- GoodSpeed: Samsung Galaxy SmartTag2-esek a tolvajok ellen!
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- t72killer: Fürdőkád kontra elektromosság: XXI.század
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- sziku69: Szólánc.
- Fire/SOUL/CD: INGYENES Clone és Backup-Restore alkalmazások tesztje [2024]
- bambano: Bambanő háza tája
Új hozzászólás Aktív témák
-
OldAkita
aktív tag
Tudom hogy kellő türelemmel és Google barátommal rájönnék a kérdésemre, de szégyen, lusta vagyok
Szóval tőletek kérdezem, miután elolvastam ezt a cikket
[link]
Kell nekem félnem, mert kb fél éve szakadatlan töltőn van a 44Ah-ás Banner akkum mivel a kocsit szinte soha nem használom. Meglehet hogy az autó akkumulátort is elintézi az állandó töltés egy CTEK MXS5-el? -
Brogyi
őstag
Jó név, de barkácsolnod kell. Talán a Bosch C1-et választanám a boltból. Másra is jó. Ha beleolvastál a topikba akkor láttad, hogy van még néhány márka ami hasonló árszinvonalon szintén jó eredménnyel használható.
Még valami ha egész télen rajta akarod tartani akkor a kis zöld magyar az egyik befutó nálam.
Lassan össze kellene hoznunk egy topik ajánlót. -
Kroni1
veterán
A motoros topicban ajánlottak egy CTEK Multi XS 0.8 töltőt a motoromhoz, ezt sok helyen 20-25e Ft körül árulják, de találtam egy boltot ahol az ára barátibb, ezért gondoltam beruházok egy ilyenre.
A motoromon (2003-as BMW R1150GS Adventure) van egy Hella DIN csatlakozó oldalt, amit akksitöltésre (is) lehet használni, így nem kellene a tankot sem leszedni ha tölteni akarom. Az lenne a kérdésem, hogy ezt a töltőt össze tudnám hozni egy toldattal? Vagy ehelyett tud valaki egyszerűbb, jobb megoldást esetleg? Csak mert így olcsóbb lenne, mint a a gyári BMW töltőt megvenni..
-
peti85
senior tag
válasz
nootropil #1082 üzenetére
Amennyire én tudom a BOSCH-nál (és a VARTAnál, mert full ua. a kettő) a fekete fedelesek (S3) az alsó kategóriások, nem sokkal komolyabb, mint a nagyáruházi tucat akkuk.
Ha jót akarsz venni, akkor kék fedelű BOSCH/VARTA-t vegyél vagy valamelyik másik komolyabb akkumulátoros márka nem alsó kategóriás termékét.
Ez messze nem AGM, az minimum a duplájába kerül, de ha nem az volt gyárilag a kocsiban, nem is éri meg váltani. -
nootropil
csendes tag
Családi renault scenic -ben 70Ah akkumlátor teszi a dolgát immáron 7 éve.. (gyári)
Metroban most akcióban
70ah Bosch C3 70 Ah 20E
Ca-Ca technológia ?? kérdezném, hogy mit kell tudni erről az akksiról ? Illetve akkor most ez AGM -nek számít ?
Ha megvételre kerül milyen móddal töltsem ? CTEK MXS 5.0 -l ?
-
zsozso710711
csendes tag
-
cichlid
újonc
Sziasztok!
Most vettem egy elektromos csónakmotort és hozzá 100A/o as munka akkumlátort Banner olomsavas.Kérdésem az lenne hogy mivel van egy akkumlátor töltőm és ezt használhatom e a töltésére vagy vennem kell másikat hozzá.Paraméterei a töltőnek és ha használható mire figyeljek szerintem nem UI a töltési paramétere.
http://www.edigital.hu/Akkumulator-toltok/Giant-CH-1209-akkutolto-(12V9A110W)-p446666.htmlJellemzők:
Akkutöltő 12v ,9A, 230v 50/60hz, 110w
Min. 10ah - max 120ah
Ólomsav akkumulátorok töltéséhez
Normál + gyorstöltő
Fordított polaritás védelem
Túltöltés elleni védelem.Előre is köszönöm a válaszokat.
-
Brogyi
őstag
Hát pedig kölcsön kell kérned egy műszert. Simán megmondja az igazságot. A leggagyibb is elég pontos ahhoz ,hogy eldöntsd ezt a kérdést. A zöld LED 14,4V után kell kigyulladni. A többit ha mértél.
Azért én nem volnék olyan biztos abban az akksiba. Valszeg kicsi, és régi. A kicsi akksik könnyen meghalnak. Nálam egy se bír normál életettartamot élni, Mindig félidőben kipurcannak.
Biztos azért, mert én nem tudok rárugni ha nem megy az indítózás. -
K.I.
csendes tag
Sziasztok,
Tegnap találtam erre a fórumra, egy jópár hozzászólás után elolvasása (teljesen laikus vagyok, nincs multiméterem sem) úgy döntöttem inkább kérdezek, bocsi ha már volt!
Még a télen vettem egy töltőt a Lidlben. Nem az lcd-s hanem a ledes fajta.
A problémám az, hogy amikor használtam (motorkerékpár), világított a zöld led, hogy az aksi fel van töltve. Ennek ellenére az aksi meg sem mozdította az indítót. Gondoltam, hogy az aksi rossz, de ráraktam egy régebbi "normál" töltőt, azzal töltöttem pár órát és az aksi működött (kb 1-2 hétig megtartotta a töltést és indítani is tudtam vele).
Olvastam, hogy a Lidlben kapható az viszonylag jó, lehet, hogy pont én fogtam ki egy selejtet? Szerintetek?
-
Brogyi
őstag
-
Danex
addikt
Végül egy másikat vettem (12V 0,8A) másik üzletből (ott tudtam a többit is beszerezni).
Rámertem az akksijaimra, a 12V-os 6,8V-on áll, a 6V-os közel 0-án. A töltő 12V-os módban 17.8V-al tölt, normális ez a magas feszültség?
Illetve töltés közben elég az akksik hőmérsékletét nézegetnem, hogy esetleg ne melegedjenek túl vagy már a menthetetlen kategóriába esnek?
-
Brogyi
őstag
"Töltési végfeszültség 2,3 V, 6,9 V, 13,8 V"
Hát ez komoly hátrány is lehet. Ez csak csepptöltési feszültség. Az-az ősszel bedug, tavasszal kihúz.
Bocsi ezt csak most vettem észre. Valószinűleg a másik is ilyen. A kis méret miatt, tökéletes arra a funkcióra, de ez egy "alfaj" amit kevesen keresnek.
Hiába áradoznak a forgalmazó oldalán, hogy milyen penge vétel. Nem értek vele egyet, mert aki nem azt a fajtát keresi az bizony megszívta.
Az áramról pedig ökölszabály a kapacitás tizedével illik tölteni, és ebbe nem számít bele a feszültség.
Például a 4Ah-st 400mA-rel( 0,4A) kellene tölteni. -
Brogyi
őstag
Nekem a második jobban tetszik, de az tény, hogy az első jobb egy 4Ah-s akksinak. Neked kell mérlegelni.
Azért tetszik a második, mert a 6V-os ki fog halni, és a 7Ah-s pedig 12V-s.
Szóval ha sokáig használsz még 6V 4Ah-s akksit akkor az első. Azért ilyen felemás a válaszom, mert nálad az információ nagy része. -
Danex
addikt
Üdv, egy 6V 4Ah és egy 12V 7Ah-s akksihoz, 0.3Ah-s töltőt vagy inkább a 0.8Ah-at vegyem?
-
reset
senior tag
Sziasztok!
Gyengélkedett már a 8 éves Fiamm 12V 50 AH aksim ezért beújítottam egy 56 AH-s Varta Black Dynamic-ra. Gondoltam, veszek egy okos töltőt is: gyógykezelni a régi aksit és rátölteni az új szerzeményre / hátha sokáig porosodott a raktárban. Feltúrtam a topikot. Lázas élvezettel. Köszönet Brogyinak és valamennyi érdemi felszólalónakMivel teli van fránya rádiókódokkal az autóm és nem akartam kockáztatni, olyan töltők manuáljait nyálazgattam, amelyek egyszersmind DC tápegységként is szolgálhatnak - és adnak hozzá a szivargyújtóba dugható adaptert is. Így a régi akku kivétele és az új berakása közötti "áramszünetet" áthidalhatom vele. Túl nagy kínálat nem volt a megfizethető kütyük között, így a választásom a 12 V 8A-es Carstel-re esett / 15 rugó bánta...
Tette a dolgát rendesen. Elsőnek a Várta várt rá / 12,57 V-os nyugalmi kapocsfeszültségével. 3 óra hosszat engedélyeztem nekik. Ampermérővel nem néztem, egy feszmérőt azonban rájuk küldtem felügyelni. Az első két órában 14.35 V-14.37 V. sávban töltött. Töltő és aksi egyaránt csöndben voltak: cicegés, zizegés nem zavarta együttlétüket. A Carstel kissé hevesen tette a dolgát. Nem volt amperszag, de azért a langyostól följebb volt a testhője - tapintásra. A harmadik óra vége felé dolgozni kezdett a relé: és 2-3 percenként adott neki néhány mp-ig tartó dózist olyan 13.10 V-13.85 V. közötti fesszel...Hagytam még így további 3 órát, aztán kikapcs. Egy óra pihentetés után lemértem a nyugalmi kapocsfeszt, aminek értéke 12,98 V. lett.
Carstel átkapcsolása tápegység üzemmódba, ami (az adatlap szerint) 13.5 V DC / én 13.9-et mértem a multival...Szivargyújó-ellenőrzés: a gyújtáskulcsot be kell-e dugni a szivargyújtós áramkör biztosításához? (az én autómnál igen...) DC-szivargyújtós adapter bedug és jön az akkuk helycserés támadása...Minden tökéletes rendben zajlott: nem veszített az autó egyetlen kódot sem a manőver alatt...Csak még egy szót... A kivett régi aksi 4 óra hosszat nyelte a rendes töltést, valamivel kisebb feszen mint az új (14 V. körül). Itt viszont már áramerősséget is mértem. Átlagosan 3 A-t kapott. 2 A. alá 4 A. fölé nem lendült a mutató. A relé a 4. óra után kapcsolgatott, 12.75 V-13.75 V között nyomta neki, max 1.5 A. erővel...Két óra hosszat hagytam még őket, aztán kikapcs. Pihentetés utáni nyugalmi fesz: 12.57 V - ami jelenleg ( 6 nap tárolás után) 12. 39 V - ami, ha jól számolom, napi 0.03 V-os csökkenés...
Sok szép napot mindenkinek! -
Brogyi
őstag
Így igaz. A 7Ah-áshoz egész jól passzol. A 80Ah-t is feltölti, de én nem tudnám kivárni.
Ha tehát venni akarsz akkor a 8A-es Carstel, de az nagyon nem javallott a kicsihez. A kicsi érzékeny, könnyen tönkretehető.
Szóval Lidl-st megjavítani a kicsihez, és a nagyhoz ha van zsé akkor a 8A-s Carstel. -
Gabóca
csendes tag
Sziasztok
Van egy Lidl Tronic vátozatom, de valószínüleg elromlott a kapcsolója, nem reagál semmire.
Szedte-e már szét valaki és milyen csavarhúzóval, vagy köszörülni kell hozzá egy célszerszámot?A másik: van egy 7Ah-ás és egy 80Ah-ás akksim. A két Carstel között ingadozom (4A vagy 8A).
Melyik lenne a jobb választás? -
Brogyi
őstag
Nehéz neked tanácsot adni.
Az akksi paraméter rendben.
Új akksi? Magára hagyott akksi? Nem írtad mennyi idő alatt szeretnéd feltölteni. Mennyit szánsz rá?
Az ajánlott Aldis töltő jó, csak szerintem egy évben 1x lehet megvenni. Most nem hiszem. Talán használtan.Carstel 12V/4A (Extool márkában is)
T01.80.048Carstel 12V/8A (Extool márkában is)
T01.80.088[Itt] egy kiváló magyar darab.
Ha pedig egyszer akarod feltölteni, akkor kérj kölcsön. Az gazdaságosabb.
A drágább verziókat nem írom a "3e Ft" miatt. A fórum mostani olvasói az itt ajánlottakon felül vásároltak.
Nyilván jó a "3e Ft"-os, csak sok benne a kompromisszum, és kizárólag hozzáértőnek ajánlott. A kérdésed alapján ne vásárolj az ajánlottak alatt!!! -
Laslow
senior tag
Sziasztok!
12V 60Ah EN 510A aksit kellene feltöltenem - milyen töltőt vegyek, megfelelő a legolcsóbb 3e Ft-os is? Semmi extra igényem nincs, csak szeretném, ha újra be tudnám indítani az autót, és nem kellene hozzá 30e Ft-os aksit venni.Tehát mit érdemes vásárolni a legalsó árkategóriából, van-e, ami jobb választás a többinél?
-
Petyka3
aktív tag
Köszi a felajánlást
Úgy néz ki, hogy megoldottam. Volt egy rossz akkum itthon, azzal hiába kötöttem össze, sajnos annyira nem sikerült rátölteni, hogy az XS töltő hajlandó legyen tölteni...
Ma volt egy ötletem, mivel buta töltőt csak ígérgettek, de sajnos nem kaptam meg, így rákötöttem egy PC tápegység 12V-os ágát.
Töltöttem egy órát, minden mindegy alapon. Mikor elérte a 11.5V-os feszültséget, rákötöttem az XS töltőt, rögtön felismerte és elkezdte tölteni.
Kíváncsi leszek rá, hogy megjavul-e. Köszi mindenkinek a segítséget.
-
Petyka3
aktív tag
Ha elér egy szintet 7.8-8V egyszerűen készenlétre vált a töltő.
Ha elindítom a leírás szerint villog a feszültség, illetve az akkudiagram, de másfél perc után készenlétre vált. Az user manual szerint minden bizonnyal meghibásodott az akku, és biztonságtechnikai okokból készenléti üzemre vált a töltő...
-
peti85
senior tag
válasz
Petyka3 #1058 üzenetére
Amikor csatlakoztatod a töltőt, utána nyomogasd a MODE gombot addig, amíg nem vált autó akkumulátor (12V) módra! Mivel írod is, hogy 6V-os módban van, így nem is fogja tovább tölteni. A leírásban megtalálod mit kell csinálni!
Amúgy ha ennyire lemerült, akkor az nagyon nem tett jót az akkumulátornak, de mindenképpen érdemes megpróbálni feltölteni. -
Petyka3
aktív tag
Sziasztok! A gondom a következő. Van egy két éves yuasa autó akkum, ami olyan két hónap alatt teljesen lemerült, nem használtam az autót... Van egy aldis XS töltőm, ami 6V-os üzemmódban feltöltötte olyan 7,8-8V-ra, viszont amikor elérte ezt a szintet, készenléti üzemmódra vált. Van ebben az esetben valami lehetőség, hogy tovább töltse, vagy kuka lett az akku??
-
-
p300
tag
válasz
zsozso710711 #1053 üzenetére
„Egy sza--rab nál sokkal rövidebb”
nem jól tudod…
Hali!
A hetedik LED: LEBEGTETÉS: Karbantartás a maximális teljesítmény érdekében.
Pontosan 10 napig tartja 13.6 volton, és azután vált a 8. ledre.
Független az akku állapota ha jó tölti, hanem lekapcsolja a töltést ennyi.
A 8.led figyeli az akkut és ha nagyon lecsökken a feszültség újra indul az egész töltési folyamat. -
fusion33
csendes tag
Nincs mert nem mentettem a könyvjelzőbe, nem sokat írt azt angolul ami nem gond elolvastam, letöltöttem a képet és azóta nem találom. A CTEK töltőmbe azt szeretem a Lidl -es töltőmmel ellentétben, hogy nem gond neki az áramszünet, nem kell ránézni ami egy teleltetett akkumulátornál fontos szempont mivel azt nem tölti a generátor.
Nekem a számítógép szünetmentes tápegységről üzemel a TV-vel együtt, amikor átkattan és vissza olyan néha mint egy időjárásjelző, ha a szomszéd megyében vihar van akkor is kattan vagyis akkumulátorra vált de ez csak 1 másodperc. Túlfeszültség még soha nem volt, mindig alacsony feszültség miatt váltott át. -
fusion33
csendes tag
Jó kép, az enyémet nem fogom egy ideig látni mert nem tudom 10. napig nem használni az autót.Vettem egy 2.5m-es hosszabbítókábelt a töltőhöz, hogy ne kelljen a motorháztetőt nyitogatni és a kesztyűtartóban van a töltő, a csomagtartón keresztül megy a hosszabbító mivel nincsen még garázsom.
-
zsozso710711
csendes tag
-
DQ
tag
Rég voltam itt...
Hát ez szép: 10 nap és ott a 8. led, a csepptöltés...A vásárlás, a használat, a próbák és az itteni tere-fere után én is váltottam két levelet a ctek magyar "képviseleteként" megadott kontakttal, aki készségesen válaszolt, viszont nem lettem okosabb.
Nincs bajom a töltővel, de a fentiek után ma megelégednék egy olcsóbbal.
Amiket itt felvettem, azokat ma is kifogásolom.
Ami engem zavar, az az - ahogy itt valaki egyszer írta is -, hogy ennél a töltőnél a 8. led szinte azért van, mert így elmondható, hogy igen, ez is 8 lépést tud, és ez olyan átverés szagú, nem ezt várnám egy márkától.
A leírásban én elvárnám egy márkától, hogy értelmesebben mutatja be a lépéseket, mert én a mai napig nem látok különbségek az egyes lépések között (lásd valahol fentebb pár hónapja).
Zavar, hogy a 8. funkció majd 10 nap után indul be. Mi szükség van 10 napig futtatni a 7. lépést? Lehet, hogy van értelme, de akkor miért nem mondja meg a leírás?
Az rendben van, hogy van aki így tölti az aksit egy téli időszakban, de szerintem nem ez a gyakoribb, továbbá ha én télre így tenném el, akkor erre az időszakra időzíteném a recond módot is, amivel viszont az a bajom, hogy ezt a gyártó is évi egy-két alkalomra ajánlja. Namost ha kapok egy áramszünetet az 5., vagy a 10., vagy a 15. napon, akkor bizony ez újraindítja a teljes ciklust a recond móddal egyetemben, ami már nem egészséges az aksinak. Vagy áramszünet esetén, ha eljutottam már a 8. lépésig, akkor nem indul újra? Mert a 7. lépésnél újraindul a teljes folyamat egy áramszünet után...
Ott van a leírás és a töltőn is lévő rajz a fesz- és áramszintekkel. A leírás szerint a bulk módban 5A-rel tölt, a rajz ennek megfelelően mutatja a szintet, majd a float-hoz is 5A-t írnak, de a rajz ezzel szemben helyesen egy jóval alacsonyabb, csepptöltéshez illő áramot mutat. E kérdésemre nem is reagáltak semmit, gondolom ők sem értik. És ez így van a magyar, az angol, és a más ctek típusok leírásában is. Vagy kínai a leírás, és ezért nem figyelnek az ilyesmire? Méricskéljek? De én felhasználó vagyok, kíváncsi felhasználó, akit ez érdekel, de ugyanakkor lusta felhasználó, aki nem akar méréseket végezni.
A led-"szem". Ajándéknak jó, mert praktikus, de nem adnék érte 500 Ft-ot sem, így, hogy már tudom, mikor mennyit jelez. Egy ~2 éves aksit nem lehet zöld színig feltölteni? Az autó feltölti, hogy a zöld led villogjon, de a töltő nem! A töltőt bántsam, vagy ezt a ledes izét? Miért nem lőtték 1-2 tized V-tal alacsonyabbra e "műszer" szintjeit? Az autó vígan indul pöccre 12,5V-tal is, de miért nem gyönyörködhetek a zöld villogásban? Jó, sarkított a dolog, de ez van. Egy motor aksinál hasonló a tapasztalat.Szóval jó kis töltő az biztos, de ne akarjon az ember a színfalak mögé látni, dugja be, osz'jónapot...
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
lo Összefoglaló, topiknyitó, updateEz egy blognak indult kis írás volt ami elég nagy látogatottságnak örved még most...
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- OTP Bank topic
- Hisense LCD és LED TV-k
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Gyúrósok ide!
- Hobby elektronika
- Samsung Galaxy S25 - végre van kicsi!
- Kamionok, fuvarozás, logisztika topik
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- GoodSpeed: Samsung Galaxy SmartTag2-esek a tolvajok ellen!
- További aktív témák...
- AKCIÓ! MSI B450 R5 5500 16GB DDR4 512GB SSD RTX 2070 8GB GDDR6 Rampage Shiva Zalman 500W
- Eladnád a telefonod? KÉSZPÉNZES OKOSTELEFON FELVÁSÁRLÁS azonnali fizetéssel!
- Kaspersky, BitDefender, Avast és egyéb vírusírtó licencek a legolcsóbban, egyenesen a gyártóktól!
- Bomba ár! HP Elitebook 850 G8 - i5-11GEN I 16GB I 256GB SSD I 15,6" FULLHD I Cam I W11 I Gari!
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Intel i5 13400F 32/64GB RAM RTX 4060Ti 16GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest