- sziku69: Szólánc.
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- SzőkeKapitán: Világ vége túlélők topicja
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Meggyi001: Anya, tudsz segíteni a matekban?....Nem érek rá kisfiam, majd segít a ChatGPT...
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Jack Hunter: Kínai erősítő vásárlási tippek
- bitpork: Phautós tali a Balcsinál 2025 Augusztus 2 napján (szombat)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
agyarka
aktív tag
Éppen az akku tartalékai, illetve a gépjármű jó indítóképessége miatt nem kapnak az akkumulátorok megfelelő ellenőrzést/ karbantartást, és haláloznak el a kelleténél hamarabb.
Te nálam is jobban tudod, hogy nem jó 12V közelében tartani az akkumulátorod, mert a szulfátosodás miatt fokozatosan csökken a kapacitása/ indító áram leadási képessége. Biztosan nem csak azért használod a csepptöltődet, hogy éppen csak beinduljon a verda, bár a rövidtávú célja mindegyikünknek ez.
-
agyarka
aktív tag
Ne személyeskedjünk, nem visz előbbre. Béke!
A helyesírást sajnos sokszor megnehezíti a predektív szövegbevitel.
-
Kernel
nagyúr
De akkor mi van, ha nekem 12V környékén még bepöccen? Ne haragudj már, hogy ez ilyen...
Ezt én csak egyfajta ökölszabályként és megfigyelésként jegyeztem meg, önmagam számára, hogy 12V körül még elmegy, nem szokott gond lenni. De alá már ne engedjem, mert akkor nehezebben indul, vagy rá is kell tölteni. Nem értem, mit kell ezen rugózni...
Az én lelkivilágomat egyébként jobban sérti, amikor valaki még a mélykisülés szót sem képes leírni normálisan, egybe. Amikor annyi intelligenciája nincs valakinek, hogy az írásjelek után üssön már egy nyomorult szóközt, hogy legalább igényes valaki benyomását keltse.
Aki vitába száll, legalább adjon már magára egy kicsit, különben inkább csak szánalmat kelt...
-
-
norrberth
addikt
Te pedig még mindig hatalmas arc vagy! A mindenható... mindentudó Dr. Kernel!
Az orosz tudós...
Inkább te fejezd be ez a stílust.. Ha visszaolvasol itt amíg te nem tűntél fel sokkal több nálad jóval okosabb ember járt ide! És nem csak az észt osztani, hanem ők legalább segítettek.
Amióta rontod itt a levegőt egy csomó ember inkább lelépett.
Tavaly is mit le műveltél? Nem szégyelled el magad? Sose volt itt veszekedés!!!
Ahogy most kezded!Ha nem tűnt volna fel!
-
Kernel
nagyúr
Régebben volt szó a topikban valami Forexről, pontosan nem is tárgya, inkább a nevetségessége rémlik.
De úgy látom, te sem tudsz szöveget értelmezni. Egyszer már elmagyaráztam, hogy "szerintem" stb. Mit nem lehet ezen érteni? A fórum a tapasztalatok, saját vélemények átadásának helye. Ha nem tetszik, akkor nem tetszik, kit érdekel...
Ez nem olyan egzakt téma, mint mondjuk az elektronikában egy áramkör, ahol minden pontosan kiszámítható, működés részletesen elemezhető. Itt kicsit nagyobb szerepet kap a szubjektivitás, vagy én úgy látom, hogy a dogmatikusság is.
Lehet látni sok cikket a neten, ami laikusokat hatásosan tud megtéveszteni, szakmainak tűnő szövegekkel.
Csak az a gond, amikor szakmai szemmel nézve akkora ordas butaságokat látni némelyikben, amiből kiderül, hogy az illető csak ugatja a témát, a cikket pedig csak összelopkodta, innen-onnan.
-
Brogyi
őstag
"Recond program
15,8 V/1,5 A
Használja a lemerült WET és kalcium/
kalcium akkumulátorok töltéséhez."Néhol még 16V-ot is olvastam Ca/Ca akksi estében, de be kell vallanom, hogy rengeteg tapló felforralta a drága akksiját. Némelyik profi se vállal garanciát ha csak 14,4V-ig töltöd.
Ti mit találtatok, vagy olvastatok erről?
[Ezt] egész jónak tartom. Egy kicsit hasonlít a CTK karaterisztikára. -
Kernel
nagyúr
-
ddsteel
aktív tag
válasz
tibcsiworld #2478 üzenetére
Ja én azt hittem, akkor 100%, ha átáll cseppre. Akkor máskor rajta hagyom egész eccaka.
-
Kernel
nagyúr
válasz
norrberth #2477 üzenetére
Találkoztam már a cikkel, nekem nem mond újat. Bár azon még mindig meglepődöm, hogy egyesek szerint a töltőáram mértékegysége a V.
Szakmai cikkben ilyen butaságot nem kellene leírni, mert az egész cikk komolyan vehetőségét kérdőjelezi meg.
Mindamellett nem vitatkozni akartam, teljesen tudatosan használtam az alábbi szavakat:
...szerintem más az elmélet és más a gyakorlat.
...Én úgy vettem észre
...Saját tapasztalataim szerint
...Magam részérőlNem tudom, még hány szóval érzékeltessem, hogy nekem ez a véleményem, több évtizedes tapasztalataim, amit leírtam és ennyi. Más meg azt hisz, amit akar.
Ugyanakkor, ha valaki odafigyel, interneten több leírt tapasztalat utal arra is, hogy a "csutkára töltés", illetve a járműben 14,4V környékére töltő rendszer, főleg a nyári melegben kártékony az akkura.
-
stuckart
csendes tag
válasz
norrberth #2479 üzenetére
Norbi,köszi a választ!
Reggelre szépen fel is töltötte az akksit, visszahűlt a töltő, ahogy írtad. 7-es opciónál halkan circegett a masina, de nem volt vészes. 4-esig nem hallottam semmi hangot.
Viszont közben vettem észre, hogy alacsony mind a hat cella elektrolit szintje. Ha most töltés után öntöm fel d.vízzel, töltsem újra az akksit? -
norrberth
addikt
válasz
stuckart #2472 üzenetére
(#2472) stuckart
Meghiszem azt hogy normális! Főleg ha csutkára le van merülve egy akku! Ha 3 leden sokat áll akkor izzik mert ott tolja maximum amperral.
4 ledtől kezdi engedni le az ampert és tartja a feszültséget, közben hűl.Nekem is így volt a régi lemerült Bosch akkumnál! Én leraktam a hideg betonra úgy izzot.
Nézd meg jobban az ábárt [link]
Felső a Volt alsó az Amper.
3 led maxon tolja neki, 4 től engedi lefele az ampert. -
norrberth
addikt
(#2468) ddsteel
(#2474) Kernel
(#2471) agyarkaTessenek akkor ezt elolvasni jó hosszú cikk! Le van írva minden [link]
12,4V az alsó határ.Tárolt kapocsfeszültséget tudjuk mérni amely feltöltött akkunál 12,6-12,9V között alakul.
A töltő áramnak 13,8-14,4V között kell lennie.
A 12,4V feszültség alá azaz 1,23g/cm3 sűrűség alá csökkent akkumulátorban szulfátosodás kezdődik.
(#2473) Peter.70 Igen a könyve írja évente 1x érdemes lefuttatni, egy jó kondiban lévő akkun fölösleges szerintem.
Nekem 1 éves de nem merem ráengedni a 15,8V otLehet jót tenni tenni? Lehet nem! Fene sem tudja.
Inkább fontosabb karbantartani az akkut.Recond program
15,8 V/1,5 A
Használja a lemerült WET és kalcium/
kalcium akkumulátorok töltéséhez. Az akku
-
mulátor élettartamának és kapacitásának
maximalizálása érdekében évente egyszer
és mélykisülés után regenerálja az akkumu
-
látorát. Recond program a 6. LÉPÉSSEL
bővíti a
szokásos akkumulátor
programot.
Recond program gyakori
használata miatt az akkumulátor vizet
veszíthet, és csökkentheti az elektronika
szerviz-élettartamát. Lépjen kapcsolatba a
jármű és az akkumulátor gyártójával, és
kérjen tőlük tanácsot. -
Kernel
nagyúr
válasz
agyarka #2471 üzenetére
Csak szerintem más az elmélet és más a gyakorlat. Én úgy vettem észre, hogy az akkunak többet árt a nagyobb feszültség, mint a kisebb.
Nekem le szokott menni 12V környékére, sőt feledékenység miatt néha lejjebb is, amikor már az indítással is gond van.
Az autó pedig csak 13,8 V kímélő feszültségre tölt. Ennek ellenére nincs gondom az akkuval, sokáig kiszolgált az előző autómban is, hasonló módon.
-
Peter.70
addikt
Sziasztok,
Néha célszerű a "recond" módot lefuttatni az aksin a ctek mxs 5.0 töltővel?
-
stuckart
csendes tag
hello,
a hozzáértőktől, ill. szakavatottaktól kérdezem, normális, hogy a ctek mxs5-ös erősen melegszik (kb. nem bírnám sokáig kézben tartani) töltési üzem közben? jelenleg egy csutkára lemerült 55 Ah-ás akksit tölt cca. egy órája, első három led világít.
ez az első nekifutás, ma vettem a töltőt. -
Kernel
nagyúr
válasz
ddsteel #2468 üzenetére
Saját tapasztalataim szerint 12V a határ, ami alá nem jó engedni.
Ha az indulás előtti este ráteszed, akkor a közbenső napokon nem fontos tölteni szerintem. Magam részéről az emelt feszültséget sem kapcsolnám rá, mert a tökéletes indítóképességhez egyszerűen felesleges.
Az élettartamot viszont a kelleténél nagyobb feszültség rövidítheti. Lehet, a gyakorlatban nem lesz jelentősége, de ha úgysem fontos, akkor minek.
-
ddsteel
aktív tag
Csak 7végén autózom mostanában, 7 nap állás után 12.3V az akku feszültsége. Szerintetek ez jó?
Most a Carstellel töltöm (amúgy minden 7végén autózás előtt rádugom), ilyenkor 7-8 fokban indokolt a hópehely ikonos gombbal tölteni? Azt 5 fok alatt ajánlja, meg azt írja róla, így huzamosabb ideig ne legyen a töltőn. Én mindig feltöltöm csutkára és nem hagyom rajta. Kérdésem, hogy indokolt-e a hópelyhes töltés ilyenkor (ami asszem nagyobb feszültséggel tölt), vagy nyugodtan töltsem simán, akkor is feltölt csak lassabban? -
Laliiii
újonc
Sziasztok,
Mi a véleményetek a Lidl-s Ultimate Speed ULG 12A2 töltőről?
Köszönöm.
-
norrberth
addikt
Nagyon kihalt a topic! Mindenkinek jó az akksi?
-
OldAkita
aktív tag
Én két évig egyfolytában töltöttem a CTEK-el amíg a fiam külföldön volt és a kocsi állt az udvaron. Csak hétvégén vettem le egy rövid út erejéig, aztán újra töltöttem vele. Viszont jelzem hogy mindig a lecsukott motorháztető alatt volt, a nyári pokol melege sem tett benne semmi kárt, de még az sem ha mínuszokban is folyamatosan töltött. Szóval rossz szót nem tudok mondani rá.
-
Rent
senior tag
Na töröltettem a rendelést és inkább a bárditól rendeltem meg (visszaigazolták, hogy 5 év garit adnak céges vásárlóként is) gumiköpeny nélkül, viszont 1,5 óra alatt kihozzák a monori kirendeltségükre. 10:45 től átvehető lesz.
-
Rent
senior tag
Régen folyamatosan töltött, majd átváltott csepptöltésre, ilyet sosem csinált, hogy ki/bekapcsol, viszont pár óra után már egyáltalán nem tölt, kapcsolgatni sem kapcsolgat, valamint ha mégis sikerül csepptöltésre átállnia, akkor 0.00A a csepptöltése több akksin tesztelve, egy kolléga lidl töltőjét is kipróbáltam ugyanezeken az akksikon, az töltött rendesen és csepptöltésnél 0.06A -rel töltött. Ő viszont kb csak télen használja 2-3x a robogó akksiján. Én viszont télen rendszeresen használnám 2 kocsi 3 akksiján (2 hetente kb), ebből is inkább az egyik kocsi akksiját, amiben 1 van, mert az kis távolságokat megy mostanában és sok a fogyasztó, főleg a hideg reggeleken (ülésfűtés, hátsó-első ablakfűtés+tükörfűtés, klíma, rádió, xenon tompított), esélytelen ezeken a kis távolságokon, hogy többet töltsön, mint amennyi a fogyasztás, ha egy hétig (hétfő-péntek) csak a vonatállomásig használom a háztól oda-vissza, akkor a hétvégén töltőre rakom (téli időszakban, mert nyáron egyik fűtés (ablak+tükör+ülés) sem kell és a klímát sem használom, sőt világítást sem kapcsolom fel, mert reggel már világos van (szigorúan lakott területen belül), de most reggel,este sötét van.
A lényeg az, hogy én kihasználnám és nem veszek több vackot (mert meguntam a szívást, a sok bosszankodást), főleg hogy adnak 5 év garit. -
Rent
senior tag
18.83 az 12.83 akart lenni termeszetesen.
-
Rent
senior tag
Ugyanezzel a muszerrel merve pl a motorakksim 12.89, a funyiroe 18.83, masik kocsi akksijai 12.63 koruliek. Kb 2 hetes digitalis multimeter. Uj 1.5v os ceruzaelem fix 1.50v, nem hiszem h a muszerrel lenne baj. Tavaly normalisan toltott, sose kapcsolt ki. Lehet az a baj, hogy nyaron egyszer ugy toltottem, hogy bent volt a motorterben (veletlenul lecsukodott a motorhazteto, mert nem teljesen volt kinyitva, csak felig hagytam), arra mentem ki hogy mar a nap odasutott es forro volt a tolto, mert nagyon meleg volt a motorhazteto alatt (fekete auto), lehet akkor ment tonkre a tulmelegedestol, gondolom nem kapcsol ki extrem melegedesnel.
K Norbi: remelem jo lesz, az biztos hogy vigyazni fogok ra, motorterben nem hagyom, max szelvedon kivul, vagy kocsi alatt.
-
Rent
senior tag
A fetisbol megrendeltem egy gumikopennyel egyutt a sima mxs 5.0-t, remelem ceges vasarlas eseten is megadjak az 5ev garit.
-
-
Csatravi
senior tag
válasz
nootropil #2442 üzenetére
Üdv!
Ez egy Meanwell töltő.
Itt van róla egy kis infó.
http://nz.wellforces.com/meanwell-pa-120n-13c-battery-charger-100w-13-8v-7-2a.htmlhttp://goo.gl/677E15
Ezen doksi alján vannak a készülék linkek amik elvisznek a készülék oldalára ahol a Documents menüt választva megtalálhatóak a leírások készülékenként különböző mennyiségben.
Persze ha valakit érdekel -
Gabex.ex
csendes tag
Nem tudni, hogy van-e jelentősége de jártam kicsi üzletben ahol akkukat árulnak.-Nappal nyitvatartási időben mindenféle kis töltőről töltögettek többféle akkukat.- 4-5 töltő is ment egyszerre. - Már vagy fél év is eltelhetett mikor a napokban este jártam arra, zárt üzlet sötét ablakok, bekukucskáltam és lám egy ctek töltő folyamatjelzője világított a polcon.
(semmi más) Megerősített abban hogy jól választottam ...
-
Predator2
addikt
Átbogarászva a topicot az Akkukraft mellett döntöttem.
-
Kernel
nagyúr
Ha napi használatban van az autó, normális esetben nem kell tölteni egyáltalán, illetve ebbe még az is belefér, ha pár napot áll.
Ha nagyobb szünetek vannak, amellett úgy alakult, hogy a kisütés is túl sok a töltéshez képest (ment a világítás, fűtés, ablakfűtés stb.), már jelentkezhet deficit, lomhább indulás.
Plusz a gyárilag előírtnál nagyobb kapacitású akku például előnyös lehet ilyen szempontból, míg a gyári ajánlott esetleg nem bírja olyan sokáig, de ez típusfüggő is.
Amellett érdekes lehet még a töltőfeszültség értéke is.
-
Rent
senior tag
Ma volt lehetosegem tesztelni, behoztam a ket akksit (motor, funyiro), digitalis multimetert es a toltot. Tegnap ugye mindket akksival azt csinalta a tolto, hogy par mp toltes utan kikapcsolt, ahelyett, hogy atallt volna csepptoltesre. Ma radugtam az aldis toltot (kollegame) mind2 akksira, par mp jelezte, hogy feltoltodtek, majd atallt csepptoltesre es szepen 0.06A toltessel toltotte tovabb.
Sajat toltommel kiprobalva azt tapasztaltam, hogy az is toltotte par masodpercig, majd nem kikapcsolt, hanem atallt a ledek alapjan csepptoltesre, csak eppen a digitalis multimeter szerint 0.00A volt a "toltes", kb fel oraig, mind2 akksival.Ugyhogy sztem a toltom tolt (tegnap feltoltotte ezekszerint a motorakksit), csak eppen bizonytalan a mukodese, mert feltoltes eseten vagy lekapcsol, vagy csak latszolag tolt csepptoltes helyett.
Valamint rendszerint toltes kozben random megallitja a toltest elalszanak a ledek, majd folytatja.
-
Predator2
addikt
Akkukraft 3 év garis?
-
-
Rent
senior tag
Na ennyit a Carstel toltorol. Tavaly vasaroltam januarban. Ugye meseltem, hogy az egyik kocsi akksijat dobalta toltesrol. Annak ellenere, hogy a nagyszerviznel (markaszerviz) jonak hoztak ki az akksijat, egy autoszerelo rokonnal ramerettem egy kapacitasmerovel, amivel egyertelmuen kijott, hogy kapacitasabol veszitett mar nem keveset, viszont ezert nem kellett volna dobalnia a toltest. Kapott a kovetkezo heten egy gyari toyota akksit a lexus realszisztemaban. Ezutan ezt az akksit is dobalta, de vegul atallt csepptoltesre, gondoltam uj az akksi, biztos csak ezert csinalja.
A mai napon a chopperemmel jartam ugy egy kuton, hogy tulszivta magat a ket karbi es nem akart indulni. Ahelyett, hogy a szerelomet hivtam volna eloszor, addig probalkoztam ugy negyed oran at rengeteg megszakitassal, mig vegult mar az akksi nem tudta forgatni az oninditot. A szerelom persze megmondta a frankot, tul sok naftat nyeltek a karbik, mert gazfroccsel allitottam le es volt neki egy kis szivato is inditaskor, azt mondta zarjam el a benzincsapot es ugy probaljam. Kutassal bebikaztuk es poccre indult. Hazagurulva a motor akksijat termeszetesen radugtam erre a csoda Carstel toltore, es mar nem tudom hanyadjara teszem ra, mert rendszeresen leall. Digitalis multimeter rakotve, 1.03A -el tölti es altalaban arra megyek ki, hogy megall a toltesben, nem atall csepptoltesre, hanem lekapcsol teljesen, a multimeter szerint is 0.00 A a toltes. A chopper akksija 1 eves, hibatlan, 2 hete bent tartom, a feszultsege egy het utan is 12,83V volt meg kint a hideg mellekepuletben is. Raraktam a szinten teljesen feltoltott funyiro akksijat, ami bent van 2 hete a hazban, melegben, ezt is lekapcsolja.Ugyhogy ennyit a csoda Carstelrol. Reszemrol annyi, hogy kovetkezo honapban veszek egy CTEK 5.0 -at inkabb 22-ert, es ez megy a kukaba, nem ajanlom senkinek. Azt banom, hogy nem 5-ert vettem Lidlben 3 ev garival az ultimate speedet :\
-
norrberth
addikt
válasz
norrberth #2426 üzenetére
Mint annó mikor bejöttek a Banner akkuk! 8-10 évet bírtak, most meg mondják hááát már nem a régi.
Persze eleinte a cég megtolta, vegyétek vigyétek most meg már elég a nekünk az 5 év. Több akksit adnak el több haszon. Szerintem tudnának olyan akkut is csinálni hogy 10 évig 1 et nem köhögne.Állítólag ezek a MOLL akkumulátorok legendásak [link] De ennek az árán veszek 2 Exide ot.
-
norrberth
addikt
Nekem az előző Bosch S4 akkum 5 év alatt töltőt 1x nem látott.
Úgyhogy most az exide nak fel van adva, direkt jót vettem premium kategóriát.
Ha 7-8 évet bírni fog amit kétlek akkor boldog leszek.Hát a gyári az más tészta!
És milyet vettél bele a gyári után? Az ne félj nem fog 8 évet bírni
esetleg töltővel talán.
A bosch akkut mikor szétszedtem hát én nem tudom azon mit lehetett volna recondozni meg szulfátlanítani.
sav szétevett mindent belül, ha nem a szulfát akkor megzabálja a kénsav az ólom lemezeket.Gyenge szar.
Szerintem ki van ez találva. Mert ebbe van üzlet az akkugyártócégeknek.
-
norrberth
addikt
Hát ha keveset jár az autóval vagy sokat városozik, havonta 1x rádobhatja. Mert olyankor csak veszi kifele belőle a szuflát, de vissza nem tudja tölteni.
Én ha este leveszem a Cteket másnap reggel 12.90V van benne.
Az autó nem tudja 100% ig feltölteni.Tavaly vettem én is egy új Exide akkut, azt szoktam karbantartani kíváncsi leszek mennyivel lesz hosszabb az élettartama. Majd idővel elválik hány évet tudok ráhúzni.
Lehet 6 évesen ugyanúgy megdöglik majd, mint pl amit sose töltögettem akkor hagyom a franca az egészet... -
Predator2
addikt
Helló
Köszönöm a válaszokat!
Kernel félre értettél, csak arra gondoltam, ha meglátom a neved egy elektronikával foglalkozó topicban, akkor tudom, hogy jó helyen járok, illetve szakmailag hiteles segítséget fogok kapni.
Kövezzetek meg, apám noname töltőjével is úgy töltöttünk, hogy nem vettük ki a kocsiból, sőt még le sem kötöttük.
K Norbi
Köszönöm a segítséget, jónak tűnik, de őszintén megvallva, nekem kicsit borsos az ár.
A másik töltő amit nootropil ajánlott (akkukraft) van olyan jó mint a CTEK?
Mi a lényegi különbség a kettő között, az árat leszámítva?
Ha csak elhanyagolható különbségek vannak akkor inkább venném az olcsóbbat.
Nekem olcsó autóm van, ezt engedte a pénztárcám. -
norrberth
addikt
válasz
Predator2 #2408 üzenetére
Ctek Mxs-5.0 jó kis töltő, használhatod majd motorhoz is, van benne akkufelújító program, AGM akkut is tölt.
IP65 védelem. Automatikus hőmérséklet szabályzás.
Akkumulátorkapacitás 1,2-110 Ah, karbantartás esetén akár 160 Ah
5 év garanciaItt a legolcsóbb [link] 21.755Ft Ha beregisztrálsz -5% levon minden termékből. 15.000Ft felett ingyenes házhoz szállítás, és ha bármi lesz a töltővel azonnal cserélik, nem szarakodnak. Korrekt cég. És hivatalos Ctek forgalmazó egyben.
Mindig biztos indítás
2x hosszabb akkumulátor élettartam
Mindig 100%-os töltöttség
100%-os akkukapacitás kihasználás
Teljesen automata
Felhasználói hibák ellen védett
5 vagy 2 év garancia
Újraélesztő, felújító üzemmód
Csepptöltés
Akár hónapokra is az akkun maradhat
Okos kiegészítőkkel bővíthetőA CTEK teljesen új rendszert fejlesztett ki, amely eleget tesz ezeknek az új követelményének, és ez az, amiért a cég 8 lépésből álló töltési karakterisztikája világszerte szabadalommal védett. Tehát nem csupán a műszaki fejlesztés miatt jobbak a CTEK töltők, hanem azért, mert egy teljesen új, egyedülálló rendszer lett kifejlesztetve.
-
Kernel
nagyúr
válasz
Predator2 #2408 üzenetére
Nem értetted meg a hozzászólásaimat, ha azt gondolod, hogy erre válaszolni tudok.
Nem is tudhatom, hogy melyik töltő, mennyire megbízható, ha magam egyiket sem használom, de még egy nálam lévő tesztpéldány sem jelentene semmit, a nagy átlagra nézve.
Mint már említettem, ha lemerült az akku és menni kéne, a 0-10 A között szabályozható orosz töltőt veszem elő, mert sürgős. Ha ráér sokáig tölteni, akkor meg csak ennyi.
Tehát ilyen szinten nem érdekelnek ezek az automata töltők, nem tartom nyilván a különböző típusokat, csak szakmai érdekességből követem a témát, és legfeljebb konkrét szakmai, elektronikai kérdésekre tudok válaszolni.
De általánosságban valószínűleg mindegyik elvégzi a dolgát, maga a töltési feladat nem egy komplikált dolog.
Hogy milyen árammal (milyen gyorsan) szeretnél tölteni, azt meg szintén nem tudhatom.
-
Predator2
addikt
Nézzétek el ha butaságot írok, elég zöldfülű vagyok a témában.
Azzal, hogy leírom/megmutatom milyen akku van a kocsiban, csak a kategóriát határozzátok meg vele, nem kell új akku/más márka esetén új töltőt is vennem hozzá?Ilyen:
Sajnos pont most jártam pórul vele, mert reggel nem indult. Apám noname töltőjével töltöttük. -
Predator2
addikt
Helló
Kernel mester
Személyautóhoz keresek (Renault Clio Mk2 2004-es 1.5dci 82HP) akku töltőt.
Megbízható, magára illetve a kocsira nézve is. Best buy vételt keresek.Köszönöm a választ előre is.
-
Alex123
senior tag
Szia, köszönöm a válaszodat.
Esetleg a Carstel.pdf linkjét behúznád ide, hogy letölthessem?
(rákerestem a keresővel ne sajnos nem találtam meg)"Elvileg" ma már meg kell, hogy érkezzen a töltő a futárral, mert tegnap sajnos rossz szállítólevél miatt nem tudtam átvenni....
Már várom a hétvégét, hogy próbálgassam... -
Kernel
nagyúr
Relé szokott ezekben lenni a szekunder oldalon, a topikban is voltak képek hasonló töltők belsejéről, ha jól rémlik. Vagy:
https://www.youtube.com/watch?v=14DhsJejnJs
Egyébként másik hozzászólásomban a Carstel.pdf konkrétan le is írja, hogy előbb az akku, utána hálózatba dugni, végén fordítva.
Fel kell készíteni arra is, ha töltés közben áramszünet lenne. Mint a videóban is látszik, a kimeneten vannak fogyasztó áramkörök, visszafelé a töltő leszívhatná az akkut, hosszabb idő alatt.
Ezt megakadályozza a relé, ami áramszünetnél (is) elenged.
-
Kernel
nagyúr
válasz
Alex123 #2402 üzenetére
Persze, én is ezért kedvelem ezt a megoldást. Csak én egyszerű trafós dugasztáppal adok neki párszáz mA-t, ami teljesen megfelel éjszakai töltés céljára. Akár szintentartáshoz, de lemerült akkut is képes reggelre feltölteni.
Régebben sima dugó volt rajta, később felszereltem egy ilyet a végére:
http://www.ebay.com/itm/391360285520
Nem mintha ilyen kis árammal túl lehetne tölteni, de így jobban látom az érintkezést, hogy rendesen be van-e dugva. Mivel terhelés nélkül feljebb szökik a feszültség, amikor bedugom, ráterhel az akku, lehúzza. Ezt látom a kijelzőn, így nem kellett további (ámbár nem komplikált) LED-es áramkört építenem a töltőáram indikálására, inkább elintéztem ennyivel.
Lényeges, hogy nem stabilizált, kapcsolóüzemű 12V dugasztápról beszélek, ami nem jó erre a célra.
-
Alex123
senior tag
Szia, köszönöm a válaszodat.
Akkor majd várok, hogy hátha hozzászólnak majd a tulajok is...
Közben egy kérdés még:
- a szivargyújtós adapterrel történő akkumulátor töltés gondolom, hogy csak "kényelmi" funkciót láthat el - teszem azt nem kell a motorháztetőt sem kinyitni a töltéshez, stb...? -
Brogyi
őstag
válasz
Alex123 #2400 üzenetére
Az 1, 2 kérdésedre nem találtam sokat csak [ezt].
Egyébként nem hiszem, hogy lényeges. Ha tévedek akkor ui beszólnak. A visszáramra biztos van valami dióda. Kizárt, hogy ne legyen. A szikráztatás/rövidzár ellen is kell, hogy legyen védelem. Így szerintem mindegy a sorrend.A legtöbb normális töltő nem szikrázik ha összeérinted, mert először mér, és csak utána lő.
A sok szöveg ellenére csináld úgy mint a videóban.A harmadik kérdésedre pedig az a válasz, hogy nem kell kivenni az akksi. Ezt is a legtöbb mai töltő tudja.
Azért várd meg a tulajok reakcióját is. Nekem ilyen nincs.
Új hozzászólás Aktív témák
- Bomba Ár! Dell Latitude 3190 - Intel N4120 I 4GB I 64GB SSD I 11,6" HD I Cam I W11 I Garancia!
- ASUS 18W USB ADAPTER
- Amazon Kindle 10th Generation ébresztős tok
- Bomba ár! Dell Latitude E5550 - i3-5GEN I 8GB I 128GB SSD I 15,6" HD I W10 I HDMI I Cam I Gari!
- Microsoft Windows, Office & Vírusirtók: Akciók, Azonnali Szállítás, Garantált Minőség, Garancia!