- Rap, Hip-hop 90'
- Gurulunk, WAZE?!
- shadowkidhu: SFF Itthoni labor
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- bambano: Bambanő háza tája
Új hozzászólás Aktív témák
-
burgatshow
veterán
válasz
szabonagyur #67899 üzenetére
Igen, az elozo.
-
szabonagyur
félisten
válasz
burgatshow #67895 üzenetére
Ez még az előző SCROSS ugye? Nekem egy óra van beállítva ami a fejegységen van és a másik is ehhez igazodik.
-
válasz
TommyY2 #67884 üzenetére
Basszus!! Most, h írod!
Néztem a javítási excel-t, amiben vezetek mindent, és látom, h az idén júniusban volt műszaki vizsgán és ott derült ki, h a jobb első rugó el volt törve, csere mindkettőt és ismét cserélni kellett a két első stabpálcát is.
Kassza 63300HUF munkadíjastól. Osztrák volt az autó, vezetett szervizkönyves, ott szervizelték ahol vették, mert az eladási pecsét egyezett a szerviz pecsétekkel, és még a rendszámtartókereten is annak a cégnek a logója volt.
-
beef
őstag
válasz
burgatshow #67895 üzenetére
Persze, hogy elmászik, mert a kettőnek semmi köze egymáshoz. Két független egység.
-
ViZo72
tag
válasz
slett27 #67892 üzenetére
Szia!
1DIN-es fejegységhez egy ehhez hasonló 2DIN-es beépítőkeret kell neked:
beépítő keret
Felülre megy a fejegység, alul meg lesz egy hasznos kis fiók...
Nekem régen volt már a csere és szervizben rakták be, de emlékeim szerint más nem kellett hozzá; illetve mégis: a Sony fejegységhez mellékelt kábelek (tápellátás) bekötése nem passzolt az autóhoz, kellett egy másik bekötésű, de az volt a szervizben kéznél.
A fejegység cseréjével viszont elveszted a gyári rádiókijelzőn lévő óra állítási lehetőséget is, így az ott mutatott idő "el fog mászni" a valóságtól idővel...
Lehet szórakozni éjfélkori biztosíték ki/be rakással a nullázáshoz, vagy csak egyszerűen rászoksz, hogy a fejegység óráját nézed ezután.
(Meg vannak egyéb trükkök is de nekem nem ért annyit a dolog....) -
slett27
addikt
Sziasztok !
Lehet volt már róla szó. Ignisben ha a gyári fejegységet kiszeretném cserélni egy normál Sony/Pana/JVC akármi fejegységre akkor 1 DIN-eset kell keresnem ? Kell valami átalakítás ?
Köszönöm
-
Siriusb
veterán
Ezt a pár percet érdemes megnézni: https://youtu.be/SHG25jBhJz4?feature=shared&t=147
És nem adja fel csak azért sem... -
TommyY2
tag
válasz
Harkovz #67881 üzenetére
Láttam már korábban is, amit simonjoe írt.
Mi is vettünk 2008-as Splast 8 évesen, valós 47.000Km-rel (lehet, hogy ez a hosszú élet titka).
Eddig szerencsére szinte semmit nem kellett rákölteni (most van benne kb. 120.000Km), csak a szokásos karbantartások (gyertya, olaj, első fékpofák).
Remélem, hogy továbbra is így lesz (még az annyira típusbetegségnek számító rugótörése se volt).
Egyébként hivatalosan a GS a fullos, amiben van ködámpa, ESP és ülésfűtés is (a miénk GLX, abban egyik sincs).
TommyY
-
tboldi
nagyúr
válasz
szabonagyur #67882 üzenetére
Így van.
A híresen megbízható és költségmentes Honda Jazzen nekem is fel kellett újítanom 3 féknyerget rövid időn belül.
-
Vigneau
félisten
válasz
Gyöször #67875 üzenetére
No igen, régen jobban törekedtek a tartósságra.
-
-
válasz
Harkovz #67870 üzenetére
Hasonló megfontolásból vettünk mi is a nejemnek egy Splash-t 2020-ban. Nem volt egyszerű a megfelelő "példányt" találni, több mint 6 hónapig ment a kutatás, mire találtunk egy minden igényt kielégítő darabot. 1,2 GLX CD AC a pontos típusa. 6 légzsák, tükör és ülésfűtés, ESP, ABS ködlámpa, alufelni és természetesen klíma is van benne, 65k futással. Mi 1,6 millióért vettük egy szegedi kereskedésben, alkura esélyünk sem volt, nagyképű gennygombóc volt az értékesítő, de nem volt mit tennem, a Zasszony már elkönyvelte, h az már az övé. Vásárlás után Suzuki márkaszervizben átvizsgáltattam és megcsináltattam, rálocsoltunk 364e HUF-ot. Folyadékok(motorolaj, váltóolaj, fagyálló) szűrők, szíj, gyertyák cseréje, továbbá két hátsó fékmunkahenger+ fékcsövek, két első stabpálca, fékfolyadék csere, két toronycsapágy+ gumik hozzá, és első teleszkóp porvédő csere, majd kapott egy futóműbeállítást. Kicsit később kilyukadta a kipufogó és egy klímacső a hűtővel együtt, és kellett két első lengőkart is cserélni. Akkor kapott még egy hevenyészett alvázvédelmet. Kassza 140eHUF. Szóval még fél milla rá lett költve, írom azt úgy, h 65e km-t futott. Már 125k van benne, most lesz ismét olajcsere, 10 ezrenként kap gyári Ecstar olajat és Mahle szűrőket. Egy éve volt még fékolaj csere, a mostani olajcserénél pedig a fagyálló is cserélve lesz gyári Ecstar-ra. Második autó, nem áll garázsba, semmi baj nincs már vele, teszi a dolgát. 4,9-5,2-es fogyasztást produkál. Az elején még prémium MOL brenyát kapott, azzal közel hat literes volt a fogyi azonos felhasználás mellett. A nejem nagyon szereti, nekem viszont roppant kényelmetlen, lomha, lusta. Elfogadom, mert nem én hajtom, pontosabban igen ritkán. Összességében egy nagyon jó kis autó, nem akar több lenni, de amire hivatott abban profi!!
-
Jeferson
csendes tag
Sziasztok Srácok! Adott egy suzuki swace, tudnátok javasolni nekem olyan szakit aki hybrid autókkal foglakozik software-s téren is? A cél hatótáv növelés és/vagy fogyasztás csökkentés lenne. Már ha létezik ilyen. Köszi!
-
Harkovz
aktív tag
Sziasztok.Asszonynak tervezünk venni egy Splash-t,városi cirkáló anyataxinak.Igazából a megbízhatóság és az olcsó fenntartás miatt akarnám ezt,nem más típust illetve max 1.3 millió a keret,ennyiért csak nagyon öreg Yaris vagy Jazz van sok kilométerrel.Szívesen olvasnék hasznos tanácsokat,tapasztalatokat.az 1.2 motorral akarnám klímával és ülésfűtéssel mert azt nagyon szereti.Nem igazán értem a felszereltségi szinteket,van Glx amiben minden benne van,van GS amiben az ülésfűtés nincs,holott elvileg az a full.Amennyire én tudom.
-
AMD Power
titán
Kieégett a bal hátsó helyzet jelző és a féklámpám is. Milyen típusú égőt kell vennem bele?
-
ysoltee85
aktív tag
Sziasztok!
2005-ös 1.3-as swift, P0171 és P0134-es hibákódokat dobálja, általában csak az elsőt, de van hogy párban mindkettőt. A hiba csak autopályán nagyobb (120-140-es) tempónál jelentkezik, menet közben törlés, utána amíg le nem állok egy pihenőben addig nincs hiba, majd újra elindulás után pár km vagy még annyi se és dobja újra. Egy alkalommal párosult P0102 és P0113 hiba is. Városban nincs hiba kód, ott csak pl egy lámpánál megállásnál hajlamos beesni a fordulat, majndem fulladásig.
Felső lambdaszonda és PCV szelep csere történt eddig, a fentiekből a MAF szenzorra gyanakszom, csere előtt még mérek majd egy ellenállást rajta, illetve meghallgatnék mást is, hátha valaki találkozott már ezzel a hibával.
-
Gyöször
senior tag
válasz
kovsol #67863 üzenetére
Nekem év elején jött elő ez 2x, pár hét különbséggel, nem hibrid 2017es scrossban. mikor odaértünk valahová, megnyomtam a start gombot, hogy leállítom, a motor leállt de furcsa volt, hogy a zenészek nem hallgattak el. Ez a hiba fogadott sárga kijelzővel. Megnyomtam újra gyújtásra majd ki és akkor kikapcsolt minden.
Nekem csak leállításkor jött elő, és így semmire nem volt hatással, csak a zenedobozra. Kérdezd meg a szervízben mindenképp.
-
kovsol
titán
Sziasztok,
Suzuki Vitara 1.4T lány hibrides kocsimon mostanában többször kijött a service start system hiba villogva. Mikor ez kijön akkor a start-stop rendszer kikapcsol, és a hibrid hajtás kikapcsol. Se töltés, se rásegítés nincs ilyenkor.
Van hogy egy idő után magától helyre jön, vagy ha leállítom és elindítom a kocsit akkor mindig helyre jön.
Van ötlet ez mi okozhatja? Szervízt is tervezem felhívni majd, de hátha valakinek volt már ez a hibája. -
ViZo72
tag
válasz
Kolondrum #67861 üzenetére
Nekem csak lötyög a váltókar, van egy "szép" holtjátéka.
Alábbiakban egy olcsó, házilagos megoldás, de nem mertem megpróbálni még.
Mindenesetre ötletes. :-)
Ignis fórumból -
Cserélt már valaki váltó kulisszát Ignisben? Párom szólt, hogy nagyon oda van a váltó gomb. Rendeltem új szoknyát meg gombot és akkor néztem meg jobban. Lóg ott minden, nyeklik nyaklik. Főleg ha 3-asba kell tenni. 26k egy új.
Mellé a múltkori cs.tartó átvezető szerelés után voltak anomáliák. Felhív párom, hogy mosta a hátsó ablakot és a Pótféklámpából folyik már csak az ablakmosó. Hát a korábban megnyomorgatott félbe hajlított csövet rendbe tettem aminek eredményeként megnőtt a nyomás a végpontban és letolta a csatit. Alapból a konstrukció érdekes ha valaki tudja miről van szó és már egy gányolt verzió élt addig, ami a -talán okkal lecsökkentett- nyomáson működött csak rendesen. -
Vigneau
félisten
-
peestike
senior tag
Felmentek az új téli lemezfelnis szerelt kerekek a swiftre. Viszont nagyon idétlen, hogy nincs porvédő kupak a középső anyán. Erre lenne tippetek, hogy mit lehetne bedugni? Vagy vegyek rá dísztárcsát, oszt jóvan?
Néztem ilyen kupakot, de suzukit nem igazán találtam. Köszönöm! -
tboldi
nagyúr
Kicsit mgkésve (bár nem vállaltam határidőt
), de itt vagyok.
2003-as 1.3 Ignis-hez ezeket hozza az adatbázisom:
- KYB
- Bilstein
- Eibach (ez ültetőrugó, de fekete, van rá némi esély, hogy nem szúrják ki)Amúgy nem lett volna célszerű a lengéscsillapítókkal egyidőben cserélni? Az elejét ugyanúgy szét kell szedni.
-
ViZo72
tag
válasz
tboldi #67844 üzenetére
Bilstein biztos van Ignishez, Nekem is az van benne, azt hiszem ez: 36-219742
Miután eltört a gyári rugó, sógorom a Bilsteint javasolta, mert Lada Crossban nekik ez a márka vált be, ez bírta tovább a strapát.
Amúgy semmi változást nem érzek a gyárihoz képest, de nem is volt cél, nyilván nem "verseny" rugó került bele...
(9.000 Ft/db volt 1,5éve, most biztos jóval több: pl. itt úgy látom. ) -
robag93
aktív tag
válasz
szabonagyur #67843 üzenetére
Neki is tetszik, az a favorit
-
ncc1701
veterán
válasz
robag93 #67841 üzenetére
Vasaló swift 1.3 benzin. Abs kocka, váltó szokott lenni a gyenge pont. Kasztnit nézném meg nagyon, ne rohadjon, és lehetőleg az sem baj, ha nem volt gombócra törve.
Ignác idétlen magas telefonfülke, billegős, fenének nem kell. Swift ahhoz képest egy ügyes fürge valami. -
slett27
addikt
válasz
burgatshow #67834 üzenetére
Minden világos.
Amúgy a Monroe márka jó lehet ? Vagy milyet érdemes ?
-
F4ther
tag
válasz
bigdigit #67835 üzenetére
Mivel sem a szerviz, sem a suzuki nem adott írásos választ az üggyel kapcsolatban, ezért én nem tudom megállapítani hogy ki volt a hunyó. Gondolom ezt majd a bíróság eldönti. Ha tudom hogy ennyi probléma lesz én is inkább átvitettem volna az eladóhoz, de a garancia szerződés alapján jártam el. Lerobbanás helyszínéhez legközelebb eső szervízbe szállította a suzuki assistance a kocsit.
-
bigdigit
addikt
válasz
F4ther #67833 üzenetére
Jó tudni azért valamit csak ér a kiterjesztett garancia is még ha huzavona is volt. Nagyon szervize is válogatja bár itt nem a szerviz volt a probléma mint olvasom. Nekem a fejegységet nem akarták ott kicserélni ahova 10 éve járok. Kénytelen voltam Pestről Paksra lemenni ahol vettem az autót. Pont akkor vettem amikor elég nehéz volt autót kapni. Ott egyből intézték a cserét.
-
F4ther
tag
válasz
bigdigit #67822 üzenetére
Első körben a szervíz arra hivatkozott, hogy nincs érvényes garanciám, de ez 1 hét alatt rendeződött. Utána a szervíz azt állította, hogy a suzuki megtagadta a motor leszállítását mint előszerelvény (tehát a komplett K14D motort). Amig a reálgarant ennek a szerelésnek a költségét (~2m ft) elfogadta, alkatrészt nem kapott a szervíz az ő állításuk szerint, mondván hogy már nem gyári garanciás hanem kibővített garanciás. Utána a szervíz írt újabb javítási költség kalkulációt, de úgy, hogy minden alkatrészt külön rendelnek (Tehát megépítik a K14D motort), ennek az árazását (~7m ft) viszont a reál garant nem fogadta el (persze ez érthető) - utána állt a bál és ment a pingpong a suzuki - reálgarant - szervíz között, én meg erre vártam. De egyik fél sem akart irásban nyilatkozni a helyzetről. Mondván hogy a részletek nem tartoznak rám.
Szóval a végén valahogy még is visszajutottak az első körhöz, amikor még csak 2m ft volt a szervíz költség alszerelvénnyel, még is megkapták a motort, csak sok hónappal később. Eredetileg a javítás meglehetett volna még júniusban ha nincs ez a huzavona. És akkor nekem sem okoz ennyi komplikációt / bonyodalmat. -
slett27
addikt
tboldi, ncc1701 : ennyire képzettek az "ellenőrök" ? Mindent észrevesznek ?
Maradok a földön : melyik fajta rugót érdemes venni ? tboldi : a gázrugók amiket ajánlottál már benne vannak asszem Kayaba-t tettünk bele.
-
tboldi
nagyúr
válasz
slett27 #67827 üzenetére
Létezik ültetőrugó, de NKH engedélyköteles átalakítás. Nem akarsz ezen végigmenni, hidd el. Eleve olyan autót kell venni, ami már átesett rajta.
Az Ignis futóműve a merev tengellyel amúgy is olyan, amilyen, nem lehet gyökeres változást elérni vele. És még a súlypontja is magasan van.
Egyébként miért gondoltad, hogy a motor miatt különbözne a fényszóró felfogatása?
Pláne egy eleve olcsónak szánt Suzukinál, emiatt nem fognak többféle karosszériát gyártani adott generáción (2003-2007) belül. -
slett27
addikt
Sziasztok !
Újabb ajánlást szeretnék kérni. Suzuki Ignis 2003 M13A motorkód. Két első spirálrugót szeretnék, olyat ami alá elfér egy 15" felni. Jelenleg 175/65 R14 van alatta. Lehet hülye kérdés, de ha van olyan ami kicsit lejjebb engedi a kasztnit hogy ne kelljen kanyarban gyök kettőre lassítani főúton, autópályán a magas építés miatt. Kicsit korrigálni ezt a "SUV"-os kialakítást. Ha lehet így nevezni. Vagy kellene nyomtáv szélesítés ? Nem értek hozzá.
Köszönöm !
-
2ozzmexy
senior tag
válasz
Gyöször #67817 üzenetére
Az a téli szett sosem ért annyit, bocs, nem vagyok egy nagy fan, szerintem ugyanazt tudja mint egy 30%-al olcsóbb gumi, ők is már csak a brandből élnek mint sok autogyártó, mert a minőség már régen nem az...
Ugyanezt a teljesítményt megkaptad volna akkor 150k-ért is ugyanúgy felnin aftermarket szelepekkel. Igen, az volt aki megvette annyiért. Ez olyan mintha eladnád most a crosst 2millioval drágábban mint ahogyan vetted, ez hol realitás!? -
F4ther
tag
Üdv.
Szóval folytatva a korábbi motorcserés sztorit, hogy közel fél év után sikerült visszakapnom a kocsit. Előző héten hazautaztunk hogy átvegyük.
Most jönnek a következő lépések ügyvéddel kíváncsi vagyok mik lesznek a fejlemények. Volt pofája a suzuki ügyfélszolgálatnak küldeni választ, hogy "Úgy értesültünk a szervíztől átvette az autót köszönjük a türelmét" kb levél, dugják fel maguknak.. Az okozott kárt nem pótolják 2 mondattal.
Kiváncsi vagyok mit lehet elérni a magyar jog pöcegödrében. -
robag93
aktív tag
Van ez a -20% szervíz akció november 30-ig. Volt valakinek tapasztalata? Húzták a szájukat, vagy örültek, hogy vitted? Nekem emiatt 2 héttel kellene hamarabb vinni az autót, mint egyébként kijönne az 1 év.
-
Gyöször
senior tag
válasz
2ozzmexy #67816 üzenetére
No én nem kerestem rá szavakat, csak már elfelejtettem mennyiért vettem. De lehet én is 260ért vettem nemtudom. mindig is az volt minden fórumon, hogy blaah megvetted a szalonnából az új téli szettet hüje vagy használt felnivel kicsit használt gumival kínai szeleppel fele árból kijött volna!
Erre most még árban is összehasonlíthattuk, hogy miócsó meg mi nem... :-) -
Gyöször
senior tag
válasz
szabonagyur #67812 üzenetére
Jó, de ezek vacsi újak szalonból, ennek ennyi az ára.
Amúgy az lehet, hogy ugyan ezt én valami 220ért vettem szalonból 17ben?Mit is kéne tenni, mikor olcsóbb a nyári gumi? Most, vagy sezlonykezdetkor?
-
szabonagyur
félisten
Ezek az árak... durva.
1 éve 4 db Hankook meg 4 DB gyári Scross felnit vettem összesen 265e-rt.
Ebből gyári Scross alu felni 17"-ban pár km futással 145e, Hankook téli gumi kedvességgel 4 db 125e volt
-
slett27
addikt
Sziasztok !
Segítséget szeretnék kérni. 2005-ös 1.3-as Ignis fényszórója jó lehet 2003-as 1.5 Ignisébe ? Ugyan azok a rögzítési pontok ?
Thx előre is
-
2ozzmexy
senior tag
válasz
mefistofeles #67803 üzenetére
Nekem az a tapasztalatom hogyha látszólag jól is van becsukva minde ajtó, mégis néha nem érzékeli jól és olyankor nem zár be, főleg a csomagtérajtó kardinális nála...
-
Vigneau
félisten
válasz
mefistofeles #67808 üzenetére
Amondó vagyok, egy elemcserét megér, nem tétel kizárni ezt a hibalehetőséget.
-
-
dethroner
veterán
válasz
mefistofeles #67805 üzenetére
Ma reggel volt 4 fok nálunk, úgy néz ki ez már hideg neki
-
szabonagyur
félisten
Fogyi 7,2, csak palya GPS 140-145 kozott neha tobb, de durva szelben, volt amikor az ablakok elol mar remegtek
-
válasz
dethroner #67804 üzenetére
Oké, de nekem eddig semmi gondom nem volt vele. Meg miért csak a zárás? Meg aztán mi az, hogy hideg? Oké ma reggel hideg volt, de eddig koranyári időnk volt októberben, nem beszélhetünk komoly hidegről. (és ha az belejátszik akkor elvileg a nyitásba is belejátszana nem?)
-
dethroner
veterán
válasz
mefistofeles #67803 üzenetére
Nekem a 4 éves elem kb 2 éve kiabál hideg reggeleken hogy merül és jajj. Ma pl ott volt a zsembemben, ülök a kormány mögött és nem érzékelte. Odaraktam a gombhoz, indult rendben, 10 percnyi út után már a következő indításkor nem volt baja, és után egész nap indult úgy hogy nem kellett a gombhoz rakni a kulcsot. Hülyék ezek. Pl a tartalékkulcsban pár hónapja kicseréltem az elemet (ami pont annyi ideje volt benne, mint a ma rakocátlankodó kulcsban), de semmi nem javult annak sem a hatótávja. Random az egész, néha 15 méterről is kinyitja, néha egész közel kell menni a kocsihoz, hogy érzékelje.
-
Üdv a topiclakóknak!
Rég jártam erre de most egy érdekes probléma kapcsán benéztem. Adott ugye a 2021-es swiftem. Hála istennek minden rendben vele és hülyékkel sem találkoztam eddig (egy csúnya karc kivételével)
Most azonban az autó zárásával vannak gondok. Adott ugye a kulcsos, nyomógombos nyitás zárás. Na most nyitni, minden esetben hibátlanul nyit, jó pár méterről is működik, a zárás azonban néha nem! Hülyén hangzik de mindig a reggeli első autózásom után, egyszerűen nem csinál semmit, és hagyományosan a kulccsal kell zárnom. A következő alkalommal már tökéletes a zárás is. Úgy kb. minden 5 zárásból egyszer meghülyül.
Gondoltam arra, hogy merül az elem de akkor nem kéne a nyitással is gondban lennem?
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Tőzsde és gazdaság
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Motorola Edge 60 Fusion - nem csak a forma időtálló
- TCL LCD és LED TV-k
- GeForce RTX 5060 Ti: Ha az ár jó, minden jó (lenne)
- Sorozatok
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Anime filmek és sorozatok
- Nők, nőügyek (18+)
- Ár-érték bajnokkal indította GT-hetét a Honor
- További aktív témák...
- Eging PV 410W silver napelem verhetetlen áron
- Eladó AS-48A olajmentes kompresszor 4L tartállyal, dupla hengeres kivitelben!
- AWS 5x108 R17 felni + Bridgestone Potenza Sport gumi
- Új Cosori Premium Air Fryer / forrólevegős sütő, 5.5L (CP158-AF-RXB)
- Genesis HOLM 510 - RGB, 160 x 75cm Gamer asztal + ÁFÁS számla
- Bomba Ár! Lenovo ThinkPad P15 - i7-10850H I 32GB I 512SSD I FHD I Nvidia 4GB I W11 I Cam I Garancia!
- Xiaomi Redmi Note 10 Pro 128GB Kártyafüggetlen, 1Év Garanciával
- Samsung Galaxy S24 128GB Kártyafüggetlen, 1Év Garanciával
- Bomba ár! HP ZBook Studio G5 - Xeon I 32GB I 512SSD I Nvidia I 15,6" 4KDreamColor I Cam I W11 I Gar
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone i5 12400F 16/32/64GB RAM RTX 3060 12GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest