Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Meteorhead

    aktív tag

    válasz pakriksz #67 üzenetére

    Jah, jön a Wayland, csak hol a driver támogatás hozzá. Egyik closed source drivernek sincs EGL frontendje. Bár sokan károsnak tartják, de akkor már inkább Mir-re szavazok. Lehet, hogy egy Canonical túró lesz, de egy egységes túró. Mindegy, majd meglátjuk melyik terjed el inkább. Mire megírja az ember az Initet, ami lekezeli a GLX 1.1-1.2-1.3 feature szinteket, és az pre OpenGL 3.0 és az utána lévő context lérehozás minden kombinációját, addigra elmegy a kedve az egész linuxtól.

    A linuxos játékoknak már csak az egyedül sokat segítene, ha az NVIDIA át tudná verni az új OpenGL ABI proposalját. Ha lenne egy transzparens gl_context típus, amit az ablakolótól függetlenül is létre lehetne hozni... hát az maga lenne egy dream come true.

  • Meteorhead

    aktív tag

    válasz kispx #60 üzenetére

    A steamnek miért jók ezek a könyvtárak? Mert egyedül ők a világon, akik energiát fektetnek abba, hogy linuxon is menjenek a dolgok.

    A "többek" szót pedig a Phoronixos fórum 30-40%-ra mondom, akik kemény linux pártiak, és valahol igazuk van, amikor azt mondják, hogy a linux erőssége az open source community. Az egész linux hajtóereje az, hogy a forrás közös és a hozzáadott tudás is az, és szabadon felhasználható. Ez gyökeresen szembenáll a játékfjelesztés mögötti piaci versengéssel, ahol a tudás pont hogy nem közös. El lehet terjeszteni a linuxot, de akkor már nem lesz linux.

    Félreértés ne essék, bár Windows párti vagyok, de a drámaian kevés játék közül amit megveszek újabban, az Oil Rush köztük van. Egy bitang jó, multiplatform engine-nel írt játék, az Unigine fejlesztőgárda kezei alól. Máig nem értem, hogy egy ennyire feautre gazdag, cross-platform API hogy a rákban nem terjed el. Nem is vészesen drága és nagyon szép eredményt ad. Bár a játék maga annyira nem köt le (bár vannak jó ötletek benne), úgy gondoltam megéri az a 3 rugó, hogy ennyivel is hozzájáruljak ahhoz, hogyha kiadnak egy jó játékot linuxra, akkor azt megveszem.

    A linux mellett is szólnak érvek, nagyon dinamikusan fejlődik (ami az egyik gyengéje is), de normál usernek nem tudom jó szívvel ajánlani. A linux, és még Ubuntu sem tudta levetkőzni azt, hogy ne kelljen egyes esetekben egy terminált nyitni. Windows alatt olyan recovery toolok vannak, és MINDENT meg lehet csinálni GUI-ból is, hogy a mezei user szerintem nem is tudja, hogy Windows alatt is van command line. Egyszerűen nem a buta gamereknek és alkalmi játékososknak való platform.

  • Meteorhead

    aktív tag

    A rengeteg ok mellett, ami miatt nem születnek játékok ott van az a bizonyos fogalom, amit úgy hívnak, hogy bináris kompatibilitás.

    Szeretném megkérdezni: Windowson ki fordított már maga programot? (ördögszekér, síri csend) És linuxon kinek kellett már xar régi libet fordítania, csak mert egy program ahhoz lett linkelve? (kezek erdeje a magasban)

    Linuxon például egy LuxRayt már le sem tudok futtatni, mert az előrefordított verzió egy olyan régi boost-hoz van linkelve, ami már egyik distro repojában sem létezik, és újrafordítani a Luxrayt gyakorlatilag lehetetlen, annyira szar build systemet csináltak hozzá.

    Akkor kérdem én: egy magát komolynak vevő játékfjelesztő cég milyen reményekkel adna ki binárist a népeknek? Fél év múlva már nem lehet futtatni a programot. Windows-on ha valamit megírsz, legrosszabb esetben egy C++ Redistributable Runtime-ot kell telepíteni, egyébként pedig minden a WinAPI ellenében van írva, ami tizen éve binárisan kompatibilis. Ennek is megvan a rákfenéje (nézzünk csak meg a windows kernel sebességét), de működik, és a cégeknek egyedül ez számít.

    DirectX egyébként nem csak a Direct3D-ből áll, hanem van kultúr hálózat és hang kezelés, amit linuxon megint 2 másik libből kell összehalászni, és egyik rosszabb mint a másik. Aki nézett már a motorháztető alá, és látta mi folyik az XServerben, azok azóta is egy gumiszobában nyáladzanak a sarokban napestig. Az OpenGL pedig egy archaikus xar, ami generációs hordalékot hoz magával ahelyett, hogy legalább egyszer az asztalra csapnának, és lenne pre OpenGL 5.0 és utána lévő kód, amik nem tudnak egymásról, de utána használható lenne az egész. És igen, nap mint nap OpenGL-t használok, és lehet használni, de régi és nem jó. A shader nyelv és modell sok mindent tud, de az OpenGL statemachine felett már rég eljárt az idő.

    Linuxra fejleszteni kín, nincs felhasználóbázis, nincs bináris kompatibilitás, és ha zárt kódot adsz ki, egy valamirevaló linuxos kiutál a világból. Többen pedzegetik, hogy érdemes-e "prostituálni" a linuxot a játékok kedvéért, és beengedni a zárt forrás dömpinget, csak azért, hogy linuxon is menjen a Crysis. Érdemes elgondolkozni ezen.

Új hozzászólás Aktív témák