Hirdetés
- Szólánc.
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Edifier R1600T III 2.0 Aktív hangfal
- Ingyen kellene, de tegnapra
- Asszociációs játék. :)
- MultiCooker avagy az elektromos kukta. Ötletek, tippek, tanácsok, receptek.
- Itt az új LOGOUT!
- Készíts képet az igazi nevedből!
- 2024 őszi fórum peca
Új hozzászólás Aktív témák
-
rbalint88
addikt
az már valószínű túlmutat a kereten, de 6gangos geartronic-kal szerelt D5-öt keresnék és néha meghajtanám pályán, bármennyire is benzin-párti vagyok én is. egyszerűen jobban megy a karaktere ehhez az autóhoz.
ami ugyan "családi förmedvény", de jó szívvel tudom ajánlani, az a ford s-max. kanyarodik is tisztességesen és fenntartásban is azért bőven barátságosabb, mint az XC90, amit csak felgumizni alsó hangon 200ezer (négyévszakossal, külön-külön még több) és a 2.5T városban be fog kapni 15 litert kérdés nélkül. -
FeRRaR1
őstag
Helyes, remek motor, nekem is volt T5 V70 imádtam is, 300e feletti kilométerrel adtam el (számíttattam be az S80 V8-ba) hibátlan volt, semmi füst, semmi olaj folyás vagy szórás, pedig 2000 évjárat volt, abban az évben jött ki.
Ezt a kettőt találtam csak hahun, de kb megnézésre sem érdemesek.
Viktor is megmondta, merjünk nagyot álmodni
Egyébként ha benzines akkor a sorrendben V8>T5>3.2>2.5T>T6
Egyik sem egy gigantikus betegágy de a T6-ról lehet a legtöbb rosszat olvasni/hallani.
Meghajtani hidegen melegen, mindig vaj simán váltson, ne füstöljön, ne legyenek olaj folyás/szórás nyomok, lámpákat könnyű kikapni, mögé kukkantás, hátul a csomagtérben van két szövet panel, oda is mögé kukkantás, bármi gyanús keresése. Szerviz lekérdezése, + [link]
Illetve szokásos egyéb dolgok használt autó vásárláskor...
[ Szerkesztve ]
-
lolal
senior tag
Ennyire rövid távokat , egyik turbós masina sem szereti , legyen az gázolajos vagy benyás. Inkább akkor megpróbálnék , valami nagyobb köbcentis szívót nézegetni. Nemfeltétlen Volvo ba
Én vagyok a Magyar Népgazdaság. Azért vagyok felakasztva, mert így legalább úgy látszik, mintha állnék.
-
FeRRaR1
őstag
Így van a két elérhető 2.5T felejtős. Mindenképpen kivárós, esetleg német oldalakon is megér egy körülnézést. Jól tudod, a 2.5T és T5 ugyan az, csak utóbbi magasabb turbó nyomással. Mind mondtam az enyémben 300e felett volt, és nem evett semmit, csak a benzint, de azt néha nagyon, mert jól esett néha forgatni. Persze szigorúan miután a hőmérő beállt középre + 10 perc. Szerencsére a benzinesek gyorsan üzemi hőn vannak.
Persze nézd meg a vizet, de ilyen típus hibája nincs a T5-nek, sőt más se nagyon, nekem az 5-ből egy gyújtó trafó tönkrement egyszer gyertya cserénél, kb ennyi volt a nem tervezett rá költés.
Ami inkább aggályos lehet ennyi idősen az a váltó és haldex. Ezért dugnám mindenképpen gépre, hajtanám meg hidegen melegen. Az egészet nézzétek át alaposan, próba út nagyon fontos, ott kibukik ha valami nem kóser, rángat a váltó, erőtlen a motor okádja a füstöt stb...
Valamennyit így is úgy is kell rá költeni, olaj és szűrő cserék, én a váltó olajat is azonnal cserélném ha nem igazolják számlával, leellenőrizhetőséggel. Gyertyák, vezérlés, meg pár apróság ami előjöhet ennyi idősen. Ha már csinálják alapos átnézés + összes szoftver frissítése. Ez nekem is most volt meg, kiderült hogy a jobb tükör rezonál egy kicsit, valószínűleg kapott egy pofont előző tulajnál Ennyi hibát találtak rajta.
-
person
senior tag
Hát ja, elég nagy a szórás, kinek meddig bírja, nyilván típusfüggő.
Lakkozni semmi esetre sem szeretném.
Ha csak így hagyom védelem nélkül akkor elvileg elegendő évente csak pasztával pár percet simogatni, semmi csiszolás vagy gép.
A fóliára igazából csak kíváncsi vagyok, meg hátha számít a belsejének, UV miatt.Meg azt a bogarat kéne kivadásznom, lányom mindig leakad, hogy mit keres ott.
[ Szerkesztve ]
-
belaazallat
addikt
2 hetes a kislányom. Se időm, se energiám nincs megcsinálni. Ilyen munkához meg eleve türelmetlen vagyok.
Azért köszi.
(#6589) FeRRaR1
Köszi Neked is!
[ Szerkesztve ]
"Ha valami el tud romlani, az el is romlik. Ha nem tud elromlani, akkor oda kell adni Bélának, és el fog... ;]" by peterkeT \__/ Online FPS nick: Celpont \__/ Minden út járható. ... Harckocsival! Hummer rulez!
-
belaazallat
addikt
pont azért keresek alternatív megoldást, mert nem akarok ilyen sokat költeni erre.
Találtam Facen két bontót is, egész olcsón adnak alkatrészeket, bepróbálkozok, hátha.
[ Szerkesztve ]
"Ha valami el tud romlani, az el is romlik. Ha nem tud elromlani, akkor oda kell adni Bélának, és el fog... ;]" by peterkeT \__/ Online FPS nick: Celpont \__/ Minden út járható. ... Harckocsival! Hummer rulez!
-
belaazallat
addikt
Üdv!
Sajna ez is elvált, pedig szép állapotban volt.
Viszont volt még tető sín, csak nem tudta az illető leszedni. Van valahol leírás, videó hogy kell leszedni? Magyarul kerestem rá, de nem találtam semmit.
"Ha valami el tud romlani, az el is romlik. Ha nem tud elromlani, akkor oda kell adni Bélának, és el fog... ;]" by peterkeT \__/ Online FPS nick: Celpont \__/ Minden út járható. ... Harckocsival! Hummer rulez!
-
őstag
az a baj,ha pl buknám a gart, akkor az üléseket amik úgy kopnak mint ha papírból lennének, nem tudnám cserélgetni két havonta És ez egy új autó
megint vinnem kell sajnos
[ Szerkesztve ]
Minőségi üzleti kategóriás laptopok garanciával,számlával!Üdvözlettel: Miklós Zoltán 709400131 Viberen is!
-
őstag
Bocsánat, most jutottam újra gép elé.
Most utánaszámoltam, évente ~18.000 kilométert megyek az autóval, szóval mondjuk, hogy évente kétszer kell elvinnem időszakos szervizelésre (10.000 km intervallum, olaj/szűrők, csak a munkadíjjal számolok, mert az anyagokat mindkét esetben én viszem).
A következő 3 évben a maszek és a hivatalos szalon között az árban ~120.000 forint differencia lenne. Az autó jelen pillanatban 2,5M forintért napok alatt el tudnám adni. 3 év múlva lenne benne kb. 93.000 garantált, lekérdezhető km, pont 10 éves lesz. Ha a politikai és egyéb tényezők nem változnak drasztikusan a jelen viszonyokhoz képest, akkor szerintem simán tudom érvényesíteni ezt a többletet, mert majd nem 1,5M-ért kell hirdetnem, hanem 1,7M-ért is lesz rá vevő.Most 3 év alatt 120k forint, az havonta 3.333.. Kb. hol érdekel, amikor 45k elmegy csak tankolásra?
De az értéknövelésben annak is nagy szerepe lesz, hogy hetente kitakarítom, csak és kizárólag kézzel mosom otthon (nyáron minden héten, télen ritkábban), minden szir-szar autóápolási terméket megvettem már hozzá és ezek látszanak is a kocsin, mert törődök vele, van gazdája. Gumiból is csak prémium kerül rá és még lehetne sorolni. Szóval nekem ennyit megér a dolog."Less but better" - Dieter Rams
-
belaazallat
addikt
Hali!
Végül csak ráveszem magamat, hogy saját kezűleg megcsináljam a kárpitot. Milyen ragasztót használtál és hol vetted? Köszi!
"Ha valami el tud romlani, az el is romlik. Ha nem tud elromlani, akkor oda kell adni Bélának, és el fog... ;]" by peterkeT \__/ Online FPS nick: Celpont \__/ Minden út járható. ... Harckocsival! Hummer rulez!
-
haxxika
senior tag
Szép darab, tessék egészséggel használni. Nekünk is automata XC90 volt régen (2007), és ő is gondolkozott néha felfele váltásnál, de hozzá tud szokni az ember. Megtanulja előbb utóbb a szokásaid, aztán örömmel fogod használni.
OnePlus 10 Pro | Eladó cuccaim: https://hardverapro.hu/tag/haxxika
-
molnarpeter
nagyúr
Én csinálnék teljes szervizt (ha nincs infó karbantartásról):
-motorolaj 10-15 ezrenként/1 év (0W30, ACEA szerint B5 és/vagy C3 ajánlott), csere után géppel kell nullázni a fedélzetiben az intervallumot
-váltó 60 ezrenként - ha jól tudom amúgy sem lehet leengedni a teljes töltetet, de gyárilag élettartam töltet lenne (ha elhasználódik az olaj, a váltónak is vége ), érdemes inkább foglalkozni vele, hogy ne kelljen felújításra költeni, cserét az autó nem fog kérni magától és nem is tárolja, csak taxi üzemben van előírva 200 ezrenként a csere... bővebben: [link]
-vezérlés+vízpumpa+görgők
-minden szűrőt ledobnék (olaj, levegő, pollen, gázolaj) - olajszűrő olajjal együtt mindig csere, levegőt minden másodiknál elég szvsz, többiből évente tavasszal újítanék frisset
-esetleg egy szervófolyadék csere sem árthat így x év után (megelőzésképp
-2 évente fékfolyadék csere (DOT4 vagy 5.1)
-hűtőfolyadék csere (úgy rémlik, ez is 2 évente)
-ha AWD, akkor hátsó diffiben is olajcsere (ide is gyárit tennék)
-esetleg egy injektortisztító Liqui Moly kúrát lenyomnék a torkán még
DPF gondolom nincs még benne. -
molnarpeter
nagyúr
Jelezni fogja a műszerfalon, de a mindennapi működést alapvetően nem befolyásolja, ha nincs nullázva. Talán a műszeregységen is vissza lehet állítani valahogy. Km-t illetően kérdezd le, hátha találsz az adatok alapján támpontot az elmúlt néhány évről (pl vezérlés csere tuti km-nél történt-e már).
-
aneda
aktív tag
Keress rá a YouTube-on "service light reset", és ki bírod te is nullazni.
0w30 és 20k km a gyári előírás.
A váltó olajat elvileg lehet a hűtőn keresztül cserélni, de nem csináltam sose.
Fék folyadékot illik cserélni két évente, azt hiszem az Ate Sl megfelel a Volvo specifikációnak.Az oroszok már a spájzban vannak!
-
molnarpeter
nagyúr
EBC Pro-Cut elvileg jó lenne neked, csak Magyarországon nem tudok műhelyt, ahol lenne, de nem is kerestem még google-t leszámítva. Esetleg az importőrnél és a fékmesternél rákérdezhetsz, tudnak-e itthon ilyennel felszerelkezett helyet. Majd számolj be az ügyben, érdekelne engem is, bár még nem nagyon érintett a probléma
-
molnarpeter
nagyúr
Egyfelől én 1500 felett használom csak a dízeleket - kivéve egyesben - (benzinest meg 2000 alatt nem nyektetem), ez inkább manuál váltó kettőstömegűjét kímélendő van így, gyakorlatilag 1500-2500 között ketyeg hidegen, nagy gázt nem adva, aztán mikor a hűtőfolyadék és az olaj(-ak automata esetén) is bemelegett, azért hébe-hóba elnehezül a talpam Gyakorlatilag néha nem is árt alapvetően ezeknek, ha minden üzemmeleg, dízel lévén így nem tud annyi korom lerakódni, ha nem csak spórolósan van használva mindig. Másrészt viszont ha tojáshéj van a lábad alatt, az biztosan bejön; mindig erősebb kigyorsításokkal a nagyobb nyomaték, és több befecskendezett üzemanyag rosszabbik verziót eredményez váltó kopása és fogyasztás szempontjából is.
-
person
senior tag
Én úgy vettem észre nagyon elnyújtani sem érdemes.
Alapvetően nagyon nyugisan közlekedem (csak az XC-vel ) de nyáron mentem vele egy a megszokottnál is nyugdíjasabb 5-600 Km-t nagyrészt országúton, és meglepődtem, fogyasztásbeli értelme nem sok volt, kb ugyan azt ette mint átlagos tempómon ugyan ezeken a körökön. Már nem foglalkozom vele mennyit eszik, elkönyveltem, hogy kb 8-ból megáll országúton. Talán arra szoktam figyelni, hogy ne nyújtsam sokáig, minél hamarább (azért finoman) elérjem a lock-up zárást, érezhetően de lágyan mozdul egyet az autó mikor megszűnik a turbina vesztesége, ugyan azon a gázálláson. Előzni is jobban szeretek zárt lock-up mellett manuálban.Ja és grat, csak meglett!
[ Szerkesztve ]
-
rbalint88
addikt
egyrészt a dízel azért megy "alul" (2e-től) is, szóval okvetlen nem kell szétforgatni, viszont kurva jó érces hangja van 3000 felett és ha üzemmeleg, semmi baja nem lesz tőle sőt, néha azért érdemes is tolni neki, hogy ne lustuljon el.
ja, ha automata és nagyot kell gyorsítani, akkor kickdown és kész, nem kell szórakozni
[ Szerkesztve ]
-
FeRRaR1
őstag
[link] Én is ezt használom.
Kérdeztem a szerelőmet 5W30-ról, nem ajánlotta. Minél vékonyabb annál jobban és előbb jön meg a kenés, a legapróbb helyeken is. Nem azt mondta hogy az 5W egyáltalán nem jó, de rosszabb lenne ezért ne tegyek bele azt.
És ha a márkaszervizben a mester technikus ezt mondja, akkor e szerint cselekedtem
[ Szerkesztve ]
-
Rivaul
addikt
Oké, most már felidegelt és megnéztem ennek a gépkönyvében. Neten mindenhol a5/b5 van de az enyém ugye euro3 2003 dpf nélkül, ebbe a3/b4 amit ír gyárinak. Más d5-nél találtam totalcaros válaszokat hogy ez kell bele így emiatt kezdtem nagy keresésbe.
[ Szerkesztve ]
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
FeRRaR1
őstag
MODEL: S60, V70, XC70, S80, XC90
YEAR: From 2005>
ENGINE: 5 Cylinder Diesel Engines.
SERVICE INTERVAL: 12,000 Miles; 12,500 Miles
OPTIMUM Protection (2) Castrol SLX Professional Longtec 0w-30[ACEA A3/B3/B4]
STANDARD Protection (3) Castrol SLX Professional 5w-30 [ACEA A5/B5]Ez a kettő mehet 2005 előtti 5 hengeres diesel XC-be.
-
aneda
aktív tag
Használtam én is Total Quartz 9000-et a '02 D5-be, végülis nem volt rossz.
Aztán áttértem az említett Castrol-ra, igaz az elvileg nem bele való (csak' 05-től), gyakorlatilag meg a márkaszerviz is azt használja.
Az egyik 2,3k/L a másik meg 2,9/L, úgyhogy igazából tökmindegy.Az oroszok már a spájzban vannak!
-
lolal
senior tag
2005 utáni A5/B5 0w30 motorolaj előttibe is simán mehet ez. Castrolnak van ilyen terméke. Azt boríthatod bele nyugodtan. 20.000 vagy 1 év. Nálunk egy év után sem retek az olaj , inkább olyan barnás , de természetesen megvan az évi periódus.
Én vagyok a Magyar Népgazdaság. Azért vagyok felakasztva, mert így legalább úgy látszik, mintha állnék.
-
molnarpeter
nagyúr
Váltónál pont ez lenne a lényeg, hogy viszonylag gyakran engedsz le belőle valamennyit és frissíted fel a öltetet friss olajjal, mert sajna az összes kenőanyag eltávolításához le- és szétszedés volna szükséges
rbalint88: véletlenül pont tudok
6már csak 5 eladó XC60-at, csak kár, hogy pont jött ki az újabb[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
Így van Én megpróbálnék gyári Volvo olajat szerezni, de mintha írtak volna korábban DX-III minősítést is a topikban. A Castrol ajánlója szerinti szabványok:
-váltó: Aisin Warner JWS 3309
-diff: API GL-5 80W90
-fékfolyadék: DOT4lolal: én is visszavinném a szerviznek, aztán bizonyítsák, hogy előtte nem volt jó
[ Szerkesztve ]
-
FeRRaR1
őstag
Annyira kell, hogy cserélj időben vagy előbb, főleg a sok a rövid táv, akkor akár 10 havonta olajat. Ez a legfontosabb. Amennyiben ez megvan nagy hidegben járathatod picit, max 2-3 percet, de 6-8 fok felett nem kell, 30 sec és mehetsz. Leállítás helyzet függő, egy autópályás csapatás után hírtelen megálsz egy pihenőbe, igen 1-2 perc vissza hűléssel sokat tettél a gépért. Ugyan úgy igaz országúti csapatásra. Viszont ha városban csordogáltál, csak cammogtál, nem pörgetted, nem siettél, nem volt erőltetett hegymenet stb... akkor nem kell várni, egyből leállíthatod. Ezt még megfűszerezem annyival, hogy a Volvo elektronikája okos, még a régebbiek is, ha melege van a motornak, nem állítja le a hűtőkört, tovább járatja a ventit és keringeti a folyadékot. Pl régebbi S80 D5-öm egy erőltetett hegymenet után, hagytam 2-3 percet alapjáraton, leállítottam becsuktam, de még 2 percig járatta a hűtő rendszert. Szóval ezek ki vannak találva Még annyival lehet fűszerezni, hogy maxra csavarod a fűtést, gyorsabban hűti a hűtővizet. De ezt tényleg csak speckó esetekben érdemes.
lolal
Az a baj, hogy ez 1001 dolog lehet, ott a szíj, a feszítők, a csapágyak a magasnyomású a generátor... Bár mikor generátor hibám volt, nekem teljesen más hangot adott a V70, de még így sem lehet kizárni, mert több dolog elmehetett ott is. Amit megnézhetsz esetleg, hogy nem e ér bele semmibe valamelyik tárcsa, vagy a szíj, a burkolatot leszedve is csinálja e, vagy pl görgőket úgy is ki lehet szúrni, hogy nedvesíted valamival, akár sima vízzel, és amelyik elhallgat, az a ludas. Nekem ez vízzel működött, de lehet hogy most már inkább WD40-el csinálnám... Persze nem nyakon önteni egy vödörrel ha víz is, csak enyhén csorgatni, vagy kulacsból becélozni a kiszemeltet.
[ Szerkesztve ]
-
FeRRaR1
őstag
Két dolgot próbálnék ki, akksi ki be úgy hogy mind a kettő csukva vagy nyitva van egy 10 percre, utána ha nem segít, 3x ki és bezárni a kocsit egymás után 5-10 másodperces szünetekkel, csak a távirányítóval, ajtót nyitni nem kell hozzá. Sőt jobban belegondolva fordítva kezd a próbát, mert mocskosul el van barikádozva az akksi
Amennyiben nem akkor egy elektromos szakinak rá kell dugnia az ODB2-est, és megértetni vele hogy nem úgy van ahogyan ő gondolja.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen