- Alulfeszelés profilok tesztelése és százalékos eltérés a gyári profilhoz képest
- Új energia- és akkumulátor-címke az okoseszközök dobozában
- WLMouse Strider gamer egér - Artisan FX Type 99 egérpad bemutató
- A „két Kína” között - A Matsu-szigetek
- ChromeOS Flex operációs rendszer telepítése lépésről, lépésre.
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Luck Dragon: Új energia- és akkumulátor-címke az okoseszközök dobozában
- Brogyi: CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- bobalazs: 5700x3d+4070S fogyasztása, alulfeszelése
- bobalazs: Alulfeszelés profilok tesztelése és százalékos eltérés a gyári profilhoz képest
- Négymagos Xeon(!) CPU LGA775-ös deszkában
- Gurulunk, WAZE?!
Új hozzászólás Aktív témák
-
hcs57
addikt
2008 SX4 Sedan.. benzin szag van az autó körül, kérdés, hol szokott benzint engedni?
-
hcs57
addikt
válasz
gyenesmartin #42520 üzenetére
Ezzel most nagyon elásta magát a Suzuki a szememben. - Más márka nem verődik fel? Akkor vegyél olyat. Nem értelek...
-
hcs57
addikt
Olvasni sok írást a Suzuki fékről.. találtam egy másik fórumon egy hozzászólás elég érthető elemzést ír:
Az a gond a fékrendszerben, hogy az olaj nem mozog csak nyomás alá kerül. A fékmunkahengerekben gyakorlatilag sosem cserélődik ki a folyadék csak utánafolyik kis mennyiség ahogy kopik a betét. Az megint mendemonda, hogy a munkahengereknél felvizesedik a fékfolyadék merthogy a csöveken kerrsztül is felveszi a vizet. Ha a csövek porózusak lennének akkor a fékfolyadék is kifelé szivárogna. A felvizesedés max a féktartály vákumszelepénél lehetséges akkor mikor a kopó betétek miatt sűlyed a folyadékszint a tartályban és a szelep utánaenged minimális levegőt. De mennyi nedvesség lehet egy meleg motortérben 3 evőkanál levegőben? A fékkocka szelepeit nem kell mozgatni, az nem fog berohadni mert nem berohadós anyagból vannak. A fékkocka akkor szarakodik amikor az évek alatt felgyülemlett gumi és fémkopadék ami lerakódott a főfékhenger elvezető csövének első kanyarjában a folyadékcsere alkalmával elmozdul a kocka felé. Ez a kis koszlerakódás magától sosem mozdulna ki a jól megszokott helyéről ha a folyadékcseréhez használt vákumpumpa bele nem szívná a kocska szelepeibe. Ahogy taposod a féket úgy kopik a gumikarmantyú a dugattyún. A dugattyú végén meg a visszanyomó rugó dörzsöli a főfékhenger belsejét. A kopadék meg leülepszik mert a fékfolyadék nem kering a rendszerben. Ha nem cserélsz fékfolyadékot az mindenkinek a magánügye, de az biztos, hogy aki tartja a papírformát annak kockája sem hosszabb életű mint annak aki sosem cserél folyadékot. Számtalan Swiftest ismerek akik nem nyúlnak a folyadékhoz mégsincs kockagondjuk. És még többet ismerek akik csere után panaszkodnak a fékre. Szal....a dolog kétesélyes, nem biztos, hogy meghosszabbítod a kockád életét ha 2 évente megbolygatod a rendszert. Az meg főleg betesz a rendszernek ha 2 évente eltérő összetételű fékfolyadékot öntessz bele. Mindenki maga döntse el, hogy akar-e papírformát. Mert csere nélkül is hibátlan marad arra az időre amíg nálad van a kocsi. Manapság 7-8 év aztán úgyis újat vesz az ember.
Kérdés: szerintetek ez mennyire igaz? -
hcs57
addikt
2008-as SX4 Sedanba tervezem ezt beépíteni.. valaki csinált már ilyet? [link]
-
hcs57
addikt
válasz
M_AND_Ms #42166 üzenetére
Ha a távirányítót vagy a kulcsnélküli indításvezérlő
modult új alkatrészre cserélte, vagy ha további
távirányítóra van szükség, akkor regisztrálja a
távirányító azonosító kódot (kódokat).
1) Üljön be a vezetőülésre és zárja be az összes ajtót.
2) Ügyeljen arra, hogy a vezetőülés melletti ajtózár ne
legyen bezárva.
3) Helyezze be a gyújtáskulcsot (1) a gyújtáskulcs
zárhengerébe.
4) Az 3) lépés után 25 másodpercen belül hajtsa végre
az alább leírásra kerülő a) – f) lépésben leírtakat.
a) Először tolja el a kézi ajtózáró kapcsolót (2) a
zárási oldalra (3), majd tolja el a nyitási oldalra
(4).
b) Még kétszer ismételje meg az a) lépést.
c) Nyomja meg a kézi ajtózár kapcsoló zárási
oldalát.
d) Vegye ki a gyújtáskulcsot a gyújtáskulcs
zárhengeréből, majd újból helyezze vissza.
e) Még háromszor ismételje meg a d) lépést.
f) Indítsa be a motort és várjon 3 másodpercig.
5) Kapcsolja ki a gyújtást.
Amikor a gyújtáskulcsot OFF helyzetbe fordítja, a
csipogó kétszer megszólal és az ajtózár a zárási
helyzetből a nyitási helyzetbe kapcsol. Ez a művelet
azt jelzi, hogy a kulcsnélküli indításvezérlő modul
átállt regisztrációs üzemmódba.
6) A regisztrálás érdekében az 5) lépés után 30
másodpercen belül nyomja meg a távirányító záró
vagy nyitó gombját.
Amikor a távirányító záró vagy nyitó gombját
megnyomja, a csipogó kétszer megszólal, az
ajtózáró a zárási helyzetbe, majd a nyitási helyzetbe
kapcsol. Ez a művelet azt jelzi, hogy a távirányító
azonosító kódja regisztrálásra került a kulcsnélküli
indításvezérlő modulban.
Ha további távirányítót is kell regisztrálni, akkor az 5)
lépést követő 30 másodpercen belül ismételje meg
az eljárás 6) lépését.
7) A regisztrációs üzemmódból történő kilépéshez
vegye ki a gyújtáskulcsot a gyújtáskulcs
zárhengeréből, vagy fordítsa ON helyzetbe.
Ha a kulcsnélküli indítórendszer motorindítási
funkciója a regisztráció után nem működik, kérdezze
le az ECM-et, nem észlelte-e a P1615 hibakódot. Ha
észlelte, lépjen a “DTC P1615: Kormányzár egység
kommunikációs hiba (kulcsnélküli indítórendszerrel
felszerelt jármű esetén) a(z) 10C fejezetben”
fejezethez. Ha nem észlelte, ismételje meg a
regisztrációs eljárást. -
hcs57
addikt
-
hcs57
addikt
SX4 Sedan, kulcs nélküli nyitás... az egyik kulcsra nem reagál... ez javítható, vagy csere?
-
hcs57
addikt
Ilyet épített már be valaki SX4-be? [link]
Mi a tapasztalat? -
hcs57
addikt
Szereltetett valaki ilyet az autójába? [link]
-
hcs57
addikt
SX4 190 ezer km.. milyen motorolaj javasolt?
-
hcs57
addikt
Úgy tűnik jeges úton már nem jó a MichelinCC [link]
-
hcs57
addikt
Visszatérve az SX4-re.. a szervizkönyve szerint végig szervizelt. A motor fülre csendesen jár. Az alját megnéztem, sehol sincs rozsda nyoma. Vezetve semmi furcsa nem tapasztalható.
Mi szokott hiba lenni, amit így ki lehet szúrni?
A gumik szemre olyan 50-60 % körüliek, mivel viszonylag keveset megyek, gondolkozom a 4 évszakos gumin. Mit érdemes venni?
-
hcs57
addikt
Találtam egy 9 éves SX4 Sedant 190 e km, full extra, minimális sérülések a kasznin, téli, nyári gumi... mennyi a reális ára egy ilyen autónak?
-
hcs57
addikt
Lecserélném a Swift Sedanomat valami megbízható autót pl. SX4, de más márka is számításba jöhet.. a keret úgy 2 milla.
Mit ajánltok, főként városban közlekedek, néha horgászom..
-
hcs57
addikt
Swift Sedan (2003. évj.) üzemanyagszűrő.. megrepedt, csöpög a benzin. A neten keresve 15401-60B10 cikkre, van fémből, amelyiknek van felfogató része, és van, amelyiknek nincs.. ezt a másodikat hogy lehet felrakni?
Milyen szűrőt ajánlott venni?
-
hcs57
addikt
Ez volt már? [link]
-
hcs57
addikt
Nappali menetfényt egy Swift Sedanba pl. ilyet: [link] van értelme?
-
hcs57
addikt
2003 Swift Sedan kipufogó.. addig jutottam, hogy van egy Belga - Bosal és két Lengyel a Polmo és a Ferroz. Melyik az ajánlott?
-
hcs57
addikt
A Polmo, vagy a Ferroz kipufogó jobb? Swift Sedan alá kellene középső és hátsó dob..
-
hcs57
addikt
válasz
Motion_Blur #23556 üzenetére
A Tescoban meg tudtam fogni, nézni, szállítási díj sincs.. ha a szállítást is hozzáveszed, akkor már igazán nincs sok eltérés.
-
hcs57
addikt
válasz
Motion_Blur #23553 üzenetére
Mi a baj a közönséges full synt 5w40 olajjal? A Casrol 5w40 pl. most a Tescoban 8490 Ft 4l.
-
hcs57
addikt
2003. évj. Swift Sedan, a kipufogó kezd hangosabb lenni, gondolom kilyukadt. A hátsó dob már volt cserélve, majd a csöve hegesztve.
Melyik utángyártott kipufogó a jó?
Debrecenben hova érdemes vinni? -
hcs57
addikt
válasz
roberto211 #17875 üzenetére
A fékbetéten van egy elhasználódást jelző lemez... Az jelez. Cserélni kell a fék betétet.
-
hcs57
addikt
válasz
anonymus89 #16475 üzenetére
Eddig bármit vettem, ami japán volt, azon volt japán szöveg is... ez olaj, ilyet még nem vettem, csak gondoltam, ezen miért nincs semmi japánul? Ez mind az? [link]
-
hcs57
addikt
válasz
anonymus89 #16473 üzenetére
Ez eredeti? Nem látok rajta japán szöveget...
-
hcs57
addikt
válasz
gordonfreemN #16034 üzenetére
A klímások valami festett szerrel keresik a szivárgást, hamar megtalálják. A levegős módszer szerintem nem jó...
-
hcs57
addikt
keresek 2003 évjáratú swift sedan-hoz féltengely porvédő gumit (keréknél lévő), ami a gyárival megegyező minőség.. lehet ilyet kapni valahol?
-
hcs57
addikt
válasz
Kornel #14127 üzenetére
Ha már 6-8000 km-t ment, akkor azt mondom én is, hogy cserélje.. de 1000 km után? Az az olaj minimum 2 évet kibír és jobb állapotban lesz, mint egy városi 10000 km-s olaj.
Ezért írtam, hogy maga az 1 év még nem indok a cserére.Az pedig, hogy egy olaj a teknő alján pihen, az nem ugyanaz a "levegővel érintkezik", mint a motor üzem közbeni érintkezése.. az az olaj mozog, felcsapódik a blokk falára, forró gázokkal érintkezik.. szóval nem ugyanaz.
Egy jó olajat, ha nagyon keveset futnak vele, én minimum 4000 km vagy 2 évente cserélnék.
Gondold el, ez az autó 10 éves korára csupán 20000 km -t fut.. szerinted elkopik?
-
hcs57
addikt
válasz
Kornel #14119 üzenetére
Egy kicsit vitatom a cikk állításait, ami általánosságban beszél, s nem konkrétumokat ír.
Ez talán konkrétabb magyarázat lenne:Teljes bázisszám (TBN)
A használatba vett olaj savasító hatásoknak van kitéve, a levegő és az üzemanyag által. A TBN mutatja meg, hogy mennyi bázistartaléka van az olajnak a savas hatások semlegesítésére. A TBN az olaj csereperiódusa során folyamatosan csökken, ahogy a bázisok elhasználódnak a savak semlegesítésre. A nagyon savas hatások (pl. üzemanyag magas kéntartalma), akár a töredékére is csökkenthetik az olajcsere-periódust! Logikus lenne a TBN emelése, a hogy az olaj tovább legyen ellenálló, de ez csak egy bizonyos mértékig lehetséges. Ugyanis a szükséges adalékok megemelik az olaj szulfáthamu tartalmát, ami lerakódás-képződéshez vezethet.forrás: [link]
A baj az, hogy az álló motor esetén az olaj levegővel és üzemanyaggal való érintkezése összehasonlíthatatlanul kevesebb az üzemelő motorhoz képest.
Akkor ez is egy urbanlegend lenne?
-
hcs57
addikt
válasz
Kornel #13374 üzenetére
A GL-4 és GL-5 között nem csak minőségi különbség van. A legfontosabb különbség köztük, hogy a GL-5-ös olaj jobb EP azaz Extreme Pressure (extrém nyomás) tűrő tulajdonságokkal rendelkezik, tehát jobb kenést biztosít pl. hipoid hajtások esetén. Van viszont egy mellékhatása: a legtöbb GL-5 minőségű olaj olyan agresszív adalékokat tartalmaz, amelyek korrodálhatják a GL-5-re nem felkészített hajtóművek színesfém alkatrészeit. Ezért ilyen olajok nem használhatók ott, ahol GL-4 minőségű olaj az előírás. Kivételt képeznek ezen szabály alól azok a GL-5-ös olajok, amelyek GL-4 jóváhagyással is rendelkeznek. Ezek általában olyan, teljesen szintetikus olajok, amelyek nem agresszív adalékokkal biztosítják a GL-5 tulajdonságot. Onnan lehet felismerni őket, hogy mind a GL-4, mind a GL-5 szabvány megtalálható a flakonon, illetve árban körülbelül dupla annyiba kerülnek, mint egy egyszerű GL-4 vagy GL-5 olaj. [link]
-
hcs57
addikt
válasz
AMD Power #12900 üzenetére
Valóban... egy régi történet... egy illető valamikor januárban ment a családjáért. Audi A6 megcsúszott, az oldalával egy fának csapódott. A sofőr szörnyethalt. Akkor sokan megértették, ha nagy sebességgel úgy ütközik valaki, hogy azonnal megáll (beton, fa, kamion..), akkor csak a csoda mentheti meg.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- PlayStation 5
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Óra topik
- OLED monitor topic
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Azonnali mobilos kérdések órája
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Milyen légkondit a lakásba?
- Eredeti játékok OFF topik
- További aktív témák...
- ÁRCSÖKKENTÉS Dell Latitude E6320 notebook eladó
- Konzol felvásárlás!! Playstation 5, Playstation 5 Pro
- Xiaomi Redmi 9 32GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Csere-Beszámítás! RTX Számítógép játékra! I5 13400F / 32GB DDR5 / RTX 4070 Super / 1TB SSD
- BESZÁMÍTÁS! MSI B450M R5 4500 32GB DDR4 512GB SSD RX 5700XT 8GB Rampage SHIVA Zalman 600W
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest