Hirdetés
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Gurulunk, WAZE?!
- Szevam: Mennyire tipik Z-gen viselkedés? Tipizálható-e egyáltalán?
- RetepNyaraB: Kávés szöszölés, az élet, a világmindenség, meg minden
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Viber: ingyen telefonálás a mobilodon
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Rap, Hip-hop 90'
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
-
LOGOUT
Hamis órák itt nem kívánatosak, semmilyen formában.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Dzsana
senior tag
válasz
BAti77 #64491 üzenetére
Ja, a jobb szélső, rózsaszín hátterű képen látszik, hogy a chronograph kerekei sincsenek csapágyazva. Mondjuk azt is ritkán használja az ember, tehát az sem fog elkopni. Bár a Poljot 31689-ben sincs csapágyazva, az enyémben ki is kopott, utólag meg kellett csapágyazni. Az előző gazdája biztos sokat méricskélt.
-
Deskdiver
senior tag
válasz
trassher #64475 üzenetére
Köszönöm mindenkinek.
Ez pont 42mm-es korona nélkül.
(#64476) Sungoo Az ugyanaz mint az enyém 710-es ministry tokos. Jó alap. Nekem a 710 és a 090-es tok forma jön be legjobban, de van még jó pár.
(#64479) Dzsana Eddig 35-be fáj az akció, de én mindent újan vettem. Ha jól tudom minden nem módosított gyári Amphibia acél tokos csak a lünetta krómozott réz. (kivéve azt amit Te linkeltél és a 1967-es újra kiadása, de azt úgy sem lehet kapni
) Az utánagyártott acél lünetta ami nekem van csak 710-es 060-as 120-as és 420-as tokra megy rá a korona pozíciója miatt. A többinél sajnos a korona beleérne.
(#64481) Dzsana Az a 100-as tokforma az enyém 710-es.
Vannak még nehezen beszerezhető illetve drágább darabok amik teljesen acélból készültek Amfibia néven. Ezeknek nincs közük a Vostok Europe céghez, de orosz gyártmányok.
Amfibia Turbina
Amfibia Red Sea
Amfibia Reef
És végül agy anomália
Amfibia Seaman - Tag Heuer Kirium tokban. (legalább is nekem úgy tűnik )
-
Dzsana
senior tag
válasz
Dzsana #64489 üzenetére
Mondjuk így matekolva a 15 kőből olyan sok nem juthatott az automatikába!
Horgonynak van két köve, az biztos, plusz a két csapágyköve, a billegőnek a vezető kővel együtt 5, ez eddig már 9, meg akkor ezek szerint a három fogaskerék van csapágyazva a két oldalon, s meg is van a 15. Ja, ezt inkább hagyjad.
-
Dzsana
senior tag
válasz
BAti77 #64487 üzenetére
Ettől a csak 15 kőtől nem kell megilyedni, mert automata óráknál az automatika sok kis kerekét is agyon kövezik, és így keletkeznek ezek a nagy kő számok. Igazándiból ott nyomaték nem nagyon van, tök fölösleges agyon kövezni. Régen még a középkerék furatát sem kövezték, mondván, hogy nincs csapágyasra hajtva, hiszen 24 óra alatt egyszer fordul körbe. Nem egy 70-80 éves zsebórámnak sem kövezett a közepe, s hibátlan a mai napig. minimális műanyag lehet benne, én sem tudom, hogy mi, mert kívülről nem látszik.
-
Dzsana
senior tag
válasz
ronin s8 #64480 üzenetére
Na, nem mint ha elbizonytalanítottál volna, de most már csak beütöttem a gugliba a kérdést, és láss csodát, az általad is elismert Antal Péter honlapján mit találtam? Na mit találtam? Az oldal alján pont ő is a Wostokról beszél, s le is van fényképezve az általam is bemutatott kuplung. TOUCHÉ!
Esetleg megoszthatnád, hogy melyik márkaszervizet kerüljük el.
-
BAti77
aktív tag
-
Dzsana
senior tag
válasz
BAti77 #64482 üzenetére
Pár éves mechanikus chronograph szerkezete ez a Tissot-nak, a 7750-esnek egy olcsóbb kiváltóját szerették volna ezzel megalkotni, hogy felvegyék a versenyt. Nincs annyira agyon csapágyazva, mint a 7750-es, és műanyag alkatrészeket is tartalmaz, mindezek ellenére jól teljesít. Mikor a Couturiereket nézegettem, akkor volt 7750-essel, és ezzel a werkkel szerelt változata is, és jóval drágább volt a 7750-es. Meg a PRC200-as automatákban is ez van. Nehéz mit mondani, hogy bátran vehető-e, mert még csak 3-4 éve van a piacon.
-
Dzsana
senior tag
válasz
ronin s8 #64480 üzenetére
Akkor a márkaszervizes haverod szerint a kézi húzós órákban nincs is kuplung? LOL, legalább egy kicsit gondolkodnál; nincs több kérdésem!
engedd el, ebből már nem tudsz jól kijönni. Halkan megsúgom, hogy minden órában van kuplung, viszont nem minden óra automata ám! Na ezt értelmezd!
gprspéter testvérünknek köszönhetően egyenlőre hozzám került ez a szépség, ETA 1120-al szerelve, 37 mm-es tokban:
-
BAti77
aktív tag
Az egyik barátom szeretne venni egy ilyen órát. Érdeklődött a werk iránt, de nem igazán tudtam mit mondani róla. Szeretnék kérdezni az ő nevében is a benne lévő szerkezet felől. Tud róla valaki valami érdemleges infót? Érdemes vele foglalkozni?
Az ETA C01.211-es szerkezetet nem is találtam meg az ETA honlapján...
-
Dzsana
senior tag
-
ronin s8
senior tag
válasz
Mariner #64442 üzenetére
Köszönöm az értő, figyelmes olvasást!
Valóban így gondoltam, ahogy kifejtetted.
Nos, valóban nem vagyok órás, így amit nem ismerek, vagy nem tudok precízen, azt most vagy korábban sokszor megkérdezem azoktól, akiknek ez a munkája.
Ebben az esetben a délután folyamán immár mint annyiszor, most is megkérdeztem egyik márkaszervizes barátomat, hogy szerinte ebben az esetben mi a két fogalom közötti különbség? Itt a mi esetünkben a kuplung váltotta ki az indulatokat. Szerinte a kuplung a rugóház speciális belső kialakítása... -
Dzsana
senior tag
válasz
Sungoo #64476 üzenetére
Acél tokosban lenne igaz, bár nem tudom, hogy arra a lünette az stimmelne-e.
Deskdriver, szabad tudni, mennyiből jött ki a facelift?Van ilyesmi búvár kinézetű gyárilag is, csak egy kicsit le van harcolva. És ha minden igaz, ez acél.
-
Dzsana
senior tag
válasz
Dzsana #64470 üzenetére
És akkor a mai nap főszereplője, tadam:
Itt látható a közkerék, a negyedes kerék, háttérben a csapágylemezzel:
A közkerék tengelye cső, a hosszabb felével kell átfűzni a csapágylemezen, belülről:
A túloldalon kibukkanó végére kell ráhúzni a negyedes kereket, ezek csúsznak el egymáson. Itt csak mellé raktam, hogy látható legyen:
S így néz ki beépítési helyzetben:
Erre megy még rá az órakerék, ami alacsonyabb, és arra az óramutató, a negyedes kerékre pedig a perc mutató.
A Wostoknál máshogy néz ki, ott össze van szerelve egybe, és benne van az egész a híd alatt.
Maga a kuplung így néz ki:És íme a helyén:
Ja igen, most egy ETA-t nem szedek szét, de mint ahogy korábban említettem, ott középen látható, hogy a negyedes kerék alján van egy kis horony, és arra rá van húzva alúlról az az ezüst színű tengely nélküli fogaskerék, közepén három körömmel. Tisztítás után fontos a körmökhöz olajat rakni, mert különben megszorul:
-
Dzsana
senior tag
válasz
csabulaxi #64462 üzenetére
Nyugi, nem kontárkodsz bele, semmi baj, csak egyszerűen el kell fogadni a tényeket, mert a tények bizony makacs dolgok.
Bati77, köszi, igazad van.
Csabi, azon a Skeleton órán nem látszik a kuplung rész, és a Monsteren sem az. Ami azon a képen látszik, az a hornyos kerék, és a gyors dátumváltó kerék. Sikerült pont egy olyan részt mutatnod, ami pont nem általános, mivel ez nem húzható koronáról, mert a többinél a hornyos kerék a körmös kerékkel van kapcsolatban. Majd mindjárt fényképezek, vagy keresek egy képet, hogy legyen képes magyarázat is. -
vadászcsiga
félisten
Hű micsoda indulatok törtek felszinre
-
csabulaxi
senior tag
válasz
BAti77 #64465 üzenetére
Remélem a vita tárgya nem valami helyi szakzsargon, mint a flex, krova, sterimo stb..
Giuliano Mazzuoli Trasmissione Meccanica
Ugye, hogy a számlap felől van az a kuplung(tárcsa)
-
BAti77
aktív tag
Húúú, ez a kuplung kezd teljesen odaégni...
Dzsana! Nem értem miért vitázol és hergeled magad, ahelyett hogy hagynád inkább a fenébe. Leírtad a szakmai részét (
) a történetnek és ennyi...
Döntse el ki-ki kinek mit hisz el...Szerintem kár vitába szállni órás-szakmai kérdésekben egy olyan emberrel, akinek ez a szakmája és nap, mint nap űzi...
Max., ha az ellen is órás, de azt a vitát megnézném... -
csabulaxi
senior tag
Most már tényleg csak tanulási szándékkal kérdezek (segítve cserixnek).
Sokunk kedvence a Monster angol szerkezettan. Featuring the 7S26 Automatic MovementJól értelmezem a kuplung órás nyelven ezt az alkatrészt jelenti?
... éééés van műanyag alkatrész is a Monsterben (4 kép)
-
csabulaxi
senior tag
-
Dzsana
senior tag
válasz
csabulaxi #64458 üzenetére
Hát nem, fogalmam nem volt! Már Te is kezded? Régi órákról beszélt, meg kuplungról, képzeld, nem jutott eszembe a rég órákról sem az automata rugó, sem a szabadonfutó, mint ahogy Neked sem jut eszedbe a fagyiról a lángos. Elnézést, hogy nem vagyok gondolatolvasó! És azt is kifejtettem, hogy nem csak elírásról van szó, mert ha szabadonfutót ír, az se jó, nem csak elírásról van szó, hozzá nem értésről, amit aztán okoskodással próbált palástolni. Én finoman rávilágítottam, de leokádott, na én azt meg nagyon nem szeretem, és nem is hagyom. De hogy milyen dedóban vagyunk már! Csak értelmezni kellene a szöveget, általános iskolás feladat! Áh, így elrontani ezt a jó kis fórumot! Milyen érdekes, hogy a legtöbbször vele van probléma, és nem csak nekem! Csabi, légyszi, ne állj be a sorba!
-
csabulaxi
senior tag
válasz
Dzsana #64456 üzenetére
... de ezért a lelked mélyén érezted, hogy milyen kuplungra gondol és mi még a fórum olvasóknak kb. 99,85 %-a.
Én azért nem rúgok a kutyámba (mindenki előtt) mikor hazaérek és elsőre nem a bal, hanem a jobb papucsomat hozza oda először, pedig már vagy ezerszer mondtam neki.
-
csabulaxi
senior tag
válasz
Dzsana #64452 üzenetére
Szerintem, bevallottan Ő sem órás, segíteni akart, amolyan konyhanyelven.
Múltkor azért lett mindenki leb@szva, mert nem szól hozzá a spec témákhoz.
Ezek szerint most már csak Te nyilatkozhatsz meg ilyen témában, meg lassan cserix, a többiknek addig kuss.Ha elsőre segítőkészen helyrerakod a fogalmakat már régen elmentünk volna a picsába.
phranxinatra
Tényleg rossz a sorrend, így hamar törik a billegő, szakad a fék. Meleg van, otthon meg jégben a dinnye, ha azt elérem időben nyugi lesz. -
Dzsana
senior tag
válasz
Mariner #64442 üzenetére
Nem, ő kuplungot írt, s bármilyen órásnak mondod, még az elemcserés órás is tudja, hogy mi az a kuplung, s eszébe nem jut a motorrugó. Kettő, azt írta, hogy régi óráknál nem volt kuplung, ami a kettőtök fordításában ezek szerint azt jelentené, hogy nem volt szabadonfutó, ami megint hülyeség, mert a mai kézi húzósokban sincs, nem csak a régiekben, az csak az automatákban van, az meg nem volt régen. Akárhogy is, ez már büdös, csak utólagos magyarázkodásnak tűnik, kár ezen ennyit rugózni, tisztáztuk a fogalmakat, most már
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
A topikban tilos hozzászólásokban hirdetni!
Használjátok Hardveraprót erre!
A hirdetések linkjének megosztása is tilos!
- Adatgyűjtő gumik miatt korlátozhatják a Pirellit
- Moderátort keresek a fórumhoz!
- Bestbuy játékok
- Linux kezdőknek
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Tudományos Pandémia Klub
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- További aktív témák...
- Telefon felvásárlás!! iPhone 12 Mini/iPhone 12/iPhone 12 Pro/iPhone 12 Pro Max
- Lenovo ThinkCentre M720q/ Dell OptiPlex 3060- 3070/ Hp EliteDesk 800 mini, micro PC-Számla/garancia
- Kingmax 2x2GB DDR3 1333 RAM eladó
- 119 - Lenovo Legion Pro 5 (16ARX8) - AMD Ryzen 7 7745HX, RTX 4070 (48 hónap garancia!) (ELKELT)
- Telefon felvásárlás!! iPhone X/iPhone Xs/iPhone XR/iPhone Xs Max
Állásajánlatok
Cég: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest