és az i5-10600K is részben ezért olyan jó játékos processzor magas órajelen, pedig az is csak hat mag, és az 5600X is szerintem ide sorolható, az sem véletlenül veri hatmagos létére kb. a komplett 3000-es szériát játékokban [link] , és a 3300X a mindössze négy maghoz képesti igen jó szereplése is részben ehhez köthető (az is egy CCX).
#30137 -FreaK- : Egyébként 3600 vs. 3800 tesztet bármikor tudsz csinálni a 3800X-eddel, CCX-enként egy-egy mag BIOS-ból tiltható, órajel fixre beállítható, és már lehet is tesztelni.
-
-FreaK-
veterán
válasz
arabus #30142 üzenetére
Ebből semmi nem igaz amit most itt leírtál.
#30140 MPowerPH
Oké, de annak amit tapasztaltál számtalan oka lehet, nem csak a magszám. Módszeresen ki kellene zárni minden eshetőséget mielőtt egy ilyen megállapítást tudsz tenni. Bármennyire is kézenfekvőnek tűnik."Gondoltam, hogy a 6 magos tulajok egybol ugranak..."
Fordítsuk meg a dolgot: ha én beböffenteném ide, hogy 6 mag fölött akadozik néhány játék, és ez várható a jövőben is, mert ezt tapasztaltam (tegyük fel elindult valami barom program/update a háttérben), ezért nem ajánlom senkinek a 6-nál több magos cpu-t, akkor te nem ugranál és kérnél róla mérést/adatot akármit?Mondom, alaposan utána jártam, sok tesztet néztem, próbáltam meggyőzni magam, hogy kell nekem az 5800X (vagy 5900X), de semmi ilyesmire utaló jelet nem találtam, pedig nagyon szeretném ha végre egyszer röccenés mentesen futna a BF, de szerintem ilyet sose fog tudni, mert nem hardver függő, hanem ilyen az engine.
Persze, van némi (pár % előnye) az erősebb verzióknak, de ezért már nem voltam hajlandó pénzt áldozni. Ha csak egy olyan (de alapos, módszeres) tesztet találtam volna, ami alátámasztja azt hogy a BF-ben simább lesz a frametime graph és eltűnnek a spike-ok, akkor "shut up and take my money!"
-
fanti
addikt
Csak azért kérdeztem gyerekek pont a COD MW-t, mert emlékeim szerint a játékban van valahol valami config file, amiben állítható a használt CPU magok száma talán.....? Mint ha már olvastam volna erről itt a topikban, és írtátok volna hogy melyik mappa melyik állományát kell módosítani (talán csak egy sort benne) és változik a CPU maghasználat. És kedvem lenne (ha ez így van) kicsit kísérletezni ezzel.
3600-as procim van, és nem érzem sehol az akadást vagy ilyesmit, szépen futkározik rajta, de próbálgatnám....ha lelném azt az állományt. -
MPowerPH
félisten
válasz
Erdei88 #30143 üzenetére
Persze, vilagos. De az oka akkor is az volt, hogy csak 6 mag. 3800X -el minden helyre jott. Igazabol abban a felbontasban, amiben en jatszottam, meg csak kevesebb FPS -em sem volt a 8 magossal, mint a huzott 10900K -val. Az uj gen. -bol sem vennek 8 mag alatt. Ha meg csak gaming, akkor 8 mag folott sem....
-
arabus
addikt
válasz
-FreaK- #30139 üzenetére
te most magadnak bizonygatod hogy elég hat mag.
amúgy ha csak játszol a gépen sem szerintem még ha hat ghz-en megy sem ér fel
egy több magossal.
ha meg átlag rendszer sebességet nézünk esélye sincs a többmagosokkal szemben.
MPowerPH-nál is megfordult már egy két proci elhiheted nem mondaná ha nem igy lenne.
és itt nem szabad egybevenni az 50-60 ezres hatmagosokat a 185 ezressel sem.
mig 60-ért jó opció addig 80 fellett eszement értelmetlenség -
PuMbA
titán
válasz
MPowerPH #30140 üzenetére
Ja, de ez csak extra fícsör, hogy PC-n vegyék a 8+ magot, mert nincs mivel eladni őket. Az elsődleges platform a konzol és konzolokon futnia kell a játékoknak még 6-8 évig főként 60fps-es céllal a ritkább 30 és 120 mellett. Ott pedig 7 db Zen 2 mag van (1 az oprendszeré), ezért nagyon soká lesz, mire PC-n a követelmények ennél vaskosabbak lesznek.
-
-FreaK-
veterán
válasz
MPowerPH #30138 üzenetére
Ez nem befolyásoló tényező abban az esetben, ha valaki azt szeretné tudni, hogy 5600x helyett költsön-e többet, és 5800x-et vegyen pl.
Ha viszont szóba jöhet az Intel is, akkor igen, ott már érdemes elgondolkodni, de ezt megint csak nem tekinthetjük mérvadónak, mivel most durván elszálltak az árak a készlethiány miatt. Közel sem biztos, hogy két héttel ezelőtt, vagy két hét múlva is ugyan ez volt/lesz a helyzet.
Én mindig nagyon alaposan utána nézek/kutatok ha venni akarok valamit, és most épp azért döntöttem az 5600x mellett az 5800/5900 helyett mert semmi bizonyítékot nem találtam arra, hogy pusztán a magok száma bármit is jelentene (+mert túlárazottnak tartom) .
-
MPowerPH
félisten
válasz
-FreaK- #30137 üzenetére
"Lsd. pl. mikor ajánlasz valakinek, simán lehet, hogy a megalapozatlan véleményed miatt fog +40-50k-t költeni procira.."
Ez most jelenleg ugy all, hogy az uj AMD 6 magos annyiba kerul, mint az Intel 10 magosa. Szoval tobbet nem fog kolteni, csak a vegen jobban jar, foleg hosszu tavon.
-
-FreaK-
veterán
válasz
MPowerPH #30134 üzenetére
Viszont addig kár ezeket az üres frázisokat puffogtatni amíg nem tudod alátámasztani, mert valakinek félrevezető lehet. Lsd. pl. mikor ajánlasz valakinek, simán lehet, hogy a megalapozatlan véleményed miatt fog +40-50k-t költeni procira..
"A tobbi, az hogy ki mit hisz, az meg hidegen hagy."
Na látod, ez nem szabadna hit kérdése legyen
méréseket kéne látni róla...
Úgy tudnám elképzelni ezt a tesztet hogy két, egy generációba tartozó cpu (pl. 3600x+3800x), all core, fix órajelre állítva, és egy adott 64fős mapon (van annak mindig egy fix pontján) menni 10-20x / cpu és átlagolni az eredményeket, vizsgálva hogy mennyi a szórás a frametime-ok között.
Na de erre kinek van ideje persze. Aki meg ezért kapja a fizetését, az meg nem csinált még ilyet
#30136
"Masok is irtak, nincs ebben semmi varazslat, nehol keves a 6 mag."Igen, a homeopátiára is írnak/mondanak sok féle jót.. aztán meg a világ egyik legnagyobb átverése.
-
MPowerPH
félisten
válasz
Erdei88 #30135 üzenetére
Nalam nem volt instabil semmi, leven huzva sem volt.... Masok is irtak, nincs ebben semmi varazslat, nehol keves a 6 mag. Az uj cimekben remelhetoleg mindegyikben keves lesz, az jelentene azt, hogy van fejlodes.
De mar irtam akkor, amikor beuzemeltem. A 10900K utan shocking volt.
-
-
-
-FreaK-
veterán
válasz
MPowerPH #30131 üzenetére
Erre azért mutassatok már légyszi valami bizonyítékot.. sokan skandálják ezt de most már azért illene méréssel is alátámasztani. Az meg nem lesz egyszerű, mert azt szokták mondani, hogy ez főleg 64fős multiban probléma amit meg nehéz mérni, mivel folyton változó a környezet. De talán egy sima single map is megfelelne, kellene csinálni frametime grafikont és összehasonlítani. Addig ez így a levegőbe beszélés véleményem szerint.
Én váltottam 4/8-ról (6700k) 8/16(3800x)-ra aztán 6/12-re (5600x) és nem tudom alátámasztani ezt.. az első kettő között még talán érezhető volt, a két Ryzen között már nem nagyon, pedig én aztán elég érzékeny vagyok az akadásokra.
Hozzáteszem csak BF1 és BFV-ről tudok nyilatkozni, viszont érzésre nem adunk, szóval lássuk a méréseket..A valóság ezzel szemben szerintem az, hogy a BF játékok bármilyen konfigon tudnak stuttert produkálni megfelelő körülmények között. Abu régebben leírta hogy miért, az engine hibája leginkább, ha jól emlékszem.
-
MPowerPH
félisten
Szerintem teljesen rendben van az, hogy 8 mag kell egy jateknak. Eddig az volt a baj, hogy nem hasznaljak a magokat. En pont ezt hivom optimalizaltsagnak.
8 mag lesz a jovo, konzolok is 8 magosak. Most harangoztak be nem reg egy game -t, amihez elvaras lesz a 8 magos CPU. -
Ribi
nagyúr
válasz
MPowerPH #30129 üzenetére
Mondjuk 2 szarul optimalizált játék miatt kell csak drága proci akkor az nem faja. Régen még sokat toltam BF nemtom melyikkel és ott is pont ez volt, hogy ahogy pecselgették a játékot, szép lassan bejött mikrolag. Akkor cseréltem procit és megszűnt. Most már inkább nem játszom ezzel. Főleg ilyen "mesterségesen" fosra csinált motorral.
-
-
pckownz
őstag
Pontos szamokat nem tudok most irni, de tapasztalat alapjan jol skalaz. A 3600-at megtudta enni, foleg a repulo animacio alatt. Abbol kiindulva, hogy a 3600-on 40-60% korul volt atlagban az ossz cpu usage, 3900X-en meg 10-15%, igy azt mondanam, hogy oszlik a terheles.
(1080p@144)Ha pontosabbra vagy kivancsi, dobj egy privatot, hogy mit nezzek es ralesek
-
fanti
addikt
A COD MW mennyire tudja jól használni a rendelkezésre álló processzor magokat?
Valahol lehet ezt beállítani? Van valami config állomány a játékban, ahol esetleg ez átírható? Próba kedvéért kérdem.
-
HSM
félisten
válasz
Trailblazer #30119 üzenetére
Nem keveredés, Intel volt olyan kedves, hogy TDP=fogyasztás, mert az egyszerű halandó ezt érti. Ryzeneknél viszont egy kevésbé érthető adat van a dobozon, és a PPT értéket lehet fogyasztási limitként használni, ami jóval magasabb és nincs is a felhasználó szeme előtt.
-
jokeph
nagyúr
nem a magok kérnek sokat, hanem a SOC, az meg mindegyikben ott csücsül.
Amúgy TDP még mindig nem egyenlő fogyasztással.Egyik oldalon sem.
#30122HSM: ha így is volt, nem volt szép tőlük.
amúgy sem konkrétumot takar, hanem egy osztályt, amibe az adott CPU belefér, és így iránymutatás a hűtéséhez.
Vagy csak városi legenda.
Egy példa: elővettem a jó öreg Bloomfield-et, most erről pötyögök: X5677 Xeon (130W TDP) alap 3,46 és turbó 3,73 GHZ (nem all-core nyilván), Asus P6T Deluxe lapban (tudod te is hogy az X58-as chipset önmagában egy zabagép), RX 480 8 GB Sapphire Nitro VGA-val (ez szintén nem csekély étvágyú alapban sem - GTX 1070 ROG Strix-hez képest élből +20W idleben - ezt még az aláírásomban lévő konfigban mértem), rajta lóg a külső mérő jelenleg is, HT ON-al 4,4 GHZ-re húzva, de BIOS-ban engedélyezett C-STATE-kkal idle 130W körül kér be, böngészés 140-150W a komplett gép monitor nélkül. 2 ssd és egy HDD lóg rajta. -
Chaser
legenda
eteted-eteted, de ilyen alapon akkor 3800 is annyit enne mint a 3600, esetleg pár w-tal többet
elég egyértelmű, hogy 4c/8t kisebb default órajellel kevesebbet fog enni mint 6c/12t magasabb default órajellel
majd előszedem a hdd-t, túl sok szám van már a fejemben, 4g prime small fft 100w környéke konnektorból 3100-nál, de nagyon kis fesz kellett neki hozzá, 1,1v fölött, talán 1,118v bios-ban beállítva
és alapon volt a gép 52-56w
hogy alapból mért ilyen magas a zen-eknél az idle fogyastás passz, de nyilván már itt is bekaristol legalább 10-20w-ot
vrm vesztesége megint nem lehet hatalmas, főleg idle módnál nem
nálam speciel ez egy db ventivel és egy db nvme ssd-vel mért érték, vga 3070, előtte a kis gf 210-zel még magasabb is volt néha az idle értékem, egy monitor@60hz, 5-10w közt ehetett a vga win desktopon, táp pedig már itt is megüti a 80-85% hatásfokot -
Trailblazer
veterán
De már elnézést, a TDP hőtermelésre utal (Thermal design power), és nem energiafogyasztásra. Ez közkeletű keveredés.
-
Chaser
legenda
non-avx az nem "komoly" terhelés
én hiszek a fogyasztásmérőmnek, eddig bevált ( :
ha a 3600 megállna 65w-nál, a 3100-nak max 45-50 körül kellene lennie, kevesebb mag/szál, és még default órajel is alacsonyabb, de nem áll megHSM
régi inteleket nem ismerem, maiakat sem
de még biztos van mit csiszolni win-zen kombón, hogy hatékonyabban működjenek a szálak
10400 az "jól" fogyaszt, ott semmi gond nincs, 4,5g-től lehetnek éhesek a chipek
ha dobott volna intel 10nm-t, az hatékonyabb lenne mint a tsmc 7nm-e
helyette széthajtsják a 14nm-t, így készülnek a kazánok, különben amd-vel nem tudtak volna lépést tartani, de ott is látványos pár száz mhz plusz miatt már mennyivel többet meg tudnak zabálni a chipek
nálam 38xx rémlik 4,2 vagy 4,3-on, hsz-ekben biztos benne van, de kb adja a tw-s értékeket -
HSM
félisten
Igen, nekem is ezt jött ki, illetve mások is hasonló dolgokat mértek a PPT limit módosítával, amit szintén linkeltem (második bekezdés [link] ).
Amúgy perf/watt tekintetében nekem a saját CPU-mon allcore kb. 4Ghz magassága volt a legszimpatikusabb, pontosan nem mértem meg/teszteltem ki, de kb. 1,07V környékén kér hozzá, és az még azért értékelhető gyorsulás az alap 3,6Ghz-hez képest, és még nem száll el a fogyasztás sem túlzottan.
#30111 Chaser : Nekem korábban a hatmagos HT-s ős-Xeonon (X5660) soha semmilyen gondom nem volt kevés szálas alkalmazásokban, pedig 2016-óta használtam. A win10 rendesen lekezelte. Pedig én korábban észrevettem még 2010 körül a HT hátrányait win7-en, 3 évig volt kikapcsolva emiatt az i7-920-asomon.
Egyébként újramértem most a bekapcsolt SMT + 6 szálat, és most nem volt akkora esés, a korábbi mérésemhez képest +2W lett fogyasztás, és 1020 helyett 1090 pontot adott 6 szálon.
Egy dolog változott, most kikapcsoltam a preferált magokat, ahogy egyébként használom, a korábbi tesztemnél bekapcsolva hagytam, hogy egyedül az órajel/feszültség különbözzön a gyári alap/PBO beállítástól. Tehát úgy tűnik, szól bele a kelleténél jobban a pontokba, az SMT OFF mérésem is preferred cores nélkül adott 1145 pontot."olyan játékoknál lassít gondolom, amik max 6 szálat használnak, azoknál egyértelműen előnyösebb a 6 mag, mint 6 mag+6 szál vegyesen"
Ezt is még a Xeonommal teszteltem alaposabban, ott pl. BF4 5 szálat használt DX11 módban, 6-ot HT-val és kb. egál volt, de főleg Mantle alatt inkáb HT-val ment jobban [link] .
Itt Ryzenen még a CCX-ek is bonyolítanak picit képen, szvsz az is inkább az SMT-nek kedvez, hiszen több feladat tartható vele CCX-en belül, persze nyilván ehhez speciális optimalizálás is kell.SoC fesz sajnos kell ennyi, szerintem nem sok. VDDP nálam is 0,9V, VDDG 0,95V, de a SoC kér ennyit, bár van rajta némi ráhagyás, a 24/7 használat miatt. 3733Mhz szinkron IF-el, GDM nélkül 1T-n azért igénybe veszi a vezérlőt is.
Nálam egyébként 3800 pont felett ad a Cinebench R20 így: [link] .
Sajnos egyébként ez lett a kiélezett verseny szerintem is hátrányos következménye, sok a gyárilag agyon hajtott CPU.
Mondjuk a kék oldalon azért én sokkal jobbnak látom a helyzetet, konkrétan K-s CPU-n aktív magonként beállítható, maximum mekkora órajelig turbózzon, az szvsz elég hasznos. A B550 + 3600-ason nem találtam ilyesmit. Illetve a kis modellek is reálisabban turbóznak ott, volt játékteszt, ahol pl. a 10400 takarékosabb volt, mint a sima 3600, ami annyiból vicces, mennyit van szidva, hogy régi architektúra őskövület 14nm-en, aztán hoppá....
Ezen az oldalon talán majd az 5000-es széria lép kicsit előre a curve optimizerel. A 3000-esen elég vicces, hogy ha elveszek offsettel, lelassul, az allcore OC-nak pedig nyilvánvaló korláta, hogy mindig a legnagyobb terheléshez kell igazítani, ami főleg a 12-16 magos kategóriában mehet az alacsony magszámú működési tempó rovására.
-
PuMbA
titán
válasz
Chaser #30114 üzenetére
Toms Hardware-en ennyit mértek alap beállításon: "We began with the non-AVX stress test in AIDA64 and found that the Ryzen 5 3600 drew 67W"
AnandTech-en: "We see peaks here up to 80 W, but the big variable threaded scenario bounces more around the 60 W mark for over 1000 seconds."
A 3600 tényleg a 65W-os megjelölt TDP-je körül van....ami a 65W-ra jelölt Ryzen 7 3700X-re már nem igaz, mert az már 70-80W-ot fogyaszt alapon.
-
Chaser
legenda
azt azért tudni kell, hogy ezek alapon is esznek, és többet mint az intelek
az magában +10w, mikor felrakod a ramot 2133-ról 3000-re - ennyi rémlik -, és nem a ramok eszik meg a +10w-.ot, mert a hőmérsékletük nem változik
vagy a soc - cpu szerves része -, vagy az imc a cpu-ban
63w-on a 3600 talán-talán alulfeszelve 3600mhz-en menne el, de még lehet ott sem
3100-ról van még pár mérésem vmelyik backup hdd-n, az is konnektorból nyalta már a 100w-ot all core 4g fölött, platinum táppal
pbo-val meg se néztem sztem, max 8 magtól fölfelé lehet értelme, alatta nem tapasztaltam egyik 3xxx-nél sem -
-
PuMbA
titán
Tényleg majdnem kétszeres...
Itt konnektorból mért teljesítményről van szó, tehát az egész gépé és a 3600 alap beállításon nem fogyaszt többet 63W-nál más oldalak direktbe mért proci fogyasztása alapján, erre rádob 47W-ot a PBO. A többi komponens fogyasztása nem változik. Full vicc kategória a PBO.
-
Chaser
legenda
+60%-ot smt nem ad, valós használatban +20-40% ha nincsenek a fizikai magok maxra terhelve
igen, szálkezelési gond
pont a cb jó példa milyen hülyén kezeli a win a szálakat
ha nem kikapcsolt smt-vel mérsz, hanem csak beállítasz cb-nek 6 szálat, össze-vissza eredmények jönnek - látom mérted, én is -
nem tudja feldolgozni a win, hogy nincs szüksége ebben a helyzetben az smt-re, és random fizikai mag/logikai szálakat "fog be" a 6 szálra
olyan játékoknál lassít gondolom, amik max 6 szálat használnak, azoknál egyértelműen előnyösebb a 6 mag, mint 6 mag+6 szál vegyesen, miközben minden malmozik
3500x-et nem mértem - nem volt mit - , 3600-nál ezek a cb20 eredmények nagyjából helytállóak, így gondolom a 3500x mérések is
nem sok nálad az a soc fesz? barátomnál 0,9v vagy 0,95v-on megy 3600-os ram mellett 3800x cpu-nál
értelmes világban a zen 3600-nak 3600 lenne a gyári vége, ott még "termeli" az áramot kategória ( : de ugye teljesítmény hajkurászás van
cb20-ban a 3100 dobott 24xx pöttyöt ha jól emlékszem 4g-n, 4,2-n nyalt bele 2500-be, erre kicsit ráfejel a 3500x alapon tw szerint - gondolom a default 3,9g all core -szerk:
fanti
ha nem lenne a rivalizálás intellel, ilyen baromságok nem is lennének
de ugye így muszáj minden mhz-et kipréselni -
HSM
félisten
válasz
Chaser #30107 üzenetére
"még olyan is van hogy 3600-nál gyorsabb"
Ez inkább amolyan szálkezelési anomália lehet.Az SMT már manapság nem igazán lassít, elég okos hozzá többnyire az ütemező. Viszont, amelyik játék tud mit kezdeni az SMT-vel, az óriási előny a Zen2-nek. Lásd pl. Cinebench eredmények, a nyers feldolgozó képességét durván megemeli a CPU-nak.
Nálam pl. az allcore 4,2Ghz-es 3600-ason ha megnézed R15-ben 6 szál szemben 12 szállal vagy +60% tempó (gyakorlatilag közel SMT ON/OFF a szálkezelés miatt), ami azért elég durva [link] .Szerk.: megmértem "valódi" SMT OFF, úgy 1145 pontot kaptam azonos beállítások mellett, tehát csak olyan 43% az előny, az is elég sok.
-
Chaser
legenda
válasz
joysefke #30084 üzenetére
találsz róla teszteket, még olyan is van hogy 3600-nál gyorsabb - nyilván azok a játékok nem komálják az smt-t, vagy eleve nem használnának többet 6 magnál, és olyankor az smt ront, a win nem tud mit kezdeni valós és fizikai magok közti különbséggel -
de van olyan is, hogy 3100 "csúnyán" elveri
itt igazából ár a döntő, ahogy látom 3100-ak is kezdenek fogyni, drágulnak, 3500x ára meg stagnál, bolti árakat nézve már átlag 20eft-tal drágább a 3600, az xt meg annál pár ezerrel drágább, vicc -
eddhunter
tag
válasz
zitrone88 #30101 üzenetére
Na mostmár nem akarom tovább spammalni a topikot. Köszi mindenkinek a segítséget, most úgy néz ki rendben lesz.Nehezen indult, mert a dram calc. Cl 14 14 14 14 28-at ajánlott, ehez képest az első amivel bootolni tudtam az 15 18 18 18 32 volt. Viszont most megy így 3200Mhz-en és még ez is jobb, mint a gyári, ami fagyott is. Lehet, hogy még játszom vele... This is the way!
Mondjuk ezt az elbaszigetes dolgot továbbra sem értem, de mindegy 🤣 Az ok, hogy mit jelent, csak a miértje nem világos... -
HSM
félisten
válasz
Motaba78 #30102 üzenetére
Szépen látszik, hogy az Offset miatt gyatra a tempó. Lásd amit írtam Pkc83 fórumtársnak: [link] .
Referenciának allcore 4,2Ghz nálam ennyi pont egy sima 3600-al: #29811.Egy 3600X-nek alapon is ezt vernie kellene single core.
Nálam ezért is esett ki az offset, mint opció. Ha elég magas (0,05V vagy több), akkor a sebesség kezd egyre jobban eltűnni.#30098 eddhunter : Ha nem is "Ryzen-kompatibilis" a kit, a ráírt időzítéseken és feszültségen mennie kéne legrosszabb esetben 100-200 Mhz-el a gyári órajele alatt a többit automatán hagyva. Persze nem árt a CPU megfelelő feszeit is jó értékre állítani, SoC, CLDO-VDDP, CLDO-VDDG.
-
Motaba78
addikt
válasz
Motaba78 #30087 üzenetére
Tegnap este nem adtam fel, a ramot beraktam xmp szerint (3200MHz )adtam neki 1,35V-ot manuálisan, testmem tesztel 1 órát teszteltem, nincs hiba, cpu-t hagytam alapon a feszültséget - offsettel 0,1V-al csökkentettem, A hőfok is megállt max 66°C-nál. A hőfok cinebench alatt mérve hwmonitorral.
Cinebench r23-al teszteltem mind single, mind multi coreban több körben. Nincs hiba.
Most jelenleg nem dob hibát.
Finomhangolás veszi kezdetét. -
zitrone88
aktív tag
válasz
eddhunter #30098 üzenetére
A dram calculator értékeit ne egyszerre írd be, hanem add meg a feszt, meg egykét hasonló beállítást, hogy meg legyen mindennek ágyazva, aminél nem akarsz fekjebb menni, újraindítás, aztán kezdd el bepötyögni az időzítéseket, 3-5ösével, újraindítás, windows bootot is meg szoktam várni, ott elhasal hamar, ha valami nem kerek. Aztán, ha crashel, visszaveszed azt a 3-5 beállítást, és mész egyesével, amelyik crashel, eggyel feljebb veszed. Nekem 2 ilyen beállítás volt, amit a dram calculator dobott, de crashelt miatta, az egyik, hogy a gear downt az istenért nem tudtam kikapcsolni, mert nem bootolt úgy, a másik egy időzítés, ott egyet kellett feljebb pöccintenem, és ment is.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Processzor tesztek:
[Ryzen 3 TomsHardware]
Zen2 Ph-teszt
3600 Best Value
3900X Vs 9900K
X570 Overview 35+:
Motherboards Analyzed
Ryzen PBO Explanation:
PBO Exp.
- Személyesen Zuckerberg toborozza a szuperintelligenciát építő AI-csapatot
- OFF TOPIC 44 - Te mondd, hogy offtopic, a te hangod mélyebb!
- TCL LCD és LED TV-k
- Geri Bátyó: B550 szűk keresztmetszet, de mi és miért?
- Elektromos cigaretta 🔞
- Ingatlanos topic!
- Apple MacBook
- Kuponkunyeráló
- Linux Mint
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- További aktív témák...
- Intel Core i9-14900K 24-Core 3.2GHz LGA1700 oem(36M Cache, up to 6.00 GHz) Processzor! BeszámítOK
- Intel Core i7-14700K 20-Core 3.4GHz LGA1700 (33M Cache, up to 5.60 GHz) Processzor! BeszámítOK
- Ryzen 5 5600G + Cooler Master Hyper hűtőborda / G.Skill AEGIS CL16 DDR4 3200MHz
- AMD Ryzen 9 7950X3D 16-Core 4.2GHz (128MB Cache, Up to 5.7 GHz) AM5 Box Processzor!
- Intel Core i7-12700KF
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 7800X3D 32/64GB RAM RX 7800 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Bomba ár! HP ZBook 15 Studio G3 - Intel Xeon I 32GB I 512SSD I 15,6" FHD I Nvidia I Cam I W10 I Gar
- 122 - Lenovo Legion Pro 5 (16ARX8) - AMD Ryzen 7 7745HX, RTX 4070 (48 hónap garancia!)
- Telefon felvásárlás!! iPhone 15/iPhone 15 Plus/iPhone 15 Pro/iPhone 15 Pro Max
- 4 év gari - magyar bill. - Lenovo ThinkPad Z13 G1 - AMD Ryzen R7 Pro 6850U, 13.3" 2.8K OGS érintő
Állásajánlatok
Cég: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest