Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • huskydog17

    addikt

    válasz narumon #152 üzenetére

    "Évek óta még Windowsosba sem fektettek."

    Azért a Portal 2 például nem fillérekből készült az tuti.

    "Ezeket meg egy indie stúdió is simán le tudta volna rakni az asztalra."
    Portal 2-t egy indie stúdió megcsinálná ugyanolyan minőségben, mint a Valve? Ez nagyon nem valószínű. A töredékét nem tudnák elérni.

  • huskydog17

    addikt

    válasz narumon #123 üzenetére

    "Azért ne kezdjük már meg elmagyarázni, hogy a kamionszimulátor meg minden lófasz AAA kategória."

    És ezt ki mondta? Nem azok, csupán azért soroltam fel őket is, mert PC exkluzív címek, mivel a kolléga nem tudta, hogy több olyan stúdió is üzemel napjainkban, melyek kizárólag PC-re fejlesztenek, köztük van az SCS Software is. Az már egy másik dolog, hogy nem AAA címek, bár az ETS elég közel van hozzá, az egyik legjobb (ha nem a legjobb) kamion szimulátor.

    "Stratégia játékok oké azok hagyományosan PC terület - viszont brutál gép sem kell hozzájuk."
    Erre is van ellenpélda: Company of Heroes 2

    #125:
    Most hogy jön ide a Linux? Nem értem.
    Nekem aztán totál mindegy milyen színnel írsz (felőlem aztán írhatod lilával is, nem zavar), csak a moderátorok már nem biztos, hogy így gondolják.

    "Hard Reset egy olcsó, félig-meddig indie játék, semmiképp sem AAA, ha jól látom, nem is lett nagy siker."
    Ha nem is AAA, de indie-nek sem nevezném. Ha az ember megnézi, hogy kik alkotják a fejlesztői csapatot és ha az ember játszott ezzel a játékkal, akkor rögtön láthatja, hogy indie címnek túl jó és túl komoly.
    Amúgy ez a játék pont egy olyan cím, ami az AAA címeknél valószínűleg jóval alacsonyabb költségvetésből készült, de ennek ellenére sok AAA FPS-t oda-vissza ver minőségben! A grafika és fizika például olyan fejlett, hogy a legtöbb mai AAA cím elbújhat mellette.
    Nem tudom mennyire érdekelnek az FPS-ek, de figyelmedbe ajánlanám a hivatalos demo kiadást (mert ők legalább ilyet is csináltak), ami elérhető Steam-en.
    Ja és ezt a brutális fizikát még csak nem is DirectX 11-el érték el, mivel a teljesen saját fejlesztésű Road Hog Engine DirectX 9-re épül. A játék megjelenése előtt lehetett olvasni olyan interjúkat a fejlesztőkkel, ahol egyértelműen kimondták, hogy az általuk elképzelt látványvilág elérése érdekében rögtön a projekt elején ki kellett zárniuk az összes konzolt, mert azok képtelenek lennének ilyen látványt előállítani. A PC-exkluzivitás ez alkalommal kamatostul megtérült a játékosok számára, ugyanis brutális minőségű grafika és fizika fogadja a játékost.

    "Shadow Warrior egy 1997-es DOS-os játék, a Duke Nukem 3d Build engine-jével, hagyjukmár."
    Ebből látszik, hogy nem olvastad el alaposan, vagy nem értelmezted vagy nem jártál utána annak, amit írtam.
    Shadow Warrior-nál a Flying Wild Hog csapatot hoztam fel, nem véletlen, ugyanis a lengyel banda a Hard Reset és annak DLC-je (Exile) után az öreg klasszikus Shadow Warrior játék felélesztésén kezdett el munkálkodni. Szeptember 26-án jelenik meg az új Shadow Warrior, amit már a Flying Wild Hog készített, egy nagyon fejlett motorral és gyönyörű látványt értek el itt is. Íme néhány videó az új Shadow Warrior-ból:
    videó1
    videó2
    videó3
    videó4

    "X-ekről soha sem hallottam, utána kellett nézzek, de ez is kiskiadós cucc."
    Na ez bizonyítja, hogy piszkosul le vagy maradva PC játékok terén. Röviden, tömören az X széria az űrszimulátorok császára, a legprofibb és legkeményebb űrszimulátor, amit valaha alkottak és idén novemberben érkezik az új epizód a Rebirth.
    Deep Silver (Koch Media) kis kiadó? Ezt alaposan gondold át még egyszer!

    "A futószalagon jövő kamion meg kukásautó meg iskolabusz-szimulátorokat szintén hagyjuk, garázsfejlesztés, nem AAA."
    Már megint a tudatlanság. A cseh SCS Software sosem készített kukás-autó szimulátort, vagy iskola-busz szimulátort. Viszont ők készítették például az Euro Truck Simulatort, mely napjaink talán legjobb kamionszimulátora, a 2. rész pedig hatalmas sikereket ért el.
    Bár az SCS 2007 tavaszán kiadta a Bus Driver nevű buszos játékot, ami egyáltalán nem lett rossz, az elmúlt időszakban úgy tűnik ismét egy nagyobb, komolyabb projektbe kezdtek, ami várhatóan talán újra egy busz-szimulátor lesz. Az, hogy a média mennyire pontoz egy játékot, én magasról letojom. Például az előbb említett Bus Driver engem 1000-szer jobban szórakoztatott annak idején, mint ma bármely NFS epizód.
    Szóval az SCS-t, akik 1997 óta játékokat készítenek, elég nagy túlzás garázscégnek hívni. Egy garázscégnek nem szokott lenni saját motorja, amely ráadásul dupla renderer-t (DirectX & OpenGL) tartalmaz. E motor lehetővé tette a cég számára, hogy viszonylag könnyen tudják elkészíteni a legújabb játékaiknak a Linux verzióját.

  • huskydog17

    addikt

    válasz cucka #120 üzenetére

    "Azt írtam, hogy üzletileg az egyik legnagyobb gurítás evör. Elköltöttek rá 250 millió dollárt, kaszálnak majd rajta kb. ugyanennyit. Ha ez nem meghatározó tényező a játékiparban, akkor semmi sem az. Namost ezek fényében ki nem sz*rja le, hogy neked vagy nekem személyesen tetszik-e vagy sem?"
    Pontosan. Kit érdekel mennyibe került az előállítása? Szerintem senkit, vagy ezek szerint téged talán. Pont te hoztad fel ezt az egy címet érvként arra, hogy nem jönnek AAA címek PC-re, úgyhogy most nem tudom mit akarsz kihozni ebből.

    "Kik? Hirtelen a Firaxis ugrik be, más nem nagyon hiszem, hogy kicsenget dollár tízmilliókat PC exkluzív játékok finanszírozására."

    Íme néhány példa kiadó/fejlesztő szerint, bár a pontos költségvetés mértékét nem tudom:

    Devolver Digital/Flying Wild Hog -> Hard Reset, Shadow Warrior
    Deep Silver/Egosoft -> X franchise (X3 széria például)
    Blizzard -> StarCraft 1-2.
    Sega/Relic Entertainment -> Company of Heroes 1-2.
    SCS Software -> Sok kamionos szimulátor (pl.: ETS 1-2.) + vadász-szimulátor
    Ubisoft/Related Designs+BlueByte -> Anno és Settlers játékok

    Így hirtelen csak a nagyobb, ismertek nevek közül jutottak eszembe a fentiek, de rajtuk kívül még nagyon sok kisebb, indie fejlesztők vannak. Az ilyen kisebb bandák közül talán hallottál már a Frictional Games-ről. Nekik szintén saját motorjuk van.

    Ja és szerintem tedd OFF-ba a mondanivalódat, mert elég erősen off-topic témáról beszélgetünk.

  • huskydog17

    addikt

    válasz cucka #115 üzenetére

    "A GTA5 nem csak egy frissen megjelent AAA cím, hanem üzletileg kb. az egyik legnagyobb gurítás evör."
    Már akinek. Nem mindenkinek tetszik, például engem is totál hidegen hagy a játék (szerintem túlságosan túl van hypeolva az a cím). A konzol exkluzív címekre fel lehetne sorolni tömegével PC exkluzív címeket is, melyekkel szintén több millióan játszanak nap, mint nap.

    "Ami meg multiplatform, ott is igyekeznek a lehető legkevesebb pénzből megoldani ezt, tehát szar konzolportokat kapsz."
    Ez sem igaz. Nézd csak meg a GE címeket. Azoknál az AMD kifejezetten ügyelt rá, hogy a PC verzió minél jobb legyen és ez többségében tökéletesen sikerült. Mostanáig meglehetősen sok AAA cím GE lett és köztük a legjobbak vannak, egyikről se lehet elmondani, hogy sz*r lett volna a PC verzió, sőt, olyan újításokat vezetett be némelyik, amit eddig még az egész játékpiac nem alkalmazott.

    "egyszerűen csak sokkal kevésbé fontos platform a kiadók számára, mint azt a pc játékosok hiszik."
    Ezt senki nem vitatja, de szerencsére akadnak kivételek. Vannak olyan cégek, amelyek úgy készítenek AAA címet, hogy a konzolok szóba sem jöhetnek a fejlesztés során.

  • huskydog17

    addikt

    válasz Abu85 #99 üzenetére

    "A probléma ott kezdődik, hogy a nagy kiadók pár éve kiszámolták, hogy olcsóbb fenntartani egy olyan fejlesztőgárdát, akik biztosítják a kiadón belül a motort. Ez egy technológiai verseny is ... nekünk van a legjobb, és azt csak a mi játékaink tudják használni."

    Igen, ezzel én is tökéletesen egyet értek, egyre jobban látni, hogy erre felé mennek a cégek.
    Az EA-nek, a Valve-nak, az Ubi-nak, Eidos-nak (vagy Square Enix, akinek ahogy tetszik), mind saját motorja van és szinte kizárólag sajátot használnak. Mondjuk Bethesda-nál még több, különböző motor van, de gondolom, hogy az idő előrehaladtával minden játékuk az id Tech 5-re fog épülni (legalábbis 3 játék már be van jelentve erre a motorra).
    Úgy gondolom, hogy csak a kis létszámú, indie-fejlesztőknek éri meg különböző külső motorokat használni. Szerintem remek példa a thechineseroom, ők például kezdetben a Valve Source Engine-jét használták a Dear Esther-hez, de most már a CryEngine 3-mat alkalmazzák.

    Ami talán még jobban szemlélteti a fenti tendenciát, hogy még olyan kisebb, kevésbé ismert stúdiók is inkább teljesen saját motort írnak, mint a Frictional Games (HPL Engine)

  • huskydog17

    addikt

    válasz cucka #66 üzenetére

    LOL!
    Most felhoztál egy frissen megjelent AAA címet, ami konzol exkluzív, és? Én is felsorolhatnék több hííresebb és szintén kiváló AAA címet, melyek PC exkluzívak, ugyanott vagyunk.
    A nagyobb AAA címek túlnyomó többsége PC verzióval is rendelkezik. (Crysis trilógia, TR franchise, Deus Ex franchise, AC franchise, Far Cry franchise und noch viele mehr).
    Majd ha ott tartunk, hogy 10 AAA játékból kb. 1-2 darabot hoznak ki PC-re, akkor majd beszélhetünk arról, hogy a PC platform haldoklik AAA területen. Casual és indie területen nem fog, mert a legtöbb indie fejlesztő kizárólag PC-re fejleszt nem véletlen.

  • huskydog17

    addikt

    válasz cucka #34 üzenetére

    "PC-re azért nem jönnek a tripla A címek, mert üzletileg nem éri meg, nem adnak el elég játékot."

    A legtöbbjük PC-re is érkezik.

  • huskydog17

    addikt

    válasz #32839680 #18 üzenetére

    Ez az a rész, amit én sem írtak a hírben, ugyanis Abu is már sokszor ő maga írta, hogy a két API között tudásbeli különbség nem igen, van, sőt, mi több, az OpenGL-ben több lehetőség van, ebben olyan dolgok is vannak, ami a DX-ben nincs, illetve olyanok, melyek sok éve benne vannak, de DX-ben például a 11.2-es verzióban jelentik csak meg.
    Az egyetlen előnye manapság a DX-nek, hogy sokkal fejlettebb fejlesztői környezetek vannak hozzá, talán könnyebb rá emiatt fejleszteni, sokkal több a tapasztalatuk a fejlesztőknek itt.

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés