Hirdetés

2024. április 26., péntek

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Gazdaság, jog  »  iPon Computer

Hozzászólások

(#151) Ariadne válasza GReddy (#148) üzenetére


Ariadne
őstag

Ezt honnan vetted? Ilyen néven biztos nincs... Annyi van, hogy a 151/2003. korm. rendelet alapján a rendelet hatálya alá tartozó termékeknél (bruttó 10k felett számítógépalkatrészek pl. ide tartoznak) ha hibás, és 3 munkanapon belül visszaviszed, a kereskedő nem hivatkozhat arra, hogy javítani akarja, mert cserélni (másik ugyanolyanra) drágább lenne, hanem köteles kicserélni. Ennyi. ;)

"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

(#152) m4rc!


m4rc!
őstag

Egy kellemes kis csalódás az Ipon-nal kapocslatban:
Ma hívtak, hogy mehet a tápért, mivel hétfőn adtam le ez igen gyors ügyintézésnek számít...
Valamit köszötültek a csorbán, de még mindig haraxom :(

Ezt láttátok már?

"Felhívjuk tisztelt ügyfeleink figyelmét, hogy az "IPon Computer" nevű társaság regisztrálta az "aliencomputer.hu" domain nevet. Ezzel a szánalmas módszerrel, a vevők megtévesztésével próbálnak maguknak több vásárlót toborozni. Ezúton jelezzük, hogy semmi közünk hozzájuk."

AlienComputers-el is kibabráltak

[ Szerkesztve ]

We are analog players in a digital world

(#153) lúzer válasza m4rc! (#152) üzenetére


lúzer
veterán

ha igaz
ez azért durva lenne!

MO. RIP. - az utolsó kapcsolja le a villanyt.

(#154) Jégkokó válasza lúzer (#153) üzenetére


Jégkokó
veterán

Már nem jön be semmi eze a címen.

A főnök tekintete mindig nyílt és őszinte. Vagyis egyik szeméből a nyilt gonoszság a másikból az őszinte rosszindulat sugárzik.

(#155) tlac válasza lúzer (#153) üzenetére


tlac
nagyúr

2 hónappal ezelőtt még biztosan működött a link és szépen átirányított az ipon oldalára...

(#156) horvathkrisz válasza tlac (#155) üzenetére


horvathkrisz
addikt

ezt én is tanúsíthatom, mikor Csiborbogár haverom mondta, én is megnéztem és tényleg az "s" betű hiánya miatt átirányított az iponra.
de ne haragudjunk rájuk, ők így akartak maguknak vásárlókat toborozni.
Biztos ez egy olyan magyar mentalitás miszerint így kell viselkedni versenytársainkkal... ;)

(#157) deicide válasza GReddy (#148) üzenetére


deicide
veterán

próbálnád meg most kicseréltetni a Gorun-ban :)

Live fast - On high - Repentless - Let it ride

(#158) lúzer válasza horvathkrisz (#156) üzenetére


lúzer
veterán

egy szóval:
fasza!

MO. RIP. - az utolsó kapcsolja le a villanyt.

(#159) lúzer válasza horvathkrisz (#156) üzenetére


lúzer
veterán

Utazási irodát alapítok.
Luxusút AusztrÁLiába.
Hülyék befizetnek, kiteszem őket az osztrák határ túloldalán, oszt jónapot.
Bocs, beírtam 2 betűt.

MO. RIP. - az utolsó kapcsolja le a villanyt.

(#160) horvathkrisz válasza lúzer (#159) üzenetére


horvathkrisz
addikt

LOL :DD

(#161) cousin333


cousin333
addikt

Nos, akkor tapasztalatok az Ipon-ról:

- több dolgot is rendeltem náluk, másnapra hozták is. A választék so-so, de a honlapjuk naprakész és az áraik kedvezőek.

- az üzletük "letisztult" (azaz kb. nincs benne semmi), az eladók az "elmegy" kategóriába sorolhatók, összességében ez is rendben van

- vettem náluk egy MSI videokártyát, ami a épbe szerelve sehogy sem akart működni (nem volt semmi hibajelenség, füst meg ilyenek, csak éppen nem volt kép). Visszavittem nekik, megnézték, mondták, hogy nem jó. De most nem tudnak adni újat. Mondtam, hogy ha már csere, értékegyeztetéssel egy másikra cserélném (ugyanaz a GPU, csak Sapphire Ultimate). Azt mondták, hogy talán... Elég sokat szuttyogtak vele, többször is rájuk telefonáltam, hogy mi a helyzet. Végül aztán sikeresen lebonyolítottuk a cserét a kívánságomnak megfelelően. A kártya azóta is jól működik

- legújabb fejezet: rendeltem náluk egy Vista-t és egy Raptort most hétfőn (01.22). Másnap hívnak, hogy feladták (ezúttal házhoz szállításról van szó, korábban személyesen mentem hozzájuk), másnap (azaz szerdán) érkezik. Most péntek este van és még nem kaptam meg. Írtam nekik mail-t remélem mihamarabb válaszolnak, hogy eltévedt a futár, vagy valami. Bosszant a dolog, de szerencsére szokás szerint utánvéttel vettem (1%-al engem nem győznek meg az ellenkezőjéről), szóval nincs pénzem a dologban. Folytatás következik...

[ Szerkesztve ]

"We spared no expense"

(#162) adalbert1 válasza Ariadne (#144) üzenetére


adalbert1
veterán

Jaja... Pont ma voltam a duna plázában a qwertyben, mert nem volt itthon elég sata kábel és gyorsan el kellett ugranom... 2 eladó volt bent, az egyik végig olyan fejet vágott, mintha kurva nagy szivességet tenne, hogy 1000 Ft-ért ad egy Sata kábelt (persze kellett a kábel, de rohadt irritáló jelenség volt a fickó). :(((

(#163) g@bo válasza adalbert1 (#162) üzenetére


g@bo
nagyúr

fizetés / minőségi kiszolgálás. ez van. menj oda melózni, és emeld a szinvonalat. :DDD

(#164) adalbert1 válasza g@bo (#163) üzenetére


adalbert1
veterán

Jó vicc... ;] Pedig az árlistájukat nézegetve nem valami olcsók, habár ettől még bőven lehet hogy szarért-hugyért keresnek alkalmazottakat.
Amúgy itt az utolsó bekezdésben kifejtettem, hogy kb. mi a véleményem a Mo-i számtech piacról.

(#165) horvathkrisz válasza adalbert1 (#162) üzenetére


horvathkrisz
addikt

ha szóltál volna, ingyen adtam volna neked egyet.

(#166) g@bo válasza adalbert1 (#164) üzenetére


g@bo
nagyúr

ez pontosan igy van. kis haszon, xar alkalmazotti fizetés, és morál.

alapvetően, békeseggealatti ország.

(#167) GariGuru válasza adalbert1 (#164) üzenetére


GariGuru
csendes tag

Hi!

Valóban igazad lehet, de sajnos kis országunkban nem igazán engedheti meg magának egy cég, hogy komoly árukészletet tartson, hacsak nincsenek olyan erőforrások a hátamögött, mint amilyen a TECSO vagy a hasonszőrű multik. Ugyanis ha valamit nem tudsz "relative" rövid időn belül eladni, akkor azt megnyerted és akciózhatsz a bekerár alá, hogy legyen madár aki elviszi. Ezek a boltok pedig sajnos úgy egymás alá vágnak árban, hogy nem nagyon van árrés amiből engedni lehet. Ami hozza magával a minimálbérért alkalmazást és a hasonlókat. A nagykerek meg sajnos tényleg elég szemét módon gariznak. A törvény alapján minden fogyasztó üti az asztalt, hogy "15 nap", csak szerencsétlen pult mögött ülő alkalmazott nem tehet róla, hogy a nagyker 21 napra veszi át a terméket garanciában és azért nem merik gyorsan kicserélni az árut, mert ha a nagyker csak a "pucér" terméket cseréli vagy netalán "csak" javíttatja a terméket, akkor a sokat szidott alkalmazott sok helyen bizony vett magának egy példányt az adott termékből ha tetszik neki, ha nem. Elég sokat láttam az adott közegből, hogy átérezzem mind a két fél részéről a dolgot. Egyébként amíg a disztribútorokra nem vonatkoznak azok a törvények, amiket a kiskereskedőknek be kell tartaniuk, addíg nem is várható garancia fronton jobb helyzet.

Sorry, csak ennyivel szerettem volna hozzájárulni a helyzetértékelésedhez. Remélem nem veszed zokon.

GG.

(#168) kukulec


kukulec
őstag

hali!
nekem csak egy 13000-es blue storm II-es 400w-os tápom "volt"
szóval február 4-én személyesen vettem át a terméket, 5-én már vittem is vissza (nem működött, és ezt többször le is ellenőriztem). közölték h általában egy hét alatt cserélik. ez nem sikerült. többször voltam bennt náluk, illetve ma 2. hó. 15-én felhívtam őket, adták a garis kereskedőt. közöltem vele, hogy számos feladatot nem tudtam ellátni a táp nem létéből, továbbá, hogy nem mondtak olyat miszerint erre a termékre ennyit kell várni; végül pedig a 8 munkanapon belüli elállás lehetőségéről sem informáltak. közöltem vele, hogy miután nekem szükségem van egy termékre, így élnék a jog adta lehetősséggel (ami immár 3 hónap határidőt jelent számomra a mulasztásuk miatt), és elállnék a cserétől, adját vissza pénzem, és még ma veszek máshol egy tápot. a válasz: ez a törvény rám nem vonatkozik, mert a honlapon valahol említeik a 8 napon belüli elállás lehetőségét. mondtam nagyszerű, akkor adok pár tippet, lévén kulturáltan akarom rendezni az ügyet: szóval akkor adjanak egy ideiglenes 3 ezer forintos tápot vagy sürgessék meg az ügyet vagy adják meg a lehetőséget h másik tápot vegyek tőlük. a válasz: nem áll módjukban. mondanom sem kell a pöchendisége és az arcátlan pénzre megyek-átváglak stílusa miatt nem tudtam végig nyugodt hangnemben beszélgetni, bár nem káromkodtam (kivéve:adjanak egy szar tápot).
ja, és az első alkalommal mikor a palihoz bementem rögtön törvényeket kezdett nekem sorolni, hogy őneki bizony nincs ilyen, meg olyan kötelezettsége.
érdekes h neki csak joga van lenyúlni a pénzt, utána meg lehetősége csinálni a fejemre

Luxman L-507ux II, Primare i22, Yamaha A-S801 // Pro-Ject Dac Box S2, SMSL SU-9 PRO // Elac Vela 408, Elac FS 147, Q Acoustics 3030i

(#169) adalbert1 válasza kukulec (#168) üzenetére


adalbert1
veterán

Hello!

A garancia topikban jobban le vannak írva a garos intézéssel kapcsolatos dolgok, esik szó a 3 és 8 napról is, itt az egyik hozzászólás

Rohadt szomorú, hogy gyakorlatilag a legtöbb helyen már csak úgy vásárolhatsz, hogy konkrétan ismered oda-vissza a jogszabályokat. :(((

(#170) adalbert1 válasza horvathkrisz (#165) üzenetére


adalbert1
veterán

Kösz :) , legközelebb szólok.

g@bo: hogy ez sajnos mennyire igaz... Habár ha pár helyen jobban körül nézne az Apeh és a fogyasztóvédelem, akkor lehet hogy jobb lenne. Persze előszeretettel megy a csinálunk egy másik céget miután az előzőből kimentettük a lóvét móka is sajna. :(

[ Szerkesztve ]

(#171) adalbert1 válasza GariGuru (#167) üzenetére


adalbert1
veterán

Ha a kisker>nagyker időtartamok így vannak szabályozva, akkor azon fentről kellene változtatni, így elég irreális. :Y

Nem is várom el, hogy több milliós árúkészletet tartsanak, csak akkor legalább lenne egy normális webes felületük, ahol ki van írva, hogy raktáron x darab, vagy hogy rendelésre x időn belül. Ehelyett meg pl. az aliennél vagy van valami vagy nincs, de az szerintem rohadt gáz, hogy a honlapjukról nézve 4 féle hdd-ből egy se volt raktáron. Az aqua jobb egy fokkal, de ott meg beszoptam, hogy nem telefonáltam rájuk, hát csak 1 db volt az eladó srác elmondása szerint. És mivel nekik azért igencsak több millió a raktárkészletük, így azért elvárható lenne, hogy ne csak 1 db legyen egy 25k-s termékből.
A minimálbéres alkalmazásról meg annyit, hogy mivel jelenleg szerintem túlkínálat van és túl sok szereplős a hazai számtech piac így velejárója hogy árverseny alakul ki a cégek között, egyre kisebb haszon, ez meg egy egyszerű költségcsökkentő tényező.
Lehet azt mondani, hogy ez a fogyasztók hibája is, de mikor egy erősen túlárazott kiskerben is esetleg valami bunkó alpári alak szolgál ki, akinek a hozzáértése nulla, akkor miért fizessek ugyanazért a termékért 10%-al többet? Max. a garancia miatt, de ha ahoz is úgy áll a vezetés, mint a munkaerő alkalmazásához, akkor lehet hogy bukó az egész.

(#172) tlac válasza kukulec (#168) üzenetére


tlac
nagyúr

szóval február 4-én személyesen vettem át a terméket, 5-én már vittem is vissza

tehát 3 munkanapon belül voltál, azonnali csere, ha ez nem megy akkor pénz vissza

[ Szerkesztve ]

(#173) Chaser válasza tlac (#172) üzenetére


Chaser
titán

Ha meg ez nem, akkor ugyanez egy tanúval,a fogyvéd jól megb@***a a szájukat.

_tejesen'® joálapotpan'™_-_Hamarosan a hiányból is hiány lesz...by Samus

(#174) tlac válasza Chaser (#173) üzenetére


tlac
nagyúr

szerintem a jegyzőkönyvekből is kiderül, hogy visszavitte másnap és még sincs több, mint 1 hete se tápja, se pénze belőle...

[ Szerkesztve ]

(#175) djtoomi


djtoomi
addikt

Nekem csak jó véleményem van iPonról.
Multkor vettem egy 2900pro-t náluk, meghúztam a száját, és valami meghót benne, kezdett hibázni, emg minden.
Felhívtam őket, és mondták vigyem be, megnézik.
Bevittem, mondták hagyjam ott, ha valóban sz@r, cserélik újra, ha nem akkor megnézik mit tudnak tenni.
Másnap mondják menjek be, bementem, és mondták valóban rossz volt, és szó nélkül a kezembe nyomtak egy vadi új 2900prot, pedig a 3 nap jól elmúlt, kb 1.5 hétre rá vittem vissza.
Amúgy lehet közrejátszott, hogy elég sokat vásárolok náluk, már 5% kedvezményem is van, és nem akartak vevőt bukni. :F (Eddig minimum 3-400k-t hagytam náluk 1 év alatt... )

Minden ötödik ember kínai. Mi is öten vagyunk a családban, tehát valaki kínai. Lehet apu, vagy anyu. Lehet a bátyám Sanyi, vagy az öcsém Ho-Xiao-Pen. Szerintem Sanyi az.

(#176) Chaser válasza tlac (#174) üzenetére


Chaser
titán

Ha 1általán vettek fel jegyzőkönyvet...

_tejesen'® joálapotpan'™_-_Hamarosan a hiányból is hiány lesz...by Samus

(#177) adalbert1 válasza Chaser (#176) üzenetére


adalbert1
veterán

Hát a leírásból szerintem is sanszos hogy ez kimaradt... Mondjuk nekem még nem volt problémám velük, mert szerencsére semmit nem kellett gariztatni, amit náluk vettem, de remélem erre nem is fog sor kerülni. Reméltem hogy nem állnak be ők is a mistral>bluefish sorába, de nagyon úgy tünik, hogy ez elkerülhetetlen sorsa minden cégnek, akinél megnő a forgalom.

(#178) kukulec


kukulec
őstag

igazából a tehetetlenség zavar. továbbá, hogy annyi empátia van bennük, mint egy tál babban. rajtam nem segít h mondjuk a 20. napon hozzámvágnak egy tápot (mely szintén lehet h rossz - akkor tényleg mi a helyzet?), mert ennyi erővel már inkább a hülye azért nem vagyokban vettem volna, ami hirhedten a legrosszabb, de talán nem lett volna ennyi macera.

Luxman L-507ux II, Primare i22, Yamaha A-S801 // Pro-Ject Dac Box S2, SMSL SU-9 PRO // Elac Vela 408, Elac FS 147, Q Acoustics 3030i

(#179) gs20 válasza kukulec (#178) üzenetére


gs20
tag

Úgy látom, egy cipőben járunk :((
Én január közepén rendeltem tőlük egy BS2 400-at, két nap múlva ciripelni kezdett. Írtam nekik mailt, jött a futár, január 30.-án elvitte, azóta semmi reakció, a héten írtam nekik szerdán újabb mailt hogy mi van, de le se sz@rtak, nem válaszoltak :(
Közben nekem is szükségem volt a gépre, szóval vettem egy helyi üzletben egy FSP 350 PNF-et.
Kíváncsi leszek, mikorra lesz eredmény, az biztos hogy holnap írok egy újabb mailt hogy ne szívassanak már, ha arra sem lesz reakció, akkor a hét közepe felé felhívom őket, de akkor már durcibb leszek ;]

E=MZ²

(#180) tlac válasza gs20 (#179) üzenetére


tlac
nagyúr

ilyen e-mail-ekre úgy sem fognak válaszolni...
szerintem legyél még egy kicsit türelmes, főleg, hogy van tápod is

(#181) gs20 válasza tlac (#180) üzenetére


gs20
tag

hát nem azt írtam volna h ne szívassanak, hanem normálisan megfogalmazva valami lépésre késztetni őket.
Végülis nem írtam, most fontosabb dolog, hogy kikeveredjek az influenzából, aztán majd utána foglalkozok a táppal :W

E=MZ²

(#182) orkester válasza gs20 (#179) üzenetére


orkester
senior tag

Hello!
Emailre nem nagyon válaszolnak. :( Inkább telefon...egyébként anno nekem is volt ilyen bajom BS1-el és pár nap alatt cserélték.

PSN: orkester ** Aki tud olyan nemzetközi hírről, ami a Ft-ot nem gyengíti dobjon egy privátot - 2012.05.24. óta 0db üzenet ** Ha nem válaszolok valószínűleg le vagy tiltva és nem véletlenül. ** Ha valami karcos, kopott, megrágta a kutya, kérlek ne hirdesd újszerűnek, köszi!

(#183) tlaci515


tlaci515
csendes tag

Sziasztok!

Kis pozitívumot írnék a cégről :D Szóval karácsonykor vettem ott egy laptopot. Egy Lenovo modellt néztem ki, 512MB rammal, meg hozzá pluszba 1 GB-ot. Az átvétel elég érdekesen zajlott, voltunk vagy 50-en a boltban, így nagyon ellenőrizni sem tudtam a dolgokat. Viszont a laptop dobozán észrevettem egy kisebb hibát, nem 512MB ram, hanem 2GB volt benne. (Más volt a típus azonosító is, egyébként minden stimmelt) Kicsit megijedtem a garis problémák miatt, hallottam több felől, hogy gond lehet. De a külső garipapíron azonos termék volt. Így úgy gondoltam ajándék :) (Tudom pofátlanság volt, és nagyon szemét vagyok, csak gondoltam leírom elégtétel gyanánt azoknak, akik rosszul jártak a céggel) Egyébként matricázva van a bővítőhely, szóval nem lehet belenyúlni. Azóta jól működik, az 1GB ramot pedig eladtam. Köszönöm nekik a karácsonyi ajándékot. :D

(#184) HUN]Repa válasza horvathkrisz (#137) üzenetére


HUN]Repa
aktív tag

T.Forumtárs !

Nem értem ezt a felháboritó és orditó hangnemet?? Már attól halláskárosodást kapok hogy soraidat olvasom... én is több kiskerben szoktam megfordulni hol mi az olcsóbb ,de ha igy állnék oda evvel a hangnemmel akkor nem csodálom , hogy az eladó is igy viselkedne! Én még nem vásároltam az iponba ,de vásárlás elött elolvasom mindig a kisker oldalán feltüntetett feltételeket ,hogy később ne essek pofára ,hogy nem rendelkezik 1.000.000db-os raktárkészlettel amiből egyből lejön , hogy nem fogják nekem ott kicserélni a terméket ,ha elromlik hanem ők is küldik tovább a nagykernek....sry hogy közbeszoltam ,de nem szeretem az indulatos embereket... :R :R

God save us from the arrows of the Hungarians.

(#185) westlake válasza HUN]Repa (#184) üzenetére


westlake
félisten

nem sok olyan helyet tudsz nekem mutatni magyarorszagon, ahol azonnal cserelnek egy garos cuccot (es nem az esetlegesen gyer raktarkeszlet miatt nem)
..az ócska magyar törvényeket szemét módon kihasználva..
ez sajnos az unioba lepes ota igy van :( nekem egy 75k-s alaplap van ket honapja a ramiris-ben (nagyker.).. nagyon nem erdekli oket, hogy mi van vele..

[ Szerkesztve ]

Play nice!

(#186) HUN]Repa válasza westlake (#185) üzenetére


HUN]Repa
aktív tag

Tehát a kiskeres gari intézés sokszor a nagykerek töketlensége miatt csuszik és mivel a vásárló nem a nagykerbe viszi vissza az amugy onnét (de kiskeren keresztül megkapott) vásárolt cuccot igy a kisker lesz lefikázva...!!

DE védeném a nagykert is mert mivel véleményem szerint nem napi 3-4db terméket kell gariztatniuk igy lassabb lehet az ügyintézés!Elhiszem hogy mindenkinek a saját terméke a legfontosabb ,de ha belegondolunk akkor hogy is van ez ??..... :Y

God save us from the arrows of the Hungarians.

(#187) Blero2


Blero2
tag

Nem egészen idevág, de nem biztos h kell neki új totyik, szóval itt kérdezem meg.
Van valakinek tapasztalata A4Team Kft.-vel? [link]

Az áraik egész jónak tűnnek, csak a gari érdekelne, mert szinte mindenre csak 1 év garit írtak (deszka, videokari, ház, táp, hűtő márkától függetlenül! /giga, fsp, sapphire..../) mikor árajánlatot kértem.

Akinek van tapasztalata ossza meg velem legyen szíves akár privátban, akár egy új totyikban.

(#188) westlake válasza HUN]Repa (#186) üzenetére


westlake
félisten

nem egeszen igy van.. nem azert tart eddig, mert sok a garos cucc, hanem azert, mert mart nincsenek kotelezve a 15 napra, igy siman megtehetik, hogy a gyartohoz kuldik ki a cuccokat.. nem ket nap a szallitas sem, raadasul a gyarban "ulnek" rajta egy csomot.. manapsag kincs az a bolt, ahol azonnali csere van (szerintem nincs ilyen)

Play nice!

(#189) HUN]Repa válasza westlake (#188) üzenetére


HUN]Repa
aktív tag

Aha köszi , már okosabb vagyok :) remélem a többi felháborodott forumozó is olvassa ezt ,és akkor talán nem a kiskereket fogjuk kiutálni az országból ;)

God save us from the arrows of the Hungarians.

(#190) gs20 válasza westlake (#188) üzenetére


gs20
tag

Nos de pl az én esetemben 3 napon belül szóltam hogy nem jó a cucc, tudtommal ebben az esetben cserélniük kellene, nem? Mondjuk engem nem zavar az sem ha ventit cserélnek benne, akkor legalább biztos hogy egy letesztelt, működő példányt kapok majd kézhez :))
Alapvetően végülis nincs gondom az iponnal, normálisak voltak vásárlásnál, normálisak voltak mikor visszaküldtem a cuccot, egyedül az nem tetszik hogy lassan már 3 hete semmi reakció, a mailemre se válaszoltak. Legalább annyi jött volna h "T uram, megkaptuk a visszaküldött terméket, továbbküldtük javításra, ez kb x nap, majd jelentkezünk ha kész." vagy hasonló, de semmi nem jött. És ez az ami zavar. Főleg hogy ha már érdeklődik valaki legalább egy sablon mailt küldene vissza h a termék javítás alatt, de hogy ilyen látványosan nem foglalkoznak az emberrel, ez nem tetszik. :(

E=MZ²

(#191) Ariadne válasza HUN]Repa (#189) üzenetére


Ariadne
őstag

Az a helyzet, hogy kénytelenek vagyunk a kiskereket "kiutálni az országból", ugyanis a vásárló felé egyedül és kizárólag a kisker felel a jótállási kötelezettség teljesítéséért. Nem takarózhat azzal, hogy így a nagyker meg úgy a szerviz, jogilag a kiskerrel szerződtél egyedül, és egymaga felel feléd a határidők betartásáért is. Tudom, pereltem már kiskert jótállás miatt, és igazat is adtak nekem.
Egyébként meg a 15 napos javítási határidő ugyanúgy megvan, csak sajnos a szövegezés "törekedni kell", de ettől még bíróság előtt vígan bizonyítható, pontosabban vígan képtelen lesz bizonyítani a kisker adott esetben, hogy ő tényleg törekedett. ;)

"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

(#192) Ariadne válasza gs20 (#190) üzenetére


Ariadne
őstag

Poén azért, hogy azt írod, elégedett vagy velük, aztán felsorolod, hogy mi minden miatt nem...
3 napon belül nem lehet javítani, cserélni kell ugyanolyan másikra, vagy visszaadni a vételárat, feltéve ha a hiba a rendeltetésszerű használatot befolyásolja, ez a jogszabály szövege.

"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

(#193) gs20 válasza Ariadne (#192) üzenetére


gs20
tag

Hát igen :)) Végülis addig nem volt bajom a hozzáállásukkal míg foglalkoztak velem. Jövő hétig mindenképpen várok, aztán felhívom őket hogy jó lenne már ha lenne valami, jövőhéten már egy hónapja lesz hogy elküldtem a tápot :((
Ha aztán mondjuk 2 héten belül kapok egy jó tápot, akkor alapvetően elégedett leszek, nem fogok problémázni, de ha nem, vagy esetleg csak visszadobják hogy az a ciripelés nem gáz, na akkor nagyon durci leszek :W
Én nem bánom, ha javítják és nem cserélik, csak végre legyen egy jó tápom.

E=MZ²

(#194) 04ahgy válasza djtoomi (#175) üzenetére


04ahgy
nagyúr

Hello!

"Multkor vettem egy 2900pro-t náluk, meghúztam a száját, és valami meghót benne, kezdett hibázni, emg minden."

Ugye tudod, hogy ezek függvényében, ha ki sem cserélik, egy szavad akkor sem lehetett volna. A garancia (jótállás, szavatosság) a _rendeltetésszerűen_ használt termékekre vonatkozik.

Inkább azzal foglalkoznál, amit privátban beszéltünk... Még mindig nem válaszoltál a kollegád / ismerősöd regelt címével (FONERA) kapcsolatban. :F

HGyu

[ Szerkesztve ]

7855.94MHz CPU-Z valid \ Pulchra tibi facies, oculorum acies, capillorum series; o quam clara species! Rosa rubicundior, lilio candidior, omnibus formosior; semper in te glorior!

(#195) westlake válasza gs20 (#190) üzenetére


westlake
félisten

en abban sem vagyok biztos, hogy a 3 nap megvan-e meg.. (marmint torvenyileg)
#191: en ugy tudom, hogy az unioba lepes ota nincs hatarido a garancialis csere.. se 15 nap, se 150 nap.. annyi van, hogy tenyleg torekedniuk kell.. ami ugy eltarthat akar 90 napig is.. egyebkent ha te beperelsz valakit, akkor nem neki kell bizonyitani, hogy o torekedett a megoldasra, hanem neked kell bizonyitani, hogy nem torekedett.. azt meg hogy tudja egy vasarlo bizonyitani?

Play nice!

(#196) 04ahgy válasza HUN]Repa (#184) üzenetére


04ahgy
nagyúr

Egy: mint írták is mások, teljesen mindegy, hogy a kisker hogy intézi a nagykerrel, az a gyártóval a garanciát, ez nem a vevő problémája. A vevőt az érdekli, hogy a terméke garanciális ügyintézése a hatályos törvényeknek megfelelően folyjon. Ha a 15 napra kell törekedni, akkor a 15 napra való törekedéssel, stb... Az, hogy a kiskernek van-e saját készlete, vagy nincs, nem érdekel senkit. Nem kötelező kiskernek lenni, a jogszabályokat viszont kötelező betartani.

Kettő: épp ezért nem is lehetséges olyan, hogy adott kisker saját "feltételeinek" megfelelő a garancia. Illetve lehet, de egyetlen egy esetben, ha azok a jogszabályban rögzített feltételektől a vevő irányában pozitívan térnek el! Nincs például olyan, hogy égett terméket be sem vesznek gariba (jótállás), ugyanis a jótállás utolsó napjáig kell feltételezni, hogy a vevő hibáján kívül, már a vásárláskor fennálló gyártási hiba miatt keletkezett az adott hiba. Jelen esetben égés.

Három: fórumtársunk nem a pulthoz ment oda ilyen hangnemben, hanem a véleményét öntötte ki így. Amúgy a fórum arculatához egyébként nem illő, mértéktelenül trágár stílusban. Helyesírás / központozás terén azonban te sem állsz a dobogó magaslatán...

HGyu

7855.94MHz CPU-Z valid \ Pulchra tibi facies, oculorum acies, capillorum series; o quam clara species! Rosa rubicundior, lilio candidior, omnibus formosior; semper in te glorior!

(#197) westlake válasza 04ahgy (#196) üzenetére


westlake
félisten

olyat is hallottam, hogy teljesen mas jogszabalyok vonatkoznak kiskerekre es nagykerekre.. ebbol mi igaz? (valaki utananezhetne mar annak, hogy most van-e 15 nap, vagy nincs.. szerintem nincs hatarido.. magyarul addig huzzak, ameddig akarjak.. az unioban azert nincs szukseg erre a 15 napos baromsagra, mert ott nem abbol uznek sportot, hogy minel hosszabb ideig huzzak a garancialis ugyintezest)

Play nice!

(#198) Ariadne válasza westlake (#195) üzenetére


Ariadne
őstag

Olyan 3 nap nincs már, hogy "nem tetszik, cseréld ki" (kivéve neten rendelt cuccoknál, de az más kérdés, ott több is van), viszont az van, amit leírtam: 3 munkanapon belül nem javíthat, cserélni köteles, vagy lóvét visszaadni. (151/2003. korm. rendelet ;) )

#191: en ugy tudom, hogy az unioba lepes ota nincs hatarido a garancialis csere.. se 15 nap, se 150 nap.. annyi van, hogy tenyleg torekedniuk kell.. ami ugy eltarthat akar 90 napig is.. egyebkent ha te beperelsz valakit, akkor nem neki kell bizonyitani, hogy o torekedett a megoldasra, hanem neked kell bizonyitani, hogy nem torekedett.. azt meg hogy tudja egy vasarlo bizonyitani?

Ha végigolvasod, amit előzőleg írtam, benne van a válasz... Ha nem hiszed: 151/2003. korm. rendelet, 49/2003 GKM rendelet, Ptk. ;)

"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

(#199) gs20


gs20
tag

Fejlemény: ma írtak mailt, hogy sajnálattal értesítenek, de a javítás elhúzódik, további türelmet kérnek, 7 napon belül várhatóan elkészül. Na valami hasonlót vártam volna már eddig is. :)

E=MZ²

(#200) HUN]Repa válasza gs20 (#199) üzenetére


HUN]Repa
aktív tag

na ugye ;)

God save us from the arrows of the Hungarians.

Útvonal

Fórumok  »  Gazdaság, jog  »  iPon Computer
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.