Hirdetés
- Windows 11 - HP Pavilion – 15 cc516nh (2LE41EA) laptopon Intel I3-7100U TPM2.0
- Szólánc.
- Asszociációs játék. :)
- Fűzzük össze a szavakat :)
- MárkaLánc
- Drive! - Az utolsó gurulás idén a Quadrifoglio-val
- Digitális Állampolgárság Program
- Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Minden hónapban vettem egy sorsjegyet 1 éven át! (2024)
- Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
Új hozzászólás Aktív témák
-
Kernel
nagyúr
Valamit, valamiért, ez már így ment a ceruzaakkuhoz való IPC1 / BC sorozatú töltőknél is. Okos, kapacitást mér, frissít stb., de egy túlmerült akkutól letilt. Bár van egy érdekes tulajdonsága, ha egyébként jó az akku, nincs átvezetése, a töltő mérőimpulzusai (amit folyamatosan ad, hiszen ez kell a berakott cella érzékeléséhez is) pár óra után felhúzhatják olyan szintre, amitől elindul a rendes töltés. De ez nem mindig jön be. Meg persze vannak más megoldások is egy túlmerült akku felhúzására.
Kértem hát kölcsön egy 4000Ft-os Global HENRY YH-BDP1204S töltőt. Tegnap este elkezdtem vele tölteni, az mintha csinálna is valamit.
Reggel kíváncsiságból levettem a HENRY-ről és rátettem az AKKUKRAFT-ra.Elég lett volna pár perc is (vagy annyi sem, tapasztalat) utána mehetett volna a másik töltőre.
Világítani kezdett a Stand by, de hiába nyomkodtam a MODE gombot, semmit nem történt.
Gondolom, feltöltődött teljesen vagy még tovább is a kelleténél, az egyszerű töltők nem szoktak megállni.
Visszatettem a HENRY-re, délután kipróbálom, indul-e vele az autó...
Ha van egy multiméter, indítás nélkül is meg lehet saccolni. Töltés után kicsit pihentetni, majd rámérni. 12V felett nincs gond általában.
Összességében tehát nekem csalódás az AKKUKRAFT töltő, mert semmit sem tudott kezdeni az aksival.
Mindent a maga kategóriájában kell értékelni, ez még nem jelent semmit. Pedig én gyakran hivatkoztam a régi orosz töltőmre, épp a napokban feltett kérdések kapcsán is eszembe jutott, hogy érdekes, ezt a 20 éve vásárolt tirisztoros töltőt 0-10 A között folyamatosan tudom szabályozni. Ha nekem kellene kismotort vagy traktort tölteni, mindegy lenne, univerzálisan használható. Még azt sem lehet mondani, nincs túltöltésvédelme, mert van.
Ehhez képest manapság probléma, hogy valaki traktorhoz és kismotorhoz egy közös töltőt szeretne használni. De attól még nem nézem le a mai "okostöltőket" sem, annak is megvan a célközönsége.
[ Szerkesztve ]
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
rsf
senior tag
Sajnos csodák nincsenek!
Ha egy töltő univerzális és ő maga akarja eldönteni, hogy milyen akkura csatlakoztatták akkor ez fog történni ha egy 12V-os akku kb. 5V-ra van lemerítve!
Ha meg vmilyen nem definiált feszültséget érzékel akkor meg be sem kapcsol.
Ilyen esetben a buta töltők a nyerők, mert azok csak tolják az akkut azt jól van...
Sajnos a cella zárlatos akku is sikeresen átveri az intelligens töltőket, ugyanis 5 cella is fel tud venni 14V-ot, csak közben pezseg az elektrolit.
Amit elektronikával megint nem lehet detektálni...
Egy dolgot lehet csinálni, megterhelni az akkut és ha leesik a fesz. akkor derül ki, hogy baj van..
Elvileg a CTEK-ek ezt megcsinálják az 5-ös lépésben. De lehet, hogy nem terhelnek, csak abbahagyják a töltést..
Ezt majd ki fogom próbálni, miután kicserélték az mxs5.0-mat. Mert van egy zárlatos akkum otthon ezért is vettem meg az 5.0-át, hogy legyen egy normális töltőm és ne kelljen az akkukat sűrűn cserélgetni.
Kíváncsi leszek az eredményre..
Szóval ez van.. A töltés még mindig odafigyelést igényel...
Üdv.[ Szerkesztve ]
“Az a baj a világgal, hogy a buták mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.“
-
Laslow
senior tag
Néhány hétig nem használtuk az autót, lemerült az aksija. (A központi zár meg se nyikkant, épp csak villogott a riasztó ledje. Fizikai kulccsal kellett kinyitni. A riasztó meg se nyikkant ekkor sem, pedig élesítve volt az ajtó nyitásakor - normál esetben ilyenkor jelezne.)
Kivettem a fél éve vásárolt aksit, ráraktam a vadi új zöld AKKUKRAFT töltőre. Az aksihoz csatlakoztatott töltőt bedugtam a fali csatlakozóba, elkezdett világítani a Stand by led. Eddig OK. Megnyomtam a MODE gombot, hogy válasszak a töltési módok közül, de ahelyett, hogy ezt engedte volna, 6V-osnak ítélte az aksit, és fixen a 6V led kezdett világítani (nem pedig a 3 12V-os üzemmód közül válogathattam a MODE gomb nyomogatásával).
Az aksi a kézikönyv szerint automatikusan felismeri, hogy 6 vagy 12V-os aksit kötöttem-e rá. Hát ez pedig 12V-os, csak lemerült... 6V-osnak ismerte fel, ezen nem lehetett változtatni.Oké, gondoltam, biztos úgy lemerült, hogy átverte a töltőt. Nem baj, majd szépen 0,8A-rel tölti azért, mint ahogy egy 6V-osat töltene. Aztán ha feltölti, utána talán észreveszi, hogy valójában 12V-os, és még tovább tölti, vagy valami.
Hát nem. Miközben folyamatosan világított az üzemmódot jelző 6V led, két másik státuszt jelző led felváltva villogott, másodpercenkénti váltással, váltáskor kattanást hallgatva: a Töltés alatt és Feltöltve ledek.
Azt gondolom, hogy semmit nem töltött így az aksin, ellenben a kattogásból azt is gondolom, hogy biztos nem tesz jót neki egy a gyakori ki-be kapcsolás, amit csinál (másodpercente ugye). Párszor még próbálkoztam vele, de mindig ez volt az eredmény.Kértem hát kölcsön egy 4000Ft-os Global HENRY YH-BDP1204S töltőt. Tegnap este elkezdtem vele tölteni, az mintha csinálna is valamit.
