Hirdetés

2024. május 12., vasárnap

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-04-23 11:57:24

LOGOUT.hu

Vodafone (ex UPC Magyarország Kft.) (analóg / digitálisTV, internet, telefon)

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#128201) cocka válasza MaCS_70 (#128199) üzenetére


cocka
veterán

a routerem egy 192.168.0.148 IP-címet kap a modemtől.

Egy modem mióta oszt privát IP-ket? Ilyet kb. sose oszt, mert ha natolt cím, akkor is inkább vagy 10. akármi tartományból oszt vagy a Carrier-grade NAT-os tartományból oszt címet.

(#128202) gduck válasza cocka (#128201) üzenetére


gduck
addikt

Pl. Mint nálam a múltkor: az Arris modem módban volt és átállították IPv6-ra.Na ezután maradt a modem felület, wifi nélkül, de persze router módban üzemelt.

[ Szerkesztve ]

(#128203) cocka válasza gduck (#128202) üzenetére


cocka
veterán

Egy modem, ha tényleg csak az, nem tud router módban üzemelni. Szóval elég szeszélyesen viselkednek ezek az újabb HGW-k.

(#128204) Voice24


Voice24
őstag

Megrendeltem a vodás netet és tévét (telekomos optikán), több, mint 6 ezerrel lesz kevesebb a havi fizetendőm, annyit megér az esetleges zenehallgatás (bár lekopogom, ma kétszer hívtam az ügyfélszolgálatot, 2-3 perc után már beszéltem az ügyintézővel).
Ha beüzemelik a dolgokat (ami igazából csak az eszközök cseréjét fogja jelenti a vezetékek végein), majd beszámolok róla, másnak érzem-e, mint a Telekomot.

(#128205) Beniii06 válasza Voice24 (#128204) üzenetére


Beniii06
őstag

"bár lekopogom, ma kétszer hívtam az ügyfélszolgálatot, 2-3 perc után már beszéltem az ügyintézővel)."
Nem az értékesítés szokott túlterhelve lenni, hanem a hibabejelentés. Ott ~20 perc a minimum, de van hogy ~40 perc mire kapcsolnak valakit.

"Got any other secret weapons?"

(#128206) MaCS_70 válasza Beniii06 (#128205) üzenetére


MaCS_70
félisten

Az elmúlt két hét kanosszajárása három alkalommal hozott olyan hívást, hogy bőven 50 perc után jutottam el emberi ügyintézőhöz, és mire végigmentünk a smalltalkon, már nem maradt idő az érdemi hibaelhárításra.

MaCS

Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!

(#128207) MaCS_70 válasza cocka (#128201) üzenetére


MaCS_70
félisten

Uraim, köszönöm a segítséget!

A helyzetet én sem értettem, mivel a negyedik körben már ott tartottunk, hogy kivettek a NAT mögül, IPv4-ez kapok és bridge-ben van az eszköz -- és mégis 192.168.0.148...

Végül kiböjtöltem még egy hívást, és mivel ezúttal 40 perc után felvették, volt időnk cseverészni az egyébként nagyon kedves ügyintéző hölggyel. A helyzetet rekonstruálva az történhetett, hogy a harmadik vagy negyedik hívás során resetelve bridge-ből routerüzemmódba tették a HGW-t, csak erről nem szóltak - vagy nem is tudta az illető, hogy ez történt. Egyébként ő is azzal kezdte, hogy bridge-ben vagyok, és csak második nekifutásra derült ki, hogy routerként oszt címet az egység, amit aztán gyorsan olrvosolt is.

Köszönettel: MaCS

Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!

(#128208) cocka válasza MaCS_70 (#128207) üzenetére


cocka
veterán

Akkor röviden ennyit a távfelügyeletről. :D Távolról modem módnak látszik, közelről routernek. :DD

(#128209) cocka


cocka
veterán

Na most megint kavartak a felvételeknél valamit adatbázis szinten.

Ominózus sorozat Spektrumon heti egyszer vasárnap megy, leadnak két részt egymás után. Papíron 8. évad 9. rész és 10. rész következett volna. Azért vicces, mert a 9. rész lejátszásakor még a műsor megkezdése előtt kiírják, hogy 9-kor lesz a páratlanadik rész és 10-kor adják a rákövetkező részt. Na ehhez képest a felvételeimből hiányzik a 10. rész, de megjelent a 9. évadnál csak úgy random egy 8. rész, holott még csak most indították újra a 9. évadot. Franc se érti ezt. :D

(#128210) MaCS_70 válasza cocka (#128208) üzenetére


MaCS_70
félisten

Azt, hogy mi látszik, nem tudom, de simán el tudom képzelni, hogy nem egyértelmű a felületük.

Az ügyfélszolgálatosok felkészültsége viszont elég nagy szórást mutat. A jelen esetben nagyon úgy tűnik, hogy többen nem voltak tisztában a 192.168.xxx cím jelentőségével.

Magánál a szerződéshosszabbításnál viszont egy érezhetően nagyon felkészült munkatársuk ült a vonal túlvégén, akiről menet közben ki is derült, hogy éppen a doktoriját írja hálózatos témából!

MaCS

Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!

(#128211) cocka válasza MaCS_70 (#128210) üzenetére


cocka
veterán

És ügyfélszolgálati munka mellett van ideje doktori disszertációt írni? Hát ez kemény.

(#128212) zzola válasza cocka (#128211) üzenetére


zzola
félisten

Miért ne? Ez is egy munka, 8.5 óra, utána szabad a nap, ha nincsen gyerek...

(#128213) MaCS_70 válasza cocka (#128211) üzenetére


MaCS_70
félisten

Vagy kényetelen a doktori mellett szakterületen kívül is dolgozni...

MaCS

Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!

(#128214) Tomi_78


Tomi_78
tag

Sziasztok!
Nem tudom, jó helyre írom-e, de az a gondom, hogy van egy új Strong SRT 43FC5433 típusú androidos LED TV-nk, amely sehogysem akarja elfogadni a Vodafone médiakártyát: mindig azt írja ki, hogy nincs behelyezve semmilyen előfizetői kártya és így dekódolni sem tudja az előfizetéses csatornákat. Kihúzom-visszadugom a kártyát, kikapcsolom-bekapcsolom a TV-t, de ugyanaz a helyzet.
Kábel TV hangolásnál felkínálja az UPC-t vagy egyéb lehetőséget, de ha UPC-vel hangolom, akkor nem talál semmit, csak az egyéb szolgáltatóval találja meg a csatornákat. A régi TV-nk is egyébként UPC mediacard néven ismeri fel a kártyát.
Az "LCN" lehetőséget is ki-bekapcsolom hangolásnál, amit ugyan nem tudom, hogy mit jelent, de segíteni nem segített az sem.
Mit lehet tenni? Lehet, hogy nem működik a TV CI-kártya foglalata?

(#128215) Toth_Jani válasza Tomi_78 (#128214) üzenetére


Toth_Jani
őstag

Először kártya nélkül hangold be az összes csatornát, majd dugd be a kártyát és várj akár 90 percig türelmesen. (A kártya a Koax kábelen keresztül regisztrálja az új készüléket a központban, de ez sok időbe is telhet.)
Ha addig sem regisztrálja magát a kártya a készülékhez akkor lehet hogy nem kezeli, bár arra ma már egy új készüléknél elég kicsi az esély.

(#128216) jovás válasza Tomi_78 (#128214) üzenetére


jovás
aktív tag

Ha a kártyát előtte sokáig nem használták, akkor bekapcsolás után nem használható 1 darabig, kell 10 perc, esetleg 1 óra amíg kommunikál a központtal, és működni kezd. Meg ha új készülékbe rakja az ember, akkor valami kódot kell bírni, ezért inkább úgy is fel kellhívnod az ügyfél szolgálatot, ott tudnak neked ebben segíteni.

(#128217) blakey válasza jovás (#128216) üzenetére


blakey
titán

Ha a kártyát előtte sokáig nem használták, akkor bekapcsolás után nem használható 1 darabig, kell 10 perc, esetleg 1 óra amíg kommunikál a központtal, és működni kezd. - vagy egyáltalán nem fog működni és szerelőt kell hívni, mert a központban nem sikerül ráküldeni a frissítést.
Meg ha új készülékbe rakja az ember, akkor valami kódot kell bírni, ezért inkább úgy is fel kellhívnod az ügyfél szolgálatot, ott tudnak neked ebben segíteni. - csak a hangoláshoz szükséges kódokat kell megadni, semmi másra nincs szükség, már vagy 6 készüléket is cseréltem, kártya maradt, másra nem volt szükség.

"Eladó: X96 Max+ Amlogic box" - *** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***

(#128218) Voice24


Voice24
őstag

Hali!
Telekomos optikai területen gigabites netre milyen típusú modemet ad mostanában a Voda?

(#128219) jovás válasza blakey (#128217) üzenetére


jovás
aktív tag

Saját tapasztalatot írtam, hetekig nem kapcsoltam be a boxot amibe a kártya volt, bekapcsoláskor nem működött, felhívtam az ügyfélszolgálatot, amíg kapcsolták az ügyintézőt pont akkor kezdett működni, mondtam neki miért hívtam, de közben megjavult, akkor mondta hogy kb. 2 hét tétlenség, bekapcsolás nélkül nem működik, várni kell akár 1 órát is, hogy újra észhez térjen.
Erről írtam én is. Új készülékbe helyezéskor először a kezdőfrekit kell megadni, meg a hálózati azonosítót, ami településenként változó lehet, a szerelő mondta aki kihozta a kártyát nekem, hogy írjam fel ezeket az adatokat, ha másik TV-ben használom lehet újra meg kell ismételnem folyamatot. ;)

(#128220) blakey válasza jovás (#128219) üzenetére


blakey
titán

Saját tapasztalatot írtam - Én is. Nem szoktam mások írásaival "hencegni". Így működik, ráadásul néhány héttel ezelőtt volt a kártya problémám, nem tudták aktiválni, szerelőt küldtek, mindez vasárnap történt, neki 2 perc alatt aktiválták, 3 hétre rá TV-t cseréltem, semmilyen kódot nem kellett beírni. És ez évek óta így van, most vagy én csinálok valamit rosszul, vagy te.
Erről írtam én is. - kódot írtál (Meg ha új készülékbe rakja az ember, akkor valami kódot kell bírni, ezért inkább úgy is fel kellhívnod az ügyfél szolgálatot), ami miatt fel kell hívni az üfsz-t, de emiatt nem kell felhívni, nyilvános és a kártyával együtt a kódokat is elküldtél. Neten is megtalálható a táblázat.

"Eladó: X96 Max+ Amlogic box" - *** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***

(#128221) Toth_Jani


Toth_Jani
őstag

A területi kódot kell megadni az abban segít hogy, nem keresi a TV a csatornákat, hanem tudja hogy hol van.
Az én kártyám is már a 3. készülékben van, semmit nem kell csinálni csak várni türelmesen, majdnem kidobtam a Sony TV-t mire kiírt valami olyat, hogy az eszköz regisztrálása megtörtént, volt vagy 15-20 perc.

(#128222) Ledi válasza Tomi_78 (#128214) üzenetére


Ledi
aktív tag

Szia!

Sanszos, hogy a kártya ezt a márkát vagy típust nem támogatja. Legalábbis a Voda oldala szerint.

[Mediacard ellenőrzése]

Én nem látok Strong márkát a listán, ettől még lehet. ;)

(#128223) Toth_Jani válasza Ledi (#128222) üzenetére


Toth_Jani
őstag

Az a lista egy vicc, nekem Sony A9 van azt írja rá hogy nem alkalmas, pedig kifogástalanul működik vele.
Szerintem azt a listát nem frissítik mert egy új TV alapból kezeli a CI+ modult, ugyanúgy mint egy Laptop az USB memóriákat.

(#128224) jovás válasza blakey (#128220) üzenetére


jovás
aktív tag

Nálunk tavaly júniusban volt a bekötés, a szerelő berakta a TV-be a kártyát, bár mondtam neki hogy én egy Technisat beltériben használnám – de mivel nem ismerte a cuccot – nem vállata a beállítását, majd miután elment, átraktam a kártyát a beltéribe, ugyanazt végig kellett csinálnom mint neki a TV-vel, lehet azok máshogy működnek mint a TV-k, nem tudom. :F Az biztos, sokkal lassabban ment végig a hangolás, mint a TV-n. :(((

[ Szerkesztve ]

(#128225) blakey válasza jovás (#128224) üzenetére


blakey
titán

Az teljesen természetes, hogy egy új készülék esetében, ha hangolni szeretnénk, akkor végig kell menni a folyamaton. Abban az esetben, ha két készülék között cserélnéd a kártyát, és mindkét eszköz már előtte be volt hangolva, akkor csak pár perc, míg aktiválódik a kártya.

"Eladó: X96 Max+ Amlogic box" - *** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***

(#128226) Voice24


Voice24
őstag

Erre esetleg valaki? :)

(#128227) viktorhu válasza Voice24 (#128218) üzenetére


viktorhu
veterán

Szerintem viszonylag kevés tapasztalat van itt erről.

Itt látod a Telekom hozzáférési szolgáltatásban engedélyezett eszközöket, a Vodafone verziókat tudod keresni benne.

(#128228) Voice24 válasza viktorhu (#128227) üzenetére


Voice24
őstag

Köszi!

(#128229) jovás válasza blakey (#128225) üzenetére


jovás
aktív tag

"Az teljesen természetes, hogy egy új készülék esetében, ha hangolni szeretnénk, akkor végig kell menni a folyamaton."
Mivel a kérdező új TV-t említett, ezért írtam neki le a folyamatot a kóddal meg a hálózati azonosítóval, erre Te leírtad ugyanezt más szavakkal, meg hogy a készülékeket csere beréled, de nincs semmire szükség, szerintem elbeszélünk egymás mellett, de legyen neked igazad.
Peace. :R

(#128230) ztibor


ztibor
senior tag

Csepelen, kertváros részen kb. 90 perce gond van a nettel, a modemet már többször újra indítottam (fekete CB), a routert is. Van net, de olyan lassú hogy kb 5-10 perc egy oldal megnyitása, vagy meg se nyílik (pl speedtest).
Tapasztalt valaki hasonlót?
1270-et hívom de 20 perce nem érek el ügyintézőt.

(#128231) cocka


cocka
veterán

Azt tudja valaki, hogy miért kell ezeket a HGW-ket állandóan távolról update-elgetni? A modem elsődleges célja nem az, hogy "üljön a seggén" és biztosítsa a netet? Minden más csak parasztvakítás: wifi, routing meg az egyéb funkciók, IPv6 stb..

Nekem így olvasgatva az elmúlt pár év hsz.-eit a modemek (ja bocsánat HGW-k) firmware frissítése kapcsán az jut eszembe, hogy egyre megbízhatatlanabb működést eredményeznek és egyre kevesebb beállítási lehetőséget adnak a usereknek. De ez utóbbi csak abban az esetben lenne elfogadható, ha ezek a HGW-k kizárólag modemként funkcionálnának mindenkinél, mert annak csak egy funkciója van: legyen net azt pont. A többit oldja meg a user maga. Ez miért olyan bonyolult forgatókönyv?

Azon csodálkozom, hogy a vezetékes telefonokra nem küldenek "távupdate-eket" vagy hogy nem határozzák meg milyen vezetékes telefont használj.

Kb. a TV boxoknál van egyedül értelme ezeknek az FW update-eknek, mert ugye lehet csatornanév-változás, új csatornák megjelenése, eltűnése, új funkciók megjelenése stb..

(#128232) #54625216 válasza ztibor (#128230) üzenetére


#54625216
törölt tag

Sopronban ugyanez van, kb. este 10-kor beállt a net, most reggel 8 és semmi változás.

(#128233) LouiS22 válasza cocka (#128231) üzenetére


LouiS22
veterán

10ből 9 user a HGW-t használja routerként is, nem bíbelődik beállításokkal, boldog, hogy van otthon internet. A maradék 1 user meg itt panaszkodik folyton.

Ne abból vonj le messzemenő következtetést, amit itt olvasol, mert itt tényleg csak a panaszokat (vélt és valós egyaránt) látod. Az előfizetők döntő többsége meg "elvan" azzal,amit kapott/nem érdekli/nem ért hozzá.

[ Szerkesztve ]

Mielőtt kérdezel, nézd meg az 1. számú hozzászólást, vagy használd a keresőt, azért van!

(#128234) pjen válasza LouiS22 (#128233) üzenetére


pjen
félisten

Ez így igaz. Vezetékesen semmi bajom, WIFI n is békésen van az egész házban 30-40 mega, akkor kit érdekel, hogy mikor frissítenek. Én nem kapcsolom ki cs ak átlag hetente egyszer 2 percre a modemet és a boxokat, fel se tűnik ha frissít.

(#128235) Steve2006 válasza Voice24 (#128226) üzenetére


Steve2006
csendes tag

Nekem januárban KAON PG2141N-t adtak.

[ Szerkesztve ]

(#128236) Voice24 válasza Steve2006 (#128235) üzenetére


Voice24
őstag

Köszi!
És mennyire vagy megelégedve vele, megbízható a működése?

(#128237) Tomi_78


Tomi_78
tag

Sziasztok!

Mindenekelőtt köszönet a hozzászólásaitokért a Vodafone médiakártyával kapcsolatban!
Csak azt furcsállom, hogy tavaly lett lecserélve nálunk egy elromlott LG 43UK6300MLB típusú TV egy Orion 40SA19FHD-re, s ez utóbbi simán átvette a médiakártyát. No jó, ezt is kellett ki-bedugogatnom 4-5-ször, de nem kellett semmi külön kódot beírni vagy bármi más dolgot csinálni, végül csak felismerte és a mai napig használom vele.
Ami most a Strong TV helyén van előzőként, az egy Sharp 32BG2E típusú LED TV, és az sem szerepel a Vodafone listáján, mint a kártyát kezelni képes készülék, és mégis tudja kezelni.
Szóval, maradt még lehetőségként, hogy a UPC-t választom a menüből, mint szolgáltatót és hangolásnál megadom kézzel az értékeket, a MHz-t, meg a többit.
Csak azt nem tudom, hogy a TV-nek nem kellene egyből kiírnia, hogy médiakártyát helyeztek bele, függetlenül attól, hogy tudja-e már kezelni?

(#128238) HollywoodBoy


HollywoodBoy
tag

Sziasztok!

Ha jól vettem ki kicsit visszaolvasgatva az a javaslat, hogy legyen 2 felé bontva a 2,4-es és az 5Ghz-es WI-FI kapcsolat. Ha jól láttam a Vodafone-os routerben betudom állítani, hogy letiltom a "Band Steering"-et és engedélyezem a "Split SSID"-t. Viszont az előbb rápróbáltam és a "Settings" opció alatt a "Channel" és a "Bandwith" opciók továbbra is szürkék, szóval azoknak nem tudok megadni saját értéket akkor sem ha szétosztom a hálózatot? Ahhoz csak a Vodafone-nak van joga?
Egyébként ha szétválasztom, akkor pl. a telefonokat és a laptopokat amiket van hogy a routerhez közel, vagy hogy a routertől távol használunk érdemesebb a 2,4-esre csatlakoztatni? Mert igazából ebbe az esetben egyedül a TV ami fixen közel van a routerhez és kaphatná 5Ghz-en a WI-FI-t, de azért meg nem tudom érdemesebb-e két külön SSID-t fenntartanom...
Egyébként eléggé nyitott a házunk. Galériás a tetőtér beépítés és könnyűszerkezetes a ház. Szóval lehet az 5Ghz is tökéletes lenne minden eszköznek.

(#128239) pjen válasza Tomi_78 (#128237) üzenetére


pjen
félisten

ÁLehet írták már, de hátha. A Tv be dugd be a koaxot, hangold be és mikor végzett, megtalálta az összes csatornát, nagyrészt kódolva és kiírja, hogy kész akkor tedd be a kártyát.

[ Szerkesztve ]

(#128240) ballazol válasza #54625216 (#128232) üzenetére


ballazol
senior tag

én nem tapasztaltam ilyet
mondjuk nem is gépeztem, hanem aludtam
aztán meg mentem munkába :D

"A könnyű is súlyos, ha jó és értékes." C.G. Jung

(#128241) #54625216 válasza ballazol (#128240) üzenetére


#54625216
törölt tag

Homeoffice-ban vagyok, állítólag 9-re elhárították a hibát, de nálam du1-ig nem volt semmi. Utána beindult, de még beszivattak kétszer modem újraindítással.
Szép kis 12 órás kimaradás.
Úgyhogy holnap már kötik be a telekomos optikát, a kettő talán csak nem rohad le egyidőben.

(#128242) pjen


pjen
félisten

Üdv. Jött üzi 05;02 lekapcsolják az analógot, de semmit nem adnak helyette. :((

(#128243) Adams84 válasza pjen (#128242) üzenetére


Adams84
tag

Ez várható volt ... A szolgáltatási terület nagy részén már évek óta nincs analóg TV adás. :)) Budapest állta a sarat a legtovább, de most itt is elkezdődött a fizikai lekapcsolás. (Az eddigi információk alapján Budapesten "szakaszosan" haladnak a megszüntetéssel, tehát pár hetente lekapcsolnak néhány kerületet.)
Mit szeretnél "helyette" kapni? :)

(#128244) Toth_Jani válasza pjen (#128242) üzenetére


Toth_Jani
őstag

Mégis mit szeretnél egy sört?? :)
Nem tudom lehet rokkant nyugdíjas vagy és kicsi pénzt kapsz, de ma már lehet digitális adás vételére alkalmas TV-t venni 40 ezer körül, azzal tudnád továbbra is nézni a kedvenc csatornáidat csak jobb minőségben. :K

[ Szerkesztve ]

(#128245) cocka válasza Adams84 (#128243) üzenetére


cocka
veterán

Például feltöltési sebességet?

(#128246) pjen válasza Toth_Jani (#128244) üzenetére


pjen
félisten

1-2 + boxot vagy kártyát szerettem volna. Fel is hívtam a céget de 3 a max. Persze ha pár sört is adtak volna a boxokhoz, nem lett volna baj.

(#128247) Adams84 válasza cocka (#128245) üzenetére


Adams84
tag

Lehet, hogy majd lesz az is, HA mindenhol megszüntették az analógot :) Még néhány hét és az egész szolgáltatási területen búcsút mondhatunk az analógnak, utána pedig meglátjuk, hogy mi fog történni a fejlesztések terén. (Félve hozzátenném, hogy a tulajdonosváltás miatt felmerülhet a kérdés, hogy tényleg van-e szándék az érdemi fejlesztésre vagy sem.... ) :U

[ Szerkesztve ]

(#128248) kabelmania27 válasza ztibor (#128230) üzenetére


kabelmania27
Topikgazda

Milyenek a modem értékek? Javítható hibás csomagok száma több mint a javíthatatlan csomagoké?

(#128249) zzola válasza pjen (#128242) üzenetére


zzola
félisten

Miért kellene adnia? Az eddig ajándék volt, tudom egyesek az ajándék után is követelnének kárpótlást.

(#128250) pjen válasza zzola (#128249) üzenetére


pjen
félisten

A sör lehetne ajándék, de ha nem, hát nem. Viszont a boxot, kártyát nem ajándékba kérném, gond nélkül fizetnék érte annyit mint a mostaniért, de nem lehet, még + előfizu se nagyon megy .

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.