- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Argos: Adjátok vissza a netet! - szeretnék elaludni!
- Geri Bátyó: Megint tahó voltam – SZEMÉLYISÉGFEJLŐDÉS
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- MasterDeeJay: Alacsony fogyasztású házi szerver a korábbi projektekből összeépítve
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Meteorhead #68 üzenetére
A Unigine ugyanabban a csapdában van, mint a többi motort fejlesztő cég. Az ID elkezdte az idtech3-mal, az Unreal 3 pedig ezt az egész licenceléspolitikát tökélyre fejlesztette, és most van egy rakás cég, amely motor licencelésből akar megélni: Unity, Unigine, Unreal, CryEngine, Gamebro. A probléma ott kezdődik, hogy a nagy kiadók pár éve kiszámolták, hogy olcsóbb fenntartani egy olyan fejlesztőgárdát, akik biztosítják a kiadón belül a motort. Ez egy technológiai verseny is ... nekünk van a legjobb, és azt csak a mi játékaink tudják használni.
A motorlicencelésből élő cégeknek ez rémálom, mert minden zsíros üzlettől elesnek. A Unity, az Unreal és a CryEngine reagált erre gyorsan, és van kezdetben ingyenes licenc is, de ez kis pénzt hoz. A Unigine a szimulációs igények felé mozdult. -
modeller
aktív tag
Ezzel szerintem nagyon-nagyon egyedül lennél a világon
Komolyan gondolod, hogy majd az ember egyetlen játék miatt új OS-t tesz fel, aminek vagy sikerül dual boot-ossá tenni a meglévő rendszered, vagy szétbarmolja az egészet és ott leszel egy használhatatlan vacakkal, ami egyetlen játékot tud futtatni és mindened elveszett. Ugyanmár. Gyors öngyilkosság volna ez a kiadó részéről. -
modeller
aktív tag
válasz
dozsabalint #88 üzenetére
Mi a pontos tipusa annak a HP notebooknak? Kiváncsi lennék rá, hogy lehet, hogy nincs win7 drivere, nem láttam még olyat új gépben.
-
Reggie0
félisten
válasz
stopperos #91 üzenetére
Igazabol X11 folott mar teljesen mindegy, hogy mi van, csak eddig erdekes a dolog.
(#86) Benőke: Jol latod. Ezert nem szamit a statisztika sem, mert az igenyekre nem lehet kovetkeztetni belole. Peldaul ilyen alapon fuzios eromuvekre sincs szukseg, mert az emberek 0%-a hasznal ilyet.
-
Hix2500
csendes tag
Nagyon elvetemül, nagyon fikció:
Mi lenne ha a Valve bejelentené, hogy jön a Half-Life 3 Linuxra, egy saját (gamer) disztribúcióra, amire van driver is a mai hardverekhez? GTA V-höz hasonlóan: majd jön Win-re is. Egyszer. Majd. Még nem tudjuk mikor.
Én életem során kb 30 percet használtam Linuxot, de így tuti azonnal telepíteném
És még sokan mások is szerintem. A megjelenés napján elég nagyot ugrana a Linuxos felhasználók tábora.
-
-
stopperos
senior tag
Ott (ouya és tv) azért működik, mert 1 féle rendszert kell támogatni. A desktop pedig nagyon szét van aprózódva (kernel verzió, X11 verzió, KDE,XFCE...).
Ha a steam azt mondaná, hogy fogom az Ubuntu LTS-t, kicsit átírom és kiadom az Ubuntu Steam Edition-t, amit én támogatok és kezelek és én frissítek, akkor nagyon szépen menne minden. Mert akkor lenne egy fix platform amire lehet fejleszteni, a játékosok örülnének, mert egy linuxszal biztos mennek a játékaik. -
dozsabalint
senior tag
válasz
dozsabalint #88 üzenetére
Pontosítom magamat: 2005 ápriliástól számolva a módosított sorok száma alapján a hobbi-fejlesztők aránya jelenleg: 14.95%.
-
dozsabalint
senior tag
Nem tudom, mikor láttál utoljára linuxot, de nem mostanában lehetett
.
A driver támogatásról annyit, hogy ismerősöm vadiúj hp notebookjának nincs win7-es támogatása, ergó nulla, azaz nulla driver van rá. USB3 nincs, lan nincs, wifi nincs stb stb.... Feltoltam egy Ubuntut próbaképp, MINDENT felismert. Semmilyen driverrel nem kellett szórakozni utólag. Még Win8 esetében is kellenek hozzá driverek, bár tény és való, hogy legalább rendelkezésre állnak ezek, nem úgy mint win7 esetében.Játéktelepítés steamben kb ugyanaz, mint winen, steamen kívül meg ottvannak a tárolók, ahonnan 10+ éve telepítek bármit 2 kattintással. A függőségkezeléssel sincs már probléma, az 1000 féle linuxból meg kb 4-5 darabot használ az emberek 90%-a.
Csak ismételni tudom magam: a linux kernelt 70-80%-ban fizetett fejlesztők fejlesztik, pl a broadcom, intel, amd, nvidia, oracle, red hat, suse, hp, stb... fejlesztői. Már rég nem a lelkes fejlesztők a meghatározók, részben ennek is köszönhető, hogy rengeteg eszköz van kernel-szinten támogatva.
-
kispx
addikt
válasz
Meteorhead #68 üzenetére
ööö nem a stremék az egyedüliek, fentebb linkelték a metro last nightot, és még valamit. Ők sem siránkoznak. Nekem is van némi openAL tapasztalotom semmi kivetni valót nem találtam benne.
> "Windows alatt olyan recovery toolok vannak, és MINDENT meg lehet csinálni GUI-ból is"
Kivéve amikor a support mondja, hogy vegyem elő a terminált a regisztráláshoz -
Benőke
őstag
A Linux nagyon jó meg minden, de hogy ez lenne a jövő játék platformja? Majd meglátjuk. Jelenleg aki játszani szeretne annak kell egy Win a gépére, vagy minimum egy Wine a A linux alá... Vagy csak olyan játékkal játszik ami linux alá is elérhető. Vannak ilyenek csak kevesen, nem rosszak mind, de ez még kevés a pénzes vásárlóbázishoz. A Linux eleve nem a fizetős otthoni szolgáltatásokra épül...
Sajna kevés a Linux -os játék, de hát az elterjedtsége is kicsi... -
kriszpontaz
veterán
Az Autodesknek pl. ott van a Maya szoftvere ami elérhető Linuxra is. Sőt, szerintem van még más is, de pont az a gond, hogy majdnem az összes többi (pl. Autocad Civil3D / 3DS Max amiket használnék) .NET keretrendszerre épülnek már egy ideje és belátható időn belül nem is lesz Linux verzió belőle. MAC-re is csak az alap Autocad van, meg talán a Maya, azzal meg úgymond kitörölhetem a sggem, mert nekem célszoftverek kellenek, arra az meg kevés, költségvonzatában gondolkodva meg nem fogok MAC-et venni, mert rámegy a gatyám.
Ha lett volna már Linux verziója valamelyik szoftvernek amit említettem, biztos hogy azon dolgoznék. -
Jack@l
veterán
Ezen már rég túlvagyunk, jópár distro van ami talán még egyszerűbb is mint a windows, saját grafikus "markettel" ahol rákeresel a telepitendő progira és két kattintással felrakja magát netről. Kinézetben és használhatóságban is ugyanott van mint egy windows. Egyedül a felhasználói progik és játékok hiánya ami miatt nem használm elsődleges OS-nek. (de ez remélem változik 1-2 éven belül)
A kissebb gépekben ARM lesz szinte mindenütt, azon meg vagy bohóckodsz a szintén inkompatibilis WinRT-vel, vagy Linux. -
ALBY
senior tag
savanyú a szőlő
-
Z0mbi
senior tag
Akkor en nagyon a multban elhetek mert 12eve windowst hasznalok otthon es a munkahelyen is.
A telefonomon meg android akadozik.
Hmmm. Lemaradtam... <\szarkazmus> -
Prof
addikt
válasz
MCBASSTION #74 üzenetére
Sok expert se tudja kezelni a terminalt mivel a leggyorsabb/egyszerubb/koltseghatekony megoldasra torekednek. Lehet irni 100000 fele programot 10000000000000 fele konfiguracios fajlal, 10 fele parancsertelmezovel nincs az az ember aki ezeknek a hasznalatat mind megtanulja.
Az Android/IOS mutatja legjobban, hogy az embereket baromira nem erdekli, hogy mi fut a hatterben amig amire boknek, amit szeretnenek mukodik egyszeruen, kezenfekvo modon.
Az UI egy szoftverben az ami a Forma1-ben a gumi, ha fapados, nehezen hasznalhato/hibas akkor lassan megy/nem megy a versenyauto
Amig egy alap linux rendszerben rakattintva valamire nem indul el jogosultsag problemak miatt a program es a Linux expert azt mondja, hogy nyissal terminalt es ezt-meg ezt csinald, akkor menni fog addig nincs mirol beszelni. Az embereket tobbnyire nem erdekli a szoftver/IT csak a jatek/levelezes/fotok/videok, amik ha a konyhaasztalra bokdosve lennenek elerhetok eszukbe nem jutna PC-t venni.
Ahogy a sok millio konzolos a berakom a lemezt es jatszom nyomogatva a kontrollert szintnel nem akar tovabb menni, mert amikor nem jatszik akkor alszik/dolgozik/sportol/utazik/eszik stb. 1000 mas szamara fontosabb dologgal tolti az idejet, minthogy a forumokat olvasgassa, hogy megtudja hogyan lehet olyan allapotba hozni a linuxat, hogy xy program elinduljon.
-
Prof
addikt
Amig nincs rendes driver tamogatas addig az emberek a dragan megvasarolt uj hardverukre tuti nem raknak linuxot, mert nem tudja kihasznalni a hardveruket, amiert a sok penzt adtak.
Az meg hogy lelkes fejlesztok evek alatt az alapfunkciokat tudjak implementalni, hogy valahogy mukodik az adott hardver szep es jo, de gyakorlatban az uj hardverekre attol meg Windows fog kerulni, mert ugye ordogi kor..Ha nem megy a 3G modem, a nyomtato, laptopba epitett USB3, bluetooth stb. akkor a jatek a legkisebb gondja a paciensnek.
(meg nem beszeltunk az alapbol fapados energiagazdalkosadrol laptopoknal.)
Nem beszelve arrol, hogy 3-at kattintok es jatszoktol (Win) egy kezdo linuxos mire eljut odaig hogy jatszon lemegy a nap. (fuggosegek, disztribucio fuggo lib verziok, jogosultsag rendszer stb)Mindezek mellett ha nem "1000 fele linux" lenne, akkor talan az emberek megtanulnak hasznalni, de amig egy win7-win8 UI valtas az un. szakembereknek (ami csak 1-1 fele verzio) is gondot okoz addig az IT-s, szerver uzemeltetok jatekszere marad a linux (par program fut rajta folyamatosan stabilan es mindenki happy)
Aki nagyon jatszani akar es fizetokepes az konzolon teszi ezt es a PC-n max netezik/videozik.
Eleve egy kis PC-s jatekpiac-nak az 1%-arol van szo, amit manapsag az MMO, MOBA-k tartanak meg eletben.
Nyugaton sokan evente cserelgetik a PC-t, dollar ezreket koltenek szoftverre, az OEM Windows ara a legkevesebb meg se erzik, plane hogy megszoktak egy jatek a konzolra tobbe kerul, mint az OEM Win.Ennyire nem nagy ceg a Valve, hogy csodat tegyen, maga az Apple se tud tul sok jatekot felmutatni a MacOSX-re, pedig ott aztan van toke.
-
derive
senior tag
válasz
MCBASSTION #74 üzenetére
Viszont ha valami elonye van a linuxnak, az az hogy sok progi modern gepen helyben forditva joval gyorsabb, mint az eloforditott verzio amit pl. win melle adnak. Ott nem kell szopni az AVX lassu terjedesevel, mikor mar az AVX2 is kint van (alighanem ilyesmik miatt csatlakozott az Intel is az OpenCLhez).
-
MongolZ
addikt
válasz
MCBASSTION #74 üzenetére
Várj, várj, várj. Szóval ha terminált kell kezelni, akkor nem a fejlesztők nem csinálták felhasználóbaráttá a rendszert, hanem a felhasználónak kell rendelkeznie akkora tudással, hogy kezelje a terminált.
Na, ezt feljegyeztem a hónap viccei közé.
Arra véletlenül se gondolj, hogy az emberek 99%-ának (a Linux elterjedtsége alapján) rohadtul nincs kedve (és nem azért, mert buta, ahogy te mondod) terminállal sz*rakodni, amikor megoldható sokkal könnyebben a dolog.
-
MCBASSTION
aktív tag
válasz
Meteorhead #68 üzenetére
azert lehet mindent megcsinalni win alatt guibol, mert a FIZETETT programozok megoldottak mert a buta user nem tudja kezelni a terminalt. Linux alatt nem sok ilyen program szuletik. De pl a steam olyan h guibol megy, es nem latsz terminalt (pont mint windowson)
-
MCBASSTION
aktív tag
válasz
Meteorhead #55 üzenetére
speciel winen is kell (gondolom) luxrayhez boost lib, nem? hat azt honnan szerzed? ja, hogy adjak hozza, hat akk inkabb gondolkodj el azon h linuxon miert nem adjak hozza? talan mert akinek kell az ugyis fordit.
a fos build system az egy mas dolog, de hat ez van...azert ha fejlesztettel win32 apira akkor tudod, hogy van ami nem kompatibilis visszafele, nem veletlen van ahol kiirjak h vista+, vagy win7+ a progi.
nekem ilyen teren linuxxal az a problemam, hogy nincs egy egyseges, mindenre kiterjedo api, mint a win32, hanem a specialisabb dolgokkal mehetsz szopni a distro specific dolgokkal.linux alatt (meg win meg mac alatt is) van sfml, ami pont arra jo, hogy ezeket 'elrejtse' a programozo elol, ne kelljen a cross-platform apikkal szopni, hanem lehessen siman hasznalni pl a 3d-s hanglejatszast v akarmit.
ha opengl-t hasznalsz, akkor nyilvan tudsz rola, hogy glsl-ben van core meg compatibility profile, illetve az opengl kontextust is lehet core/compatibility, illetve forward compatible modon krealni. Innentol kezdve amit irsz az hulyeseg, mivel a regi cuccokat ilyenkor nem is lehet elerni (nem fordul le a progi), illetve a glsl compiler is minimum warningot ad.
linuxra jatekot fejleszteni egyaltalan nem kin, ha a megfelelo libeket hasznalod (lehetoleg cross platform), es sajat .so fileokat tartasz (vagy statikusan linkelsz). Itt inkabb a fejleszto lustasagarol inkompetenciajarol van szo...
-
Meteorhead
aktív tag
Jah, jön a Wayland, csak hol a driver támogatás hozzá. Egyik closed source drivernek sincs EGL frontendje. Bár sokan károsnak tartják, de akkor már inkább Mir-re szavazok. Lehet, hogy egy Canonical túró lesz, de egy egységes túró. Mindegy, majd meglátjuk melyik terjed el inkább. Mire megírja az ember az Initet, ami lekezeli a GLX 1.1-1.2-1.3 feature szinteket, és az pre OpenGL 3.0 és az utána lévő context lérehozás minden kombinációját, addigra elmegy a kedve az egész linuxtól.
A linuxos játékoknak már csak az egyedül sokat segítene, ha az NVIDIA át tudná verni az új OpenGL ABI proposalját. Ha lenne egy transzparens gl_context típus, amit az ablakolótól függetlenül is létre lehetne hozni... hát az maga lenne egy dream come true.
-
Toncsi
aktív tag
Úgy látom sok vérpistike nem lát a játékokon túl, de sokan a munkájuk miatt sem tudnának Linuxra váltani. Amíg az Adobe, Autodesk ésatöbbi... multik nem támogatják a Linuxot, addig a játék sem fogja "megmenteni".
-
Meteorhead
aktív tag
A steamnek miért jók ezek a könyvtárak? Mert egyedül ők a világon, akik energiát fektetnek abba, hogy linuxon is menjenek a dolgok.
A "többek" szót pedig a Phoronixos fórum 30-40%-ra mondom, akik kemény linux pártiak, és valahol igazuk van, amikor azt mondják, hogy a linux erőssége az open source community. Az egész linux hajtóereje az, hogy a forrás közös és a hozzáadott tudás is az, és szabadon felhasználható. Ez gyökeresen szembenáll a játékfjelesztés mögötti piaci versengéssel, ahol a tudás pont hogy nem közös. El lehet terjeszteni a linuxot, de akkor már nem lesz linux.
Félreértés ne essék, bár Windows párti vagyok, de a drámaian kevés játék közül amit megveszek újabban, az Oil Rush köztük van. Egy bitang jó, multiplatform engine-nel írt játék, az Unigine fejlesztőgárda kezei alól. Máig nem értem, hogy egy ennyire feautre gazdag, cross-platform API hogy a rákban nem terjed el. Nem is vészesen drága és nagyon szép eredményt ad. Bár a játék maga annyira nem köt le (bár vannak jó ötletek benne), úgy gondoltam megéri az a 3 rugó, hogy ennyivel is hozzájáruljak ahhoz, hogyha kiadnak egy jó játékot linuxra, akkor azt megveszem.
A linux mellett is szólnak érvek, nagyon dinamikusan fejlődik (ami az egyik gyengéje is), de normál usernek nem tudom jó szívvel ajánlani. A linux, és még Ubuntu sem tudta levetkőzni azt, hogy ne kelljen egyes esetekben egy terminált nyitni. Windows alatt olyan recovery toolok vannak, és MINDENT meg lehet csinálni GUI-ból is, hogy a mezei user szerintem nem is tudja, hogy Windows alatt is van command line. Egyszerűen nem a buta gamereknek és alkalmi játékososknak való platform.
-
pakriksz
őstag
válasz
Meteorhead #55 üzenetére
"Windows-on ha valamit megírsz, legrosszabb esetben egy C++ Redistributable Runtime-ot kell telepíteni, egyébként pedig minden a WinAPI ellenében van írva, ami tizen éve binárisan kompatibilis."
Kivéve amikor mégsem, vagy amikor más részei inkompatibilisek
(hej az a sok vista editionos játék amik még a 90-es évek végén készültek, és vistától kezdve egy rakás hack nélkül meg se nyikkannak)
"DirectX egyébként nem csak a Direct3D-ből áll, hanem van kultúr hálózat és hang kezelés," de igen már csak abból áll. A hálózatkezelést alig használták, a hangot (directsound) pár éve dobták, helyette a multiplatform OpenAL-van már a win only játékoknál is. Ez 1 lib, és a legjobb ami elérhető. Xserver dolgait meg régóta nem szokás használni, csak egyszerűen nyersen megjeleníteni vele, ezért is jön a wayland.
-
cucka
addikt
válasz
dozsabalint #37 üzenetére
Továbbra is elég kevés emberről beszélünk.
Meg egy dolog egy indie játékokból álló humble bundlet eladni pár dollárért, és megint más egy nagyköltségvetésű AAA játékot 60 dollárért.(#36) huskydog17
A legtöbbjük PC-re is érkezik.
Igen, pl. most jött ki a GTA5, ami kb. az év játéka (üzletileg mindenképp), aztán PC-re majd egyszer talán valamikor. Pedig ha valamiből el lehet adni pár millió darabot, akkor ez az. -
Cifu
félisten
Ehhh... magam mentem a pofonért...
Eddig ahányszor ebbe a témába belementem, mindig az volt a reakció, hogy nem kell a Linux-ot lesajnálni, temetni, nézd csak meg, milyen félelemetesen jól terjed az android, ami ugye alapjaiban (valahol) Linux.
Arra akartam csak rávilágítani, hogy a Desktop fronton a Linux-nak nem igazán van más, jobb módja az előre törésben, mint az, hogy megpróbál a játékok frontján elérni valamit. Mindenhol máshol szebb-jobb-kellemesebb (is) lehet a Windows-nál, de mégse tud semmi fejlődést felmutatni...
-
ddekany
veterán
Ez most nyilván csak valami Steam Box körüli felhajtást biztosító "média hack", szóval nem kell komolyan venni. De... ha a Steam Box mint játékkonzol sikeres is lesz (ami nagy bravúr lenne, tekintve a konkurrenciát), az mennyire fog úgy általában a Linuxos játékon segíteni? A Steam Box-os játékok ált. menni fognak sima PC-s Linuxon is tán? Vagy a Steam Box nem csak játékkonzol lesz hanem egyben egy szokásos desktop Linux funkciót is ad? Vagy mi az összefüggés a "szokványos" Linuxokkal a technikai részleteken felül? Mert ha úgy lesz Linux, mint az Android...
-
ddekany
veterán
Az Androidot majd akkor keverjük ide, ha Ubuntun és társain (desktop disztró) pöccre mennek fel az appok a a Google Play-ból... meg úgy általában ha bármi hasonlóság lesz a felhasználó számára a két rendszer közt. Addig amíg két ökoszisztéma közt kb. a kernel az átfedés (egy darabig az sem volt annyira, eléggé elmászott egymástól a két kernel ág ha jól tudom), az Android népszerűsége nem segíti érdemben a desktop Linuxét.
-
kispx
addikt
válasz
Meteorhead #55 üzenetére
Ezek win esetében is megvannak. Ismerek olyan játékot ami win esetében elfut, de felette már nem.
> "Akkor kérdem én: egy magát komolynak vevő játékfjelesztő cég milyen reményekkel adna ki binárist a népeknek? Fél év múlva már nem lehet futtatni a programot."
Ne dinamikusan linkelje a libeket. A Linuxos Stream sem azt teszi.> "DirectX egyébként nem csak a Direct3D-ből áll, hanem van kultúr hálózat és hang kezelés, amit linuxon megint 2 másik libből kell összehalászni, és egyik rosszabb mint a másik."
A streaméknek miért jók ezek a könyvtárak?> "Többen pedzegetik, hogy érdemes-e "prostituálni" a linuxot a játékok kedvéért, és beengedni a zárt forrás dömpinget, csak azért, hogy linuxon is menjen a Crysis."
És kik azok akikre a többen szót használtad? -
Cifu
félisten
válasz
Meteorhead #55 üzenetére
Többen pedzegetik, hogy érdemes-e "prostituálni" a linuxot a játékok kedvéért, és beengedni a zárt forrás dömpinget, csak azért, hogy linuxon is menjen a Crysis. Érdemes elgondolkozni ezen.
Érdemes, de akkor megint ott vagyunk, ahol a part szakad, vagyis hogy fogja a Linux a desktopon a részesedését növelni? Erre persze van válasz, hogy ott az Android, az is linux, és hogy terjed, még ha az nem is Desktop. Csak éppen az Androidnak is megvan a maga problémája azzal, hogy framentált a fejlesztés (ugye még mindig rengeteg 2.3-as kernel verziójú Android van).
Mind a Windows-féle, mind a Linux-féle üzleti- / fejlesztési modellnek megvannak a maga előnyei és persze buktatói is. Én úgy látom, hogy van azonban egy kemény "mag", aki nem szeretné elfogadni, hogy a Microsoft uralja a desktop frontot, kvázi monopóliumként...
-
tlac
nagyúr
válasz
Meteorhead #55 üzenetére
lehet statikusan is linkelni
a steam pedig biztosítani fogja a frissítést
-
Szatyor95
senior tag
Bár nem rajongok a Steamért, remélem a Linuxos játékpiac azért valamelyest fel fog lendülni.
Jó lenne, ha a komolyabb játékok miatt nem kéne két oprendszert is fenntartani a gépen. És ezt leginkább ez a csempemánia váltja ki belőlem, amit az M$ kezdett el. Meg lehet oldani külön programokkal (még), hogy visszakapd a régi megszokott rendszert, de ilyenekkel én nem szeretek pepecselni. Egy darabig még itt van ugyan a Win7, de egyszer ennek is vége, és ahogy látom, nem fognak visszakozni.
-
Meteorhead
aktív tag
A rengeteg ok mellett, ami miatt nem születnek játékok ott van az a bizonyos fogalom, amit úgy hívnak, hogy bináris kompatibilitás.
Szeretném megkérdezni: Windowson ki fordított már maga programot? (ördögszekér, síri csend) És linuxon kinek kellett már xar régi libet fordítania, csak mert egy program ahhoz lett linkelve? (kezek erdeje a magasban)
Linuxon például egy LuxRayt már le sem tudok futtatni, mert az előrefordított verzió egy olyan régi boost-hoz van linkelve, ami már egyik distro repojában sem létezik, és újrafordítani a Luxrayt gyakorlatilag lehetetlen, annyira szar build systemet csináltak hozzá.
Akkor kérdem én: egy magát komolynak vevő játékfjelesztő cég milyen reményekkel adna ki binárist a népeknek? Fél év múlva már nem lehet futtatni a programot. Windows-on ha valamit megírsz, legrosszabb esetben egy C++ Redistributable Runtime-ot kell telepíteni, egyébként pedig minden a WinAPI ellenében van írva, ami tizen éve binárisan kompatibilis. Ennek is megvan a rákfenéje (nézzünk csak meg a windows kernel sebességét), de működik, és a cégeknek egyedül ez számít.
DirectX egyébként nem csak a Direct3D-ből áll, hanem van kultúr hálózat és hang kezelés, amit linuxon megint 2 másik libből kell összehalászni, és egyik rosszabb mint a másik. Aki nézett már a motorháztető alá, és látta mi folyik az XServerben, azok azóta is egy gumiszobában nyáladzanak a sarokban napestig. Az OpenGL pedig egy archaikus xar, ami generációs hordalékot hoz magával ahelyett, hogy legalább egyszer az asztalra csapnának, és lenne pre OpenGL 5.0 és utána lévő kód, amik nem tudnak egymásról, de utána használható lenne az egész. És igen, nap mint nap OpenGL-t használok, és lehet használni, de régi és nem jó. A shader nyelv és modell sok mindent tud, de az OpenGL statemachine felett már rég eljárt az idő.
Linuxra fejleszteni kín, nincs felhasználóbázis, nincs bináris kompatibilitás, és ha zárt kódot adsz ki, egy valamirevaló linuxos kiutál a világból. Többen pedzegetik, hogy érdemes-e "prostituálni" a linuxot a játékok kedvéért, és beengedni a zárt forrás dömpinget, csak azért, hogy linuxon is menjen a Crysis. Érdemes elgondolkozni ezen.
-
stopperos
senior tag
De attól még a HL2, Portal, ... [Source motoros] játékok közepes beállításokkal simán elfutnak egy Vistán. Így csak azért indítok néha windows-t hogy ezekkel tudjak játszani. Sajnos újítani kellene az egész gépet, hogy olyan grafikus kártyát tudjak bele tenni, ami zárt driverrel támogatott normálisan (próbálkoztam Radeon HD 3450 AGP-vel, de az csak szigorúan kernel 3.2)
-
stopperos
senior tag
Nekem pl az a bajom, hogy nincs erőgépem. Ubuntut használok szinte mindenre, de mivel AthlonXP processzorom és Ati Radeon 9600 kártyám van, amihez nincs zárt driver támogatás. Így csak a Half Life fut normális sebességgel. Ha Source motorral akarok játszani, már windows-t kellene indítani. Mert a régi kártyámat nem támogatja az AMD már.
-
xtremez
aktív tag
Meglátjuk! Arra azért kíváncsi vagyok, hogy mikori hetekre gondoltak ? valve time
Hal Life 3-at a népnek source 2-vel
-
Geller72
veterán
..gondolkodtam a dolgon. Az lenne e az ésszerű, ha a Linux OS alatti gammák ára jobb lenne, vagy sem, Tehát kell e olcsóbbnak lennie egy játéknak azért, mert Linuxon fut, avagy sem, Arra jutottam, hogy igazából igen. Vagy?
-
pakriksz
őstag
a gfwl sajnos nem csak a legális vindóz felhasználókat fenyegeti, az inkább a játék legalitásától függ. Múltkor egy ismerős gyerekének raktam fel a GTA 4-et, és ámultam, milyen egyszerű a virágbolti verzió az eredetimhez képest. Csak telepítés, és annyi. Nincs szoci klub, nincs retkes fos GFWL a hulladék BITS-es frissítéseivel.
Ezeknél (is) nem tudom eldönteni, hogy az m$-nél tényleg undorító tetű retek emberek dolgoznak, vagy tényleg ennyire hülyék hogy azt hiszik ez jó.
-
$p@rr0w
őstag
A Linux 100%ig esélyytelen: a Microsoft az Xboxra is képes exkluzív sorozatokat fizetni (pl: Gears of War, Halo). Ugyan ezt megtehetik windows-al is, akkor a multiplatform+exkluzív kedvelők egyből elfelejtik a linux létezését is....
Természetesen fordítva is igaz: ha valaki összekapál 200 millát és a Gta következő része csak Linuxra jön elég gyorsan megnő a két oprendszert párhuzamosan futtatók száma.
-
modeller
aktív tag
válasz
dozsabalint #37 üzenetére
Linuxos közösséget mint kiemelkedően nagy fizetési hajlandóságú csoportot emliteni, szerintem nagyon meredek. A HB példa inkább egy nagyon ritka kivétel, de platform és világszintű következtetéseket nem kéne levonni belőle.
-
Sokan elfelejtik, hogy jelenleg elég dinamikusan alakul át az egész PC-s játékpiac.
Lehet sok mindennel magyarázni a windows szinte monopol helyzetét, de abban szerintem mindenki egyetért, hogy a játékok hiánya betesz az a Linux növekedésének.
Persze, lehet nem fog menni mind a sokezer játék Linux alatt, de ha valaki csak pl. évekig ugyanazt az egy MMO-t vagy ARTS-t játszik nem is érdekli.
A másik, hogy már a hardveres erőforrások is jóval túlhaladtak a piaci igényeken és egyre több a clossplatform játék PC-Android-iOS-OSX.A jelen tényleg az MS monopol helyzetét mutatja, de a jövő változhat, én szurkolok annak, hogy a linux egy jelentős tényező legyen PC-n, mert az csak jót tehet a windowsnak is.(funkciók és árak terén is)
A W8 store mint kihívó a steam ellen meg elég ROFL.
Akinek van legális windowsa, az valószínűleg már "megtapasztalta" a GFWL "csodáit" és sikítva veti ki magát az ablakon, ha emlegetik neki.
A startmenü-csempe/msn-skype/etc fail húzásokról nem is beszélve. -
dozsabalint
senior tag
"PC-re azért nem jönnek a tripla A címek, mert üzletileg nem éri meg, nem adnak el elég játékot. Namost a PC játékpiac kevesebb, mint 1%-át birtokló Linuxra majd megéri? Naugye."
Viszont linuxos körökben sokkal nagyobb százalék áldozza rá a pénzt, hogy megvegye. Humble Bundle-nél volt már olyan, hogy a linux felhasználók tették ki a bevétel ~50%-át.
Persze ettől nem igazán lesz jobb a steam-en mért százalék, hiszen a játékok 99%-a még mindig csak win-en van. -
cucka
addikt
Ez az egész olyan, mint ha kitaláltak volna egy álhírt, hogy beszéljen róluk a média.
PC-re azért nem jönnek a tripla A címek, mert üzletileg nem éri meg, nem adnak el elég játékot. Namost a PC játékpiac kevesebb, mint 1%-át birtokló Linuxra majd megéri? Naugye.Mod: Ha jobban belegondolok, 2014 nyilván a Linux éve lesz, szóval ki tudja?
-
joysefke
veterán
Amikor megjelent a Linuxos steam, akkor is alig támogaták a játékok a Linuxot és ez azóta sem változott. Az a 3% szvsz egy kezdeti fellángolás volt semmi más, a visszaesésben nem valamiféle MS-meg kiadói reakció van, hanem az érdeklődés lanyhulása. Mellesleg Gabe-ből kinézem, hogy pár hónapig simán hamisította az adatokat...
A Linuxerek is meg tudták venni a saját Left4Dead példányukat, kicsit kockultak vele, de most mennek vissza a bash-hez ennyi, no meg a HUP-ba kántálni a hülyeségeiket.
J.
-
dozsabalint
senior tag
A driverek jelentősen javultak mostanában, mind Intel, mind AMD és Nvidia részéről. Ezt lehet tapasztalni. Mindazonáltal arról olvasni, hogy a gyártók nem mutatnak érdeklődést a linuxra történő fejlesztés irányába eléggé mulatságos akkor, amikor minden korábbinál nagyobb az érdeklődés (és nem csak a Valve részéről).
Arról már ne is beszéljünk, hogy a Linux kernel 70-80%-át cégek által fizetett fejlesztők fejlesztik. Van egy olyan érzésem, hogy a disztróknál is nő ez a százalék (már a nagyoknál). -
KAMELOT
titán
Nem is lenne hülyeség ilyenre fejleszteni. Ingyenes OS mindenkinek elérhető.
-
tlac
nagyúr
-
modeller
aktív tag
Forumokban lehet hallani ilyen bölcsességeket nagy mennyiségben. Szinte mindegyik IT oldal forumán, de azért inkább nem hanyagolom az összes olvasását, inkább jót derülök rajta.
Érdekes, hogy a vistát kiemeled, akkoriban aztán végképp ment a fröcsögés, hogy most vége a ms-nak, tömegével térnek át az emberek linuxra, olyan szörnyű, igazuk lett
(Vagy lehet épp a vista utáni időkre érted, hogy ha az nem hozta meg a linux fellendülését, akkor semmi. Azzal egyetértek. De most meg a w8 kapcsán hallani ugyanezt)
-
kispx
addikt
> "ill mégegy: érdemes megnézni, hogy a kezdeti lelkesedés után (pl a hwsw is havonta hozta a híreket, h "már 3% felett a linuxok részesedése a Steam-en" és haonló címek), mostanra hova ment vissza."
Azóta pár Win-only game megjelent, szóval érthető hogy a platformot ezek miatt otthagyják. -
anulu
félisten
akkor a szokásos napalmot félretéve. pár hónapja asszem hup-on olvastam egy felvetést, miszerint ami az igazán nagy baja lehet a Steamnek a linux elterjesztésével, mégpedig az, hogy ha adott egy user, akinek mondjuk van 5 játéka, amivel sokat játszik, de abból csak 4 van mind3 platformra, 1 win only, akkor azt fogja megtartani, amelyiken mind az 5 hiba nélkül fut.
a nagy kiadók sem kedveznek ebből a szempontból a Valve irányának, mert elég nekik egy rendszerre optimalizálni egy hatalmas kódot (lásd NFS, CoD, GTA, Fifa (hogy ki mennyire értékeli ezeket a játékokat, az most nem kérdés, az viszont tény, hogy hatalmas eladásokat produkálnak évről évre)), nem fognak azal foglalkozni, ahol nem csak a driverekben de alkalmasint az alap rendszer komponenseiben is jelentős különbségek lehetnek.
ill mégegy: érdemes megnézni, hogy a kezdeti lelkesedés után (pl a hwsw is havonta hozta a híreket, h "már 3% felett a linuxok részesedése a Steam-en" és hasonló címek), mostanra hova ment vissza.
-
kispx
addikt
Nem tudom, hogy hol hallottad ezeket, de annak az oldalnak az olvasását szerintem fejezd be. Vista óta semelyik ép eszű ember gondolja komolyan a Linux desktop évét. (bár még akkor sem).
Playstationnál és az Androidnál ezeket még én sem hallottam.És még a Stream sem fogja elhozni.
-
CPT.Pirk
Jómunkásember
Ha már a driverek szóba kerültek, igazán ide vágó téma lett volna az AMD nyitása a nyílt driver felé pl. az UVD kezeléséhez kellő kód megosztásával, ami igen hamar itt lesz a 3.11-es kernellel.
Amellett a súlyos funkció hiány sem feltétlen állja meg a helyét. Ott van a Catalyst példája, mióta rágyúrt az AMD és van CCC is nem csak csupasz driver, a lényeges funkciók is mint pl. az image scaling bekerültek.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A Microsoft a DirectX 10-zel bebizonyította, hogy képes felrúgni a teljes kompatibilitást is, ha az az API hasznára válik. Ez a profi appok rémálma. Az OpenGL-en ez nem történhet meg.
(#8) .mf: Semennyivel. A grafikus API-k késleltetése abból ered, hogy egy rakás hardveren futnia kell a programnak, ezért komplext erőforrás-érvényesítés szükséges.
(#18) morgyi: A DX-re jellemző, hogy hamarabb vezet be szabványos újításokat. Például a compute shader OpenGL-en három évvel később lett, mint DirectX-en.
(#21) CPT.Pirk: Nem írtam, hogy súlyos a funkciókülönbség, de a Windows driverek többet tudnak.
A nyitásnak meg örül mindenki, de lényegi változást nem hoz majd. Puszi az AMD hasára érte, de a játékok szempontjából irreleváns. -
huskydog17
addikt
válasz
#32839680 #18 üzenetére
Ez az a rész, amit én sem írtak a hírben, ugyanis Abu is már sokszor ő maga írta, hogy a két API között tudásbeli különbség nem igen, van, sőt, mi több, az OpenGL-ben több lehetőség van, ebben olyan dolgok is vannak, ami a DX-ben nincs, illetve olyanok, melyek sok éve benne vannak, de DX-ben például a 11.2-es verzióban jelentik csak meg.
Az egyetlen előnye manapság a DX-nek, hogy sokkal fejlettebb fejlesztői környezetek vannak hozzá, talán könnyebb rá emiatt fejleszteni, sokkal több a tapasztalatuk a fejlesztőknek itt. -
modeller
aktív tag
Én is arra tippelek.
Most éppen az a szent grál, ami elhozza a linux évét és a MS bukását. Néhány éve a "linux alapú" playstationről hitték ugyanezen emberek, hogy elhozza a linux évét a linuxos játékok robbanásszerű terjesztésével, láttuk mi lett az eredménye, ugyanaz a halott EKG-re hasonlitó vonal az 1% körül mint tizensok éve már. De pár év múlva lesz majd megint másik szent grál. (ja most még az android is ugyanezen szent grál, bár semmi köze a pc piachoz, de ez nem zavarja az embereket) -
Lajtorja
aktív tag
A lényeg, hogy Newell szerint minden platform sz*r ahol nem tud a steam egyeduralkodó áruház lenni.
-
Nem lehet, hogy Gabe a várható Steambox miatt mondta ezeket, amin esetleg egy Linux alapú oprendszer lesz?
-
Balrog
tag
Szívből remélem, hogy Gabe-nek igaza lesz.
-
.mf
veterán
1. mondat: "hiszen a népszerű Steam kliens egy ideje már elérhető a nyúlt forráskódú operációs rendszerre is."
I see what you did there
Van még benne pár elgépelés, az alcímben is, de azok nem voltak ennyire mókásak.Totál elméleti síkon: Windows helyett Linux alapon mennyivel lehetne csökkenteni az API overhead-et, ami egy jó ideje a GPU-k nyers erejét visszafogja?
-
#06658560
törölt tag
Ahhoz képest, hogy az OpenGL kevesebbet kínál valahogy mégis az a professzionális 3D programok alapja inkább, s nem a DirectX.
Nem tudom mit nem lehet ezen érteni, a Valvenek komoly konkurencia a W8 alkalmazásboltja, ami bevételt vehet el tőlük. Jó, hogy megtesznek mindent, amivel védve maradnak.
-
TomiLi
addikt
Linuxot kipróbáltam, de nem nagyon mélyedtem bele, mert már az elején tanácstalanul álltam, hogy most akkor melyik disztro" is "jó" nekem?
Egyébként az nem elképzelhető, hogy az Nvidia "vetett" szemet a Linuxra, mint OS, a jövőbeli APU-dVGA-s gépeihez?
Lehet, hogy nagyon elvetemült gondolat, nem tudom mennyi lehet benne a ráció, csak egy ötlet. Szerintetek? -
A HSA nem segít a linux játékfuttatási képességein?
-
Lacces
őstag
ValveOS-t a népnek.
-
atti_2010
nagyúr
Számomra a legnagyobb probléma ezzel az 1% részesedéssel hogy ezelőtt 6 évvel is ennyi volt tehát semmilyen növekedés nem mutatható ki, így nem is látom azt a bizonyos fényt az alagút végén.
-
Zirowe
nagyúr
A Valve vezetője szerint a jelenlegi statisztikai adatok nem lényegesen.
Ez a mondat nem egészen tiszta nekem, illetve az elején van egy "nyúlt forráskódú" rész is.
-
whiteman0524
aktív tag
Nah erre kíváncsi leszek. Mármint hogy vajnon milyen reális okok állhatnak a Linux mellett, a Valve szerint. Én speciel nagyon örülnék a dolognak, viszont az a 1% az tényleg nem sok. Egyelőre
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Dell Latitude 5320 -60% "Kis Gamer" Üzleti Profi Ultrabook 13,3" i5-1145G7 8/256 FHD IRIS Xe
- Apple IPad pro 12.9 4th gen 256GB wifi+sim 97%-os Gyári akku
- PlayStation 5 (PS5.) SLIM 1TB. SSD. Digital Edition & Sony PlayStation VR2. Virtuális szemüveg.
- Dell Precision 3580 i7-1370P//32GB DDR5 RAM// 1TB SSD/ RTX A500
- ÁRCSÖKKENTÉS Menő retró konfig: Q9550, Gigabyte P43, 4GB RAM, ASUS GT730
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 Pro 128GB Silver -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3081
- BESZÁMÍTÁS! MSI B150M i5 7400 16GB DDR4 250GB SSD 500GB HDD GTX 1060 3GB BitFenix NOVA MESH 400W
- Lenovo Thunderbolt 3 kábel (4X90U90617)
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy A12/Samsung Galaxy A22/Samsung Galaxy A32/Samsung Galaxy A52
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 14600KF 32/64GB RAM RTX 5060Ti 16GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest