Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
csabi94
őstag
Sziasztok!
Ezzel az autóval szemezek. Közel lenne, meg tudnám nézni, ha tetszik, esetleg meg is venném. Milyen a benne lévő motor? Mennyire problémás? Egyszerű, szívó benzin, nem? Mire érdemes nagyon odafigyelni? 5 évre tervezek, szeretnék egy kicsit fiatalabbat mint a mostani 25 éves autó. Ami előrelépés lenne: klíma, légzsák, ABS. Ezek sajnos a mostani autómban nincsenek, és a műszakihoz rá kéne költenem 100-150-et, így ezek hiányában nem erőltetném. Inkább a csere.
Köszönöm, ha segítetek!
[ Szerkesztve ]
-
csabi94
őstag
Ezektől a turbós benzinektől félni kell? Vajon miért ilyen olcsó?
-
csabi94
őstag
Csatlakoznék hivatalosan is a topikhoz egy 1.8-as V40-el. Vannak rajta apró hibák, sok mindent helyre kell tenni, de már dúl a love, szeretem, jó kis járgány. Holnap dobok fel képet, illetve ha lesz kérdés, akkor jövök.
-
csabi94
őstag
válasz belaazallat #8263 üzenetére
Köszönöm! Meg is lenne az első kérdés. Kell-e valamilyen speciális átalakító ahhoz, hogy az 1 dines JVC fejegységemet beszereljem? Illetve ha ki tudom szedni a gyárit, akkor a felső részébe passzol a rádió, alul meg lesz egy lyuk, oda kéne mondjuk ez?
-
csabi94
őstag
Srácok, kicsit félek, mert minden ismerősöm azt mondta, hogy nagyon jó vételt csináltam a V40-el (köztük fényező, és eredetiségvizsgáló ember), viszont ha haladok vele, van egy alap morajlás, egy alap apró rázás, amit simán kerékcsapágynak mondanék, de 100%, hogy nem az, mivel ha kinyomom a kuplungot, megszűnik. Tehát valami a kuplung, váltó, esetleg ezek felfogatása, bakok, vagy motortartó bakok környékén valami kopás van. Legalábbis én erre gyanakszom. Kérlek nyugtassatok meg, hogy 2000-ben egy 1.8-as benzinmotornál még nem használtak kettőstömegűt, mert ha az, akkor mélyen zsebbe kell nyúlni. Szerintetek mi lehet? Amint kinyomom a kuplungot megszűnik a hang, megszűnik a rázkódás, és vaj puhán gurul az úton 20-al, vagy 120-al is.
-
csabi94
őstag
Sziasztok! Az olaj az gondolom örök téma, és van aki erre, van aki arra esküszik. Castrol-ról is hallottam már bőven rosszat, pedig az egy drágább, komolyabb marketinggel rendelkező olaj. Az öreg Fiatomba meg míg nálam volt ment egyszer A.Z (unixos tákolmány), utána meg Mannol, és nem számított, hogy milyen minőségű, mert kőkorszaki technika, és 25 éves autónál már nem tulajdonítottam ennek nagy jelentőséget (hacsak nem az OT vizsga lett volna a cél).
A Volvo-ban, ami 2000-es évjáratú, 1.8 szívó benzin (elvileg Renault) motor van. Ez sem tűnik túl bonyolult konstrukciónak, de azért szeretnék neki mindent megadni, hogy tartós legyen. Egy Motul mehet bele? Vagy menjen Liqui Moly? Illetve a gyári előírás az 10w 40, viszont mivel egyáltalán nem fogyaszt az előző tulaj állítása alapján olajat, a jobb kenés érdekében nem lehet, hogy érdemes lenne ettől eltérni, és egy 5w 40-et rakni bele? Az autót 80%-ban városon kívül használom fix 90-100-al, 20% város (inkább a hidegebb időkben).
Köszönöm a segítséget!
-
csabi94
őstag
válasz tibor.sz #8309 üzenetére
Előbb utóbb úgyis meg lesz bontva az a kárpit. Ha jó helyen csinálják, nem hinném, hogy gond lenne később belőle, nem hinném, hogy zörögne, stb.
Én biztosan a fólia mellett döntenék. A többi az csak félmegoldás ahhoz képest. Nem mellesleg egy sötétített autó jobban is néz ki.
-
csabi94
őstag
Sziasztok! Volvo V40-hez keresek nappali menetfényt. Akár ködlámpa helyére is. Olyat, ami nem csúfítja el az autót. Valakinek nincs ötlete, mi az, ami jól áll neki?
-
csabi94
őstag
Ha jól néz ki, megfelelő a fényereje, és szabályosan van bekötve, akkor mi a gond vele? Odafigyelek az ilyen dolgokra. A régi Fiaton van, és nagyon szeretem, nagyrészt országúton közlekedek, és nem kell mindig kapcsolgatni. Az emelt fényerejű Osram izzók is tovább bírják, a foncsor is tovább bírja ha csak éjjel (vagy rossz időben) használom a tompítottat. Pazarlásnak érzem állandóan nyomatni a világítást, főleg úgy, hogy a jó nappali menetfény az egyedüli kiskapu, ami szabályos.
-
csabi94
őstag
Sziasztok Srácok!
A tanácsaitokat szeretném kérni. Adott egy 2000-es évjáratú, 1.8 benzin (122 ló) V40, ami alapjáraton is kissé vibrál, rezeg, de 2100-2800-as közti fordulaton még jobban érezni. Alatta-felette nem vészes, de az alapjárat is kissé dízeles. Az autó jelenleg szerelőnél van, tegnap teljesen átnéztük. VVT kerék jó, nem ad hangot, kuplung csapágy kizárva, amúgy is nemrég volt cserélve. Motortartó bakok nincsenek túl jó állapotban, de a szerelőm szerint nem az a gond. 3 hét múlva lesz kicserélve. Ugyanakkor nem tudjuk, hogy mi lehet a ludas. Kettőstömegű nincs benne. A szerelő már ilyenekkel rémisztgetett, hogy főtengely repedés. Mégis mennyire hihető? Az autóban elvileg valós 230 ezer km van, az utóbbi 3 évben 10 ezrenként kapott olajat, előtte pedig Németországban kapott szakszerű szervizelést. Ma elhozom a szerelőtől, és 2-3 hét múlva kap új motortartó bakokat. Ha utána is rázni fog enyhén a motor, érdemes egy nagyobb szervizbe elvinni egy teljes vizsgálatra? Mert azt nem biztos, hogy megengedhetem magamnak.
-
csabi94
őstag
Persze, egy szóval nem mondta a szerelő, hogy az a baj. Inkább csak hangosan gondolkozott, én meg egyből felkaptam a fejem. Most elhoztam, jó nagy szerviz volt (vezérlés, olaj, szűrők, és egy csomó más apróság), 2-3 hét múlva folytatjuk. Érzetre mintha jobban menne a kocsi, de mivel baja eddig sem volt, lehet, hogy csak placebo. 3 hét múlva leszek kíváncsi, megoldja-e a problémát, ha lecseréljük a bakokat.
-
csabi94
őstag
A V40-re gyárilag 15-ös felnik valók. Ugyanakkor én fiatal vagyok, szeretem ha valami jól néz ki, és így vagyok az autómmal is, ezért az új Continental téli gumikat most felrakattam a 15-ös alufelnire, hogy tavasszal vegyek 16-os felniket nyári gumikkal. Mi a véleményetek ezzel kapcsolatban? Ellenérvek is jöhetnek, hátha meggondolom magam. 60-70 ezer Ft a kiadás használt felni tekintetében, és a gumi méretek közti differencia egy teljes szettnél kb. 15 ezer Ft lehet.
Gondolom, hogy egy 205-ös szélességű, nagyobb gumi kicsit biztonságosabb nyáron, illetve nagyon minimálisan növeli a fogyasztást.
Most nézem, hogy nem 15 ezer Ft a gumik közti különbség. Ennyivel drágább egy 16-os szett? A 15-ös téli csúcskategória volt beszerzési áron 18.500/db, a 16-os meg 25-30 ezer Ft/db.
[ Szerkesztve ]
-
-
csabi94
őstag
válasz FeRRaR1 #8359 üzenetére
Úgy tűnik.
Én elégedett vagyok a V40-el. Pénteken viszem szerelőhöz, kicseréli a motortartó bakokat, remélhetőleg megszűnik tőle a remegés. 2 tartományban remeg durván, egyszer olyan 2300-as fordulatnál, aztán utána, 3000 környékén. Alatta-felette tökéletes, szépen gurul. Cserélve lesz továbbá a 2 hátsó rugó (az egyik törött), néhány szilent, talpas gömbfej. Jövő hétfőn pedig viszem futóműbeállításra, hogy a vadiúj Conti TS860-akat ne koptassam már félre, mint ahogy az előző tulaj tette a gumikkal. Utána hónap végén műszaki, és 2 évig elvileg probléma és költségmentes az autó. Nem hinném, hogy sok bajom lehet vele, mivel kíméletesen, ritkán használom, általában hosszabb távokra. Fogyasztásom 7 liter átlagban, azzal is bőven elégedett vagyok.
-
csabi94
őstag
válasz pistike1980 #8635 üzenetére
Szia! Nem vagyok biztos a sorrendben, de fejből én így emlékszem:
-Átlagsebesség
-Átlagfogyasztás
-Pillanatnyi fogyasztás
-Külső hőmérséklet
-Megtett távolság
-Még hátralévő távolság -
csabi94
őstag
Sziasztok Márkatársak! Adott 2000-ben gyártott Volvo V40, melynek 281.000 futott km után a következő problémái vannak:
-korrodált első sárvédő elemek és küszöbök (350k),
-cseréért kiáltó VVT kerék vagy szolenoid szelep (vagy mindkettő) (60-110k),
-2 éven belüli fékfelújítás (munkahengerek átmozgatása, fékfolyadék csere, féktárcsák és betétek cseréje) (kb. 50k),
-vezetőülés és vezető öv csere (ülés ki van ülve, szakadt, az öv foszlik) (40k),
-lámpák újrafoncsorozása (20k),
-lengőkarok cseréje (45k),
-futóműbeállítás (10k).Ha ezek megvannak, akkor már csak azzal kell foglalkozni, hogy 110 fölött az autó elkezd enyhén rázni. Ezt okozhatja a jobb oldali féltengely belső csuklója (szerelőm arra gyanakszik), de találgatások után nem szeretnék 70 ezres alkatrészeket cserélni, így ebbe inkább bele sem megyek.
A kérdésem inkább csak lenne, hogy szerintetek érdemes lenne lecserélni egy fiatalabbra? Vagy az sem garancia semmire? A megfizethető kategória számomra azt jelenti, hogy max. 1,5-1,8 millió Ft. Ennyiért vannak V50-ek 1.6-os dízellel, amikben talán nincs benne a világ összes km-e, illetve lehet ennyiért venni benzines V70-et is, ami szintén lehet, hogy megkímélt. Akár a nagy benzin+gázszett is szóba jöhet. Évi 25-30 ezer km-t megyek, ebből 18 ezer km 30-30 km-es ingázásból jön össze. Ez pont az a határ, amire már érdemes lehet dízelt venni, de még egy benzin sem rossz választás. A jelenlegi 1.8 benzines autómnak 47.000 km alapján 6,8 az átlaga, amivel Spritmonitoron az első helyet foglalom el, toronymagasan.
Milyen fenntartási költségekkel kell számolnom egy 2005 körüli V50, V70 esetében? Hozzáteszem, hogy a V40 minden igényemet kielégíti, méretben, minőségben, fogyasztásban tökéletesen megfelel, és minden extra megvan benne, amire szükségem van.
Ti cserélnétek?
-
csabi94
őstag
válasz lorcsi #11059 üzenetére
Szia! Állandó összkerekes, viszkós rendszer. Beszéltem a tulajjal, nagyon korrektnek tűnik, mindent korrektül elmond, és látszik, hogy vigyázott az autóra. Nyúlványokat mindenképpen nézd meg jól, mert korábban elvileg törve volt, de nem nagyon, légzsák nem nyílt. Egy ilyen korú autónál nem hiszem, hogy ez hatalmas probléma, de mondom, nyúlványokat azért érdemes nagyon leellenőrizni. Neki átlagban 10 litert fogyaszt, de ha hosszú távokat mész, és óvatosan vezetsz, ez lejjebb vihető. Én mindenképpen megnéztem volna, de még nincs meg rá a keret, egyelőre a V40 foltozgatása lesz, mert ennek már ismerem a hibáit.
Bocsi, most nézem, nem is Te keresel autót. Mindegy, próbáltam segíteni azért.
[ Szerkesztve ]
-
csabi94
őstag
Sziasztok!
Az alábbi autóról várnék információkat: [link]
Jó konstrukció? Szerintetek jó vétel lehet? Ezzel a motorral szerintem egy arany középút lehet fogyasztás, tartósság és erő tekintetében, a kérdés viszont az, hogy mennyire tartós.
Köszi előre is a segítséget!
Üdv,
Csabi.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Xiaomi Mi Robot Vacuum Mop 1C robotporszívó feltörlőfunkcióval
- Eladó Krups Evidence One EA895N10 full automata darálós kávéfőző - garanciális időn belüli!
- 3 db Shelly Pro Dual Cover PM eladó
- TP-Link Tapo okos dugalj okoskonnektor Tapo P110M - ÚJ!!
- Transmitter BC49BQ Bluetooth autós MP3 lejátszó Fm LED kijelzővel
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest