Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
fusion33
csendes tag
Üdv! Ma megjött a Novitec Megapulse szulfátlanító. Tízszer nehezebb mint az akku aktivátor és sípol is amikor dolgozik nem csak egy led ég rajta, egyetlen hátránya, hogy 12,8 V alatt nem működik és az akkum 12,6 V (6.5 éves) ezért csak járó motornál dolgozik és még leállítás után 1 percig akkor hallani a hangját. Minden esetre nagyon profi dolog.
-
fusion33
csendes tag
Megjött a Carstel 2A azt a különbséget tapasztaltam a Lidl Ultimate Speed LCD kijelzőshöz képest, hogy jobban feltölti akkumulátort 13,2Vra az Ultimate Speed eddig 12,8V-ra töltött.
-
fusion33
csendes tag
GUDE GAB 5A -t újonnan a jófogáson (most ingyenes a házhozszállítás) 7.500Ft-ért lehet venni.
-
fusion33
csendes tag
Akinek van rá kerete, hogy 20.000 forintot adjon egy CTEK töltőért annak érdemes megvenni bár itt már nem csak a minőséget fizeti meg hanem a márkanevet is (duplán). Aki nem tud vagy nem akar 20.000 ft-ot rászánni annak a CTEK másolat LIDL Ultimate Speed LCD-töltő kiváló választás és itt csak a terméket kell megfizetni nem a nevet meg az extraprofitot. Ajánlatos nézni gyakran az akciósújság.hu-n a LIDL termékkatalógust az akció miatt.
-
fusion33
csendes tag
Ha valaki direkt gyenge vagy problémás, szulfátosodott akkumulátorokat akar helyrehozni annak egy profi amerikai töltőt javasolok, ami ha kiveszik az akkumulátort a gépkocsiból és csak ekkor mert olyan intelligens, hogy érzékeli ha benne van 20V feszültséggel és alacsony Amperral helyrehozza a szulfátosodott akkumulátort. Olyan modern, hogy nem kell egy darab gombot sem rajta nyomogatni, választgatni módokat mint a CTEK és klónjai (nincs is rajta egy gomb sem) csak rá kell csatlakoztatni az akkumulátorra és mindent automatikusan elvégez. Ez a töltő az :
OPTIMATE 6
egyes oldalakon 25.000Ft-tól kapható persze van ahol 30.000Ft. -
fusion33
csendes tag
OPTIMATE 6 használati utasításból idézet:
Az akkumulátor „újraélesztő/regeneráló” funkciója csak a gépjárműn kívüli akkumulátorok esetén
aktiválódik (az akkumulátorhoz csatlakoztatott elektromos berendezések belső ellenállása kisebb, mint az
akkumulátoré és ezt érzékeli a töltő, miáltal nem engedélyezi ezt a töltési módot).Amennyiben az akkumulátor mélykisütött (szulfátos), a mikroprocesszor az újraélesztő funkciót indítja
el. A 3. LED dióda fog világítani. Jelentése: szulfátmentesítés. Magas feszültség mellet, kis és állandó
áramerősség küldődik az akkumulátorra. A maximális töltési időtartam 2 óra. A kezdeti töltőfeszültség értéke szabályozva van: 16V 5-másodpercig, miután a mikroprocesszor kiértékeli, hogy ez az érték megfelelő az
akkumulátor újraélesztéséhez vagy nem.
3.1 Amennyiben a kiértékelés pozitív: a korlátozott kimeneti feszültség értéke 16V, a 3. LED dióda világítani fog (újraélesztés funkció elindult).
3.2 Amennyiben a kiértékelés negatív: a magasabb teljesítményű, TURBO üzemmód kapcsol be. A korlátozott kimeneti feszültség értéke 22V lesz. A 3. LED dióda villogni fog.
3.3 Amint a kimeneti áramerősség elérte a 0,4A értéket, a 8. LED dióda fog világítani. A kimeneti feszültség értéke fokozatosan csökken mindaddig, amíg a mikroprocesszor kiértékelése alapján az újraélesztési mód végső fázisába nem ért a töltés. A TURBO üzemmód alatt a 3. LED dióda villogott, most állandóan világítani fog. 15 perc elteltével az ampmatic™ impulzus áramot fog az akkumulátorba juttatni (LED diódák 8, 9, és 10
felvillannak). A feszültség értéke 14,3V alatt marad. A következőkben az akkumulátor normál töltési
üzemmódjának az elindítására készíti fel az akkumulátort a töltő. Az itt leírt üzemmód csak a gyárilag aktivált AGM akkumulátoroknál lesz eredményes.
Megjegyzés: A gépjárműben lévő akkumulátor, mely csatlakoztatva van az elektromos vezetékekhez a TURBO üzemmód által nem lesz újraélesztve!!![ Szerkesztve ]
-
fusion33
csendes tag
Az OPTIMATE 6 magyar nyelvű használati utasításában olvasottak után azt javasolom mindenkinek aki Carste/Extol/CTEK stb töltőnek a regeneráló vagy villáskulcs funkciót használni, kipróbálni akarja előbb csatlakoztassa le az akkumulátorról az akkumulátorsarukat és ha vannak szellőződugók azokat csavarja ki biztos ami biztos.
-
fusion33
csendes tag
A fentebb leírtakat azért javaslom mert az a tapasztalatom, hogy ezek a regeneráló, szulfátlanító, élesztő, savrétegződést megszűntető funkciók magasabb feszültséget alkalmaznak és a magasabb feszültség kárt tehet a gépjármű elektromos rendszerében ha nem annyira intelligens a töltő vagy ha intelligens akkor meg nem működik ez a funkció a gépjármű védelme érdekében Pl: OPTIMATE 6.
-
fusion33
csendes tag
válasz #92891904 #378 üzenetére
Van egy tippem a solar töltő helyett ha a csepptöltés érdekel és nincsen teljesen lemerülve az akkumulátor: Accumate Compact full automata nem kell félni a túltöltéstől, motorokhoz és csepptöltésre autókhoz kiváló. Ha jól emlékszem 0,6 A-rel tölt 3 vagy 4 lépésben, télen ajánlott mivel a hideg miatt nem veszi úgy a töltést az akkumulátor mint nyáron.
[ Szerkesztve ]
-
fusion33
csendes tag
Akár milyen jó sajnos az ára miatt (60.000 Ft) nincsen realitása, míg az OPTIMATE 6, CTEK és klónjainak, Carstel/Extol Akkukraft igen.
Én le szoktam tölteni a termékek magyar vagy angol nyelvű használati utasítását PDF-ben, elolvasom mert sok hasznos információt lehet belőle szerezni.[ Szerkesztve ]
-
fusion33
csendes tag
Nem arra gondoltam, hogy jó-e a töltése hanem, hogy újabb típusú-e a kocsi mert nem csak az akkumulátorok fejlődtek hanem a töltési rendszer is. Évjárat alapján mivel nem tudom milyen magas a töltési feszültség régitípusú a töltési rendszere a gépjárműnek így régi típusú (nem calcium) ólom savas akkumulátor való bele. Az nem biztos, hogy jó, hogy nagyobb akkumulátor lett bele téve mint az előző kivéve ha az előző kisseb volt mint amit a gyár javasol bele.
-
fusion33
csendes tag
válasz fusion33 #398 üzenetére
2000 után gyártott gépjárművek már nagyobb feszültséggel töltenek ezeket már a modernebb calciumos akkumulátorokkal szerelik ezek a modern akkumulátorok igénylik is a magasabb töltőfeszültséget, számot nem írok mert gépkocsimárkánként eltér a Fordoké meg még magasabb. Viszont ha régi típusú alacsonyabb töltőfeszültséggel rendelkező gépjárműbe modern calciumos akkumulátort használunk akkor alultöltöttség lép fel ami idő előtti tönkremenetelt okoz. 3 típusú akkumulátor van a gépjárművekben.
1. régi típusú ólom savas
2. modernebb calciumos vagy calcium silver
3. AGM felitatott üvegszövetes
Régi típusú töltési rendszerrel rendelkező gépjárművekbe a hagyományos ólom savas akkumulátor a jó igaz sokat kell ellenőrizni az elektrolit szintet különösen nyáron.
2000 után gyártott magasabb töltési feszültséggel rendelkező gépjárművekbe a modernebb calciumos vagy calcium silver (ezüst) akkumulátorok valóak azoknál nem jelentkezik túltöltés.
Legújabb drága luxus autókba AGM akkumulátor való ha gyárilag az van benne nem szabad mást bele tenni mert úgyis tönkre megy, (kétszer olyan drágák ezek az akkumulátorok). -
fusion33
csendes tag
Carstel 2A új töltőmet eladnám mivel 2 töltőm van és 1-et hagyok csak meg. Érdeklődni privátban.
-
fusion33
csendes tag
Ha töltögeted az akkukrafttal biztos tovább tart majd. Exide márka, de lehet, hogy sokáig állt mielőtt eladták és nem volt feltöltve az üzletben vagy raktárban azért nem tartott sokáig míg a calciumos bírja több hónapos állást és ez most be fog válni. Nekem most lesz nemsokára 7 éves a gyári ford silve calcium de remélem még bírja pár évet.
[ Szerkesztve ]
-
fusion33
csendes tag
Ez jó hír, viszont azt javaslom várjál, nem szabad elhamarkodottan dönteni vagyis eladni az új akksit. Már csak azért sem mert mivel calciumos az Electric Power ami azt jelenti, hogy feltöltve kiválóan tárolható és van egy nagyon jó akkumulátortöltőd amivel tudod tölteni és nagyobb biztonságban vagy ha van otthon egy üzemképes akkumulátorod. Szerintem várni kell, hogy beválik-e az Exide akár 1 évet is..
-
fusion33
csendes tag
válasz fusion33 #405 üzenetére
Ilyenkor amikor ki van véve az akkumulátor és nem nagy töltés kell elég a motor móddal 12V/0,8A tölteni mert a calciumus akkumulátor pláne ha kis árammal, intelligens töltővel van töltve nem fejleszt annyi gázt, hogy le kelljen venni a zárókupakokat ha van rajta.
Ez a zárókupak levétel a durranógáz fejlődés miatt csak teljesen vagy nagyon lemerült régi típusú ólom-savas akkumulátor töltésénél fontos meg ha régi töltővel töltik. Ha belegondolsz menet közben a kocsiban se veszi le senki a kupakokat, mert nem termelődik annyi gáz, hogy gondot okozzon meg az oldalán van kivezetés.
Ha 0,8A rel töltöd nem kell fölöslegesen levenni a zárókupakokat mert ha mégis eladod a zárókupakok a sok levételtől roncsolódnak, meglátszik rajtuk és nem fogsz érte jó árat kapni. -
fusion33
csendes tag
Régebbi hozzászólásokban olvastam, hogy hova kell kötni a sarukat az akkumulátorra vagy a karosszériára. Valahol azt írja a használati, hogy az akkumulátorsarura, valamelyik pedig, hogy a karosszériára.
Ez az ellentmondás azért van mert vannak már olyan többségében luxusautók amiknél nem lehet könnyen átlag embernek az akkumulátorhoz hozzáférni (be van dobozolva vagy speciális helyen van).1. Ahol elérhető az akkumulátor saru ott közvetlenül arra kell kötni az akkumulátortöltőt.
2. Van ahol kivezetése van az akkumulátornak (+) és (-) ott arra kell kötni
.
Ez a hivatalos leírás:
"A mai gépjárművek akkumulátorát, illetve annak kivezetéseit számos típusnál nehezen vagy egyáltalán nem érjük el, mert
- az akkumulátor nehezen elérhető, zárt helyen (pl. ülés alatt) van,
- az akkumulátorra építve általunk nem lebontható villamos egységek vannak.
A gyártók ezért a motortérben pozitív, gyakran pozitív és negatív póluscsatlakozókat helyeznek el. A negatív csatlakozási hely a motoron vagy a váltón lehet jelölt pont." -
fusion33
csendes tag
Én az interneten fenn lévő használati utasításban nem olvastam ilyen korlátozást sőt:
"Állandó jelleggel a járműbe szerelt akkumulátor töltésekor biztosítsa, hogy a jármű ne üzemeljen, és védett nyugalmi állapotban legyen! Kapcsolja ki a gyújtást, és vigye a járművet parkolóállásba, pl. személygépkocsi esetén a kézifék behúzásával, vagy csónak esetén a kötél rögzítésével!"Forrás:
http://download5.medion.com/downloads/anleitungen/bda_md13323_at_%28de_hu_si%29.pdf -
fusion33
csendes tag
Az, hogy gondozásmentes az nem az jelenti, hogy nem lehet vizet utántölteni. Ha lejárt a 2 év garancia nyugodtan fel lehet nyitni víz utántöltéshez a címke alatti műanyag sínt kell felfeszíteni mint a BOSCH-nál.
Videó a BOSCH-ró de a VARTA-val egy cég: https://www.youtube.com/watch?v=yOv4DA5Tgi8 -
fusion33
csendes tag
A 39 oldalon nem azért írja a használati, hogyan kell lekötni az akkumulátort mert csak úgy lehet tölteni.
Csak információs jelleggel tájékoztat a helyes sorendről azért van ott egy (i) betű is. Nem kötelező lekötni az akkumulátort, annak kell lekötni aki nem tud áramot vinni a kocsihoz és az akkumulátort kell vinni a konnektorhoz, töltőhöz. Lehet tölteni a kocsiban az akkumulátort csak a gyújtáskulcsot kell kivenni (véletlen ráindítás miatt). -
fusion33
csendes tag
Ha rövid ideig tölti nagyobb feszültséggel az nem gond, lehet olyankor az amper viszont kicsi, az a lényeg, hogy ne huzamos ideig töltse túl nagy feszültséggel.
Ha modernebb kálciumos akkumulátorod van az meg bírja, ez enyém kálcium silver(ezüst) a Ford fusion hidegben mértem 16V töltött, az akkumulátor most 7 éves. -
fusion33
csendes tag
válasz steve brown #453 üzenetére
Nem arra gondoltam, hogy a Lidl Ultimate Speed LCD tökéletes, hanem a Gude mennyire nem az, hogy 2 perc után az írta ki, hogy fel van töltve mikor más töltő még 1órát töltötte azután és mindegy, hogy az carstel vagy Ultimate. Megjött a CTEK most azt tesztelem.
-
fusion33
csendes tag
Még mindíg a 4.ABSORPTION (elnyelés) módban dolgozik a CTEK használati szerint max 8 óra amíg itt lehet és még a RECOND módot el sem érte ami 2 vagy 6 óra.
-
fusion33
csendes tag
Az az érdekes, hogy nem egy lemerült akkumulátor hanem egy rendszeresen naponta használt intelligens töltővel: Carstel/Ultimate Speed LCD karbantartott akkumulátor. Ekkora különbség lenne a klón és a CTEK között?
-
fusion33
csendes tag
Végre átlépett és már a 6. RECOND módban dolgozik.
-
fusion33
csendes tag
4. módban 14,6-al dolgozott gondolom a hideg miatt emelte a használatiban lévő 14,4 helyett. Most a 6. RECOND módban 15,7-el tölt ami megfelel a használatiban foglatnak viszont halkan sípol a CTEK ebben a módban
-
fusion33
csendes tag
6. RECON mód 15,7V halk de jól hallható sípoló hang a töltőből, cellák enyhén pezsegnek.
Használati szerint: "A regenerálás során a feszültség növekszik, hogy az akkumulátorban kontrolláltan fejlődjön a gáz. A gáz elkeveredik az akkumulátorsavval, és növeli az akkumulátor energiáját."
[ Szerkesztve ]
-
fusion33
csendes tag
Még mindíg megy a 6. REGENERÁLÁS program. A CTEK töltő folyamatosan 1 óra 30 perce halkan sípol a cellákat enyhén pezsegteti. A használati szerint évente egyszer ajánlott lefuttatni a 6. RECOND programot.
-
fusion33
csendes tag
CTEK MXS 5.0 továbbfejlesztett verzió tapasztalat:
Mielőtt megvettem attól féltem, hogy fölöslegesen adtam ki 20.000 Ft-ot, mivel már van Lidl Ultimate Speed LCD töltőm, meg egy Carstel 2A (carstelt el fogom adni mert már a CTEK-en van csavarszemes csatlakozó) de a tegnapi nap óta azon a véleményen vagyok, hogy ha sokáig üzemel akkor megérte a CTEK az árát.
A 6. recond mód hasznos, irányítottan dolgozik, évente 1 alkalommal ajánlja a használati meg mélykisülés vagyis lemerülés után. Ha nem választom ki a 6. recond módot akkor ezen programon átlép a töltő csak kiválasztva végzi. 6. recond módban levettem a cellákat gázképződés miatt, ha nem lett volna kiválasztva nem képződött volna számottevő gáz. Mivel ez már a továbbfejlesztett hőmérsékletkompenzálós kivitel, hidegben 15V-al tölt 14,4V helyett, de véleményem szerint ez kell is ha hideg van ahhoz, hogy teljesen és hatékonyan feltöltse az akkumulátort. Sokáig azt gondoltam, hogy jó töltő a CTEK de piszok drága nem biztos, hogy megéri megvenni ha 5.500-ért lehet venni pl:Lidl UL Speed LCD töltőt. Röviden megéri az árát, mindenkinek ajánlom ha tud előbb vagy utóbb fektessen be egybe nem fog csalódni. -
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest