Hirdetés

2024. április 18., csütörtök

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) joghurt


joghurt
addikt

B+C-s jogsi még az ex-MHSz-es időkből. (A Honvédség fizette, lényegében a vizsgadíjba került a két kategória.) Masszív tananyag, heti 4+4+3 órában, 3 hónapon át. Vezetéselméleten túl még műhely is volt, benzines és dízel tanalvázzal, amin lehetett a motor hibakeresését és -javítását gyakorolni.

A vezetős rész a lágymányosi campus helyén levő tanpályán, és a környéken. Ennek ellenére az mondjuk kimaradt, hogy a hegyoldalban levő telephely apropóján megtanítsák a kézifékes elindulást. Akkor még a városból sem volt kötelező kimenni.

A mai tapasztalatok (rokonság) olyanok, hogy a gyakorlati vizsga még kb. a politikai életnél is korruptabb. Ennek ellenére 3-ból 2 már átment fizetés nélkül - ha nem is elsőre.

Az egyik kölökkel sok órányit kellett tanpályáznunk egy bevásárlóközpont parkolójában. Kiderült, még azt sem mondta el neki az oktató, hogyan állítsa be a tükröket. Vizsgára mindenképp csak akkor jelentkezz, ha már magabiztosan érzed magad körül az autó kiterjedését!
Vezetés közben eleinte biztosan zavaró lesz, hány dologra kell egyszerre odafigyelned. Idővel ez javulni fog.
Ha jó az oktatód, elmond egy csomó defenzív vezetési trükköt (mit figyelj, amiből megtippelheted, a többiek mit fognak csinálni).

A tej élet, erő, egészség.

(#2) RawrrSoul válasza joghurt (#1) üzenetére


RawrrSoul
csendes tag

"Masszív tananyag, heti 4+4+3 órában, 3 hónapon át."

:Y

Nekünk meg volt 7x3 óra, de a tananyag az volt bőven, az oktató pedig végig hadarta az egészet csak, hogy végezzünk időben mindennel. Értsd már meg no... :)

"Vizsgára mindenképp csak akkor jelentkezz, ha már magabiztosan érzed magad körül az autó kiterjedését!"

Erre mindenképp figyelek, inkább veszek pótórát, ha nem vagyok magamban biztos. Nem akarok úgy vizsgázni, hogy ne legyek mindenben biztos! :)

n o p e !

(#3) nemlehet válasza RawrrSoul (#2) üzenetére


nemlehet
őstag

Az a baj, hogy a drága benzin miatt iszonyat fel fognak menni az árak. Meg sajnos nem jó az oktatás színvonala. Én inkább azt javasolnám, hogyha van ismerős, rokon akkor vele este egy parkolóba menjetek ki és ott gyakoroljatok, sokkal több haszna lesz mint még kifizetni több 10k forintot hogy lerázósan valami szög egyszerű dolgot végigcsinálj az oktatóval 3x.

Ha van helyi csoport akkor oda beírhatsz, hogy milyen útvonalon vizsgáztak és oda menjetek el valakivel, sőt, akár gyalog. Nézd ki a stoptáblákát, jobbos utcákat, hol van felfestve vonal, hol nincs stb.

90%-ban az elsőbbségadás és stop tábla miatt buktatnak.

Nokia 3310->3410->3100->6500 Slide(RiP Nokia)->Acer Liquid Metal ->Xiaomi Hongmi-> Xiaomi Redmi Note 3

(#4) D1Rect


D1Rect
félisten

Kreszből 3-ból 3x sikeresen vizsgáztam.
A legutóbbi kb 3-4 perc volt az összes kérdés és pár pontot buktam.
Mondjuk akkor már 10+ éve közlekedtem és az utolsó 2 hétben reggel és este is végignyomtam kétszer a tesztet.

Forgalomban B-ből meghúztak, mert a vizsgabiztos szerint nem adtam elsőbbséget, szerintem még bőven kifértünk, meg még ketten is mögöttünk.

(#5) Gargouille


Gargouille
őstag

Először is gratula a sikeres vizsgához. Én már vagy 25 évvel ezelőtt csináltam, így nem hinném, hogy nagyon relevánsak a tapasztalataim, gondolom sokat változott azóta. Nekem a KRESZ elsőre sikerült, az egészségügy is, egyedül a forgalmi vizsgán buktam el egyszer. Mert ugye akkoriban az volt, hogy kerek-perec megsúgták előre, hogy le kell fizetni a vizsgabiztost, különben soha nem fogok átmenni. Első vizsgán nem fizettem, persze meg is húztak, bevittek valami olyan forgalmi szituba, ahol rutintalan kezdőként nyilván elrontottam. Aztán másodszorra már úgy döntöttem, hogy nem fogom magam szívatni tovább, így tejeltem, persze sikerült is a vizsga.

A lefizetés úgy történt, hogy az oktatónak odaadtam a pénzt a kocsiban, aki belerakta a személyimbe, majd utána beszállt a két vizsgabiztos, akiknek az oktató hátraadta a személyimet... az egész szitut amúgy megalázónak éltem meg, ott ültem taknyos kölyökként, egy kiszolgáltatott helyzetben, közben a minden hájjal megkent vén rókák meg csak összeröhögtek magukban, hogy "na egy újabb looser akit lehúztunk", tök egyértelmű volt, hogy rajtam kívül mindenki benne van a buliban.

Az elméleti részeknél (kresz, műszaki, elsősegély) úgy immel-ámmal letudták a tananyagot, a gyakorlati oktatáson meg végig ezt az igazi gyomorforgató magyaros mentalitást lehetett érezni, egyáltalán nem érdekelte az oktatót, hogy tanítson vagy elmagyarázzon bármit, csak minél több órát akart vetetni, meg várta, hogy a vizsgapénzből megkapja a saját részét.

Mikor megkaptam a jogsit eleinte féltem még a forgalomtól, de szépen lassan belejöttem. A kezdetektől megmaradt a defenzív stílus és ma is így vezetek, eddig bejött mert 25 év alatt baleset mentesen sikerült közlekednem. Szerencsére sokan voltak körülöttem, akik már rutinos sofőrök voltak, rengeteg jó tanácsot kaptam (amiket az oktatótól kellett volna), ez sokat segített.

Lassan kiderül, hogy amit korábban abszurd humornak gondoltunk, az csak szimpla jövőbelátás volt.

(#6) RawrrSoul válasza nemlehet (#3) üzenetére


RawrrSoul
csendes tag

Ezért próbálom a nagyját letudni még most, mivel egyelőre az autós suli ahol vagyok nem emelt... de fog.... Többen is kollégák közül ennél az autós sulinál tanultak vezetni így már láttak el tanácsokkal ilyen téren, hol milyen módon vizsgáztak, útvonalak stb. Észben tartom ezeket mindenképp! :)

[ Szerkesztve ]

n o p e !

(#7) RawrrSoul válasza Gargouille (#5) üzenetére


RawrrSoul
csendes tag

Ezekről hallottam, lefizetés stb. Jelenleg nem tudom mi a szitu, azt tudom többen is vizsgáztak mostanság forgalomból körülöttem, elsőre ment, lefizetésről nem tudok, vagy nem mondták, ezt sajna nem tudom. :) A tananyag felénk is úgy jött, hogy dara... vagy érted vagy nem, a legtöbb szabályt itthon tanultam meg magamnak vagy tudtam a nagyját kútfőbőből... :)

n o p e !

(#8) RawrrSoul válasza D1Rect (#4) üzenetére


RawrrSoul
csendes tag

Most nekem is gyorsabban ment, hogy felkészültem, és mindössze 2 kérdésben nem voltam biztos már az első 10 másodpercben, ezeket tovább is léptettem majd agyaltam rajta a végén. :)

n o p e !

(#9) joghurt válasza nemlehet (#3) üzenetére


joghurt
addikt

Arra azért érdemes figyelni, hogy a sikeres vizsgáig nem mehet ki forgalomba (hivatalos oktató, és másodpedálos autó nélkül). Aki kiviszi, az is bűncselekményt követ el - jármű átengedése. Ha neadjisten baleset történik, mindketten sittre, és még a biztosító sem fizet.

Az oktató többnyire ismeri a környék vizsgaútvonalait. Az egyik kölköt az órákon is megszokott körre vitték el. A másik kölköt viszont 52 perc után húzták meg, mert 5 másodperc várakozás után végül nem engedett át egy gyalogost (nem zebrán!). A harmadik kölöknél egy Y-os megfordulást kértek, ott volt kihúzódás körüli nézeteltérés.

A tej élet, erő, egészség.

(#10) updog


updog
senior tag

Haha, KRESZ nekem elsőre valahol max. pont környékén volt (magolás mindig ment :D), EÜ-n be voltam sz*rva, valami szívatósabb tételt húztam, és beugratós kérdést is feltettek (be is ugrottam, valami genyóság volt hogy gerincsérülés gyanúja, +még kitaláltak valami nagyon veszélyes dolgot a helyszínre amire már nem emlékszem (tűz, vagy valami hasonló), hát én azt mondtam hogy elviszem onnan az emberünket hogy megmentsem az életét, erre beszóltak hogy gerincsérülés gyanúval nem mozgatunk... de azért átmentem mert ők is érezték hogy szopatós kérdés volt, nem is kapcsolódott a tételhez :D).

Forgalmi vizsga... egyet megfogadtam (mert hülye vagyok), nem fogok fizetni.

Elsőn jogosan meghúztak mert szakadó esőben elég béna voltam és csináltam egy minimálisan veszélyes előzést is. Másodjára stoptábla, vizsgáztató szerint nem fékeztem állóra, ami persze igaz lehetett, utólag bántam is hogy nem fékeztem akkorát hogy a buci feje csattant volna az ülésem hátulján ;] Harmadjára elbénáztam a hátra párhuzamost... Negyedik tök jól ment szerintem, nem is szólt semmit, visszaérünk a telepre, átadja a lapot, van rajta vagy 15 hibapont behúzva. 1000% hogy várta a jattot, és mivel nem jött így behuzigálta a végén. Ötödjére már nem is tudom már min buktam beugrott mi volt: kereszteződés, túloldalon zebra, állt tőle 2 méterre gyalogos, nyomkodta a telefonját, nincs az az isten hogy lelépjen, átmentem. Álljunk meg uram, nem engedtem le a gyalogost... (hátranéztem, utánam se ment át, szerintem azóta is ott áll :((( ) Gondolom ismét az hogy nem volt jatt... szóval PÁV. Megcsináltam 97%-ra (ami asszem egy hibát jelent). Kérdezik, hogy mi a f*xt keresek itt, nézzek már körül milyen emberek jönnek ide (amúgy durva volt tényleg, kicsit féltem is) :DDD Hát mondom, ez a szabály, én kérek elnézést.

Hatodjára gondolom az oktatóm már jattolt a plusz órák árából a vizsgabiztosnak (mai napig nem tudom biztosra, de nagyon gyanús), a vizsga annyiból állt hogy a vizsgabiztost elvittem pár utcával arrébbra, leparkoltam a kietlen utcán, vártunk rá ~20 percet hogy kijöjjön a házból ahova bement, visszavittem a telepre és megvolt a vizsga... :C

[ Szerkesztve ]

"Bocs, főnök, de én csak két emberben bízom. Az egyik én vagyok. Nem maga a másik." || "Hóhahó, mégis van graffaló!"

(#11) Gargouille válasza RawrrSoul (#7) üzenetére


Gargouille
őstag

Remélem már nincs ez a "jattolós" rendszer, enélkül is épp elég költséges mulatság manapság jogosítványt szerezni, mint hallom. Amúgy az én időmben sem volt divat reklámozni, hogy valaki fizetett a forgalmi vizsgán, általában mindenki vetített, hogy simán átment, meg ő aztán sosem fizetett, közben meg sokukról tudtam más megbízható forrásból, hogy többedszerre mentek át és persze fizettek. Ebben a tekintetben nem változott a világ (elég megnézni a közösségi oldalakat, a sok tökéletes boldog élet :DDD ), mindenki szereti többnek mutatni magát mint ami és senki nem meri felvállalni a saját hiányosságait vagy esendőségét. Persze ez érthető valahol.

A szabályok meg tényleg olyanok, hogy be kell biflázni, aztán majd mikor vezetsz, akkor lassan megérted mit miért. Persze manapság a legtöbb KRESZ szabály - a gyakorlatban - csak amolyan ajánlás, a legtöbb közlekedő úgy nagyjából tesz rá magasról és mindenki megy, ahogy jónak látja. :)

Lassan kiderül, hogy amit korábban abszurd humornak gondoltunk, az csak szimpla jövőbelátás volt.

(#12) janeszgol


janeszgol
félisten

Én könyvből tanultam meg a kreszt, nem ezekből a segítős marhaságokból. Elsőre meglett.
A gyakorlati vezetési vizsgán egyszer buktam, másodikra átmentem. Ez volt 2012-ben, azóta sem váltottam ki a jogsit.

(#13) taqfruit


taqfruit
újonc

Penteken lesz a forgalmi vizsgam es hogy most olvastam ezt a sok penzelos atmenetelt elbizonytalanodtam elegge, pedig tudom hogy tudok vezetni az oktatom is teljesen normalis, megtanitott minden tampontra mit nezzek mikor nezzem mikor forogjak parkolasnal, sohase hibaztam az elso oramtol mostanaig olyat hogy baj legyen belole. De ha kajak ilyen korrupt akk fix bukok, pedig tudom hogy tudok vezetni es az oktatom is mondta hogy atkell menjek vagy bokanrugja magat.

(#14) D1Rect


D1Rect
félisten

Ja igen, a jogosítvány megújításának feltétele kellene, hogy legyen a sikeres kresz vizsga.

(#15) ncc1701


ncc1701
veterán

Ez vagy 25 éve volt nekem. Kresz elsőre hiba nélkül. Akkor még volt rutin, induláskor nem indexeltem (esti műszakról mentem oda, nem aludtam egy percet sem). A vizsga elsőre meglett.

[ Szerkesztve ]

(#16) angyalpc2


angyalpc2
aktív tag

mocsok drága lessz

(#17) szaszyka


szaszyka
senior tag

2008-ban motorra KRESZ vizsgáztam Budapesten, 4:03 alatt hibátlanra. Pár hétig enyém volt a gyorsasági rekord állítólag :D. Aztán jött a rutin... 2x húztak meg, először elindulás előtt már buktattak. Második alkalommal a legutolsó feladat legutolsó bólyái közt. Mindkétszer ugyanaz a vizsgabiztos, mert nem voltam hajlandó fizetni. 3.alkalommal másik vizsgabiztos, 10ezret kért a sikeres vizsgáért. Forgalmi vizsgánál kb 30 motoros vizsgázott 1 napon, 1 kivétellel mindenki fizetett, 1 kivétellel mindenki átment. Pont a legügyesebb srácot buktatták meg, aki pont nem fizetett. Aznap jó bevétele volt a vizsgabiztosnak. Még egy ilyen korrupt bandát, mint az nkh..... Autóra 2 év múlva mentem megyei jogú városban, alapból kérdeztem, hogy hogy mi a tarifa a városban a vizsgabiztosoknál, hogy készüljek anyagilag, mire az oktató közölte, hogy eszembe se jusson, mert a vizsgabiztos feljelent vesztegetésért. Budapesttől 60Km-re...
Sok sikert, és kitartást! :)

[ Szerkesztve ]

Lenovo Thinkpad X220 :D

(#18) RawrrSoul


RawrrSoul
csendes tag

Egyet értek a drágasággal, közel 400 ezer lesz a vége ha minden fasza... De ami lett is írva, borítékolható a drágulás... :DDD

n o p e !

(#19) RawrrSoul válasza szaszyka (#17) üzenetére


RawrrSoul
csendes tag

Sokat én sem voltam bent, kérdésenként kb. olyan 10 max 12 másodpercet időztem, 2 volt amit a végére hagytam, mert nem volt egyértelmű. :) Ez így maximum 10 perc lehetett. :)

n o p e !

(#20) #56573440


#56573440
törölt tag

B kat kreszből mi voltunk az elsők között akik pc-n nyomták, volt bent mindenki is, nem csak a vizsgabiztos hanem egy marék más lepke... Mondjuk mivel ezt előre tudtuk én meg épp nyári szünetben unatkoztam a kérdés első 2-3 szavából tudtam jóformán hogy mi a kérdés és a-b-c-d a jó rá... Rutin simán ment fizetés nélkül, pedig akkor talán méginkább mentek a lóvéra, a forgalomban meg igazából csináltam egy olyan manővert amivel úgy a következő 5-6 delikvenst is megránthatták volna miattam, de 0 hibaponttal engedett át a csávó, mert bár morcinak indult a barátságunk -nem fizettem :D - de megenyhült... Ez már kora tél volt kb, hamar sötétedett, a köcs... kedves ember meg a vizsga felénél kitalálta hog parkoljunk párhuzamosan. Egy enyhe balos kanyar közepén balra át, két transporter közé... Már ott láttam hogy nem szeretném ezt, dehát ha oda hát oda.

Beálltam szépen, nyilván, szólt hogy akkor mehetünk ki, folytassuk a pályát... Csak annyi hely volt hogy egyik oldalon se nyitottál ajtót, és dobozosokon még én se látok át, kanyarban... Tolass ki... Kössziiiii. Elkezdtem kitolni, majd 1-es kb felénél és vissza. Hátul vizsgabiztos néz, miva? Jönnek... Elmegy az autó, kitolatok megyünk tovább, tükörből látom hogy bambán néz, ő ült hátul és nem látott érkező autót, akkor én hogy? Ja a jobb oldalon párhuzamosan parkoló autó fényezésén láttam hogy jönnek... Hümmögött, és annyi. Mint később kiderült ez mentette meg a vizsgát, mert az utolsó előtti kanyarban, egyirányúból kanyarodtam főútra kb a suli elé, és... Hát ahogy az ember szokott normális körülmények között, jól belátható kereszteződés minden irányban, senki sehol úgyhogy szépen csináltam egy lendületes balra jobbrát... Csak stop táblánál kerékpár és gyalogos átkelőn át nem középről hanem balról kellett volna megállással kezdeni, a belső sávba kifordulva nem egyből a külsőbe -mert 10 méter múlva úgyis jobbra kellett fordulni de mindegy- lemaradt az index a lazaságban, meg ilyen apróságok. Ott láttam az oktatómnak az arcán hogy ezért nem buktatás lesz hanem tarkónlövés, aztán végül vizsgabiztos mondta hogy reggel ő ezt a bal-jobb kombót egyenesre vette úgyhogy érti, de azért máskor na... 0 hp boldogság.

A katra meg csigánál kezdtem, lerohadt fostaligán, zárlatos aksin -nem kéne lefulladni vele hangzott az oktatótól- 0 oktatás rutinon, sőt az oktató se volt konkrétan jelen... Átmentem safety hungary-be, minden egyes fillért megért. És végre egy hely ahol -1 éve csináltam a jogsit ott- nincs(!!!) kenőpénz. Tudja minden vizsgabiztos, tudja minden diák, és nincs köcsögösködés furcsa módon... mondjuk oktatás is van, stabil gáz rutinon felejtsd el, nyitod csukod fekezed dontod, nyitod a kotta... Buktatnak rendesen, de mind megérdemelt húzásért, ahogy illik, ha rendben volt a kör, átmentél. A kresz ott is lepörgött pár perc alatt, mondjuk a motoros kresz csak helyenként tér el az autóstól...

[ Szerkesztve ]

(#21) Bird


Bird
addikt

1999-ben KRESZ elsőre.

.:A konzolozás körülbelül olyan, mint a Canon / Nikon: amelyiket előbb veszed a kezedbe, azt szokod meg.:.

(#22) AxBattler


AxBattler
félisten

KRESZ-ből először buktam, mert leginkább a tankönyvből készültem, nem a tesztkönyvből... másodjára ezt a hibát nem követtem el. EÜ vizsga sima ügy, bár a gyakorlóbabát csak úgy tudtam orron át lélegeztetni, hogy
ráharaptam az orrára.

Akadálypályán először meghúztak, mert lassan gyorsítottam föl, és a fékezést nem sikerült a vonalnál abszolválnom. Másodikra 100%.
Forgalomban viszont csak minimális hibát vétettem, előszörre meglett.

Hát ennyi, ennek már 15+ éve. :D

Ja, persze B kategória.

[ Szerkesztve ]

"Csak egy dologtól félek. Ha meghalok, az asszony eladja a gépeimet annyiért, amennyit bevallottam neki." KERESEM: Lian Li PC-C50 ......................................................................................................................

(#23) Urby66


Urby66
aktív tag

Nekem a KRESZ elsőre meglett, a forgalomban viszont meghúztak. A legegyszerűbbet, a távolsági vezetést kaptam. Nem is volt gond szépen mentünk, de arra lettem figyelmes, hogy az oktatóm (aki fiatal korában raliversenyző volt) integet az öléből, hogy a vizsgabiztos ne lássa, hogy menjünk, menjünk. Nem tudtam mire vélni, de gondoltam biztosan igaza van, mentem gyorsabban kicsit.
Visszaértünk a kezdőpontra, és a vizsgabiztos közölte, hogy azt még talán elnézte volna, hogy negyedikben megyek végig 80-al, de hogy gyorsítottam is azt már nem fogadta el.
Mint kiderült az oktatóm azért integetett, hogy váltsak fel ötödikbe. Nekem erre akkor nem volt rutinom, hisz akkoriban még nem sok autóban volt 5 sebesség és otthon is egy 1300-as kocka Ladát hajtottunk. Nem volt kultúrája az ötödik sebességnek, na. :D

[ Szerkesztve ]

(#24) ktr_lala


ktr_lala
csendes tag

Nekem minden elsőre ment, már lassan 20 éve volt. Én sem tudom, hogy sikerülhetett, mert nem fizettem, ráadásul a forgalmi vizsgán egy kicsit be is szóltam a vizsgabiztosnak. Befordultunk egy parkolóba, majd kérte, hogy tolatva álljak be két autó közé. Én meg megálltam, hogy betolatok, de akkor észrevettem egy jobb helyet és előrébb gurultam, majd oda álltam be. Egyből kérdezte is, hogy miért váltottam? Én meg mondtam neki, hogy ez egyszerűbbnek tűnt, én meg nem szeretem magam feleslegesen kínozni. Persze 10 perc múlva újabb parkolás, párhuzamosan a szegély mellé, két kocsi közé, de olyan kis helyre, hogy még ennyi év rutin után sem parkolnák ma olyan helyre. Elsőre, javítás nélkül sikerült, lehet, hogy ez mentett meg.

(#25) Somatom


Somatom
veterán

Én eddig ötször vizsgáztam. SMKP, A, B, C, E. Mindegyik ment elsőre.
Még a 90 -es években szerettem volna taxizni. Kellett hozzá a PÁV 2. Akkoriban fél éves csúszással lehetett időpontot kapni. El is felejtettem, vmi buliban ugrott be, hogy reggel PÁV. Hulla másnaposan mentem, persze elhasaltam. De, zavart, mert az volt eddig az egyetlen bukott vizsgám. Cirka 15 évvel később arra jártam, bejelentkeztem és megcsináltam. :)

[ Szerkesztve ]

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#26) MasterDeeJay

Kresz másodjára lett meg (2005-ben), bár az is csoda hogy sikerült, szerintem ma sem bírnám megcsinálni. :DDD
Rutin egyből úgy hogy helyi parkoló gáz fék kuplung tudom micsoda akkor mehetünk is a rutin pályára...a szomszéd faluban van a pálya át a városon vezessek én... szóval egyből mélyvíz de ment. Rutin nem volt vészes.
Forgalom (megyeszékhely) is egyből ment bár majdnem sikerült hegymenetben lefulladnom menet közben mert csesztem visszaváltani és a forgalom meg lassan haladt. Meg emlékeim szerint nem néztem be egy jobbkezesbe szóval volt hibapontom dögivel.
Aztán nem vezettem vagy ~6 évig... ez volt a legnagyobb hiba, a biztonság kedvéért ismerős apja oktató így vettem pár órát hogy visszarázódjak, szükség is volt rá de ez is már jópár éve volt. Most tartok olyan 60k km-nél vezetésben (spritmonitorban vezetem a tankolásokat).

(#27) sztanozs


sztanozs
veterán

Egy éve csináltam meg a KRESZT újra az "A" viszgához. Kb 10 perc alatt végeztem egy hibaponttal. Volt olyan kolléga, aki még a teszt elején tartott, amikor én már végeztem.

Felkészülésre nem csináltam mást, csak minden nap lenyomtam 3 tesztvizsgát az online felületen a teszt előtti egy-másfél héten.

[ Szerkesztve ]

JOGI NYILATKOZAT: A bejegyzéseim és hozzászólásaim a személyes véleményemet tükrözik; ezek nem tekinthetők a munkáltatóm hivatalos állásfoglalásának...

(#28) RawrrSoul


RawrrSoul
csendes tag

Ahogy látom vannak itt bőven érdekes történetek ezzel kapcsolatban.

Hát nem tudom... Remélem ennél a sulinál vagy bármelyiknél már nem működik ez a jattolás... Legalábbis én úgy szeretnék vezetői engedélyt szerezni, hogy valós tudás alapján ne pedig azért, mert adtam cash-t. Igenis, ha olyat hibázok, vagy épp még nem megy úgy a vezetés vágjanak el, menjek még, és ha már oké akkor legyen meg. Illetve nem is fűlik a fogamhoz ez a fajta mentalitás. :)

D1rect: azzal maximálisan egyetértek amit írtál a jogsi megújításról, már csak abból kiindulva amit eddig gyalogosan illetve buszon közlekedve tapasztaltam.

szaszyka: újra reagálnék a hozzászólásodra. A fentebb írt tágabb bekezdésem pont erre céloz... Az bukik meg aki a legyügyesebb, mert nem fizet... nemá'... :(

Egyébiránt, én a könyvből tanultam, de már utólag csak azokat amiket tényleg nem értettem vagy nem tudtam megjegyezni, gyakorlásképpen pedig programban nyomattam a "kvízeket" mittomén... Napi 1-1.5 órát, meglett a hatása azért. :)

Hááááát, egyelőre egy oktatót kell találnom aztán a többi majd jön. Lehet lesz még ebből később bejegyzésem. :)

[ Szerkesztve ]

n o p e !

(#29) Gargouille válasza RawrrSoul (#28) üzenetére


Gargouille
őstag

"Legalábbis én úgy szeretnék vezetői engedélyt szerezni, hogy valós tudás alapján ne pedig azért, mert adtam cash-t."

Kéretlen tanácsként - ha elfogadod - ebből tényleg nem érdemes presztízs kérdést csinálnod. Téged is beleértve senkit sem fog érdekelni, hogy hogyan kaptad a jogsidat, az a lényeges, hogy majd hogyan fogsz közlekedni. :)

Lassan kiderül, hogy amit korábban abszurd humornak gondoltunk, az csak szimpla jövőbelátás volt.

(#30) #56573440 válasza Gargouille (#29) üzenetére


#56573440
törölt tag

az a baj, hogy ez az akarat kb a láncban szereplő összes más résztvevő akarátával ellentétes... Az oktatók alig alig oktatnak, a pótóra kb borítékolható az esetek túlnyomó többségében. A vizsgabiztosok meg.... Ugye... Biztos van ellenpélda mert én is megéltem egy éve mint írtam lennebb motoros képzésen, de az kb a mérési hibahatár mennyiségű, maréknyi és lelkes, lelkiismeretes ember, akik nem hajlandóak a donorképzésre...

Arról nem is beszélve, hogy ugye ha így egy vizsgabiztos behuppanna bármelyik random autóba pl pesten, nem hiszem hogy sokan mennének át 20 km-es karikán és még csak nagyon meg se kell forgatni őket trükkös helyeken.

(#31) AuraSync


AuraSync
őstag

Elsőre sikerült az A2 és utána 2 évre rá a kocsi is. :P

Aztán megvettem életem első autóját ami egy zsír új Corsa E volt. :P
Hmm én finghattam először tele el sem tudjátok képzelni milyen érzés az. ;]

[ Szerkesztve ]

S23 Ultra / Watch 6 / Q80T 65" / 14600KF / RTX 4070 S / JBL / S3000 Pro / WH950NB

(#32) Gargouille válasza AuraSync (#31) üzenetére


Gargouille
őstag

Nagyon ügyes vagy.

Lassan kiderül, hogy amit korábban abszurd humornak gondoltunk, az csak szimpla jövőbelátás volt.

(#33) Freiherr válasza AuraSync (#31) üzenetére


Freiherr
őstag

Áhh, itt még senki sem vett újótót..

XXX

(#34) Somatom válasza AuraSync (#31) üzenetére


Somatom
veterán

Sztem ha Jézus fingja tele először, az akkor is csak egy Corsa marad. ;]

[ Szerkesztve ]

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#35) philoxenia válasza AuraSync (#31) üzenetére


philoxenia
MODERÁTOR

Hmm én finghattam először tele el sem tudjátok képzelni milyen érzés az

Eszel babot. Felöltözöl szépen. Elmész egy Merci kereskedésbe. Beülsz egy kocsiba a szalonban. Aztán had szóljon.... ;]

Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...

(#36) AxBattler válasza philoxenia (#35) üzenetére


AxBattler
félisten

De honnan tudod, hogy más vevő, vagy maga a kereskedő nem ült bele előtted? :B

"Csak egy dologtól félek. Ha meghalok, az asszony eladja a gépeimet annyiért, amennyit bevallottam neki." KERESEM: Lian Li PC-C50 ......................................................................................................................

(#37) freeknight


freeknight
őstag

2015-ben csináltam a B-t, minden meglett elsőre. Valami 180ezerbe volt 5 darab pótórával, és én már akkor is bosszankodtam, mert ha 2010-ben megcsinálom gimi utolsó évében, akkor 100-120 körül megúszom. Hát nem irigylem a mai fiatalokat, akkor még a C+E GKI kártyával se került 500ezerbe, most meg annyi a sima mezei B.

Nekem nehézségem nem volt. A legfontosabb, hogy jó oktatót válassz, akkor nagy baj nem érhet. Ha mondjuk a 30 órából 10-et vártál rá a parkolóban, míg ő az ügyeit intézi és bevásárol, az pl rossz előjel :D .

Mondjuk nekem mákom is volt a forgalmin, aznapra én voltam az utolsó beosztott, mert az oktatómnak is vizsgáznia kellett kb 5 perccel az én vizsgám után. Szóval az egy órás vezetés 40 percig tartott, hogy időben visszaérjünk, és a vizsgabiztos elnézte a párhuzamos parkolásnál a szerencsétlenkedésemet - bár igaz, hogy csak sikerült egyedül beállni. Mindössze 4 hibaponttal meg is lett első próbálkozásra a forgalmi vizsga.

(#38) Czeky


Czeky
Arcképgyáros

Nekem először 1 ponton múlott az egész, 74 ponttal buktam, aztán következő alkalomkor 79 ponttal átmentem. :)
Elsősegélyt azt 2 hét alatt megtanultam, aztán mentem is vizsgára, és elsőre átmentem rajta, igaz, nem sokon múlott hogy megbukjak.
Ma lesz a 30-adik órám vezetésből, de óvatoskodó vezetési stílusom miatt (aka megvárom míg elmegy egy még messze lévő balról érkező kocsi, mert félek hogy bekanyarodáskor lefulladok mert kuplungozni szívás) még 10 órát kell vennem, úgyhogy valamikor lesz vizsga, ami nem biztos hogy sikeres lesz elsőre... :DDD

So you think it's really good, yeah? You should try making the bloody thing up; it's a real pain in the arse. /// Keresem a helyem a világban.

(#39) philoxenia válasza AxBattler (#36) üzenetére


philoxenia
MODERÁTOR

Amit megveszel, abba is beleülhetett már előtted bárki... :)

Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...

(#40) Hieronymus válasza AuraSync (#31) üzenetére


Hieronymus
addikt
LOGOUT blog

"Hmm én finghattam először tele el sem tudjátok képzelni milyen érzés az."

Nem dicsekszik!
Az én autómban 9 km volt az eladás pillanatában és a kutyám fingotta össze, nem én. :DD

Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

(#41) AuraSync válasza Somatom (#34) üzenetére


AuraSync
őstag

Azóta le lett cserélve. :B
4 évesen 23k km-el számíttattam be egy szintén új ezúttal nagyobb kocsiba.
Amúgy kinek mi, számomra többet ért egy új Corsa mint egy használt 15 éves bömbike vagy ajudi.

S23 Ultra / Watch 6 / Q80T 65" / 14600KF / RTX 4070 S / JBL / S3000 Pro / WH950NB

(#42) Hieronymus válasza philoxenia (#39) üzenetére


Hieronymus
addikt
LOGOUT blog

"Amit megveszel, abba is beleülhetett már előtted bárki... "

A bemutató autókat - normáliséknál - kedvezménnyel forgalmazzák. Amit csak tele finganak, némileg olcsóbban, amiben próba úton szagosítanak azt nagyobb kedvezménnyel adják el.

Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

(#43) D1Rect válasza Somatom (#34) üzenetére


D1Rect
félisten

Lol.

(#44) Somatom válasza D1Rect (#43) üzenetére


Somatom
veterán

Ne érts félre, szoktam tisztelni más elmebaját, mert nincs unalmasabb egy normális embernél. A hsz. -t kicsit nagyképűnek éreztem, ezért reagáltam így.

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#45) DonElvis


DonElvis
tag

Jogosítvány... ejj de régen volt, 2006-ban. Kressszből húztak meg egyszer és sikerült egy forgalmi vizsgán is megbuknom. A kresszvizsgán első alkalommal sikerűlt 55 hibapontot begyűjtenem a maximális 10 helyett, erre csak annyit mondtak, hogy "Fiatalember ez azért jelzésértékű" :) . Másodikra meglett 3 hibaponttal (megszereztem a vizsga CD-t, mint akkoriban mindenki). A forgalmi vizsgán azért húztak meg, meg egyirányú utcában balra kanyarodás előtt nem húzódtam balra (ezt az oktatóm sohasem mondta előtte). Második vizsgára beűlt mögém a vizsgabiztos aki azzal nyitott, hogy kéri felhúzni az ablakokat, mert nem akar meghalni a huzat miatt (augusztus közepe, 42 fok árnyékban, kocsiban klíma nuku). Az első 5 percben a kocsi beltere már 50 fokos lett, élvezet volt. Ráadásúl a tündér vizsgabiztos meg akart szivatni azzal, hogy visszafelé egy olyan útra irányított, ahol volt egy 50 éve nem használt vasúti holtvágány, persze kitáblázva. A táblát teljesen kitakarta a rálógó faágak tömkelege, de persze még attól ott volt, szóval max. 30 ilyenkor. Kis botor vizsgabiztos nem tudhatta, hogy régebben arra udvaroltam, ismerem a helyi viszonyokat, így nem tudott megbuktatni. Vágta is a pofákat amikor "gatulált" a sikeres vizsgához, persze azért megegyezte, hogy szerinte túl lassan mentem. Nyilván az ember forgalmi vizsgán száguldozik. Érdekes viszont hogy egyik forgalmi vizsgán sem merült fel az, hogy esetleg meg kellene olajozni a dolgokat sőt, amikor erre rákérdeztem az oktatómnál azt mondta, hogy eszembe se jusson ilyesmivel előhozakodni a vizsgán. Hozzáteszem pont akkoriban foglalkozott ezzel a média.

Ami nem számít, az nem érdekel

(#46) dugo_


dugo_
veterán

Nekem is elsőre meglett a KRESZ, egy darab 3 pontos hibával, mert elsőbbséget adtam volna a villamosnak, olyan helyen ahol nem járna neki... ;]

Cserébe a forgalmit két évre elhúztam, 73 óra és 4 vizsga után lett meg, a végére közel 300k körül állt meg 10 éve. Utólag már látom a figyelmeztető jeleket, de autó nélküli környezetből érkezve ez akkor, ott egyáltalán nem látszott nekem. A pesti oktatót 55 óra után hagytam csak ott (kb. a 20. környékén már látszódott, hogy bármit csinálhatunk, vezetni nem fog megtanítani). Az 50+10 perces óra fix 45 perc volt, aminek a nagy része 30-as övezetben alapjáraton prüntyöngve folyt. A maradékban hentes, virágbolt, villanyborotva garanciáztatás és hasonlók mentek. Mindenért maximum kétszer szólt, aztán rám hagyta, ha rosszul csinálom... A három pesti vizsga egy lefele tartó spirál volt, elsőre egy köt. haladási irányú T-ben elfelejtett index miatt buktattak, másodikra nem engedtem át a házfalnak dőlő, mobilozó "gyalogost" a "zebránál", harmadszorra működtek a tanultak és a gyomorideg, állóra fékeztem egy zebránál, apró probléma, hogy főúton haladtam telizöld mellett. ;]

Utána váltottam Veszprémbe, távoli ismerőshöz, aki teljesen ledöbbent az egész eddig tanulmányaimon, gyakorlatilag elölről kellett kezdeni mindent. Ott 18 óra után elsőre meglett. Fizetni egyszer sem fizettem, és utólag megvizsgálva ezzel mindenki nagyon jól járt. Mondta is, hogy azért a nyomott pesti óradíjért igazából nem is várható más, mert szinte még az autó rezsijét se fedezi, nem csoda, hogy csak elcsalt zöldövezeti gurulgatásra futotta.

Ezt olvasd át, lehet azóta van újabb, annak a keresését rád bízom:
https://pdfhost.io/v/T~3NzB2MO_nkh_vizsga_szempontok

Én csak a második vizsga előtt találtam rá, akkor derült ki, hogy szó szerint mindent fordítva tanított nekem az első oktató...

[ Szerkesztve ]

(#47) Somatom válasza dugo_ (#46) üzenetére


Somatom
veterán

Az tulképp nem is hiba. Nagy, sárga vasalónak mindenhol elsőbbsége van, mert ő a nagy, sárga vasaló. :K

[ Szerkesztve ]

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#48) fatpingvin


fatpingvin
őstag

KRESZ vizsga elsőre ment, még a járvány elején.

nem tudom autósiskolával hogy állsz, de az ismerősi körben általános tapasztalat alapján a legolcsóbb óradíjasakat sürgősen felejtsd el ugyanis előre borítékolhatóan drágább lesz mint egy normális, de magasabb óradíjjal olgozó sulinál, cserébe rohadtul nem fogsz megtanulni vezetni sem.

az igazán nagy lehúzás talán nem is a vizsgán van, hanem előtte (tudom, másik ember...). a vizsgabiztos orosz rulett öt tölténnyel, ritka az aki normális, nekem hatalmas mázlim volt, kifogtam egy kedvesnek éppen nem mondható de nagyon korrekt és végülis engedékeny alakot, 9 ponttal átengedett, én15nél abbahagytam fejben a számolást csak azt nem értettem miért nem hívta ki oldalra a kocsit.

vissza a vezetési gyakorlatra: ugye 580km 30 óra a követelmény... na ezzel a legtöbb helyen szeretnek sumákolni. ebben ugyebár benne van autópályás meg éjszakai vezetés is. ha visszaosztod, városi forgalom és a manőverezés összesített átlagsebességével egyszerűen ez nem jön ki. Arról nem beszélve, hogy ugyancsak a fent említett kategóriából hallottam többször a sztorit hogy több gyakorlaton keresztül lényegében ugyanazt csináltatta az okattó, ami persze nem vizsgaútvonal volt hanem mondjuk kertvárosban jobbkezes utcákban keringés... ezzel elment egy csomó óra, aztán 30 után közölte hogy hát így nem mehet a tanuló vizsgázni mert mondjuk az éjszakai vezetés meg a pálya még nincs meg, és hát az ugye kell. aztán a negyvenvalahányadik óra után bemondta hogy jó akkor beírja teljesítettnek. persze azután hogy random kifogásokkal szerveztek le órákat természetesen nem éjszakai idősávba.

hogy ne csak ezt az oldalát mondjam, és most csinálok egy kis ingyenreklámot Laci bácsiéknak, nekem sikerült egy nagyon jó iskolánál megtanulnom vezetni. mind az elmélet, mind a gyakorlat tényleg nagyon profin lett leadva, 30 órában benne volt aminek kellett, tényleg mindent az alapoktól kezdtünk, mindennek el lett magyarázva a miértje és hogyanja, sumákolás soha semmivel nem volt, az anyagiakkal végtelenül rugalmasak voltak, minden fillérről számla... és mindezekkel együtt még mindig lényegesen olcsóbbal jöttem ki mint a párom, aki egy másik autósiskolánál kezdte, de egy ponton kénytelen volt váltani mert ami történt az lényegében tényleg csak a pénz beszedése volt. átjött a jogsikovácshoz és jé, onnantól számítva minden időben és rendben lement. szerintem elég beszédes, hogy egy kedves cimborám konkrétan Budakesziről járt le Kispestre csak azért hogy itt tanulhasson vezetni a beszámolóink alapján (ő is ugyanennél a már említett autósiskolánál kezdte: 5 hónapon keresztül nem voltak képesek oktatót biztosítani neki. Laci bácsiéknál a páromat váltotta kb 2 héttel a bejelentkezés után.) és mai napig hangoztatja hogy az utolsó fillérig megérte az utazási költséggel és idővel együtt is.

ami az eü oktatást és vizsgát illeti, vicc. pár best practice-ről konkrétan én homályosítottam fel az oktató srácot, a legrosszabb hogy nem is tudom őt kárhoztatni ezért. tök nyitott volt és szerintem ő volt a legjobban kiakadva azon hogy nem kaptak szakmai továbbképzést (a vegyszermarás kapcsán még mindig ezt a száraz ronggyal letörlős baromságot oktatják, a szemmosásra meg a közömbösítő oldatokat...) ami a vizsgán volt, az alapján kezelhetjük úgy hogy akinek a kresz miatt van eü vizsgája az konkrétan alkalmatlan elsősegélynyújtásra. de ez már egy másik kérdés :)

A tipikus munkafolyamat legjobb tesztszimulációja a tipikus munkafolyamat. A "napi anti-corporate hsz"-ok felelőse :)

(#49) #56573440 válasza DonElvis (#45) üzenetére


#56573440
törölt tag

Nekem b kat oktatáson se lehetett 40-ezni, nem hogy vizsgán... óra 60 vagy a forgalom ritmusa városban, kint meg... A-kat meg inkább hagyjuk, lendületesen, életszerűen közlekedés volt :DDD

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.