Reggel kíváncsiságból levettem a HENRY-ről és rátettem az AKKUKRAFT-ra. Világítani kezdett a Stand by, de hiába nyomkodtam a MODE gombot, semmit nem történt. Visszatettem a HENRY-re, délután kipróbálom, indul-e vele az autó...
Összességében tehát nekem csalódás az AKKUKRAFT töltő, mert semmit sem tudott kezdeni az aksival.
És még egy megjegyzés: az aksisarukra való csipeszei szerintem bénák, a HENRY-é sokkal jobb. Az vele a gond, hogy elég erősen kell megnyomni, hogy szétnyíljanak, és ehhez képest egy vékony henger csak a két szára, amiket össze kell nyomni (max. mint egy PAX toll betétje). Majdnem kiesett párszor a kezemből, mert folyton elbicsaklott, nem lehetett rendesen megfogni. Ehhez képest a HENRY szárainak van rendes vastagsága, kb. 1 centi, aminél fogva teljesen stabilan lehet tartani miközben összenyomom a két szárat, hogy szétnyíljon a csipesz.Egy jó töltőt akartam venni, kiadtam rá tizenX ezer forintot, aztán most meg csalódott vagyok.
[ Szerkesztve ]
"A Bijou olyan, mint mikor egy gyönyörű, csillagos nyáréjszakán nagyon-nagyon szomorú vagy, és közben mézes epret eszel" - http://bijoumusic.hu
-
rsf
senior tag
Na megjött a CTEK 5.0!
Vissza fogom küldeni, mivel ha nincs terhelve elég rendesen "zúg" a tápja.
Értem ez alatt, ha nincs akkuhoz csatlakoztatva, mert ha elindul a töltés akkor már csöndben van..
A Lidl-is töltőt kicseréltettem már ilyen miatt, kíváncsi vagyok a CTEK-nél hogyan fognak hozzá állni.
Garancia papírt vki kapott hozzá? Vagy a számla a garancia?
Üdv.“Az a baj a világgal, hogy a buták mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.“
-
OldAkita
aktív tag
Sokszor keresik a fórumtársak az Aldis vagy Lidl-s töltőt. Ma kivételesen elmentem a BP 16. ker. Bökényföldi úti Aldiba és vagy 10 db-ot láttam. Le is fényképeztem de nem tudom megosztani a képet mert linux alatt valamiért nem engedi csatlakozni a telefonomat. De 5499Ft most.
-
Megpróbálom összegezni mit is akartak mondani. A motor akksi, és a traktor akksi nem barátok. Ha a traktor akksinak jó az megöli a robogó akksiját. Túl nagy átfogást akarsz. Ezért ajánlottak kettő töltőt.
A megbízható jó márka drága.
Ha mégis akarsz valamit venni akkor olyat keress ami 2/6/12A tud. 12A a traktornak és 2A a robinak.
Ez a töltő se hibátlan. Pl. a ventilátor állandóan megy, hangos zörg. A legnagyobb hátránya, hogy mintegy
19 000Ft szeretnének kapni érte.
Szóval érted milyen nehezet kértél? -
K Norbi
addikt
Ma bizonyított a Ctek Mxs-10!
Platós Kianak lemerült az akksija! 100Ah Banner volt benne és nem indult, bikázást minden estebe kerülöm inkább elhúztam hozzánk mert közel robbant le aztán had szóljon.
Elővettem a kicsikémet 10-15 perc és indult. -
K Norbi
addikt
Még gyűjtögess akkor Neked egy Ctek Xs-0.8 és egy Ctek Mxs-10 kellene.
50- 53 körül megúszodDe ha rám hallgatsz veszel egy Mxs-10 et a nagy gépeknek! ez kb 40 rugó ezt használhatod autóra is, lehet ütni vágni éjjel nappal tölthetsz vele nem fog cserbenhagyni.
Töltés 20Ah-200Ah
Karbantartó töltés 20Ah-300AhA motornak egy olcsó lidl vagy aldi töltő jó lesz.
De felőlem vehetsz 2 tescos töltőt is. Az megvan 20 ezerből
[ Szerkesztve ]
-
Kernel
nagyúr
Akkutöltőket a töltőáram nagysága jellemzi (A).
Az Ah-kapacitás ehhez csak közvetve kapcsolódik, részben a reális töltési időket tekintve, továbbá ólom-savas akkura is érvényes az ökölszabály (hasonlóan a Ni-Cd, Ni-MH cellákhoz), hogy elvileg a kapacitás tizedrészének megfelelő árammal (C/10) 15 óra alatt lehet feltölteni. De ez teljesen lemerült akkura lenne érvényes, noha C/10 áram elvileg tovább is maradhatna rajta, bár a gyakorlatban ezt nem mindig jó erőltetni.
Vagy másképp fogalmazva, a veszteségek miatt 150 %-ot kell beletenni, ha az áram nem több C/10-nél. Felette már gyorstöltésről beszélünk, amit már nem lehet időre saccolgatni, túltöltésvédelmet igényel.
200 Ah kapacitású akkuhoz legalább 20 A töltőáramot tudó töltő illene, bár nem azt mondom, hogy 10 A-essel nem lehet tölteni, legfeljebb tovább tart.
Ez viszont nem jó a motorakkuhoz, tehát vagy szabályozható töltő kellene, vagy ahhoz külön egy kisebb.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
RAiN91
őstag
Sziasztok
Olyan töltő kellene, ami mindent tud és olcsó : )
Motor akksit és traktor akksit is tölteni szeretnénk vele, tehát úgy 180-200Ah-s kellene. Mik a megbízható márkák, konkrét típust tudtok ajánlani? Maximum 30e Ft az összeg, de jobb lenne ha 20 körül lenne ha létezik ilyen.
Köszönöm.
-
Elnézést az ismétlésért, de azt hiszem megéri. Itt néha tized voltok miatt pálcát törtök egy töltő felett, így egy kis bogarat ültettek a fülembe. Rendeltem egy feszültség referenciát. A három műszeremből egy pontos. A legrégebbi Fluke. Azért meglepődtem, hogy a papírforma mennyire bejön. Amíg volt kijelző addig pontos volt. A legrosszabb egy friss kinai volt az egy tized voltjával (100mV). Bár az RS232-es portja miatt vettem meg, s most bonthatom szét a pontosítás miatt.
Szóval óvatosan azokkal a műszerekkel. Az akksi meg nem döglik meg egy tized volttól.[ Szerkesztve ]
-
-
Kernel
nagyúr
Ennél a töltőnél motorhoz 0,8 A áram választható (felesleges is 5 A-os töltőt venni).
Ha 12 V-os akku, végfeszültségnél 14,4 * 0,8 = 12W teljesítményt vesz fel. Kapcsolóüzemű tápegység hatásfoka jó, legyen mondjuk 80 %, összesen talán 15W teljesítményt vehet fel a hálózatból. Azt is csak a végén mellesleg.
Nem tudom, mennyi idő alatt töltődik fel, mert az 50 ccm kapacitásként számomra nem értelmezhető, de ha 10 óra alatt végez, (vagyis 8 Ah berakása után), 15W * 10h = 150 Wh.
Mennyi most 1 kWh villamos energia, azt meg kell nézni a villanyszámlán, legyen 40 Ft. 150 Wh máris "felzabált" 6 Ft-ot, durva dolgok ezek.
A fenntartó töltés minimális, talán ki sem fejezhető.
Általánosságban azt tudnám hozzátenni, egy tápegység "rejtett" fogyasztásáról mindent elárul a melegedése. Tehát vannak például dugasztápok, egyik jobban melegszik, másik kevésbé. Nyilván, ami erősen melegszik, az hosszabb távon esetleg jelentkezhet a villanyszámlában, de nem mondanám, hogy súlyos összeggel.
Egy ilyen töltő melegedése a hidegben valószínűleg kevésbé érzékelhető, szobahőmérsékleten lehetne megfigyelni, abból lehet következtetni az elfűtött veszteség nagyságára.
A hálózatból felvett energia többi része pedig az akkun távozik hő formájában, már ami nem tud letárolódni a kémiai folyamatokban.
[ Szerkesztve ]
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
K Norbi
addikt
mivel nagyon pörgeti a villanyórát Kizárt! Keveset eszik.
0,6 Ampert vesz fel ha Maxon tolja az az 5 Ampert! Ha feltölti és a 7 es ledre vált, a töltő jéghideg lesz! Nekem a voltcraft fogyasztásmérőm épp mutatott valamit. Szinte semmit nem fogyaszt a 7 es lépésnél!
De megnézem neked pontosan hány wattot és ampert fog mutatni a 7 ik lépésbél. [link] Ilyenem van.
De itt egy vidi 2:33 nál ahogy át vált a 7 es ledre semmit nem eszik! [link] Láthatod 1,3Watt 0,1Amper.
Semmi[ Szerkesztve ]
-
Mahou
csendes tag
Azt lehet e tudni, hogy mennyit fogyaszt a CTEK MXS 5, számszerűsítve, forintban kifejezve, egy hónapban ha egy 50ccm aksit töltök vele októbertől márciusig.
- csupán azért kérdezem mert egyes fórumokon azt írjak hogy inkabb ki kell szedni, meleg szobában kell tartani es akkor csupán a fűtés számla az összes költség..... :/ mivel nagyon pörgeti a villanyórát
-
K Norbi
addikt
Ez nem kérdés! A fétistől!
Regisztráció után belépéskor -5% kedvezmény jár minden termékükre. De hát 22.900Ft helyett 21.755Ft! [link]
Szállítási díj 15.000Ft felett ingyenes.
Cégalapítás 1991! Ami lényeges ha 5 év garanciáról van szó. És ahogy visszaolvastam a fórumon hivatalos Ctek forgalmazó is egyben. És szó nélkül cserélik a ha esetleg meghibásodna a töltő.És jár ajándékba Ctek töltőhöz LED-es fix gyorscsatlakozó is. [link] " Csak nincs ki írva" de erről érdekelődj a rendelés előtt.
(#2173) AcCEsS Neked küldtek az E-magosok LED-es fix gyorscsatlakozót??
[ Szerkesztve ]
-
rihi1
tag
Üdv urak!
Ctek Mxs-5.0 tőltőt hol tudok legolcsóbban venni?
köszönöm
-
Kernel
nagyúr
51 és 100 között foglalkoznak vele, képek is vannak a belsejéről:
http://prohardver.hu/tema/re_brogyi_ctek_akkumlator_tolto_es_masolatai/hsz_51-100.html
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
K Norbi
addikt
Ha veszel akkutöltőt akkor érdemes elsőre egy jót venni! 1 szer megveszed és töltő probléma elvan intézve Ctek Mxs-5.0
(#2165) AcCEsS Mehet rá a Recond! De előtte kösd le az akkusarukat, mert a Recond 15,8V ot ver oda neki! Sima töltésnél nem kell lekötni, maradhat rajta a saru.
És igen rajta hagyhatod akár hetekig is! Ezért jó ez a töltő mert felügyelet nélkül is rajta lehet.[ Szerkesztve ]
-
OldAkita
aktív tag
Csak az utolsó kérdésedre tudok érdemben reflektálni. Én több mint egy éve szakadatlan töltök a Ctek-el és csak akkor veszem le ha hetente egy alkalommal megyek vele. Ha kihűl a motor azonnal megy rá vissza a töltő.
Mindez az udvaron, nyáron a tűző napon, télen a fagyban. Eddig semmi baja nem lett se az aksinak se a kocsi elektronikájának, se a töltőnek. -
AcCEsS
senior tag
Nagyon sok fontos információt találtam ezen a fórumon, a megosztott tapasztalataitok rendkívül hasznosak! Az ítéletek alapján könnyedén döntöttem a Ctek MXS 5.0 mellett, ami nem olcsó, de nálam a fő szempont az volt, hogy ne kelljen odafigyelnem az akkura, a töltő végezze megbízhatóan és automatikusan a feladatát. Az elmúlt időszakban (majdnem egy év) igen gyakran hanyagoltam az autó használatát, ebből adódóan az akku többször is teljesen lemerült, nemhogy indításra, még az ajtók kinyitására sem volt képes. Persze ez csak akkor derült ki, amikor szükségem lett volna a kocsira! Mit javasoltok, rögtön egy RECOND-al kombinált töltéssel indítsak (akkor is, ha most nincs teljesen lemerülve), vagy csak egy "sima" töltést eresszek rá a kb. 3-4 éves Barren akkumra? Illetve javasolt az autó (régebbi Ford Focus) elektronikájának védelme miatt a saruk lecsatlakoztatása vagy a Ctek használata esetén ezzel nem kell foglalkozni? És még egy dolog: Ha az akkut még "jónak" találja a töltő a teljes töltési ciklus alatt, akkor simán a töltőre csatlakoztatva hagyhatom (akár hetekig)? A szinten tartás flottul fog menni és "kvázi" felügyelet nélkül hagyhatom? Egy jól szellőző különálló garázsban (télen kb. 13-15 fok van) kellően biztonságos lesz ez így?
Segítségeteket előre is köszönöm!
[ Szerkesztve ]
AcCEsS (https://www.metalenciklopedia.hu)
-
ddsteel
aktív tag
Srácok, akit érdekel
[link]
Hétfőtől van az aldiban töltő.
Bár a fórum átrágása után a lidlisben jobban bízom.
Ha nem vettem volna carstelt - amivel teljesen elégedett vagyok - lehet, hogy vennék ilyet... -
tibcsiworld
aktív tag
válasz Conquestador #2162 üzenetére
Lehet, hogy a teljesen kisütöttet a 0%-ra érti! az meg 10,9V ha jól tudom!
-
Conquestador
csendes tag
Szia, közben elvittem egy barátomhoz, nála szoktam tölteni baráti alapon. Valami régi nagy méretű töltője van (meg nem mondom milyen, analóg kijelzős, édesapja autószerelő volt, tőle "örökölte"). Na az egyből nekiállt, és fel is töltötte másnapra szépen Az automatikus töltőt pont azért vettem, hogy ne kelljen oda cuccoznom hozzá az akkut, ha esetleg lemerülne... Legutóbb simán feltöltöttem, de akkor bő 9V maradt benne, most viszont sokat állt - az 5.56V mondjuk engem is meglepett, a töltő reakciójával meg nem tudtam mit kezdeni - pláne, hogy mint feljebb is írtam az útmutatójában ki van hangsúlyozva, hogy ezzel a készülékkel teljesen kisütött akkukat is fel lehet tölteni... Azt mondjuk gondoltam, hogy a töltő nem adta meg magát, mert sógor akkuját épp feltöltöttük az incidensem előtt De azért köszönöm, hogy megírtátok, hogy ez a töltő részéről normális reakció volt (mármint az, hogy belőtte 6 voltra), mert azon azért elgondolkodtam volna, hogy nem bolondult e meg a vezérlése. Akárhogy is, ezzel együtt tudok élni, mivel elégedett vagyok amúgy a készülékkel! Üdv.
[ Szerkesztve ]
-
GIhe
tag
válasz tibcsiworld #2160 üzenetére
Mostani akku 12V / 60 Ah
-
GIhe
tag
Még ezt néztem :
VOLT PR-1220
-
GIhe
tag
Ehhez mit szóltok :
VOLT TE4-0227
-
-
GIhe
tag
Autóakku töltőt szeretnék venni . Akksi 12 V / 60 Ah
Valaki tudna tanácsot adni milyet vegyek .
Nem túl sokat szánok rá mert ritkán használnám .
Ezt néztem : HQ CHAR-CAR06[ Szerkesztve ]
-
válasz Conquestador #2148 üzenetére
Egyetlen gond van az pedig a 5,56V. Ha szerencséd van menni fog, de azért ideírom nálam mit csinált.
Az én darabom hasonló feszültséget mutatott, és 100% szulfátos volt, mert semmilyen töltőre nem reagált. Az egy fél éve félrerakott akksi volt.
Olyan magas volt a belső ellenállása, hogy hónapokig játszhattam volna vele. Még a tirisztoros töltő is mindent mutatott. Valószinűleg elindult volt, de iszonyat hosszú idő alatt. A leírt trükkök valamelyikével elindul az automata töltőd is.
Fontos! Nem a töltő a rossz![ Szerkesztve ]
-
Kernel
nagyúr
válasz Conquestador #2148 üzenetére
Illetve később jutott eszembe, ha van másik akku / autó, azzal is párhuzamosan lehet kötni, hogy átvegyen egy kis töltést, utána folytatni az automata töltővel.
Ehhez nem fontos bikázókábel, ugyanis a lemerült akku nem sok áramot vesz fel, valamilyen szokványos vezeték is megfelel, természetesen polaritáshelyesen.
De lehet bikázókábel is.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
-
Kernel
nagyúr
válasz Conquestador #2148 üzenetére
Itt jön ki a bolondbiztos automata töltő hátránya (akár egy régi orosz töltőhöz képest), de ezzel nem fikázni akarok, hiszen természetes az emberek igénye (akik nem szakemberek) ilyen automata megoldásokra.
Rá kell tölteni valamilyen butább töltővel, vagy szükségmegoldásként egy trafós dugasztáppal is meg lehet emelni a feszültséget.
Ha esetleg akad a lomtárban egy DC 12V / 500mA-es dugasztáp (nem AC), de azért mutatom a képet, hogy nem a kisméretű, könnyű elektronikus tápról beszélek, ami stabilizált feszültséget ad le és nem nagyon szereti az ilyen fajta terhelést, hanem a nagy darab, súlyosabb, vasmagos trafót tartalmazó példányról:
Ezzel lehet autóakkut is tölteni, mert olyan nagy a belsőellenállása, ami miatt lényegében instabil a kimenete, bírja a leterhelt állapotot is. Csak egyenirányító és pufferkondenzátor szokott benne lenni, zárlat elleni védelemként pedig a trafó tekercsén van egy hőbiztosíték.
Jellemzője, hogy terhelés nélkül 16-17 V-ra is felszalad, de ez nem gond, mert terhelve leesik, egy autóakkut képtelen túltölteni, mert ahhoz túl gyenge. Fenntartó töltéshez nekem bevált, de túlmerült akkut is képes lassan felhúzni.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
Conquestador
csendes tag
Sziasztok, akkumulátor töltésével lenne problémám. Van egy Lidl-féle Ultimate Speed (ULG 3,8 B1) töltőm, eddig kb. 3x használtam autó illetve motor akksik töltésére (mind 12 voltosak voltak), probléma nélkül. A minap a család tartalék autójában -ez sajnos keveset használt gépjármű- lévő akkumulátor már a központi zárat sem nyitotta ki... Ez persze előfordulhat, mivel kb. 1 hónapja az autó felé sem néztem.... Amúgy egy Banner lenne a páciens (74Ah, 660A). Kiszereltem az autóból, majd rámértem multiméterrel, öhhh, 5.56V, elég csekély. Sebaj, ráhelyeztem a töltőre, ám de a következőt tapasztalom: a töltő automatikusan az 1-es módba kapcsol, ami ugye 6V-os akkumulátoroknak van fenntartva, és egyből töltésre kapcsol. Mielőtt felocsúdtam volna, már át is váltott FULL -ra, tehát kész.... Pár másodperc múlva átváltott töltésre, aztán vissza FULL -ra, na ezt megszüntettem. Rámértem, tényleg fullos 6 voltosnak, mivel 6.2 V van benne = LOL. Na most azt értem, hogy az impulzus töltés alsó határa alatt van a fesz, tehát annak nem áll neki, de akkor hogyan lehetséges ezzel a töltővel feltölteni az akkumat? Azért kérdezem, mert a használati útmutatóban szerepel, hogy ezzel a töltővel a teljesen kisütött akkukat is fel lehet tölteni.... 2, 3, 4-es módok NEM választhatók. Minden fajta infót/segítséget előre is köszönök. Üdv.
-
Kernel
nagyúr
válasz ddsteel #2144 üzenetére
A villáskulcs veszélyes, katonaságnál egyik gépkocsivezető egy Kamaz-akkura ejtette rá a villáskulcsot. Az akku oldala kirobbant, ruháját kilyuggatta a szétfröccsenő kénsav, de más baja nem lett, szerencsére.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
nootropil
csendes tag
-
nootropil
csendes tag
Ilyen eszközt vettem én is..
Tulajdonképp elmondhatom, hogy az indulo fesz : 12,3 V innen indul a töltés
12,8 - 13V körül menet közben
nem gyakran megy 14,1-2 V körül és
nagyon ritkán 14,7 - 8 V igen rövid időreAz autó : 2015 Mazda 6 start-stop rendszerű akku (hagyományos ólom savas akku )
[ Szerkesztve ]
Ctek mxs 5.0 , Akkukraft, bimmer e92 325i,
-
ddsteel
aktív tag
Védőkupak az alap, csinálok hozzá, és úgy rakom be a biztosítéktáblába, kizárt, hogy ezek után ott nedvesség érje. Azért a para részemről, mert régen bénáztam egyet: egy villáskulcsot sikerült ráejtenem az akkura, rövidzárlatot okozva, na az szikrázott rendesen, még egy kicsit a + saruba bele is nyomódott a villáskulcs a nagy hőtől, szikrától. Na ezt nagyon el szeretném kerülni. Az akku túlélte, de nem volt szép látvány, a kocsira is rá volt kötve, szóval nem volt kellemes...
-
Kernel
nagyúr
válasz ddsteel #2142 üzenetére
Ez csak törpefeszültség, nem tudna áthúzni, még vizesen sem. Azt a távolságot, ami ott van (szárazon) 230 V sem bírná átütni.
Direkt (fémes) zárlat kellene hozzá, hogy gond legyen.
(Még mielőtt valaki cáfolna, az ívhegesztés is alacsony feszültségen történik, de ott is először zárni kell, utána lehet ívet húzni, amiben még az induktív hatás is szerepet játszik.)
Tehát ez a feszültség kérdése, ami az átütéshez kevés. Amiben az akku erős (az áram) az csak egy zárlat után következne.
Tartós vizesedésnél inkább az elektrolitikus hatás szokott fellépni, amitől az érintkezők bezöldülnek, ami hosszabb idő után kiterjedve, szétrohadva akár át is vezethetne. Tehát azért egy védőkupak jogos elvárás lenne, ugyanakkor tartós vizesedés sem szokott ott lenni.
[ Szerkesztve ]
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
ddsteel
aktív tag
Na, ezek tök jók, majd ha valamikor elfárad a csatlakozó, kicserélem ilyenre. A H astra gyárilag asszem áramtalanítja a szivargyújtót, ha zárom a kocsit, vagy egy idő után, ha nem nyúlok hozzá, szóval én inkább fixre berakom a szemeset. Kicsit perverz, hogy a + és a - pólus üzemszerűen ilyen közel kerüljön egymáshoz, ezzel még barátkoznom kell azért...
-
Kernel
nagyúr
válasz ddsteel #2140 üzenetére
...óriási meglepetésére elég volt egy öt perces töltés a békebeli orosz töltőjével, hogy megint beröffenjen, ami nehezen magyarázható jelenség.
Pedig nem különös jelenség, velem többször is előfordult, hogy túlmerült az akku. Ilyenkor az orosz töltővel adok neki 6-8 ampert és 5 percet, már pöccen is.
Ritkább eset, amikor sikerült 0 V-ra lenyomatni (lehalkított, de bekapcsolva maradt rádió vagy belső világítás például), akkor 5 perc már kevés, de 15 elég lehet.
A tirisztoros orosz töltő fázishasított 100 Hz impulzusai jót tesznek az akkunak, ezt nem csak autónál tapasztaltam. Szerszámgépbe való Ni-Cd akkunál is, amit ezzel tudtam végül felfrissíteni, de még Ni-MH akkunak is jót tett. Természetesen lejjebb szabályozva az áramot, betartva a Ni-Cd cellák 1,55 V kritikus végfeszültségét, figyelve a melegedést is, hogy sok ne legyen, de azért kicsit "odapörkölve", hogy kapjon is.
Pedig van a BC700 (IPC-1L néven is ismert) töltő, amivel cellánként lehet regenerálni ilyen akkut is (ha kivezetem), de az sem tudott ilyen eredményt felmutatni.
Tehát az orosz töltő miatt nem volt még szükségem szulfátlanító áramkörre, ami egyébként rendelhető vagy házilag is megépíthető, egyszerű áramkör: [link]
Használja valaki így a kocsiját? Vagy inkább csipeszeljek?
Szivargyújtó aljzatot szoktam még használni, fenntartó töltésre.
Ha valaki a motorházba építené, de a töltőjéhez nincs ilyen csatlakozó, a modellezőknél használatos csatlakozókat lehet rendelni T-plug, EC2-plug, XT60-plug néven.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
ddsteel
aktív tag
Közben megelent egy érdekes aktuális cikk
[link][ Szerkesztve ]
-
ddsteel
aktív tag
Na megvan a CARSTEL, 2 óra alatt szépen feltöltötte csutkára az akkut. Eddig elégedett vagyok vele, jó, hogy ilyen kis méretű és jól is néz ki. Arra gondoltam, hogy a szemes csatlakozót fixen rákötöm a sarukra és akkor nem kell csiptetni. Ezzel kapcsolatban csak az zavar, hogy a szemes csatlakozó másik fele is a motortérben lenne ugye állandóan. Bár a H astránál pont van az akku mellett egy biztosítéktábla, ott lehetne fedett helyen a töltőcsatlakozó vég, ha épp nincs töltőn az akku. Valami műanyag sapkát kéne azért a szabadon álló csatlakozóra farigcsálni (eleve miért nincs rajta?) hogy ne koszolódjon. Mondjuk nem tudom, állandóra így bekötni, hogy a - és a + sarut tulajdonképp csak pár mm válassza el egymástól akár működő autónál is... Aztán a csatlakozó sok ki-be dugdosásától meg akár meggyengülhet a csatlakozó. Használja valaki így a kocsiját? Vagy inkább csipeszeljek?
-
Kernel
nagyúr
válasz ddsteel #2134 üzenetére
Jó akkut nem kínoznék ezzel, csak amikor már észrevehető problémák vannak, döglődik, gyengélkedik, nem tartja a töltést.
Olyankor már úgyis mindegy az akkunak, de esetleg javíthat rajta.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
ddsteel
aktív tag
Holnap veszem át a CARSTELt és arra gondoltam, hogy hétfőn, mikor úgyis 5 napra lerakom a kocsit, a 2 éves akkura ráengedem a RECOND módot, illetve nálam ez szervizkulcs lesz. Kérdésem, hogy indokolt-e ez egy kétéves, néha kocsin kívül is töltött akkunál, illetve ha jól tudom, évente egyszer ajánlják ezt a módot. Hogy csináljam, kinézek a naptárban egy dátumot és akkor évente 1x ráengedem ezt a módot, vagy nem kell ezt ennyire túlmisztifikálni és ha eszembe jut, töltsem így (ritkán nyilván). Hány napos procedúrára készüljek? (már ha ezt meg lehet becsülni). 4A-s lesz a töltő, az akku meg 72Ah-s. Vagy ne is szervizkulccsal töltsem, hanem a töltő majd tölti úgy, ha úgy érzi, hogy az akkunak ez kell?
-
K Norbi
addikt
válasz tibcsiworld #2131 üzenetére
Igen elírtam, század Egy a lényeg hogy pontos [link]
[ Szerkesztve ]
-
K Norbi
addikt
Megérkezett a szivargyújtós feszültségmérőm! Le is mértem
0,3 tized van a multim és a ketyere között! [link]A szivargyújtós kegyere 13,5V-13,6V között ingázott! a multim 13,6V
Aztán átkapcsoltam 20V ra, 13,62V mutatott a multi! a szivargyújtó meg 13,59V 13,60V lehetett. Mert 13,5V és 13,6 között egyfolytában ingázott szóval ott van az!No aztán kimentem a garázsba akksira rádobtam 12,67V a multi 12,64V a szivargyújtós! Ha átkapcsoltam a multit 12,6V állt mind a kettő!
Szóval 464Ft ért igen ám csak pontos! Sőt a multimat egy Fluke multi mellé odatettem és 0,1 0,2 tizeddel többet mutat az enyém.
[ Szerkesztve ]
-
Kernel
nagyúr
válasz #73959936 #2126 üzenetére
Nem más feszültség, az mindig stabil 5V, a két szélső érintkezőn.
A két középső érintkező bekötésébe van "kódolva" az információ, amit a telefon előbb kiértékel, utána terhel. Erről a kódolásról, ellenállások bekötéséről szól, amit linkeltem.
De mivel a telefon mindig önmaga szabályozza a felvett áramot, ha 1 A-re van tervezve, akkor nyilván "bolond lenne" túlterhelni önmagát, illetve az akkut.
[ Szerkesztve ]
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
#73959936
törölt tag
-
Kernel
nagyúr
válasz #73959936 #2123 üzenetére
Ha a telefon gyárilag 1A töltésre van tervezve, akkor nem fog többet felvenni, bármilyen töltőt teszel rá.
Kevesebbet vehet, pontosabban vesz fel, ha PC-portra dugod, mert a portot azonosítja az adatvonalak bekötése alapján, ebből "észreveszi", hogy az csak egy standard port, ezért legfeljebb 500 mA-ig terheli.
Sokan félreértik, de ez nem úgy működik, hogy ráterhel a PC-portra 1 ampert, ja, nem bírja, akkor majd terhelek 500 mA-t, hátha jó lesz. Ilyet nem lehet csinálni, szabálytalan.
Az általad linkelt töltőn sem véletlenül vannak különböző típusú portok feltüntetve. Mindegyiknél eltérő az adatvonalak bekötése, amit a telefon érzékel, az alapján adja rá a terhelőáramot.
Bővebben: [link]
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
RudY
addikt
válasz #73959936 #2123 üzenetére
Valóban nem ide illő töltő A 2A természetesen max. és együtt értendő, nem minden aljazatra külön-külön. A telefonokban is használt lítium akkuknak nem a gyors töltés okoz gondot, hanem pl. a csutkára merítés. Több normális akkukezelő (droidos) alkalmazás is létezik, ami 30%-nál már töltést javasol, 90% környékén pedig már csepptöltésre vált.
-
#73959936
törölt tag
Sziasztok. Nem találtam megfelelő topicot ezen felül....
Vettem 1 ilyet
Ezen ugye van 3 usb port. Azt szeretném kérdezni, hogy ha 1 telót vagy 2 telót dugok bele egyszerre, akkor is az output 5 V 2A fog érvényesülni mindkét teló töltése közben ? Vagyis ha a gyári teló 5V 1A akkor most ezzel dupla olyan gyorsan töltődik fel ? (de igaz az is, hogy az akksinak nem használ ez a fajta gyorstöltés ?)
választ
-
Kernel
nagyúr
válasz ddsteel #2121 üzenetére
Inkább úgy mondanám, hogy több töltést, mivel a gyorstöltés az áram növelését jelenti. Minél nagyobb az áram, annál gyorsabban töltődik.
Ennél a töltőnél úgy írja, hogy a max. áram 4 A, tehát ez elvileg 6. szakasz.
A különbség csak annyi, hogy hópihe módban az U feszültséggörbét 14,4 V helyett 14,7 V-ig engedi felmenni a töltő. Ehhez pedig több töltést, illetve energiát kell bevinni az akkuba, ami időben tovább tart. De nem gyorsabban (vagyis nem nagyobb árammal).
Csak szerintem van egy kis rajzolási hiba, amit piros vonallal javítottam:
Tehát a 6. szakaszban még az áramot stabilizálja a töltő 4 A értékre (CC szakasz, constant current).
Amikor eléri a végfeszültséget, azt már nem engedi feljebb menni az elektronika (CV szakasz, constant voltage, tehát ez egy nagyon vízszintes vonal), az akku által felvett áram pedig esni kezd, ahogy egyre jobban telítődik.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
Kernel
nagyúr
válasz ddsteel #2119 üzenetére
Ha jól látom, ennél a hópihe üzemmód emelt feszültségű töltést jelent (14,7 V) a normál töltéssel szemben (14,4V).
Hidegben bármelyik üzemmódot választod, a végfeszültséget eléri valamennyi óra múlva, ezután csökkentett tartófeszültségre kapcsol. Ennek értéke nem derül ki:
13,8 V a szokásos értéke, tehát ezt nem tudjuk, hogy azt is növeli a "hópihe", esetleg méréssel megtudhatod.
Ha valamivel több, az sem nagy probléma, ettől nem lesz baja az akkunak, még melegben sem. Másrészt viszont, ha több napra úgy akarod hagyni, akkor felesleges még a hópihe mód is. Tartófeszültségnek 13,8 V is megfelel, azzal is nagyon jól be fog pöccenni az autó szerintem.
Ezzel nem azt mondom, hogy teljesen céltalanul tették bele, de kicsit talán más az az eset, amikor éjszaka tölti valaki "hópihében", hogy reggelre jól tele legyen energiával az áramforrás.
Több napos pihentetésnél elegendő a 13,8 V is. Van egy házi készítésű csepptöltőm, az még ennyire sem bírja felnyomni, párszáz mA árammal, mégis pöccen utána (benzines és garázs).
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
ddsteel
aktív tag
Na még egy kérdés, bár még nincs nálam a töltő. A hópihével, ha jól tudom, 5 fok alatt kell tölteni akár sima töltésnél is. Mi van, hogyha rádugom 5 fok alatt (mondjuk 4 foknál) hópihével és 2-3 napig rajta van, miközben felmegy a hőmérséklet 15 fokra. Ilyen hőingadozások most simán vannak. Kertben töltöm majd, garázs nincs.
-
ddsteel
aktív tag
válasz tibcsiworld #2116 üzenetére
Azért ez nem teszkós, feszt mértem rajta mindig, 14,5 fölé nem vitte multiméter szerint. Ettől függetlenül 10E alatt találtam CARSTEL4-est, az jó lesz szerintem helyette.
[ Szerkesztve ]
-
Kernel
nagyúr
válasz ddsteel #2112 üzenetére
Ha nincs benne elektronika, csak trafó, diódák, ampermérő, meg a hőkioldó (akár bimetál, akár PTC), az a védelem legprimitívebb foka.
Ilyen töltőkön büszkén tüntetik fel a termikus védelmet, pedig nagyon gagyi dolog. Minimálisan pedig kötelező (jobb híján, ha nincs más), vagyis egyáltalán nem feature, akárhonnan nézzük.
Már az is egy vicc, hogy mit véd a hőkioldó? Trafót védi a leégéstől, diódát a túlmelegedéstől? Hideg garázsban később kapcsol? Nem tudom, melyik alkatrészre van szerelve, de tényleg köszi, talán inkább az akkut kellene védeni, nem (csak) az akkutöltőt.
Ezeknél természetes, hogy az akku töltődése közben csökken az áram, hiszen elkezd kiegyenlítődni a feszültségkülönbség a töltő és az akku között. Áramszabályzás, stabilizálás nincs.
A trafó méretezésével, vasmag gerjesztésének megfelelő beállításával érik el, hogy a trafó belső ellenállása képezzen egyfajta áramgenerátoros jelleget, persze ez tényleg csak "jelleg", az ideálistól távol áll.
A leadott maximális feszültség pedig behatárolja a töltési végfeszültséget, de az sem egy pontosan meghatározott valami. Befolyásolja még a hálózati feszültség nagysága, ingadozása is, nincs egy határozott átmenet, csak egyre gyengül az áram, így nem megfogható, hogy hol áll be az egyensúlyi állapot.
Multiméterrel lehet esetleg követni, hogy meddig megy fel, hosszabb idő után. Ha úgy tűnik, hogy nem tölt túl, akkor nyilván elfogadható, ellenkező esetben "gáz" (szó szerint).
Az elektronikus vezérlésű töltőnél azért sem kell kivenni a dugót az akkuból, mert kontrollálja a maximális feszültséget.
[ Szerkesztve ]
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
válasz ddsteel #2112 üzenetére
1. Teljesen mindegy. Ha hozzáférsz a sarúhoz akkor azt én jobban szeretem.
2.Ne kupakolj. A 4A a te esteben csak hosszabb időt eredményez.
3. A legtöbb regenerálás 10,5V alatt van automatikusan. A CTEK-nél, és CARSTEL-nél választható is ez a recond, vagy csavarkulcs. Azt kell tudni, hogy magasabb feszültséget használ kontrolláltan. 10,5V alatt pulzál. A többség ilyenkor leválasztja a kocsi hálózatáról.
4 Jó. Legalább is én így tudom. -
ddsteel
aktív tag
Bocs, ha nem voltam egyértelmű, ilyenem van, anno Deca Matic 119 néven vettem:
Ebben nemhogy LED, még NYÁK lap sincs, szedtem már szét, szerintem másról beszélünk.
Végül CARSTEL 4A-t rendeltem, a kérdésem, hogy azon kívül, hogy egy 72Ah-s akkut lassabban tölt fel, rosszabb-e, mint a 2x annyiba kerülő 8A. Ha csak a töltési idő rövidebb, akkor maradnék a 4A-nál, mert bőven van időm tölteni, ritkán autózom.
Lenne pár kérdésem:
1. A leírásban az autó kasztnijához kötk a negatív csipeszt gondolom, nem baj, ha én az akkura csiptetem (kocsiban tölteném) eddig mindig így töltöttem.
2. 4A esetében le kell-e csavarni az akku kupakjait, vagy nem pezsegteti annyira az akkut?
3. A regenerálás automatikus-e ennél, vagy néha magamtól kell regeneráltatni az akkut, ha igen, honnan tudom, milyen gyakran kell?
4. csepptöltésre jó-e, erre nem találtam utalást a használatiban, maradhat-e sok ideig töltőn az akku.
Köszi a válaszokat.[ Szerkesztve ]
-
válasz ddsteel #2110 üzenetére
Valami nem ok a szövegedben. A Matic automata, és LED a kijelzője. Szerintem nem lehet rossz. Az ampermérő nálam, és a Deca-nál Deprez. nem pontos a leírásod. A LED-es változat jó lehet. Meg kell mérni.
A 72Ah-ás akksidhoz felejtsd el a 2A-os vagy akár 3,8A-os töltőt. Sokkal jobban jársz ha megtartod a LED-es változatú töltőt, és később egy jó akksit veszel. -
ddsteel
aktív tag
válasz ddsteel #2109 üzenetére
Illetve még a CARSTEL 2A-t néztem. 72Ah-s akkum van, 2hetente egyszer rádugnám tölteni. Most Deca Matic töltőm van, de abban annyira nem bízom. A 72Ah-s akkuhoz kevés lenne a CARSTEL 2A? A mostani DECA 6A-rel is tud tölteni, ampermérő is van rajta, ahogy töltődik, szépen visszaesik az Amper. Csak szeretnék valami komolyabbat, jobbat - már ha van értelme.
-
ddsteel
aktív tag
Sziasztok, erről van valakinek valamilyen tapasztalata, véleménye? CTEK multi XS3600 Köszi.
-
Gabis
őstag
Sziasztok,
ha egy egyszerű Mach töltőnél a 12V-os töltés esetén átkapcsolom a 6V-ra mert eléggé kezdte meghaladni a 14,4V-ot és nem mertem így rajta hagyni huzamosabb ideig, akkor elvileg csak a töltés ideje növekszik meg
Előre is köszönöm -
Kernel
nagyúr
válasz Inhouse #2104 üzenetére
Nem csak gyakoribb, elvileg ma már minden akkuban ott a kalcium, miután a régi akkuk már kihaltak szerintem. Tehát a gondozást kevéssé igénylő, rejtett dugós stb. akkukról beszélek, ami már mind kalciumos elvileg.
Épp a kalcium járul hozzá egyebek mellett ahhoz, hogy ezek jobban tartják 14,4 V vízbontási küszöböt az öregedés során is, de szerintem melegedés során is. Ha ez nem így lenne, akkor a gyártók előírhatnák, hogy nyári melegben tilos 14,4 V közelébe tölteni. Nem tudok ilyen előírásról.
Kalciumosnál meleg hatására nem növekszik a felvett áram, állandó töltőfeszültséget feltételezve, tehát nem melegíti önmagát, ami gyakorlatilag egyenlő a jobb hőfoktűréssel.
Nyilván addig folyik áram, amíg az akku töltődik, de ez az áram egyre csökkenő, a generátor stabilizált feszültségén tartva.
Noha a tegnapi hozzászólásomban nem részleteztem, hogy mennyire klasszikus akku, kalciummal vagy anélkül, de szerintem manapság már az előbbi alapértelmezett.
Hozzászólásom azért született, mert egy másik fórumozó kérdésére válaszoltam, ami nem járműről szólt, hanem hálózati töltésről. Nem hidegről, nem melegről.
[ Szerkesztve ]
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
Inhouse
őstag
Minden érték függ a hőmérséklettől, a nyugalmi feszültség, a teljes feltöltés feszültsége, a gázképződés feszültsége és a fagyáspont feszültsége is. Nem lehet kiragadni egyet, és a többit figyelmen kívül hagyni. Az előzőleg linkelt dokumentumokban is benne van a töltőfeszültség szükséges kompenzációja a hőmérséklet változása esetén. Egyébként manapság sokkal gyakoribb a Ca, vagy Ca-Ca technológia, ami épp az elektrolit benntartását segíti az edényzetben (valamint csökkenti az önkisülés mértékét). Ezért is lehet, hogy az autók töltése inkább 14V-14,4V-on van télen-nyáron, biztosabban feltöltődik, a többit a Ca elintézi.
Ha neked elég a 13,6V, hát elég. Az viszont valószínűtlen, hogy az összes autógyártó/akkugyártó/töltőgyártó téved és mind azért javasol/gyárt/állít be 14,2-14,4V küszöbértékű töltést, mert nem értenek hozzá, vagy érdekeltek az akkuk mihamarabbi tönkremenetelében.Üdv Inhouse
-
kastner
csendes tag
Valahol meg kéne tanulni elviselni a másik véleményét, még akkor is, ha nem tartjuk helyesnek. Ezt hívják vitakultúrának, ami mostanra - úgy tűnik - kiveszőfélben van. Ehelyett néhányan letorkolják a másikat, becsmérelnek, stb. Sajnos az internetes fórumokban egyre elterjedtebb a durvuló vitastílus, a neveletlenség. Ez a fórum is kezd eldurvulni. Nem lehetne megállni annál a pontnál, hogy nem értek vele egyet, ezért meg ezért? És itt megállnánk. Az élet hosszabb távon majd eldönti, kinek van igaza. Lehet, hogy a másik mondanivalójában is van legalább részigazság, de rámenős önérvényesítő magatartásunk miatt elsiklunk felette. Türelem, megértés, ez a nehezebb út, cserébe viszont nem rontjuk le az adott fórum színvonalát! Megjegyzem, nem vagyok békeharcos, de a felesleges küzdelmeknek sem vagyok a híve, amik az adott fórumot az eredeti céljától esetleg elterelhetik.
-
Kernel
nagyúr
válasz Inhouse #2090 üzenetére
Legalább olvasd el, amit belinkelsz.
Épp azért linkeltem, 13,8 V-ot egészen tisztán elolvastam benne, meg a 14,38 V-ot is
A másik pedig, hogy a táblázatban is írják, ezek az értékek 25C fokon értendőek.
Milyen értékek? Legalább olvasd el, amit linkeltem. A nyugalmi feszültség értékei. Csak én nem arról beszéltem.
Korábban is beraktad a képet, annak szövegét is el kellene olvasni. Az akku élettartamának 15 % kitolási lehetőségéről szól. Magam is csak erre utaltam, amikor írtam, hogy nyáron jobb az alacsonyabb érték, hiszen kímélőbb.
Nem konkrétan a vízbontás beindulásáról szól, mert akkor szerintem a gyártók előírásaiban is lenne olyan kitétel, hogy a hagyományos (nem rekombinációs) akkut nyári melegben tilos használni, mondjuk 14 vagy 14,4 V-on. De ez egy vicc, ilyen nincs és nem is volt soha. Példa:
le volt írva a Bosch garanciapapírba is hogy 13,8V-14,4V között kell lenni
Hol van leírva, hogy nyáron le kell szabályozni a feszültséget? Opcionálisan lehet, de nem kell.
(#2100) K Norbi
Nem emlékszem, de ha nem tudsz normálisan válaszolni, az is válasz...
(#2101) crissprivat
Lehengerlő szakmai érvelés, és ismét megmondtad a tutit, eszméletlen...
[ Szerkesztve ]
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Windows 11 - HP Pavilion – 15 cc516nh (2LE41EA) laptopon Intel I3-7100U TPM2.0
- Path of Exile 2
- Apple asztali gépek
- De mennyi az annyi?
- Kémia topic
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Futás, futópályák
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Szólánc.
- További aktív témák...
- AKCIÓ!!! GAMER PC: RYZEN 9 5900X + RTX 3060 12GB GDDR6! GARANCIA/SZÁMLA!!!
- BONTATLAN Új Iphone 16 PRO 128Gb - 1TB Független 1év Apple GARANCIA Deák Térnél Azonnal Átvehető.
- BONTATLAN Új iPhone 16 PRO MAX 256-512GGB Független 1év Apple GARANCIA Deák Térnél Azonnal Átvehető.
- Tamron SP 70-200mm f/2.8 Di VC USD G2 objektív ( Nikon )
- Azta! Yoga Slim 7 Prémium Ultrabook 14,5" -40% AMD Ryzen 5 7640S 16/512 RADEON 760M 2GB 2,9K OLED
Állásajánlatok
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest